RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: Vasilews в 18 Юли 2009, 13:07:35

Титла: Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: Vasilews в 18 Юли 2009, 13:07:35
Аз съм само един новак в почти необятния свят на моделните влакчета... Като такъв бих искал да задам един прост въпрос - в какъв размер да инвестирам - Н0 или N? Бих искал да чуя вашето мнение, вашите препоръки, какви плюсове и минуси има според вас всеки един размер и т.н.
Помогнете ми да си избера размер! Ще ви бъда безкрайно благодарен...
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: Сaprycorn в 18 Юли 2009, 14:17:52
Това 3ависи от мястото, с което ра3полагаш. В N, на площ от 2 или 3 кв.м., можеш да направиш съвсем прили4ен макет, докато 3а НО ти трябва 3на4ително по голяма площ. Но, ако държиш на детайлите по моделите, то тогава трябва да 3апо4неш с мащаб НО, а и предлагането на подвижен състав в НО е по голям. Успех :good:
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: gts.best в 18 Юли 2009, 15:20:11
Здравей,
Ако мястото е малко--->N
Ако имаш таван или цяла стая свободна--->HO
В двата мащаба има достатъчно производители на модели и аксесоари.
Избора е личен (и труден).
Поздрави!!
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: TheJackal в 18 Юли 2009, 17:35:23
Заповядай и при нйас, тези които сме в ТТ 1:120 мащаб. Там цирка е най - голям! :drinks:
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: CaLLlo в 18 Юли 2009, 19:51:45
Такъв избор винаги се прави - сам, каквото и да ти кажат
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: pach в 20 Юли 2009, 08:34:53
 :sarcastic:
Хаха, само специалистите разбират , какви възможности предоставя ТТ - идеалният мащаб!!!
Добре де , след Spur-I!!! ;)
 ;D ;D
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: piko1 в 20 Юли 2009, 10:54:21
пач ако си купя електронен микроскоп може и на ТТ да мина  :haha: :lol:
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: schatsi в 20 Юли 2009, 10:57:51
Цитат
...ако си купя електронен микроскоп може и на ТТ да мина...

...тогава за N телескоп ша ти требе...а за Z .. Хъбъл да наемеш...?!?  :lol: :lol: :lol: :pleasantry:
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: piko1 в 20 Юли 2009, 11:06:02
Цитат на: schatsi link=topic=1769.msg26822#msg26822 date=1248076671
Цитат
...ако си купя електронен микроскоп може и на ТТ да мина...

...тогава за N телескоп ша ти требе...а за Z .. Хъбъл да наемеш...?!?  :lol: :lol: :lol: :pleasantry:
е чи как то НАСА-то работи за наше село  :lol:
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: pach в 20 Юли 2009, 11:22:07
Вие на село си ръчкайте талигите , там и без мащаб става!!! :haha: :haha: :haha:
Аз горе съм го написал ясно -"Само специалистите разбират..."
 :lol: :lol: :lol:
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: Adrian в 20 Юли 2009, 11:41:43


Абе Сашето го формулира най-правилно - вътрешно чувство е тва в кой мащаб да се твори .
Е , после неизбежно идва денят , в който рабираш ,че мащабът е HO  :sarcastic:
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: CaLLlo в 20 Юли 2009, 12:17:07
Не подлъгвайте момчето с това ТТ!

ТТ-то е много готинко, стои много добре, само дето феновете му са 3 пъти по-малко от N-аджиите и се е разпространило главно в бвшия соц, а уж казват "английски" мащаб било, трънки, много хобисти назапад не са го чували!
И предвид малкото клиенти и предлагането също остава малко - много неща като модели просто ги няма и няма скоро да ги има, други - никога, което вече определя мащаба като истинска пръчка, не че и аз не съм натрупал достатъчно!  :spiteful:

Ето и примери, основни Einheits локомотиви в DRG - кой ги прави и кой не:

      BR 01 - DRG (http://www.osterthun.com/2a.models01-19/01~DRG.htm) - има 1-2

      BR 44 - DRG (http://www.osterthun.com/2c.models40-59/44~DRG.htm) - няма ТТ

      Wurtt. C - Ep. 1, 2, 3 (http://www.osterthun.com/2a.models01-19/18.1~wurtt.htm) - няма ТТ

