RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: Adrian в 12 Май 2011, 09:40:26

Титла: Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: Adrian в 12 Май 2011, 09:40:26
Дайте някакви подробности по този въпрос ?

Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия” (http://www.vsekiden.com/93762)
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: Best Ripper в 12 Май 2011, 09:48:48
Чакай пък ти. Първо ще се строи метролиния Банкя - Президенството...  :haha:
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: spas_tf в 12 Май 2011, 10:01:10
http://www.rail-infra.bg/cms/opencms/menu/bg/presscenter/news/news_klasirane_septemvri-po.html (http://www.rail-infra.bg/cms/opencms/menu/bg/presscenter/news/news_klasirane_septemvri-po.html)

Това е за участъка Септември-Пловдив
За уастъка София-Септември още се чака да се допроектира , защото доколкото ми е известно има забавяне заради сложността на трасето и многото нови тунели.
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: pavel75 в 12 Май 2011, 10:02:06
Цитат на: Adrian link=topic=3193.msg59505#msg59505 date=1305182426
Дайте някакви подробности по този въпрос ?

Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия” (http://www.vsekiden.com/93762)

Това което разбрах (ако е вярно, че на журналисти много вяра да нямаш) ще се рехабилитира около Стара Загора и Ямбол, а най-проблемните участъци - кривите при Чирпан и Побит камък - Септември няма да се пипа.
С две думи пак няма да се стига за 3 часа до морето, както тръбят журналистите.
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: n_sirakov в 12 Май 2011, 10:25:12
Не съм много запознат но според мен най-важното е че нещо ще се направи и със сигурност ще е по добре от колкото само да се говори
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: spas_tf в 12 Май 2011, 10:48:12
Ето от по-достоверно място!
http://stroitelstvo.info/infrastructure/2010/09/16/961166_turgut_za_jp_liniiata_plovdiv_burgas_zapochva_otnovo/ (http://stroitelstvo.info/infrastructure/2010/09/16/961166_turgut_za_jp_liniiata_plovdiv_burgas_zapochva_otnovo/)
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: lubomir в 12 Май 2011, 11:49:15
Не знам какво се почва, но знам, че почнатото(Пловдив-Свиленград) е до под кривата круша. А за новия път към Видин направо не ми се мисли...
Титла: Ликвидират още една част от бившата околовръстна линия в София!
Публикувано от: pach в 08 Юни 2011, 09:15:08


Понеже темата е за Борисов, ето нещо (което НЯМА да прехвърля тук директно заради п........стите от "Сега"(
та си го четете там, пък може да го коментираме тук:
http://www.segabg.com/online/new/articlenew.asp?sid=2011053000040000502

Става въпрос за започналото разчистване на западната гърловина в гара Пионер,
от растителността, защото започват демонтаж на релсите до винзавода в кв."Хладилника".
Като идея за един прав и по-широк булевард до ул.Сребърна, не е лошо като идея,
но лошото е че в района на гара Пионер той ще завива и ....извежда на Гражданска защита,
тоест пак в тесен булевард.
А пък това за велоалеята не е лошо, ама дали ще бъде направено?
Във всеки случай - жалко, че още едно "парче" от тази бивша околовръстна линия ще си отиде в небитието завинаги.
Май ще трябва да ходим да направим последните снимки на гара Пионер!?!! :( :bad:
Титла: Ликвидират още една част от бившата околовръстна линия в София!
Публикувано от: pach в 08 Юни 2011, 09:20:30
http://rail.bulboard.com/2-vt14.html?start=10#p8466

То и ВМРО се опитва да направи нещо, като признавам, че идеята на този Джамбаски (който и да е той),
е наистина много по приемлива от велоялея или нов транспортен булевард.
Все пак ще има връзка с последната (за сега) спирка на метрото в Хладилника.
Само трябват не да се изкарат пари от скрап, ами да се дадат пари за реновиране.... :(

http://sofia.vmro.bg/?p=414

това пък е сайта на ВМРО

И идеята на Джамбазки...
http://www.vmro.bg/index.php?option=com_content&view=article&id=2639:2011-05-29-09-23-09&catid=6:actual&Itemid=25
Титла: Ликвидират още една част от бившата околовръстна линия в София!
Публикувано от: pach в 08 Юни 2011, 10:14:36
Цитат
Парламентарен контрол, 12.09.2008 г. 

Председател: Преминаваме към питане на народния представител Минчо Христов относно политиката на българското правителство за развитието на алтернативен околовръстен железопътен транспорт в София. Заповядайте да развиете питането си.
Минчо Христов: Уважаеми колеги, г-н министър, задръстванията в София, а и в другите големи градове са изключително тежък проблем.

През април аз ви посочих конкретни факти. На ден само в София в задръстванията се изразходват над 600 хиляди литра гориво. Това са половин милиард лева годишно, които софиянци плащат от джоба си. Не говоря тук за загубеното здраве от автомобилните изпълнения, загубеното време, загубените нерви. В тази връзка преди около три месеца съм поставил и настоящия въпрос към вас. Националната компания „Железопътна инфраструктура” е предприела действия за продажбата на гара „Пионер” заедно с прилежащи 60 дка от Борисовата градина. Това е един от най-апетитните терени в София. Централно място, до Борисовата градина, от три страни граничи с тази градина, с прекрасни комуникации. Затова и началната цена е 115 млн. лева. Проблемът, г-н министър, е, че гара „Пионер” е част от околовръстна жп линия, изградена през 30-те години на миналия век. Тази линия е била ключова транспортна артерия за София. В голямата си част линията „Мусман”, т.нар. линия „Мусман” е действаща и към момента, но не за пътници, а за стоки. С минимални средства линията може да бъде ремонтирана и да се превърне в градска околовръстна железница, която да поеме значителна част от пътуващите софиянци. Такива решения има в Берлин, Париж, Токио, Ню Йорк, а и практически във всички големи европейски градове. Те намаляват драстично задръстванията и са бърз и предпочитан транспорт за много граждани. В случая на София линията е дълга около 30 км и свързва близо 15 квартала с Централна гара. Говоря за квартали като „Лозенец”, „Дианабад”, „Изгрев”, „Левски”, „Хладилника”, „Красна поляна”, „Иван Вазов”, „Обеля”. Би се съкратило драстично времето за пътувания, като ще се избегне преминаването през центъра. Ако бъде възстановена линията. Така ще се облекчи значително движението в столицата и съответно ще бъдат намалени драстично задръстванията, на които сме свидетели. Специалистите, които дойдоха при мен, твърдят, че разстоянието между Централна гара – „Хладилника” може да се премине по тази железница, при една съвременна мотриса за около 15-16 мин. Моят въпрос към вас е не считате ли, че възстановяването на тази линия е крайно необходимо за софиянци, доколкото ще облекчи драстично задръстванията в столицата.
Председател: Заповядайте, г-н министър, за вашия отговор.
Петър Мутафчиев: Уважаеми г-н председател, дами и господа народни представители, уважаеми г-н Христов. Най-напред ще кажа ясно и категорично да, считам, че създаването на железопътна система на градския транспорт в София може сериозно да помогне за превоза на пътници. Но тази система не трябва в никакъв случай да има пресечни точки с автомобилния и автобусния транспорт, тъй като ще създаде сериозни проблеми. Такъв е опитът и в Германия с есбана, и в много други страни. Изграждането на една градска железница, което вие явно имате предвид, е въпрос, който е в правомощията обаче на Столична община, която е институция, разработваща общия устройствен план на София. Именно в общия устройствен план и в частност в транспортно-комуникационните планове за една община се залага информацията, която показва как ще се развива във времето общественото, жилищното и транспортното строителство. Това е по закон правомощие на общините. Понастоящем урбанизирането на териториите е до такава степен засилено, че няма и не се предвиждат никакви свободни площи, върху които е възможно да се развият други транспортни комуникации освен градските магистрали. Съгласно устройствения план на София, на Софийска община, Метрополитенът е единственият релсов път, който е предвиден да намери приложение в градския транспорт. При изготвянето на устройствения план нееднократно сме обсъждали и искали позицията на общината за наличието на градска железница. Създаването на градска железница в този план, категорично искам да кажа, не се предвижда. Тук е мястото на въпроса ви за продажбата на гара „Пионер” и прекъсването на вече съществуващата жп линия. Ние приехме решението за продажба на гара „Пионер”, след като наистина всички възможности за създаване на такъв железопътен пръстен около София. И след като се оказа, че не може да се изпълни, аз ще ви обясня защо, тогава преминахме към продажбата, за да може да осигурим за железопътната инфраструктура над 100 млн. лева, от които тя се нуждае страшно много. За съжаление не съществува възможност гарата да послужи като основа за създаването на градска железница, тъй като вече е невъзможно от нея да се продължи железопътното трасе към Захарна фабрика, което е било преди повече от 10 години, и да се реализира една южна връзка между железопътните линии София – Пловдив и София - Перник. Невъзможно е поради създаването на бул. „България” през 1978 г., довело до демонтиране на железопътната линия по улица „Димитър Нестров” и демонтирането на гарите „Стан” и „Сердика” през 1996-1997 г. във връзка с пробива на същата улица. За живущите в южната дъга на София и предвижването им към централната част като единствена алтернатива остава наистина Метрополитенът. Във връзка с разработения проект на общия устройствен план на Столична община беше подготвено становище от Министерството на транспорта, в което ясно бе очертан стремежът ни към провеждане на политика, насочена към облекчаване на трафика в София . В становището ни са засегнати някои много важни моменти, като например северната скоростна тангента да остане градска магистрала и да не се предвижда промяна в предназначението й и собствеността на северната дъга на околовръстния път. Запазваме сервитута на двойните жп линии по всички входно-изходни направления на софийския жп възел. А за направлението запад-изток капацитет за предстояща реализация, за изграждане на софийски железопътен възел. Считам, че оптимизирането на железопътния трафик и по-добрата му организация на територията на Столична община е предпоставка за цялостно облекчаване и подобряване на градския транспорт в София. Знаете, че има една идея, която беше по инициатива на Министерството на транспорта и народни представители от Перник, да направим и спирка на метрото, така че да осигурим една добра връзка между Метрополитена и жп влака съответно за Перник на спирка Вардар. За съжаление не всички наши предложения могат да намерят приложение, тъй като, както знаете, в действащото законодателство не е регламентирана функцията на Министерството на транспорта по определяне на общата политика за транспорта в страната. Предстои ни подобен дебат със сдружението на общините. Това е според мен един съществен пропуск, който трябва да бъде коригиран и съответно да се мисли за (...) на политиката за градския транспорт. Най-малкото че вече има и европейска директива в тази посока. В този смисъл едно ново начало, както казах, е именно тази т.нар. зелена книга на ЕС към новата култура за градска мобилност, която е формирана на базата на разработване на европейската политика в областта на градския транспорт.
Уважаеми г-н Христов, още един път искам да подчертая важността на поставения от вас проблем, защото, както няма на този свят уважаваща себе си държава без железници, така и съвременният облик на един столичен град се определя от отличните си обществени комуникации. Благодаря ви.
Председател: Благодаря ви, г-н министър. Заповядайте, г-н Христов. Двата уточняващи въпроса.
Минчо Христов: Уважаеми г-н министър, аз прекрасно знам, че ръководството на Столична община е това ръководство, което саботира строежа на тази железница. Това е факт, но все пак транспортът в София е пред колапс. Вече пътуваме по час-два, понякога трих до работното си място. Затова са необходими спешни мерки. Както от страна на правителството, така и от парламента. Възстановяването на градската железница ще облекчи до голяма степен именно тези невероятни задръствания, на които сме свидетели. Аз пак ви повтарям, знам, че тези проблеми трябва да бъдат решавани от Общината. Така е по закон. Но ако Софийска община нехае и не е построила досега нито един автомобилен надлез, нито една велосипедна алея, нито един безплатен охраняем паркинг на основните транспортни входове на града, кажете ми не е ли време, бих казал крайно време правителството и парламентът да се намесят? Аз например ще ви кажа защо не е построен досега нито един безплатен общински паркинг на входовете на София, както във всички големи европейски градове. Това е, защото една криминална фирма – „Паркинги и гаражи”, която е протежирана лично от софийския кмет Бойко Борисов, се стреми да превърне цяла София в една огромна синя зона. Не само центъра. Според шефа на тази фирма от 500 паркоместа, които държавата била заела, тази фирма губела близо 3 млн. лева годишно. Само че от 10-те хиляди паркоместа останали годишната печалба на същата фирма е около милион и половина лева. Ако това не е грабеж, кражба и източване, кажете ми вие какво е. Тези хора имат и наглостта да въвеждат платени винетки за живущите в центъра. Аз мисля, че търпението на хората ще се изчерпи и просто ще ги пометат, ако те наистина се опитат да въведат нещо подобно. Хубаво е, че след двегодишни опити мои в Комисията за борба с корупцията в парламента най-сетне се намеси държавната инспекция, финансова инспекция и прокуратурата за дейността на тази криминална, подчертавам, фирма. Въпросът ми е, след като Общината видимо не се интересува от проблемите на транспорта, бих казал, саботира решаването на тези проблеми, какви действия конкретно ще предприеме правителството, пак повтарям, бих казал и парламентът, за решаването на тези проблеми. Знам, че правителството финансира Околовръстното шосе,финансира метрото, финансира основния пробив при „Тодор Александров”. Питам защо правителството не предприеме действия да финансира 30-40 надлеза, автомобилни надлеза и съответно да финансира тази градска железница, за да реши проблемите на столицата. Все пак това е столица.
Председател: Заповядайте, г-н министър.
Петър Мутафчиев: Най-напред искам да кажа, че аз не съм говорил за саботаж, н о се опитах да определя отговорностите, да се знае кой за какво е отговорен. Защото много често в парламента се случва така за проблемите. Убеден съм, че половината български граждани мислят, че министърът на транспорта определя билетчетата а градския транспорт. Искам категорично да кажа, че това е пълномощие на кметовете, на общинските съвети и те са тези със своите фирми, които определят цената на билетите в градския транспорт. Така че изцяло транспортната политика в населеното място е приоритет на Общината. Държавата е тази, която може да помага. Ние сме отворени към проблемите на всички. Включително по този въпрос, който в момента толкова усилено се говори, за боклука на София. Ние помогнахме веднъж като държава, сега в момента се иска от нас втори път да се помогне, но явно трябва да се търси решение, и то от отговорните лица за това, което е Софийска община. Така че и по отношение на паркингите, за които вие ми споделихте, и на други инфраструктурни обекти държавата е отворена за коментари с Голяма столична община, така че да намерим общия път и финансиране за решаване на тези проблеми. Но инициативата основно трябва да дойде от Общината. Тъй като тя определя плановете, тя определя стратегиите за развитие на транспортната система на града. Включително и това, което вие говорихте за сини зони, паркиране и т.н., и т.н. Аз между другото ще имам среща скоро с Общината и ще представя вашите виждания, но се надявам наистина те да бъдат по-активната страна в тази посока. Това правителство винаги е доказвало, че там, където има възлови проблеми, винаги се е притичвало на помощ на Общината. Но ние не можем да поемаме чужди отговорности, тъй като и законът не ни го позволява. В един момент ще излезе, че ние се месим в работата на Общината и вземаме техните функции, което не считам, че е нормално в една демократична и правова страна. Благодаря ви.
Председател: Благодаря ви, г-н министър. Вашето отношение, г-н Христов?
Минчо Христов: Аз продължавам да мисля, г-н министър, че е необходимо да се предприемат спешни мерки, конкретен план за действие за решаване на проблемите със задръстванията. Не само в столицата. И във всички големи български градове. Аз преди месеци със Стела Банкова внесох конкретен законопроект в тази насока, който предвижда няколко конкретни неща. Незабавно строителство на автомобилни надлези и подлези, пробиви, зелени вълни, велосипедни алеи, няколко безплатни, подчертавам, охраняеми паркинга на входовете на София. Това се прави от десетилетия в големите европейски градове и ние няма да открием топлата вода. Понеже казахте за цената на билета, ще ви кажа, че абсолютно е наложително цената на билета за градския транспорт да бъде намалена и хората да бъдат стимулирани да се движат с публичния градски транспорт. Столичната община обаче прави точно обратното. Мнозинството от ГЕРБ и от „Атака” увеличи съвсем наскоро цената на билета от 70 ст. на 1 лев. Обръщам се към вас, г-н министър, помислете за стратегическия интерес на държавата и не продавайте гара „Пионер”. Възстановете околовръстната железница и помогнете за решаването на един от най-тежките проблеми на София, този със задръстванията. Спрете всякакви разпродажби и реституции, защото утре държавата ще трябва да изкупува същите терени на многократно по-високи цени. Примерът ви го давам с това, което направи г-н Софиянски с Околовръстното, където го разпродаде на определени лица и впоследствие те продадоха тези терени на държавата на многократно, десетократно и стократно по-високи цени.
 
