RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering => Аналогово управление | Analog Control => Темата е започната от: TheJackal в 31 Януари 2008, 12:35:04
-
Здравейте!
Седейки и ровейки из темите ми щукна да публикувам следната тема: "Видовете електромотори за НО / ТТ / N - локомотови". Лично аз имам няколко модели на електромотори за ТТ:
1. ТТ - 8 310 / 12V / 0.16A;
2. ТТ - 8 311 / 12V / 0.16A;
3. ТТ - 8 312 / 12V / 0.16A.
Кой модел кога и как се използва и за какви локомотиви е? За НО и N не съм запознат. Нека някой да разясни. Благоаря преварително.
-
Их , намерих кой и къде пита за двигателите - виж на какво се натъкнах и то на видно място!!!
http://www.zababov.cz/wiki/index.php/Motory_-_pou%C5%BE%C3%ADvan%C3%A9_v_modelech
;D
-
Еййй!Каква удобна тема!Я да попитам тук дали някой няма четки за 55 - ца?Поръчах си при Жоро,ама дойдоха едни,дето са точно два пъти по - малки.Дали мойта 55-ца е с някакъв изчанчен мотор? (Piko BR 553784)От какво бих могъл да приспособя,ако не се продават,евентуално?
-
Отваш в най близкия магазин за резервни части за електродомакински уреди. Вземаш най малките четки за 1-2лв и ги минаваш на шмиргел или с пила дотогава докато ги накараш да станат като оригинални.
Препоръчително е да ползваш маска с шмиргела. Праха не е от най полезните. С пила няма да имаш тоя проблем.
-
А,аз уредих въпроса по друг начин - отрязах парченца от четки за стартер и ги изпилих до нужният размер с шкурка. ::)
-
Правилно! И от такъв изходен материал става. ;)
-
колеги имате ли идея откъде да си намеря двигателче на пико от тези плоските :this: че днес като пуснах машината по продължително нещо започна да трака разглобих тендера и останах потресен оста на мотора има огромен луфт при което зъните колела започват да щракат. :fie:
моля ви помогнете за ремонт на двигаелчето или за закупуване на ново това (http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/catalog/e_catalog.cgi?CAT_ID=sh_030sa) дали ще стане и ако да откъде може да се вземе :hi: :hi: :hi:
-
Добре си се ориентирал към Мабучи. Опитай да намериш модел RF370. Аз съм сменил почти на всичките си пиковски локомотиви двигателя с Мабучи RF370 или RF320. Но имай предвид, че за да се напасне новият двигател иска доста пилене. Успех
-
В Conrad не предлагат Mabuchi с две опашки! Някой да знае от къде може да се намери такова ? :hi:
-
Conrad - 2009/2010 ...тоест вече е старият каталог за моделни хобита - за самолети, автомобили и т.н. но без влакове...
Стр.323, Кат.№ 228393, модел FF-130SH на MABUCHI, кат.цена 1,95 евро/брой.
Данни:
единичен вал.
мах.захранване -12V.
мах.обороти - 4750 U/min.
http://www.neuhold-elektronik.at/datenblatt/ff_130rhsh.pdf
За двувални двигатели - Конрад предлага също в моделният каталог за железници (пак стария - 2009/2010),
на стр.271, кат.№ 235306 на "MOTRAXX".
Данни:
мах.захранване -12V.
мах.обороти - 5000 U/min.
мах.мощност -0,62W
размери 15х12х10 мм
цена: 19,95 евро/брой.
или друг двувален двигател - Конрад предлага в моделният каталог за железници (пак стария - 2009/2010),
на стр.271, кат.№ 229023 на "MOTRAXX".
Данни:
мах.захранване -12V.
мах.обороти - 7600 U/min.
мах.мощност -2,56W
размери 56х24х18 мм
цена: 9,95 евро/брой.
;D
-
Благодаря за инфото ! :good:Тунинга на локовете ми ще дойде леко скъпичък, май !? :blink:
-
Проблема ми с моторчето на пико е разрешен,сами предценете колко е бил луфта в оста щом тръбичка направена от станиол за цигари успя да уплътни втулките на електромоторчето.Тук е мястото да благодаря на колегата който ми продаде лока предлагайки сам помощта си за осъществяване на ремонта :hi: :hi: :hi: предлагайки ми да ми изпрати друго моторче на mabuchi.
И така ето как направих ремонта:взех хартията със станиола от цигарена кутия,изрязах малки парченца и увих около остта за да оформя тръбичка,поставих тръбичките във втулките на мотора и внимателно поставих ротора минавайки през тръбиките поставени в втулките,като преди това намазах остта на ротора с силиконова смазна(бяла високооботна грес),поставих четките и захраних мотора с регулируем източник на напрежение.Мотора развъртя на 2,5V работейки съвсем плавно и без тракането на остта :pleasantry: знам че това не е най-удачния начин на ремонт но с подръчни материали толкова може да се направи :yahoo:
-
То нали знаеш, че често времянките остават за постоянно, така че нищо чудно това да стане практика при износени втулки на двигателя.
Надявам се сега машината се движи плавно и без задиряния и излишен шум!
-
поне засега се движи така предполагам обаче че за да няма проблеми и занапред птябва по честичко да се смазва :scratch_ones_head: както е казал брата руснак "поживьом па увидим" :lol: