RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: Boris 2-12-4 в 02 Януари 2012, 08:24:30

Титла: На този ден,този месец,тази година.Календар на жп събитията.
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 02 Януари 2012, 08:24:30
Привет!!!

Предлагам да бъде направен КАЛЕНДАР НА  ЖП СЪБИТИЯТА.
Без да бързаме и се изсилваме.
Аргументи:
1.Малко си знаем, говоря поне за себе си, за различни събития, открития и нововъведения през годините
по темите жп транспорт, жп моделизъм и свързаните  с тях ,( кое е свързано е може би дискусионно) примерно на тази .......... дата е въведена в България спирачната система Устингхауз (Westinghouse).
На ...... преминава за последен път пътнически влак.От тогава има само товарни влакове.
Роден е Мечко Лисичков Вълков.....(За сега не е въдворен в Царската жп зоологическа градина.)
2.Представете си ,че ще пътувате за първи път по ........ линия, до .......... гара.
Поглеждате в календара и научавате кога е била открита, кога са монтирани електрически съоръжения
на гарата.Кога е бил първият телеграф. Как през ........  смели железничари са предовратили избухване на  цистерни....

И сте вече там, питате това- онова и казвате нещо за железничарите герои.
Насреща човекът се усмихва и казва.Да много мило от Ваша страна.Това е бил дядо ми.
Той е събирал историята на нашата гара. Заповядайте в къщи ...
И изведнъж в пред Теб  се показват стари записки и архиви водени 45 години.
Снимки, спомени, чертежи...
И си събираш дружинката и правите тази гара в.......... мащаб, в ......... изпълнения за всяка епоха по
една...... с всичките му там подробности, гишета, тУалетни, седалки......
Мамма миа......  :yahoo: :yahoo: :yahoo:
И домакинът Ти, се кефи , че получава признание, щото жена му иска да поразчисти и тамааан да изхвърли тези вехтории :yes: :yes: :yes:
3.Хора като нас, са запазвали през годините историята ни...
И правят, без да търсят непременно слава, издания.
У Чешко, Германско и Маджарско редовно се издават алманаси, брошури и други подобни.
Ако знаем за тези годишнини, можем да имаме достъп до колеги и до тези издания.
Регионални историци са постигнали страшни успехи, нооооооооооооооо много често не вдигат шум. :angel: :angel: :angel:
Така например не знаем  за наличието на издания в малък тираж, които си стоят в МЕСТНАТА БИБЛИОТЕКА. ИЛИ ЧИТАЛИЩЕ, ами и тях като ги закрият...
Говоря и от собствет опит. Имам доста брошури и книжлета, които не са описани в официалните регистри на излезли публикации.А там що неща има. Няколко живота няма да Ти стигнат.
Пример: снимка ОТВИСОКО КЪМ ГАРАТА. Колко от нас знаят как изглеждат вагоните отгоре?!? :( :( :(
Пример: във Варна са се произвеждали вагони.Наши българсси. Имало е цяла документация не само
за произведените вагони, но и снимки за всеки вид и ЦЯЛОСТНОТО ОБОРУДВАНЕ НА ЦЕХОВЕТЕ...
Това,заедно със завода, преди години го купи супербогаташ. После подарил библиотеката .....
Търсим следи......
4.В България преди 9-ти ,когато е откривана нова жп линия е издавана специална малка книжка със снимки и тесктов материал, технически данни.Издавани са книги и за отделни отсечки... :) :) :)

