RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: Vlado в 15 Юли 2009, 20:52:26
-
За да не отиде напразно морето се поразходих и по трасето на този проект. За лудите спирка няма, както се казва:
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=399040
-
Много яко. А големия тунел по това трасе, за който има толкова много спекулации, намери ли го?
-
Аз си го знаех къде е, но по обективни причини не можах да отида до него. Стигнах само до дерето над което трасето завива към Оризаре. Все пак успях да снимам другото значимо съоръжение по трасето - моста при Александрово, което все пак някак ме утешава по изпуснатите други съоръжения.
-
Този недовършен проект, е един от многобройните в които има вложени много пари, но недокарани до края. Заради този тип дивотии, изкараните от народа пари потъваха в нищото. А инак връзката щеше да е една от най-бързите през Стара планина.
Владо, хубаво си направил, че си отделил от времето си за да направиш снимките. Поздравления!
-
То това хубаво...язък за парите ... ама в крайна сметка , къв е тоя мерак (с изключение на моста) да се снимат треволяци и бурени!???
;D ;D ;D :pleasantry:
-
Меракът е чисто приключенски! Както казах и на моята приятелка докато обикаляхме т. нар. бурени покрай Черноморието - чувствах се като Колумб откривателят, което е достатъчен стимул за мен да продължавам да се интересувам от подобни прашасали проекти и да пътешествам. А какво по-хубаво от това да вършиш нещо, което ти харесва! И те така... :)
-
:ok: :good: ;D ;D ;D
-
Владо, напълно споделям усета ти за приключения и открития. Аз съм ходил до тунела, също с приятелката си, на която също така обяснявах защо това е забавно :yahoo:
-
760мм, както виждаш съм обиколил всички изоставени обекти из милата ни родина. Впечатленията са "изляти" в тези снимки - колкото интересни като инфо, толкова и тъжни заради своя вече архивен характер. Защото освен в архивите тези обекти надали някога ще видят завършване и експлоатация. Уви...
-
Имаш ли снимки от Червен Бряг - Оряхово? Ако не, искаш ли да отидем заедно да снимаме? Аз имам филмче линията Пазарджик-Варвара. Филмчето е съставено от отделни снимки, правени на всеки 100 метра - ефекта е все едно много бързо летиш над извадената вече линия по трасето и. Може да го кача някъде.
-
Имаш ли снимки от Червен Бряг - Оряхово? Ако не, искаш ли да отидем заедно да снимаме? Аз имам филмче линията Пазарджик-Варвара. Филмчето е съставено от отделни снимки, правени на всеки 100 метра - ефекта е все едно много бързо летиш над извадената вече линия по трасето и. Може да го кача някъде.
Ти това филмче на някои хора си го обещал много отдавна - ама още не са го видяли. :dirol:
-
В момента се готви :)
-
Наиситна е била невероятна Рилската дековилка!
(http://media.snimka.bg/5637/017529373.jpg)
-
Мда така е - жалко, че я няма вече. :(
-
Почивката на морето вече, уви, приключи като за моя радост, освен постоянното пържене на слънце и топене в морето и не без желанието на половинката ми - Силвия, успяхме да пообиколим, а аз да заснема още обекти по трасето на проекта Долно Езерово - Долен чифлик. Посетените места бяха при селата Каменар, Черно море и Кошарица, както и при квартал Лозово на град Бургас. Според видяното мога да заключа, че се е строяло по цялото трасе с посока Бургас-Кошарица и отделно и независимо тунелът при Кошарица.
Снимки (от 60 до 125): http://vkolev.snimka.bg/travel/dolno-ezerovo-dolen-chiflik.399040.19794227.big
За съжаление валялият около 17 юли обилен дъжд във Варненско не ни позволи да отидем и до втория тунел по трасето, намиращ се близо до село Юнец, но здраве да е, другата година и тунелът и северният портал на Големият тунел ще бъдат "завладени"... :)
-
Да се беше обадил можехме да обиколим заедно или поне да се видим :)
Ако някой идва насам да звънка :good:
-
Браво, Владо! Много добре! Колкото повече документи има от тези места по години, толкова по-добре! А за Силвия - истинско бижу е да срещнеш жена, която не само да приема жп моделизма/жп историческите разходки, но и да има желание за тях - мисля, с това всички ще с есъгласим - пожелавам ви само хубави мигове и още много снимки и модели :)
-
Да се беше обадил можехме да обиколим заедно или поне да се видим :)
Ако някой идва насам да звънка :good:
За следващия път ще знам и ще се обадя! :)
-
Всички заснети обекти вече са отбелязани, естествено придружени от съответните фотоси, в wikimapia.
