RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Основни похвати в макетирането | Basic steps in creating a layout => Темата е започната от: mill в 06 Април 2008, 22:06:54

Титла: Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: mill в 06 Април 2008, 22:06:54
http://bgrail.info/site/index.php
От този сайт който са направили "колеги" машинисти предполагам ;) , могат да се видят доста неща за сигнализация на жп.линии и означения на подвижния състав в България.
/при кликване-1 път Ви казва че трябва да имате cookes, на 2 -то кликване се отваря/
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: plto4ka71 в 22 Април 2011, 10:01:16
Страхотна машина. Изненадах се, че 03.12 е вече "под пара". Дано по- скоро да я видим по пътищата на страната!  :good:
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: toniemi в 22 Април 2011, 10:47:38
Цитат на: muncho link=topic=399.msg3591#msg3591 date=1207508814
http://bgrail.info/site/index.php
От този сайт който са направили "колеги" машинисти предполагам ;) , могат да се видят доста неща за сигнализация на жп.линии и означения на подвижния състав в България.
/при кликване-1 път Ви казва че трябва да имате cookes, на 2 -то кликване се отваря/
Това ,мисля че са снимки и материали на Тошко!
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: Vlado в 22 Април 2011, 10:49:06
Абсолютише! Тошко или по известен като bdz43r.  :yes:
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: liro4605 в 26 Април 2011, 17:05:36
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634394334323780000.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634394334366592500.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634394334402998750.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634394334436436250.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634394334492217500.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634394334548936250.jpg)
http://bgphoto.net/photos/37794/o634394334573467500.jpg
         Горе долу ви става ясно какво са размерите.Много силен вятър и слаб фотаджия та другия път по добри резултати обещавам.
         Размери:
     височина 8метра
     обиколка на стълба 60сантиметра
     дължина на табелата 185сантиметра (от край до край)
     диаметър на кръга в таблата 42сантиметра
     ширина на табелата 23сантиметра
    Размерите на филтрите мисля се виждат ясно.Вероятно като утихне вятъра ще намина пак.

   И цялостна снимка
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634389856202061250.JPG)
    

Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: refil в 26 Април 2011, 17:14:08
 :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :hi: :hi: :hi:
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: Mixy в 26 Април 2011, 18:59:33
Благодарско и от мен - много ценна информация ми даде ;)
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: liro4605 в 26 Април 2011, 19:09:41
        Ако има нещо неясно кажете какво е да знам какво да меря другия път. :paint:
      Стана ми криво как се е разпаднал.По принцип както знаете тез филтри трябва да са горе но са се изсипали.
        Семафорите с този вид табли на мен лично повече ми харесват от тез решетъчните(като този в ц.гара София)
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: pach в 27 Април 2011, 08:58:07
Цитат на: liro4605 link=topic=399.msg58338#msg58338 date=1303834181
        Ако има нещо неясно кажете какво е да знам какво да меря другия път. :paint:
      Стана ми криво как се е разпаднал.По принцип както знаете тез филтри трябва да са горе но са се изсипали.
        Семафорите с този вид табли на мен лично повече ми харесват от тез решетъчните(като този в ц.гара София)

Урааааа, и много благодаря Миро!!!
 :hi: :hi: :hi:
Живот и здраве (1/2 седмици) ще публикувам тек чертежи и файлове за него!!!
 :yes: ;D ;D ;D
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: Vlado в 04 Май 2011, 17:29:36
Дано не повтарям вече оповестена информация, но намерих (специални благодарности на колегата ми Спас Димитров!) техническа спецификация на използваните в бг светофори. И наред с многото приказки в документа има и размери на светофорите по видове, че сигурно и други неща, но още не съм чел целия материал и не мога да кажа.
Спецификацията се намира на сайта на НКЖИ, раздел "Документи", подраздел "Стандартизация", "Технически спецификации на ДП НКЖИ", документ "ТС-ЖИ 017-2010 - Светофори".

Ето и линка:
http://www.rail-infra.bg/cms/export/backup/menu/bg/documents/standarti/TS-RI-017-2010.pdf

 :good:
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: pach в 05 Май 2011, 08:52:58
Чудесно, наистина.
За жалост обаче това са най-новите струва ми се... :scratch_ones_head: тоест V или дори VІ-та епоха в БДЖ.

Като тези от български производител:
http://www.bsast.com/index.php?pid=3&iid=6

(http://www.bsast.com/images/products/big_vsvet1.jpg)

Надявам се да изкочат от някъде и стариту руски които все още масаво са "на въоръжение" в БДЖ.
Работя по въпроса и аз.
(http://img.photo-forum.net/site_pics/121/y_1132493216_Semafori.FF.jpg.jpg)
(http://img.photo-forum.net/site_pics/195/p_1131643375_SKY.FF.jpg)
 Снимки на spyspy от тук http://photo-forum.net/bg/
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: pach в 12 Май 2011, 09:25:47
Хайде малко да раздвижим форума на тема моделизъм!!! :haha: :haha: :haha:
За да има какво да обсъдим на живо довечера ТУК. (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1674.msg57559.html#msg57559)
То вярно, че темата е за "Сигнализация и означения в БДЖ",
 но тъй като и в още две теми стана въпрос за сигнализацията въобще,
както и потърсена от Жорж информация - скица 1 (http://www.picbg.net/viewpic.php?u=47442ihyj4&i=484995) или пък в скица -2 (http://www.picbg.net/viewpic.php?u=47442ihyj4&i=485556)

и почти всичко за френските сигнали (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1568.msg50670.html#msg50670)
както и въобще за  ЖП Сигнализация (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,847.msg10748.html#msg10748) , a също и в тази тема (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,312.msg58023.html#msg58023)

като за сега единствената скица на семафор  (но немски) е намерен от Мixy
(http://farm4.static.flickr.com/3547/3331742093_dc985a0925.jpg)

както и снимки осигурени от Liro4605,
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634389856202061250.JPG)
(*виж по-горе в тази тема)

И споделения опит от br185 - "надробил" по въпроса...  (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1568.msg22891.html#msg22891)
и най-вече от професионалния чеТТник - bdz43r - Как си направих светофори?    (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1568.msg25642.html#msg25642)
(http://bgrail.info/svetofor/28.jpg)(http://bgrail.info/svetofor/29.jpg)(http://bgrail.info/svetofor/31.jpg)

Качвам тук и още малко по-въпроса - няколко скана от далечната 1985г.
когато единствената ни информация беше списание "Der Modelleisenbahner".
(http://picbg.net/u/16413/45288/548579.bmp)

(http://picbg.net/u/16413/45288/548580.bmp)

(http://picbg.net/u/16413/45288/548581.bmp)

