Последни публикации

Страници: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10
51
Цитат

09:15 02.04.2024
Глория Христова
Мегатъргове за влакове по ПВУ

Само една компания прояви интерес към процедурата за доставка на 7 двуетажни влакове, финансирани по линия на Плана за възстановяване и устойчивост. До крайния срок, който бе удължен веднъж, единствено „Щадлер Полска“ подаде оферта, сочи справка в Регистъра за обществени поръчки. Предложението ѝ е с около 100 млн. лв. по-ниско от прогнозната стойност.

Припомняме, че търгът е на стойност над 410.5 млн. лв. без ДДС. Първоначалният срок за подаване на оферти бе 14 март, но впоследствие бе удължен от Министерство на транспорта до 28 март.

Всъщност полската компания бе тази, която обжалва разяснения, получени от министерството, в предишния търг за двуетажните влакове. Той впоследствие бе прекратен, тъй като тогава единствено китайската CRRC Zhuzhou Locomotive CO прояви интерес, но даде прекалено дълъг срок за доставка.

Офертата на „Щадлер“ е подадена от адвокатско дружество „Арсов, Начев, Ганева“ точно в последния възможен ден – на 28 март, в 14:25 ч.

Компанията предлага цена в размер на малко над 300.5 млн. лв. без ДДС ( над 360.6 млн. лв. с ДДС) за 7-те влака. Предложението е с около 100 млн. лв. по-малко от предварителната прогнозна стойност на търга. Тук влизат и 15-годишна поддръжка и обучение на персонала.

Цената на един двуетажен влак е над 42.9 млн. лв. без ДДС. Плановата поддръжка е в размер на 7.90 лв/километър на влак. Извънплановата поддръжка е 5% от общата стойност без ДДС, а за извънреден ремонт – 10%.

Срокът за доставка на последната бройка от подвижния състав е 26 месеца. С това компанията напълно отговаря на изискването на възложителя.

Другите поръчки
Другите две поръчки – за доставката на 35 мотрисни влака и 20 „push pull” влака – тъпчат на едно място и все още няма развитие по тях. Припомняме, че процедурата за „push pull” влаковете се проверява от Европейската комисия заради участието на китайската компанията, която според европейските институции, получава чуждестранна субсидия, която изкривява вътрешния пазар.

Ресорният министър Георги Гвоздейков заяви в пост, че ще насрочи преговори с другия участник – испанската Patentes Talgo SL. Това трябваше да стане миналата седмица, но до момента няма такава покана в ЦАИС.

Поръчката за 35-те мотрисни влака бе спряна заради жалба на френската Alstom. КЗК пусна поръчката, но не и министерството, въпреки заявката на министъра, че търгът скоро ще продължи.     

Източник:
https://www.economic.bg/bg/a/view/edinstveno-shtadler-iska-da-dostyavi-dvuetajnite-vlakove-po-pvu#google_vignette
56
Благодаря, Пач!

Но по-малко от 16 Евро няма като транспортни разходи га че е от Европата, заедно със самия каталог нещата отиват над 50 лева...

Доста скъпо за справка...


Затова търся от България...
58
Сбирки / Клубни мероприятия / Дейности / Re: Y-модул
« Последна публикация от Vlado - 28 Март 2024, 15:58:26 »
Работата продължава усилено. Сега във фокуса на Иво са скалите. Мммм, добре се получават, нали?! Майсторът си е майстор!







Следва продължение...
59
Търся общ голям каталог Roco  1997/98 - 0, 0m, HO, HOe ; може и  1996/97 - 0, 0m, HO, HOe.

Може и временно назаем, след което ще го върна. Основно ме интересува частта 0m - ROCO Alpin.

Същото се отнася и за каталози на фирмите  UTZ  и FAMA   за типоразмер Om. Мащаб 1:45, междурелсие 22,5 мм.

Носих такива модели в 0m на една от изложбите в Русе, заедно с 0е, на 16,5 междурелсие, които пусках в движение.

Трябват ми само за 3-4 дни, ако каталозите не са за продан.

Благодаря предварително!!! :hi:



60
Сбирки / Клубни мероприятия / Дейности / Re: Y-модул
« Последна публикация от Vlado - 26 Март 2024, 09:12:09 »
Малък напредък по модула. Започна полагането на зеленината, както и напредва оформянето на скалите:







Очаквайте продължение...
Страници: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10