RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Представете модел | Review a model => Темата е започната от: widowmaker в 12 Ноември 2008, 14:01:08
-
T2 (PTL 2/2), 1-ва епоха, принадлежност K.P.E.V. - Altona, като част от сет-а ми - кат. № 21249 (http://www.mj-blog.dk/2007/07/preussisk-vognsaet-fra-trix/#more-811), производство на TRIX.
(http://picbg.net/u/60105/47898/587496.jpg)
(http://picbg.net/u/60105/47898/587497.jpg)
Единственото недопипано место се оказа осветлението, лампичките са твърде слаби (ще бъдат подменени със светодиоди),
а това е може би поради факта, че първата версия на модела е пусната през 1988-ма...
Локомотивът е снабден фабрично с декодер DCC/Selectrix, поддържащ, естествено и двата формата + аналогово управление.
За качеството на трансмисията нищо няма да казвам, безсмислено е, все пак това е Трикс :)
-
Наистина голям сладур! Това с 2-3 малки пътнически вагончета си е направо "must have" както казват братята Хамериканци :)
-
Бре мноооого добре си изглежда и с тези зад него от сета - особено платформата с пожарните коли , и те детайлни ...
Всеки момент , очаквам някой колега да изреве ,че продава подвижният състав и почва да колекционира в мащаб 1/87 коли и камиони - толкова детайлно взеха да ги правят и тях , че вече не са като допълнение на жп макетите , ами необходим атрибут.
Лока е страхотен , още повече че е на DC - а ако не е тайна (на женската част друго ще казваме ;)) каква му е цената днес?
-
Значи аз го играх в Ибей. Сетът е чисто нов, човека, който го продава е собственик на магазин и за последните няколко месеца е продал (следя аз редовно какво се продава) поне 15-на такива сет-а, явно са му залежали в магазина, пък и като гледам как цената на която се отиграва в ибей от лятото насам намалява малко по малко, явно на западняците покрай кризата много-много не им се дават пари за хоби.
-
Хах ,верно за добро е било , а така попитах защото , тия дни (или към нова година ) ще сканирам и пусна някой страници от каталозите на Конрад с по - екзотични модели (от 1997 - 2003 година) като има екзотика и в цените , особено на някой неща дето за пет години са се удвоили буквално...
Значи някой търговци (дори и в ибей) не надуват цените на неща купени преди пет години и си ги продават и сега на онези цени.Още повече , че те първо са си взели отстъпката на производителя , и второ са ударили още тогава кьоравото с цената от началното им пускане (тогава има и по-голямо търсене на новото и печелят и от оборота).
Абе въобще - бели страни. Само за моделисти ...
-
Честито и добре дошъл !
Невероятно красива машинка , не ми е в епохата но се замислих дали да не го направя 'музеен експонат' на някой гаров площад...но ооо твърде висока е цената за да го забия на фундамент :(
-
Роко го предлагат Те двойката във 2-ра епоха все още и техният модел не е никак лош, няма само светлини, но това не е проблем да се направи, продава се на цена около 120-130 евро...
(http://roco.cc/typo3temp/pics/c014fd2767.jpg)
-
Поздравления!!! Много са малко хобистите, които се вълнуват от такъв вид подвижен състав,и от тези епохи ;)
-
Остава да му туря и звук... е, с малки доработки, но има место (като се махне оригиналният баласт и се смени с такъв от по старата версия на Т2 или с ръчно направен от по-плътни метали), пък и ЕСУ предлагат декодер 3.5 микро за Гласкастен, който се побира вътре :)
-
Вчера гледах един клип в "тубата" как въпросната "въшка" тегли 18 вагона...
:o ::)
-
Приятно е да видя, че и още един от форума си е писал 1-ва епоха под аватара!
Скоро очаквам бройката да се качи още, имам конкретни подозрения по въпроса.
За локомотива нека споменем, че все пак той е баварско производство и има 2 модификации, горе е първата, а на втората шатунът е хванат направо за втората колоос. И двете се водят BR 983 и са конструирани за един оператор в кабината.
