RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
ВАЖНО !!! | IMPORTANT !!! => Представете се | Introduce yourself => Темата е започната от: misan в 12 Януари 2012, 20:06:32
-
Здравейте.
Казвам се Христо Иванов,на 40 години съм и работя като локомотивен машинист.
Основни интереси са ми парните локомотиви и начините за тяхното усъвършенстване,както и различните конструкции парни машини, парни котли,локомобили,парни валяци,багери и др.
Като моделист съм абсолютно начинаещ и се интересувам основно от стационарни модели на локомотиви и то които не се налага да сглобявам сам. Защото резултата ми е предварително и печално известен,като си знам златните ръчички.
Вашето сдружение и форум ме привлякоха с коректното и много приятелско отношение,както и с наистина много задълбочените познания ,които имате за железниците.
-
Добре дошъл от мен! :)
модели на локомотиви и то които не се налага да сглобявам сам.
Локомотивите не се сгобяват, а са готови фабрично. Попринцип сградите се сглобяват, баластираш си релсите на макета (ако ще правиш такъв)... слагаш семафори, осветителни тела и си проектираш макета, то това е хобито да прекарваш свободното си време като правиш нещо, което ти харесва. :good:
-
:hi:
Добредошъл , Ицо !
Аз съм на 47 , но тия пущини са ми в кръвта !
Забавлявай се , човеко !
-
Привет Ице ,ако си това Ице което си мисля.Пожелавам ти приятни моменти във форума.
-
Здравей Ицо и добре дошъл. Аз също съм Христо и тук научих всички тайни на ЖП.моделизма.Да са живи и здрави колегите.
Пожелавам ти приятни мигове тук!
-
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634619990873010490.JPG)
Предполагам този над левия буфер е Христо.Гледам вече е направил първото си изказване по парната тяга. ;D
-
Много благодаря за приятелското посрещане. Наистина се чувствам отлично сред вас. Още веднъж благодаря.
-
Добре дошъл! :drinks: :drinks: :drinks:
-
Здр Ицак,добре дошъл.Пожелавам само приятни емоции и незабравими мигове с хобито.
Тази снимка май е на познато място,по известно зе мен време :lol: :haha: :lol: :haha: :lol: :haha: Май гледах доста от близооооо хехеххехехех
-
Добре дошъл. Пожелавам ти много приятни беседи сред нас и прекрасни моменти с хобито :good:
-
Още веднъж много благодаря на всички. Сигурен съм,че сред вас ще се чувствам отлично.
-
Добре дошъл, Христо!!!
Много ме изкефи тоя първи пост:
Невероятни ценни снимки. За мен най-интересна беше снимката на 50.10. Освен, че тази серия ми е една от най-любимите, очевидно 50.10 никога не е преустройвана и до края си е останала с водеща 4 колоос.
В представянето забрави да кажеш, че харесваш КИТАЙСКИ парни локомотиви! (http://picbg.net/u/24294/22952/256571.gif) (http://picbg.net/u/24294/22952/256604.gif)
-
Здравей и добре дошъл. Радвам се, че вече и тук ще можем да четем мненията ти за парните машини, които винаги сами били много интересни в другите форуми. Забавлявай се.
-
Добре дошъл и от мен :)
-
:hi:Добре дошъл.
-
Добре дошъл, Ицо! Много приятни моменти с хобито, което в мащаб 1:1 ти е и професия ! :good: :yes:
-
Добре дошъл и от мен!
Параджиите ставаме наистина сериозна гилдия :)
-
Наистина съм ви много благодарен за посрещането. Ще ми е много приятно да се събираме и на живо.
Моя телефон е 0882 838 842. По принцип наистина основен интерес са ми локомотивите от американската конструктивна школа, основно китайските и тези от САЩ, но разбира се,се интересувам и от германските ,руските,българските и чешките локомотиви.
А локомотивите на германския инженер Роберт Гарбе,между които е нашата 50 серия определено много ми харесват. Те са и признати като един от върховите постижения в локомотивостроенето.
Когато бях ученик в железопътния техникум в София ,в железопътния завод работеше като маневрен локомотив 50-04. Аз съответно прекарвах голяма част от времето си на него.
-
Ами всеки четвъртък в ресторант Терасата.
-
... Когато бях ученик в железопътния техникум в София ,в железопътния завод работеше като маневрен локомотив 50-04. Аз съответно прекарвах голяма част от времето си на него.
Предполагам вече си видял тая таблица:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,110.msg50212.html#msg50212 (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,110.msg50212.html#msg50212)
от нея излиза, че точно 50.04 и 50.08 са от последния вид T16 - усилен T16 (T16 verstärkte Bauart)
Предполагам ако се напънеш и снимки ще намериш?!
-
Добре дошъл!Коя година си завършил железопътния техникум?
-
Нещо чух за американска и азиатска тракция или не съм разбрал правилно :) Радвам се че гледаш извън границите на Европата :good:
-
Още веднъж много благодаря на всички за топлото посрещане.
На въпроса кога съм завършил любимия железопътен техникум, през 1990 година. Когато за пръв път отидох на училище там през 1986,бях направо като попаднал в царството на приказките. Посрещна ме локомотив 47-33 в експлоатация и два работещи парни багери. Отделно вече спрени бяха 47-20,47-30 и 50-05. Като отоплярка се беше използвал 10-13,но и той вече не се използваше. Но и 47-33 се готвеха да я спрат. Това стана през ноември 1986 година. Но още същата зима,доколкото си спомням,докараха от Септеври 50-04 и в началото на 1987 тя започна редовната си експлоатация. Машината вършеше чудесна работа и беше в много добро състояние ,но в началото на 1988 я спряха и нея. С това най вероятно се и свърши редовната експлоатация на парни локомотиви в България. По това време работеше още една 14 серия в мини Перник,но същата година я спряха и нея. На последното не съм очевидец и е по спомените на един мой колега.Характерно и за 50-04 и за 47-33 е,че нямаха въздушна спирачка,а само парна директна спирачка. При разхлабването и кабината се обвиваше в пара.
Като цяло локомотивите серия 50 са едни от най добрите в цялата история на парното локомотивостроене. Имахме прекрасната възможност да имаме запазени цели три локомотива от тази серия и то в много добро състояние. Но сега съществува само 50-01 и то в много лошо състояние.
-
Действително голям интерес за мен представляват китайските,американските и руските парни локомотиви. Когато за пръв път видях на живо и се качих на 20-06 в Калояновец,направо щях да се разплача от възторг. В Китай нашата 20 серия е с серия JF 13 и работи до средата на 80-години.
Много интересно е в кабината им. Тя е много просторна,а регулатора е американски тип и може да се работи с него в седнало положение. Много интересен е и парния ходообръщач. Изобщо с тези машини в България са дошли за пръв път много нововъведения,тръскащите скари ,пневматичното отваряне на пещната врата и любимите ни многогласни парни свирки,каквато е на 01-23.
-
Здрасти Ице! Много се радвам да те видя тук. :good:
-
Добре дошъл и от мен! :hi:
-
Здравей Мисан и сърдечно добре дошъл и от мен!
Имам един въпрос към теб. След като нашата серия 20 е аналогична с китайската JF 13, възможно ли е да я правят на модел за техния си хобистки пазар?
-
Добре дошъл и от мен!
:good: :good: :good:
-
Много благодаря още веднъж на всички за посрещането. Не спирам да го казвам,защото го заслужавате напълно.
За модела на нашата 20 серия ,ще проверя Носъм убеден,че вие сте много по добре запознати с производителите на модели по света.