      BR 015 - DR (http://www.osterthun.com/2a.models01-19/01.5~DDR.htm) - DR-ска серия уж, добре че е Beckmann
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: Der Hetzer в 20 Юли 2009, 13:47:07
Не е и само до парните локомотиви, човека се е ориентирал към Швейцарските железници като администрация, а там в НО изборът е най-голям, в N се намират тук таме някои неща, докато в ТТ я намери 2-3 швейцарски вагона, я не...
Стига да имаш място - недей да се колебаеш дори за миг - НО е твоят мащаб!
Разгледай сайтовете на основните производители и ще се увериш в правотата ми
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: pach в 20 Юли 2009, 14:11:49
Мда , Любо е прав - човека се е ориентирал към Швейцария , така че - мащаба е един...и той е НО!

А принципно , мащаб ТТ никак не е за подценяване...това ,че някой не се интересуват от него, не значи, че не се развива (темповете са по-малки все пак...), щото западняците не знаят често и кой им е президент, та камо ли мащаб ТТ.А ако са чували нещо за ТТ, те често допускат , да твърдят че е английски мащаб (нещо което доста време бе набивано в главите ни от комунистите и то тук на изток) , пък всеки просветен знае ,че този мащаб всъщност е чисто американски!Ама това не е най-важното... :no:

Моделизма не е само основни локомотиви, а много повече...това ,че някой харесват "сешуарите" на колела  :lol: - ICE , Desyro и т.н. определено показва ,че в моделизма има различни виждания по-въпроса...
Инак за моделите , то и в N този локомотив - Wurtt. C - Ep. 1, е маааалко проблематичен ( :yahoo:----- :hi: :good: в събота се поизясни малко, та Марио  :yahoo: явно не е спал - дори на телефона ми се е записал  :haha: :haha: :haha:),
 но това да е само...
Роко тази година пускат BR-44 в "средният" от най-масовите мащаби (едва ли не), пък ето, че стъпват стабилно(явно кризата ги накара да се обърнат към подценяваният мащаб) и в ТТ - вече има една нова машина - BR120.
Източният пазар е все още като дивият запад - гладен за модели и тепърва развиващ се, тоест ТТ-то като доста добре застъпен мащаб в най-малкото шест (или единадесет общо) страни от Европа, си е бъдещ пазар който тъпърва ще покаже какво може :spiteful:.

Пък то швейцарски железници има и градински,така че...сам избираш и ти си решаваш!
 ;D ;D ;D
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: mgirginov в 20 Юли 2009, 15:12:02
Цитат на: CaLLlo link=topic=1769.msg26833#msg26833 date=1248081427




     

      Wurtt. C - Ep. 1, 2, 3 (http://www.osterthun.com/2a.models01-19/18.1~wurtt.htm) - няма ТТ




Слава Богу..., че както казва Пламски :"Инак за моделите , то и в N този локомотив - Wurtt. C - Ep. 1, е маааалко проблематичен ( -----   в събота се поизясни малко, та Марио   явно не е спал - дори на телефона ми се е записал    ),"
Между другото, звънях ти да проверя дали не си изгонен :haha: :lol: :lol: :lol:
Саше, пуска го Хобитрейн тази година  :yahoo: :yahoo: :yahoo:
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: pach в 20 Юли 2009, 16:18:16
Цитат на: mgirginov link=topic=1769.msg26843#msg26843 date=1248091922

Между другото, звънях ти да проверя дали не си изгонен :haha: :lol: :lol: :lol:
Саше, пуска го Хобитрейн тази година  :yahoo: :yahoo: :yahoo:


Ама ти, имА късмет, че чак в неделя сутринта  :on_the_quiet: чух, какви ми ги записваш на секретарката...Щеш да видиш 69-ка в три през нощта , та да ти се изЯсни , що е толкоз горещо! :beee: :drinks:

 :lol: :lol: :lol:
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: IKAR в 20 Юли 2009, 16:34:24
Значи, ако човекът слуша и чете внимателно, ще стане.....двама се карат, трети печели ;D Защо? Ами понеже знаете, че в Швейцария най-атрактивни са планинските теснолинейни зъбчати железници от типа на Rhatische Bahn (Glacier Express), Furka-Oberalp, някои линии на SBB и др. А там мащабът е HO, само че с един индекс m - тоест HOm. И също така практически фирмата-производител е само една - BEMO. Доста е изписано във форума по въпроса, но това е фирмата, предлагаща най-детайлни модели в най-масовия мащаб HO. Дори сочената за фаворит БРАВА не може на малкото пръстче да и стъпи. В добавка най-големият избор от швейцарски модели е в този мащаб и се предлага от тази фирма.
Прочети тази http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1172.0.html (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1172.0.html) тема.
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: Der Hetzer в 20 Юли 2009, 16:52:40
Основната железопътна мрежа в Швейцария е с междурелсие 1435 мм - стандартното за Европа
Производители на подвижен състав SBB/CFF/FFS в мащаб НО 1:87