п.п. Първоначалата подредба в snimka.bg вече не съществува! Всички фотоси са подредени според разположението на заснетите обекти по трасето с избрана посока от Бургас към Варна, като съответно в коментарите към снимките е отбелязано къде точно се намират и какво представляват.
-
Прекрасна работа, Владо! Само не мога да схвана към какво се отнасят тези "1-ва снимка", "2-ра снимка", после изведнъж - 4-та, после пък увеличение към трета... но няма значение. :)
-
Прекрасна работа, Владо! Само не мога да схвана към какво се отнасят тези "1-ва снимка", "2-ра снимка", после изведнъж - 4-та, после пък увеличение към трета... но няма значение. :)
Уж за яснота ама май не съм успял, щом питаш. Ще помисля пак как да го направя... :)
-
Каква е истината за да не бъде пусната в експлоатация тази линия Бургас - Варна? Финансиви средства, мотивираност от страна на тогавашното правителство или което съм чувал като дете, че са се разминали при прокопаването на един от тунелите.
-
Иво, не ме гледай мене. Може и да си е ясно, ами аз да се бъркам нещо. А за линията - и аз съм чувал, че са се разминали в Големия тунел именно (ама до сега май никой не е намерил северния портал да се види изобщо копано ли е там). Но цялостната причина ми се види по-скоро да е отказване по други причини, вероятно финансови и може би някой е усвоил част от средствата и е намерил начин да го направи, като спре проекта?
-
Каква е истината за да не бъде пусната в експлоатация тази линия Бургас - Варна? Финансиви средства, мотивираност от страна на тогавашното правителство или което съм чувал като дете, че са се разминали при прокопаването на един от тунелите.
Доколкото ми е известно на някой от конгресите на БКП се взима решение да не се строят повече линии, а съществуващите да бъдат удвоявани, електрифицирани и т.н. Най-тъпото, е че започнали да се стоят линии също попадат в тази категория, въпреки хвърлените пари за тях. Освен тази линия има и други. Например Враца - Оряхово. По нея има завършени даже и гарите. В по-голямата си част е останало само полагането на релсите.
-
Доколкото съм чувал северния портал е намерен, но е в средата на нищото и трудно се достига, затова и не е толкова популярен за посещаване. А това за разминаването при копаенето ми е малко като градска легенда.
-
Общо взето за всеки недовършен тунел има легенда, че се е разминал. Човек ще си помисли, че всеки трети тунел се разминава.
Такива дълги тунели почти винаги се строят едновременно от двата края, затова и аз подкрепям, че има северен портал.
Той обаче освен, че е в нищото, е и доста по-невзрачен (няма надстройка за машинно помещение на завесите).
-
На мен също не ми звучи разминаването на тунела, особено като се имат предвид тогавашните технологии за прокопаване, пък и... ако се разминава, колко му е да го коригират и продължат с изграждането на линията?!
Днес между другото ходих до Държавния архив, за да търся документи за Враца-Оряхово и трябва да ви кажа, че намерих такива за всички изоставени проекти (Червен бряг-Гиген, Червен бряг-Тетевен) без Обект "А", който според Димитър Деянов е бил военен обект, а всички такива обекти се съдържат в друг архив (там не рових), което подсказва, че може би причината за спирането на строителството трябва наистина да се търси в промяна в политическата обстановка навремето или нещо подобно. И тъй като този обект (Долно Езерово-Долен чифлик) ми е любим, така да се каже, след като подготвя материалите за Враца-Оряхово, ще се занимавам именно с него, тъй че който има търпение, скоро ще разбере истината за т. нар. Обект "А". :)
-
Ако истината е във Военнния архив - "ЦВА" Велико Търново, нищо не ни пречи когато е националната срещата да се отиде там на място и провери. ЦВА е най - големия архив на България, друг такъв се намира в София на Павлово - Картографията, а има и още един който е непосредственно зад бившия дворец в София. Сблъсках се с тях и ги обекалях, понеже съм ............. реститука. :lol:
-
Аз ходих в този зад двореца. Намерих що годе нещо, но ще чакам 10 дни, за да ми го предоставят. :)
-
Всичко това е много интересно, включително за Враца-Оряхово линията, от нея има ли снимки някъде? Иво - адмирации за положения труд! Ще чакам с интерес!
