RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby => Темата е започната от: pach в 14 Май 2014, 09:04:18
-
Светльо, статията за тази линия в блога ви там е доста романтична и "секретна", но истината не точно такава.
Не знам колко сте млади в екипа поддържащ този сайт (блог), но не е лошо да проверявате
информацията която публикувате по-обстойно. Блога е пълен с фактологически изкривявания
които вярвам са допустнати поради младостта на авторите и да нямате други причини.
И говоря не само за тази статия, но и за фотогалирята ви дори.
Да не влизам в подробностти, но ще ви дам един пример само!
Тази снимка е надписана така - "Внос на съветски трактори на пристанището в Русе, 1973".
(http://2.bp.blogspot.com/-JpqFPNhoHDE/Uu6uJskaujI/AAAAAAAADpc/RDQOCVkKDkg/s1600/traktoriBolgarproizwKarlowskotrakzawod.jpg)
Но това са си българските трактори чийто модел не помня като означине но имаха и
фирмено име "Болгар" - да не се бъркат с "Беларусь" които се произвеждаха в съветския съюз (Белорусия)
и които наистина се внасяха у нас по същото време. За разлика от тях обаче "Болгар" се
произвеждаха в Карлово, и на снимката всъщност са натоварени на шлепа за износ (а не внос),
при това пристанището по-вероятно да е Лом, защото именно там се извършваше внос/износа на автомобилна
и селскостопанска техника по река Дунав.
:hi:
-
Напротив, тракторите на снимката са си точно Беларус, не се вижда, но на решетката отпред най-отгоре пише "МТЗ" или "Минский Тракторный Завод". Това е моделът от 1965-та година. В Каварна на тяхна основа монтираха стрела с кофа и правеха багери с по-малка товароподемност.
Имаше и един друг вариант, с малко по-различна кабина, но те бяха оцветени в синьо.
Колесният "Болгар" от Карлово е малко по-късна модификация. Вярно, че основата - шаси и двигател - е същата, но кабината и облицовката на двигателя, плюс решетката отпред, са коренно различни - ръбести и с къде-къде по-големи прозорци. Плюс това те бяха жълти, в по-редки случаи синьо-сиви.
-
ЮМЗ-6 (не е Беларус!):
(http://tractor.bg/f/gallery/19/82c84497c8b40c0598c9f8e5008796d9.jpg)
Болгар ТК-80:
(http://agronavt.com/wp-content/uploads/wpclassifieds/2011/04/26/18495-1.jpg)
МТЗ-50:
(http://www.techstory.ru/foto2/1/mtz50_old%20_est.jpg)
Без грам съмнение на снимката са точно трактори ЮМЗ-6, производство на украинския завод Южмаш (Южный машиностроительный завод) а не МТЗ-50 Беларус.
П.П. Съжалявам за офтопика!
-
Този синият пак е белоруски или украински, но с другия чешит кабина. Възможно е и да е от лицензното производство в Карлово, разликата е само в кабината, иначе двигателят, ходовата част и всичко останало са си същите.
(http://static.lipetskmedia.ru/images/news_/031/867.jpg)
(http://storage4.album.bg/d8c/my_belarus_mtz-80_turbo_tractor___m-1008_rotary_mowers_2_a3887_26659588.jpg)
Ето Болгар ТК-80
(http://tractor.bg/f/products/16/bth_6493090a04ca8cd39d0ae765f25579d2.jpg)
-
Нещо размазахме нещата момчета. Благодаря на Павел :hi:
Колкото до тракторите, ТК-80 са по-късните модели и те са "ръбестите"
Не знам защо тези на шлепа решихте, че не са карловските "Болгар", от старите модели,
но със сигурност снимката е тяхна. Въпроса е, че откъдето е взета снимката е била правилно
означена, но в последствие е "мутирала"от износ към внос. Няма логика да внасяма собственото си производство.
Според мен на шлепа са трактори "Болгар-МТЗ" и най-лесно ги различавам по разположението на ауспуха.
На "Беларус"-ите са от ляво, докато на "Болгар"-ите са винаги от дясно (ако не са преустройвани от собствениците им).
Старите по-заоблени "Болгар" се водеха струва ми се МТЗ-80:
(http://www.fermer.bg//f/shop_images/15/org_5f51ed99e72ffbbee229545979ce7e03.jpg)
(http://www.fermer.bg//f/shop_images/15/org_ea33e8cb875fa806107c5157b65e95dc.jpg)
(http://www.fermer.bg//f/shop_images/15/org_b65296dc78155eb0cf4e5cb835b39ee6.jpg)
(http://www.fermer.bg//f/shop_images/15/org_dd665faf95073efd0cc98e2a3816e713.jpg)
Ето трактор "Болгар-ЮМЗ" от времената около 1988г:
(http://static.mobile.bg/photos1/6/big/61399821293303577_1.pic)
(http://m.static.bazar.bg/photos/6/big/61396792747856756_2.pic)
Рамата около кабината се слагаше в последствие по самите ТКЗС по нареждане "отгоре",
след като доста трактористи ги премазаха преобърнати трактори.