Пак в тази България, през двадесетте години е имало заповед всички дивизии от армията да имат книга - история.Книгите са чудесни....
5.Къде да търсим тези неща:
5.1. По радиото казват: На тази дата........
5.2.В старите български издания като
5.2.1.Железопътен сборник
5.2.2.Архив на пристанищата и железниците
5.2.3.БИАД - изданието на Българското Инжинерно-архитектно дружество. Много снимки братлета ;D
:lol: :)Това списание излиза години наред...
5.2.4.Отделните Окръжни на БДЖ излизали като книжка до късните петдесет....
5.2.5.Старите соц профсъюзни местни издания.Грозни са, мирише на нафталин и Сталин, но има понякога, страшни попаденияяя...
5.2.6.Списанията от преди 9-ти "Летец","Авиация и газова защита"," Морски преглед","Морски сговор"...
списанието на електричарите- забравих му точното заглавие... :bad:
6.Специалните издания във вид на справочници и енциклопедии.Като
френската енциклопедия, "Кои кои е в железниците".Претърпяла много издания и всеки път актуализирана. Френски не знам, за да кажа заглавието.Знам го от колега от МОРОП.
немските издания: "Die Eisenbahn der Gegenwart".- Железниците на настоящето.Излизат през епоха 1 и 2а.
Немското издание-"Lexikon der Erfinder unf Erfindungen - Eisenbahn" - Енциклопедия на откривателите и откритията в железниците.Страшна е :clapping: :bb2: :good:

7. Започвам с предложенията.
На днешната дата 2.1. Преди сто години  т.е. 1912 са въведени в експлоатация първите телефони в гарите София, Пловдив, Плевен!  Ха честито!!!

Въпроси към администраторите и не само към тях?!?
Да имаме ли два отделни календара?!? Един за България. Един за Германско и другите любими администрации?!?И кои ще са те?!?

Не е зле и това да стане тема лепка?!?

ОБИЯСНИНИЕИЕИЕ :lol: :haha:
Това, че напоследък пиша по-често във форума, не значи, че искам да го окупирам.Просто сега имам
поооовечко време свободно и МУЗА... :angel: :diablo: Два метра и' е бедрото и след това започва кракът и'......
Титла: Re:На този ден,този месец,тази година.Календар на жп събитията.
Публикувано от: emilchaushev в 16 Януари 2012, 14:01:42
С малко закъснение:

На 12 януари, 42-ра ЖП линия Габрово - Царева Ливада навърши 100 години от официалното откриване на линията от цар Фердинанд през далечната 1912 година и потеглянето на първият специален влак, който превозва официалните гости от Царева Ливада до Габрово. За това събитие нямаше организирано никакво мероприятие, нямаше дори и една изложба на снимки в чакалнята на Габрово. Голям спор бе с началника на гарата, дали официалното откриване е било на 12-ти или на 29-ти януари. В крайна сметка излезе, че официалното откриване е
било на 12-ти, а пускането на пътническите влакове е било на 29-ти.

Източник- Железопътен вестник
Година 2, Бр. 3(6)
16.01.2012 г. - 22.01.2012 г
Титла: Re:На този ден,този месец,тази година.Календар на жп събитията.
Публикувано от: Сaprycorn в 08 Март 2012, 11:58:45
На този ден през 1963 година в локомотивно депо София тържествено е приет първият магистрален дизелов локомотив Дх1-01 (от 1965 година серия 04). Същата вечер локомотивът обслужва бързият влак за Русе.
 Серия 04 е доставена на два пъти- 30 броя през 1963-та и 20 броя през 1965-та, с което серията е завършена. Може да се каже, че "Четворките" са най-елегантните локомотиви сред дизеловата тракция на БДЖ!
Титла: Re:На този ден,този месец,тази година.Календар на жп събитията.
Публикувано от: fpk1999 в 08 Март 2012, 13:42:56
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3501.msg74594#msg74594 date=1331200725
На този ден през 1963 година в локомотивно депо София тържествено е приет първият магистрален дизелов локомотив Дх1-01 (от 1965 година серия 04). Същата вечер локомотивът обслужва бързият влак за Русе.
 Серия 04 е доставена на два пъти- 30 броя през 1963-та и 20 броя през 1965-та, с което серията е завършена. Може да се каже, че "Четворките" са най-елегантните локомотиви сред дизеловата тракция на БДЖ!

Изпревари ме :good:
Титла: Re:На този ден,този месец,тази година.Календар на жп събитията.
Публикувано от: Adrian в 08 Март 2012, 14:31:56
и мен  :im_so_happy: сигурно не е спал няколко дена за да ни прецака така  :angry:
Титла: Re:На този ден,този месец,тази година.Календар на жп събитията.
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 13 Април 2012, 23:20:47
(http://farm8.staticflickr.com/7132/6928535774_1887302093_b.jpg)
Титла: Re:На този ден,този месец,тази година.Календар на жп събитията.
Публикувано от: Сaprycorn в 15 Юни 2012, 01:44:02
С малко закъснение:
На 10 май 1952 година ВЗ Андрей Жданов предава на БДЖ ПЪРВИЯТ СПАЛЕН ВАГОН, произведен в България! До края на същата година са произведени общо 8 броя, с което производството на спални вагони приключва. Снимки на вагон 515 (третият от осемте) на гара Кесарево април 1994 година
(http://www.picbg.net/u/52907/48523/596845.jpg)
(http://www.picbg.net/u/52907/48523/596846.jpg)
(http://www.picbg.net/u/52907/48523/596847.jpg)
Титла: Re:На този ден,този месец,тази година.Календар на жп събитията.
Публикувано от: bdz43r в 15 Юни 2012, 08:43:56
Това със сигурност не е сегашната спирка Кесарево.
Титла: Re:На този ден,този месец,тази година.Календар на жп събитията.
Публикувано от: Vlado в 15 Юни 2012, 10:22:41
Това е старата гара Кесарево, по старото трасе, преди удвояването, сега вече несъществуваща. До преди няколко години като минавах оттам на отиване към Варна, все още се виждаха изоставени вагони (железният път отдавна е демонтиран) и гаровата сграда все още беше запазена (до колкото съм чувал от БДЖ са я ползвали (ползват я) за почивна станция).
Сега вече не зная как е положението!
Титла: Re:На този ден,този месец,тази година.Календар на жп събитията.
Публикувано от: Марио Евстатиев - БЛФ в 15 Юли 2012, 14:14:50
На тази дата през 2010 г. в производствената база на "София Мел" АД се провежда първата проба - пневматични изпитания на локомотив V10В "ПАВЕЛ" по време на извършван от колектив на Сдружение "Български Локомотивен Форум", секция "Тягов подвижен състав" възстановителен ремонт. Пробите преминават успешно, за което се съставя протокол съгласно действащата нормативна уредба за ремонт на дизелови локомотиви.

Видео от пробата: http://www.youtube.com/watch?v=BskOlutPQak
Титла: Re:На този ден,този месец,тази година.Календар на жп събитията.
Публикувано от: fpk1999 в 17 Август 2012, 17:57:22
Днес се навършват точно 20 години от катастрофата в Казичене на 17.08.1992.Около 22:30 товарен влак с пиян машинист при маневра се врязва в връщащия се от Бургас ЕВ Слънчев бряг.Загиват 8 души.Късмет,че се сетих.Нито една медия не не се сети за най-тежкия ЖП инцидент в България.
Титла: Re:На този ден,този месец,тази година.Календар на жп събитията.
Публикувано от: pavel75 в 17 Август 2012, 17:59:47
Цитат на: fpk1999 link=topic=3501.msg80940#msg80940 date=1345215442
Днес се навършват точно 20 години от катастрофата в Казичене на 17.08.1992.Около 22:30 товарен влак с пиян машинист при маневра се врязва в връщащия се от Бургас ЕВ Слънчев бряг.Загиват 8 души.Късмет,че се сетих.Нито една медия не не се сети за най-тежкия ЖП инцидент в България.
Вярно, че е трагедия, но не е най-тежкият индицент в България този в Казичене.
Титла: Re: На този ден,този месец,тази година.Календар на жп събитията.
Публикувано от: fpk1999 в 27 Април 2013, 15:10:45
Днес се навършват 50 години от откриването на първата електрифицирана железопътна линия в България-Пловдив-София.Два поста на Лиро4605 със снимки: Надявам се,че няма нищо против да ги пусна тук.

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1752.msg80263.html#msg80263
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1752.msg80264.html#msg80264
Титла: Re: На този ден,този месец,тази година.Календар на жп събитията.
Публикувано от: Vlado в 29 Април 2013, 13:25:00
С малко закъснение от Железопътния форум:

Цитат на: ПЖИ43в
Преди 50 години - на 27 април 1963 г. е пуснат официално първия бърз влак с електровоз  в България :!:
Титла: Re: На този ден,този месец,тази година.Календар на жп събитията.
Публикувано от: Vlado в 29 Април 2013, 13:39:25
И още една макар и по-стара дата:

Цитат на: Димитър Деянов
Това е първата серия електрически локомотиви в цялата история на БДЖ. Произведени са в заводите SKODA - Plzen през 1961 и 1962 г. Първоначално, на 13 април 1962 г.  пристигат през моста на Дунав в Русе  6 локомтива  -  (Е 41-01 до   Е 41-06), а един ден по-късно вече са докарани в новото депо за електрически локомотиви в Подуяне. След обичайните приемателни проби с тях, се пристъпва към пробно обслужване на някои влакове по вече електрифицираната  ж п линия  София - Пловдив. Електрификацията на линията се открива официално на 27 април 1963 г. и по-нататък преминава изцяло на електрическа тракция.
     Доставката на локомотивите серия Е 41 приключва с набавянето на 41 единици. Към края на 1963 г. част от тях са изпратени в Локомотивно депо Г. Оряховица, където от април 1964 г. поемат работата по втория електрифициран участък у нас  Г. Оряховица - Русе.
     Заради показани редица недостатъци още в началото на експлоатацията им, цялата серия  Е 41 (от 1965 г. вече без буквата "Е"- серия  41), е модернизирана през периода 1964 - 1967 г. с последователно връщане в завода-производител. Не са изпращани обратно само локомотивите  41-21  и  41-38, които след няколко последователни опожарявания са бракувани през 1965 г. При модернизацията в SKODA, по споразумение с БДЖ, последните два локомотива  41-40  и  41-41 заемат техните места и се връщат с експлоатационни номера  41-21 и  41-38.
     След второто им пристигане от Чехословакия, всички локомотиви серия  41 са зачислени в Електролокомотивно депо Подуяне и продължават да обслужват пътнически и товарни влакове по тракционните рамена  София - Пловдив   и София - Карлово, а след 1974 г. и по цялата 3-та линия.
      До  1985 г. серията загубва още 9 локомотива, два от които са бракувани след катастрофи и 7 - след опожаряване (41-о1, 41-о3, 41-о7, 41-14, 41-22, 41-23, 41-25, 41-36 и 41-38). От тях са върнати в експлоатация, с юбилейни номера:  41-22 като 41-100  през 1982 г., 41-о3  като  41-60 през 1983 г. и  41-36  като  41-40 през 1984 г.
      През периода 1983 - 1990 г. се предприема втора модернизация на общо 12 + 3 (с юбилейните номера, които също се смятат за модернизирани) = 15 локомотива. От 1 януари 1988 г. модернизираните локомотиви получават в порения си номер модификационна цифра 1.
      Към края на 1992 г., т.е. приблизително 30 години след доставката на локомотивите серия 41, са извадени от експлоатацията и бракувани общо 26 машини, а до края на 1994 г. - още 14. С заповед номер 200/1993 г. за музейна машина от серията беше определена  41 008.4, като локомотив с най-запазен първоначален вид, но е унищожен през  1995 г. Остана локомотив  41 103. 3 (бивш  41-60 и първоначално  41-03), макар и с много изменен външен вид. През 1998 г. обаче и той е бракуван, а след това унищожен.
      Последно, със заповед номер  1155/2001 г., за музеен е определен  41 009.2, който се намира в депо Подуяне на коловоз между други повредени машини, с изпразнен кош, леко провиснала рама и в извънредно тежко състояние.
Титла: Re: На този ден,този месец,тази година.Календар на жп събитията.
Публикувано от: pach в 15 Януари 2016, 16:47:52


Моето пътуване преди 100 години
с Balkanzug от Берлин до Константинопол


Кой е нещо, приета за преди 100 години и които биха могли да си го позволят, който е пътувал с влак.
 The Orient-Express е все още една легенда, но по това време той е конкурент до: Balkanzug.
Към моминско пътуване от Берлин до Константинопол, днешния Истанбул, по време на
Първата световна война е било взето много внимание.
От Cornelia Rühle

(http://www.deutschlandfunk.de/media/thumbs/0/0c9640bfb20e63e9ae9b9000f80da165v1_max_565x318_b3535db83dc50e27c1bb1392364c95a2.jpg)
Снимка от 1915 на Balkanzug.