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: Vlado в 08 Юни 2011, 10:43:27
Околовръстната линия е обречена от доста време и колкото и да не ни се иска, като истински любители на железниците, съдбата й е предрешена. И връщане назад няма! Истината е, че столична община не иска градска железница и няма сила, която да я накара да си промени решението на тоя етап. А застрояването вече е такова, че и бъдещето не се явява в розов отенък, защото за прокарването на нова жп линия ще са необходими адски много пари, което ще обезсмисли начинанието. Но... "поживьом - увидем", времето ще покаже дали това положение ще се промени. Личните ми наблюдения показват, че в тези си намерения (изграждане на магистрали, жп линии и пр.) държавата ни се движи с около 30 и повече години назад от развитите европейски страни, тъй че смятам, че тепърва ще има развитие по тези въпроси. Дано само е по-скоро!
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 08 Юни 2011, 10:46:52
Само да вметна,че пловдивската беше и електрифицирана,а вече на 75% е демонтирана. Такава има и в Стара Загора,но за нейното състояние незнам нищо.
Титла: Ликвидират още една част от бившата околовръстна линия в София!
Публикувано от: pach в 08 Юни 2011, 10:48:32
За Пловдивската нищо не съм чувал...освен, че преди години сте искали да си пуснете електричките,
 по нея като градски транспорт....Ама дори не знам дали са вървели или само идея си е останало.
Разкажи повече по въпроса? :scratch_ones_head:
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 08 Юни 2011, 11:00:32
Вървяха такива по времето на кмета Гърневси от където и им дойде името "Гърневки".Самоче те вървяха по и сега съществуващо трасе.Неуспеха тогава доиде донякъде от ненадежните електрички серия 32 (Тоше съжалявам ама си беше така).Хората чакаха по спирките бързащи за работа а влака го няма.Пазя още брошури с разписанията ще ги снимам да ги видите.
  Обходната линия минаваше на юг от Централна гара.Тя е съвсем друго нещо.Явно е проектирана да заобиколи всички гари(вероятно някогашен военен проект).
Титла: Ликвидират още една част от бившата околовръстна линия в София!
Публикувано от: pach в 08 Юни 2011, 11:02:33
Ааааа, значи все пак нещо съм запомнил, че се е движело...

Ето още "история" за гара Пионер...
От виртуалния пресцентър на общината:
Цитат


Гара „Пионер" - на София!10.6.2008 г.
    
--------------------------------------------------------------------------------

   Пак молове и бетон в Борисовата градина? Ще качим ли още един труп в невинния влак за Карнобат?
    
   Димитър ШУМНАЛИЕВ
   Един министър с помощта на един премиер решили да продават гара „Пионер". Как ще я продават, като не е тяхна? Тя е на... Борисовата градина. А Борисовата градина е на София. Даже на Бойко Борисов не е. Министърът на транспорта Петър Мутафчиев и един друг мъдрец, наречен Асен Гагаузов, който построи всички магистрали в България и всяка от тях става за „Формула 1", са подготвили папки с документи. Ще доказват, че гара „Пионер" е обединила 10 имота в района, собственост на Национална компания „Железопътна инфраструктура" -осиновена дъщеря на БДЖ. Ще доказват, че
   имотът е вписан в цифровия кадастър на Столична община. Нищо чудно да докажат, че е в регулация. Нищо чудно да докажат, че влаковете за Карнобат тръгват от Борисовата градина.
   У нас е толкова хубаво да се управлява, че всяко доказателство е невинно обладаване: временните маниаци, наречени министри по ирония на избора, могат да се съешат с която си пожелаят теза: те са недосегаеми. Ненаказуеми. Необладаеми. Ала, господа мимолетници, спектакълът гара „Пионер" предстои. И първото му действие е положено още от Фердинанд, който начева с швейцарски инженери и ботаници т.нар. Пипиниера - сърцето на бъдещата Борисова градина, която по едно време, кратко като усмивка на историята, се наричаше и Парк на свободата. Тогава лампите светеха, конни милиционери дебнеха да не се целуваме много дълго, а ако се целуваме дълго, да не пипаме копчетата. В езерото плуваха лебеди, в „Ариана" -лодки и танга. И никой не си режеше лилии, защото за тая работа режеха пръсти.
   Като част от Борисовата градина гара „Пионер" заживява още преди да са се пръкнали по села и паланки родителите на днешните така наречени гаропродавачи. Вгледани в пъпа на ситуацията, продавачите на чуждо имущество
   са забравили да бръкнат в паметта на съдебните архиви, за да им светне, ако могат да четат, разбира се че много преди да си напълнят папките с въздух гарата е станала част от София. И десетилетия е чистила дробовете на столицата.
   За разлика от маниакалните чиновници от БДЖ, които превърнаха гара „Пионер" в кочина. В ориенталска площадка за строителни материали. Гениално!
   Повече от 15 години същите тези транспортни великомъченици поддържат наемни отношения със седем строителни фирми. Вместо да отдадат гарата за оранжерии, за цветя и ботанически видове, вместо да я превърнат в жив музей на транспортното движение, в атракция за деца и внуци, свинарите от БДЖ, благословени от министрите си, произвеждаха - и произвеждат! - свинщина. Прах. Камиони. Смрад. Денонощно горящи чували, отпадъци, смазки. И всекидневно обслужват собствената си кочина
   с влакови композиции
   Невинните от Кубрат официално излъгаха медиите, че „се обработват по-малко от два вагона дневно или 653 на година". Националната компания „Железопътна инфраструктура" пък заяви, че получава годишен наем от 219 504 лв. за 12-те складови помещения, ползвани от 7 частни фирми. Или 18 хиляди лв. месечно. О, нещастни БДЖ-ейци! Сега ни става ясно защо сте и бедни. Във всяко отношение.
   Продавачите на чуждо имущество се надяват да получат от търга най-малко 115 млн. лв. Които веднага щели да бъдат вложени в ремонтите на жп линиите София - Бургас през Пловдив и София - Перник. Модерно и напредничаво мислене! Хайде да продадем и Националната библиотека, за да решим проблемите на читалищата в страната.
   По-разумно е да продадем тези министри на забвението. Или на съда!
   Строителната мафия, отдавна и безвъзмездно обслужвана от властта, щастливо бройка апетитния терен. Замисля молове, кооперации, селище от затворен тип. Замисля пак бетон в Борисовата градина! Само че този път строителната мафия ще глътне тоягата.

http://www.sofia.bg/pressecentre/press.asp?open=9&sub_open=31303&nxt=0
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: pach в 08 Юни 2011, 11:15:20
Цитат
С мотриса "Дезиро" до Аерогара София

Инж. Димитър ДЕЯНОВ

За разлика от други столици и големи градове в Европа и света, където градските управи работят в тясно сътрудничество с националните жп администрации за максимално използване на железниците във вътрешноградския и крайградския пътнически транспорт, у нас не е така. Столичната община и БДЖ въобще не контактуват по тези проблеми или го правят, само ако трябва да се ликвидира някоя част от съществуващата жп мрежа на територията на столицата. Така беше при ликвидирането на гарите Сердика и Стан, а още по-рано на гара Перловец, по-голямата част от околовръстната линия и т.н. Вече няколко десетилетия жп инфраструктурата на територията на града като че ли пречи на Софийската община и тя всячески се стреми да я ликвидира, вместо да я усъвършенства и използва пълноценно за градски пътнически транспорт и икономично снабдяване на столицата с масови стоки и други товари.

Въпреки тази неблагоприятна ситуация, си позволявам да възобновя едно предложение отпреди девет години за бърза жп връзка между Централна гара София и Аерогарата, като се надявам, че този път то ще срещне разбиране. За целта може да се използва значителна част от вече съществуващата жп инфраструктура. Необходимо е само да се доизградят малки отсечки в района около гара Слатина (фиг. 1). Това са 400-500 метра нов железен път между съществуващата част на бившата околовръстна линия, от района на сп. Христо Смирненски до гара Слатина (поз. 1) и други около 800-900 метра от края на жп естакадата (между гара Слатина и гара Подуяне-разпределителна) до Аерогарата (поз. 2). Непосредствено до Аерогарата ще се развият два челни приемно-отправни коловоза (полезна дължина около 100 метра), с удобни перони за слизане и качване на пътниците.

За подвижен състав ще се използват една или при по-голяма честота на движението – две дизелови мотриси от типа "Дезиро" (серия 10). Във втория случай те ще се разминават в гара Слатина или между гарите София и Подуяне-пътническа. Времето за пътуване по маршрута Централна гара София - Подуяне - Слатина - Аерогарата или обратно ще бъде около 17-20 минути. Това време е недостижимо, за никакво друго превозно средство по градските улици.

Единственото място, където влакът и уличното движение ще се подчиняват на едни и същи светофари, е пресичането на улицата към Булгарплод (сега там е зеленчуковата борса). Затова спирката на влака, по посока към Аерогарата, ще бъде на перон (поз. 4), а в обратната посока – на перон (поз. 5). Светофарите ще са отворени постоянно за уличното движение и ще го спират само, когато влакът трябва да премине, след като се е установил и потегля от спирката.

Ако бъде възстановен и демонтираният понастоящем къс (около 250 метра) участък (поз. 3 на фиг.1), е възможно да се създаде и пряк железопътен маршрут: Аерогара - гара Слатина - надлез Дървеница (връзка с метрополитена на станция 10 и автогара Юг) - гара Пионер (за кв. "Дианабад") - Софияленд - Хладилника (връзка с трамвай № 9, 14 и автобусни линии). При този маршрут само Симеоновско шосе ще се пресича на ниво, като пресичането ще се регулира с обикновени светофари.

Възможността сравнително лесно да се усъвършенства наличната (но вече малко останала) жп инфраструктура в градските райони, за които става дума, предоставя отлични условия да се създадат нови, неразработени досега маршрути в помощ на столичния градски транспорт. Железниците могат да ускорят превоза на пътници по тях, да намалят замърсяването на околната среда в градските зони, да увеличат удобствата на пътуващите до и от такива транспортни възли като Централна гара и Аерогарата, а чрез връзките с метрополитена, трамвайните и автобусните линии да създадат условия за бърза връзка между железопътния, въздушния и градския транспорт в столицата.

Предлагам Министерството на транспорта, Столичната община, летищният комплекс, НК ЖИ, БДЖ ЕАД и други заинтересовани институции и граждани да подкрепят идеята за бърза железопътна връзка с Аерогара София. За целта е необходимо под егидата на Министерството на транспорта и Столичната община да се пристъпи към кратко инвестиционно проучване и ускорено проектиране на направените предложения, като едновременно се осигури целева финансова помощ за доизграждане на съществуващата жп инфраструктура, необходима най-напред за линията до Аерогара София.[/

Тази статия на инж.Деянов  :hi: разбира се е от списание " Железопътен транспорт".
http://www.jptactis.com/Archives/jpt406/dejanov.htm

Не ходете в архива на списанието (линка)  вмъкнал се е Троянец

--------------------------

Дружество за Запазване и
Развитие на Железницата


Интересно това дружество дали съществува още????
http://www.bluelink.net/maritza/
гледам че е било "базирано" май в пловдивски компютър...
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: pach в 08 Юни 2011, 11:29:29

Цитат
Оскъдно зелено
Татяна Явашева  

Железниците ще се разделят с две жп гари със затихнали функции, а Столичната община ще изгради паркове на тяхно място

През 30-те години на миналия век, когато кмет на София е инж. Иван Иванов, столицата е била наричана "Малкият Брюксел" и "Виена на Балканите". През последните десетилетия големият град все повече прилича на бетонна джунгла, в която водата и зеленината намаляват. Всички твърдят, че на такова място трудно се живее, и въпреки това столицата като магнит привлича все повече хора.

Инвеститорите сякаш не мислят как ще се чувстват в този град следващите поколения. От всеки терен опитват да извлекат максимална печалба, без да имат грижа за средата, в която обектът ще се вмести. Според минималните екоизисквания на всеки жител трябва да се падат 20 кв. м зелена площ, а София отдавна загърби тези норми. Строителството подяжда зеленината. Кризата стопира много от инвестиционните намерения, но от Столичната община дават позитивни сигнали за загриженост към облика на столицата.

Наскоро Националната компания „Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) обяви намерения да се раздели със свои остарели активи. Сред тях са жп гарите „Пионер" в район „Изгрев" и „Сердика" в Зона Б-5, които отдавна са загубили предназначението си в мрежата на жп транспорта. Вече е почти ясно каква ще е съдбата на тези имоти.

Дремещите активи
В новия устройствен план на София, който влезе в сила през декември 2009 г., на терените на двете гари е предвидено да има зелени площи, в които да се развиват спорт и атракции. Така сагата за многострадалния парк "Възраждане" тръгва към развръзка, а строителните складове в Борисовата градина - към изчезване. Жп гара „Сердика", която е в непосредствена близост до мол „София" на бул. "Ал. Стамболийски", отдавна не съществува. Теренът от близо 49 дка се стопанисва от НКЖИ. Площта на гара "Пионер" е 60 дка, като и двата обекта са частна държавна собственост. Затова единствено Министерският съвет може да вземе решение релсите, които вече не се ползват, да бъдат демонтирани, и терените да получат друго предназначение, обясни пред „ТЕМА" Джоанна Димитрова, директор на Дирекция „Финанси и управление на собствеността" в НКЖИ.

Жп линията до гара "Пионер" се експлоатира единствено от лицензиран частен превозвач, който плаща инфраструктурни такси, за да пренася по нея строителни материали към складовете на гарата. Те се отдават под наем от НКЖИ. Това място беше превърнато в център за търговия със строителни материали, тъй като през 90-те години БДЖ разреши теренът да се ползва за несвойствени на тяхната дейност цели. Инфраструктурната компания се отдели от железниците в началото на 2002 г. и наследи това перо като източник на приходи.
В зелената зона има неприсъща дейност, смятат не само архитектите, но и хората, които живеят в тази част на столицата. Няма логика в парка да има складове за строителни материали, но по същата „логика" такава търговия се развива и на входа на Зоологическата градина. Това става с договори за наеми, със заменки и с други подобни схеми, твърди главният архитект на София Петър Диков. Преди три години е имало опити някои от складовете да бъдат нанесени в кадастралната карта и после да бъдат продадени, но арх.Диков се противопоставил на това намерение. „Ако това беше станало, после още по-трудно щяхме да ги махнем оттам", коментира той. Надява се в най-скоро време тази дейност да бъде преустановена и теренът да бъде разчистен.

„Складовете се отдават под наем съобразно правилника за прилагане на държавната собственост, като има категоризация на площите. В договорите е записано, че с едномесечно предизвестие собственикът може да прекрати договора. Имаме право да сменим предназначението на терена, а може и да го да продадем", обяснява Димитрова. Тя обаче не можа да конкретизира какъв точно е месечният приход от тази дейност.
Проявяваме гъвкавост и сме отворени за добри предложения, които са от интерес на столицата, уверяват от НКЖИ. Линията на гара „Пионер" на практика е закрита, затова в НКЖИ имат готовност да изслушат всякакви бъдещи инвестиционни намерения, свързани с остарялата инфраструктура.

