RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering => Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control => Темата е започната от: lubomir в 17 Март 2009, 09:13:35

Титла: Асиметрично DCC
Публикувано от: lubomir в 17 Март 2009, 09:13:35
За мен това нещо е ново, дотолкова че не знаех какво точно представлява докато не се разръчках в нета. Оказва се че чрез него евтино и лесно могат да се управляват локомотиви пред светофор. Т.е. При червено локомотива спира плавно(реалистично) и тръгва плавно(реалистично) при светване на зелено. При това по време на стоенето, лока си свети и двигателите(звука) работят, съгласно състояниет на лока.
Ето тук може да се види на видео как става работата
http://www.youtube.com/watch?v=mbAWXv0lv5M (http://www.youtube.com/watch?v=mbAWXv0lv5M)
Повечко за асиметричното DCC тука:
http://www.lenz.com/techinfo/asymmetrical.htm (http://www.lenz.com/techinfo/asymmetrical.htm)
От това което разбрах устройството което прави асиметрията се състои от 5 диода х 0,20лв, и сравнено със спирачните генератори по 50-80Е просто е несравнимо. Разбира се най важното нещо е декодерите да могат да разпознават асиметрията, а това всеки може да си го види в книжката на съответния декодер.
За съжаление след краткото търсене не можах да намеря схема на свързване за изпълнение в домашни условия. Но търсенето продължава....

Титла: Re:Асиметрично DCC
Публикувано от: pach в 17 Март 2009, 09:25:17
Ще се включа и аз в издирването , макар само да съм чувал за спирачните генератори ,това си струва усилието ! :good:
Титла: Re:Асиметрично DCC
Публикувано от: pach в 18 Март 2009, 13:10:43
Чак сега (докато почивах  :spiteful:) прочетох това от Ленц.
Доколкото разбрах освен , че трябва да се слагат един от трите модула (ВМ-1/2/3) и самите локомотивни декодери трябва да са на Ленц, и то които са правени да разпознават асиметрията в сигнала.
Но самата система на разпознаване наистина е лесна както за реализация , така и за управление.
Определено ми харесва.
Доколкото схванах само Ленц произвежда електроника по този начин .Така или не , трябва от тях да се купят нещицата включително и декодерите.Тоест всички нови от сребърната и златна серии.Абе безплатен обяд няма , ама пък Ленц не правят лошо нещата.
Харесва ми възможностите за "бавен ход" и "спиране" точно в района на сигнала , самото "спиране" , както и преминаването на "бавен ход" , а най-вече свободното преминаване на локомотив в обратна посока , което не го може толкоз п росто дори аналоговото захранване.
И всичко това с съвсем малко усилия и елементарно управление.
Само не видях цената на тия три блокчета , но като цяло ме заинтригуваха.
Ще търся още по въпроса....щото само най-простичкото устройство е с пет диода - нещо като пасивен сфетофор , спира всичко що се опитва да мине в тая посока.
Докато ВМ-2 и най-вече ВМ-3 са си съгласуващи с централното управление.
Струва си усилията!
Титла: Re:Асиметрично DCC
Публикувано от: lubomir в 18 Март 2009, 13:40:35
Е ти кво искаш, Ленц да кажат "купете си модула за асиметрия от нас, а пък декодерите от ЕСУ примерно" ли ;D? Естествено че така ще пеят. Аз също съм с декодери за асиметрично DCC, макар че не са Ленц а на CT. Верно че не всички производители на декодери го прилагат, ама Ленц не са манополисти  за наша радост. 
Да и аз мисля че си струва усилията, и за това търся схемата на свързване на 5-диода.
Между другото декодерите на Тран имат и още някакви други възможности за подобно спиране, но не съм сигурен дали се правеше с един диод и дали не става въпрос за отрязване на единия полупериод на сигнала. Тва цифровото е едно море, в което може човек лесно да се удави ;D
Титла: Re:Асиметрично DCC
Публикувано от: pach в 18 Март 2009, 14:09:33
Май ще трябва да се експериментира - твърдят че два диода са в едната посока , а три в другата , тоест аз разбирам че "кръстосват" цифровият сигнал , но го режат по амплитуда заради асиметрията в броя на диодите...
това на теория(ако гугъла ми е превел коректно ленца) ,но винаги съм предпочитал практиката...само дето моят (единствен за сега ) декодер е роковски (при това имам съмнения че е най-прост , едва ли не любителски) и не мога да проверя теорията.
Радвам се , че ST-декодерите също го могат , и това е още една причина да се ориентирам към тях в бъдеще!
 :good: :good:
Титла: Re:Асиметрично DCC
Публикувано от: lubomir в 22 Март 2009, 08:22:49
Толкова търсене в нета на схема на свързване на 5 обикновенни диода не съм правил ;D. Както и да е, оказва се че този метод е патентован и може би затова е толкова крит. Обаче който търси  намира. Все някой ще се е подлъгал някъде къде от глупост къде от желание за правене на някакви пари. Така и се оказа: На този сайт е публикувана схемата за реверсивно управление с асиметрично DCC
http://www.dccbitswitch.com/dcc_reverse.htm (http://www.dccbitswitch.com/dcc_reverse.htm)
Каква е идеята? Лока влиза в участъка, декодера разпознава типа асиметрия, плавно спира и след това тръгва в обратна посока. Идеално за мотрисни и пуш-пул влакове в крайна гара. Не се нуждае от никаква допълнителна(считай скъпа) електроника.
За реализацията на спирането пред семафор трябва да се използва само един(а не два диодни блока както е при реверсирането), като при зелен сигнал диодния блок просто се окъсява, като по такъв начин се изключва и на участъка се подава нормално DCC напрежение. Резултатът е че лока потегля плавно съгласно зададеното ускорение в CV3.

