RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts => Темата е започната от: София 70 в 27 Октомври 2011, 20:34:29

Титла: Проблем с куплунг на Сименс Таурус
Публикувано от: София 70 в 27 Октомври 2011, 20:34:29
Здравейте!
Имам 3 лока Таурус .Проблемът е ,че като закача пътнически , товарни двуосни и хладилни двуосни , първата колоос на първия вагон дерайлира.Причината е , че куплунгът на лока е прекалено къс.
На вагоните слагам от по-дългите , но в някои случаи пак дерайлира.Единствено с четириосните цистерни нямам проблем. Ще каже някой - слагай отпред цистерна , ама не върви на пътнически да има цистерна.
Моля дайте вашите предложения и мнения.
Благодаря!
Титла: Re:Проблем с куплунг на Сименс Таурус
Публикувано от: TheJackal в 27 Октомври 2011, 20:44:11
Предполагам е от радиуса на релсите. При мен този проблем липсва. Пробвай от новите релси на TILLIG.
Титла: Re:Проблем с куплунг на Сименс Таурус
Публикувано от: toniemi в 27 Октомври 2011, 20:58:43
Истината е че с проби по най-малкият радиус на релсите,намираш проблема и го решаваш.Така си купих от един съфорумец един вагон,даваше същите ядове,поиграх си и реших проблема.С 46 на БДЖ същото положение,охлабих гъвкавите крачета и вече не вади вагоните в крива!
Титла: Re:Проблем с куплунг на Сименс Таурус
Публикувано от: daddy_g в 27 Октомври 2011, 21:17:08
Аз имах същия проблем с новия ми Таурус който си взех наскоро. На кривите R1 на Пико, 4-осните вагони дерайлираха..Направих и аз като Тони и вече нямам този проблем...Другия вариант ти е по тежки вагони
Титла: Re:Проблем с куплунг на Сименс Таурус
Публикувано от: Best Ripper в 27 Октомври 2011, 23:27:35
Четене инструкциите, упътванията и "мануалите" на производителите... Там си пише какъв е минималният радиус, на който трябва да се пуска съответният подвижен състав. Ако се мъчите на по-малък от предвидения, няма защо да се учудвате на неправилното функциониране... :hi:
Титла: Re:Проблем с куплунг на Сименс Таурус
Публикувано от: vlado1 в 28 Октомври 2011, 10:13:45
Мисля, че проблема по-скоро не е в радиусите. Като гледам си в ТТ. Специално за локовмотивите си в ТТ PIKO препоръчват смяна на шахтата с по-дълга, особено ако се ползва курцкуплунг на Tillig:
http://www.piko.de/e/FAQ/FAQ_TT/TT_Kupplungen.php (http://www.piko.de/e/FAQ/FAQ_TT/TT_Kupplungen.php)
За Таурус-а трябва да е тази:
http://piko.de/produkt_db/check.php?page=detail&grand_id=3&parent_id=24&child_id=0&id=46040 (http://piko.de/produkt_db/check.php?page=detail&grand_id=3&parent_id=24&child_id=0&id=46040)

Ето тук има повече инфо, само че е на полски:
http://ttclub.pl/j/index.php?option=com_content&task=view&id=157&Itemid=195 (http://ttclub.pl/j/index.php?option=com_content&task=view&id=157&Itemid=195)
Титла: Re:Проблем с куплунг на Сименс Таурус
Публикувано от: София 70 в 02 Ноември 2011, 14:22:56
Благодаря на всички за съветите !
Титла: Re: Проблем с куплунг на Сименс Таурус
Публикувано от: София 70 в 18 Декември 2014, 16:10:28
Някой от вас да има такъв куплунг?
(http://www.modellbahnwelt24.de/bilder/produkte/gross/TI-08827_Tillig-08827-Steifkupplung-KKK-20-Stck-Beutel-TT.jpg)
Титла: Re: Проблем с куплунг на Сименс Таурус
Публикувано от: jopeto в 18 Декември 2014, 19:47:08
За шахтите Владо1 ти е написал вече, ако слагаш курц куплун си задължен да ги смениш. Иначе тези купунзи които търсиш може да си поръчаш от липето, мисля че бяха 12,50 euro
Титла: Re: Проблем с куплунг на Сименс Таурус
Публикувано от: Old Boris в 18 Декември 2014, 23:24:09
И аз благодаря, защото имам същият прблем!
Титла: Re: Проблем с куплунг на Сименс Таурус
Публикувано от: tritehiksa83 в 19 Декември 2014, 10:41:42
На кой производител са локомотивите?
Титла: Re: Проблем с куплунг на Сименс Таурус
Публикувано от: София 70 в 19 Декември 2014, 11:35:27
Пико , но проблема  е в ТТ .
Титла: Re: Проблем с куплунг на Сименс Таурус
Публикувано от: TheJackal в 19 Декември 2014, 11:51:35
Жорка, проблема не е в Пико или Тилиг, проблема е в куплунга, а и не толкова в него. Като си смениш релсите и използваш само от новите и няма снадки (нова  - стара / различна височина глава релса), на които да скачат локомотивите и вагоните проблема ще ти се реши. Куплунзите на Роко - не стават за фремо каране. Най - читави са новите на Тилиг. Тези дългите, които сте пуснали по - горе на снимката са за елцугвагените (има ги вътре в прикачните им) също и за по - тежките вагони било то 2 или 4 осни - откритите за насипни товари и Schwenkdachwagen.  :hi:
 Аз лично ползвам от тези:
(http://www.modellbahnshop-lippe.com/article_data/images/4/23779_c.jpg)

