61
62
Полезни линкове към сайтове на готови проекти | Useful links to sites for other projects and layouts / Re: Интересни линкове към чужди макети
« Последна публикация от Old Boris - 25 Март 2024, 22:07:03 »Малко картинки от клуба в Колорадо
https://www.facebook.com/share/v/sSziHxSah8GCNiFf/?mibextid=WC7FNe
https://www.facebook.com/share/v/sSziHxSah8GCNiFf/?mibextid=WC7FNe
63
Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby / Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Последна публикация от pach - 25 Март 2024, 13:55:06 »В помощ на Грегъри - може пък да няма някоя снимка:
https://youtu.be/mNY_GoELrXU?si=SEdIFH_Et6YVT6Jn
https://youtu.be/mNY_GoELrXU?si=SEdIFH_Et6YVT6Jn
64
Полезни линкове към сайтове на готови проекти | Useful links to sites for other projects and layouts / Re: Интересни линкове към чужди макети
« Последна публикация от jopeto - 25 Март 2024, 13:07:51 »Не за всеки вкус, но изпълнвно страхотно.https://www.youtube.com/watch?v=VP8vy5qpH-4
65
Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models / "Модернизиране" на PIKO DR 56 2719 - поставяне на звуков декодер ESU
« Последна публикация от IvanC - 24 Март 2024, 21:33:44 »Челни светлини на локомотива - рамата преди преработката:
Клъц на едната шина:
Запоявам проводниче:
и го прекарвам по рамата:
Запоявам проводничета от токоснемащите шини на локомотива, които ще подадат захранването от релсите към декодера:
Изрез в дъното на пещта:
Запоявам куплунгче за ел. връзка от лока към тендера на парче универсална платка (мое творение) и опроводявам с проводничета:
Лепвам платчицата с куплунгчето към рамата:
От горната страна се получава малка паяжина от проводници:
Като сложих площадките/пода на кабината, вече не изглежда чак такъв миш-маш:
Проверка как ще изглежда с декодерчето:
Този микро декодер на ESU (LokSound 5 Micro PluX16) се води PluX16, но е всъщност Next18 с преходна платчица към PluX16:
За този локомотив, преходната платчица стана опроводяваща такава към декодерот, след като махнах PluX16 куплунга и на площадките на платчицата запоих проводничетата от рамата на лока и към говорителчето:
Лепнах с двустранно-лепяща лента декодерчето към рамата и говорителчето към декодерчето, така че да се поместят в пещта (събират се):
Пристъпих към нужните промени по тендера. Ето го в заводския му вид:
И оригиналния куплунг (съединител? То за мен "съединител" е "долен ляв педал", но това е тема за друг раздел на форума):
По-натам ще покажа новия куплунг. Засега свалям дроселите и кондензатора:
Тук реших да направя нови задни светлини, демек надбуферни светлини на тендера. Обикновено оставям (ако може) оригиналните светлини с лампа с нажежаема жичка, но тук реших да направя светлини, които да се сменят бяло-червено в зависимост от посоката на движение на машината (лока де). Защо реших да направя нови светлини? Ами по същата причина, поради която мъжките кучета си ближат топките, а именно защото мога! :
Новото опроводяване на тендера:
Тук на задните (демек на тендера) светлини сложих една блендичка - хем за изолация, хем за по-малка подсветка:
Новият теглич - окълцан 6576 на Fleischmann с глава на Roco от 40287 или 40286:
Тендерът почти сглобен:
Почти, защото проводниците не позволяват коша на тендера да се затвори към рамата, та се наложи да махна малко мат'риал от коша:
И сега вече се затвори:
Вече всичко е завършено:
Иван
Клъц на едната шина:
Запоявам проводниче:
и го прекарвам по рамата:
Запоявам проводничета от токоснемащите шини на локомотива, които ще подадат захранването от релсите към декодера:
Изрез в дъното на пещта:
Запоявам куплунгче за ел. връзка от лока към тендера на парче универсална платка (мое творение) и опроводявам с проводничета:
Лепвам платчицата с куплунгчето към рамата:
От горната страна се получава малка паяжина от проводници:
Като сложих площадките/пода на кабината, вече не изглежда чак такъв миш-маш:
Проверка как ще изглежда с декодерчето:
Този микро декодер на ESU (LokSound 5 Micro PluX16) се води PluX16, но е всъщност Next18 с преходна платчица към PluX16:
За този локомотив, преходната платчица стана опроводяваща такава към декодерот, след като махнах PluX16 куплунга и на площадките на платчицата запоих проводничетата от рамата на лока и към говорителчето:
Лепнах с двустранно-лепяща лента декодерчето към рамата и говорителчето към декодерчето, така че да се поместят в пещта (събират се):
Пристъпих към нужните промени по тендера. Ето го в заводския му вид:
И оригиналния куплунг (съединител? То за мен "съединител" е "долен ляв педал", но това е тема за друг раздел на форума):
По-натам ще покажа новия куплунг. Засега свалям дроселите и кондензатора:
Тук реших да направя нови задни светлини, демек надбуферни светлини на тендера. Обикновено оставям (ако може) оригиналните светлини с лампа с нажежаема жичка, но тук реших да направя светлини, които да се сменят бяло-червено в зависимост от посоката на движение на машината (лока де). Защо реших да направя нови светлини? Ами по същата причина, поради която мъжките кучета си ближат топките, а именно защото мога! :
Новото опроводяване на тендера:
Тук на задните (демек на тендера) светлини сложих една блендичка - хем за изолация, хем за по-малка подсветка:
Новият теглич - окълцан 6576 на Fleischmann с глава на Roco от 40287 или 40286:
Тендерът почти сглобен:
Почти, защото проводниците не позволяват коша на тендера да се затвори към рамата, та се наложи да махна малко мат'риал от коша:
И сега вече се затвори:
Вече всичко е завършено:
Иван
66
Представете модел на български подвижен състав | Review a BG model / Re: Стендов /засега/ БДЖ 60 /70/
« Последна публикация от IvanC - 23 Март 2024, 22:08:11 »Би ли споделил STL-ите на детайлите?
Иван
Иван
67
Представете модел на български подвижен състав | Review a BG model / Стендов /засега/ БДЖ 60 /70/
« Последна публикация от dred77 - 23 Март 2024, 20:13:18 » Привет!
Понеже като келеш все се въртях в в депо Ст.Загора /80s/, Баща ми беше нач.смяна Възст.Влак, приятел с инж.Л.Ангелов, та същият този инжинер ме качи в една от машините и голяма радост-даде ми да натискам копчерлаци и врътки. Още помня как посочи ръчката за позиции /тротъла/-тогава не знаех къв е тоя полуволан, и се оплака на Баща ми, че "само ей това струва 17хил.лева".
Имали са проблеми създателите, но са ги събрали, с изцяло БГ схема.
Има още какво да се желае но началото винаги е трудно:
Капаците отгоре,интериора, буферите, два вида едни тукмаци по шасито, ще "перна" допълнително, като тези доп.неща:
Които съм качил за свободно теглене.
Като цяло да напиша как процедирах. Принтирах схемата на локомотива /качени са 3 схеми от инж.Деянов в трудовете му/, избрах си единственият останал жив, има и доста снимков в нета от Красен Панев , на който ако чете тука-Искренно Благодаря, за споделените в нета снимки.
Не знам колко е верен метода /за първи път ми е/. Принтирах схемата на лист хартия, след това установих един коефциент /примерно колелото е дадено 1100/, на принт.схема обаче е Х на чертежа, делите 1100/Х и имате коефициент, който когато искате да сметнете други параметри, които ги няма на схемата, може да си ги мернете и преобразувате. За смятането на коеф., не е лошо да сравните и с нещо друго /да си направите чек сума /- друг параметър, спрямо шублера.
Топъл топъл:
Първи опити за боя-той този и без това е "заплют" от малкия , установих, че Тамия акрил, се отлепя с тиксото .
Скоро и доп.неща:
Линк към целият албум
Ако някой реши, че имам някъде грешка, да не се притеснява да сподели, ще съм благодарен!
Успех на всички с начинанията!
Понеже като келеш все се въртях в в депо Ст.Загора /80s/, Баща ми беше нач.смяна Възст.Влак, приятел с инж.Л.Ангелов, та същият този инжинер ме качи в една от машините и голяма радост-даде ми да натискам копчерлаци и врътки. Още помня как посочи ръчката за позиции /тротъла/-тогава не знаех къв е тоя полуволан, и се оплака на Баща ми, че "само ей това струва 17хил.лева".
Имали са проблеми създателите, но са ги събрали, с изцяло БГ схема.
Има още какво да се желае но началото винаги е трудно:
Капаците отгоре,интериора, буферите, два вида едни тукмаци по шасито, ще "перна" допълнително, като тези доп.неща:
Които съм качил за свободно теглене.
Като цяло да напиша как процедирах. Принтирах схемата на локомотива /качени са 3 схеми от инж.Деянов в трудовете му/, избрах си единственият останал жив, има и доста снимков в нета от Красен Панев , на който ако чете тука-Искренно Благодаря, за споделените в нета снимки.
Не знам колко е верен метода /за първи път ми е/. Принтирах схемата на лист хартия, след това установих един коефциент /примерно колелото е дадено 1100/, на принт.схема обаче е Х на чертежа, делите 1100/Х и имате коефициент, който когато искате да сметнете други параметри, които ги няма на схемата, може да си ги мернете и преобразувате. За смятането на коеф., не е лошо да сравните и с нещо друго /да си направите чек сума /- друг параметър, спрямо шублера.
Топъл топъл:
Първи опити за боя-той този и без това е "заплют" от малкия , установих, че Тамия акрил, се отлепя с тиксото .
Скоро и доп.неща:
Линк към целият албум
Ако някой реши, че имам някъде грешка, да не се притеснява да сподели, ще съм благодарен!
Успех на всички с начинанията!
68
Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby / Re: Нещо интересно в нета
« Последна публикация от pach - 23 Март 2024, 09:40:00 »Фестивал на железопътните моделисти в Япония:
https://youtu.be/BgJ77HFABmM?si=4eN0kj917S7lYdId
Един интересен час!
https://youtu.be/BgJ77HFABmM?si=4eN0kj917S7lYdId
Един интересен час!
69
Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby / Re: Железниците в българското кино
« Последна публикация от pach - 22 Март 2024, 22:09:49 »Абе не е точно кино, но е хубав разказ за Бригита Чолакова, когато телевизията беше една в България и се правеше с аналогова техника! Иначе архивни кадри от старата Централна гара в София и дори легендарния ни БДЖ-04:
https://youtu.be/Dc-H2us2-1Q?si=trUEUCJfQcBpga2x
https://youtu.be/Dc-H2us2-1Q?si=trUEUCJfQcBpga2x
70
Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby / Re: Модернизация на железопътната отсечка от км 62+400 до км 73+598 - позиция 3
« Последна публикация от pach - 22 Март 2024, 19:17:59 »Студенти от УАСГ се запознаха с хода на строителството по проект "Модернизация на железопътния участък Елин Пелин – Костенец“. В страницата на НКЖИ във Facebook съобщиха, че това са били студенти от Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ). Те са посетили строителните площадки на тунели 1, 3 (изход), 4, 8 и 9, които са част от проекта "Модернизация на железопътната линия София - Пловдив: жп участък Елин Пелин - Костенец".
Инж. Крум Палапуов, и.д. ръководител на Звено за подготовка, управление и изпълнение на проект "София – Пловдив“ в НКЖИ и представители на фирмата изпълнител, са запознали студентите със спецификата на строителните дейности, които се извършват в участъка. Той е с обща дължина 51 км, а проектната скорост на трасето е до 160 км/ч за конвенционални влакове.
В рамките на проекта ще бъдат изградени над 20 км тунели, включително и най-дългият двутръбен тунел на Балканите с дължина 6,8 км. Предизвикателство пред строителите е и изграждането на 23 моста и виадукти с обща дължина около 3 км.
Студентите от четвърти курс се възползваха от възможността да видят как работят новите технологии и машини в тунелното и железопътно строителство.
Модернизацията на железопътния участък Елин Пелин - Костенец е най-мащабният проект в ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура“ и се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд. Стойността на целия проект от Елин Пелин до Костенец е 1.3 млрд. лв. като строителството му ще продължи и през настоящия програмен период.
Източник: Plovdi24
Инж. Крум Палапуов, и.д. ръководител на Звено за подготовка, управление и изпълнение на проект "София – Пловдив“ в НКЖИ и представители на фирмата изпълнител, са запознали студентите със спецификата на строителните дейности, които се извършват в участъка. Той е с обща дължина 51 км, а проектната скорост на трасето е до 160 км/ч за конвенционални влакове.
В рамките на проекта ще бъдат изградени над 20 км тунели, включително и най-дългият двутръбен тунел на Балканите с дължина 6,8 км. Предизвикателство пред строителите е и изграждането на 23 моста и виадукти с обща дължина около 3 км.
Студентите от четвърти курс се възползваха от възможността да видят как работят новите технологии и машини в тунелното и железопътно строителство.
Модернизацията на железопътния участък Елин Пелин - Костенец е най-мащабният проект в ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура“ и се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд. Стойността на целия проект от Елин Пелин до Костенец е 1.3 млрд. лв. като строителството му ще продължи и през настоящия програмен период.
Източник: Plovdi24