RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Представете модел | Review a model => Темата е започната от: VladoC в 02 Август 2017, 23:00:36

Титла: ALCO PA 1 на ATHEARN в HO
Публикувано от: VladoC в 02 Август 2017, 23:00:36
Преди две седмици се сдобих с модел на ALCO PA 1 с ливрея на ATSF:

(https://s19.postimg.org/qn75yp8wz/IMAG0012.jpg)

(https://s19.postimg.org/4pap4wtwj/IMAG0015.jpg)

Оригиналът е дизел електрически локомотив с мощност 2000 к.с., осова формула А1А-А1А , с натоварване на ос 23 тона и максимална скорост 117 мили/час (188 км/час).

Моделът е производство на Athearn и е разработен през 1970 г.

(https://s19.postimg.org/f1wzqznfn/IMAG0016.jpg)

(https://s19.postimg.org/rul3qwz1f/IMAG0018.jpg)

Моделът е аналогов и няма куплунг за декодер.
Коша е пластмасов, рамата е метална - лята. Талигите са метални, клоосите са с външно лагеруване, редукторът е с пластмасови зъбни колела, като задвижването, за разлика от оригинала е на шестте колооси.

(https://s19.postimg.org/hn75s9277/IMAG0029.jpg)

Токоснемането става чрез лагерните втулки, като двете рамни платна на талигите са изолирани едно от друго. Рамата е с единия потенциал, а вторият се предава на двигателя посредством еластична стоманена шина, контактуваща с двете талиги. Колоосите са с външни шийки, като колелата на колооста са изолирани едно от друго.

(https://s19.postimg.org/onv5l13z7/IMAG0030.jpg)

Двигателят е колекторен , петполюсен с два масивни маховика. Окачването на двигателя към рамата е с гумен тампон. Предаването към талигите е с карданни валове.
Има осветление само на челния прожектор с лампа с нажежаема жичка, монтирана на предната талига - според мен неправилно решение, защото в крива яркостта намалява значително. По тази причина демотирах лампата и ще я заменя с LED осветление.
Детайлността на коша е задоволителна, но има много добро оцветяване.
Талигите са ляти и детайлите са добре имитирани - талигова рама, букси, пружини, калодки и спирачни цилидри.
Теглото на модела е 437 грама и в кобинация с шест задвижващи колооси гарантира голяма теглителна сила.
Дължината е 230 мм и е мащабна.

Тъй като този локомотив е теглил пътнически влакове поръчах три вагона:

(https://s19.postimg.org/gm2bpdvtv/IMAG0021.jpg)

Безкупеен вагон, спален вагон и "observation" - за наблюдение. Закача се в края на влака и отзад е остъклен:

(https://s19.postimg.org/fc93o2rfn/IMAG0023.jpg)

(https://s19.postimg.org/vkpbxk09v/IMAG0024.jpg)

Вагоните са производство на Walthers и са закупени от тук: http://www.modeltrainstuff.com/
Имат добра детайлировка с вътрешно обзавеждане и тонирани прозорци. Осветлението е LED и е опция с цена като на самия вагон, защото се предлага с талиги. Оригиналните талиги са пластмасови и нямат токоснемане.
Дължината на вагоните е 298 мм, като напълни съответства на оригинала, който е 85 фута.
Преходите между вагоните са подвижни, но между вагоните има разстояние:

(https://s19.postimg.org/i8w4ocx9f/IMAG0028.jpg)

Това е така, защото им дават минимален радиус на кривата 18" - 457мм.
Има възможност да се подменят тегличите, за да се доближат вагоните, на минималният радиус на кривата става 24" - 610мм.
Титла: Re: ALCO PA 1 на ATHEARN в HO
Публикувано от: petrov в 03 Август 2017, 23:04:11
Страхотни са Влади. :hi: И аз заглеждам пътнически,ама ще почакат,че се налапах с товарни....
Титла: Re: ALCO PA 1 на ATHEARN в HO
Публикувано от: BaHkaTa в 04 Август 2017, 12:24:08
Чудесен локомотив и вагоните са красотни. Добро начало. Имаш ли за цел да пресъздадеш Santa Fe Super Chief El Capitan ?

(https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/7c/cb/4b/7ccb4b75535088a0f2f4c94892f4b20b.jpg)
Титла: Re: ALCO PA 1 на ATHEARN в HO
Публикувано от: VladoC в 04 Август 2017, 13:50:29
Чудесен локомотив и вагоните са красотни. Добро начало. Имаш ли за цел да пресъздадеш Santa Fe Super Chief El Capitan ?

Имам такава идея, но ми трябва време, за да проуча по-подробно историята на тези влакове.
Не е проблем набавянето на вагоните, но все още не съм събрал информация за комплектацията на съставите.