RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Главен форум | Main forum => Железопътен моделизъм | Railway modelling => Темата е започната от: liro4605 в 26 Септември 2010, 12:33:39
-
(http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=8447774)
Коя е гарата?
Дали някой произвежда "бананения влак"-така му казвахме на тоз с хладилните вагони.Имам предвид тези хладилни вагони с 2 врати.Състав 37 вагона хладилни от който 3 "вагонмайки".Вагонмайката е вагон с агрегат и място за персонала захранващ група хладилни вагони пред и зад него.Именно колегите от вагонмайките ни даваха банани ;D .Синьо-бялата машина с изцяло бял състав си беше голяма гледка!!!
р.р. Сори за качеството ама архиви от старите ленти.
-
Ако под "бананени" вагони имаш предвид хладилните МК-4 и техните производни (?) - да произвеждат се в НО и в ТТ.
В ТТ са на"Пересвет", като те правят и "вагонмайка"-та (дето Жоро ми спореше че не бил агрегатно/персонален...).
В НО - колегите да кажат (май беше на Заксенмоделе...).
Но ако става въпрос за МК-4 обаче (снимката е доста няесна - ако искаш сканирането е по-добро от преснимане...).
;D :hi:
ПП.Ако все пак са МК-4, разкажи повече за тези влакове , години на ползване, състав , маршрути и всичко което се сетиш - събирам всякаква информация за тоя тип композиции (в България и Германия)!
-
Не тези вагони не са точно този тип МК4 който се произвежда в H0. Тези в H0 са със собствена агрегатна група и не са им нужни вагон-майки. Такива като тези от снимката произвежда в H0 само KEHI-Modellbau, но цената им беше доста висока до колкото си спомням.
(http://www.kuehlwaggon.de/images/kehizc9.jpg)
(http://www.kuehlwaggon.de/images/kehimk4transit.jpg)
(http://www.kuehlwaggon.de/images/kehimk4if.jpg)
А за гарата си мисля - Мирково ?
-
Доколкото знам - тия влакове са се движели по 3-та линия.
-
Нямам идея по коя линия са се движили, но на пристанището в Бургас - Старата магазия, там имаше такива композиции, и като деца през стената на вълнолома, ходихме да ............... банани , портокали и мандарини от тази магазия. Знам само, че тръгваха за страната вагоните и после както се процедираше в Бургас се продаваха на "Скъпия" плод и зеленчук.
-
Вярно е, че МК-4 имат свой агрегати, но точно за това търся и събирам подробна информация, защото винаги са се движели и с вагон/майка - дори на твойте снимки са комплектовани така.
(http://i6.ebayimg.com/03/i/001/09/4e/bac2_12.JPG)
(http://www.tt-club-modellbahn.de/bilder_1/1042-1.jpg)
Обикновенно на 8 броя МК-4 , винаги в средата има и един "майка" - всъщност жаргонното "майка" е подвеждащо - той е бил освен агрегатен и с две (или три) купета за обслужващият персонал. Имали са помещение с душ, кухненски "бокс" на газ (!?) както и постоянен персонал.
Един такъв комплектован влак - 8 броя МК-4 + "вагонмайка" (ще си намеря точното му наименование, както и обозначението...) все още е гариран на един глух коловоз някъде по гарата в Мюнхен. Сниман е от германец (през 2004г), който пише че влака е на БДЖ (вижда се впрочем!) и е "изоставен през 1997 година от персонала си ".
-
Няколко такива влакове има в хладилно депо "Подуене" - снимал съм отвътре на вагон-майката - и ако ви е интересно мога да изровя и кача снимките. Типа на вагон-майката е ZC9.
-
Няколко такива влакове има в хладилно депо "Подуене" - снимал съм отвътре на вагон-майката - и ако ви е интересно мога да изровя и кача снимките. Типа на вагон-майката е ZC9.
Супер! Мен ме интересува...и ще трябва да черпя май!?!!!
:hi: :drinks: :good: :good: :good:
Направи снимки (ако може) както отвътре така и от вън , въобще всички по въпроса , щото инфото е доста оскъдно!
:give_rose: ;D ;D ;D
-
В ТТ са на"Пересвет", като те правят и "вагонмайка"-та (дето Жоро ми спореше че не бил агрегатно/персонален...).
В НО - колегите да кажат (май беше на Заксенмоделе...).
Само набързо да уточня, че нашият уважаван чеТТник Пламен малко смесва нещата.
МК2 е общото означение за двуосен хладилен вагон от този вид:
(http://www.abvv.de/images/tt-club-mk2n2.jpg)
МК4 пък е обозначението на 4-осните вагони от същия вид, като там има разновидности. За тях след обяд, че сега трябва да свърша нещо :blush2:
-
За МК-2 нищо не съм казвал... :blink:
А като чукнеш в мрежата "хладилен вагон МК-4", на какъвто и да е език, все "изскачат" тези вагони:
и нищо друго.
Впрочем производство са на бившата ГДР-еска фабрика "ZMW Dessau" или по-друг начин "VEB Waggonbau Dessau".Правели са доста разновидности на МК-4, (МК-4-61 например...)
като този...
(http://i6.ebayimg.com/03/i/001/09/4e/bac2_12.JPG)
Или пък този (МК-4-434) който е точно модела с две врати за който говори Лиро ( :scratch_ones_head:май) ;D:
(http://home.arcor.de/steffen.engewald/tt-bahn/modelle/mk4/prospekt3_seite19.jpg)
Колкото до общият агрегатен вагон и той също персонален - означението на производителя е "DM-4":
(http://home.arcor.de/steffen.engewald/tt-bahn/modelle/mk4/prospekt3_seite26.jpg)
(http://home.arcor.de/steffen.engewald/tt-bahn/modelle/mk4/prospekt3_seite27.jpg)
И те така... ;D
В ТТ са на"Пересвет", като те правят и "вагонмайка"-та (дето Жоро ми спореше че не бил агрегатно/персонален...).
В НО - колегите да кажат (май беше на Заксенмоделе...).
Само набързо да уточня, че нашият уважаван чеТТник Пламен малко смесва нещата.