Последните оценки за тези имоти са правени през 2008 г., когато цените бяха доста по-високи от днес, а и интересът към тях беше различен. Тогава Общият устройствен план на столицата все още не беше окончателно приет и коефициентът на интензивност на застрояването беше доста по-висок. Тези площи вече не са така апетитни както преди, защото там може да се развива само зелена зона, спорт и атракции, докато преди това имаше намерения тук да се направи жилищен комплекс с големи търговски площи. Сега коефициентът на разрешено застрояване е 0.3 и е твърде нисък, за да привлича инвеститори. Ако общината излезе с интересно предложение, от държавното предприятие обещават да направят необходимото, за да дадат рамо. Като инфраструктурен мениджър НКЖИ не може да дарява. Но ако Министерството на транспорта и Столичната община вземат решение терените да се използват в обществен интерес, компанията е готова да ги предостави, увери Джоанна Димитрова.


Парк „Възраждане"

Арх. Борислав Борисов е бил общински съветник до 2007 г. и е присъствал на редица обсъждания, свързани с бъдещото предназначение на остарялата жп инфраструктура, но и до момента нито едно предложение не е одобрено. Той е бил вносител на идеята за създаване на парк „Възраждане", който може да е като оазис сред многото постройки в централната част. Преди повече от 25 години, когато кмет е Петър Междуречки, на това място са правени сондажи и е бликнала минерална вода с много добри качества, но сондажът е бил запушен. Тук е и зала „Спортна София", където някога тренираха „златните момичета" на българската художествена гимнастика, през годините са изградени и спортни игрища.
„В центъра на столицата има нужда от такъв парк, освен това Зона Б-5 е една от най-гъсто населените. Интензивността на застрояване още повече нарасна, след като там бе издигнат и мол „София". Столичната община в крайна сметка реши да опази от презастрояване тази част на столицата, но до момента няма напредък по изграждането на парк „Възраждане", коментира арх. Борисов.

Ще припомним, че за парк „Възраждане" имаше дълъг спор между главния архитект на София Петър Диков и общински съветници от БСП. Диков настояваше върху част от общинските земи да се построят бизнес сгради и нова палата на Софийския градски съд, а приходите от продажбата им да отидат за озеленяване на останалата територия. Опонентите му пледираха да се създаде парк върху целия терен, състоящ се от 70 декара общинска земя, като към него се присъедини и парцелът на железниците. Накрая се стигна до консенсус в полза на парка, но се яви съдебен спор, който и до днес не е намерил разрешение. В един момент строителната фирма с офшорна регистрация "Сигма ремонт" ЕООД, чийто управител е Иво Виденов, извади мистериозен нотариален акт и се провъзгласи за собственик на 21.456 дка от терена. Дотогава земите са считани за принадлежащи на общинското дружество "Софийски имоти", но с юридически трикове теренът е бил заграбен. Случаят бе подробно описан от сп. "ТЕМА" през лятото на 2008 г., но и до днес магистратите не са се произнесли. „Съдебният спор между „Софийски имоти" и „Сигма ремонт" продължава. Делото се протака с искане за нови обстоятелства и не се знае кога ще приключи. Има идея на терена да се направи градска къпалня, а новата сграда на съда да се строи при Централна гара", уточни арх. Диков.

Ренесанс на трамваите

  Промените на гара „Пионер" се очаква да започнат скоро. Актуализацията на подробния устройствен план „Дианабад-запад" предвижда пускането на трамвай от Семинарията през гара „Пионер" по бул. „Габровски", мотрисите завиват по бул. „Г.М. Димитров", излизат на бул. „Драган Цанков", там правят връзка с метрото и продължават по старото трасе на трамвайната линия към Студентския град. Разработката ще е готова до дни и ще се направи обществено обсъждане. В 14-дневен срок може да се правят възражения, след което Столичният общински съвет ще приеме решение за утвърждаването му, информира кметът на район „Изгрев" Панайот Бончев. В бюджета за 2011 г. има заложени средства за изграждане на новата трамвайна линия.

След Семинарията трасето ще мине през съществуващата просека в Борисовата градина и ще излезе на гаровата сграда, която все още е запазена. „Жертвите" по отношение на дървета ще са минимални, но реализацията изисква разчистване на терена от складовете, посочва арх. Иван Димчев, ръководител на екипа, разработващ устройствения план за „Дианабад-запад".
Гара „Пионер" ще е място за спорт и атракции и в това отношение общината няма колебание. Тук след затварянето на „София ленд" би могъл да се направи увеселителен парк по виенски модел. Арх. Димчев предлага да се обяви конкурс сред студентите от Университета по архитектура, строителство и геодезия, тъй като те биха могли да дадат свежи идеи. Може да се организира дори национален конкурс, а не просто да се покани един инвеститор, който да изгради някакви съоръжения. По този повод Димчев цитира именития швейцарски архитект Льо Корбюзие, който казва: "Най-хубави са простите неща, но те не са плод на бедна мисъл." Ето защо е нужно да се даде повече време за проучване и проектиране, за да се намери най-доброто решение, да се набавят средства и едва тогава да се пристъпи към самото строителство. Формулата трябва да е такава, че да гарантира доброто стопанисване през годините.

Има и още една идея, свързана с релсовия път до гара „Пионер". Предлага се старото жп трасе да се използва за трамвайна линия и това дори е заложено в подробния устройствен план „Дианабад-запад". Но трябва внимателно да се проучат всички „за" и „против" и да се докаже целесъобразността на подобно съоръжение, казва арх. Димчев. Ако не се пусне трамвай, по следата на старата линия може да се направи велосипедна алея, а има и предложение за комбинация от двете.

„Когато се прави нещо ново, първо трябва да се отговори кой ще го ползва. Може да имаме много идеи, но трябва да е ясно кой ще пътува от "Слатина" до "Лозенец". А освен всичко, за да се реализират, идеите се нуждаят от финансиране", напомни арх. Диков. Той не подкрепя предложението по съществуващото жп трасе трамвай да свърже гара „Пионер" с кв. „Хладилника", защото „цената" е да се отсекат няколко хиляди дървета. Линията е една, но по света има различни варианти как трамваите да се движат по нея в двете посоки.
Трафикът в София става все по-натоварен, а чрез такъв трамвай може да се реализира една необходима диагонална връзка между жк „Дружба" и зоната на летището с кварталите "Слатина", "Изток", "Изгрев" и "Лозенец". Той ще минава покрай новостроящия се спортен комплекс на Четвърти километър, като ще прави връзка и с двата метродиаметъра. Паралелно на трамвая може да се изгради велосипедно трасе и на трамваите да има дори платформа за велосипедите. Парите може да са по програма „Регионално развитие" с идеята в столицата да настъпи ренесанс на трамваите, обяснява арх. Димитър Димитров от сдружение „Граждани за София". Надземната железница ще покрива онези части от територията на града, които метрото не обхваща. В момента не се предвижда съчетаване на релсовия път между метро, трамвай, или влак, както това е направено в други страни. Според арх. Димитров не бива да се твърди, че софиянци няма да се възползват от такава възможност за придвижване с велосипед.

Някои от столичните архитекти не спират да поставят въпроса за зелените площи в София и за тяхната поддръжка. Сдружение „Граждани за София" има предложение за реорганизация на движението на една от най-конфликтните точки - кръстовището на бул. „Драган Цанков" и алея „Яворов", но има и много други виждания как трафикът да се облекчи.
Желание за позитивна промяна е налице и засега няма основания да се съмняваме, че плановете за нов облик на двете вече бивши гари ще се реализират.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:UvJXazlw3ekJ:www.temanews.com/index.php%3Fp%3Dtema%26iid%3D646%26aid%3D14997+%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B0+%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B4%D0%B8%D0%BA%D0%B0&cd=111&hl=bg&ct=clnk&gl=bg&source=www.google.bg

Това е от списание "ТЕМА"...само дето се почудих тук или при "гара Сердика" да го прехвърля!?
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 08 Юни 2011, 11:38:28
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634431295801875000.JPG)
Днес в задръстванията това би било удачен вариант.Като се сметне че и спирките са готови и има по надеждна (уж) тяга.