(http://picbg.net/u/16413/45288/548582.bmp)

Като горната статия се отнася за немските светофори подобни на тези:
(http://tt.caroy.net/images/P2030006.jpg)
(http://tt.caroy.net/images/P2030012.jpg)
(* в статията с молив съм записвал размерите в ТТ)

А това е статия от 1985г. когато в някой източно германски гари
 се въвежда руската система за управление със съответните светофори,
 които са добре познати и у нас.(http://picbg.net/u/16413/45288/548583.bmp)

(http://picbg.net/u/16413/45288/548584.bmp)

(http://picbg.net/u/16413/45288/548585.bmp)

(http://picbg.net/u/16413/45288/548586.bmp)

И малко снимки от гара Захарна фабрика -правени тази пролет.
(http://picbg.net/u/16413/45288/548591.jpg)

(http://picbg.net/u/16413/45288/548587.jpg)

(http://picbg.net/u/16413/45288/548588.jpg)

(http://picbg.net/u/16413/45288/548590.jpg)

С което си изпълних и ангажимента към тази (светла) личност:
(http://picbg.net/u/16413/45288/548592.jpg)
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: pach в 12 Май 2011, 10:09:36
Впрочем в едната статия се вижда и електронна схема на генератор за "парен локомотив"
реализиран по това време с аналогови електронни компоненти и огромна печатна платка...
която е обърната при отпечатването.

Така се справяхме със "звуковите ефекти" преди цифровизацията и въвеждането на звуковите дешифратори.
Аз се бях изхитрил да вкарам няколко подобни генератора (от едно френско списание) във фургоните
закачени с две тънки жички зад локомотивите. Получаваше се някакво прилично подобие на звук.
Дизеловите ми генератори виеха почти като истински, при увеличаване на захранването по релсите!
 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: pach в 25 Май 2011, 10:05:04


Ето и една снимка която много добре илюстрира действителната височина
на светофорите по БДЖ както и къде и как се монтират в близост до стълбове от контактна мрежа.
(http://foto.bg/data/500/007410.jpg)
снимката е от тук - http://www.foto.bg/
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: bdz43r в 25 Май 2011, 11:55:55
Такива високи са изключение.
Нормалните са точно до контактния проводник.
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: pach в 25 Май 2011, 12:13:34
То малко перспективата лъже, щото фотографа е на земята,
 но важното е, че вече знаем действителната височина - около контактния проводник...
който размер значи може да се вземе и от другаде...и това се изясни благодарение на Тодор!
:hi: :hi: :hi:
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 26 Май 2011, 17:59:36
Само дето контактният проводник е на различна височина.  :)
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: pach в 19 Октомври 2011, 11:12:30


Първата проба от фотоец на български сфетофори в ТТ, е достатъчно успешна!
(http://picbg.net/u/16413/41260/588512.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/41260/588513.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/41260/588514.jpg)

Следва проверка дали правилно се сглобява и
светодиодите дали стават. ПРедстои разработка на основа за
електроконтактно монтиране в макет, както и на дребна серия за производство.
Ако всичко е наред на финала, може и материала бъде сменен с по-добър.
Както и разработка на същата серия в Н0.
Работата продължава.
 ;D ;D ;D
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 19 Октомври 2011, 11:57:00
Интересно ми е да го видя сглобен. А също така и в H0.
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: bdz43r в 19 Октомври 2011, 12:03:59
Какво си ползвал за мостра?!
В България светофори с такива огромни табели нямаме. Тези по всичко личи са руски модел, но не и от използваните у нас.
Много ми е интересно в сглобен вид как ще изглежда.

Едит: Видях от къде. Но нашите са с с по-малки табели.
Едит2: Какви са размерите на модела? Височина, ширина на табелите, на стълбата и т. н.
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: pavel75 в 19 Октомври 2011, 13:36:48
Аз друго искам да питам. Със Спас и Недялко веднъж се пробвахме да правим, но така и не измислихме начин да огънем козирките над светодиодите като хората. Мислил ли си по този въпрос как  да стане?
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: pach в 19 Октомври 2011, 13:43:42
В тази тема на предната страница.
От тук:
(http://picbg.net/u/16413/45288/548586.bmp)
и размерите са същите, но 120 пъти намалени.
На трифаровия основната табела е с размери ~12,2 мм (H) и ~7,1 мм(L) при изчислени 12,25х7,16мм.
Фи на отвора ~1,4мм при изчислени 1,75 мм
Тук стана раздвояване - трябва да се ползват светодиоди с фи=1,6 мм но не стана.
Козирките са с дължина ~6,0 мм при изчислени 6,6 мм (тоест за 800мм в 1/1).
Огъването не е проблем за всеки собственик на пълноценен бондер.
Има и по скромен вариант ---> калъпче, метално сърце  и чукче.
Всяка козирка е като част от тръба - тоест има цилиндрична форма след огъването.
То и светодиодите нещо не ги доставят, та се сменят с по-масови (1,8мм).
Кутията отзад е правоъгълна обща от съображенията на технологията.
Основата на мачтата е също в няколко модела (зависи как се сглоби).
Може да я сменя с отливана от смола. Шук още е отворено развитието.
Нашите светофори са с  "оптика" от 240 мм, на мачтовите светофори и 170 мм на маневрените (приземните).
Тоест, направен е компромис от ецване+един вид+втори вид светофори, за да се получават комбинации.
Така при приземните само се намалява носещата табела за да се закрепят снамалените козирки.
Набляга се на възможността от комбинация за маневрени и мачтови сфетофори,
като вторите да могат да се комбинират 2, 3, 4 и 5 фарови такива.
(http://img.photo-forum.net/site_pics/195/p_1131643375_SKY.FF.jpg)
Както и допълнителна (бяла?) светлина на самостоятелен фар при мачтовите.
Не е късно да променям нещата.(А в Н0 няма още)
Предстои и проби на ажурни мачти.
Ако ми дадете истинските размери,
защото тези съм ги свалял от горния чертеж и
каквото можах  да измеря на гара Захарна Фабрика.
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: jopeto в 19 Октомври 2011, 13:49:48
Браво! Другата седмица ще покажа аз моите, самоче ще са в HO ! Тия са руските, иначе моите са от българския тип.   
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: pach в 19 Октомври 2011, 13:56:59
Питайте Тано приблизително колко съветски са ползвани (и се ползват) още у нас?
Както и в бившата ГДР (чертежа е от там), Полша и Чехословакия.
И кои точно са българските?
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: bdz43r в 19 Октомври 2011, 14:24:08
Този от последната снимка е български, а зад него е съветски. Мисля, че разликата е съвсем явна.
Бъларски:
http://bgrail.info/site/bg_signalling/signal_pic/IMG_5517.jpg
http://bgrail.info/site/bg_signalling/signal_pic/IMG_5519.jpg
Съветски: http://bgrail.info/site/bg_signalling/signal_pic/IMG_4664.jpg
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: pach в 19 Октомври 2011, 14:47:18
Да разбирам ли, че разликата е в целостта на носещата основа за фаровете?
Аз само това различавам... :blush2:
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: bdz43r в 19 Октомври 2011, 15:04:43
Отпред - български, отзад - съветски:(http://img.photo-forum.net/site_pics/195/p_1131643375_SKY.FF.jpg)
Българският е с малки отделни фарове, които се крепят на обща ламаринена табела (1-5 фарова), подсилена с винкели и закрепена на решетъчен стълб, който свършва в долния край на табелата. Козирките са цилиндрични и заострени към върха. Има малка площадка за стъпване при обслужване. Допълнителният бял поканителен или маневрен фар се монтира отделно.
Съветският е със стандартни едно, дву и три фарови табели, фаровете са в общ отлят корпус, закрепен за кръгъл стълб (метален или ЖБ) с конзоли, които позволяват настройка на положението. Ламарината е закрепена към фаровете, а козирките са по-дълги, в края са право отрязани и сплескани отгоре. Козирките и ламаринената табела имат допълнителни тънки опори отстрани. Към ктълба има допълнителна стълба за качване.