МК2 е общото означение за двуосен хладилен вагон от този вид:
(http://www.abvv.de/images/tt-club-mk2n2.jpg)
МК4 пък е обозначението на 4-осните вагони от същия вид, като там има разновидности. За тях след обяд, че сега трябва да свърша нещо :blush2:
Чакаме с нетърпение... :on_the_quiet: :this:
-
(http://www.kuehlwaggon.de/images/kehizc9.jpg)
(http://www.kuehlwaggon.de/images/kehimk4transit.jpg)
(http://www.kuehlwaggon.de/images/kehimk4if.jpg)
А за гарата си мисля - Мирково ?
Аз не разбрах тази тракция в крайна сметка движила ли се е в БГ или не... иначе цената на вагон беше май 150-170e... :blind:
-
Да движила се е - и в момента още е цяла и може да се движи (дори мисля, че се движи, но адски рядко).
-
...
Аз не разбрах тази тракция в крайна сметка движила ли се е в БГ или не... иначе цената на вагон беше май 150-170e... :blind:
Преди да - движила се е до Москва, Прага и Берлин. В Полша още по социалистическо време имаше частни хладилни фабрики и те самите изнасяха много плодове и зеленчуци (но не знам с какви композиции).
Сега се оказва, че такива влакове сме пращали и до Германия след обединението, съдейки по изоставеното в Мюнхен.
Всъщност "потребители" на такива композиции са били руснаците и веднага след тях (по количество влакове) сме били ние с БДЖ, а също така и DR,CSD и MAV. За други не знам.
Сега навярно се движи изключително рядко такъв влак, щото по известният ни начин (автопревозвачите) е убит начина на транспорт.
Цената на "Заксенмоделе" от днес (ама дали се произвежда е друг въпрос)
78826 Maschk MK-4 Erzquell Pil 29,92
78828 Maschk.MK-4 Zukunft Köls 29,92
http://www.hobby-shop.at/preislisten/sac.htm
Колкото до цената - ""ТТ - идеалният мащаб" - щото за нашего брата чеТТниците, тази композиция
(http://www.tt-club-modellbahn.de/bilder_1/1042-1.jpg)
излиза около 160 евро в зависимост дали си я взел комплект, на чести + пощенските разходи.
-
Ето я тази в Мюнхен:
(http://www.kuehlwaggon.de/fotogalerie/03374d9bfb1316c3d/l000.jpg)
:(
-
Отностно хладилниците на "ПЕРЕСВЬТЬ" ТТ 1:120, каталог 2007 / 2008 са дадени под следните артикулни намера:
1. Art. № 3919 - Вагон - рефрижератор МК-4 CSD Модельная эпоха IV / Maschinenkuhlwagen MK-4 der CSD. Epoche IV / Refrigerator car MK-4 of the CSD, Epoch IV.
2. Art. № 3911 - Вагон - рефрижератор МК-4 DR Модельная эпоха IV / Maschinenkuhlwagen MK-4 der DR. Epoche IV / Refrigerator car MK-4 of the DR, Epoch IV. :)
-
И пак ви казвам, че тези в ТТ и тези на Заксен в H0 - НЕ СА тези които има в момента в БДЖ и тези от снимката на Миро. :) Тъй, че ако искате да си спретнете истинска БДЖ композициика ще ви трябват доста повече парички - тъй като тези на KEHI са доста скъпи. Но това е при условие, че искате вагон-майка. Ако ще правите обикновен хладилен влак - тогава няма проблем да е и с БДЖ вагоните на Заксен. :)
-
И пак ви казвам, че тези в ТТ и тези на Заксен в H0 - НЕ СА тези които има в момента в БДЖ и тези от снимката на Миро. :) Тъй, че ако искате да си спретнете истинска БДЖ композициика ще ви трябват доста повече парички - тъй като тези на KEHI са доста скъпи. Но това е при условие, че искате вагон-майка. Ако ще правите обикновен хладилен влак - тогава няма проблем да е и с БДЖ вагоните на Заксен. :)
Това ясно, ама ти ги снимай, че след години и за тях някой ще търси инфо...
Като мен сега - търся всякакво инфо за ТЕЗИ които сме ползвали преди и ги имам на модели в ТТ.
(без персоналният вагон - DM-4, но работя по-въпроса ... :spiteful:)
;D
-
Аз ги ИМАМ снимани - просто трябва да изровя снимките. И имам снимани не тези МК4 които се движат самостоятелно, а тези с вагон-майката.
-
Аз ги ИМАМ снимани - просто трябва да изровя снимките. И имам снимани не тези МК4 които се движат самостоятелно, а тези с вагон-майката.
Ако трябва (и щом имаш възможност - пак ги снимай, винаги може още...) пък ние ще чакаме да ги постнеш тук(вече нямам търпение даже)...то май най-добре отделна тема да направиш тогава, за БДЖ-хладилни вагони...
Поздрави!
А от снимката на Лиро - де видяхте гара, та чак умувате коя е?!!!!
:lol: :lol: :lol: ;) :pleasantry:
-
Щом нямаш търпение - виж това. Стартиране на дизеловият двигател на вагон-майката.
http://www.youtube.com/watch?v=h-Kaon9v67o
-
Мдааааа.... :good: Аз изгледах и другият - с 07.106!!!
Ето ни още оригинални звуци.... :hi:
-
Ехее неочаквах такава развръзка на темата ;D!!! Влаковете докато аз работех в депо Карлово 1995-2001 се движеха доста начесто около коледа с маршрут София-Бургас-София.Сега явно автомобилния транспорт и това е изместил въпреки че поне веднъж в годината се движи май.Факт е че БДЖ нямя интерес от тях и се чудят какво ли не да измислят-преди време се говореше че депо Подуене-хладилно ще се закрива и ще става атракционно депо :fie: .
Въпреки че се захранват от вагонмайка мисля че могат и самостоятелно да работят.Незнам точно коя модификация са но един такъв влак ще е кеф- ще ме върне 10г назад.
р.р.гарата не е Мирково
-
Такаааа, тази тема доби неочаквано продължение...
И тъй като снимки от детайли на модели за тези вагони почти няма в мрежата,
тук ще кача малко фотоматериал (за нахъсване на БДЖ-феновете) от една приятна композиция,
донесена от Жоро - в Клуба ни. Беше направо опиум за очите и душата ,
теглена от BR-120 със звук - характерен дизелов двигател,
особено привличаш погледите при простартиране на двигателите.