(http://www.lenz.com/products/modules/bm1_files/image006.gif)
(http://www.lenz.com/products/modules/bm1_files/image008.gif)
Явно асиметрията се получава като едните полупериоди преминават през 4 диода, а другите полупериоди преминават през 1 диод. Като резултат се получават различни падовеи е ето ви асиметрия. Наистина е много просто и евтино стига декодерите ви да го разпознават ;D

За всеки случай прикрепям картинката на реверсивното подвързване, от която става ясно как се свързват диодите
Титла: Re:Асиметрично DCC
Публикувано от: XRISTO в 22 Март 2009, 09:07:45
Значи за плавно спиране пред семафор ще прекъсна едната линия и освен този блок , който ще е вързан постоянно, ще изведа един байпас, който ще бъде управляван от контактите, управляващи семафора, нали правилно съм разбрал?  :)
Титла: Re:Асиметрично DCC
Публикувано от: lubomir в 22 Март 2009, 09:44:16
Ако семафора има собствена превключвателна контактна с-ма, байпаса на диодния модул се вързва към нея, ако пък семафора е само светлинен, паралелно на "зеленото" се връзва едно реле, с нормално отворени контакти, изводите на което се свързват към байпаса. Като светне зелено, релето се включва и окъсява дидония модул, като така се подава "нормално" DCC захранване и лока започва ускорение до скоростта която е зададена от пакета или от скоростните настройки на декодера. С тоя диоден модул за 0,50лв се спестяват допълнителна спирачна електроника, която си е доста парички. Схемата може да се ползва и на места където примерно има някакво ограничение на скоростта, примерно при влизане в гара, или друго подобно. Варианта с реверсиране обаче дава доста допълнителни възможности.
Титла: Re:Асиметрично DCC
Публикувано от: XRISTO в 22 Март 2009, 10:06:53
Да, това с реверсирането е подходящо за диорама, пък и за модулите, когато няма обръщателно ухо, но е тъпня влак да се движи от гара на гара бутан, а не теглен от локомотив.  :haha: Но пък за мотриси става.  :good:
Титла: Re:Асиметрично DCC
Публикувано от: lubomir в 22 Март 2009, 11:52:54
Не си съвсем прав за тъпнята :no:. Пуш-пул влака си е мотриса, с тая разлика че локомотивите могат да се менкат, в зависимост от нуждите. Така примерно, през деня се движат пътнишките влакове, а през ноща машините заминават за товарно движение. В това време мотрисите спят, а 24ч използване на машините води до ЕФЕКТ изразяващ се във финикийски знаци. Но ние за това сме си бедни, защото сме "евтини на брашното и скъпи на триците" :pleasantry:. Освен това при повреда на машината, се сменя само машината, а не заминава целия влак за депо, както е с мотрисите.
Ето ти само няколко примера за такъв влак
(http://www.bahnbilder.de/bilder/railjet-240557.jpg)
(http://www.bahnbilder.de/bilder/railjet-239349.jpg)
(http://www.bahnbilder.de/bilder/railjet-240742.jpg)