  р.р. Май това си беше за друга тема  :scratch_ones_head:
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: niki в 08 Юни 2011, 13:58:39
Прочетох за проекта- според , който линията от хладилника до подуене, ще става велоалея. И днес минах през  гара пионер и ооо чудо, не знам дали е по този проект , но видях нещо , което не се е случвало никога, а поне от 5 години минавам поне 2 пъти седмично. 30 тина работници косяха тревата между и около релсите.
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: pach в 08 Юни 2011, 14:11:20
Цитат на: niki link=topic=3193.msg61311#msg61311 date=1307530719
Прочетох за проекта- според , който линията от хладилника до подуене, ще става велоалея. И днес минах през  гара пионер и ооо чудо, не знам дали е по този проект , но видях нещо , което не се е случвало никога, а поне от 5 години минавам поне 2 пъти седмично. 30 тина работници косяха тревата между и около релсите.

Да, почистването става именно заради началото на демонтажа там
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: niki в 08 Юни 2011, 14:18:33
Който иска да види последните минаващи от там влакове, по мои наблюдения, да се ослушва и оглежда около обед, надуват свирките , като пресичат улица тинтява.
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: niki в 09 Юни 2011, 09:31:39
Да докладвам) трасето/ поне от гара пионер, до Цариградско шосе е почистено :)
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 09 Юни 2011, 13:08:13
Простете за лошото качество на снимките но на свечеряване и в движение,трудна работа.
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634432212987656250.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634432213026406250.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634432213054375000.jpg)
С тази техника жп магистрала в XXI век? Скоростна? :scratch_ones_head:
Снимките са от гара Калояновец.
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: gzo в 09 Юни 2011, 19:17:08
Фургоните не са ли от състава на бившите ВМТ ?
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 09 Юни 2011, 19:23:23
Цитат на: gzo link=topic=3193.msg61383#msg61383 date=1307636228
ВМТ ?

?
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: gzo в 09 Юни 2011, 23:11:20
Цитат на: liro4605 link=topic=3193.msg61385#msg61385 date=1307636603
Цитат на: gzo link=topic=3193.msg61383#msg61383 date=1307636228
ВМТ ?

?

Транспортни войски
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 10 Юни 2011, 08:21:20
     Войски на Министерството на Транспорта.И аз предположих че това имаш предвид но да попитам.
Какви ли не вагони имаше там.От старите"иранки" до фургони и преустроени 18-218-118 на спални помещения.
     Интересното в тези вагони е,че на единия е запазен изпъкналия страничен прозорец където е стоял началника на влака.
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: gzo в 10 Юни 2011, 23:13:06
На мен като цяло администрацията на ВМТ ми е интерсна, дори част от по-стария ми вагонен парк ще бъде именно ВМТ. Имат старшно разнородни вагони, които дори не ги знам как се водят, но им личи че са по-ранна епоха. Затова и търся симки на които се виждат разни технически надписи и др.обозначения по вагоните.
На излизане от гара Пловдив в посока Тракия, точно в района срешу автопарка на инженерния полк има доста ВМТ вагони. Изглежда там имало и друго поделение ?! За съжаление оградата и буреняците пречат да се направят добри снимки. Най-добре се виждат от надлеза на асеновградско шосе. Някой има ли снимки от там ?
(http://photo-zona.net/images/user57562/album22585/large/1307736677_jlyi0726_VMT.jpg)
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 11 Юни 2011, 00:55:55
Минавам по "100" пъти на ден от там.Ще имаш снимки  :good:
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 14 Юни 2011, 14:15:10
Много е затревено в момента.
Ще мина тези дни пеш да видя какво ще направя.На първо четене толкоз
http://bgphoto.net/photos/37794/o634436573022343750.JPG
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: gzo в 14 Юни 2011, 15:34:13
Мерси,
сигурен съм, че и за себе си ще намериш доста интересни неща. Вагоните са повечко са от тези на твоята снмка. Знаех си, че оградата и буреняците пречат и за това предположих, че от самия надлез чрез zoom ще станат снимки, но щом ще минеш и пеш значи наистина ще имаш добри позиици. Докато си там моля щракни и малко от автопарка, че на мен ми се получват размазани  :blush2: и там има едни такива дърти, зелени и закръглени "бараки".

(http://photo-zona.net/images/user57562/album22585/large/1308055012_kvdc3539_P8040033.JPG)
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 14 Юни 2011, 15:59:53
*закръглени "бараки" *
Вероятно онези ротационните машини имаш предвид?
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: gzo в 14 Юни 2011, 16:17:48
Цитат на: liro4605 link=topic=3193.msg61648#msg61648 date=1308056393
*закръглени "бараки" *
Вероятно онези ротационните машини имаш предвид?

Имам предвид всичко що е закръглено, зелено, и носещо марката Зил, Газ, Уаз и ......завъшващо на АЗ без начение дали се търкаля на гуми или вериги ! Там има доста фургони, земекопна и инженерна техника.....но най ме интересуват фургоните понеже поделението ми има такива машини и имитирам подобен автопарк със стоянките, оградите, постовия сенник със телефона за караула, вишката, табелите......
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 14 Юни 2011, 17:06:11
Ще видя какво ще направя само да не ме арестуват  ;D

Малко от автомагистралата.Тя доста напредва което пък никак не е добре за жп транспорта.Явно някой хора нямат интерес влаковете да са бързи.Може би и точно затова сега стартира проекта с обновлението на жп трасето или да разкопаме всичко да закъсняват още влаковете.Не е тайна че доста автобусни фирми хранят .......(под масата).
Може би много си измислям ,или истината в един от любимите ми филми "Теория на конспирацията" е голяма.
Сами се замислете от кога не сте се качвали на влак?
Със съществуващата досега автомагистрала София Стара Загора се взима сигурно за 2-3часа , а с влака за около 4,5 часа.
Най-интересното в този проект е защо не се говори за най-проблемния участък Оризово-Михайлово ,където средната скорост на неспиращ влак е 50- 55км/ ч.

http://bgphoto.net/photos/37794/o634436641160000000.jpg
http://bgphoto.net/photos/37794/o634436648225000000.jpg
Бъдещият надлез с насип над гара Завой, река Тунджа и автомобилен път от 2-3та категория- интересно инженерно съоръжение

http://bgphoto.net/photos/37794/o634436662085781250.JPG
Бъдещият надлез на магистралата при входния на гара Кермен



Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 14 Юни 2011, 21:30:49
Каквото и да напиша е излишно!Вижте как стават тези неща тази вечер от 22:00часа по National Geographic
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: pach в 16 Юни 2011, 09:01:47
Порнографията прикрита под благовиден предлог е пълна!!!! :diablo:
Цитат
Закриват жп линията гара Подуяне – кв. Хладилника
15 юни 2011 / News.dir.bg


Железопътната линия гара Подуяне – ОП „Слатина” – ОП Пионер – „Винзавод – кв. Хладилника” ще бъде закрита.

Това съобщиха от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията във връзка с обществения интерес по темата. Решението за закриване на линията се налага и поради факта, че железопътното трасе е изграждано и е имало цел да обслужва територия, която е била в периферията на столицата. Днес тази линия преминава през няколко столични квартала и създава опасност за живеещите там.

Линията преминава и през 6 конфликтни пресичания с натоварени улици и един булевард, което е предпоставка за произшествия. Общият устройствен план на гр. София също не предвижда експлоатация на линията.

Линията преминава и в близост до „Многофункционалната спортна зала – София”, поради което министърът на физическото възпитание и спорта Свилен Нейков с писмо до министър председателя Бойко Борисов е предложил трасето, намиращо се от северозападната страна на новата зала, да бъде спряно от експлоатация. Това се налага поради факта, че линията е потенциална опасност за посетителите на залата, особено когато има струпване на множество хора.

Поради всички тези причини министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията е предложил на Министерския съвет частта на линията след ОП „Слатина” да бъде закрита и демонтирана. За да продължи да е в услуга на гражданите и да бъде адекватно използвана в сегашните условия, има идея на нейно място да бъде изградена велоалея.
http://sofia.dir.bg/news.php?id=8846968

Голямо движение имаше до сега, та чак застрашава живота на гражданите!!!!!
Друго щеше да е ако се оставеше и експлоатираше съгласно възможностите.
По белите държави, няма стадион или спортна зала от такъв мащаб, които да нямат освен всички други транспортни връзки и релсов такъв (било то метро или градска железница), който перфектно се справя именно при струпването на голямо количество хора.
Само у нас, такъв транспорт не само, че нямало да се справи с пътникопотока, ами щял да застраши живота на хората!!!
Тези пе**расти наистина ли смятат, че това наивно обяснение ще прикрие дългогодишните апетити за терените по тази линия????
 :diablo: :diablo: :diablo:
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: pach в 17 Юни 2011, 09:30:40

Цитат
Премахването на околовръстната жп линия събра десетки протестиращи пред МТ
15 юни 2011 14:55 / обновена на 15 юни 2011 | Надя Хамдан |
 
© снимки: Sofia Photo Agency  
]
  Десетки протестиращи "за" и "против" премахването на околовръстната жп линия на София се събраха пред
 Министерството на транспорта (МТ) в София. От ВМРО настояват линията да остане и да се ползва за градска
 железница, свързваща гара Подуяне с ж.к. Хладилника, и теренът при гара Пионер да не се продава на частни
собственици и да се изгради Национален железопътен музей.

Граждани от ж.к. Дианабад и ж.к. Изток поискаха линията да бъде махната и там да се изгради велоалея.

По време на протестите директорът на Национална компания "Железопътна инфраструктура"
 Милчо Ламбрев определи като нерентабилна идеята жп линията да бъде запазена.

Транспортният министър Ивайло Московски обеща на протестиращите среща през другата седмица,
 когато ще обсъдят идеите им. Дотогава линията няма да се демонтира. Министър Московски заяви,
 че ще подкрепи всяка разумна идея на Столичната община.

Сред другите искания на протестиращите са да се развива жп транспортът,
който според тях е изоставен за сметка на автобусните превози,
а тировете да се качват на вагони и от терминала в Свиленград да се стоварват на терминала в Калотина.

В отговор директорът на НКЖИ Милчо Ламбрев заяви, че мястото се ползва само за маневрен район,
 като там средно месечно се движат по 9 вагона. Ламбрев каза още,
че Световната банка изисква от България да премахне част от жп линиите,
 за да получи заем за нова и модерна техника. Като аргумент той каза още,
че така ще се намалят ежедневните разходи за линията и ще се прекратят посегателствата върху нея.



http://www.dariknews.bg/view_article.php?article_id=733294
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 17 Юни 2011, 11:31:47
Цитат на: gzo link=topic=3193.msg61383#msg61383 date=1307636228
Фургоните не са ли от състава на бившите ВМТ ?
Ето ти малко от другаде и вече с друг собственик
http://bgphoto.net/photos/37794/o634439066353281250.jpg
http://bgphoto.net/photos/37794/o634439066405312500.jpg
http://bgphoto.net/photos/37794/o634439066453437500.jpg
http://bgphoto.net/photos/37794/o634439066483906250.jpg
http://bgphoto.net/photos/37794/o634439066543593750.jpg
http://bgphoto.net/photos/37794/o634439066575312500.jpg
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: pach в 04 Юли 2011, 09:16:59


От 02.07.2011 година оперативен пункт и бивша гара Пионер
вече не съществува след почти 96 години експлоатация (11.09.1915 г).


 :( :( :( :bad:
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 06 Юли 2011, 17:31:45
http://bgphoto.net/photos/37794/o634455700511093750.JPG
Тез чудеса май са за бойковата жп магистрала

В същото време новия министър казва:   :haha:

""".....Запознавайки се с резултатите на компанията, Недев е установил, че положението е почти военно и че трябва да се освободим от врага в нашето легло.""""

  Цитат от - http://news.ibox.bg/news/id_1166380099
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: toniemi в 06 Юли 2011, 18:13:54
Ето клип от демонтажа!
Клипа е дело на Ники,сниман с телефон!
http://www.vbox7.com/play:f9ae896fc6
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: pach в 07 Юли 2011, 09:12:02
Цитат на: liro4605 link=topic=3193.msg63016#msg63016 date=1309962705
http://bgphoto.net/photos/37794/o634455700511093750.JPG
Тез чудеса май са за бойковата жп магистрала

В същото време новия министър казва:   :haha:

""".....Запознавайки се с резултатите на компанията, Недев е установил, че положението е почти военно и че трябва да се освободим от врага в нашето легло.""""

  Цитат от - http://news.ibox.bg/news/id_1166380099

За жалост нищо няма да стане...освен разчистването на "авгиевите обори" - намаляването на персонала,
която е скритата, но основна задача. След Кремиковци (беше 15 000 работника) нищо вече не може да ги спре.
Пък на този нов министър (със виолетови венци) хич нещо не вярвам...особено след горещият телефон дето ще си платиш всяко обаждане и ще работи само ...през работното време на телефонистката!!!! ...егати абсурда!!!!!!!! :diablo: :diablo: :diablo:
Макар и да съм съгласен с последното изречение:
Цитат
Той подчерта, че между всичките 13 000 служители на БДЖ в момента липсва ефективна комуникация и че това нещо трябва да се промени.
силно ми е съмнително един финансист да се справи с проблема по няколко причини.
1.Той не е "вътрешен" от системата и не познава спецификата на работа и.
2.Всички служители (волно или неволно) ще му пречат да го направи, щото все пак ще има съкращения.
3.Не трябва да обявява "военно положение" за нещо което отдавна е решено по света (или поне в Европа) - държавни дотации за обществено полезен и социално значим транспорт. Няма печеливши пътнически превози, за това се дотират от държавата (така цените остават ниски за масите) и съответно от силно развития товарен превоз. А у нас останаха ли индустриални клонове?
4. Истинската цел освен съкращаване на разходи (значи и на хора) е да се избегнат "до последно" дотациите и усвояване на европарите - пак "до последно".

Жалко, щото и за ремонта на подвижния състав не ще стигнат, в сравнение с апетита на новопоявилите се "консултанти",
а пък за закупуване на нов - май само на весниците в страниците ще си остане...

Иначе имаме да усвояваме 170 млн. евро за БДЖ ...и 250 млн. евро за ...Метрото.
Човек щи си помисли, че имаме метро по-голямо от БДЖ - от София до Варна сигурно е подземно!!!
 :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic:
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: TheJackal в 08 Юли 2011, 17:19:35
http://www.besove.bg/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/26708/%D0%9F%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%B3%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D1%8A%D1%80%D0%B2%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%B1-%D1%81-36-%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D1%80%D0%B5%D0%BB%D1%81%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%B6%D0%BF-%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0-%D0%91%D1%83%D1%80%D0%B3%D0%B0%D1%81-%E2%80%93-%D0%9F%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B4%D0%B8%D0%B2
(http://www.chernomorie-bg.com/images/stories/Biznes/Biznes_2/Picture_110.jpg)
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: TheJackal в 27 Юли 2011, 19:20:46
http://factor-bs.com/news-20253.html поредната издънка по магистралата. :diablo:
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 09 Ноември 2011, 16:23:21
 :paint: малко,по-скоро МНОГО по темата от днес.Нещата "УЖ" вървят добре
Гарата
http://www.vbox7.com/play:8864b3c8d3
Междугарието
http://www.vbox7.com/play:cc2d036339
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: gzo в 09 Ноември 2011, 18:06:57
Koe така тик-така ? НА времето баба ми имаше една кръгла пералня Рига с часовник тракащ по същия начин  :blink:
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 09 Ноември 2011, 18:16:28
Скоростомера.
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 09 Ноември 2011, 19:49:55
Причината за силното тракане е че фотото беше в близост до самия скоростомер.По принцип се чува тракането но тук е малко в повече. http://www.vbox7.com/play:39128cb3&start=18 ей това е цъкащото устроиство.
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: gzo в 09 Ноември 2011, 20:01:16
Ясно !
......обаче гонката с "банана" ме кара да се замисля  :spiteful: Ако от холдинга се сетят да организират комерсилани гонки по удвоени трасета с различи сериии локомотиви ще се събира толкова публика, че няма да се наложат никакви съкращения. Две машини застават на старта, а между тях цицореста железничарка с минижуп и фуражка пуска носна кърпа на земята. От момента на падане на кърпата, старта е даден и започва бясно набиране на позиции при което екзалтираната публика реве в несвяст "Дай гаааааз" :yahoo: а в това време кондуктор минава и събира залозите.
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 09 Ноември 2011, 20:24:14
Това сме го правили,но без екстрите (  :brunette: :girl_hospital: )
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 17 Декември 2011, 18:26:28
Малко от вчера.Единия клип е доста голям и като се компресира...
http://vbox7.com/play:a7874d20ba

http://www.vbox7.com/play:cb11450720
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 06 Април 2012, 20:38:19
(http://www.picbg.net/viewpic.php?u=678497COxA&i=634217)
(http://www.picbg.net/viewpic.php?u=678497COxA&i=634218)
(http://www.picbg.net/viewpic.php?u=678497COxA&i=634219)

За сега фирмата подизпълнител в участъка Кермен-Безмер най ме кефи.Много бързи.
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: Best Ripper в 06 Април 2012, 20:53:24
Има ли техника, работата върви бързо и качествено...  :drinks: Особено ако някой здраво набива канчетата на мързелите и ги следи да работят както трябва...  :punish:
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: bdz43r в 06 Април 2012, 20:58:40
Най-бързи (не само за 8-ма линия, а изобщо) са тези, които правят Карнобат - Бургас. По две седмици на междугарие, като новия път е положен на 5-ия ден, а останалото е пресяване, нивелиране и довършване.
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 06 Април 2012, 22:28:47
А долното строене?  :dirol:
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: bdz43r в 06 Април 2012, 22:45:22
Не го пипат. Само пресявка и тук-там дренажи между коловозите.
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 06 Април 2012, 22:51:38
 :dirol:
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: Vlado в 07 Април 2012, 13:05:11
Сигурно глупав въпрос ще задам, но нали навсякъде и двата пътя ще се подновяват? Че не би ме учудило нищо, ще знаете...  :hi:
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 07 Април 2012, 13:13:41
Въпроса изобщо не е глупав! :yes:
Сега ще кача още малко снимки и сам ще си направиш някой изводи.Проектите са едни а това което се случва е....
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 07 Април 2012, 13:38:43
(http://www.picbg.net/viewpic.php?u=678497COxA&i=634307)
С техника от 70те скоростна железница не се строи!

Подновяването към Бургас се извършва от ремонтен влак чиято скорост е 105м/ч за разлика от днешните развиващи 650м/ч Това сравнение мисля е показно че сме 10та глуха.Вобще няма да се учудя ако не се направи ремонт и на двата пътя :scratch_ones_head: Факта че на Михайлово не се сложи скоростна стрелка с радиус 330 е показателен за назадничевото мислене.
(http://www.picbg.net/viewpic.php?u=678497COxA&i=634308)
По проект никъде няма такава стрелка а би било добре там където се разделят пътищата на два да има.Така изкуствено се слага намаление още от сега 40км/ч за влака влизащ в отклонение.
Гледах едно клипче на запад за да не правят втори тунел от двете страни пътя е удвоен и са използвани направо Y образни стрелки с голям радиус и така скоростта вобще не се ограничава.
Още много фактори има който виждам ама направо не са за споделяне.
В момента са разтурени 3 междугария и прави силно впечатление как в едното се работи много бързо и качественно засега поне.Сами можете да си направите сметката кой е по добрия вариант за скоростно изпълнение:
Багера да чака самосвала или самосвалите да са на опашка до багера.Кое ще прекъсне процеса?
Ще стане както по 3та линия-пропадания и тнт в следствие на което ремонта се възлага на частни фирми и пералнята се завърта
 За тебе те умряхя Българийо!
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: bdz43r в 07 Април 2012, 14:13:27
330 или 3300?
Обикновените стрелки са 300 м до 50 км/ч в отклонение.
"Скоростните" у нас са 1200 м за 100 км/ч в отклонение. Друг въпрос е, че в Германия на същата стрелка 1200 м правят надвишение и минават със 130, а тук всички водещи експерти твърдят, че това е невъзможно и затова гара Искър се минава със 70.

Интересно е и друго по въпроса със стрелките... На Михайлово такива с радиус 1200 липсват, въпреки, че точно там са най-нужни. Затова пък на Видин-товарна са сложили такава стрелка, нищо че е напълно неизползваема по предназначение.
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 07 Април 2012, 14:22:35
1200 да просто в писаницата съм го объркал  :good:
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 17 Април 2012, 11:23:14
Тези дни установих че ударната работа е била до някъде и в междугарието Кермен - Безмер
Титла: Re:Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 11 Юли 2012, 11:24:16
(http://picbg.net/viewpic.php?u=678497COxA&i=653991)
Титла: Re: Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 20 Август 2017, 23:54:55
https://www.youtube.com/watch?v=DOEK8RpZT7g
 :pleasantry:
Титла: Re: Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 11 Септември 2017, 20:18:49
https://www.youtube.com/watch?v=uUJXyltd6Cw&feature=youtu.be
Ето вече и официално видео за къс от магистралата.
   Доста пропуски,доста...
Титла: Re: Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: МАШИНИСТ в 11 Септември 2017, 22:26:31
Официално видео за още кьорави кражби и последващи катастрофи със загинали,Да не дава Господ !
Титла: Re: Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: pavlinbg в 11 Септември 2017, 23:40:06
Цитат на: liro link=topic=3193.msg108843#msg108843 date=1505150329
https://www.youtube.com/watch?v=uUJXyltd6Cw&feature=youtu.be
Ето вече и официално видео за къс от магистралата.
   Доста пропуски,доста...
По-конкретно ? :scratch_ones_head:
Титла: Re: Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: pach в 12 Септември 2017, 11:15:17
"Магистралка

— Накъде така, девойко?
— Как къде? При бате Бойко.
Все се фука, все се хвали
с тези свои магистрали…
 
Моята молба е малка:
Аз съм скромна магистралка.
Занаятът си нелек
упражнявям в студ и пек.
 
Няма ни една стоянка
ни на слънце, ни на сянка.
Бате Бойко си е пич
и не си поплюва хич.
 
Ще принуди всички банки
да ни построят стоянки
със витрини и кабинки
и отвътре с карабинки…
 
Стига местни клатикурци!
Кеф ги гърци! Кеф ги турци!
 
15.07.2017" (c) Избрана поезия от Трендафил Акациев.
 :lol:
Титла: Re: Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: liro4605 в 14 Септември 2017, 19:51:25
Цитат на: pavlinbg link=topic=3193.msg108849#msg108849 date=1505162406
По-конкретно ? :scratch_ones_head:
     Павлин,не знам до колко си запознат с трасето и колко обстойно си гледал клипа.На него дават два пътя между който няма стрелки.Сега между гарите има още три гари,а в проекта по единият път има една,а по другият път 0.Има две сега съществуващи спирки липсващи в проекта.
  Иначе казано за транзитните влакове през тунела (кой ли ще са те) пътят,ще е доста дълъг.На транзитните товарни скоростта е  за сега до 80(100),какъв ,ще е обхода им... И още ред други ????????
Титла: Re: Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”
Публикувано от: pach в 21 Септември 2017, 10:33:12


А както правят другите...при това за временен път:
https://youtu.be/6qOMDqgruoc