А ето и БДЖ хладилник в НО.
(http://picbg.net/u/16413/40512/480443.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/40512/480439.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/40512/480440.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/40512/480441.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/40512/480442.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/40512/480444.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/40512/480446.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/40512/480447.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/40512/480448.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/40512/480449.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/40512/480450.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/40512/480451.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/40512/480452.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/40512/480453.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/40512/480454.jpg)
Вагона е от модел МК-4
-
Много яко! :clapping:
-
На една от снимките в надписа има печатна грешка!
Сещате ли се?! :spiteful:
-
"Тормос"?
п.п. Да го включим в гафове на производители! ;)
-
Я Я Я Я конечно
-
"Тормос"? трябва да е ТормоЗ
п.п. Да го включим в гафове на производители! ;)
ja,ja,ja конечно
Аба натюрлих...! Макар аз да не го броях за гаф, щото те немците, толкоз си можеха руски език (при това на кирилица)!!!
:good: :good: :good: :lol:
Позволих си да ви цитирам "неточно" щото не всеки (вече :scratch_ones_head:) е учил руски и немски език... :on_the_quiet:
-
"Тормос"? трябва да е ТормоЗ
п.п. Да го включим в гафове на производители! ;)
ja,ja,ja конечно
Аба натюрлих...! Макар аз да не го броях за гаф, щото те немците, толкоз си можеха руски език (при това на кирилица)!!!
:good: :good: :good: :lol:
Позволих си да ви цитирам "неточно" щото не всеки (вече :scratch_ones_head:) е учил руски и немски език... :on_the_quiet:
ми те са ги торомозили немците и затова тормос
-
Тези не са ли Заксънки? То други май и няма де... :search:
-
Тъй де, тъй..
-
Не са имали кирилица като мен, завалийките, та затова е тормос.
-
Жоре, па дай 1-2-3-4 на ближния (т.е. на мен) :lol:
Страхотна композиция, наистина! :drinks:
-
Жоре, па дай 1-2-3-4 на ближния (т.е. на мен) :lol:
Страхотна композиция, наистина! :drinks:
Гледал си видоеклипа явно!!!
:yes: ;D ;D ;D :drinks:
-
Жоре, па дай 1-2-3-4 на ближния (т.е. на мен)
Лъче, на времето едва смогнах за един сет БДЖ/MAV. :blush2:
Другите вагони от клипа са DR-ски. От тях може да поръчаме(докато ги има) :buba:
-
Интересно че сета с унгарския вагон има два варианта съответно с номера 14134 и 74134, то това е така при повечето заксенски вагони след преминаването към тилиг, но българския вагон един път е с черна престилка а в другия сет не. Дали ги е домързяло да боядисват или ...
14134:
(http://www.bulgariancollection.com/others_yaxon_tin_bdz/thumbs/bdz/14134.jpg)
74134:
(http://www.bulgariancollection.com/others_yaxon_tin_bdz/thumbs/bdz/74134.jpg)
-
Впрочем май излиза, че такива вагони в ГДР, освен един, който е ползван за прототип не са се движили.
-
В Германия - MK4 има 87 броя.
-
Няма логика - Източна Германия ги произвеждаше. С такива композиции, ние унгарците и чехите, карахме домати, чушки, дини, пъпеши, свинско, праскови, кайсии, малини и т.н. в Германската Демократична Република- "витрината" на СИВ и Източна Европа, както и в Москва.
Впрочем доколкото знам нашите вагони са си с черни рами, така че моделите със сиви са още един гаф на производителя - такива са имали на склад при втората партида, например. Кой ще си играе да спазва точността!?
;D
ПП. И всяка година немските вагони (DR) освен на железопътния панаир в Лайпциг, ги караха и насам/натам из братските страни, включително и на нашия Пловдивски панаир.
Не че съм ги виждал, но доста снимки от такива мероприятия съм събрал в издирване на детайли за модела, включително и сканове от списания (стари).
Щото по-горе как съм го напишсал... :blush2:
-
Има логика - защото са се съсредоточили върху двуосните хладилни вагони от които имат 562 вагона. :)
Скоро ще пусна снимките на нашите.
-
Има логика - защото са се съсредоточили върху двуосните хладилни вагони от които имат 562 вагона. :)
Скоро ще пусна снимките на нашите.
По дяволите - сега същото се получава и в моделизма (поне в ТТ). :no:
Впрочем, Красен знае точните данни , но горе/долу един четириосен носи колкото два двуосни, с един масраф (агрегат, гориво и т.н.) или грубо 87 х 2 = 176 двуосни.
Или ако приемем, че "стандартната" композиция е 8/10 вагона - то това са си цели десет влака!!! :preved:
:spiteful: ;)
А у нас колко такива вагона сме имали ...? ....+ония в Мюнхен
-
Да но пък двуосните са по-практични. Защото ако има товар за двуосен вагон, а имаме четириосен - ще го напълниме наполовина и ще трябва да изразходваме гориво за да охлаждаме целият. :)
Ние сме имали 106 - MK4, 8 композиции от по 11 вагона (в тези композиции също има MK4 - от типа с двете врати), и една композиция от 9 вагона - която си нямам на идея как изглежда. :)
-
(http://members.lycos.nl/cfrmarfa/TrenMK4.jpg)
-
Страшна каша стана тук. Значи МК4 изобщо не обозначава един тип вагон. Нашите 106 парчета сa тип MK4-Transit (това е модела на Заксен). Тези вагони могат да се движат както самостоятелно така и с вагон с агрегат(майка). В ГДР е останал точно един такъв, вагона прототип.
Отделно от тези сме имали и 8 хладилни влака съставени от 11 вагона и един хладилен влак съставен от 9 вагона.
А ето това например е пълна измищльотина на заксен
(http://i.ebayimg.com/03/!B4,b5sQ!mk~$(KGrHqJ,!h!E)7)Fip8BBMp0I2zu1g~~_12.JPG)
-
То Жоро в събота само дето шамари :pleasantry: не ми раздава , ама е прав :blush2:
МК-4 означава точно един ТИП вагон:
машинен куулваген 4 аасен (или нещо такова)...демек машинен хладилен вагон - четириосен. Типа е един , а модификациите са повече от 10 вида (най-малко). Колкото до Радебергер, и т.н. и аз ги подозирам ама още не съм сигурен дали не си фантазират и с още някой модели (на боята де)...
ПП.Защо мислиш чакам детайлните снимки от Кракомолиба - поне на някой от нашите ще "хванем" модификациите...
-
За тия с бирите е 100% сигурно, че са измислени, дори унгарския дето се е продвал комплект с нашия е съмнителен, че е някакво нагаждане, но все пак има някакъв шанс унгарците да са имали няколко бройки. ОК за тип и модификация моя грешката, мисълта ми беше, че като нашите 106 парчета, в германия е останала точно 1 бройка.
-
Ето един модел - МК-4-77 !?
(http://www.kuehlwaggon.de/images/mk4wbd.jpg)
Този (тези) са ---- хладилен влак ZC9 на DR
(http://www.kuehlwaggon.de/images/kehizc9.jpg)
Открийте разликите:
(http://www.kuehlwaggon.de/images/mk4transitriv.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/40512/480447.jpg)
-
Осемте влака с по 11 вагона на БДЖ също са ZC9 мисля.
-
Зазо със сигурност този до Мюнхен е освен с вагон/майка и агрегати във композицията - вижда се част от вътрешноста на първият до него, през решетката ясно си личи вентилаторната група.
bulgarischer Dieselmannschaftswagen DM4 (2/6)
(http://www.kuehlwaggon.de/fotogalerie/03374d9bfb1316c3d/l001.jpg)
Но тези са МК-4 с по две врати на борд :scratch_ones_head: тоест може би МК-4-77 ...?
-
Този до Мюнхен не е ли нашия изоставен ?
Иначе да - МК4-77 са вагоните.
-
Вместо да го усуквате, да бяхте се обърнали към Тониеми да отлее 500 - 600 парчета. :dirol:
-
Ето най-голямата из**зица, но в ТТ! ;)
(http://www.tt-club-modellbahn.de/bilder_1/4032-1.jpg)
:on_the_quiet:
-
Вместо да го усуквате, да бяхте се обърнали към Тониеми да отлее 500 - 600 парчета. :dirol:
Там някъде,може би към 587,не знам точно :haha:
-
За тия с бирите е 100% сигурно, че са измислени, дори унгарския дето се е продвал комплект с нашия е съмнителен, че е някакво нагаждане, но все пак има някакъв шанс унгарците да са имали няколко бройки. ОК за тип и модификация моя грешката, мисълта ми беше, че като нашите 106 парчета, в германия е останала точно 1 бройка.
В един немски форум преди години обсъждаха точно МК-4 вагона на Заксен и стигнаха до заключението, че всички вагони от този тип са произведени за България, в ГДР са останали само няколко или може би само един, а унгарския бил измислица на Заксен.
-
Сега последно :blink: такива хладилници ползват(ползвали са) ли се в БДЖ:
(http://picbg.net/u/16413/41260/575253.jpg)
:search: :search: :search: :scratch_ones_head:
-
Да, имаше подобни в БДЖ, т.нар. ледници. Тез на снимката са за сух лед, а нашите за мокър, т.е. обикновен. Бяха с по-високи покриви, челни люкове в двата края на покрива за зареждане с лед и повече флетнерови ротори. Отначало повечето бяха италианско производство. През 60-те години бяха усвоили производството им в Бургас и бяха направили една рационализация, поставяйки за термоизолация в двойните стени стиропор вместо стъклен памук - евтино, леко и безвредно. Бяха раздадени хонорари, медали и т.н., но никой не се беше сетил, че под действието на вибрациите стиропорът с течение на времето са разпада на прах. Усетиха са когато взеха да връщат от чужбина вагони със сплути ягоди и домати. Като разглобиха няколко вагона откриха в двойните стени стиропорените листове във вид на натрупани на дъното купчинки ситни корички като корнфлейкс. Рационализаторите обаче не си върнаха хонорарите и ордените, всичко са замаза, никой не беше наказан.
Повече от 30 години такива вагони не са ползват у нас.
-
http://bgphoto.net/photos/37794/o634502320446875000.JPG
Този дали и той е бил хладилен?
-
Не. Туй е обикновен Е-вагон. Хладилните бяха с ламаринена обшивка.
-
Защо е бил бял тогава?
-
Благодаря Емо!!!
:hi: :hi: :hi: :hi: :hi:
За съжаление, вчера сутринта, продадоха пет такива чисто бели...в ТТ.
...мислех да си ги направя с БДЖ знаци, ама не станааааа... :dirol:
Ще дебна, ако се появят от някъде пак бели, този път ще купувам... :bad:
-
Има и в момента триъгълник, ама е почти неизползваем.
Какво значи почти? Може ли да обърнеш машина по него? Ако не може значи е неизползваем.
-
http://bgphoto.net/photos/37794/o634502320446875000.JPG
Този дали и той е бил хладилен?
Всъщност като разгледах по-подробно снимката и като извадих разни стари учебници по вагони установих, че туй вероятно е мно-о-ого стара конструкция хладилник. Удължения кош и двете малки люкчета горе в краищата му са като на чертежите в книгите. Може у нас да са са търкаляли такива вагони, но аз нямам спомени за тях. Ако питаш Лили Иванова, тя със сигурност ги помни още от доставката им.
Между другото на някои от нашите хладирници имаше знака на "Интерфриго":
http://www.railalbum.co.uk/railway-wagons/ferry/italy-interfrigo-van-1.htm
Спомням си, че жена ми питаше какво е Интерфриго, и аз й обясних, че туй е международен съюз на фригидните жени и веднага мога да й извадя членска карта.
-
За интерфриго и аз си ги спомням, даже имам два с немските означения на DR.
Но тогава бях малък и помня само надписа Интерфриго, но не и какви са били по администрация (то тогава и не знаех какво е това де...)
В тази връзка - наши, с означения на БДЖ, интерфриго имали ли сме (от типа който показах на снимката)?