(http://www.railfaneurope.net/pix/at/car/regional/double_deck/CAT/CAT_9043_Stwg.jpg)
(http://www.railfaneurope.net/pix/at/car/regional/double_deck/cab/060713-16.jpg)
(http://www.railfaneurope.net/pix/at/car/regional/Schlieren/misc/Wendezug_TuPr.jpg)
(http://www.railfaneurope.net/pix/at/car/regional/long_Schlieren/Bmpz-s/80-73/Wien/80-73_112-9.jpg)
Снимките са само от Австрия, защото просто железницата там ме кефи най много, но такива влакове можеш да видиш и в другите "нормални" държави. При нас ги няма по една много проста причина, а тя е че за се движи влака по такъв начин, трябва да се поддържа шината за управление на лока от щойер вагона, а ние по принцип всичко дето е по сложно от завъртане на бурма го махаме и не ползваме, щот няма нужда да се напъваме чак толкоз. Достатъчно е да видиш, че всички подгреватели на парните машини ги изкъртиха, без значение че тези нищо и никакви подгреватели можеха да икономисват стотици тонове въглища годишно на машина. Но ние сме  :pleasantry:по-богати от германците :pleasantry: и  :pleasantry:икономии не са ни били нужни :pleasantry:. Същото стана и с вагнеровите крила, защото трябваше да се чистят няколко квадратни метра повече, и още доста други типично нашенски  :pleasantry:подобрения :pleasantry:.
Та така за съжаление този тип влакове в България не съществуват
За моя радост 3/4 от горните влакове са ми във витрината и сега остана да чакам само RailJet-а!
Титла: Re:Асиметрично DCC
Публикувано от: XRISTO в 22 Март 2009, 15:55:13
Е, да, грешката е моя-аз като не се интересувам от пътнически влакове и си говоря за моите си композиции(които са товарни) без да се замислям за това, че с пътническите работата стои другояче.Да не говорим пък за 5-та епоха, в която съм бос и такъв ще си остана.  ;D
Титла: Re:Асиметрично DCC
Публикувано от: pach в 08 Април 2009, 11:27:48
Хм , малко се шашнах ... :blush2:
В един чуждоземен форум твърдят , че ако даден декодер поддържа СV51 , значи различава асиметрията и следователно изпълнява въпросното спиране...
Обаче езика е много гаден...
Май трябва да проверя въпросното СV за какво е всъщност?
Някой да знае нещо по въпроса?
Титла: Re:Асиметрично DCC
Публикувано от: lubomir в 08 Април 2009, 12:14:58
Ц! СV-тата се менката от фирма до фирма. При мен се задава с един от битовене на СV-116. Относително постоянни остават NMR-ейските СV-та. Възможно е въпрсното СV да е само за декодерите на Н-ската фирма. Както казах, ако декодерите могат да бъдат ъпдейтвани, има шанс това де се добави и постфактум. Това разбира се не е гарантирано! Все пак е важна фирмата производител както и хардуера вероятно!
Титла: Re:Асиметрично DCC
Публикувано от: pach в 04 Юни 2009, 10:58:03
Както се казва - с малки стъпки , но винаги напред ...
До тук , да обобщим !

ABC
= ABC = Автоматичен Спирачен Контрол за асиметричен DCC сигнал (Automatic Braking Control).

Това е решение на проблема, за спиране при забранителен сигнал,на локомотиви и подвижен състав с управление  по DCC без използването на тежки и сложни компютърни системи. Идеята за това е да се подават на участъците автоматични сигнали за спиране.
Решението е да се направят изолирани части свързани със сигнализацията по трасетата :
- На червена светлина – захранването се осъществява много просто - с включването на 5 диода.
- На зелена светлина – нормално захранване на трасето.

(http://picbg.net/u/16413/11530/321083.jpg)

Схемата от 5 диода може да се направи самостоятелно, или да се купи системата БМ-1 на Lenz:
http://www.lenz-elektronik.com/pdf/BM1%20selbst%20gebaut.pdf
http://www.lenz.com/products/modules/bm1.htm

Има и по-развити системи: ВМ-2 и ВМ-3: http://www.lenz.com/products/modules/index.htm

Какво прави блок BМ-1:
- Има различен размер на текущият сигнал чрез диоди във всяка посока.
Това води до различено напрежителен спад за текущите импулси в единият полупериод в сравнение с импулсите протичащи в другият полупериод.
Дешифратора открива разликата и реагира с плавен стоп.

Впрочем технологията вече е приета като стандарт NMRA.
И така – по подробно за системата - ABC контрол за автоматично спиране в DCC формат.

ABC, е автоматична спирачка - част от технологията NMRA DCC. ABC-системата ви позволява да спрете или намалите скоростта на влака в определено място, без да се налага да го правите с подходящата команда в DCC управлението.
ABC-системата бе предложена от Lenz и в момента се предлага в по-модерните дешифратори, произведени от Lenz Elektronik , Zimo и ST-elektronic.
Операция по спирането в ABC-системата се извършва с асиметричен DCC сигнал който си променя амплитуда в един от двата полупериода.
За тези дето са забравили – виж тук (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,420.0.html).
Сега вече сте си припомнили , че DCC сигнала е симетричен , състоящ се от сравнително правоъгълни импулси , които са както в положителна - един полупериод, така и в отрицателна полярност – вторият полупериод (спрямо нулата). За да се приложи ABC спирането , трябва да бъдат програмирани в дешифраторите конфигурационните променливи.(СV)
Сигналите от модулите за спиране в DCC управлението кодират в ABC една от трите команди:
1.Нормално движение със скорост определяна от DCC управлението.
2.Движение в рамките на ограниченията за скоростта - локомотива пътува със скорост определена от DCC управлението, но не и по-висока от пределно допустимата, определена в конфигурационната променлива.
3.Спиране - локомотива спира при спирачни характеристики (вероятно определени за спирачно разстояние), независимо от скоростта, с управление по DCC.

Управление на нормалното движение не изисква модула за спиране на сигнала от DCC. Другите сигнали са осигурени чрез намаляване на амплитуда на отрицателните импулси излъчвани от DCC системата, по условие, че от лявата релса по посока на движението се взима като база за сравнение в нивото на сигнала. С други думи -с DCC сигнал се захранват през дясната релса по система на импулсите променени от модула за спиране, които не се променят по ниво на напрежение в положителните си полупериод на пълният сигнал, и намаляват амплитудата на отрицателният полупериод от него.
 На практика, спирачният модул  намалява амплитудата на части от сигнала в леко положителна посока и по добре изразено в отрицателните му части - по начин, който ясно ги прави различими.
DCC стандарта предвижда, че разликата в амплитуда на двата полупериода трябва да бъде в граници от 1,2 .. 1,8 V, A дешифраторите трябва да откриват разликата от 0,8 В.
Управляващият сигнал е да се намалят всички отрицателни части чрез  намаляване сигнал в полупериода от DCC.