Същите са и на "КЮН", с една малка разлика имат по една пъпка, която почти не разрешава да се разкачат вагоните. Разгледай ги: http://www.kuehn-modell.de/files/instruction_74900_10_2009A.pdf   :hi:

P.S. Г-н Борис Д. Чакъров може да разкаже повече от неговите опити за куплонзите, проблема може и да е описан в неговия блог: http://rocklokomotive.blogspot.com/      :hi:
Титла: Re: Проблем с куплунг на Сименс Таурус
Публикувано от: pach в 19 Декември 2014, 13:13:47
"Дяволът" не е чак толкова черен....бил той, във фремо, макет или просто  холната маса...
Проблема в 99% е не е автосцепките, ами в това, че тук не се
спазват изисванията и стандартите за т.н. "прогонване" на въпросните автосцепки.
Прави се задължително с новозакупен подвижен състав като за целта трябва да има в наличност
един простичко изработен шаблон. Най-простичкия е трупче подобно на отбивачка
със  съответната релса пред него. Така всъщност се правят всички налични автосцепки да работят
идеално и имат не само нужната еднаквост, но и "оправено" техническо състояние.
Размерите и стандарта може да се извади от NEM, макар и в NMRA да има подобен.
Както и от всеки що годе голям клуб по железопътен моделизъм в Европа (например в ТТ - "Zababov").
На трупчето има монтирана неподвижно автосцепка от нужния модел (роко, пико, тилиг, кюн),
 но на определeн размер от  глава релса и в иделно работно състояние. Всичко е неподвижно за да
гарантираното запазване във времето на параметрите му. Така всяка автосцепка от наличния подвижен състав
 се проверява и напасва спрямо това "трупче" и ...готовоооо. Няма разкачване и т.н. по "вина" на автосцепките.
По-лесният и мързелив начин да се избегне тази "къртовска" работа по уеднаквяване на автосцепките е
те да се елеминират и на тяхно място да се включат такива пластини за каквито ти си попитал.
Хубавото  на шахтовите сцепки, е че могат да се демонтират и монтират каквито искаш, без да преустройваш конструкцията им.
А въпросната "греда" от снимките се ползва както е казал Стефан, най-често фабрично комплектовани
старото производство на ТИЛИГ  - по-спецално айлцугвагоните, но доста моделисти си комплектоват
неразкачваеми композиции (не правят маневри на "парче" а "търкалят" само цели влакове)
от няколко вагона, с такива "греди" между тях. Единствено условие вагоните да имат "шахта"
 за такива сцепки (по стандрат са). В шахтата се слага или стандартна автосцепка, или въпросната "греда".
 Има и трети вариант - поне един от тук слага автосцепките на флайшман от мащаб N.
Те са по-финни за ТТ, но ако не бътдат прогонени и напасвани - и те се разкачват. (унгарците тогава викат "Супер Марио"  ;) ;D)   
А ти знаеш един чеТТник с който говориш по телефона често, та той  си купи специално от ибей цял "наръч" такива "греди".
Знаеш, че той кара цели влакове на макета си. Да но да съм ти бил полезен приятелю!
 ;D ;D ;D
Титла: Re: Проблем с куплунг на Сименс Таурус
Публикувано от: София 70 в 19 Декември 2014, 13:36:05
Идеята ми е да свържа двата Тауруса с тази шина-куплунг.
Титла: Re: Проблем с куплунг на Сименс Таурус
Публикувано от: jopeto в 19 Декември 2014, 13:58:44
Ето това е за тебе идеалното несе ракачва при опън а на горе като го вдигнеш  се разделят двата локомотива. http://www.eurotrainhobby.com/tillig-close-coupler-20pc/p4813c124 но без шахти при таурусите няма да минеш.