-
Ние членувахме (може и още да членуваме) в Интерфриго, и както писах, имаше вагони на БДЖ с надписи Интерфриго. От двуосните хладилници имахме два модела - италиански, почти като на снимките, и български, по-различни. И от двата типа имаше изрисувани с Интерфриго. Тъй че ако искаш можеш спокойно да обършеш немските маркировки на твоите и да ги шаблонираш по нашенски. Мисля че ще ти е по-лесно отколкото изцяло да боядисваш вагони и да печаташ всичко наново.
-
Прав си, ама ако трябва да правя надписите БДЖ,
то тогава ще е хубаво и поне номера на вагона (ако са пет различни - още по-добре)
и домуването да са на български и по българските означения.
За останалото като ревизионната дата и т.н. бих ги оставил,
щото нямам нужните сведения. То ако има сведения, бих ги направил изцяло български,
а ако си бях купил петте бели, може би щях за се разтършувам за повече експлотационни подробностти и т.н. за тези вагони.
Иначе не виждам смисъл, да изтрия само DR и да напиша БДЖ - някак си не е същото.(може би защото ще знам че не е истинско)
Предпочитам ако ще си правя (както и правя) български подвижен състав, да знам малко повече за историята му на експлоатация и т.н. Подобно на изнамирането на сведенията за спалния вагон на БДЖ в ТТ.
;D
-
Имам предвид не само да смениш DR-а с БДЖ, а всички шаблони. Мога да ти генерирам валидни номера, буквените означения предполагам ги знаеш. Домуването няма да сбъркаме ако го напишем "Хл. депо Подуяне", обеми, маси, спирачни маси вземаме от учебници, а датите на ревизиите си ги измисляме в периода 1960-80г.
Абе ти купи вагоните, а мигача остави на нас.
Бай дъ уй - ако някой са напъне да моделира серия 03, мога да му дам всички шаблони, аз съм ги правил и ги имам в корелски формат. Просто ги мащабира и готово. Имам ги и изрязани в картонен формат, ама няма да му свършат кой знай колко работа, освен ако не реши да си шаблонира колата или вратата на гаража.
-
http://bgphoto.net/photos/37794/o634502320446875000.JPG
Този дали и той е бил хладилен?
Всъщност като разгледах по-подробно снимката и като извадих разни стари учебници по вагони установих, че туй вероятно е мно-о-ого стара конструкция хладилник. Удължения кош и двете малки люкчета горе в краищата му са като на чертежите в книгите. Може у нас да са са търкаляли такива вагони, но аз нямам спомени за тях.
Вагона е сниман на Соколово.Вероятно и дано още си е там.
-
Знам го тоз вагон, там си е още стои отдавна, доста преди да закрият гарата. Няма къде да иде без релси. Не е и много обезкостен. Сто пъти съм минавал покрай него ама не съм са замислял какъв е. Със сигурност след хладилния му стаж е бил даден на някое РВП и направен на склад. И като вече не им е трябвал зарязан където и да е.
-
Интересното за мен е, че е останал бял или поне което е останало от бялото.Съдейки по буферите му и спирачната система не е чак толкова стар(около 50те-60те ми се струва да е).Други давани на разни служби стари вагони все нещо са преправяни или мацани, а този се е запазил.
-
http://www.railalbum.co.uk/railway-wagons/ferry/italy-interfrigo-van-1.htm
До колкото схванах ,тези "ИнтерФриго" вагони се италиански,но и ние също сме ги правили в Бургас!!!
Интересувам се от хладилните вагони като цяло и сега ми стана доста интересно.
Не е вярно,че не се ползват от 30 години,ползват се но не и на релси.Все още има доста такива на които са монтирани външни хладилни агрегати и се ползват като хладилни складове.Аз лично съм правил монтажа на такива агрегати.Интересното е че имаше варианти с облицовка от вътре с неръждавейка/доста трудно се работеше в тях/ и такива с друга облицовка.Това означава ли,че е още едно от тези така наречени подобрения от наша страна?!
Към момента не съм видял такива вагони в моделизма.Дали все пак не съм ги пропуснал аз или наистина няма.МК-4 вече имам/с подкрепата на приятели-блг liro/.Е вярно не е БДЖ,но мисля и такъв да набавя някой ден.
-
http://www.railalbum.co.uk/railway-wagons/ferry/images-italy-interfrigo-1/03-83-808-9-899-9p-selby-27jly1989-film8977-21.jpg
Тук се вижда как на една от буксите посредством предавка е свързан генератор който захранва вентилаторите във вагона за уравновесяване на температурата създадена от ледените блокчета.
-
(http://www.railalbum.co.uk/railway-wagons/ferry/images-italy-interfrigo-1/03-83-808-9-899-9p-selby-27jly1989-film8977-21.jpg)
Интересно...това го виждам на "предварителен преглед" но след постването снимката не излиза????
:scratch_ones_head: :scratch_ones_head: :scratch_ones_head:
-
Такааа , обаче този вагон:
(http://www.railalbum.co.uk/railway-wagons/ferry/images-italy-interfrigo-1/03-83-808-9-899-9p-selby-27jly1989-film8977-21.jpg)
Не е точно като тези:
(http://picbg.net/u/16413/34916/576388.jpg)
а тези ги оставих в ибея, щото не знаех дали да ги купя...
(http://picbg.net/u/16413/34916/576389.jpg)
Стените им са съвсем гладки най-малкото, а и междуосието им е по-малко...и други дребни наглед разлики... :scratch_ones_head:
Впрочем и за надписите в БДЖ, се бях усъмнил, щото ето какво съм снимал в двора на Клуба (бившия ми):
(http://picbg.net/u/16413/34916/576375.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/34916/576376.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/34916/576377.jpg)
който вагон е монтиран станционарно както казва колегата, но също не е точно като тези които имам
(или белите дето исках да взема).
Та кой знае съвсем точно за моделите - какъв е истинският им прототип?
-
Пламене такива вагони от старото ТТ, не съм виждал в България Ти търсиш май такъв: http://trainmania.rajce.idnes.cz/Drazdany_2011/#dresden_2011-128.jpg http://trainmania.rajce.idnes.cz/Drazdany_2011/#dresden_2011-116.jpg http://trainmania.rajce.idnes.cz/Drazdany_2011/#dresden_2011-132.jpg http://trainmania.rajce.idnes.cz/Drazdany_2011/#dresden_2011-118.jpg Малко извън темата сега Вагона с нарисуваната чаша имаш ли го или си го продал ?