Roco
Piko
Fleischmann
Brawa
Lima
Kato
Hobbytrain
Märklin
Märklin Hamo
Trix
Rivarossi
Acme
Liliput
Sachsenmodelle / Tillig
Metropolitan
Kleinbahn
Jouef
HAG
Fulgurex
Lemaco
...и последния да затворти вратата...

Производители на подвижен състав в мащаб HOm

Bemo

за асортимент ли си говорехме?  :spiteful:

Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: IKAR в 20 Юли 2009, 17:21:56
От изброените фирми PIKO, BRAWA, KATO, Tillig а и доста от другите с малки изключения не предлагат модели на швейцарски прототипи в HO.
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: Der Hetzer в 20 Юли 2009, 17:23:51
Произведени в Швейцария прототипи или модели със Швейцарска администрация?
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: IKAR в 20 Юли 2009, 17:26:48
Със швейцарска администрация. ROCO има доста неща, Fleischmann също, виждал съм Rivarosi швейцарски прототипи, но като цяло BEMO е хем с най-голям асортимент, хем с най-висока степен на детайлизация. То в същност HOm си е HO, но за по-тясно междурелсие. Едното с другото съвсем спокойно може да се комбинира в рамките на един макет.
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: Der Hetzer в 20 Юли 2009, 17:52:27
Piko: (http://www.reynaulds.com/images/Piko/57431.jpg)

Brawa: (http://www.stayathome.ch/images/Brawa_TeIII.jpg)

Tillig: (http://www.reynaulds.com/images/Tillig/76477.jpg)

Sachsenmodelle: (http://www.bahnonline.ch/wp/wp-content/uploads/2008/06/1765_01.jpg)

Lima: (http://www.ahu-swiss.ch/images/p035_1_05.jpg)

Liliput: (http://www.ahu-swiss.ch/images/p035_1_04.jpg)

Acme: (http://www.tee-usa.com/store/media/acme60050.jpeg)

HAG: (http://www.tee-usa.com/store/media/hag11094.jpg)

Trix: (http://www.eisenbahncenter.ch/wp/wp-content/uploads/2009/05/trix-am-842-sbb-cargo.jpg)

Jouef: (http://www.amusantmusee.com/musee-jouet/images/Contenu/Zoom_Page198_Parag_6.jpg)

...всички от изброените предлагат Швейцарски модели, и събран асортимента в НО от всички тези производители е в пъти по-голям от този в HOm
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: IKAR в 20 Юли 2009, 20:00:01
Недей кара човека да си купува Liliput, понеже целият форум пропищя от тотално окепазеното задвижване и електронни компоненти, предлагани през последните години от тази фирма....Зависи и какви са предпочитанията - по-голяма детайлизация, по-качествено задвижване или здравина - никъде няма всичките тия добрини на едно място....Например на Пико товарните вагони са перфектни, но пътническите....олеле мале.....На Брава моделите са перфектни за да си ги гледа човек на витрината, но задвижващата система с малки изключения е безобразна.....
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: Der Hetzer в 20 Юли 2009, 21:02:00
Все пак Liliput правят някои съвсем не лоши вагони, а колкото до товарните на Пико - нямам никакви забележки към двуосните контейнеровози, при все че се водят "Хоби" серия
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: Vasilews в 20 Юли 2009, 21:06:37
 ;D Току-що ме накарахте да избера... да инвестирам в Н0 поради най-големия избор на швейцарски влакове! Относно зъбчатите железници, знам че са известни (и ме кефят) но не се интересувам от тях в моделен план...
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: Der Hetzer в 20 Юли 2009, 21:28:47
Поздравления за правилния избор!
От тук нататък внимавай от кои фирми производители взимаш неща.
Като за основа (ако нямаш нищо досега) може да започнеш с някой стартсет и кум него да добавяш.

