Последни публикации

Страници: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
43
Както обещах, бавно и напоително ще представям изработените за клуба модели на различен подвижен състав.

Днес ще представя едно истинско бижу, отново направено (по-точно преправено) от Васко и то е моторизирането на модел на  специализиран двупътен колесен багер Atlas на Kibri с кат. номер 16312 в мащаб НО.

Оригиналът (снимката е ориентировъчна):


История на модела:
Началото се започва с подарен от наш член (Иво Ненчев) мотор с редуктор и деференциал, закупен от АлиЕкспрес. И точно като в приказката "на копчето балтон" започва чудене на кой модел да бъде монтиран, за да стане добре. За донор е избран именно горепосочения модел на Kibri, като кой ако не Васко се заема с тази нелека задача да го моторизира.

Какви са характеристиките на модела:
1. Използван е декодер на Esu LokPilot micro;
2. За железопътни колела са послужили такива за мащаб N, като токоснемането се осигурява от тях;
3. Задвижването се осигурява от едната ос на колелата (пътните), като за по-добро сцепление е поставен и бандаж;
4. Монтирани са челни долни светлини, горен челен фар, задни червени светлини и осветление в кабината;
5. Заради PowerPack-а са сложени два кондензатора отстрани на шасито.

А сега да видим и снимки:









И една снимка отдолу. Добре се виждат поставения мотор и двата кондензатора:



И за капак кратко видео:

Двупътен колесен багер Atlas на Kibri в мащаб HO, кат. номер 16312

Толкова и за този модел. Очаквайте продължение...
44
Да почива в мир!  :(
45
Още един творец ни напусна! Почивай в мир Жорж!
Съболезнования на близките му! Съболезнования и на теб Gregary, бяхте неразделни приятели.
46
Почивай в мир приятелю! Не мога да повярвам.
47
БДЖ ще плати 30 млн. лв. за 76 употребявани вагона от Deutsche Bahn
Единствено германските железници изпратиха оферта, а според държавното жп дружество тя е „изключително изгодна“
12:30 01.03.2024
Глория Христова
След като в средата на януари транспортният министър Георги Гвоздейков обяви, че „БДЖ – Пътнически превози“ ще закупи вагони втора употреба от немските железници, сега дружеството прави крачка да официализира придобивките. За целта пътническото държавно жп дружество стартира процедура за договаряне без предварителна покана за участие. От нея най-накрая става ясно и каква е цената на въпросите 76 употребявани вагона. Общата им стойност е над 29.7 млн. лв. без ДДС.
Припомняме, че Гвоздейков отказваше да обяви цената, докато не бъдат завършени официално преговорите с Deutsche Bahn. Единствено заявяваше, че тя е изключително изгодна. До сделката се стигна, след като ресорното ведомство изпрати запитвания до най-големите производители в Европа за свободен подвижен състав. Реакция обаче имаше само от немските железници.
За да бъдат закупени вагоните, трябваше да се мине през официална процедура. В началото на февруари Гвоздейков заяви в ресорната комисия в парламента, че сделката върви към финал и спазвайки всички законови процедури, тя ще се реализира по Закона за обществените поръчки.
Именно заради това на 28 февруари „БДЖ – Пътнически превози“ обявява въпросната процедура, като тя е за договаряне без предварителна покана за участие. Това е така, защото вече е ясно кой ще е изпълнителят – немските железници. Поканата е изпратена до представители на Deutsche Bahn във Франкфурт на Майн.
Ресорното ведомство бе договорило всички подробности още през януари, а заложеният индикативен срок за получаване на оферти е 15 март. Най-вероятно след тази дата ще се направят и стъпки към официалното подписване на договора между дружеството и немските железници, тъй като други няма.
Колко струва един вагон
Поканата е за покупка на общо 76 пътнически вагона втора ръка, като общата им прогнозна стойност е малко над 29.7 млн. лв. без ДДС. Ще бъдат закупени общо 66 второкласни вагона, като 6 от тях са оборудвани за превоз на трудно-подвижни лица. Останалите 10 вагона са тип бистра.
В мотивите за избор на процедурата е обяснено, че Deutsche Bahn е предложил цена от 200 хил. евро без ДДС (390 хил. лв.) за един пътнически вагон. В тази стойност влиза и ръководство за поддръжка, като изрично е посочено, че само тя струва около 490 хил. лв.
Предложената цена е изключително изгодна, предвид обстоятелството, че практически вторичен пазар на железопътен подвижен състав на територията на ЕС не е развит и широко предлагане на такъв подвижен състав не съществува. Предложението в офертата е ексклузивно, специално за „БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД, и е със срок на валидност 20 работни дни.“
Допълва се, че „офертата, получена от DB Fernverkehr AG за доставка на 76 броя пътнически вагони, представлява оферта, при която за кратко време (20 работни дни) възниква възможност да се получат доставки при особено изгодни условия, а именно незабавна доставка на пътнически вагони, пуснати на пазара и въведени в експлоатация на територията на ЕС.“
Посочва се още, че вагоните са в добро експлоатационно състояние, с извършен основен ремонт през последните 2 до 4 години и предвид сроковете, заложени в плана за поддръжка и ремонт на посочените серии вагони, им остават 6 до 4 години експлоатационен период до извършване на следващия основен ремонт.
Същевременно, продажната цена на пътническите вагони е значително по-ниска от обичайните пазарни цени в сравнение с пазарните цени за доставка на нов подвижен железопътен състав.“
Направено е сравнение с цена на един нов второкласен вагон с включена последваща поддръжка, като е посочено, че тя би била над 4.8 млн. лв. без ДДС. Ако пък е оборудван и за хора с неравностойно положение, то покупката би се оскъпила до над 4.9 млн. лв. без ДДС. Цените са цитирани от обявена процедура на Полските железници за доставка на вагони.
Подчертава се, че „оферираната от DB Fernverkehr AG цена, сравнена дори с цената за ремонт е изключително изгодна/благоприятна за възложителя“. На база получени индикативни оферти в проведено пазарно проучване цената за ремонт варира в зависимост от вида на вагоните, както следва: при среден ремонт между 500 и 800 хил. лв. без ДДС, а при капитален ремонт – между 1 млн. и 1.9 млн. лв. без ДДС.
Подробности
От документацията става ясно, че съгласно договора за извършване на обществена услуга, сключен през 2009 г. (и изтичащ тази година), държавното пътническо дружество следва да разполага с минимум 542 вагона, от които 40 първокласни, 360 второкласни, 30 смесени – първа и втора класа, 52 спални и кушет вагони и 60 други вагони – за превозване на хора с ограничена мобилност, ресторанти, бюфети, фургони.
В момента „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД изпитва затруднения по обвръзката на съставите на влаковете съгласно ПКВ, поради липса на достатъчен брой вагони в експлоатационна годност (с не изтекъл срок за планов ремонт).“
За да се осигури ПКВ с необходимия брой пътнически вагони от различните серии се допуска повишен оборот на вагони и композиции, като времето за технически преглед, профилактика, почистване и екипиране на влаковете е сведено до технологичния минимум. Това обстоятелство ускорява амортизацията на подвижния железопътен състав и допълнително влошава експлоатационно-техническите показатели на вагоните, се допълва още.
Към 14 февруари съгласно действащия ГДВ обвръзката на всички категории влакове се осъществява със 187 технически изправни второкласни пътнически вагона в съставите на влаковете. Съгласно ПКВ са необходими 205 вагона в съставите на влаковете, т.е. има недостиг във влаковете от 18 вагона.
През летния сезон на 2024 г. цитирания недостиг ще се увеличи с още 39 вагона, съгласно плана за композиране на влаковете за сезон 2023/2024 г. и ще достигне 57 вагона.“
Цитирана е обявената процедура за ремонт на 133 бр. пътнически вагона и е посочено, че след нейното приключване „изваждането на вагоните от графиците за превоз на пътници, ще доведе до недостиг и допълнително ще затрудни нормалното функциониране на дружеството и обезпечеността от вагони, необходими за нормалната функционалност и обслужване на графика.“
Именно това е основен мотив за покупката на вагоните втора ръка от немските железници. Посочва се, че държавното пътническо дружество е изпратило запитване за подвижен състав до едни от най-големите жп превозвачи в Европа - Trenitalia, SBB-Swiss Federal Railways, SNCB (Societe nationale des Chemins de belges), DB Regio AG и SNCF Travelers, с оглед предмета и спецификата на поръчката.
Към отправеното запитване интерес не беше заявен.“
В последствие железопътния превозвач DB Regio AG чрез DB Fernverkehr AG отправи оферта за доставката на подвижния състав, предмет на поръчката. Така се е стигнало и до сделката.

Източник:
https://www.economic.bg/bg/a/view/bdj-shte-plati-30-mln-lv-za-76-upotrebjavani-vagona-ot-deutsche-bahn
48
Бог да го прости!
Нямам думи за него!
Добър и човечен...
 :(
49

Нямам думи... мир на душата му! Да кара небесните влакчета
50
Бог да го прости!  :(
Страници: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10