BR 983 - (bay. PtL 2/2) - BR 98 301-309 ohne Blindwelle
BR 983 - (bay. PtL 2/2) - BR 98 310-322 mit Blindwelle
(http://www.modellbahnshop-lippe.com/article_data/images/3/4135_b.jpg)
(http://www.dingler.de/modelle/modelle132s1/br983/images/lok_br_983_spur_1_ohne_BW.jpg)
(http://www.worldrailfans.info/Articles/Europe/GermanSteamImages/Bavarian/98-316.jpg)
(http://medienpdb.maerklin.de/product_files/1/img/grossansicht/54504.jpg)
Поздравления и от мен!!
-
еее, прекалявате !
Казвайте веднага кое да си купя : Трикс ? Роко ?
-
еее, прекалявате !
Казвайте веднага кое да си купя : Трикс ? Роко ?
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1045.msg14119.html#msg14119 (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1045.msg14119.html#msg14119)
-
еее, прекалявате !
Казвайте веднага кое да си купя : Трикс ? Роко ?
Братко , ти нали мина в V+ епоха ?
;D ;D ;D :)
-
Ne ра3бра ли ,4е ми трябва музеен Lок за гаровия пло6таD ?
-
Trix 21249 е с вграден декодер и осветление.
На роковският локомотив трябва да се прави ъгрейд в тая насока.
Аз си купих едни 3мм светодиоди от конрад с топло бяла светлина, които точно пасват на местото на крушките.
Единственото необходимо е резистор, последователно на светодиода. Свети доста по добре, но предвид геометрията на светловода за задните светлини, ще трябва да "тунинговам" "светлинният сорс" така, че да няма насочена светлина, а да свети настрани. Сещам се за един вариант, ще го пробвам на някой обикновен светодиод, пък после ще "ъпгрейдна" белия.
Все още не съм решил нещата около "аудиото", ЕСУ предлагат локсаунд 3.5 микро със звук точно за Гласкастен, но 100 евро нещо не ми се дават...
Ей такъв е бил първият вариант, все пак е бил произведен за K. Bay. Sts. B., KPEV купуват в последствие 2 броя - версията със шатун - номера 6081 и 6082, Altona (сега квартал на Хамбург):
-
Да ,ориентирах се ; не ми трябва декодер и звук , ще е 'музеен' ;)
-
;D ;D ;D ;D ;D
Ако ти такъв шедьовър сложиш на гаровият си площад , аз ще пусна брониран влак по макета ти , ииии... - ...коловозите да са ти яки!!!
;D ;D ;D ;D ;D
-------------------
widowmaker за светодиода пробвай най-старият начин - с огледална повърхност , която да отразява към светловода . Обикновенно това го правят и когато нямат много място за "екстри".Огледалната повърхност става от станиол и т.н.Лично аз ползвам гърба на етикетите на кока-кола от 1,5 л. (от "лайта" беше).
Лъскавината му е ненадмината и лесно се обработва и лепи...номера е да не го пипаш по лъскавият слой с ръце , за да не се омасли .Всяко "измиване" го помътнява , и тогава по-добре ново парченце...
-
Значи светловода е малко по инакъв - има вдлъбнатина в пластмасата, в която влиза лампата и така свети кръгово, като задната му страна е направена да връща светлината във "вярната" посока :)
Мислех да направя 90 градусова конусна дупка с диаметър 3мм в челото, така, че пъхвайки конус от станиол, да се получи ей това:
-
Ако това ти върши работа - защо не!?!
Имай впредвид , че въпросният конус непременно трябва да го шлайфаш преди да му сложиш станиола , защото след пробиването ще е млечно бял в следствие на обработката ...може и да стане с подходящ полир , като например с "дремел" става ако внимаваш с оборотите , и паста която не е задължителна , но тогава ти трябва търпение и време ;) .
А така или иначе на върхът на конуса не можеш да се добереш , ще прави сянка - по-точно разсейването ще е нееоднородно , но пък тя може и да не пречи...пробвай или промени радикално системата (стига да има възможност).
;D
-
Снощи експериментирах с един червен диод няколко варианта за пречупване на светлината, ама нещо не се получава така, както искам.
