RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Представете модел | Review a model => Темата е започната от: widowmaker в 02 Август 2011, 09:12:25
-
(http://picbg.net/u/60105/46644/569743.jpg)
-
Информираш ни какво представлява S 10.1, показваш ни какъв грозен фон си избрал за снимката, или го снимаш за последно преди да го изхвърлиш? :sarcastic:
-
Всичките изброени неща от теб на куп :)
(http://picbg.net/u/60105/46644/569956.jpg)
(http://picbg.net/u/60105/46644/582873.jpg)
Ще има продължение.
-
Този не ти ли харесва повече?
(http://www.picbg.net/u/52907/41798/569975.jpg)
-
Този не ти ли харесва повече?
(http://www.picbg.net/u/52907/41798/569975.jpg)
Не мисля, Fleischmann са се постарали много. От близо S10.1 изглежда впечатляващо. :yes:
-
Нямах предвид модела, а оригинала. При S10.1 Buart 1911 (модела на Флайшман) има странно конструкторско решение-цилиндрите са силно изнесени назад. Докато S10.0 (модела на Мерклин/Трикс) е изпълнен класически- цилиндровият блок лежи точно под комина.
-
е това не е ли S10.1 - значи FLM са ok :
(http://www.zackenbahn.de/images/fahrzeuge/dampflok_diverse/br17_1051.jpg)
-
S 10 е конструиран като подобрение на P 8 заради увеличените нужди от повече тонаж за превоз (390 тона при 100 км/ч), но в хода на експлоатация се оказва, че е много неикономичен на гориво. Затова през 1914 започва модифицирането му, като излизат последователно две модификации S10.1 и S 10.2. S 10.1 е бил със сдвоен четирицилиндров мотор, но въпреки това си остава един от най-неудачните от към консумация на въглища и вода локомотив. DRG наследяват от Прусия 135 бройки от 17 001-17 135. Локомотивът е пенсиониран през 1935, като само три броя са запазени в музеи и един от тях се е движел до 1954 година. Затова цилиндрите на S10 и S10.1 са разположени различно по шасито на двете модификации. Търсели са най-оптималният вариант за цилиндрите с оглед на по икономична консумация на пара. :)
-
Този не ти ли харесва повече?
(http://www.picbg.net/u/52907/41798/569975.jpg)
Не мисля, Fleischmann са се постарали много. От близо S10.1 изглежда впечатляващо. :yes:
На живо пластмасата при чифутите си личи още по впечатляващо.
Триксовият (който дефакто е друг локомотив - S10) е метален и просто изглежда като истински локомотив.
Държи обаче цена, това ми е проблем...
Иначе 10.1 си е бил точно такъв:
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a2/Locomotive_17_1055.jpg)
Prussian S 10.1 - 1911 variant:
(Prussia, Alsace-Lorraine)
DRG Class 17.10–11
ÖBB Class 617
Prussian S10.1 as "Osten 1135" on 17.5.1993 in Potsdam
Number(s): DRG 17 1001–1123, 1145–1153
Quantity: 152
Manufacturer: Henschel
Year(s) of manufacture: 1911–1914
Retired: 1963
Wheel arrangement: 4-6-0
Axle arrangement: 2'C h4v
Gauge: 1,435 mm
Length over buffers: 21,110 mm
Service weight: 83.1 t
Adhesive weight: 53.2 t
Axle load: 17.8 t
Top speed: 120 km/h
Indicated Power: 1,044 kW
Driving wheel diameter: 1,980 mm
Leading wheel diameter: 1,000 mm
No. of cylinders: 4
Cylinder bore: 2×400/610 mm
Piston stroke: 660 mm
Boiler Overpressure: 15 bar (1.5 MPa)
Grate area: 3.18 m²
Superheater area: 58.50 m²
Evaporative heating area: 161.22 m²
Tender: pr 2'2' T 21.5/31.5
Water capacity: 21.5/31.5 m³
-
Ако трябва да избирам между S10, S10.1 (1911), S10.1 (1914) и S10.2, то моят фаворит безспорно е S10, бъдещ BR 17.0. Говоря за оригинала, а не за модел! Точно тази модификация носи най-характерния пруски облик.
-
Ето и S10.2. Разликите са очевидни, независимо че е развит на базата на S10 :
(http://www.albert-gieseler.de/images/083-53.jpg)
-
... Точно тази модификация носи най-характерния пруски облик.
Характерният пруски облик е заради факта, че в Прусия не е имало "пасифик" локомотиви.
Един атлантик - S9 и той няма никаква пруска визия.
S 2, 3, 4, 5, 6, 10 са локомотиви с типична пруска визия, ето един такъв представител - S 2:
(http://www.burkhards-modelleisenbahn.de/archiv/schnell/bilder/pr.s2.jpg)
-
Локомотив S10.0 няма ... има само
S10
S10.1 Bauart 1911
S10.1 Bauart 1914
S10.2
Разбираеми са опитите тая схема да бъде леко прекроена и по този начин да стане по-ясна и прегледна, но към днешна дата това няма как да се случи.
Между другото същото се случва и с подсериите на друг локомотив - bay S 3/6 (BR 18.4-6), но добро или лошо, в сила е все още оригиналното групиране и означение въведено още преди 100 години от завода производител - Мафай.
И аз като Дани съм фен на S10.1 Bauart 1911 и критериите са единствено естетически:
ниски странични площадки + големи колела = калници
Верно е че така локомотивът изглежда доста френски, а подобни от същия период е имало и в Англия и Белгия, но какво от това!?!
Ето тук една моя любима снимка - един до друг S10.1 Bauart 1914 + S10.1 Bauart 1911,
единият недостигнал 3-та епоха, а другият останал в Полша и по-късно PKP Pk2-19''
(http://picbg.net/u/24294/28703/570138.jpg)
Добре личат разликите между двете модификации, дори раликата във височината на страничните площадки.
-
Абе аз не съм фен точно на S10.1
Ако трябва да избирам пруски бърз локомотив - фаворит, то това ще е S6.
Основно заради факта, че той има най големите колела в прусия - 2100мм.
-
Сдобих се с тоя локомотив по доста необичаен начин - не от ибей или от Европа, а го купих от някакъв китаец
от Шанхай, който явно се е напънал да има нещо чуждоземско, което почти веднага е спрял да харесва.
Предвид факта, че китайските съвременни локомотиви много мязат на руски, ясно е защо човекът веднага
е решил да се отърве от пруската машина. В случая аз получавам бонус към машината DCC декодер 4.0 на ESU.
S10.1 е най странно изглеждащият локомотив от фамилията S10 най вече заради изместените назад цилиндри
за високо налягане. Диаметърът на колелата му е същия - 1980мм, но заради ниската пътеходна е с калници.
S10
Първият тип от фамилията (S10) е произведен в периода 1910-1914г. от фирмата Schwartzkopff. Двата
прототипа са означени отначало като S8, но през 1914 се рекласифицират като S10. Общо 202 машини са
произведени, като 135 достигат до национализацията и получават номера 17 001-135.
Машината е 4 цилиндрова, със служебна маса 77.2 t, дължина м/у буферите 20,750 м и мощност от 1155 PS.
Много бързо става ясно, че това е един от най неикономичните локомотиви в Прусия като консумация на
въглища и пара. И 4-те цилиндъра са еднакви - вътрешните работят също с прясна пара, а не с отработената
от външните, т.е. машината е simple expansion а не compound - с цилиндри за високо и ниско налягане.
Това е и причината до 1935г. всички да бъдат извадени от експлоатация.
Модел на локомотива от фирмите Трикс и Мерклин:
(http://www.osterthun.com/2.Static/17.0-1~M2681N.jpg)
S10.1 (1911)
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a2/Locomotive_17_1055.jpg)
(http://www.locomotives.com.pl/Express%20Steam%20Locomotives/Pk2_sc1_pliki/image002.jpg)
По същото време на фирмата Henschel е дадена поръчка да проектира и произведе подобен локомотив, който да е
по икономичен от S10. Дизайнът не е на базата на S10, фирмата проектира изцяло нов 4 цилиндров локомотив,
който е тип de Glehn, т.е. 4 цилиндрова машина - 2 цилиндъра за високо налягане отвън, изнесени назад и задвижващи
2-та двигателна колоос, а 2-та цилиндъра за ниско налягане са отвътре на рамата и задвижват 1-та двигателна колоос.
Това е дизайнът с ниска площадка и калници, другите модификации нямат такива. Служебната маса е 83.1 t, а дължината
м/у буферите е 20,910 м. мощността е 1,044 kW (1420 PS). Общо 152 машини са произведени - 135 за Прусия и 17 за
Елзас-Лотарингия. Недостатъци като лошия достъп за обслужване на трансмисията на 2-та вътрешни цилиндъра и дългия
път на парата между цилиндрите за високо и ниско налягане водят до проектиране на варианта S10.1 (1914).
S10.1 (1914)
(http://picbg.net/u/60105/46644/571629.jpg)
Новият вариант е тип von Borries, т.е. цилиндрите са в една линия, няма го изнасянето назад при тия за високо налягане,
вътрешните за ниско налягане са хоризонтални, а не наклонени като при вариант 1911. Променен е също котелът,
увеличени са пещта и паропрегревателят. Задвижването на 2-те колооси остава (както е при тип de Glehn), площадката
е висока, както е при първия S10 и калниците липсват. Мощността е 1100kW, служебната маса 84,2 t, дължинаta м/у буферите
(с тендер pr. 2'2'T 31,5) e 21110 мм:
(http://www.locomotives.com.pl/Express%20Steam%20Locomotives/Pk2_sc2_pliki/image002.jpg)
Именно този вариант прави феноменалните за онова време 152 км/ч с 3 D-zug вагона през 1914г.
Рекордьорът е произвежданият от Роко S10.1 v.1914 (а не S10.1 v.1911 на Флайшман както пише на сайта им) модел:
(http://www.osterthun.com/2.Static/Xtra2/R43312.JPG)
(http://www.osterthun.com/2.Static/Xtra2/R43312-Rv.JPG)
Вариантът S10.2 е със същата визия като първата версия (S10), но е с 3 цилиндрова машина.
Бил е по икономичен от S10, но е отстъпвал по този показател на S10.1:
(http://picbg.net/u/60105/46644/571640.jpg)
-
Супер!!!
Но май щеше да е по-добре да е в темата "Парни локомотиви"! :good:
-
Ето това е дисциплиниран хобист - Даниел!!!!
;D <--- :fan:
В китай да отиде и от там локомотив да хване!!!
Хвала таквизи хобисти!!! :drinks: :ok:
:clapping: :clapping: :clapping:
-
И то пруски, а?
-
Че то в Китай ако не хване локомотив, къде другаде. На милиард и половина все няколко десетки хиляди ще има. ;D ;D ;D