Все едно, да видим какво ще излезе като готов светофор. Затруднявам се да определя всички части от фотоеца за къде са.
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: pach в 19 Октомври 2011, 15:42:43
Мисълта ми беше, че у нас масово се ползват и съветските.
А същевременно от техния модел след минимална преработка, стават и нашите.
                       български                                                                        съветски
1.Отделни фарове от зад - отпадат заради обема на светодиодите.--->  остава компромисната кутия от съветските.
2.Винкели може допълнително да се монтират на табелата и сега. ---> трябва да се добавят в чертежа за фотоеца.
3.За сега мачтата е само от тръбичка.                                            ---> прави се и железнорешетъчен стълб (чети по-горе)
4.Козирките са съветски, след "обрязване" са с български вид.     ---> от голямо към по-малко.(обратното не става)
5.Площадката е въпрос на допълнителна пластинка (има я)            --->може да стане на гофрирана ламаринка във фотоеца.
6.Поканителния фар е отделен детайл. (и на двата е така)               ---> от зад формата е от светодиодния корпус.
7.Допълнителните опори ---> са въпрос на монтаж или не.             ---> има ги и сега
8.Обща табела за над 4-ри фаровите.                                             ---> може да я включа при железнорешетъчната мачта.
9. Няма стълба.                                                                            ---> в момента стълбата може да се монтира по два начина (нашия и от останалия соц.лагер)

В зелено е това коет оне може (за сега :spiteful:) да се промени.(1 точка)
В червено е разликата.(2 точки)
В синьо е универсалността.(6 точки)
Става ли така?
Чертежите могат да се променят (особено ако намерим оригинални на българските).

 :scratch_ones_head:
А имах гадже което работеше в Завода за Алтави и Тъпи - тоест ЗАТ.  :pleasantry:
Беше до ЖП-завода на Централна гара.(ЗАТ - Завод за Телемеханика и Автоматика към БДЖ май...)
Ама тогава други мисли ми се разхождаха около главата... :haha: :give_heart:
 или както казва един именит наш съфорумник - бате Емо --->"Направихме, каквото можахме...!"  ;) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: bdz43r в 19 Октомври 2011, 16:04:41
Разбира се, че се ползват и съветските, даже на много места - София, Подуяне, Подуяне разпределителна, Захарна фабрика, София север, цялата линия от Кремиковци и Мусачево до Карлово включително, без Макоцево и Долно камарци, Димитровград, Карнобат (заедно с разпределителния район), Разделна, Повеляново, Горна оряховица разпределителна...
Екстра са си.

Български може да се получи, но с решетъчен стълб, корекция на размерите на ламаринената табела (така или иначе ще трябва да се корегира, защото е много голяма) и без кутията отзад с нейните конзоли (стълбът свършва в долния край на табелата).
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: pach в 19 Октомври 2011, 16:09:28
Довечера ще обмисля промените! :hi: :hi: :hi:
Май в крайна сметка ще правя два различни комплекта. :scratch_ones_head:
Но за сега тези ще се опитам да сглобя - трябва да проверя дали всичко става както е предвидено.
Тоест докато не кача снимки от сглобените и боядисани, ще си стискам палците на краката,
щото тези от ръцете ще ми трябват за сглобяването! :spiteful:
 ;D ;D ;D
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: jopeto в 19 Октомври 2011, 21:07:25
Разликата не е само в стълба на руските козирките не са обли, а имат сгъвки и едни винкели. В България ,рускиите сфетоФори се различават от осанлите источни страни дето Пламен е изредил по монтажа на стълбата.  На подбалканската линия има руски дето са на бетонни стълбове. Има и такива изпраскани направо от  "П" профил, като на българските! Май се оказва, че всичко е правено според каквоот е имало. :blink:    
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: Best Ripper в 19 Октомври 2011, 21:09:09
Абе важното е да свети и да не пада от вятъра и минаващия влак...  :lol: На практика излиза май, че както и да го направиш БГ светофАра, все си е рИалистичен...  :drinks:
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: jopeto в 19 Октомври 2011, 21:12:05
Ей-го! http://www.hekttor.biz/index.php?lng=CZE&m=1&act=katt&kat=3&kod=12069 Пламене твоята заготовка удивително прилича на това  :spiteful: От мене тайни няма!  :pleasantry: :bb:
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: pach в 20 Октомври 2011, 08:07:46
Именно, това са! :yes:
Сега се пдготвя изработването им, за това търся точни чертежи и на българските!
Железнорешетъчната мачта ще може да я ползвам и за стълбове на контакната мрежа.
За това и основата ще е различна - да става за всички "екстри".
за козирките го изяснихме с Тодор.
А на пролет живот и здраве, ще пусна и за семафори (нашенски).
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: Mixy в 21 Октомври 2011, 11:15:31
Много добра работа, Пламене!  :yes:  :good:  :hi:
С нетърпение очаквам снимки на сглобения модел :)
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: jopeto в 21 Октомври 2011, 12:42:56
Ей го, по горе! Супер си изглежда само стълбата се монтира вертикално.
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: jopeto в 24 Октомври 2011, 13:36:50
 :yahoo:  :dance1: :dance1: :dance1: В този паметен ден за българският моделизъм, желаещите да имат типични светофори бдж могат да ликуват.  Прототипчето  на първите серийни семафори БДЖ е готово ! Може да видите какво съм постигнал. Моделът е в мащаб HO. Скоро ще сложа козирките и диодите!  :bb:  jopeTTo modellbahn разработва още продукти  :sarcastic: Фирмата набира заявки!  :spiteful:  http://jopet0.snimka.bg/hobby/ku6ti-tt.352460.25413159.big
http://jopet0.snimka.bg/hobby/ku6ti-tt.352460.25413160.big http://jopet0.snimka.bg/hobby/ku6ti-tt.352460.25413155.big http://jopet0.snimka.bg/hobby/ku6ti-tt.352460.25413153.big Фирмата набира заявки!  :spiteful:
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: pach в 24 Октомври 2011, 14:15:22
Браво! В Н0? А в ТТ?
А ако сложиш и по-добри снимки, :scratch_ones_head: за да видим за какво става въпрос!
 :clapping: :clapping:
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: Mixy в 24 Октомври 2011, 14:20:47
Цитат на: jopeto link=topic=399.msg66419#msg66419 date=1319452610
:yahoo:  :dance1: :dance1: :dance1: В този паметен ден за българският моделизъм, желаещите да имат типични светофори бдж могат да ликуват.  Прототипчето  на първите серийни семафори БДЖ е готово ! Може да видите какво съм постигнал. Моделът е в мащаб HO. Скоро ще сложа козирките и диодите!  :bb:  jopeTTo modellbahn разработва още продукти  :sarcastic: Фирмата набира заявки!  :spiteful:  http://jopet0.snimka.bg/hobby/ku6ti-tt.352460.25413159.big
http://jopet0.snimka.bg/hobby/ku6ti-tt.352460.25413160.big http://jopet0.snimka.bg/hobby/ku6ti-tt.352460.25413155.big http://jopet0.snimka.bg/hobby/ku6ti-tt.352460.25413153.big Фирмата набира заявки!  :spiteful:

Чакаме и в ТТ  :good:  :good:  :good:
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: jopeto в 24 Октомври 2011, 14:41:15
Ми нямате проблем да са и в ТТ, иначе за снимите от съпунерка толкова! Работя и върху железорешетъчни стълбове, но нещо не ми харесва здравината Първия стана ,но го счупих.  
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: jopeto в 02 Ноември 2011, 19:20:40
 :bb: Първият светофор е абсолютно завършен и готов за експлоатация ! http://jopet0.snimka.bg/hobby/ku6ti-tt.352460.25499356.big http://jopet0.snimka.bg/hobby/ku6ti-tt.352460.25499353.big http://jopet0.snimka.bg/hobby/ku6ti-tt.352460.25499354.big http://jopet0.snimka.bg/hobby/ku6ti-tt.352460.25499355.big http://jopet0.snimka.bg/hobby/ku6ti-tt.352460.25499359.big http://jopet0.snimka.bg/hobby/ku6ti-tt.352460.25499360.big http://jopet0.snimka.bg/hobby/ku6ti-tt.352460.25499361.big http://jopet0.snimka.bg/hobby/ku6ti-tt.352460.25499361.big Извинявам се за гадните снимки! Снимам на лампа, заедно със светкавица, върху бял фон и светофора изглежда сатенен, но не е! Боята е черен мат и на живо изглежда, далеч по-добре!  Търси се кандидат купувач!    
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: bdz43r в 02 Ноември 2011, 20:46:56
Ако е ТТ, кажи височина и ценови порядък.
Има ли бели и сини светодиоди от този тип?
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: jopeto в 02 Ноември 2011, 21:06:32
Както, пише  в по-горните постове мащабът е НО! Може да ти изработя и в ТТ, там ще се използва smd диод и тези цветове ги има, но трябва да проверя с точност . На сегашният светофор, диодите са безбожно скъпи(това е от търговеца), но смо те са близки до отвора. Ценат на този сетофор на снимката излиза 30 лв. Мога да изработвам, само телата без да си играя да поя диодите, тоест да си ги осветява купувача (дори така за мен е по добре), това ще намали цената. Цената, също зависи и от това, колко детайла има по светофора.(мога да произведа и от руския тип светофори в HO цената става известна, едва след калкулиране на всички разходи по израбоката на модела! може да се каже само ориентировъчна)   Ако има една добавка ,дето мига с бял сигнал, това значи още детайли. При интерес следващият проект е железорешетъчен фондамент и светофор за скоростните участъци  :im_so_happy:!   Но ще го почна единствено и само при заявен интерес от страна на някой!      
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: pach в 18 Ноември 2011, 15:34:09
Темата си продължава...  :good:

Български действащ семафор към 1970г.
(от филма "Откраднатият влак"  :spiteful:)
(http://picbg.net/u/16413/45288/595400.gif)

Освен горе/долу конструкцията, се вижда (макар и с неясността на изображението)
тръбната носеща мачта, степенки и нещо което приятно ме изненада - били са "шарени"
на червено-бели ивици (подобно на немски и чехски подобни).А може би ...черно-бели!?! :scratch_ones_head:
При това ако се знае разстоянието (приблизително) м/у степенките,
може да се съди и за размерите на ивиците както и за някои други такива (като на крилата например).
 ;D ;D ;D
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: bdz43r в 18 Ноември 2011, 15:43:36
Тези са чешки (ЧКД), така че би могло да се потърси при тях за евентуални точни чертежи.
В краен случай може да се снемат размери от семафора при ПЖИ, който е такъв.
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: pach в 18 Ноември 2011, 15:47:19
 :hi:
Ето как изскача по-малко инфо!!!
1.Имали сме внос на чехски семафори.
2.При колегите не само чертежи ами и произведени може да се намерят.
3. Там и цветни снимки ще изровя, щото те си пазят някои неща (за разлика от нас).(
Благодаря Тодоре!!!
 :hi: :hi:
 :scratch_ones_head:
А този при ПЖИ-то "жив" ли е още? ..и ориентировъчно в коя посока да го търся?
Може още утре да бъде сниман и "оразмерен" на скица (чертеж).! ;)
Щото този към гара Стан, май вече е дал окончателно фира!

