RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts => Темата е започната от: София 70 в 31 Октомври 2012, 09:53:04
-
Знаете , че най-големият проблем на цистерните са парапетите - чупят се лесно и няма резервни за тях.
Ето един не чак толкова красив , но сравнително добър начин за възстановяване :
Премахвам целия парапет .Използвам 0,5 квадрата кабел , едножилен.Нарязвам парченца ,които залепям с каноконлит на местата , където са били вертикалните елементи от парапета.Оформям и хоризонталния елемент , като в двата края правя и крайните вертикални елементи.(http://media.snimka.bg/7807/021869249-big.jpg?r=0)
Вече залепени:
(http://media.snimka.bg/7807/021869250-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/7807/021869251-big.jpg?r=0)
Тъй като една от цистерните беше доста увредена , а аз имам слабост към тях и ме заболя сърцето , реших , че трябва да се потрудя.Не , че нямам нужда от такава , за макета , ама сърце не ми дава ...
(http://media.snimka.bg/7807/021869278-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/7807/021869279-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/7807/021869280-big.jpg?r=0)
Ето и резултата след оцветяването:
(http://media.snimka.bg/7807/021869446-big.jpg?r=0)
[img]http://media.snimka.bg/7807/021869447-big.jpg?r=0[img]
-
Станало е чудесно, но по-тънка жичка няма ли да стои по-добре? :yes:
-
Направо искай от Адриан една втора струна, мисля че е около 1.20 лв. Може да пробваш и флюс за по-лесно запояване - и той е около левче, въпреки че моите парапети и дръжки са с лепило.
Иначе конструкцията и технологията ти е чудесна.
-
:hi:
С Джопето станахте двама, които прилагате този метод.
Стават много добре, особено ако ползваш струна или тел (заваръчна, помеднена фи=0,3).
Следващите явно ще се правят на фотоец, щото и аз имам потрошени парапети и
на малките и на големите цистерни. При фотоеца ще си пускам и площадки, за да стават преустроени и за БДЖ цистерни.
Особено ми е мерак онази ..."Спирт" от ІІІ-епоха на БДЖ да си направя в цял влак излизаш от "Винпрома". :on_the_quiet: :lol:
И на мен ми е слабост "PRIMAGAZ" та вече си имам
една нова - втора ръка...(старата ми изгоря някога в пожар).
С каква боя ги боядисваш и как?
-
Оригиналните не са кой знае по-тънки.(http://media.snimka.bg/9823/025902053-big.jpg?r=0)
Вече съм възстановил около 15 цистерни и не мога да преправям.
Пламка,използвам боя декорлак на марабу - с четка. Боята става и за пластмаса.На оранжевата личи ,където съм поправял ,че и тя беше много зле.
Митко , използвам течен флюс , без него не става нищо . ККМ-то също съм запоявал с флюс.
(http://media.snimka.bg/9960/026176201-big.jpg?r=0)
Владо ,благодаря за оценката и съвета . Ти ми го даде още преди време в темата за парапет на резервоар :)
-
Все давам за пример моята 14-ка и в случая пак ще го направя:
Виж парапета на пътеходното:
(http://hobbyworkshop.org/gallery/pictures/ns2012/camera1/_res/res_IMG_14871.JPG)
Снимка: Ванката
Струната е добре подбрана като дебелина по отношение на общите габарити.
-
Да бе ...вярно...
...само дето никой не се сеща...оригиналните парапети на цистерните са от "Г"-образен винкел.
Така че всякакъв тел е ...добре дошъл...щото минава на "тръбен парапет".
А размера на телта - 0,5 мм * 120 = 60 мм което е съвсем точно за такъв парапет на цистерната.
Само трябва да е по-твърда от медната, за да "търпи" някои друг натиск при боравене с вагона.
;D ;D ;D
-
Да бе ...вярно...
...само дето никой не се сеща...оригиналните парапети на цистерните са от "Г"-образен винкел.
Така че всякакъв тел е ...добре дошъл...щото минава на "тръбен парапет".
А размера на телта - 0,5 мм * 120 = 60 мм което е съвсем точно за такъв парапет на цистерната.
Само трябва да е по-твърда от медната, за да "търпи" някои друг натиск при боравене с вагона.
;D ;D ;D
Ето няма проблем - купуваш и действаш http://www.fohrmann.com/bleche-profile-werkstoffe-zubehor/winkelprofile-4196.html
много са добри и коректни отдавна купувам от тях :good:
-
Tъй де , аз съм дал само пример :)
-
Ето няма проблем - купуваш и действаш http://www.fohrmann.com/bleche-profile-werkstoffe-zubehor/winkelprofile-4196.html
много са добри и коректни отдавна купувам от тях :good:
Ето това е приказка...при това са месингови.
Малко скъпичко е за България, ама важното е че ги пращат.
Перфектно Доряне!!! :ok: :hi: :hi: :hi:
Може някоя от следващите поръчки да се включа и аз малко към теб...може би около нова година,
за подаръци ще се редя и аз пред "по-добрата половинка" :blush2: :dance1: :give_heart:
-
Ето няма проблем - купуваш и действаш http://www.fohrmann.com/bleche-profile-werkstoffe-zubehor/winkelprofile-4196.html
много са добри и коректни отдавна купувам от тях :good:
Ето това е приказка...при това са месингови.
Малко скъпичко е за България, ама важното е че ги пращат.
Перфектно Доряне!!! :ok: :hi: :hi: :hi:
Може някоя от следващите поръчки да се включа и аз малко към теб...може би около нова година,
за подаръци ще се редя и аз пред "по-добрата половинка" :blush2: :dance1: :give_heart:
Разни профилчета има и по магазините. Мисля че в Младост.
А 0.5 определено си е дебело! Особено като сложиш и боята. Погледни на прословутия "спирт", може да е обиколка от 60 - 80 мм, но не и ф80. Дори и на големите цистерни - ако е парапет за хващане едва ли ще е ф60.
За Н0 - втора или трета струна (според зависи)
За ТТ - сигурно втора ще е макс.
За малки дръжчици в Н0 съм слагал и първа (009=0.23мм) - вижда се в моите представяния.
-
1 х 1 мм ???
или 4 х 2 "І"-образен ???
Къде точно е това в Младост - тъкмо довечера ще минавам от там?
И на какви цени ако можеш?
:scratch_ones_head: :scratch_ones_head:
Не обиколка а фи щото 0,5 мм х 120 = 60 мм което е "на ръба"щото това е "промишлен парапет",
а не дръжки по стълбите на пътническита вагони за млади госожици.
Такива "промишлени парапети" с височина под коляното ме "спънаха" от височината на нашите циментови силози.
Изтупах прахта до вагона, щото падгах по гръб и останах без въздух, та съм запомнил дебелина им де...
А иначе... тоест по-добре да са по-тънки,
ама ако е с твърда тел. Медната по-тънка ще е като юфка а не парапет.
ПП.Той вече си е оборудвал цистерните, но разбира се с винкел може и да са по-тънки,
щото винкела вече е доста устойчив на огъване (относително спрямо модела де).
-
Да бе ...вярно...
...само дето никой не се сеща...оригиналните парапети на цистерните са от "Г"-образен винкел.
Така че всякакъв тел е ...добре дошъл...щото минава на "тръбен парапет".
А размера на телта - 0,5 мм * 120 = 60 мм което е съвсем точно за такъв парапет на цистерната.
Само трябва да е по-твърда от медната, за да "търпи" някои друг натиск при боравене с вагона.
;D ;D ;D
Ето няма проблем - купуваш и действаш http://www.fohrmann.com/bleche-profile-werkstoffe-zubehor/winkelprofile-4196.html
много са добри и коректни отдавна купувам от тях :good:
Е те точно тая фирма ме изненада много приятно във Виена миналата седмица. Струва ми се даже че цените им са по-ниски от на конрад в Германия. Жената и стана много драго, като и казах, че имам много хубави спомени от източна Германия, при това разговора беше на Английски :yes:
Пак там видях един бигляр за правене на дръжки, за които 4 пъти се връщах и се чудих дали да го взема и накрая се отказах(за сега) и остана да си ги поръчам от тях по пощата на татък... :)
-
1 х 1 мм ???
или 4 х 2 "І"-образен ???
Къде точно е това в Младост - тъкмо довечера ще минавам от там?
И на какви цени ако можеш?
:scratch_ones_head: :scratch_ones_head:
... та съм запомнил дебелина им де... :haha:
В Нирахоби имаше двадесетина размера на Албион ... Цени - народни - по десетина лв. на бройка, около 30 см. Винкели, тръбички, U и т.н., започват от 1 мм, тръбичките мисля че бяха от 0.7.
-
Аааа, не съм знаел че при Любо (Нирахоби) има такива екстри!!!! :scratch_ones_head:
Благодаря!!! :hi:
-
Аз си бъбрих с една мадама Патриция, много любезна и услужлива! :good:
-
Купувайте си струни от китари, жици и клечки за зъби и, там каквото щете! Проблема е решен още миналата година дори имах и обява в стария раздел продава за готови китове, които съм направил. Поне някой да беше прочел нещо някога. http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3377.0.html
-
Re:(Без заглавие)
« Изпратени до: София 70 -: 17 Октомври 2010, 21:26:19 »
« Вие сте отговорили или препратили това съобщение. »
Цитат Отговор Премахни
Zdravei,
Pravite relsi mi ostanaha samo 13. Relsite sa П-profil.
Emi da kajem po 0.50lv za relsichka ustroiva li te?
Cisternata na Primagaz - buferite sa nalichni. stulbichkata i peripetite
sa schupeni - imat nujda ot lepilo.
Току що си прерових личните и открих , че примагас цистерната съм я добил година преди твоята обява , което значи , че по същото време съм я ремонтирал .
Туk не става въпрос да подбивам нечие изобретение или да натяквам моето си , просто споделям един от многото начини за възстановяване на тези парапети.
-
Не става въпрос за подбиване на някаква си обява, а за максимално лесно и приличащо на оригинала въстановяване. :hi:
-
Сложи някоя снимка на готов вагон.
-
http://jopet0.snimka.bg/hobby/lampi-i-fenri.346694.28890024.big http://jopet0.snimka.bg/hobby/lampi-i-fenri.346694.28890026.big
-
Безсмислен спор! Че нали затова сме тук в този форум - да споделяме, да научаваме, да обсъждаме и т.н. Пък какво по-хубаво от това всеки да даде своята гледна точка (похват, метод) по даден въпрос. Затова споделяйте своя опит, пък нека читателят да реши кой способ да ползва. :yes:
-
Реших да спася нещастните клети цистерни .Не знам дали се е получило , но до някъде са възстановени . По-натам и разглобената ще види бяла свят :)
(http://media.snimka.bg/s1/2516/031276786-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/2516/031276790-big.jpg?r=0)
-
Ровейки се из темите - на снимката горе има и оригинални парапети . Вижте приликата или разликата .Лично за мен тя е само в профила .
-
Чудни са.............. &bgflag
(http://farm4.staticflickr.com/3797/10588846105_2b6363904d_o.png)