-
Такъв като десния на снимката има на гара Филипово както и на Подуене Разпределителна Среден район.На ПдР даже май са два.
-
Бих си намерил в ТТ и от двата модела:
(http://trainmania.rajce.idnes.cz/Drazdany_2011/#dresden_2011-118.jpg)
http://trainmania.rajce.idnes.cz/Drazdany_2011/#dresden_2011-118.jpg
още повече, че са се търкаляли у нас.
Но в момента питах за точно от този модел, дали сме имали и ние???
(http://picbg.net/u/16413/34916/576389.jpg)
...този с чашата го нямам (и не ми трябва)..а снимката също е от бея, и я използвах за илюстрация на въпроса ми.
Аз си имам двата над тоя с чашата - "INTERFRІGO" с регистрация на DR.
-
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634502320446875000.JPG)Този дали и той е бил хладилен?
Всъщност като разгледах по-подробно снимката и като извадих разни стари учебници по вагони установих, че туй вероятно е мно-о-ого стара конструкция хладилник. Удължения кош и двете малки люкчета горе в краищата му са като на чертежите в книгите. Може у нас да са са търкаляли такива вагони, но аз нямам спомени за тях. Ако питаш Лили Иванова, тя със сигурност ги помни още от доставката им.
...
Май е бил точно такъв:
(http://www.hs-merseburg.de/~nosske/EpocheII/fg/e2f_g243.gif)
Като този е бил в DRG, но ние нали постоянно сме купували от немците различен подвижен състав... :scratch_ones_head:
-
1:1
-
Тоя точно, го имам производство на zoike
-
Айде, тоз на Со сигурно е преправян, но чудно защо вагонът на рисунката няма флетнери?
-
Защото, дебелото желязо срува 45 ст. за килограм! :sarcastic: Повече информация, къде е отишъл, може да търсите от ромският антифашиски съюз "Мартин Лутър Кинг"!
-
От къде го имаш ,как да си набавя и аз един такъв ,ще си "ходи" с крокодила :ok: нищо че нямам парни ;D
-
Има ги разни:
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/-tillig/2009/120.jpg (http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/-tillig/2009/120.jpg)
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-3-002006-43345-0-0-0-2-4-2-0-gatt-de-p-0/ein_produkt.html (http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-3-002006-43345-0-0-0-2-4-2-0-gatt-de-p-0/ein_produkt.html)
и InterFrigo-то:
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/-tillig/2010/065.jpg (http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/-tillig/2010/065.jpg)
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-3-002006-61251-0-0-0-2-4-2-0-gatt-de-p-0/ein_produkt.html (http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-3-002006-61251-0-0-0-2-4-2-0-gatt-de-p-0/ein_produkt.html)
-
Защото, дебелото желязо срува 45 ст. за килограм! :sarcastic: Повече информация, къде е отишъл, може да търсите от ромският антифашиски съюз "Мартин Лутър Кинг"!
Джопе, флетнеровите ротори не са дебело желязо. Външната им част е лека турбинка от тънка ламарина, вътре перката е също тенеке. Единственото по-масивно е оста и двата лагера. На соколовския вагон няма и дупки на покрива, което значи, че или въобще не е имало такива неща, или са махнати и покривната ламарина е сменена за да не тече през дупките.
Както и да е, и на мен няколко такива хладилничета биха ми дошли добре.
-
Ама тези са ми много малки :haha:
-
Аз гледам, че липсват дебелите железа под рамата.И търся липсващото на картинката. А ,че не знам, какво е флетнер е ясно.
-
Пламене ето ти една много готина оферта от една моя любима чешка фирма :spiteful: http://www.hekttor.biz/index.php?lng=CZE&act=katt&kat=6&kod=12096
http://www.hekttor.biz/images/galerie//Lp_001.jpg
http://www.hekttor.biz/images/galerie//Lp_23.jpg
-
Дааа, ама тези са чешки, при това аз търся, не този модел, а този:
(http://picbg.net/u/16413/34916/576389.jpg)
А на този модел само аз ли виждам, че са му гладки ламаринтите??????
Така, тук ми нахортувахте цял куп приказки, но за модела с дългата база на гофрета дето е.
Всъщност въпроса ми беше -
ИМА ЛИ ЛИ СМЕ МОДЕЛА С ГЛАДКИТЕ СТЕНИ В БДЖ ИЛИ НЕ??????????
-
Ми тези типичните дето търсиш в ТТ , май изобщо в България е нямало! Иначе италиански - интерфриго, със скосенията на покрива в двата края направен от плоска ламарина съм виждал! Италианските нямат според мен нищо общо с тези които показваш.
-
Еб*му мамата .... :blink: :blink: :blink:
Не търся нищо вТТ!!!!!
Търся тези от-горната снимка дали сме имали в 1:1 в БДЖ!!!
Аз в ТТ имам едва ли не, всички хладилни от ІІІ и ІV-та епоха.
Вагона майка е почти завършен и съм се насочил към ІІ и І епоха.
(без бирените). Дано този път се е изяснило какво питам!! :sarcastic:
:yes: ;D :hi:
-
То, какво питаш ми е ясно, още от първият ти пост относно вагоните. Обаче има шум в комуникацията, загуба при превода или друг начин на тълкуване. Аз ти отговарям, че такива според мен в бдж не е иамло или поне аз не съм виждал. Просто съм ти пратил линкове на подобни на тези, които съм виждал. :hi:
-
;D ;D ;D
Издирването продължава!
:spiteful: ;)
-
Кх, хмммм....само дето не пише БДЖ... :on_the_quiet:
(модел на Ривароси - но пък е именно гладкостенния...)
:scratch_ones_head:
(http://www.kazmedia.de/bahn/spur0/kuehlwagen-2-650.jpg)
-
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634502320446875000.JPG)
(http://www.hs-merseburg.de/~nosske/EpocheII/fg/e2f_g243.gif)
(http://media.snimka.bg/5087/016428415-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/5087/016428388-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/5087/016428428-big.jpg)
Последните три снимки са на Saruman от гара Соколово.