(http://foto.bg/data/5891/slatina.jpg)
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: bdz43r в 18 Ноември 2011, 16:08:28
Тръгваш от ПЖИ (ВВТУ) към Пионер по трасето на бившата линия и ще го видиш, ако е там. На по-малко от 200 м е.
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: pach в 18 Ноември 2011, 16:25:45
Благодаря!  :hi:
Дано да не е толкова студено.
Впрочем нещо от твоя сайт:

Ръчаг за управление на еднокрилен семафор с механичен привод:

(http://bgrail.info/IMG_0904.jpg)
(http://bgrail.info/IMG_0905.jpg)

За малко да пиша друг форум, но навреме видях  линка точно от къде е ... :hi:
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: Best Ripper в 18 Ноември 2011, 17:40:02
Семафорът до ПЖИ-то се намира на схемата най-вляво - където е остатъка от някакъв надпис. Там има лек завой. Семафорът е на 30-40 метра от прелеза, вижда се спокойно от пътя.
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: pach в 18 Ноември 2011, 22:14:25
 :hi:
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: liro4605 в 19 Ноември 2011, 11:49:36
Тези решетъчните по не ме кефят.
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634572995598643750.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634572995635050000.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634572995293800000.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634572995747081250.jpg)
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634572995708800000.jpg)
Противотежести в помощ.
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: pach в 21 Ноември 2011, 10:22:42
Такаааа, вече е в наличност подробно фотодосие на последния в София, :yahoo: :yahoo: :yahoo:
семафор от системата за сигнализация на БДЖ. Намира се точно там където ми указа Тодор. :hi:
На 200 метра от ПЖИ-то, в посока на бившата гара Пионер. Практически е след завоя който се вижда от прелеза в тази посока.
Ако не преминете първите 50 метра от прелеза, по баластровата призма (то само тя е останала след демонтажа на линията).
не бихте могли да го видите заради постройките които скриват видимостта от завоя. Може би за това е и оцелял.
Така или иначе, ще се снима и втори път, тъй като на "фотото" ми с по-добрата резолюция паднаха батериите от студа.
При това сигурно като му правя чертежите, ще открия някои размери които съм пропуснал вчера.
Беше адски трудоемко да се катеря по него, а той се оказа доста висок, да меря с рулетката, да слизам, да чертая и записвам, с измръзнали ръце.
Но съм адски доволен, че вече мога да започна чертежите на български двукрил семафор.
На по-късен етап ще се прави и фотоец за него. :spiteful: Ето и малко мънички снимки от резервния вариант на фото - видеокамерата:
(http://picbg.net/u/16413/45288/596053.jpg)

(http://picbg.net/u/16413/45288/596054.jpg)

(http://picbg.net/u/16413/45288/596055.jpg)

(http://picbg.net/u/16413/45288/596056.jpg)

(http://picbg.net/u/16413/45288/596057.jpg)

(http://picbg.net/u/16413/45288/596058.jpg)

(http://picbg.net/u/16413/45288/596059.jpg)

(http://picbg.net/u/16413/45288/596060.jpg)

(http://picbg.net/u/16413/45288/596061.jpg)


Някой  знае ли как се е казвал завода производител и какво точно пише на логото от снимката по-горе?
 :scratch_ones_head: :search:
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: Жоро в 21 Ноември 2011, 11:32:03
Цитат
как се е казвал завода производител и какво точно пише на логото от снимката по-горе?

CKD?!?
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: pach в 21 Ноември 2011, 11:52:21
Мда, не се бях сетил... :scratch_ones_head: :hi:
Ще се пробвам да намеря нещо...

ПП. Намерих оригинала с добра снимка в работно състояние!!!!!!!!
 :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo:

Браво Жоро и мерси!!! :hi:

(http://picbg.net/u/16413/45288/596072.jpg)
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: pach в 21 Ноември 2011, 12:48:55
За по нетърпеливите скицата на чехския, който съвсем малко се различава от нашия.
(http://picbg.net/u/16413/45288/596080.gif)
(http://vlaky.bestsite.cz/files/obrazky_k_clankum/navestidla_csd_1918.jpg)
 :dance1: :dance1: :dance1:
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: jopeto в 21 Ноември 2011, 14:11:22
По-надолу в  .zip  има подробни снимки, също има други полезни неща, дето може да ги има и в бдж-то ! http://www.trainmania.info/mechanismus.html :hi:
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: liro4605 в 23 Ноември 2011, 01:19:04
Има неща дето ги е имало и ги има в БДЖ или сега вече НК ЖИ
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: stoiko в 26 Ноември 2011, 16:55:40
Лиро и тук ли ще се делим на инфраструктура и превозвачи? ДП НК "ЖИ" никога няма да пусне в експлоатация крилати семафори, затова трябва да се благодари на истинското БДЖ!!!
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: liro4605 в 26 Ноември 2011, 21:20:55
Цитат на: stoiko link=topic=399.msg68010#msg68010 date=1322319340
Лиро и тук ли ще се делим на инфраструктура и превозвачи? ДП НК "ЖИ" никога няма да пусне в експлоатация крилати семафори, затова трябва да се благодари на истинското БДЖ!!!

 :hi: Шапка свалям за казаното! :thank_you:
Написах го заради коментаторите 
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: lubomir в 15 Юни 2012, 10:51:40
Хм, днес попаднах на едни неща, които май са точно нашите светофори по линията София-Пловдив, дето са чешки тип на първи ред
http://bgrail.info/site/index.php?page=44 (http://bgrail.info/site/index.php?page=44)
(http://bgrail.info/site/bg_signalling/signal_pic/DSC00763.jpg)
(http://bgrail.info/site/bg_signalling/signal_pic/IMG_3364.jpg)

а ето и чарковете
(http://www.mtbbus.cz/modely/navesti_f1.jpg)

както и готовите модели
(http://www.mtbbus.cz/nabidka/nav_h0/H0typ350_L.jpg) (http://www.mtbbus.cz/nabidka/nav_h0/H0typ480_L.jpg) (http://www.mtbbus.cz/nabidka/nav_h0/H0typ240_L.jpg)

Май намерих това, което ми трябваше :)
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: Vlado в 15 Юни 2012, 11:38:26
А тез готови модели от где, че и мен ме чака изработване (закупуване) на сигнализация за макета?
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: pach в 29 Юни 2012, 08:57:06
Цитат на: pach link=topic=399.msg66231#msg66231 date=1319011950


Първата проба от фотоец на български сфетофори в ТТ, е достатъчно успешна!
(http://picbg.net/u/16413/41260/588512.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/41260/588513.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/41260/588514.jpg)

Следва проверка дали правилно се сглобява и
светодиодите дали стават. ПРедстои разработка на основа за
електроконтактно монтиране в макет, както и на дребна серия за производство.
Ако всичко е наред на финала, може и материала бъде сменен с по-добър.
Както и разработка на същата серия в Н0.
Работата продължава.
 ;D ;D ;D

Първият "падна". Механично всичко пасва и е добре. Спояван. Светодиодите са 1,8 мм - 2000 mcd.
 :yes: :yes: :yes:
Остава да се "обвърже" с проводници, да се обработи на външен вид и боядисан.
Важното е за момента че всичко става лесно и на място. Ще пробвам и лепене с "локтайт гел".
Може би ще придобие по-добра визия още преди боята.
(http://picbg.net/u/16413/37853/651512.jpg)
Щото вчера стана въпрос за светофори, та и аз да покажа напредъка де... :blush2:

;D :im_so_happy: :boast:
Титла: Re:Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: Rizar в 29 Юни 2012, 14:59:52
Супер е, перфектно! На мен и така ми харесва без боя.  :) Все едно е много стар, паднала му е боята, раждясъл е...  :hi:
Титла: Re: Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: Vlado в 17 Май 2013, 09:11:05
Една добра новина за жп моделистите, искащи да пресъздават родно по макетите си! Вижте това:

(http://media.snimka.bg/s1/2109/030462000.jpg?r=0)

Тези светофори са приготвени за новата гърловина на гара Аспарухово, която в момента се реконструира.
Но обърнете внимание на пилоните - те вече не са тръба, а решетъчна конструкция, такава каквато се предлага и от фирмите, произвеждащи модели на светофори в различните мащаби, например:

(http://www.modellbahnshop-lippe.com/article_data/images/21/883_b.jpg)
(Изборът на снимка е напълно произволен)

Което прави все пак задачата "преправяне на светофор в БГ" вече не causa perduta.

Успех в моделирането!
Титла: Re: Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: TANO в 17 Май 2013, 13:17:22
Цитат на: Vlado link=topic=399.msg89186#msg89186 date=1368771065
Но обърнете внимание на пилоните - те вече не са тръба, а решетъчна конструкция

Тука си в грешка. Това си е класическата конструкция на българските светофори поне от 50 години. Ето ти още един пример:
(http://media.snimka.bg/s1/2116/030476949-big.jpg?r=0)

Ей тука да се самоцитирам отпреди известно време:

В БДЖ има 3 типа конструкций на мачтовите светофори.Най разпространената и най стара е така наречената БДЖ конструкция.При нея табелата се прави от един лист ламарина и той е голям точно толкова за колкото фара ви трябват(от 2 до 5).Пилона е заварена железорешетъчна конструкция.Такива са светофорите, които правя и аз(вж. снимките от срещата през април).Втората конструкция е руската.Там се използват 2 типови табели от 2 и 3 фара,направени от лят чугун и ламарина и поставени на тръбен пилон с отделна стълба.Мисля,че на срещата през февруари Тачо беше донесъл правени от него такива.Именно тези светофори са най-много снимани в наредбата и затова многофаровите светофори са с по две табели.На Централна гара са такива.Третата конструкция е чешката.При нея всеки фар е отделен и с малки ламарини отстрани.Сглобяват се толкова фарове един за друг, колкото ви трябват ,слагат се в двата края ламаринени заглушки и така получената табела се монтира на тръбен пилон със отделна стълба.Правил съм и такива-вж. пак априлските снимки.По настоящем в ЗАТ се произвеждат само такива светофори.
Титла: Re: Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: Vlado в 17 Май 2013, 13:24:28
Мда! Разбрах за заблуждението си още след като звъннах на Васко (5 минути след като постнах съобщението си). Все пак за мое оправдание да кажа, че наистина не знаех, че ги имаме в БГ и чистосърдечно пуснах новината в помощ на моделиста...
Благодаря за корекцията и разяснението!  :good:
Титла: Re: Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: Bodwen в 12 Декември 2015, 01:11:23
Не е много по темата, но един бърз въпрос:

Има ли регулация в БДЖ, която указва колко време преди потеглянето на влака може / трябва да се подаде зелен сигнал на светофора на отправния коловоз? Може ли сигналът да се подаде 10 - 15 мин преди часа на потегляне според разписанието?
Титла: Re: Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: liro4605 в 12 Декември 2015, 13:21:46
Съгласие от гарата на изпращане към гарата на очакване на влака се иска не по-рано от 10 минути.Изходният сигнал се отваря след искане на съгласие и изпълняване контрола по стрелки и прелези включени в маршрута на влака(това когато гарата е с осигурителна инсталация ОИ)
От там нататък направи си сам извода,ако се светне изхода на гара Захарна фабрика 10минути по-рано,какво ще стане на прелеза,понеже той трябва да е задействан за да светне разрешаващ сигнал за преминаване на влака.

  Дано бях ясен,ако не пак ще се опитам да обесня.
Титла: Re: Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: zazo в 29 Май 2018, 12:37:24
Бих искал да чуя мнения за сигнализацията на макета.

Интересувам се от възможностите и за трите вида българска, с крилни семафори, обикновена и скоростна. Говорим за времето на зреля соц (1960-1980), кое би било най-подходящо.

Инак моето чудене е следното.

Крилните семафори ми харесват много, но като производител май само Viessmann знам. Основният минус е, че цената е доста солена и ако трябва да се оборудва цяла гара с 3-4 приемо-отправни коловоза сумата е доста сериозна. Другият минус е, че предупредителният е различен и нямам никаква представа, как са изглеждали българските в действителност и дали ще е удачно купешкия да бъде преправен, чрез смяна на табелата. Да кажем, че тук има спасителен вариант и може да се мине с предсветофорен/семафорен указател и предупредителния да се изпусне.

Някой да се сеща за алтернативни производители?

Обикновена сигнализация. Това като че ли е най-удачния избор, но тук единствения вариант е САМПРОМ, който честно казано на този етап ме е доста неясен.

Накрая остана скоростната. Това е вариантът, който най не харесвам, но като че ли има най-голям избор, пък и за САМПРОМ е най-лесен, май.

Споделете мнения.
Титла: Re: Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: pach в 29 Май 2018, 16:37:45
Това е и мойта любима епоха в БДЖ.
Но сега откривам, че по въпроса, материалите ми не са на едно място, във вид удобен за бърз отговор на въпросите ти, Ако не ти е
спешно, постепенно ще ги получиш.
А сега ти казвам три неща по въпроса:
- не е толкова сложно, колкото си мислиш.
- лесно се прави, дори с крилните семафори и т.н.
- от фирмата която си отбелязал не очаквай чудеса,
защото има случай на неработещи коректно и налагащ се
ремонт, на чисто новополучено семафорче. Май е лош късмет де...

Колкото до САМПРОМ, за крилните съм на етап чертежи на оригинали ( не всички имам), а за светофори по обикновенната
сигнализация има чешка фирма която ги прави в Н0 и ТТ. Нали
всички ползвахме еднакви с ъс съветските по онова време.
Можеш ли обаче сам да си ги сглобиш (помня един фар дето те беше озорил преди)!?
 Чехите предлагат китове, но са само на
основните секции. Без квадратните, повторителните и трапецовидните (указателни). Но пък те лесно се правят, особено в Н0.
Да считаме ли, че си подновил работата по макета?!!!!?
Май ще се събираме на бира в определено заведение
(както сме го правили и преди). Ще подновя списъка и съгласуването с вас момчета.( вие си знаете)
Титла: Re: Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: mitko0888 в 29 Май 2018, 17:03:55
Крилните семафори са доста нехарактерни за соца. Доста рядко са ми попадали и снимки със семафори от това време. Не че са били сменени от раз със светофори. Разглеждам си и не многото снимки, които съм свалил от онова време, и не мига да видя крилен семафор. Знам че има, даже и до ПЖИ-то май още си стои, но не мисля че са типични за 60-те и следващите години.

Обикновената сигнализация ми се вижда най-характерна за нещо различно от общоприетото в соц лагера. Не знам другаде дали е имали светофори с нашата форма. Скоростната мисля че е пак толкова разпространена (по снимките). Аз лично съм си подготвил схемата и куплунзите за да мога да слагам и двата вида.

За изработка Тодор е показал (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1568.msg25642.html#msg25642) достатъчно лесен и мисля достатъчно добър начин. А пък ако някой предложи ецвани ламаринки за направи си сам, бих се включил и аз, заради идеята да не е от картон и да сме модерни...
Титла: Re: Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: zazo в 29 Май 2018, 18:23:51
Сампрома не ме блазни, най-вече заради времето, което отнема, а и в хобито ми се иска да стоя по далеч от "жичкаджийството" и електрониката. Предпочитам времето за сампром да го посветя на по-"аналогови" дейности - сгради, дървета, ландшафт. Ако говорехме за ранна III-та епоха не бих се колебал и бих преглътнал цената на висманските семафори. Обикновената сигнализация изкушава най-вече с това, че е специфична, но пък скоростната ми се вижда най-лесна за реализиране.

Титла: Re: Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: jopeto в 29 Май 2018, 21:20:31
ПС семафор в бджто е правоъгълна табела и има сигнално значение, като кръглото пс в
DR  , тоест може да се ползва и висман само се птетаботва табелата. Много близка сигнализация е тази на csd там съм виждал ецвани крилни семафори в ТТ
До колкото знам и тоя до пжито е чешко производство. Така че търсете чешки фирмички.
Титла: Re: Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: schatsi в 29 Май 2018, 22:47:56
Коле, има и руснаци които правят светофори по поръчка - http://www.svettofor.ru/. Лично аз си поръчах и са доста добри като изработка . Звънни ми и ще се разберем да ти ги покажа , ако искаш.
Титла: Re: Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: pach в 30 Май 2018, 14:09:01
Едно време на руснаците цените бяха едни...
Дали и сега са такива?

Чехите правеха сфетофори, които ползвахме и ние.
Нашите бяха или съветски внос ( решетъчен пилон) или производство на нашия завод до бившия жпзавод София.
Те са на тръбният пилон обаче и стълбите им са странично, а не челно, като на руските и чешките.
завод ЗАТ  преди приватизацията - имах някога гадже от там  :blush2:.
Сигнализацията от тези времена у нас и в Чехословакия,
са производство по единен руски образец. Нашата тогава беше
обикновенно със светофори на 75% от всички гари.
Същото се отнася и до крилните семафори - еднакви с чешките сме. Този до ПЖИ- то съм го наснимал преди години и публикувал тук. Вече му имам и оригиналния чертеж - производство на ЧКД -  Прага.
Тогава когато го публикувах, си спомням, че Жоро ме подсети коя фирма е. Както аз насочих Шатов към руснаците.

За BGTT пък аз ползвах чешките ецвани. Пратиха ми ги за един месец и цените им са мн.добри. Но трябва сам да си ги сглобиш
 (сглобяването  също съм го публикувал) сам. Както и да си ги боядисаш. Много са детайлни и точни до табелката чак!!!

В момента съм разработил  специални конектори,
на които имам място и за механично задвижване на семафори.
Те обаче още са само на чертежи. Идеята е както са ги
направили Тано и Митко - сменяеми според епохите за каране.
Ще станат на малки платки, за лесно закрепване под макета.
Ама това не е на дневен ред, поради други задачи по управлението.

Jopeto, благодаря за уточнението за квадратните табели.
Значи принципно и те стават, след прешаблониране!
 :hi:
Титла: Re: Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: zazo в 30 Май 2018, 14:51:10
Ще ми се, ако е възможно, поне един въпрос да изясним, когато като години става масовата подмяна на крилните семафори.

Още по-хубаво би било ако успеем да определим периодите, в които дадена сигнализация е най-характерна/разпространена, за да можем да ги навържем към конкретните епохи.
Титла: Re: Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: jopeto в 30 Май 2018, 19:59:29
Ми бджто си е било винаги манджа с грозде. Принципно, при модернизация на междугария и гари се преминава към по-осавършенстваната система. Ако е била обикновенната сигнализация то тя се подменя със скоростната. Но не знам нкжито с какви средства разполагат и при планирани ремонти дали е зложена подмяна.
Титла: Re: Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: lubomir в 12 Декември 2018, 11:48:33
Интересна статия, която си позволявам да пусна, за тези дето ги вълнува сигнализацията от началото на жп съобщенията в България до около 9-ти септември 1944г. Оказва се че по онуй време освен австрийски локомотиви сме ползвали и австрийска/чешка/унгарска сигнализация
https://www.wikizero.com/bg/Семафор#Семафорите_в_България (https://www.wikizero.com/bg/Семафор#Семафорите_в_България)
Титла: Re: Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 12 Декември 2018, 15:06:19
Браво, Любо!

Сърдечно благодаря!
Тези данни ги има на много места, но така добре подредена и най-паче онагледена срещам за първи път!

Респект! :hi:

 &bgflag
Титла: Re: Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: lubomir в 06 Ноември 2020, 15:56:53
Някой случайно да има снимка или да е виждал предупредителен семафор по нашата мрежа?
Имам спомен, че е нещо такова:
(https://www.eurotrainhobby.com/images/pictures/Viessmann/4512.jpg)
само дето полето мисля, че беше черно с бели кантове от страни.
За съжаление в http://bgrail.info/ е премахната частта със семафорите и така се изтрива голяма част от историята на сигнализацията в железницата ни. Не знам кой и как е решил, че е не нужно и може да го изтрие, ама е факт че вече няма къде да се провери какво и как е ползвано в миналото.
Остават само случайни стари снимки и спомени, които си заминават с всеки човек отишъл си от този свят.
Титла: Re: Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: bdz43r в 06 Ноември 2020, 17:08:20
Не съм решил, че не е нужно, но старата версия беше негодна по ред причини, затова пуснах новата, макар и не напълно завършена. Старата е достъпна все още тук: http://bgrail.info/old-site/

Семафорите са били точно такива, но жълти с бял кант. Действащи такива има в съседна Сърбия, в участъка Ниш - Димитровград.
Титла: Re: Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: lubomir в 06 Ноември 2020, 20:38:11
Значи е бил точно като този

(https://www.rocousa.com/viessmann/vi4512.jpg)

Преди повече от 35г точно на нашия прелез по линията Филипово-Пловдив имаше все още монтиран, но отдавна неработещ такъв, обаче спомена ми е, че беше черен с бели кантове. Явно греша! По надолу към центр гара имаше двукрилен входен CKD.  През осемдесетте при ремонта на линията и смяната на пътя с безнаставов ги отрязаха и двата и изчезнаха. Двукрилен все още има на линията за КЦМ, но не открих предупредителен там.
Титла: Re: Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: pach в 06 Ноември 2020, 21:05:36
 :)
Правилник от 1903 г.