Луксозни и приключения преди 100 години - от Берлин до Константинопол.

"Това е наистина един ден на радост за всички нас! Първият Balkanzug олицетворява тържеството на
нашите ръце и нашата индустрия. В момента, защото можем да карам от Берлин до Константинопол,
ние сме предоставили доказателства, че победата е наша."
Германският писател и докладчик фронт през Първата световна война Ludwig Ganghofer беше един от многобройните
 гости на честта, които бяха поканени на първия диск. Украсен с гирлянди и придружени от наздравици зяпачи,
 на Balkanzug потегля на 15 Януари 1916 от Берлинския стопаджия станция от Константинопол да, направо Дрезден,
 Прага и Виена. Втори влак започна на гара Фридрихщрасе и пое по маршрута чрез Breslau. В Унгария,
двете части се смесват. Две дузини журналисти следва да докладват. В Дрезден, на Saxon King Фридрих засече дори
Augustus III. да.
Железопътната историк Friedhelm Ernst:
"Трябва да се види, че по това време през първата половина на Първата световна война
 е донесъл успех за Германия, военен успех. Следователно, ние разширихме и района на
интереси и зоната на удара. Това беше желанието за власт."

Balkanzug трябва да изпревари Orient-Express

Веднага след поражението на сръбската армия изведе Германия, Австрия и Унгария заедно с Balkanzug.
 През цялото бързане разрушената железопътна връзка между Османската империя и нейните съюзници
 са били възстановени. Пътуваха в конкуренция с луксозния Ориент експрес, който е бил управляван от
 военни противници Франция и Белгия. Две спални вагони, една седалка всяка кола с пруските сини
възглавници за първи и втори клас и това беше най-важното нещо, кола за хранене трябва да предложи
на пътника подобен комфорт.

"Те имаха вид на полилеи в колата трапезария в момента. В много трапезария колата имаше завеси,
 те бяха поставени втори прозорец на средата на вътрешната страна отново, преди основния прозорец,
 за да бъдат защитени от въздушни течения. А те имаха много огледала, а също и художествено оформление
 на изображения на страничните стени в колата заведения там. "

Във Виена, австрийският писател Карл Краус се е качил на моминското пътуването
 да документира събитието в сатиричното си списание "The Torch".
"Будапеща ни беше останало на няколко минути VOR 12 часовник през нощта бяхте с нас получи там
 с Magyar жарава на циганската музика, със сигурност липсва; .. Този, сега си пилее времето руснаците кървав танц,
 а това е важно, ще карам през тъмната самотата на Puszta .. Не е възстановяване в експлоатация,
както и вагон-ресторанта ни очаква отново само с 2 часовника в следобедните часове в Ниш.
В нежни горски хълмове последните грациозната джамията с мавритански порти и стройно минаре
води на релсов път от Ягодина. интересна сега всичко по-малко от малкия Вила на гарата,
в която един немски войник даде горещ чай. "

Неприятна граничен контрол за защита от тайни агенти на врага

От Сърбия пътуването мина покрай бившите бойни полета, през окупирана територия.
Тъй като е известно, че дори и тайни агенти, използващи този маршрут инспекции са особено тежки.
Всеки пътник необходим паспорт със снимка и подаване на германските и австрийските военни власти.
"Проверките граничните бяха най-неприятните, какво е имало по това време. И това е една от уюта на спалния вагон.
Те бяха много популярен, защото току-що е било по-малко нарушен."

Военният Entlausungsvorschriften поведе вече и за цивилни, които трябваше да представят сертификат,
 удостоверяващ, че те са без бъгове. Все пак, въпреки тези неудобства също се съгласи с кореспондент на
 "Berliner Zeitung съм Mittag" в песните на хваление към Balkanzug.

"С пруската точност пресякохме границата с Турция. На всички станции, които минахме сега,
 формирани групи от турци и някои турски жени в тяхната живописния костюм с ръкопляскане и викове пергола.
 Те са се втурнаха от техните далечни села, за да станем свидетели на това световно събитие . "

Два пъти в седмицата, пътува Balkanzug и обратно по маршрута над 2000 км.