-
А ,че не знам, какво е флетнер е ясно.
Флетнеровите ротори са леки турбинки на покрива, които са въртят и при най-малко въздушно течение независимо от посоката му. На долния край на осите им има перки подобни на стайни таванни вентилатори, които раздвижват въздуха във вагона за да може продуктите да са охлаждат равномерно.
-
(http://www.hs-merseburg.de/~nosske/EpocheII/fg/e2f_gfll.gif)
А този гладкостенния е от моделите, Tmehs - Tmmehs - Tgmms или Tgmmehs,
произвеждани в доста страни и били в движение (основно) в периода 1953 - 1987 години.
(http://www.kazmedia.de/bahn/spur0/kuehlwagen-2-650.jpg)
(http://www.modellbahnfrokler.de/archiv/full/tgmms50.png)
-
Ето един с флетнерови ротори за жалост изпомачкани.
http://bgphoto.net/photos/37794/o634527199397010000.JPG
Точно такъв пък има в близост да гара София север
http://www.railalbum.co.uk/railway-wagons/ferry/images-italy-interfrigo-1/03-83-808-9-899-9p-selby-27jly1989-film8977-4.jpg
За съжаление без ходова част
-
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634535754615751920.JPG)
Отрязан от към коловозите ,с прекършена рама,спасен само защото е все още някакъв склад.Имаше някакви надписи по него,но мноооого бледи.
-
Това къде?
;D
-
Гарата на Филип или Филипово. ;D
-
Нещо интересно от новия каталог на Пересвет 2011-2012 г. http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?str=1&kat=pr11 (http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?str=1&kat=pr11),
стр.20, долу:
(http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/-peresvet/2011/020.jpg)
за ТТ става въпрос...
-
Хаааа, тъкмо щях да кажа, че това не е новост щото имам три от тях,
но мойте са DR. Сега като им гледам новостите, дори снимката е общоизвестната,
на нашенския вагон.
(http://www.kuehlwaggon.de/images/mk4transitriv.jpg)
Дано да го направят наистина, пък ако го комплектоват като досегашните
им сетове съдържащи 4 броя МК-4 и един вагон-майка.
Тогава ще е доста приятно ако пуснат и друг сет - без "майката", или същито два комплекта,
но с вагоните дето са с по две врати, и съответно "нашенската" майка - DM-4...
(http://www.tt-club-modellbahn.de/bilder_1/1042-1.jpg)
Тогава направо бих си сглобил една "красическа" композиция,
може би тази изоставената от БДЖ край Мюнхен...
(http://www.kuehlwaggon.de/fotogalerie/03374d9bfb1316c3d/l000.jpg)
(http://www.kuehlwaggon.de/fotogalerie/03374d9bfb1316c3d/l003.jpg)
-
Три снимки на такива вагони от Railfaneurope.net:
На гара Тодор Каблешков:
(http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car/freight/I/bdz8.jpg)
В депо Подуяне:
(http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car/freight/I/A_freight_refrigenerator_car_in_depot_Poduiane_07_06_2012.jpg)
(http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car/freight/I/A_freight_refrigenerator_car_in_depot_Poduiane1_07_06_2012__1_.jpg)
п.п. Една допълнителна снимка от Railwaymodeling (автор: Красен (Krakomobila):
(http://railwaymodeling.com/gallery/albums/userpics/10046/P1150119.jpg)
-
Случайно намерих тази снимка :)
(http://farm9.staticflickr.com/8240/8468244918_1a90481998_o.jpg)
-
(http://picbg.net/viewpic.php?u=678497COxA&i=693030)
Сега и преди.Предполагам на 99% ,че вагона е един и същ-снимката от вчера и снимката публикувана от Владо.
(http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car/freight/I/bdz8.jpg)
-
Бре :) къде го намерихте този хладилен вагон :spiteful:
-
Като 4осен хладилен ме заинтригува.Това му е било последното пътуване.Сега е в нивите по-назад в някакъв частен имот без талиги,но поне все още е в оригиналния си вид колкото можах да видя от разстояние :hi:
-
Снимки на български хладилен вагон гара Перник
всички снимки:https: https://www.flickr.com/photos/railwaypassion/sets/72157649942257159/detail/
(https://farm8.staticflickr.com/7520/15688625954_641c44b00a_b.jpg)
-
:) Пак да се варна на темата 4_осен хладилен вагон Българско производство на завод В.Коларов - Русе.
Освен снимки на вагоните в депо Подуяне и гара Перник някой видял ли е друг из българия.
(http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car/freight/I/A_freight_refrigenerator_car_in_depot_Poduiane_07_06_2012.jpg)
(https://farm8.staticflickr.com/7520/15688625954_641c44b00a_b.jpg)
Дали сме имали ли същия вагон с кабина отпред :) като немските които сме внасяли от ГДР_то.
(http://media.snimka.bg/s1/3950/034143108-big.jpg?r=0)
Ще съм :) благодарен ако някой намери стари снимки от 70 / 80 те години.
-
По вероятно е с кабина да не сме имали. Е тая снимка имам. Само между другото -водка и джин не обичам :spiteful:
(http://media.snimka.bg/s1/4251/034745657-big.jpg?r=0)
-
Гара Езерово има хладилен вагон.Не съм сигурен дали е на БДЖ.
-
... шише отлежала кайсиева :blush2:
-
Ха сега! Това го снимах днес на покойната триажна гара. Снимката е гадна, щото е правена в движение, но на нея се вижда хладилник с кабина. Като пиковските. Някой ако има път натам може ли да го нащрака по подробно?
(http://media.snimka.bg/s1/4601/035445673-big.jpg?r=0)
-
Тано тези са от днес 5.30.15 :)
https://www.flickr.com/photos/railwaypassion/sets/72157653313279478
-
Между централна гара София и Захарна фабрика,покрай линията има доста такива срязани на две за гаражи.До колкото успях да видя в движение им стоят надписите,ако ще са ви в помощ.
bg&flag
-
Снимай Миро :) и пращай снимките.
Тук качвам всичко :)
https://www.flickr.com/photos/railwaypassion/sets/72157649942257159
-
Който го интересува темата за този хладилният вагон и връзката му с ТТ- то може да се възползва от този линк, като го разгледа подробно! http://www.mojett.cz/10110 Специални поздрави за Pach, приятно разглеждане!
