RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Представете модел | Review a model => Темата е започната от: widowmaker в 02 Август 2011, 09:12:25

Титла: S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
Публикувано от: widowmaker в 02 Август 2011, 09:12:25
(http://picbg.net/u/60105/46644/569743.jpg)
Титла: Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
Публикувано от: mgirginov в 03 Август 2011, 10:35:26
Информираш ни какво представлява S 10.1, показваш ни какъв грозен фон си избрал за снимката, или го снимаш за последно преди да го изхвърлиш? :sarcastic:
Титла: Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
Публикувано от: widowmaker в 03 Август 2011, 10:40:46
Всичките изброени неща от теб на куп :)

(http://picbg.net/u/60105/46644/569956.jpg)

(http://picbg.net/u/60105/46644/582873.jpg)

Ще има продължение.
Титла: Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
Публикувано от: Сaprycorn в 03 Август 2011, 12:33:38
Този не ти ли харесва повече?
(http://www.picbg.net/u/52907/41798/569975.jpg)
Титла: Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
Публикувано от: nilfe в 03 Август 2011, 13:51:41
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3286.msg63790#msg63790 date=1312364018
Този не ти ли харесва повече?
(http://www.picbg.net/u/52907/41798/569975.jpg)

Не мисля, Fleischmann са се постарали много. От близо S10.1 изглежда впечатляващо. :yes:
Титла: Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
Публикувано от: Сaprycorn в 03 Август 2011, 15:13:51
Нямах предвид модела, а оригинала. При S10.1 Buart 1911 (модела на Флайшман) има странно конструкторско решение-цилиндрите са силно изнесени назад. Докато S10.0 (модела на Мерклин/Трикс) е изпълнен класически- цилиндровият блок лежи точно под комина.
Титла: Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
Публикувано от: Adrian в 03 Август 2011, 15:20:36
е това не е ли S10.1 - значи FLM са ok :

(http://www.zackenbahn.de/images/fahrzeuge/dampflok_diverse/br17_1051.jpg)
Титла: Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
Публикувано от: nilfe в 03 Август 2011, 15:51:29
S 10 е конструиран като подобрение на P 8 заради увеличените нужди от повече тонаж за превоз (390 тона при 100 км/ч), но в хода на експлоатация се оказва, че е много неикономичен на гориво. Затова през 1914 започва модифицирането му, като излизат последователно две модификации S10.1 и S 10.2. S 10.1 е бил със сдвоен четирицилиндров мотор, но въпреки това си остава един от най-неудачните от към консумация на въглища и вода локомотив. DRG наследяват от Прусия 135 бройки от 17 001-17 135. Локомотивът е пенсиониран през 1935, като само три броя са запазени в музеи и един от тях се е движел до 1954 година. Затова цилиндрите на S10 и S10.1 са разположени различно по шасито на двете модификации. Търсели са най-оптималният вариант за цилиндрите с оглед на по икономична консумация на пара.  :)
Титла: Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
Публикувано от: widowmaker в 03 Август 2011, 17:45:50
Цитат на: nilfe link=topic=3286.msg63792#msg63792 date=1312368701
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3286.msg63790#msg63790 date=1312364018
Този не ти ли харесва повече?
(http://www.picbg.net/u/52907/41798/569975.jpg)

Не мисля, Fleischmann са се постарали много. От близо S10.1 изглежда впечатляващо. :yes:

На живо пластмасата при чифутите си личи още по впечатляващо.
Триксовият (който дефакто е друг локомотив - S10) е метален и просто изглежда като истински локомотив.
Държи обаче цена, това ми е проблем...

Иначе 10.1 си е бил точно такъв:

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a2/Locomotive_17_1055.jpg)


Prussian S 10.1 - 1911 variant:

(Prussia, Alsace-Lorraine)
DRG Class 17.10–11
ÖBB Class 617
Prussian S10.1 as "Osten 1135" on 17.5.1993 in Potsdam
Number(s):    DRG 17 1001–1123, 1145–1153
Quantity:    152
Manufacturer:    Henschel
Year(s) of manufacture:    1911–1914
Retired:    1963
Wheel arrangement:    4-6-0
Axle arrangement:    2'C h4v
Gauge:    1,435 mm
Length over buffers:    21,110 mm
Service weight:    83.1 t
Adhesive weight:    53.2 t
Axle load:    17.8 t
Top speed:    120 km/h
Indicated Power:    1,044 kW
Driving wheel diameter:    1,980 mm
Leading wheel diameter:    1,000 mm
No. of cylinders:    4
Cylinder bore:    2×400/610 mm
Piston stroke:    660 mm
Boiler Overpressure:    15 bar (1.5 MPa)
Grate area:    3.18 m²
Superheater area:    58.50 m²
Evaporative heating area:    161.22 m²
Tender:    pr 2'2' T 21.5/31.5
Water capacity:    21.5/31.5 m³
Титла: Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
Публикувано от: Сaprycorn в 03 Август 2011, 21:58:01
Ако трябва да избирам между S10, S10.1 (1911), S10.1 (1914) и S10.2, то моят фаворит безспорно е S10, бъдещ BR 17.0. Говоря за оригинала, а не за модел! Точно тази модификация носи най-характерния пруски облик.
Титла: Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
Публикувано от: mgirginov в 03 Август 2011, 22:21:49
Ето и S10.2. Разликите са очевидни, независимо че е развит на базата на S10 :

(http://www.albert-gieseler.de/images/083-53.jpg)

Титла: Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
Публикувано от: widowmaker в 03 Август 2011, 22:49:11
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3286.msg63806#msg63806 date=1312397881
... Точно тази модификация носи най-характерния пруски облик.

Характерният пруски облик е заради факта, че в Прусия не е имало "пасифик" локомотиви.
Един атлантик - S9 и той няма никаква пруска визия.

S 2, 3, 4, 5, 6, 10 са локомотиви с типична пруска визия, ето един такъв представител - S 2:

(http://www.burkhards-modelleisenbahn.de/archiv/schnell/bilder/pr.s2.jpg)
Титла: Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
Публикувано от: CaLLlo в 04 Август 2011, 02:24:27

Локомотив S10.0 няма ... има само

S10
S10.1 Bauart 1911
S10.1 Bauart 1914
S10.2

Разбираеми са опитите тая схема да бъде леко прекроена и по този начин да стане по-ясна и прегледна, но към днешна дата това няма как да се случи.
Между другото същото се случва и с подсериите на друг локомотив - bay S 3/6 (BR 18.4-6), но добро или лошо, в сила е все още оригиналното групиране и означение въведено още преди 100 години от завода производител - Мафай.


И аз като Дани съм фен на S10.1 Bauart 1911 и критериите са единствено естетически:
ниски странични площадки + големи колела = калници
Верно е че така локомотивът изглежда доста френски, а подобни от същия период е имало и в Англия и Белгия, но какво от това!?!

Ето тук една моя любима снимка - един до друг S10.1 Bauart 1914 + S10.1 Bauart 1911,
единият недостигнал 3-та епоха, а другият останал в Полша и по-късно PKP Pk2-19''

(http://picbg.net/u/24294/28703/570138.jpg)

Добре личат разликите между двете модификации, дори раликата във височината на страничните площадки.


Титла: Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
Публикувано от: widowmaker в 04 Август 2011, 07:19:27
Абе аз не съм фен точно на S10.1
Ако трябва да избирам пруски бърз локомотив - фаворит, то това ще е S6.
Основно заради факта, че той има най големите колела в прусия - 2100мм.
Титла: Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
Публикувано от: widowmaker в 12 Август 2011, 13:48:05
Сдобих се с тоя локомотив по доста необичаен начин - не от ибей или от Европа, а го купих от някакъв китаец
от Шанхай, който явно се е напънал да има нещо чуждоземско, което почти веднага е спрял да харесва.
Предвид факта, че китайските съвременни локомотиви много мязат на руски, ясно е защо човекът веднага
е решил да се отърве от пруската машина. В случая аз получавам бонус към машината DCC декодер 4.0 на ESU.

S10.1 е най странно изглеждащият локомотив от фамилията S10 най вече заради изместените назад цилиндри
за високо налягане. Диаметърът на колелата му е същия - 1980мм, но заради ниската пътеходна е с калници.


S10

Първият тип от фамилията (S10) е произведен в периода 1910-1914г. от фирмата Schwartzkopff. Двата
прототипа са означени отначало като S8, но през 1914 се рекласифицират като S10. Общо 202 машини са
произведени, като 135 достигат до национализацията и получават номера 17 001-135.
Машината е 4 цилиндрова, със служебна маса 77.2 t, дължина м/у буферите 20,750 м и мощност от 1155 PS.
Много бързо става ясно, че това е един от най неикономичните локомотиви в Прусия като консумация на
въглища и пара. И 4-те цилиндъра са еднакви - вътрешните работят също с прясна пара, а не с отработената
от външните, т.е. машината е simple expansion а не compound - с цилиндри за високо и ниско налягане.
Това е и причината до 1935г. всички да бъдат извадени от експлоатация.

Модел на локомотива от фирмите Трикс и Мерклин:

(http://www.osterthun.com/2.Static/17.0-1~M2681N.jpg)


S10.1 (1911)

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a2/Locomotive_17_1055.jpg)

(http://www.locomotives.com.pl/Express%20Steam%20Locomotives/Pk2_sc1_pliki/image002.jpg)

По същото време на фирмата Henschel е дадена поръчка да проектира и произведе подобен локомотив, който да е
по икономичен от S10. Дизайнът не е на базата на S10, фирмата проектира изцяло нов 4 цилиндров локомотив,
който е тип de Glehn, т.е. 4 цилиндрова машина - 2 цилиндъра за високо налягане отвън, изнесени назад и задвижващи
2-та двигателна колоос, а 2-та цилиндъра за ниско налягане са отвътре на рамата и задвижват 1-та двигателна колоос.
Това е дизайнът с ниска площадка и калници, другите модификации нямат такива. Служебната маса е 83.1 t, а дължината
м/у буферите е 20,910 м. мощността е 1,044 kW (1420 PS). Общо 152 машини са произведени - 135 за Прусия и 17 за
Елзас-Лотарингия. Недостатъци като лошия достъп за обслужване на трансмисията на 2-та вътрешни цилиндъра и дългия
път на парата между цилиндрите за високо и ниско налягане водят до проектиране на варианта S10.1 (1914).


S10.1 (1914)

(http://picbg.net/u/60105/46644/571629.jpg)

Новият вариант е тип von Borries, т.е. цилиндрите са в една линия, няма го изнасянето назад при тия за високо налягане,
вътрешните за ниско налягане са хоризонтални, а не наклонени като при вариант 1911. Променен е също котелът,
увеличени са пещта и паропрегревателят. Задвижването на 2-те колооси остава (както е при тип de Glehn), площадката
е висока, както е при първия S10 и калниците липсват. Мощността е 1100kW, служебната маса 84,2 t, дължинаta м/у буферите
(с тендер pr. 2'2'T 31,5) e 21110 мм:

(http://www.locomotives.com.pl/Express%20Steam%20Locomotives/Pk2_sc2_pliki/image002.jpg)

Именно този вариант прави феноменалните за онова време 152 км/ч с 3 D-zug вагона през 1914г.

Рекордьорът е произвежданият от Роко S10.1 v.1914 (а не S10.1 v.1911 на Флайшман както пише на сайта им) модел:

(http://www.osterthun.com/2.Static/Xtra2/R43312.JPG)

(http://www.osterthun.com/2.Static/Xtra2/R43312-Rv.JPG)


Вариантът S10.2 е със същата визия като първата версия (S10), но е с 3 цилиндрова машина.
Бил е по икономичен от S10, но е отстъпвал по този показател на S10.1:

(http://picbg.net/u/60105/46644/571640.jpg)
Титла: Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
Публикувано от: CaLLlo в 13 Август 2011, 00:55:35
Супер!!!
Но май щеше да е по-добре да е в темата "Парни локомотиви"!  :good:
Титла: Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
Публикувано от: pach в 14 Август 2011, 08:28:18

Ето това е дисциплиниран хобист - Даниел!!!!
 ;D <--- :fan:

 В китай да отиде и от там локомотив да хване!!!
Хвала таквизи хобисти!!! :drinks: :ok:
 :clapping: :clapping: :clapping:
Титла: Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
Публикувано от: widowmaker в 14 Август 2011, 13:01:21
И то пруски, а?
Титла: Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
Публикувано от: nilfe в 14 Август 2011, 19:25:33
Че то в Китай ако не хване локомотив, къде другаде. На милиард и половина все няколко десетки хиляди ще има.  ;D ;D ;D