Може би да сложа малка призмичка или да си купя смд светодиоди, които да вградя директно във фенерите...
-
... да вградя директно във фенерите ...
(http://photo-forum.net/forum/smileys/smiley24.gif)
Давай! Изпитано е!
-
Аз също съм правил какви ли не идиотизми, т.е. имам достатъчно рутина - пико локомотивите бяха единственото достъпно нещо преди повече от 30 години - тогава, когато започнах да се занимавам с влакчета :)
-
Само внимавай къде и как ще сложиш резисторите, за да не токнеш светодиод без него, че после смяната би била неприятна.
-
Само внимавай къде и как ще сложиш резисторите, за да не токнеш светодиод без него, че после смяната би била неприятна.
Човече, основното ми занимание от 20 години насам е проектиране на електронни устройства и модули :)
(виж раздела за DCC)
Нали не мислиш, че ще имам проблем с едни резистори ?
;D 8)
-
Само внимавай къде и как ще сложиш резисторите, за да не токнеш светодиод без него, че после смяната би била неприятна.
Човече, основното ми занимание от 20 години насам е проектиране на електронни устройства и модули :)
(виж раздела за DCC)
Нали не мислиш, че ще имам проблем с едни резистори ?
;D 8)
Виждам, но не става дума за принципна грешка, а за неволна. Механика си е и като се сложи капачката не се знае кое къде ще опре.
Каквото и да съм правил винаги съм се старал да е максимално дуракоустойчиво, пазейки го най-вече от себе си! ;D
-
ще туря джейфет смд транзистори в корпус SOT-23 като генератори на ток :)
-
... генератори на ток :)
Там е истината, 2 от схемите ми са такива, дори и с биполярни транзистори ефектът е поразителен - точно онова, което би искал всеки хобист.
-
Тази схема върши ли ти работа!? ;)
(http://picbg.net/u/16413/11530/239778.bmp)
;D
-
Има доволно по прост вариант, но иска да си подбереш транзистори с нужният на теб максимален ток.
Пак могат да се закачат по няколко последователно. Токът през диода е максималният дрейнов ток за конкретния джейфет.
-
Мда , ясно!
Схемата от горе , е за аналогово захранване , като гарантира еднороден интензитет на светене от светодиодите , независимо от регулирането на тяговото напрежение от 1-до 12/14 волта. ЛМ-ката се саморегулира чрез инстантният (или reset-) резистора който в случая е 3.3 Ома , като подавайки необходимият и ограничен до допустимият ток за светодиодите дори не се нагрява (в корпус ТО-92).
;D
-
Тая, която съм ти начертал е и за аналогово напрежение - започва да работи когато тяговото напрежение надвиши отпушващото за светодиода - т.е. от 2.5-3В и нагоре светенето е еднородно.
Твоята схема не може да работи от 1В, светодиода (жълт примерно) се отпушва над 2.5В, т.е. ще свети, ама не от 1В, а от 2.5-3.
-
Ето този красавец пък го купиха на безценица преди пет минутки...
(http://img71.imageshack.us/img71/6891/84075093mq0.th.png) (http://img71.imageshack.us/my.php?image=84075093mq0.png)
Жалко, че няма как да се купуват такива, дето не ги доставят извън Германия-то и за това сигурно цените им са доста по-ниски.
-
Тая, която съм ти начертал е и за аналогово напрежение - започва да работи когато тяговото напрежение надвиши отпушващото за светодиода - т.е. от 2.5-3В и нагоре светенето е еднородно.
Твоята схема не може да работи от 1В, светодиода (жълт примерно) се отпушва над 2.5В, т.е. ще свети, ама не от 1В, а от 2.5-3.
Прав си - грешката е моя . Исках да подчертая , че светят с еднакъв интензитет независимо от входното напрежение - то е ясно че под прага на светодиодите , няма да работят... :-[
-
Направих аз Т2-ката, малко си поиграх със задният светодиод - беше зловещо изпилен, после пак полиран, ама в крайна сметка стана.
Ще кача снимки идната седмица.
-
На снимка светещи светодиоди изглеждат определено зле,
ако не си го знаел досега ще се убедиш,
но както и да изглеждат - снимки трябва да има непременно,
т.е. приемаме всякакви. ;D
-
Аз няма да качвам снимки на диодите, а на локомотива отвътре да се види как е направен :)
-
(http://home.kabelfoon.nl/~avdzee/bonn-2007-06-12-20d-5342-int.jpg)
-
Това е сетът на Роко с Т2
-
Ето малко снимки от първия Т2 на Трикс - 22411, Т2 6081 Altona, произвеждал се е в периода 1988-93 г.
KPEV закупуват от производителя Krauss & Co 3 локомотива:
6061 (Eberfeld) - нямам данни да се е произвеждал като модел.
6081 и 6082 (Altona) - 6081 - 22411,(21218 сет) и 6082 - 21249 (сет) на Трикс, 6081 - 43337 на Роко.
Инфо на английски (http://www-personal.umich.edu/~khmiska/_derived/glaskasten.htm)
общ вид:
(http://picbg.net/pubpic/BE/A0/c8ae82f1f653bea0.jpg)
(http://picbg.net/pubpic/E4/A4/d956cd07a7b8e4a4.jpg)
отвътре:
(http://picbg.net/pubpic/BF/B9/f2e9210e3197bfb9.jpg)
(http://picbg.net/pubpic/6A/21/1bec82f64ecd6a21.jpg)
(http://picbg.net/pubpic/A4/AE/28a8f0d9efc6a4ae.jpg)
(http://picbg.net/pubpic/8A/0F/ef56a54d9c938a0f.jpg)
мястото за декодер:
(http://picbg.net/pubpic/B6/DC/e94385b93eb3b6dc.jpg)
(http://picbg.net/pubpic/AF/51/d981a21d70eeaf51.jpg)
-
Ето и един влак с Т2 6081 Altona (Trix 22411), на който не съм му купил все още 3-я вагон (1-ва снимка):
(http://osterthun.com/0Laenderbahnen/Personenwagen/2achs/pics~2/F5823pr1.jpg)
(http://www.picbg.net/pubpic/EE/AE/ea88c05ffb82eeae.jpg)
-
Това са възможно най-сладурските вагони на фирмата в 1-ва епоха,
само оставаше да не ги вземеш ...
Fleischmann 5824 + 5821 и ти остава
Fleischmann 5823
(http://www.effert.de/GFN-Bilderarchiv/f5823_85.jpg)
четвъртокласния вагон, даже май ще ти трябват два ...
И понеже си още в Китай, това веднага означава, че пак жена ти е направила снимката ...
Страхотна жена имаш!! :good:
-
Не, снимах го аз преди да тръгна, ама чак сега имам читав нет да кача фотото.
Ще взема и синия вагон, стига да се покаже из ибей.
Само един ще е, щото ще трябва да се сменя номера на единия вагон ако са два,
а въпросният номер го пише също и на рамата с дребен шрифт,
преправянето на който си е галимация.
А относно жените...
Май е по добре да са настрана от влаковете,
защото колкото и либерално настроени да са към хобитата ни,
рано или късно започват да мърморят...
А приликата между вентилатора и жената е, че и той и тя след време спират да духат
и почват само да бучат...
-
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Х 2
-
Двата заедно, остава да намеря тежест от стария вариант за новия,
да изхвърля трикс декодера и да туря някакъв по малък,
така няма да се виждат кабели в кабината:
(http://picbg.net/pubpic/48/56/c15e2ffb02464856.jpg)
-
Двата заедно, остава да намеря тежест от стария вариант за новия,
да изхвърля трикс декодера и да туря някакъв по малък,
така няма да се виждат кабели в кабината:
(http://picbg.net/pubpic/48/56/c15e2ffb02464856.jpg)
Съветвам те, на CT-Electronic да си вземеш. Точно за там е правен.
-
Аз знам какво да си взема, но предвид, че имам някой и друг радиоуправляем самолет и още няколко други хобита
и предвид, че си купих и обектив за апарата, засега идеята за дигитализиране увисва (и чака).
SL75 точно пасва в старата тежест (с леко разпилване), проблем ще е говорителя, но и там може да се измисли нещо.
Той Любо (между другото) ме чака от 2 години да се наканя...
-
Един поглед отдолу (със свален капак):
(http://picbg.net/u/60105/42707/514713.jpg)
-
Метални ли са зъбчатките на колоосите или само така ми се струва? :unsure:
-
Метални са естествено :)
-
Единият гласкастен (22411, 20 годишен модел) вече е озвучен с декодер на Любо (SL75 на CT-Elektronik).
Би трябвало да е първият (в Бг) :) (знам само за един роковски в европа, има клип с него в тубата)
Големи благодарности към Любо за отделеното време!
Любо, много съм ти задължен (със закупуването на поне 5-6 декодера още)
:hi:
Невероятно добре се представя (като звук и визия) тоя иначе миниатюрен локомотив!
Имах съмнения, че заради 2-те оси само ще има проблеми с токоотнемането
(то има, ама на програмната релса на Роко), но хер Тилиг за пореден път доказа,
че неговите релси елит са "дъ бест ин ди юнивърс" (чист месинг, нема 6-5).
По флекс релса, купувана преди 2-3 години и никога нечистена, локомотива върви перфектно!
Независимо, че говорителчето е монтирано в кабината, звукът е много добър (съвсем, ама съвсем леко е глух),
но ще има още доработки по кабината, за да изкарам малко повече високи.
Иначе декодера е наврян в баласта на машината (който се оказа от чисто олово - не дай боже да го изпуснеш на теракот),
а говорителчето е монтирано така, че почти не се забелязва.
-
Понеже говорихме с един приятел по този въпрос и взех, та потърсих инфо и снимки в нета.
Надявам се на някой да му свърши работа това, ако е решил да изреже прозореца
и да залепи фигурка на машинист във въпросния локомотив:
При баварският PTL 2/2, познат още като Glaskasten, местото за машиниста е от дясната страна,
като очевидно средните прозорци не са се отваряли - само двата крайни имат первази
и на всички снимки в нета само те са отворени:
(http://www.bahnzauber-europa.at/eisenba_Glaskasten%20Sensetal_01.JPG)
(http://www.bahnzauber-europa.at/eisenba_Glaskasten%20Sensetal_03.JPG)
(http://www.bahnzauber-europa.at/eisenba_Glaskasten%20Sensetal_07.JPG)
(http://www.bahnzauber-europa.at/eisenba_Glaskasten%20Sensetal_06.JPG)
(http://www.bahnzauber-europa.at/eisenba_Glaskasten%20Sensetal_11.JPG)
-
Тенкю, баба, тенкю :thank_you:
-
Поздрав за Дани!!!
:hi: :drinks:
(http://www.mo-na-ko.net/php/portal/_Clanky2009/LokomotivaGlaskasten/112.jpg)
Котела на "Glaskasten"-а в 1:22,5!!! ;)
И той самия пак в тоз размер... :on_the_quiet:
(http://www.mo-na-ko.net/php/portal/_Clanky2009/LokomotivaGlaskasten/037.jpg)
(http://www.mo-na-ko.net/php/portal/_Clanky2009/LokomotivaGlaskasten/032.jpg)
(http://www.mo-na-ko.net/php/portal/_Clanky2009/LokomotivaGlaskasten/025.jpg)
А тук е цялата галерия
http://www.mo-na-ko.net/php/portal/_Clanky2009/LokomotivaGlaskasten/index2.html
снимките стават за справка по детайлите на този малък локомотив с парно сърце!!! ;)
-
Грозноват изглежда, сравнен със стандартен парен локомотив, но за началото на века си е бил иновация.
Нужен е бил само машинист, огняр не е имало заради гравитационния принцип на зареждане на въглищата.
Един от тях, произведен през 1908г. - 98 307 се пенсионира чак 1963г.
Това прави 55 години служба за локомотив, който не е бил в масово производство (само 48 бройки, включая 6 бр. от ранната версия),
както примерно пруският Р8 (с 3498 броя). Жена ми продължава да твърди, че това е най хубавият ми локомотив :)
Иначе точно това копие в 1:22,5 е просто супер детайлно!