-
В еднадруга тема стана въпрос за българските хладилни вагони от отминалите епохи.
По вероятно е с кабина да не сме имали. Е тая снимка имам. Само между другото -водка и джин не обичам :spiteful:
(http://media.snimka.bg/s1/4251/034745657-big.jpg?r=0)
Та освен, че тези вагони имат модели и с будки, и без будки, май им трябва и още един... ;) :scratch_ones_head:
Ха сега да ви видим специалистите - снимката е в цвят и се продава:
(http://www.historyphotos.org/wp-content/plugins/image-store/image.php?i=jZmlnn1ynA)
Годината е 1964 и ясно се вижда, че композицията е на БДЖ!!! Дори номера на "майката" е ясно различим - 55727 (Fk...???)
Ако се пообработи малко, може да се видят и номерата на следващите два вагона (и на тях се различава "БДЖ"). :spiteful:
Пия всичко, без мастило, а вината поемам с мезе - по възможност синьо сирене!!! :drinks: :drinks: :drinks:
-
Дали е машинен - или само за персонал ?
-
Не виждам много жалузи за охлаждане на машино...има само един, който прилича на нещо такова...ама при тоя ракурс.
Може би е само персонален, но как се свързва с последващите го вагони, също не знам.
Те нямат Флеттнерови вентилатори, така че, май по-друг начин охлаждат.
Едно е почти сигурно - формата на покрива при "майката", е била характерна за хладилни вагони от DB до 1950г.
След това са правени вече само облите покриви като на задните вагони.
Ако ние сме си го купили или "наследили" от Германия, още тогава?!
Но докато не се намерят още сведения, не е сигурно.
Дори номера вече ми се вижда 55 771 (горе писах че е 55 727)...
Само "БДЖ" е ясно видно...
-
Според вас колко персонал е нужен за превозването на замразени стоки, че да е нужен спец вагон за него ?
-
За коментираният вагон сигурно са най-малко двама.
(http://www.historyphotos.org/wp-content/plugins/image-store/image.php?i=jZmlnn1ynA)
За по-голямото му братче от модел DM-4, са трима (за СЖД), или максимално четирима за някоя друга администрация.
(http://home.arcor.de/steffen.engewald/tt-bahn/modelle/mk4/prospekt3_seite26.jpg)
Поне толкова са леглата на аксонометричната му схема за СЖД.
В спалната кабина най-много две "вишки" да има възможност за други модификации.
(http://home.arcor.de/steffen.engewald/tt-bahn/modelle/mk4/prospekt3_seite27.jpg)
-
:) Пак да се варна на темата 4_осен хладилен вагон Българско производство на завод В.Коларов - Русе.
Освен снимки на вагоните в депо Подуяне и гара Перник някой видял ли е друг из българия.
(http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car/freight/I/A_freight_refrigenerator_car_in_depot_Poduiane_07_06_2012.jpg)
(https://farm8.staticflickr.com/7520/15688625954_641c44b00a_b.jpg)
...
Ако тези са от същия вид, то има два такива вагона и в Русе:
(http://media.snimka.bg/s1/5178/036599375.jpg?r=0)
-
Здравей Радо :) от доста време издирвам тези вагони. Това е галерия с всички снимки които имам. https://www.flickr.com/photos/railwaypassion/albums/72157649942257159
Интереса ми към тях е ;) един ден да мога с моите партньори да ги направиме на моделче.
https://www.flickr.com/photos/railwaypassion/sets/72157649747739843
(https://c1.staticflickr.com/9/8705/17207603402_d434698cdc_b.jpg)
-
(http://prikachi.com/images/208/8707208z.jpg)
Намерих и тази снимка, предполагам не е качвана никъде из БГ сайтовете и форумите, правена е от чужденец и когато става въпрос за история ми дреме за авторските права и тем подобни дивотии, затова качвайте и разпространявайте на воля :hi:
-
Галерия в хладилното депо
(http://picbg.net/u/16413/56398/841133.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/56398/841134.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/56398/841135.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/56398/841136.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/56398/841137.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/56398/841138.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/56398/841139.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/56398/841140.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/56398/841141.jpg)
Вижте ревизията на вагона !!!
-
(http://prikachi.com/images/488/9169488K.jpg)
(http://prikachi.com/images/491/9169491p.jpg)
не знам дали са качвани преди... :hi:
-
http://www.ebay.com/itm/Tillig-H0-70013-Refrigerator-Wagon-Set-MK-4-BDZ-ep-iii-DC-/391855921359?epid=1657891973&hash=item5b3c6ed8cf:g:iHEAAOSwq9lZhD2G
-
От facebook едно момче има питане :)
"Отново моля за информация за вагони. Този път става въпрос за цветовете на тези двата. Имайки предвид надписа „БЪЛГАРИЯ“ и тоналността на сивото, предполагам, че са били в бяло, зелено и червено. Някой с цветни снимки или цветни спомени?"
(https://www.k-report.net/discus/obrazky/32/07/1203207.jpg)
-
Имам смътен далечен цветен спомен - трикольор под надпис БЪЛГАРИЯ.
-
И един мармот...трепери от студ.
Червеното на черно/ бяла снимка излиза почти черно.
Вероятно е бил в три цвята защото дори не са еднакво широки лентите.
Трикольора трябва да е симетричен, но не се е получило така заради по-голямата част, била някога бяла.
От долу по-тъмната ивица е вероятно червена, следва зелена и до покрива - бяла.
В началото на страницата горе има цветна снимка на такъв вагон-майка, но със старото обозначение на номерацията. Там също трябва да е бял, но всъщност е кремав от замърсяванията и остаряване на боята от слънцето.
Имаше даже такъв " цвят" бяла боя от блажните - т.н. "слонова кост".
В случая се е получило това, съседния вагон със сигурност е със синя ивица на ливреята като за международни съобщения за хладилните вагони. Подобно на синия цвят по това време за спалните вагони.
А "V"-то дето обгражда "frigo" надписа също трябва да е синьо.
-
...Червеното на черно/ бяла снимка излиза почти черно.....
Това зависи от толкова много неща, че не бих се изразил с такава категоричност :victory:.