Ето и "Беларусь - ЮМЗ-6L" макар след толкова години да си приличат много:
(http://agropazar.bg/public/uploads/541x401_f71be597a87ba47c2a3d8c0fd64a43ea.jpg)
(http://img33.prodavalnik.com/images_prodavalnikcom/21525511_5_800x600.jpg)
ПП. Според монтирането в тракторите "Болгар" различни видове двигатели,
те са получавали и буквено цифреното си означение (в миналите години).
"МТЗ-хх" са два вида - Машино-Тракторен Завод, Карлово, като наследник на самолеторемонтиня завод пак там,
или "Минский Тракторный Завод" столицата Минск на Беларусия.
Имали сме трактори "Болгар - ТЛ30" които освен че са били без закрита кабина са имали и някакви вносни двигатели,
но като неспециалист по земеделска техника не съм наясно какви (може би Ламборджини на не е сигурно).
Съответно ако е "Болгар-ЮМЗ - ххх" то е ясно че двигателя му е от "Южный машиностроительный завод" (май в Украйна)
-
Ето един спортен модел: https://www.youtube.com/watch?v=9yHl24QynOM :spiteful: :spiteful: :spiteful:
-
Общото (http://vbox7.com/play:cd87b265) м/у влакове и трактори :lol:
-
Тракторите „Беларус“
(http://4.bp.blogspot.com/--xHsN41Gjc8/UwJTjEBbHsI/AAAAAAAABm4/x6qO6pNM3ZE/s1600/6a4d0cb89fa8903beb91b40ba8f8ecb4.jpg)
След края на Втората световна война съветското стопанство е в тежко състояние, а липсата на техника – основен проблем. На няколко места в страната започват да се правят трактори, като първоначално за това се пригаждат танкове. Белорусия се оформя като основен производствен център, със своя Мински тракторен завод (МТЗ). Всички трактори, правени в завода излизат под марката „Беларус“, макар често да се различават по дизайн. Тракторите бързо намират приложение в СССР и целия източен блок, въпреки че от качеството им има какво да се иска. Трите основни концепции при производството им са – да са прости, евтини и надеждни. През 80-те тракторите „Беларус“ се изнасят и на западните пазари, но не успяват да пробият заради ниското качество в сравнение със западните конкуренти. Основните причини за това са, че минският завод често изпитва остри дефицити на суровини и качествени компоненти. Ситуацията започва да се променя с разпадането на СССР, като МТЗ започва да прави все по-големи инвестиции и да подобрява качеството. Компанията покрива европейските и международни сертификати за качество и вече изнася за над 100 страни, включително Канада и САЩ. В момента тракторите „Беларус“ са осми по пазарен дял в света, като делът в последните години варира между 8 и 10%. За 2011 оборотът на компанията мина 1 милиард долара, а произведените машини (от основаването на компанията досега) вече гонят 4 милиона.
(https://dikarconsult.com/image/cache/data/product-4527/traktor-belarus-9204-4527-500x500.jpg)
-
Разтоварване на съветските трактори 1972 год. в случая трактори ЮМЗ - 6Л "Беларус". От пристанището след това представители на ТКЗС- тата си ги получаваха:
(http://shipsbg.info/gallerry/albums/userpics/10338/73.jpg)
-
С ауспуха винаги отляво! (освен ако снимката не е обърната, както например първата най-отгоре).
-
Колко ли ще бъде гражданската за един такъв ? :spiteful:
https://www.youtube.com/watch?v=9yHl24QynOM :good:
Вижте какво ще дават в "Бразди" !!! https://www.youtube.com/watch?v=3buwW4hHmts Това е възможно, само в съветският съюз!
Приятно гледане !
-
Искаш да кажеш в Русия. ;D
-
Е, не е точно трактор (к700 трактор ли е?) но пък е
проектиран и се произвежда в Минският тракторен завод.
С двигател "Катерпилар" има най-добрите теглителни
характеристики в света, заради които са подписали дългосрочен
договор с емиратството:
https://youtu.be/8_bPoxmBBII
Интересно пък шейховете за какво се готвят лесно
да превозват танковите си отделения на скорост...
:scratch_ones_head: ;)
-
Е това вече, си е истинско "Ферари" за трактор!!!
https://youtu.be/bYv2CKAFCYM
:yes:
-
Искаш да кажеш в Русия. ;D
Не! Каквото съм искал да кажа, съм го казал ясно и няма място за корекция!
-
Не! Каквото съм искал да кажа, съм го казал ясно и няма място за корекция!
В т**и спорове не ми се влиза :angry: Първото състезание се провежда ЦЕЛИ 11 години след разпадането на СССР https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B8%D0%B7%D0%BE%D0%BD-%D0%A2%D1%80%D0%B5%D0%BA-%D0%A8%D0%BE%D1%83 А какво си искал да кажеш, явно не става ясно.
:unsure: