RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering => Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control => Темата е започната от: jjorandobg в 28 Март 2014, 22:55:21

Титла: НЯКОЙ МОЖЕ ЛИ ДА МИ ПОМОГНЕ ?
Публикувано от: jjorandobg в 28 Март 2014, 22:55:21
ЗДРАВЕЙ ТЕ,КУПИХ СИ ОТ ЛИПЕТО ЕДИН ЛОКОМОТИВ FLEISHMANN-ДИЗЕЛ НА ПРОМОЦИЯ, КОЙТО Е СЪС ЗВУК,НО ЯВНО РАБОТИ САМО СЪС НЕМСКА НАФТА,,ЗАЩОТО КАТО ГО СЛОЖА НА ЛИНЙИТЕ СЕ ПАЛИ САМ И НЕ ПРИЕМА НИКАКВИ НАСТРОЙКИ ОТ МУЛТИ МАУСА,ЕГО ГО http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Fleischmann/2-4-004001-80348-0-0-0-3-4-2-0-gatt-gb-p-0/ein_produkt.html
Титла: Re: НЯКОЙ МОЖЕ ЛИ ДА МИ ПОМОГНЕ ?
Публикувано от: Mixy в 29 Март 2014, 08:35:16
Няма нужда да викаш.
Титла: Re: НЯКОЙ МОЖЕ ЛИ ДА МИ ПОМОГНЕ ?
Публикувано от: Best Ripper в 29 Март 2014, 09:08:21
В локомотива има книжка /упътване/ за експлоатация, настройки и поддръжка... Случайно да си е поразгледал /прочел/???
Титла: Re: НЯКОЙ МОЖЕ ЛИ ДА МИ ПОМОГНЕ ?
Публикувано от: jjorandobg в 29 Март 2014, 12:08:26
ИМА УПЪТВАНЕ НО НЕ РАЗБИРАМ НИЩО,ЗЛЕ СЪМ С ЕЗЕЦИТЕ
Титла: Re: НЯКОЙ МОЖЕ ЛИ ДА МИ ПОМОГНЕ ?
Публикувано от: jjorandobg в 29 Март 2014, 12:50:57
ИМАМ УПЪТВАНЕТО СКАНИРАНО,НЯКОЙ МОЖЕ ЛИ ДА ГО ПОГЛЕДНЕ И ДА МИ ПОМОГНЕ СЪС ПУСКАНЕТО НА ЛОКОМОТИВА
Титла: Re: НЯКОЙ МОЖЕ ЛИ ДА МИ ПОМОГНЕ ?
Публикувано от: pavel75 в 29 Март 2014, 20:05:20
Колега,
незнам какъв опит имаш във форумите, но до сега не съм видял някъде, където писането с главни букви да не се прима за крещене. Ако искаш да ти се помогне първо покажи уважение към другите участници в диспута.
Титла: Re: НЯКОЙ МОЖЕ ЛИ ДА МИ ПОМОГНЕ ?
Публикувано от: Величко в 29 Март 2014, 20:23:44
Цитат на: jjorandobg link=topic=4509.msg94294#msg94294 date=1396087706
ИМА УПЪТВАНЕ НО НЕ РАЗБИРАМ НИЩО,ЗЛЕ СЪМ С ЕЗЕЦИТЕ
Колегата "Пач" е разработил цяла тема, има го на Български.
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1457.0.html
Титла: Re: НЯКОЙ МОЖЕ ЛИ ДА МИ ПОМОГНЕ ?
Публикувано от: jjorandobg в 12 Април 2014, 01:51:56
извинявам се,не знаех за главните букви! влака не приема никакви настроики от МАУСА !всичко пробвах и не става нищо,а имам още 14 локомотива и с тях нямам проблеми,ще ми помогне ли някой
Титла: Re: НЯКОЙ МОЖЕ ЛИ ДА МИ ПОМОГНЕ ?
Публикувано от: jjorandobg в 14 Април 2014, 23:46:17
eeeeeeeeeeee никой ли не може? ще си платя ! благодаря!!!!
Титла: Re: НЯКОЙ МОЖЕ ЛИ ДА МИ ПОМОГНЕ ?
Публикувано от: TheJackal в 15 Април 2014, 03:56:48
jjorandobg, не че никой не желае да ти помогне или както казваш "ще си платя". Пак прочети упътването на мултимауса. Знаеш, че по подразбиране адреса е винаги CV = 3. Погледни си линиите да ли не са замърсени и да ли когато слагаш локомотива на релсите е сам или има други неща. А, ако наистина не можеш да го подкараш до сега трябваше да си посетил клуб "КЖМБ" - там ще ти помогнат.
Титла: Re: НЯКОЙ МОЖЕ ЛИ ДА МИ ПОМОГНЕ ?
Публикувано от: emilchaushev в 15 Април 2014, 08:59:50
Пробвай ресет на декодера като начало. В горната тема на 5 и 6 страница има как се прави, даже в няколко варианта
Титла: Re: НЯКОЙ МОЖЕ ЛИ ДА МИ ПОМОГНЕ ?
Публикувано от: svetljjjo в 02 Януари 2018, 16:36:55
Имам един проблем с роко локмаус 2 да не отварям нова тема ще пиша в тая
Изглежда имам проблем със самите кабели като ги размърдам мишката гасне пак се включва
обаче нямам клещи за кримпване да ги стисна пак както и да е като ги поразмърдам захапва.

Въпроса ми е следния излиза ми от време на време съобщение за грешка Е7

според роко грешката е следната

Fehlercode E7
Die DatenBUS-Adresse, auf die diese Lokmaus 2® eingestellt ist, wird nicht abgefragt.
Diese Fehlermeldung weist Sie darauf hin, dass die in der Einstellung C8 eingegeben
Geräteadressen nicht ausreichen. Stellen Sie die Zahl der abgefragten Geräte-Adressen
höher ein.
Wie Sie die Zahl der Adressen einstellen, lesen Sie auf Seite 13.
Hinweis: Diese Fehlermeldung kann auch beim Anstecken der Maus während des Betriebs auftreten,
wenn Sie den Stecker nur langsam in die Buchse stecken und dadurch die Datenleitungen später als die
Stromversorgung Kontakt bekommen. In diesem Fall behebt sich der Fehler von selbst.

а според гугър транслатора понеже немския ми е малко на плажно ниво

Код за грешка E7
Адресът на шината за данни, на който е зададен този Lokmaus 2®, не се търси.
Това съобщение за грешка показва, че сте въвели настройката C8
Адресите на устройствата не са достатъчни. Задайте броя на заявените адреси на устройства
по-висока.
За това как да зададете броя на адресите, вижте стр. 13.
Забележка: Това съобщение за грешка може да възникне и при включване на мишката по време на работа,
Ако включите щепсела бавно в гнездото и по този начин линиите данни по - късно от
Вземете контакт. В този случай грешката се коригира.

Не мога да схвана кво точно го измъчва тоя локмаус2
щото имам и неговия събрат пауар мауса тоя прозрачния дето копчетата му светят
и с него декодера се управлява  но пък при него от време на време се появява друга грешка
две вертикални линий се приближават и отдалечават и мига бутона стоп
А пък управлявам ония прослувут мерклински декодер дето го разисквахме преди време.

Иначе с друга централа декодера върви без проблем и никви грешки не дава
примерно с 10751 и локмаус 1 нема проблем
с флейшман локбос 6865 също нема проблем
имам и арнолд командер 9 и с него няма проблем

Да не забравя да кажа декодера е с адрес 3
Вие кво мислите дали проблема с кабелите на мишките може да е причината или може нещо по сериозно да е
Ама на дали е електрическо ако ще е по сериозно то би трябвало да е софтуерно тогава
Титла: Re: НЯКОЙ МОЖЕ ЛИ ДА МИ ПОМОГНЕ ?
Публикувано от: pach в 02 Януари 2018, 17:44:00
Престани да огъваш кабелите, до не стане по-лошо!
Не е нужно кримп-клещи, ако си сръчен и ВНИМАТЕЛЕН!
Отрежи прекъсващия куплунг, като си запишеш кое, къде е .
Проводник/цвят спрямо купрунг/номер на перо.
На новия куплунг (например от КОМЕТ) вкарваш внимателно
проводниците по местата и всяко перо от куплунга, го натискаш
до долу с върха на тънка отверка ( аз ползвам часовникарска).
Така за всички пера, след което поглеждаш отпред и виждаш кое стърчи все още. Повтаряш!!!
При пръв удобен случай отново и с кримп-клещи.

Ако продължиш да се "гъбаркаш" с кабела, има опасност да понесеш по-големи щети! Внимавай!
Титла: Re: НЯКОЙ МОЖЕ ЛИ ДА МИ ПОМОГНЕ ?
Публикувано от: svetljjjo в 02 Януари 2018, 18:33:08
а такъв кабел дали има да се продава той прилича на телефония ама телефония е с 4 жила само
а роко ползва  6 жила
от кво може да се замести някви усройства ползват ли го тоя купулунг ?!?

Ама и това не обяснява грешката
дето излиза когато са двете мишки включени
когато са си само по една няма проблеми
и двете бачкат по отелно ама включени заедно едната
едната почва да врещи Е7 другата работи
само че трябва пауар мауса2 да е3 на мастер гнездото обикновената  маус2 да е на слейв
иначе ако разменя пауар мауса изобщо не светва .
А според това дето четох не би трябвало да има проблеми всяка може да е и мастър и слейв
Титла: Re: НЯКОЙ МОЖЕ ЛИ ДА МИ ПОМОГНЕ ?
Публикувано от: svetljjjo в 18 Февруари 2018, 17:17:13
Имам няколко въпроса които ме мъчат от известо време искам да кажете и вешето мнение а може и да има стандарт и правила
за които аз не знам .

Става въпрос за определяне на посоката на движение напред и назад.

Имаме следната ситуация най простата овал релси и парен локомотив с тендер понеже на тях е лесно да се опреели кое е предница и задница коя ще е правилната посока "напред"  ?!?

локомотива обърнат наляво и посока напред е движение по часовниковата стрелка или обратно на дясно обърнат и движение противоположно на часовниковата стрелка.  Понеже знаете това зависи как са закачени кабелите на захранването на релсите и в по редки случай как е закачен и самия мотор ако е свалян или сменян .

Ситуация 2
Дизелови локщомотиви при тях как се определя коя страна е предна и коя задна. Принципно като гледам клипове на реални влакове повечето са с късата страна напред и така се движат които кабината не е по средата а е изнесена в единия край.
А на V100 дизела като кабината е в средата коя страна ще е предна и коя задна ?
Дизелите модел 218 , 216 и т.н. от тоя тип които си имат две кабини на някой са номерирани 1 и 2 но някой нямат при тях как ще е правилно да се обърнат кабина 1 наляво и движение по часовниковата стрелка е напред ?!?
И още един въпрос за дизели те могат ли да се движат еднакво и в едната и в другата посока в смисъл скорости мощтност на двигателя еднакво ли е и при двете посоки на движение или това зависи за всеки модел е различно ?

Ситуация 3
Електровози при тях как е правилно да се определи коя посока е напред
на някой на кабините са написани номера 1 и 2 .
Как ще е правилно кабина 1 обърната наляво и дижение по часовниковата стрелка да се приеме че е напред
А на тези на които кабините не са номерирани как би било редно да се определи

Питам всичко това защото ако имаме 10-ина лока различни модели наредени един след друг на един прав коловоз и с един адрес примерно 3 и задам от централата  Loc3 Forward Step1 всички да тръгнат в една посока а не кой на където му видят очите  :lol:

И още едно въпросче имам 14/28/128 стъпки за скорост
Интересувам се от мнението на тези които имат декодери и в трите варианта и са карали един и същ лок
има ли реално нужда от 128 стъпки за скорост . Вижда ли се разлика на око ако в момент на движение примерно на скорост 105 превключиш на 106 . Това може ли да се види на око че има разлика или за да забележиш промяната в скороста трябва да вдигнеш с 10 примерно ?!?
Титла: Re: НЯКОЙ МОЖЕ ЛИ ДА МИ ПОМОГНЕ ?
Публикувано от: mitko0888 в 18 Февруари 2018, 20:19:15
Цитат на: svetljjjo link=topic=4509.msg110745#msg110745 date=1518967033
Имаме следната ситуация най простата овал релси и парен локомотив с тендер понеже на тях е лесно да се опреели кое е предница и задница коя ще е правилната посока "напред"  ?!?

Когато върви с предницата напред е посока "напред", когато върви със задницата напред е посока "назад".

Цитат на: svetljjjo link=topic=4509.msg110745#msg110745 date=1518967033
Дизелови локщомотиви при тях как се определя коя страна е предна и коя задна.
...
Електровози при тях как е правилно да се определи коя посока е напред
на някой на кабините са написани номера 1 и 2 .

На някои е написано 1 или V. Когато се движи с тази страна напред е посока "напред". Когато се движи със страна 2 или Н напред, е посока "назад". :)
Титла: Re: НЯКОЙ МОЖЕ ЛИ ДА МИ ПОМОГНЕ ?
Публикувано от: svetljjjo в 18 Февруари 2018, 21:19:41
Off-Topic:
Цитат на: svetljjjo link=topic=4509.msg110745#msg110745 date=1518967033
Имаме следната ситуация най простата овал релси и парен локомотив с тендер понеже на тях е лесно да се опреели кое е предница и задница коя ще е правилната посока "напред"  ?!?

Когато върви с предницата напред е посока "напред", когато върви със задницата напред е посока "назад".

да де това е ясно ама това е от гледна точка на самия локомотив
аз по скоро питах за глобално погледнато .
В смисъл че той може да тръгне напред с предницата и по часовниковата и обратно на нея
и според мен правилното напред е когато тръгне с предницата на пред и по часовниковата стрелка
има ли такоива условие някакво или няма.
В смисъл че това има значение някакво само в жп моделизма в реалните железници няма да има такова нещо щото те не се движат по елипси или овали .

Не знам точно как да го нарека има ли посока напред определена за правилна от гледна точка на овала на макета не от гледна точка на локомотива .

Да кажем че имаме два локомотива аналогови парни сложени един срещу друг на овал релси  и врътваме трафа и те тръгват един срещу друг да се удрят как ще определим кой от тях се движи правилно и на кой трябва да му се разменят полюсите на мотора
Титла: Re: НЯКОЙ МОЖЕ ЛИ ДА МИ ПОМОГНЕ ?
Публикувано от: mitko0888 в 18 Февруари 2018, 21:28:37
Ами този, който се движи нанякъде, и на дясната му релса е плюс, той се движи правилно.