преведено набързо от гугъл-транслатора от тук:
http://www.deutschlandfunk.de/kalenderblatt.870.de.html

Съжалявам, но редакцията на превода ще я направя в понеделник.
Титла: Re: На този ден,този месец,тази година.Календар на жп събитията.
Публикувано от: pach в 18 Януари 2016, 12:55:16
Обещананата редакция на горния цитат от пътеписа преди 100 години...

Моето пътуване преди 100 години
с Balkanzug от Берлин до Константинопол


Това е нещо, направено преди 100 години от който би могъл да си го позволи, от който е пътувал с (този) влак.
 The Orient-Express е все още една легенда, но по това време той е конкурент на "Balkanzug".
Едно пътуване на младини от Берлин до Константинопол, днешния Истанбул, по време на
Първата световна война, на което беше обърнато много внимание.
От Cornelia Rühle

(http://www.deutschlandfunk.de/media/thumbs/0/0c9640bfb20e63e9ae9b9000f80da165v1_max_565x318_b3535db83dc50e27c1bb1392364c95a2.jpg)
Снимка от 1915 на Balkanzug.

Луксозни  приключения преди 100 години - от Берлин до Константинопол.

"Това е наистина един ден на радост за всички нас! Първият "Balkanzug" олицетворява тържеството на
нашите ръце и нашата индустрия. В този момент, защото можем да стигаме от Берлин до Константинопол,
като доказателство, че победата е наша."

Германският писател и фронтови дописник през Първата световна война Ludwig Ganghofer имаше
 честта да е един от многобройните гости, които бяха поканени на първия кръг.
Украсен с гирлянди и придружени от наздравици и зяпачи, композицията на
 Balkanzug потегля на 15 Януари 1916 от Берлинската крайна гара към Константинопол, 
през Дрезден,  Прага и Виена.  Втори влак потегли от гара Фридрихщрасе и пое по маршрута през град Бреслау.
В Унгария,  двете композиции се сливат. Две дузини журналисти следват влака и изпращат дописки.
В Дрезден срещнахме дори саксонския крал Фридрих Augustus III.

Железопътният историк Friedhelm Ernst казва:
"Трябва да се види, че по това време от първата половина на Първата световна война,
Германия има голям успех, военен успех. Следователно, ние разширихме и района на
интереси и зоната на влияние. Това беше желанието ни за власт."

Balkanzug трябва да изпревари Orient-Express

Веднага след поражението на сръбската армия, победата изведе Германия, Австрия и Унгария напред и те пуснаха заедно Balkanzug.
През цялият маршрут на разрушената железопътна връзка между Османската империя и нейните съюзници тя беше възстановена.
Пътуването е в конкуренция с луксозния Ориент експрес, който беше стопанисван от военните противници - Франция и Белгия.
Два спални вагона, един купеен вагон с пруските сини  седалки за първа и втора класа, както и най-важното нещо -
вагон-ресторанта трябва да предложи  на пътника подобрен комфорт.

"Вагон-ресторанта имаше тежки полилей. В прозорците на вагона имаше завеси,
поставени по средата между двойните прозорци за да бъдат защитени от въздушни течения.
Имаше и много огледала, както и художествени картини на страничните стени във вагоните и техните коридори "

Във Виена, австрийският писател Карл Краус се е качил на първото пътуване 
да документира събитието в сатиричното си списание "The Torch".
"В Будапеща пристигнахме няколко минути преди полунощ и не чухме горещата унгарска музика,
а през унгарската пуста ще пътуваме през цялата нощ.  Така че руснаците не могат да ни видят и
ще си пропилеят времето само. Заради извършеният ремонт на линията която е в експлоатация,
бях във вагон-ресторанта с който пристигнах в 2 следобед на гарата в Ниш.
Сред нежни горски хълмове стърчи грациозната джамията с мавритански порти  и стройно минаре ни
води релсовия път от Ягодина. Интересното е, че сега на малката като вила гара,
един немски войник ни даде горещ чай. "