Roco е едно доста добро решение с много добро качество

http://roco.cc/index.php?id=16&Anfangsposition=9&artikelnummer=41280

http://roco.cc/index.php?id=16&Anfangsposition=27&artikelnummer=61402

Единствения недостатък на първият са релсите, които по мое мнение за почти нищо не стават.

като цена Пико е доста по-евтина алтернатива:

http://piko.de/produkt_db/check.php?page=detail&grand_id=3&parent_id=2&child_id=0&id=57184

но от този сет захранването е доста дървено и е най-добре възможно най-бързо да си намериш друго (ако си решил да караш аналогово).
Локомотивът не е най-прекрасния, като се има предвид че можеш да си вземеш същия от Roco или Acme, следващите 2 вагона са много яки, а от цистерната не съм впечатлен особено...
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: mgirginov в 20 Юли 2009, 22:22:11
Цитат на: Vasilews link=topic=1769.msg26860#msg26860 date=1248113197
;D Току-що ме накарахте да избера... да инвестирам в Н0 поради най-големия избор на швейцарски влакове! Относно зъбчатите железници, знам че са известни (и ме кефят) но не се интересувам от тях в моделен план...
Е-е-е-е-х....Изгубена душа... :no: :fool: :bad:
 :pleasantry:
Разбира се, че ПЪТЯ ще намериш в себе си и всички ще се радваме с теб на твоя избор! :good: ;D
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: Der Hetzer в 20 Юли 2009, 22:36:13
Цитат на: mgirginov link=topic=1769.msg26862#msg26862 date=1248117731
Цитат на: Vasilews link=topic=1769.msg26860#msg26860 date=1248113197
;D Току-що ме накарахте да избера... да инвестирам в Н0 поради най-големия избор на швейцарски влакове! Относно зъбчатите железници, знам че са известни (и ме кефят) но не се интересувам от тях в моделен план...
Е-е-е-е-х....Изгубена душа... :no: :fool: :bad:
 :pleasantry:
Разбира се, че ПЪТЯ ще намериш в себе си и всички ще се радваме с теб на твоя избор! :good: ;D

Много пътища водят нагоре по планината, но гледката към луната от върха е една и съща.

                                                                                                             Древна японска поговорка
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: mgirginov в 20 Юли 2009, 22:57:59
 :clapping: :hi:
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: fyut в 20 Юли 2009, 23:08:46
 :) Не се чуди H0 БЪДИ!!!!!!! :drinks:
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: Gervasii в 21 Юли 2009, 07:11:42
какво са облаците, ако не повод за съществуването на небето! какво са влаковете ако не бягство от реалността! мъдрост родена от българо-японската дружба по време на тройният съюз. :aikido:
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: Voodoo в 21 Юли 2009, 09:42:19
По принцип "HO" е по добрия вариант, но ако не разполагаш с място съвета ми е да се насочиш към "N".   :good:
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: CaLLlo в 21 Юли 2009, 09:49:35
Цитат на: Vasilews link=topic=1769.msg26860#msg26860 date=1248113197
;D Току-що ме накарахте да избера... да инвестирам в Н0 поради най-големия избор на швейцарски влакове! Относно зъбчатите железници, знам че са известни (и ме кефят) но не се интересувам от тях в моделен план...


Честито!!

 :good:

(http://www.werweb.ch/drehscheibe/Ce6-8_20081012_Sis_02.jpg)
(http://www.werweb.ch/drehscheibe/DSC_85981970_03_10001.JPG)
(http://www.trainpics.de/_diverses/DSC_2568-1000.jpg)
(http://img11.imageshack.us/img11/9261/kopievonimg5546.jpg)
(http://img166.imageshack.us/img166/2770/dso5uv7.jpg)
(http://img164.imageshack.us/img164/3958/dso4po0.jpg)
(http://s10b.directupload.net/images/090519/wk8tlsyf.jpg)
(http://www.werweb.ch/drehscheibe/14062009_051.jpg)
(http://img162.imageshack.us/img162/4506/dso6rj8.jpg)
(http://www.dingler.de/modelle/modelle132s1/be4_6/images/be4_6_01.jpg)

 :good:
Титла: Re:Да бъде Н0 или да не бъде Н0 (а N) - това е въпросът...
Публикувано от: XRISTO в 22 Юли 2009, 00:55:49
Брей, пусти му крокодил...той и 103 - ката са електрическите локомотиви, заради които бих издигнал мрежа на бъдещият си макет...  ::)