Предохранителен семафор(предупредителен)

Наричан „предохранителен“, първият предупредителен семафор се появил през 1910 г., тъй като наклонът
пред единия външен семафор на гара Горна баня бил голям и влаковете трудно спирали пред него.
 Той се състоял от стълб, висок около 4 метра, боядисан на ивици в бяло и зелено, и четвъртита табела,
 боядисана в зелено, с бяла ивица по края, която се въртяла около хоризонтална ос. Имал две показания:

„Раздалечният семафор е затворен“ – табелата е перпендикулярна на земята и на железния път.
Нощем се осветява с една зелена светлина;
„Раздалечният семафор е отворен“ – табелата е успоредна на земята, но перпендикулярна на железния път
 и се вижда само хоризонталния ѝ ръб. Нощем се осветява с една бяла светлина. Чак при този семафор за
първи път се появява бялата светлина за „път свободен“ при семафорите.

През 1916 г. се появяват и първите предсемафорни указатели за тези семафори, които не се виждат.
Те представлявали четвъртити бели табели с черни андреевски кръстове, които нощем се осветявали
от една бяла светлина. Поставяли се 400 метра пред семафора. Тези указатели не се утвърдили и скоро
били подменени с предохранителни семафори.

Следващият тип предупредителни семафори (с жълти табели) се появяват през 1932 г. при оборудването
на гарите по линията София – Мездра с механически централизации.
Те обаче са включени в правилника от 1947 г.

С всичките си изменения и допълнения, правилникът от 1903 г. действа в продължение на 44 години.


Когато раздалечният семафор е затворен                              Когато раздалечният семафор е отворен
Дневно показание          Нощно показание              Дневно показание            Нощно показание

(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/df/%D0%9F%D1%80%D0%B5%D0%B4%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD_%D1%81%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%84%D0%BE%D1%80_1910-1%D0%B4.png)    (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/96/%D0%9F%D1%80%D0%B5%D0%B4%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD_%D1%81%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%84%D0%BE%D1%80_1910-1%D0%BD.png)     (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8f/%D0%9F%D1%80%D0%B5%D0%B4%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD_%D1%81%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%84%D0%BE%D1%80_1910-2%D0%B4.png)      (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/55/%D0%9F%D1%80%D0%B5%D0%B4%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD_%D1%81%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%84%D0%BE%D1%80_1910-2%D0%BD.png)

Видове семафори след 1947 г.

Предупредителен семафор
Поради високите скорости и големия спирачен път се наложило по-ранно известяване на машинистите,
 че трябва да намалят или спрат. Ето защо се появили предупредителните семафори. Те показват
положението на входния семафор и са разположени на спирачно разстояние пред него. Предупредителните
семафори се състоят от метална, правоъгълна, емайлирана табела с размери 1000х800 мм, боядисана в жълто,
 с бяла линия по краищата, за да се отличава от заобикалящата я среда. Табелата била поставена на стълб
 с височина 6 – 8 метра, боядисан през 800 – 1000 мм в бяло и жълто. Пред предупредителния семафор,
 през 100 метра се поставят между 3 и 5 предсемафорни указателя.
Предупредителният семафор давал две показания:

„Входният семафор е затворен. Готовност за спиране!“ – табелата е перпендикулярна
 на земята и на железния път. Нощем се осветява с една жълта светлина;
„Входният семафор е отворен. Повишено внимание за намаление!“ – табелата е успоредна на земята,
 но перпендикулярна на железния път и се вижда само хоризонталния ѝ ръб.
Нощем се осветява с една зелена светлина.

Когато:
Входният семафор е затворен                     Входният семафор е отворен
Дневно показание              Нощно показание             Дневно показание   Нощно показание

(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8f/%D0%9F%D1%80%D0%B5%D0%B4%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD_%D1%81%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%84%D0%BE%D1%80_%D0%B41.png)          (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ae/%D0%9F%D1%80%D0%B5%D0%B4%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD_%D1%81%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%84%D0%BE%D1%80_%D0%BD1.png)          (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d1/%D0%9F%D1%80%D0%B5%D0%B4%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD_%D1%81%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%84%D0%BE%D1%80_%D0%B42.png)         (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f4/An_old_Bulgarian_HSign_-_plate_n2.png)

Любо...от линка дето сам си ни дал, по-горе в темата! ;D
 :hi:

Семафорите в България (https://www.wikizero.com/bg/%D0%A1%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%84%D0%BE%D1%80#%D0%A1%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B5_%D0%B2_%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F)
Впрочем много готин линк, в страхотна помощ на мераклиите от БДЖ в  I  до III/IV епохи!!!!
В графичен и исторически план, може още...но е страхотно все пак!!!


Източници
↑ Inginerul John Trevor Barkley. // Посетен на 21 юни 2012. стр. 18 (на румънски)
Информацията в статията е съобразена със следните учебници и наредби:
Правилник за знаците, 1902 г., обн. 15 май 1903 г.;
Влайков, Веселин Т. – „Железопътно дело“, том 4 – „Сигнализация и осигурителни инсталации“, 1950 г., изд. Сталин;
Наредба II-8145 за движението на влаковете, за сигнализацията и маневрите в гарите с осигурителни инсталации, от 12.08.1932 г.;
Наредба II-2115 за гарите с осигурителни инсталации, от 15.03.1942 г.;
„Инструкция по сигнализацията“, 1958 г.;
Наредба 58, 2002 г.


Взето от „https://bg.wikipedia.org/w/index.php?title=Семафор&oldid=10498410“.

 &bgflag
Титла: Re: Сигнализация и означения в БДЖ
Публикувано от: mitko0888 в 07 Ноември 2020, 08:18:41
Уж и на двете места са посочени правилниците, от които е написана уикипедията и другия сайт, ама в тези правилници - 1988, 1902 - другите не ми се търсят сега -  доста от нещата не са така ... И от там - не ми се вярва много и на другите "факти", които естествено не са в превилниците.