Неприятен граничен контрол за защита от шпионите на врага

От Сърбия пътуването минава покрай бившите бойни полета, през окупирана територия.
Тъй като е известно, че дори и тайните агенти, използват този маршрут, тук проверките са особено внимателни и дълги.
Всеки пътник му е необходим паспорт със снимка издаден от германските или австрийските военни власти.
"Проверките по това време при границите бяха най-неприятните. И това се правеше дори в уюта на спалните вагони,
което не беше много популярно по това време да сеизвършва".
Военните власти внимаваха много и при цивилните лица, които трябваше да представят сертификат,
удостоверяващ, че те имат разрешение за пътуването.

Все пак, въпреки тези неудобства, кореспондента на  "Berliner Zeitung - Mittag" се прехласва с хвалбите си  Balkanzug:
"С пруската точност пресякохме границата с Турция. На всички гари, които минахме сега,
 имаше образували се групи от турци и някои турски жени в тяхната живописна носия,
които с ръкопляскане и викове ни посрещаха. Те идваха от техните далечни села, за да станат свидетели
 на това световно събитие . "

Два пъти в седмицата, ще пътува "Balkanzug" и обратно по маршрута си от над 2000 км.
Титла: Re: На този ден,този месец,тази година.Календар на жп събитията.
Публикувано от: Vlado в 31 Октомври 2018, 16:10:03
На днешния ден преди 70 години (31 октомври 1948 г.) е открита тържествено и въведена в експлоатация железопътната линия Ловеч – Троян.
Началото на строителството е поставено през 1929 г. Изгражда се като местна железница с трудова повинност от населението до 1934 г., когато строежът е спрян. Строителството е подновено през 1946 г., отново с трудова повинност и бригадирски труд. Последните 800 метра горно строене са положени на 24 октомври 1948 г. и на тази дата работните влакове достигат до гара Троян.
Интересното е, че по настояване на инициативния комитет, излъчен от родолюбивото местно население, линията е официално открита с първия изцяло произведен в България, два месеца по-рано, локомотив 48.04 и е осъществено, въпреки необходимостта от преодоляването на редица трудности от технически и експлоатационен характер.
Както е известно, локомотивите серия 48 нямат въздушна помпа и инсталация за командване автоматичната спирачка на влака, а са съоръжени само с парна и ръчна спирачки. Официалният влак, който е докаран до Ловеч с други локомотиви, е закаран от Ловеч до Троян само с локомотив 48.04, като влаковите спирачки са обслужвани „на ръка” от спирачи, а локомотивът е използвал парната си спирачка. Влакът е върнат по същия начин, обратно от Троян до Ловеч, при което локомотивът е пътувал заден ход. Тези подробности научих през 1960 г. лично от Иван Ковачев – зам. н-к депо София по Експлоатацията, който е бил през 1948 г. машинист на лок. 48.04 при откриването на линията Ловеч – Троян.
Както се вижда от публикациите по откриването на линията по онова време, железничарите изпълняват с чест задачата и всичко минава „гладко”, без някой да разбере за трудностите, които е трябвало да преодоляват.

Автор: Димитър Деянов
Източник: Форум "Български железници" (http://www.bgrail.eu/forum/viewtopic.php?p=55285#p55285)
Титла: Re: На този ден,този месец,тази година.Календар на жп събитията.
Публикувано от: pach в 09 Март 2019, 15:48:10
На днешният ден преди 34 години избухна
заложената бомба във вагона за майки с деца при гара Буново!
(https://cdn.marica.bg/images/marica.bg/210/640_210925.jpeg)

Загиналите и ранените щяха да са в пъти повече,
но влака за късмет тогава (съдба) закъснява с около минута
и не влиза в тунела за където е изчислено времето на взрива!!

  :agree: :agree: :agree:
Титла: Re: На този ден,този месец,тази година.Календар на жп събитията.
Публикувано от: pach в 02 Март 2023, 11:49:54
Наближава датата на атентата в гара Буново.
Попаднах на филм от разследването му:
https://www.youtube.com/watch?v=DpTapUaEf9M
Не очаквайте нещо повече от служебните кадри.