-
Всичко това е много интересно, включително за Враца-Оряхово линията, от нея има ли снимки някъде? ........
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1715.0.html (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1715.0.html)
-
Вече е открит северният портал на Големия тунел при село Кошарица:
http://blog.raskoll.com/2010/09/2578
-
Най-накрая. :good: Дано намерите още неща тази събота и неделя.
-
Дано! Със сигурност ще посетим и втория тунел по трасето. Като гледам колко напреднало е било всичко, няма да се учудя, ако е прокопан и оттам си прекарват кравите и овцете местните. Български абсурди! Направо съм възмутен от дъното на душата си!
-
А този тунел дали е пробит или само е стигнато донякъде?
-
Не знаем, но ще проверим! ;)
-
Ееее, най-сетне! Страхотно! Знаете ли кое е следващото? Да се види дали са свързани! И да се достигне до най-вътрешната точка на двата, ако не са. Трябва група от поне 2-ма души с рибарски ботуши и карбидка.
-
Ееее, най-сетне! Страхотно! Знаете ли кое е следващото? Да се види дали са свързани! И да се достигне до най-вътрешната точка на двата, ако не са. Трябва група от поне 2-ма души с рибарски ботуши и карбидка.
:blink: :blink: :blink:
То бива романтика ...ама все пак приключваме първото десетилетие на 21-ви век!!!
;) :lol: :lol: :lol: :lol:
-
Ок, супер модерни "гази-всичко" ботуши и...
карбидка ;)
Няма нещо, което свети повече от карбидката.
-
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ако не е светодиодните супер прожектори , нека да е поне петромаксов фенер !!!
:lol: :lol: :lol: :lol:
-
Ееее, най-сетне! Страхотно! Знаете ли кое е следващото? Да се види дали са свързани! И да се достигне до най-вътрешната точка на двата, ако не са. Трябва група от поне 2-ма души с рибарски ботуши и карбидка.
Някой ден и това ще стане. Но със задължителен член на групата поне един опитен пещерняк, че знаете ли колко е страшно като навлезеш по-навътре в тунела - един студ, мъртвешка тъмнина в страни от фенерите, нарастващ брой прехвърчащи прилепи, влага и най-вече неясноти какво ни чака навътре.
Но пък си е тръпка да си първия... ;)
-
Аз имам много луди приятели; членове на клуб Искар.
-
Колеги, във връзка с една моя идея събирам каквито и да било материали за този нереализиран жп проект. Под материали разбирайте всичко, което би било полезно като информация, например снимки, статии, чуто от някой, архивни документи свързани с темата и изобщо всичко, което касае този проект. Ако ще е от полза за насочване към проблематиката, да уточня, че проектът е бил военен (виж заглавието на тази тема), строго секретен и нищо няма по обикновените архиви. Във военния не съм ходил и не знам там какво бих открил.
Предварително благодаря на всички отзовали се! :good:
-
проектът е бил военен ... строго секретен
Лелеее Владе, ако те надуши ВКР-то, каква ще я къдрим без теб :scratch_ones_head: :swoon:
-
;) Тихо! Под прикритие съм! :blind:
-
Колеги, тъй като в друг форум публикувах за първи път един интересен материал за този проект, счетох за правилно да пусна тази информация и тук:
(http://media.snimka.bg/s1/0188/026620193-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0188/026620194-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0188/026620195-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0188/026620196-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0188/026620197-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0188/026620198-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0188/026620192-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0188/026620199-big.jpg?r=0)
И една схема (любезно предоставена ми от Assen5) целяща да направи сравнение между вариантите на този жп проект и магистрала "Черно море" (която е част от еврокоридор):
(http://media.snimka.bg/s1/0183/026610155-big.jpg?r=0)
-
Понеже отново стана дума за "Обект А" в една друга тема, та да попитам нещо тук.
В блога http://blog.raskoll.com/2010/09/257 (http://blog.raskoll.com/2010/09/257) едно от последните мнения по темата е от някой с ник Angel. Той твърди, че имало монтирани релси по трасето до село Лъка, стояли някъде до 70-те.
Някой знае ли дали това наистина е вярно? Питам, защото е логично ако е така, то монтирането на релсите да е започнало от Долно езерово на север. Обаче по трасето има един липсващ мост, което ще рече, че звената след него са закарани по незнаен начин до мястото на което би трябвало да са монтирани.
Липсващият мост е точно над пътя от София за Бургас, малко преди входа на града. Там наистина има мост, но той е по съвременен - гредови и е построен успоредно на оригиналния насип, на няколко метра от него. Мостът и насипът сега се използват за черен път. Оригиналният насип свършва до пътя без видими следи от основи за мост.
-
Точно това е моста.Старият мост го събориха когато правиха разширението сега на магистралата и за това се разминават насипа с моста. Това не е проблем ако няяяяяяяяяяяяяякога се строи жп трасе да не вярваш.
-
Благодаря за отговора. Значи е възможно наистина да е имало поставени релси до някъде по трасето.
-
Нямам информация да са полагани релси където и да е по обекта. При обиколките по трасето съм говорил и с местни хора. Те също нямат такъв спомен.
-
Малък ъпдейт с двегодишно закъснение:
1. Снимки на участък от трасето, разположен югозападно от село Лъка:
На картата:
http://old.wikimapia.org/#lat=42.6180652&lon=27.5306809&z=17&l=11&m=s
Снимките:
http://vkolev.snimka.bg/travel/dolno-ezerovo-dolen-chiflik.399040.30306083 (снимки от NN 39 до 72);
2. Участък от трасето, разположен между село Каменар и малко след шосето свързващо село Ахелой и село Каблешково:
На картата:
http://old.wikimapia.org/#lat=42.6445045&lon=27.5911272&z=15&l=11&m=s
Снимките:
http://vkolev.snimka.bg/travel/dolno-ezerovo-dolen-chiflik.399040.30306042 (снимки NN 94 до 121) и
3. Участък от трасето при Старо Оряхово, точно при шосейния мост над изкопа за жп линията:
На картата:
http://old.wikimapia.org/#lat=42.9886505&lon=27.789911&z=18&l=11&m=s
Снимките:
http://vkolev.snimka.bg/travel/dolno-ezerovo-dolen-chiflik.399040.30306110 (снимки NN 247 до 253)
-
Не секва и интересът ми към този отдавна забравен изоставен проект. Сега насочих вниманието си към един къс участък заключен между Северно Атанасовско езеро и по-специално източно от стопанството на Бургаския затвор и село Черно море до бившия рудник Бригадир. Целта ми най-вече беше да заснема видяния от мен на сателитни снимки голям мост при стопанството на затвора (първите две снимки), но намерих и фотографирах и други обекти. Вижте ги:
(http://media.snimka.bg/s1/2348/030941011.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/2348/030941014.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/2348/030940983.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/2348/030941001.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/2348/030940972.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/2348/030940969.jpg?r=0)
Всички 46 снимки може да разгледате тук: http://vkolev.snimka.bg/travel/dolno-ezerovo-dolen-chiflik.399040.30941002
От снимка номер 20 до снимка номер 66.
п.п. С които снимки достигнах числото 310 на фотосите за този обект, като смея да твърдя, че за петте години, през които обикалям по него обхванах почти изцяло стоте км трасе и заснех почти всички по-големи обекти.
-
Vlado , благодаря за снимките.
Оценявам работа ти, предвид на времето,
което ти е било необходимо за да минеш по цялото трасе.
Жалко, че такъв национален проект глътнал толкова много пари
и човешки труд, е бил изоставен и недовършен....
Само можем да си представяме,
как ли е щяло да изглежда построеното трасе...
-
Край с догадките дали тунел Обзор е изцяло прокопан! Нъцки, не е! Ето и доказателствата:
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=143490
-
Ето нещо от моя сайт : )
http://www.socbg.com/2014/05/blog-post_13.html (http://www.socbg.com/2014/05/blog-post_13.html)
-
Ето нещо от моя сайт : )
http://www.socbg.com/2014/05/blog-post_13.html (http://www.socbg.com/2014/05/blog-post_13.html)
Светлине дай малко инфо за тунела до с.Приселци - вилата ми е там. ако ми дадеш инструкции как се стига до там най-добре
-
Този тунел не е точно до Приселци! От селото се тръгва на запад и доста се върви, докато се стигне до портала.
Ето къде е порталът:
http://old.wikimapia.org/#lat=42.7920679&lon=27.7324313&z=16&l=0&m=b
п.п. Слави, ако ходиш натам не е зле да се свържеш с местното горско и да ги предупредиш, че преди време един мераклия, в опита си да ме изпревари при търсене на портала (и успя с няколко дни), го бяха взели за бракониер и му бяха организирали хайка.
п.п.2 Светлине, имаш фактологически грешки! Затова прочети, моля те, материала, който съм публикувал 4-5 мнения по-нагоре. Това е архивен документ и истинността му, поне според мен, не подлежи на съмнение - http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1764.msg74960.html#msg74960
-
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1128750627154241.1073741948.779299025432738&type=3
-
Секретният Обект А (https://www.vbox7.com/play:5536697f99)
-
Браво Влади!!! Поздравления!!!
А има ли конкретен документ с името и подписа на Сталин?
Иначе, браво и на другите, макар да не схванах "носталгията" по българската природа и завирането им под нея!? Идеята за туризма,
може би е породена в стил "Бузлуджа", но дали не трябва да оставим прилепичетата на спокойствие?
Да са живи и здрави семейството!!!
Иначе "мисирките," (Нова тв) явно искат да вдигнат нивото,
но не са уцелили репортера на място - с неговите въпроси и страхове, май си размени " ролята" с жената! :pleasantry:
Като цяло е добре да се знаят такива проекти (браво на Владо),
но някак в "нищо лично"....???.....сигурно съм тъп и не го схванах!
-
Благодаря за хубавите думите, но да си призная съм малко разочарован от това, което видях като краен резултат. Бях се подготвил много, за какво ли не говорих - то не беше за първата идея за мост над Дунав при Гиген и строената там жп линия, после за промяната на местонахождението и за Дунав мост при Русе като част от същото трасе, от което е и Обект А, за параметрите на самото трасе, за гари, мостове и какво ли още не, че даже и за местни хора, участвали в проекта, с които бях говорил, а накрая от 20 мин. интервю и приказки дадоха по-малко от... пет. И всъщност акцентът беше върху тунела и момчето и момичето, и тяхната лондонска одисея и бъдещи планове, а не върху самия проект. Но нейсе, все пак може би за първи път се отделя толкова време на това иначе напълно забравено жп строителство.
А има още толкова много като него...
-
Благодаря за хубавите думите, но да си призная съм малко разочарован от това, което видях като краен резултат. Бях се подготвил много, за какво ли не говорих - то не беше за първата идея за мост над Дунав при Гиген и строената там жп линия, после за промяната на местонахождението и за Дунав мост при Русе като част от същото трасе, от което е и Обект А, за параметрите на самото трасе, за гари, мостове и какво ли още не, че даже и за местни хора, участвали в проекта, с които бях говорил, а накрая от 20 мин. интервю и приказки дадоха по-малко от... пет. И всъщност акцентът беше върху тунела и момчето и момичето, и тяхната лондонска одисея и бъдещи планове, а не върху самия проект. Но нейсе, все пак може би за първи път се отделя толкова време на това иначе напълно забравено жп строителство.
А има още толкова много като него...
А, че кой ще ти отдели 20 минути телевизионно време, да не си президент или министър - председател.....???
Репортажът беше доста скучен и непрофесионален , въпреки гръмкото заглавие. Жалко, че си се подготвял толкова дълго...
:fie:
Всичко това обаче не е изненада.....просто НОВА ТЕЛЕВИЗИЯ....!!!!