Този начин на определяне на средствата за сигнализация, наред с другото,гарантира, че засяга само локомотива движещ се в едната посока . При управление на локомотив в другата посока, то той не разчита тези сигнали и продължава своето движение.

Подробно трябва да се четат ръководствата за всеки подходящ дешифратор за управление на локомотиви, дали в отговор на двата сигнала могат да променят командите си и далие това зависи от софтуера им, за да може да програмирате локомотивите и техните конфигурационни променливи разпознаващи асиметрията.
Подходящите дешифратори може да бъде програмирани да реагират и обратно на посоката на движение, независимо от посоката им.
Lenz дешифраторите в кръгово управление предвиждат функционалността на междинните спирки. При прилагането на този сигнал се използват за спиране, промяна на посоката, а сигналите за ограничения на скоростта – за да спрат за определено време на междинните гари.

Очаквайте превод и напътствия за системите BM-2 и BM-3! ;)
 ;D ;D ;D
Титла: Re:Асиметрично DCC
Публикувано от: lubomir в 04 Юни 2009, 11:56:54
Идеята е гениална, защото позволява, машините да спират плавно пред червен светофор, а тези които идват от другата посока, минават без да се интересуват от светофора, а пък маневрените машини на, които е изключена тази функция си перкат напред назад, без въобще да се интересуват дали има или няма светофор и какво свети на него. Доколкото схващам, с натискането на бутона за "режим депо", дадена влакова машина, която принципно се съобразява с асиметрията и действа съгласно закона, превключва и може да минава през светофорите без да се интересува от това какво светят те. Изобщо, реализма става пълен. :yes:
Титла: Re:Асиметрично DCC
Публикувано от: EMPEROR в 04 Юни 2009, 11:57:31
 :good: Пламене, браво за положения труд и отделеното време  :yes:
Титла: Re:Асиметрично DCC
Публикувано от: pach в 04 Юни 2009, 14:30:21
Инструкции към BM-2

(Превод от фирма Lenz на Piotr Maciejewski и расн )

  1. Важна информация за безопасността
ABC системи: БМ-1, BM-2, BM-3 може да бъдат използвани само с Digital плюс от Lenz и други системи, при условие, че те са в съответствие с NMRA стандартите. В случай на проблеми, попитайте вашия доставчик или дилър.
  2. Спецификации
Максимална постоянен ток по изход: 3.0A
Входно напрежение: DC: 11 ,24 V, AC: 8.. 24 V
Размери: 70x60x20mm
  3. Изисквания за използване на технологията на ABC
За да може да се използва технология с ABC BM1, BM2 и BM3 се нуждаете от декодери серия „Gold” за локомотиви от фирма Lenz или други технологии поддъжащи системата ABC.

Тук Любо да напише кои дешифратори на СТ стават!?

  4. Как функционира ABC технологията.
Технологията ABC е предназначена да отговори на нуждите на железопътните моделисти - ентусиасти:
-   точно спиране на влака, преди сигнала по трасето на влака, преминаване и незаинтересованост при управление на влака в обратната посока.
С прости модули, които са свързани към отделни части на сигнализацията (било то семафори или светофори), е създаден асиметричност на сигнала за изолиран сегмент. Разбира се, само когато сигнала на семафора е "Стоп" или "съобщение". Този асиметричен сигнал информира локомотивният декодер за сигнала които се показва на семафора:
- "В отклонение" или "спиране": захранването е асиметрично и локомотива или се забавя или спира.
- "Зелено": захранването е нормално (балансирано) и локомотив ще продължи.

Допълнителни предимства на технологията ABC:
- Всички функции на локомотив може да се включват и изключват, когато в движение стигне до семафор.
- Възможност за програмиране CV на директен режим (POM).
- Локомотива, може по всяко време да се разграничи в обратна посока от сигнал "Стоп"
- Локомотивите вървят в обратната посока дори когато сигнала на семафора е "Стоп"
- Липса на къси съединения в момента на влизане / излизане за изолиран сегмент

В сравнение с БМ-1, модул BM-2  има следните предимства:
- В допълнение на сигнал "Стоп", модулът поддържа също сигнал "съобщение" (HP2)
- Лесно управление чрез модула на семафорни сигнали.
- Дори и избутваните влакове (тоест пристигнал не на собствен ход – например двойна тяга), могат да бъдат намерени на правилното място

В зависимост от сигнала, може да използвате модула за BM2 на локомотиви снабдени с декодер GOLD, стоп (за HP0), транзит (за HP1) или освобождаване за преминаване (за HP2). Разбира се, можете да зададете скоростта на локомотива, който е освободен да премине след червен сигнал.

BM2 има два входа за контрола върху него. Въз основа на това да ли е  активиран BM-2, системата изпраща до декодера GOLD съобщение: "спиране" или "съобщение"

  4,1 Влаковете върнати на бутане и влизането в обратна посока? - Няма проблем!
Бихте ли искали да се използва "стоп" и "освобождаване" на влаковете вървящи в обратната посока?
 
(http://picbg.net/u/16413/22243/321117.jpg)

Споделяне на път семафорен сегмент преди навлизане (A) и частта на семафора (В)
 (http://picbg.net/u/16413/22243/321118.jpg)

Когато влака навлиза обратно (избутва), вагона който вече е част от движещата композиция достига спирачният модул BM2 и включват асиметричен сигнал и в двете секции чрез колоосите си. Тъй като по това време движението в задната част на влака вече работи върху същият закъсен участък,дешифратора ще призпознае сигнала и ще започне асиметрично спиране / забавяне на влака, в зависимост от семафорният сигнал.
 (http://picbg.net/u/16413/22243/321119.jpg)

Дължината на отсечката на участъка трябва да се изчисли така, че да се поберат на най-дългият влак вървящ по този начин. Дължината на отсечката за навлизане зависи от скоростта на движение и/или дължината на спирачната инерция програмирана в дешифратора.

Влаковете вървят в обратната посока и от семафорният блок нищо в тази посока не е спряно.

Тази процедура изисква, поне първият вагон (последният) в задната част на влака, при движението си да контактува с релсите като е оборудван с токоснематели (като например такива за вътрешното осветление).
Титла: Re:Асиметрично DCC
Публикувано от: pach в 04 Юни 2009, 15:42:54
Продължаваме с ВМ-2:

 5. Инсталиране и свързване на модула BM2
  5,1 Свързване на BM2

Обобщение на BM2 модул връзки:

 (http://picbg.net/u/16413/22243/321145.jpg)

  6. Инсталиране на модула BM2
  6.1. Дължината на отсечката от навлизане и спирачен път.

Първо, да се определи дължината на отсечката на навлизане (A). Не забравяйте, че най-дългият влак трябва да се побира в тази секция!

След това, да се определи дължината на спирачния участък (Б),предвиденото за изолиране. Не забравяйте, че най-бързият влак на скорост, трябва да бъде спрян в този участък. Използвайте GOLD дешифаторната функционалност: "постоянен спирачен път" - по този начин, всички локомотиви ще спрират в участъка, който е бил идентифициран.

  6,2 "на правилното място, т.е. в дясно ..." (В дясно, това означава, на дясно !!! :angry:)
(... Това е надписа в знак по една полска магистралата в края на 80-години. Той напомня за необходимостта от водачите да се завърнат в дясната лента след задминаването на камион.)

Или казано по български –„другото дясно”  :haha: ;)


Това се отнася и при използването на модул BM2. Той винаги е "железопътно дясно монтиран по посока на движение".
 
Винаги правете прекъсванията в правилната дясна релса , и то на две места – в началото и края на участъците за спиране.Можете да използвате изолационни елементи, свързващи железопътните релси , когато коловозите са положени в съответните места.

  6,3 Свързване на участък от движението и спирачната част.

Свържете проводника (1) от дясната релса преди прекъсването за железопътният участък.
Свържете изхода (2) с лявата релса на железопътния коловоз.
Включете в правилната посока на  железопътният участък на проводника (3) от модул BM2.
Включете в дясната част на железопътния спирачен участък (4) модул BM2.

  6,4 Свързване на входния сигнал

За да могат BM-2 модулите да четат правилно входните сигнали, те трябва да бъдат правилно свързани. Входни сигнали са чувствителни към напрежението.

Когато входният сигнал за "входни" не разполага със входно напрежение, влакът е спрян преди семафор. Когато дадете "свободно" ще бъде подадено напрежение и влакът може да потегли , след като е бил забавен или спрян.

Ако е подадено напрежение на входа за "Свободен" то тогава влака ще премине бавно.

Сигналът "стоп" е с по-висок приоритет, отколкото сигнал "тръгване". Ето защо, ако няма напрежение на входа за "свободно", влакът ще се спре винаги , дори и когато напрежението е дадено за влизане "преминаване".
  6.4.1 Средства за връзка семафор светлина

 (http://picbg.net/u/16413/22243/321148.jpg)

Просто включете входа на BM2 семафорните електрически крушки. Когато крушката свети, модул BM2 могат да работят.

Свържете вход "свободен" електрически крушки за зелената светлина семафор. По този начин, входно автоматично защитено: Влакът преминава само когато напрежението на входа е предоставено. Така, ако по някаква причина напрежение не достига за крушката, влакът ще бъде спрян.

Ако искате да използвате също допълнителни семафорни светлини, просто поставете крушка за жълтият семафор. След пускане на входно напрежение , влака ще бъдат пуснат в чрез дешифриране на команда за определена скорост.Сигналът "стоп" е с по-висок приоритет, отколкото сигнал "излизане". Поради това, ако напрежението не е дадено за влизане "свободно", влакът ще се спре, дори ако има входен по напрежение за влизането "Свободен".

Титла: Re:Асиметрично DCC
Публикувано от: pach в 04 Юни 2009, 16:14:30
В следващата таблица са изложени различните възможни комбинации:


указания за влака     светлини     вход     свободен

ще бъдеш спрян          червено          не           не
преминаваш                 зелено          да           не
ще бъдеш забавен  зелено + жълти    да          да

6.4.2 метод на свързване на семафорният контрол

Семафорите често са оборудвани с ключове, които се използват за прекъсване на връзката на напрежението в изолираната част на семафора даващ сигнал "Стоп". Тези ключове могат да бъдат използвани за контрол на модула BM2.

Следната фигура показва как да се свържете семафорният контрол.

(http://picbg.net/u/16413/22243/321122.jpg)

Следната схема показва как следва да бъдат включени превключвателите K1 и K2:

(http://picbg.net/u/16413/22243/321152.jpg)

След преминаването K2 (съобщение) винаги е проектиран да бъде изключен по време на сигнала "излизане", Резистор (4,7 kOм, 1/4W), трябва да бъде инсталиран.
Титла: Re:Асиметрично DCC
Публикувано от: pach в 09 Юни 2009, 14:43:10
продължението (до края):

7. Тестване на инсталацията

За да тествате инсталацията се нуждаете от локомотив, оборудван с дешифратор поддържащ системата ABC.
 (за пример, дешифратор Gold).

За да започнете, оставeте двата входни сигнали на модул BM2 невключени. Влакът, след като навлиза в участъка за спирането, трябва да бъде спрян чрез определяне на скоростта за спиране или спиране за определено разстояние (с предвидената инерция). Ако използвате влак който се движи назад (избутва композицията), първият вагон трябва да бъде оборудван с токоснематели (например за осветление).

Ако влакът е спрял по-далеч от необходимото, може би най-дългият спирачен път е прекалено дълъг или дължината на отсечката за спиране е твърде кратка.

Ако влакът спира незабавно при навлизане в участъка за управление, тогава вероятно връзката между BM2 и точка на контрол е изгубена.

Ако първият тест приключи успешно, можете да закачите проводниците, за да се провери дали сигналът в "свободно" влакът преминава и при сигнал "с отклонение", за да пусне фиксираната по-ниска скорост (намалява скоростта).

8. Допълнителни бележки

8.1 Правило за бавното движение.

Искате ли три пъти по-бавно влакът да спира пред сигнала "Стоп", и да потегля бавно със сигнал "Свободно"? Просто паузата трябва да се  простира отвъд спиращият семафор.Нещо като широка зона за спиране.

Задава се фиксирано в дешифратора време за спиране и влакът спира пред  семафора, когато сигналът показва "СТОП". Ако семафор показва "излизане", влака ще бъде задвижен до края на участък „широка зона за спиране”, а след това, ще се ускори до нормалната скорост.
 
(http://picbg.net/u/16413/22243/322683.bmp)

8.2 Движение „до там и обратно”.

ВМ-2 модул се слага в единият край на участъка „до там и обратно”.
Най-добре е в единият край на този маршрут , да се монтира модул ВМ-2 ,а в
другият край – просто модул ВМ-1.
 
8.3 Използване на модул BM-2 в края на блокиращ участък.
Можете да използвате BM-2 модул за завършване блок участък от BM-3 модули които са подкачени серийно за образуване на поредица от блок участъци. В типичния случай, входният сигнал към гарата ще бъде в края на блок участъка. С поставяне на входен сигнал, вие, като диспечер,ще определяте дали пристигащите влакове може или не може да влезнат в гарата.

(http://picbg.net/u/16413/22243/322684.bmp)

В модул BM-2 има контролни клеми, предназначени за тази цел.
Свържете тази клеми,  към входните клеми на модул BM-3, който контролира предходният участък.

(http://picbg.net/u/16413/22243/322685.bmp)

8.4 Свързване на модул BM-2 с модул за обратна връзка на Lenz-LR101.
 
(http://picbg.net/u/16413/22243/322686.bmp)
 
Ако искате да знаете за заетите участъци от трасето на движение и спирачните разстояния (от гледна точка на обратна връзка в Lenz Digital Plus), просто поставете с модула BM-2 и модул за обратна връзка LR101:
- Свържете изхода (O) за един от 8 входа LR101
- Свържете втори изход към общ вход на LR101 (за масата).

Край на ръководство за модул ВМ-1.

 :yahoo:
Титла: Re:Асиметрично DCC
Публикувано от: pach в 09 Юни 2009, 14:51:14
За тези които искат още и информация от първоизточника :

http://www.lenz.com/news/nuremburg2004/Newitems_2004_2.htm

http://www.lenz.com/products/modules/bm2.htm

http://www.lenz.com/manuals/modules/bm2.pdf

http://www.lenz.com/manuals/modules/bm3.pdf

 :hi:

Титла: Re:Асиметрично DCC
Публикувано от: pach в 15 Юни 2009, 11:48:25
А сега и една много приятна изненада.
Електронната схема на модула ВМ-2 на Lenz, както и снимка на монтираната печатна платка:

Схема  ;)
(http://picbg.net/u/16413/20017/324297.jpg)

платка и кутия  :prankster:
(http://picbg.net/u/16413/20017/324294.jpg)

платката от страта "ТОР"  :spiteful:
(http://picbg.net/u/16413/20017/324295.jpg)

платката от към страна "ВОТ"  ;)
(http://picbg.net/u/16413/20017/324296.jpg)

 :yes: ;D ;D ;D
Титла: Re:Асиметрично DCC
Публикувано от: EMPEROR в 15 Юни 2009, 11:52:47
А такааааааааа  :spiteful:
Това от руснаците ли е дошло или? :)
Титла: Re:Асиметрично DCC
Публикувано от: pach в 15 Юни 2009, 11:56:40
По на запад от тях  :spiteful:
Аз някъде тук бях писал чий материали ми помогнаха да схвана същността...
Впрочем същото очаквайте и за ВМ-3...
Остава само съдържанието на микроконтролерите да "изпадне" от някъде  ::) :spiteful: ;) или в краен случай , щом като знаем как действа - да си напишем съдържанието сами... ;D :yes: