RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Представете модел на български подвижен състав | Review a BG model => Темата е започната от: Adrian в 08 Ноември 2019, 17:19:46

Титла: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: Adrian в 08 Ноември 2019, 17:19:46


Най-после и другото ми начинание завърши :  БДЖ F 45 053 Oppeln 3 ep. Exact train 20290

(http://media.snimka.bg/s1/6465/039173481.jpg)

(http://media.snimka.bg/s1/6465/039173479.jpg)

(http://media.snimka.bg/s1/6465/039173478.jpg)

(http://media.snimka.bg/s1/6465/039173480.jpg)

Очаквайте Es товарен открит 3 еп. и БДЖ06 6 еп.
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: Adrian в 08 Ноември 2019, 21:45:19
Пацо не ми е сложил +, няма да спя нощес!  :suicide:
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: pach в 08 Ноември 2019, 22:27:42
Имаш не "+", а направо 3х6+(6+6+6+)!!!!!
Много добре!!! Отлично, "мон ами", както разбра!!! :yes:
...напоследък съм изключително зает с битовизми и друг голям проблем.... :(
Та за това....
...кх...кх...кх.. .абе изпуснал съм момента май,
...та да е останало
една бройка / цена от това ти начинание???
Ако има, ще те черпя  и...."+бира"  :spiteful:!!!!!!!
 :clapping: :clapping: :clapping: :yahoo:
 :hi: :hi: :hi:
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 09 Ноември 2019, 09:01:35
Може да се използва спокойно и за епоха ІІc - 1941- 1944. Номерацията е една и съща.
За ІІb требе да се мисли...
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: Adrian в 09 Ноември 2019, 09:23:32

Във конски вагон , подобен на салон , пътувам аз от София за Лом
объркан и сам, къде съм не знам, защото на вагона няма джам!  :music:
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: Adrian в 14 Ноември 2019, 21:13:11


Трагедията е пълна - едвам продадох 11 броя?! - писах на 24 човека от запелени съфорумци - само един прояви интерес!  ЗА КАКВИ БДЖ ПЛАЧЕТЕ????? пълна импотентност на бг хобистите
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: pach в 14 Ноември 2019, 21:22:34
Цитат на: Adrian link=topic=5282.msg116888#msg116888 date=1573758791

Трагедията е пълна - едвам продадох 11 броя?! - писах на 24 човека от запелени съфорумци - само един прояви интерес!  ЗА КАКВИ БДЖ ПЛАЧЕТЕ????? пълна импотентност на бг хобистите

Не знам "запелени" ли са....май са големи за пелени!!!
Или пък са залепени, ама явно щото не са те на касата...
А пък може и да са "запалени".....и изпепелени...знам ли!
 :lol:


Адри, на мен не си писал!?!?!?
Имаш ли свободна бройка - втори път те питам???
 :(

Хах,..... намерих го в оказиона и си взех един!
 :drinks:
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: gregary в 14 Ноември 2019, 22:40:42
Що бре Адри (аз бех сред тия 24 човека), радвай се, че си продал 11 броя по 109,00 лв., щото накъдето и да погледнех излизаха за по 37-39,50 евра...
Верно, с предварителна заявка, но за къде сме се разбързали...
 ;) :drinks:
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: Adrian в 15 Ноември 2019, 09:12:51
Съгласи се, че аз не съм хоби магазин - не мога да оперирам с големи количества и отстъпки. На предварителна заявка е лесно, но това не е предварителна заявка. Платил съм количествата и транспорта. Чакайте си . Не бързайте... да видиш само как сега купуват Лукойл цистерни на по 180 лв от такива , които се начакаха. Единствен Pach ме подкрепи от форума. Има нещо криворазбрано.. Общото ми впечатление от обратната кореспонденция е, че БДЖ не ви интересува, че вагонът бил 'разкрачен' и други феноменални приказки от типа 'гроздето е кисело'. Дай Боже да се появи 06-та да видя колко от завилите в еуфория бройки ще се купят. Така е тук - на думи всички са във възторг. После - по-ниски от тревата.

Както и да е - това е положението.
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: Gervasii в 15 Ноември 2019, 09:24:31
С две думи слаб интерес! Няма бизнес значи! :diablo:
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: gregary в 15 Ноември 2019, 10:10:46
Не искам да влизам в спор и относно цената няма да пиша повече в темата!
Сигурно имаш транспортни разходи и малка отстъпка от производителя - това не е моя работа и не ме интересува. Но, подразних се от това, че за да доказвам "потентността" си,  :haha: трява да пазаря от теб. Сега пък трябва и да се "надигам" над окосената трева...
Малко тия определения ми идват в повече!
Събирам от сантимент БДЖ  :give_heart: въпреки че, не виждам да се впишат естетически в макета, който някога ще направя. Лукойл цистерни, хопер дозатори, пътн. вагони, поръчки за "хенд мейд" и т.н. съм взел на прилична цена в прилично количество за прилични композиции  ( доказвам ли "потентността" си и че, съм 1 см. над тревата?)
С други думи: всеки да купува и продава както си иска, но определенията са за вкъщи!
Хайде  :victory: :drinks:
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: Adrian в 15 Ноември 2019, 11:57:54


Грег, приеми извиненията ми - целта ми не е да дразня. Положих много услилия да имаме БДЖ модели, но те нямат смисъл ако всички декларират ,че 'БДЖ е извън полезрението' или е просто сантимент. Явно нямаш представа какво коства появата на БДЖ модел.
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: Mironista в 15 Ноември 2019, 15:31:49
Адриане блокирал си ме и не мога да ти изпращам съобщения

Поздрави
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: pavlinbg в 15 Ноември 2019, 16:50:12
Цитат на: Adrian link=topic=5282.msg116891#msg116891 date=1573801971
Съгласи се, че аз не съм хоби магазин - не мога да оперирам с големи количества и отстъпки. На предварителна заявка е лесно, но това не е предварителна заявка. Платил съм количествата и транспорта. Чакайте си . Не бързайте... да видиш само как сега купуват Лукойл цистерни на по 180 лв от такива , които се начакаха. Единствен Pach ме подкрепи от форума. Има нещо криворазбрано.. Общото ми впечатление от обратната кореспонденция е, че БДЖ не ви интересува, че вагонът бил 'разкрачен' и други феноменални приказки от типа 'гроздето е кисело'. Дай Боже да се появи 06-та да видя колко от завилите в еуфория бройки ще се купят. Така е тук - на думи всички са във възторг. После - по-ниски от тревата.

Както и да е - това е положението.

Адри, не се сърди, но въпросът има две страни. От една страна това е приносът ти да има нови БДЖ модели, които да се произвеждат серийно, за което заслужаваш респект. :hi: От друга страна няма как да се надяваш на бързи продажби при тези цени от 109 лв. (което е с близо 30% по-скъпо от цената, която предлагат големите търговци), въпреки приноса ти да го има този модел. Тези две страни нямат връзка по между си. Старая се да не стоя по-ниско от тревата и за това ти написах тези редове. А относно моите съображения към момента да се въздържа - казал съм ти ги на лични. Нищо чудно последствие, като се изчерпа този вагон и се наканя, да го закупя от теб, както не веднъж е ставало :)
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: Adrian в 15 Ноември 2019, 17:10:46


Да, и това е така - имам надценка по-голяма от хоби магазините. Все пак те имат възможността да продават в големи количества с нищожна печалба - примерно 5-10% ; като се появи в Хобиленда би трябвало да е около 85 лв. Винаги съм давал отстъпки когато е възможно. Това са малки лимитирани серии и впоследствие ще се търсят :)
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: vankata86 в 15 Ноември 2019, 19:44:56
https://hobbyland.bg/vlakcheta-zhp-modelizm/ex20290-exacttrain-covered-freight-car-bdz-epoch-iii.html
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: pach в 15 Ноември 2019, 22:19:57
Адри, купуват тези които преценят, че тази цена
ги устройва или не. С надценка или не!!!
Нито имам време, нито дори ми е в мащаба,
 (все пак съм ЧеТТник) и предполагах че твойта
цена е "отгоре", но съм преценил че мен ме устройва
по няколко причини:
- нямам никакво време да се ровя, търся или чакам(временно явление,)
- смятам, че така най-бързо и с приятна раздумка,
ще го получа "на ръка".(без куриери и такси)
- реших, че така ще се поощрява заелият се да осигурява
БДЖ модели.
- и други подобни.
 Ценовата разлика 109-84 =25 лв напълно
ме устройва за изброеното по-горе,
(с което не се занимавам и не чакам време да мине)
надявам се и теб съм стимулира пак и ...
Всички знаем, че си търговец и дори че правиш отстъпки
не само за количества, но и чисто по приятелски симпатии
За разлика от други тук, които поне официално,
 не са се обявили за такива (търговци), но
опищяват всячески, всякаква конкуренция!!!!
...и нямам предвид изказалите се тук по темата (вижте ги по-горе)
а въобще по принцип във форума.
Като им е скъпо, следващите БДЖ модели да ги чакаме ли от тях,
на по-ниски цени !?!?!?

Хейтърството и мрънкането,
 наистина ни стана най-развития национален спорт!!!!
Сигурно водим световната класация
 "за нищо правещите, но винаги недоволните"!!!
Ха наздраве!!!!!!!
 :drinks: :hi: bg&flag :wild:

ПП, Аз пък дори не съм в ливадата...
та къде е тревата казвате?!!!!!(да не газя там де...)
 :lol:
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: mitko0888 в 23 Декември 2019, 22:03:53
Толкова време мина и толкова вагони се изкупиха, а никой не рачи едно представяне да направи. Затова взех че се замъкнах в магазина и реших да се изненадам за празниците с едно вагонче и за мен.

Кутията изглежда доста добре. Хубав картон, хубави цветове, три немски емблеми. Вътре едно хубаво пластмасово легло - хим вагончето не мърда много, хем и не е заклещено и да се чупи при всяко вадене. Веднага се вижда и жадувания от много моделисти надпис БДЖ.

Май до тук ми свършват възхвалите. Веднага бие на очи графитено лъскавият покрив. До сега бях виждал такъв само на едни стартови пиковски вагончета. Не знам как на живо е бил постигнат такъв цвят на истинския ламаринен покрив, но приемам че като нов този вагон е бил с такъв цвят (въпреки че въобще не ми се вярва). Снимка не слагам, защото телефончето няма да предаде каквото виждат очите ми.

Веднага обаче ме бодва тази дръжка на вратата. Можеше да зачистят малко остатъците от леенето. Или просто тази матрица да я изхвърлят - холандци ли са, китайци ли - ни знам. Заглеждам се по-задълбочено, и то само с нормалните ми очила, без никакви увеличения и т.н. Оказва се че всички дръжки са такива. На всичкото отгоре и вече са залепени. Ясно защо - добре се вижда какви кратери са разпробити в горкото вагонче. А пък и лепенето е едно - веднага мервам сериозно разливне под покрива.

(http://picbg.net/u/62092/63297/886460.jpg)

Изработени са даже дръжките за режимите на спирачката - пълен - празен, пътн. - товарен или каквото е там втората врътка. Странно ми изглеждат - поне дане не ги бяха цапали. Сетих се че на едни други вагончета имам такива врътки - ама изглеждат по съвсем друг начин.

Exact train:
(http://picbg.net/u/62092/63297/886461.jpg)

Как би трябвало да изглежда това:
(http://picbg.net/u/62092/63297/886458.jpg)

Гледам врътките от другата страна, качеството е същото, но пък забелязвам нещо старнно - междуосие от 4 метра. Нормалният G вагон е с 4.50, а пък този разкраченият (с удължена база) трябва да е с 6.00. Тук четворката много не се забелязва, но от другата страна е на равно и бие на очи, особено с леко завишения си размер.

(http://picbg.net/u/62092/63297/886464.jpg)

По този повод решавам да разгледам и другите надписи. Затварям си очите че на рамата надписите са толкова грозни, че по-добре да не ги бяха слагали. На стената стои нещо на немски - Ebe leben ... добре че не го разбирам. (вижда се на горната снимка).
Приемам че вагонът е бил немски по време на войната, а към края на 1949 (според ревизията) си е БДЖ, с тук-там немски надписи. Заглеждам се и по тези неща на вратата 2А/14, 2А/19 (вж. първата снимка с дръжките) - със сигурност измежду всички снимки на товарни вагони виждам само един такъв надпис (но не и два) на един австрийски вагон. Идея си нямам какво означава, на снимките на Адри за прототипа също се вижда нещо подобно, но така и не намирам какво значи това и дали въобще трябва да го има.

За съжаление докато разглеждам вагона забелязвам и петнисто наклепване на боята - ще трябва да се състарява.

(http://picbg.net/u/62092/63297/886463.jpg)

Чудя се и тези железа по спирачките защо стоят толкова накриво. Накрая разбирам - някой е въртял винтчетата и е усукал всичко до непоносимост. Дано не е капнато лепило. Явно всичко ще се разглобява и прави наново.

(http://picbg.net/u/62092/63297/886462.jpg)

Стигам и до буферите. Десен изпъкнал, ляв - плосък - АМА не и тук. И четирите са еднакви. Обаче има наченки на пружиниращи / действащи буфери! Да ама ако бяха направени както трябва - ходът е около 0.5 мм., после нещо подпира. Не знам дали има пружина, но буферът мърда в гилзата, даже отдолу се вижда един чеп за да не се вади, ама някъде подпира. А и защо ли два от четирите буфера (гилзите) са залепени накриво ...

Вратите се отварят. Поне едната. Другата мърда около 2 мм и спира. Поне лесно се вижда кое пречи и какво трябва да се оправи.
Ами тези елементи от конструкцията на пода с маслено зелен цвят? Вагонът е кафяв, а рамата е черна. Това въобще не трява да стърчи навън.

(http://picbg.net/u/62092/63297/886465.jpg)

Стигам и до пликчето с детайлите. Стана ясно че качеството на отливките е ужасно. Направо не ми се мисли какво ще стане ако тези неща се залепят на мястото им в този вид.

(http://picbg.net/u/62092/63297/886466.jpg)

Случайно заглеждам куплунзите - не че ще ги ползвам, ама все пак са в пликчето и съм дал пари и за тях. Едната халкичка не се повдига с повече от 1 мм, а пък и двете са изработени от такава ламарина, че стават само за изложба на тема "как не се прави жп модел".

(http://picbg.net/u/62092/63297/886467.jpg)

В заключение - крайна оценка около 4 (от 10). Отчитам и цената от над 40 евро. Имам идея как да оправя някои от нещата, но ми се щеше да е напарвено както трябва от кутията. Особено като има лепенка - Ексклузив. А и по-лесно и по-хубаво щеше да стане с едно Роко за 15 евра, след като ще си добавям всички детайли. Нямам други модели на този производител, но определено не съм щастлив с такова изпълнение!

ПС. Загледах се че преди 5 години хората са писали по въпроса за качеството на този модел (https://www.stummiforum.de/viewtopic.php?t=122732), макар и с други надписи.
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: l-donovan в 23 Декември 2019, 23:31:05
Аз давам луди пари за влакове и вагони всяка година,както предполагам всеки един от вас тук.Този вагон го чаках и харесвах,но на инат няма да си го купя.Реалната му цена е 20евро.Не виждам на кое от горе трябва да дам 84лв.за двуосен вагон в най-евтиния случай от Хобиленд!Защо нашият вариант на вагона в БДЖ трябва да е на безумна цена???!!! bg&flag
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: Krasi Tankista в 24 Декември 2019, 05:27:56
Мите, ти кога прочете това в Щумифорума, преди или след като си закупи отпадъка? 
 :unsure: 
Направи ми впечатление реакцията на един от германските колеги. Той пише, че ще върне в магазина всичките 16 вагона, които е купил. 
 :good:
Замислих се , какво ли би станало, ако и българските моделисти върнат тези откровенни боклуци на продавача. В крайна сметка имаме право на това.
От друга страна - ядем шоколад без какао, сирене без мляко, колбаси без месо и т.н.......
:angry:
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: mitko0888 в 24 Декември 2019, 08:31:33
Краси, аз отдавна писах че събирам БДЖ пътници на инат, а пък товарните въобще не са ми интересни. Но реших да се зарадвам за Коледа и за това го купих. Не съм предполагал че целият замисъл на този вагон и изпълнението му ще са такива.

ПС: От писането вчера до вечерта изпадна и един цял детайл - спирачния цилиндър с няколко тръби. Капнат е в две точки със същото това гадно бяло лепило за пластмаса. Обаче видях защо са криви буферите - не са залепени накриво, а самата "буферна греда" е една пластмасичка която е изкривена, защото не е почистена преди лепенето. Ще си го оправя аз, както си знам, имам и кафяво с което да запуша дупките, и дръжките ще си направя на ново, ама няма да е за Коледа. Добре че си купих и едно друго моделче ...
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: pavlinbg в 24 Декември 2019, 08:40:41
Благодаря на mitko0888 за полезната презентация - накара ме да се замисля дали въобще да си купя този вагон. Сега качеството е ясно, а цената за него?! Не разбирам какво налага тази детска играчка да струва толкова.
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: pach в 24 Декември 2019, 11:21:19
Митко, хубаво е да представиш и поне четири,
 пет снимки на модела като цяло, за да се види
цялостната визия на модела.
 :hi:
А модела от разстояние не изглежда толкова зле.
Все пак е сглобен от 2О8 части!!! Някои от тях са толкова
дребни, че не предполагат почистване от лошата матрица.
Когато се гледат с лупа, имат и следи от лепилото с което
са монтирани.
Недостатъци
Надписите за БДЖ са правени най-видимите.
Останалите са от немския модел на вагона.
Според перфектно отпечатания немски
триредов надпис, гарата за домуване на вагона
е "Ebeleben" и трябва да се връща там!!!
За еднакво плоските буфери Митко е писал.
Вътре са с пружинки, и имат медни щифтове за ограничители.
Мойте буферни греди са добре и буферите работят леко.
Вратите на моя екземпляр, се отварят леко, но спрях да
ги местя защото са крехки, а и залепените резета стърчат
грозно от отворените врати.Аз бих ги дал с останалите части,
та моделиста да си ги лепи съгласно положението на вратата.
 Явно са направени да се позиционират един път, по желание.
Железата, от спирачките са ми добре. Малко са по дебели обаче.
Вътре под покрива при отворени врати се вижда носещата конструкция на вагона. Нещо като "каратаван" е станало.
Може би като се разглоби ще е ясно точно как е реализиран...

 Положителни . (няма да пиша качества)
 Изключително детайлен вагон, особено в дребните джвъчки.
Рамата от долу е богата на детайли до най-финните, като тръбо-
проводите на въпросните омазани с червено и жълто кранове.
Спирачната система е на 89% точно и вярно.
Останалото просто не би се виждало.
Въпреки следите от лепило (които се виждат само с лупа)
много ме кефят, всички дръжки, ръкохватки и степенки
които имат дори винкелите от долу, защото "стърчат" като
истинските, а не са част от дъските или ръбовете под себе си.
Това придава по достоверен силует на вагона и видът му
като цяло кефи.
Покривът е на "щипки" което прави сравнително лесното му
сваляне. Някои моделисти монтират механика и дешифратори
 за вратите. Както осветление и фенери за последен вагон.
"Курцкинематиката" е много добре конструирана и за разлика
от други модели, работи перфектно. Автосцепките са груби но
могат с малко сръчност да се заменят с по-хубави.
Колоосите са идеални тип RР25 на "Weinert"- 9721
с диаметър 1О,5 mm.


Заключение(мое)
От модела на вагона има какво още да се желае.
Например БДЖ букси, ако не е трофеен или под наем.
От друга страна, е БДЖ вагон, поръчан и изработен набързо
с един гол ентусиазъм.
Представям си какъв вой, би станал  ако бяха събирани
предварителни заявки или дори предплата!!!?!!! :sarcastic:
За толкова "ентусиазъм" аз благодаря на фирмата,
доставчика и магазина, които поемат целия този "масраф"!!!
Все пак, е още "един нит, в колекцията от БДЖ модели"
 попълваща се напоследък с променливо движение напред.
За цената е излишно да коментираме, още повече, че аз лично
май си го купих скъп.
Но това не ми пречи са му се кефя, въпреки че
дори не ми е в основния мащаб на работа.

Важното е, че се намират фирми, които да правят някакви
минимални серии от БДЖ возила, макар и на цени, различни
от нормалните. С всимките им недостатъци и предимства.

От мен моделът получава оценка 6 (от 1О),
може би щото моя екземпляр е по-добре от този на Митко.
Важното е, че имаме още един БДЖ вагон (при това товарен)!!!!

Очаквам някой да направи ревю на друг товарен вагон от БДЖ!!!
На срещата в четвъртък ми беше неудобно да
разстворя комплекта на Tillig , за да го разгледам по детайлно!?

ПП. Моделът на закрит товарен вагон тип "Oрреln" тежи точно 5О грама.
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: mitko0888 в 24 Декември 2019, 14:09:54
RР25 на "Weinert"- 9721 с диаметър 1О,5 mm? Я покажи къде го пише това, да му спретна аз едно новогодишно ревю на този холандец. Интересно ми стана и взех да премеря моите, че китайците са измислили едни цифрови шублери - много е лесно с тях, а са и евтинички.

Най-малкият диаметър на търкаляне - 10.3. Най-големият диаметър на търкаляне - 10.4. Диаметър с ребордите - 12.46. Т.е височината на реборда е (12.46 - 10.4) / 2 = 1.03 мм. Дебелина - 0.86.

NEM 310 иска височината на реборда да е от 0.6 до 1.2 мм, като всеки си ги прави колкото иска, а дебелината да е 0.7 - 0.9. А пък NEM 311.1 определя височината на реборда да е 0.6 мм, а дебелината на реборда да е 0.7 мм.

Стандартът NMRA S4.2 определя за Н0 код 110 на колелото и макс. височина на реборда да е не по-голяма от 0.028 инча (0.71 мм). В таблицата на RP 25 са дадени всичките размери, за код 110 височината на реборда е 0.025 инча, или преведено на европейски - 0.635 мм. Някои по-капризни моделисти използват код 88, което е 0.585 мм.

Така че като кажеш че колоосите са RP25, въобще не значи че са по-красиви от NEM. NEM 311.1 отговаря на RP25 за Н0 и попада в диапазона на NEM 310.

А пък на моя вагон стана ясно че ребордите са високи 1.03 мм! Няма нищо общо с RP25. Дебелината - 0.86.
И се въртят ужасно - пластмасовото гнездо, което трябва да е конус и да допира почти до върха на конуса на оста, лагерува почти в най-дебелата част на конуса. Като го врътнеш с пръст, спира след два оборота.

Пач, да не би в hobyland вчера да са ми пробутали друг вагон? Или да са ми сменили колоосите? Гледам че и покрива ми е залепен точно за щипките, и то така че лепилото се вижда чак отвън... Добре че отвън не се виждат всичките 208 оклепани и непочистени части.


ПС: Цялостната визия - има я на доста снимки. Стандартен за половин Европа вагон Oppeln с два - три български надписа. Днес забелязах и кривата рама (кошът се държи на 4 щипки почти в средата, в краищата, при буферните греди, рамата "отваря" колкото си иска. Кинематиката наиситна не закача никъде, но е с особено дебела пружинка, в сравнение с всичко друго което съм виждал. Усеща се и с пръст, но с тези реборди не очаквам да изхвърля вагона. Най-дразнещи са огромните дупки от по  1 мм, които са къде ли не. Както и това че всичките дребни детайли (не съм ги броил, ама са много) не само че не са почистени, ами са и с доста по-светъл цвят. Другото ще го преглътна.

ПС2: Взех че премерих един реборд на Пико: 1 мм. (или 0.98).
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: toniemi в 24 Декември 2019, 14:32:03
Когато излезе това вагонче,се позаинтерсувах,правят ли го други фирми.
Оказа се,че това е масово производство и на голямите производители.Цената е два-три пъти по-тънка.Качеството сигурно е по-добро от това.
Защо не си купувате от по-доброто и евтино,сменяте надписите с БДЖ декали и всичко ще е тип-топ.
В случая не се заяждам,аз бих направил така!
Просто хората това произвеждат.
Не знам какво точно участие има Адриан,но човека е спомогнал да има още нещо БДЖ.
Напоследък излязоха на пазара няколко БДЖ модели,аз лично си купих хоперите и от тях съм възхитен!
Има ли някой от вас участие в създаването им ,не знам,но съм много благодарен.
Вагоните които ми харесват и са БДЖ си ги купувам и сменям само декалите....всеки да си прави и купува това което му харесва...
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: Krasi Tankista в 24 Декември 2019, 17:09:29
Браво Тони, напълно съм съгласен с думите ти, просто не исках аз да ги пиша, за да не прозвучи като коледно заяждане.
 :good:
Що се отнася до колелата то хората вече отдавна са се насочили към Proto 87 и масово използват Rp 25-88, а те изглеждат така:

(http://picbg.net/u/76237/63285/886486.jpg)
Proto 87

(http://picbg.net/u/76237/63285/886487.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/886488.jpg)
Rp 25-88 Weinert
 :hi:

А обърнахте ли внимание на тази снимка в Щумифорума:

(http://picbg.net/u/76237/63285/886489.jpg)
От ляво на дясно - Брава, Екзакт трейн, Лилипут.

Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: pach в 26 Декември 2019, 21:08:32
Бре, бре....уж ви голяма цената, ама сте готови чак прото87
колооси да му ръгнете...та още по-скъп да стане.
В оказиона има Раковски Оппелн, за прилични пари...
 ама не е БДЖ... :hi:
Мите, аз само цитирах фирмата от листовката им придружаваща вагона.
Exact train Oppeln BDZ
(http://store.picbg.net/pubpic/8C/61/4fd1635b4cac8c61.bmp)
 
Премерих мойте колооси - малко по-добри са от твойте,
но аз работя освен с китайски инструменти, и с вазовски
микрометър. Но резултата е почти като твоя - отговарят на NEM,
само дето мойте колооси се въртят на върха от оста си поне 5-6 сек. преди смазване.
 Явно твоя вагон като са го сглобявали, е било петък, след обед... :scratch_ones_head:

Покрива отвътре има четири щипки в ъглите по дългите бордове,
но зависи и как са лепени. Виждат се през отворените врати.
 :hi:

ПП. Краси искаш да не звучи като коледно заяждане, ама си е коледно мърморене!!! Да не си си купил и ти от "отпадъка", та толкова се вълнуваш от серийното производство на няк'ва си фирма дето все пак пусна БДЖ!?
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: mitko0888 в 26 Декември 2019, 21:43:37
Пач, това на листовката е какви колооси да си купиш допълнително, ако искаш да стане RP, Fine или АС. А не че моделът си ги има.
На твоя дали стъпалата под вратите са хоризонтални? Или наклонени на почти 30 градуса?
Интересно ми беше тези 208 части къде ги прочете. На моя вагон монтираните са 80, със всичко в кутията, и с кутията, станаха 112.
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: Krasi Tankista в 26 Декември 2019, 23:07:55
Пламене,явно този който плаща по - дебело, взима тези модели дето са направени в понеделник сутринта.
 :haha: :haha: :haha: :haha:
Що се отнася до отпадъците, аз за разлика от теб не си купувам такива. Дори и не ги разглеждам. Днес случайно го видях на рафта в Хобиленд този прословут вагон - абсолютен боклук. Особенно в сравнение с вагоните на Роко и Пико, които бяха наоколо. Снимките на колелата ги сложих специално заради теб за да ги видиш и да разбереш, че пишеш небивалици. От друга страна е добре, когато се говори за нещо да има и илюстрацийка, за да може четящите да вникнат по - дълбоко в темата.  Това, че някаква си фирма произвела ексклузивно вагон на БДЖ е хубаво, но когато е неудачен ние трябва да го кажем иначе ще ни пробутват още по - некачествени стоки. Адри заслужава адмирации за неуморната борба с производителите, но явно  не винаги се получава най - добър резултат.
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: pach в 27 Декември 2019, 01:09:34
После да не се чудим, що фирмите не ни обръщат внимание!?
И що, ако все пак направят някакво БДЖ,  хем не струва, хем е скъпо за нас!!!
 Мите брой по-внимателно...може би костите в човека май бяха 2О8!!!! :scratch_ones_head: :lol:...а нитовете броиш ли!  :sarcastic:
За мен данните са описани правилно. А в последователност:
Дължина по буфери, следва минимален радиус, следван от комплектация с колооси за различните системи. Нима радиуса или общата дължина, също може да се подменят, като колоосите, както прочиташ ти ТТ данните?

Краси, шо плачеш за мойте пари? Ти нали си от "елита" и не си купуваш дори и Пико! Не разбирам 'кво толкова те развълнува?
Небивалици не съм писал - споделил съм мойте впечатления, от
вагона който си купих. А ти какво си купуваш, го споделяй където му е мястото ...
Има ли тема тук, която да не е разводнена и омешана с егото ни!?
Прото87 може би все пак за пръв път е показан в този форум, в съответната тема преди години и дори е малко коментиран още тогава...
 :hi:

ПП. Днес и мойте дръжки се оказаха по-светли, на супер ярка светлина. Оказа се, че не са по-светли, ами са толкова финни (но непочистени разбира се), че чак светлината прозира през тях, с което се създава илюзията за сбъркан цвят. Жалко, че това се вижда в осветените колекционерски витрини, но не и в движение по макети и модули.

Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: mitko0888 в 27 Декември 2019, 07:49:36
Цитат на: pach link=topic=5282.msg117243#msg117243 date=1577401774
...
За мен данните са описани правилно. А в последователност:
Дължина по буфери, следва минимален радиус, следван от комплектация с колооси за различните системи. Нима радиуса или общата дължина, също може да се подменят, като колоосите, както прочиташ ти ТТ данните?
...

Пламене, не знам дали точно на теб трябва да ти се обяснява какво е написано в инструкцията: както ТТ данни, така и кои колооси са подходящи за да си СМЕНИШ оригиналните с такива, каквито ти трябват - RP-25, FINE-25 или Maerklin. И са написани не за нещо друго, а защото колоосите НЕ СА такива, каквито би трябвало да са: на всички вагони от този период диаметърът е 1000 мм, т.е. мащабно 11.5. Което производителите заменят с малко по-малки (11.3) за да може визуално с ребордите да изглежда съразмерно. На този вагон обаче са 10.5, което е с 10% по-малко и визуално се разпознава много добре в съседство с друг G вагон. Както и височината, която не виждам дмисъл да повтарям със снимки, след като немците са писали преди 5 години за това.

Темата е за този БДЖ вагон. Направих представяне за това, което видях с очите си, подкрепено с няколко некачествени мои снимки. Вярно е че вложих доста лична трактовка и оценка, но бях силно разочарован от това, което получих за парите си, и мисля че нищо не съм изопачил или излъгал.

pach, пак към теб, сам си отговори "има ли тема, която не е разводнена и омешена ...". Самият ти в момента я разводняваш и омазваш! Извинявай, но не знам какви са тези "твои впечатления", за които си писал по-горе - касаещо лесното махане на покрива (който според мен е най-здраво залепеният детайл от вагона), 200 и кусур части, 89% вярната спирачна система и т.н.

Поради празниците имах удоволствието да разгледам подробно тази моя последна придобивка, БДЖ Oppeln. Имам намерение да пусна още някои снимки с обяснения кое как е направено и защо така се е получило, прикрепено със снимки.

Нямах (и нямам) никакво намерение да омаловажавам труда на Адриан, въпреки че не разбрах защо той отдавна не се похвали с това. Но не искам да си премълчавам това, което е виждам в ръцете си. Всеки сам може да си направи изводите и преценките. Ако някой не е съгласен с това, което съм показал, ще е добре да го подкрепи с нещо, а не с "моите буфери работят добре". (по-късно ще напиша колко точно добре работят моите и защо).
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: pach в 27 Декември 2019, 14:02:39
Митко, разбирам неудоволствието ти от изработката на вагона,
което и аз споделям, за това и ти дадох оценка "+" с коментар, че
 най-после някой се престраши да прави ревю. Тоест да извика,
че "царя е гол"!!! Адриан преди месец (там някъде) ме помоли да му правя ревю, което аз отлагах, защото нямаше да е по различно,
от твоето.

Отварям скоба:
Има още един човек, който чака ревю на чисто негово произведение,
но както и да го гледам (произведението), нищо не му е както
 трябва, от всякаква гледна точка и няма какво повече да кажа.
То е така сбъркано исторически на външен вид, че обезсмисля
всичко. А като знам кои хора са в тази компания (на производителя му) просто ревю няма да му правя, за да избегна
излишно нагнетяване на някакъв измислен спор в този форум,
прерастващ често в нецензурни обиди из мрежата.
Затварям скобата!

Просто се опитах да допълня с мойте впечатления, това което
си писал. Не съм броил частите, а с числото  2О8 (костите в човешкото тяло според Холивуд) исках да отбележа, че просто е доста детайлен. В движение добавих и данните от листовката,
като смятах за указателни към ревюто.
И с почна една....да ми показват прото87, сякаш преди години,когато някои ги нямаше във форума, не съм аз показал и коментирал цялата система на прото87, които спомням си тогава, Гугъл превеждаше като "прабългари" явно заблуден от малкия си опит и подведен от думата "прото".

После качих и сканирана листовката, щото е добро допълнение за ревюто (така съм сметнал) и потвърдих твойте изводи, щото колоосите са по НЕМ.

Покрива действително е сваляем, иначе защо ще го лепят!(?)
Има вагини при които той е едно цяло с коша на модела и това затруднява работата по евентуално "суперосване" ако някой иска да си го прави.

Накратко смятах, че и аз мога да споделя
впечатленията си като принос в темата.
Та чак аз се оказах разводняващия ревюто....
Но щом това е така и възбужда някой,
моля администратора, да изтрие мойте постове от нея!
 :hi:

ПП. Вярно я разводних с горната скоба.... :blush2:
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: mitko0888 в 28 Декември 2019, 21:05:34
Може би последна част от представянето.

Както Краси предположи, взех да чета за този вагон след като си го купих, а нен преди това. Оказа се че има сравнение на 4 модела в Eisenbahn Magazin No 5 от 2016 г. И без други надписи веднага се познава кой е вагонът на Exacttrain. Не било само моя сега да е така ...

С 1 съм показал непочистената отливка. Снимката е от списанието, на моя вагон е по-напред в темата. С 2 се виждат двете излишни дупки. Има и още една от другата страна на вратата. С 3 се вижда грозното залепване на дръжките. 4 са въпросните издатъци, несъществуващи на оригинала, и направени с друг цвят, сигурно за да са по невидими.

(http://picbg.net/u/62092/63297/886579.jpg)

Разбира се списанието дава и вид, в който добре се вижда височината - 5. Нещо, което само споменах в бързината - номер 6 показва как са направени стъпалата. Добре че го видях в списанието, мислух че на моя са залепени накриво. А пък те са си били такива по замисъла на хер ...

(http://picbg.net/u/62092/63297/886580.jpg)

От другата страна - отново грозната закачалка, излишните дупки, кривите дръжки. Обаче дължината между осите изглежда вярна, макар и дребна. Защо на нашия е сменена на 4.00 метра - не знам.

(http://picbg.net/u/62092/63297/886581.jpg)

Сега малко за това как е направен вагона и как се разглобява. Погледнато отдолу се виждат доста детайли. Всъщност 1 е някаква щанга от спирачната система, една пластмасова пръчка залепена в две точки към рамата. 2 е вторият независим детайл от спирачната система - сп. цилиндър с елементите покрай него, както и дългата пръчка която стига до едната колоос. Този детайл също е залепен в две точки за рамата.
Рамата наистина е метална. Не знам какъв материал. И именно заради това този детайл 2 при мен се отлепи само от разглеждането на вагона (лепен е със същото белезникаво лепило за пластмаса). Останалите елементи от спирачните "детайли" са отляти заедно с рамата.

Номер 3 е един детайл, с който са изработени и четирите спирачни колодки (как ли се наричаха ...). Детайлът е захванат с четирите винтчета, които се виждат покрай колооста. Както се вижда на една от първите ми снимки винтчетата на моя са леко пренатегнати, което е усукало настрани тези елементи от спирачката. Това си го оправих елементарно, като просто разхлабих винтчетата и при стягането им с една пинсета придържах спирачките в правилното положение.

Номер 4 е втори детайл, който представлява двете букси на колоста и се държи за рамата със същите тези 4 винтчета.
При развиването на винтчетата тези два детайла се вадят, и тогава се вади и буферната греда - в комплект с буферите и стъпенките към тях. Всички тези черни пластмасови детайли са от някаква доста жилава и лъскава пластмаса, не прилича на тази от коша, не успях нищо да счупя, въпреки че се опитах тук - там да оправя формата на някой детайл. Но неуспешно - буферната греда от едната страна е крива, затова и буферът стои накриво - номер 7 на следващата снимка, но не успях да го изправя. Не знам дали няма да стане със сешоар, или горещ въздух.

Номер 5 са четирите щипки, с които към черната метална рама е захванат подът на вагона. Въпросният маслено кафяво зелен детайл. Тези 4 щипки не успях да отворя с леки движения, а и не ми трябваше. Не посмях да напъна повече, защото материалът на пода изглежда съвсем друг. За сметка на това има още 4 щипки - номер 6 - с които кошът е хванат за пода. За пода, а не за рамата. И понеже подът е от много тънка пластмаса, конструкцията става доста паянтова. Та тези щипки се отварят едва ли не от само себе си, само с леко подпиране с клечка за зъби и кошът е свален. Монтажът е малко по-пипкав, тъй като трябва да се наместят и въпросните зелени подпори за да захванат подвижните врати. Но всичко това става за секунди и без никакви щети.

(http://picbg.net/u/62092/63297/886582.jpg)

Така стигаме и до снимката на рамата с пода. (с кривия буфер). При извадена буферна греда се оказва че пружиниращите буфери наистина работят, и то много добре в цялата си работна дължина (малко под 2 мм на буфер). Не че ми е толкова важно, но във всички проспекти се хвалят именно тези работещи буфери. Средната част е подпряна на пружинка, а опашката е захваната с въпросния щифт - едно медно телче. Но в сглобено състояние тази опашка почти опира в металната рама. С моя цифров приятел измерих дължината между буферите, след това натегнах шублера за да видя колко се мърдат. Делено на две (заради двата буфера) - получи се ход на буфера от 0.23 мм. Не е правописна грешка. На практика буферите не са работещи / пружиниращи, а само леко се мърдат. Мога да изпиля рамата зад буферите, с флексчето, т.е. дремелчето, но тогава ще погинат гнездата за 2 от въпросните винтчета. Всъщност тези детайли с винтчето не е нужно да са разглобяеми, може и да се залепят за рамата, рамата да се изпили и тогава буферите наистина ще работят. А кривата греда мога да я залепя за рамата и ще се изправи ... (някой ден). Механизмът на куплунзите остава между рамата и пода, така че със залепянето на тези две пластмаси за рамата нищо няма да загубя, но ще имам наистина работещи буфери.

(http://picbg.net/u/62092/63297/886583.jpg)

И идва поглед отвътре. Покривът е захванат с добре виждащите се и през вратите щипки 8. Обилно залети с лепило, което на моята първа снимка съм показал как е излязло чак отвън на стената на коша. Номер 9 е въпросният кара таван, което всъщност е от самия кош на вагона - една цяла отливка. Вижда се какъв цвят е. Номер 10 е един хитър детайл, не знам дали е боядисан или си е кафяв, но отвън се вижда като релса / перваз над вратите. Всъщност отвътре между този детайл и между тавана 9 се плъзга Г-образно удължение на вратата, така вратата се отваря като се плъзга в горната си страна. Отдолу е подпряна на описаните преди два пластмасови зеленикави израстъка.
И накрая 12. Оказва се че челата на вагона са отделни детайли, които са залепени за коша. Като че ли добавянето на спирачна будка трябва да промени и челото ...

(http://picbg.net/u/62092/63297/886584.jpg)

Мисля че стига толкова за това вагонче.
Титла: Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
Публикувано от: toniemi в 28 Декември 2019, 23:26:14
Тук в този сайт , като кликнах върху снимката в голям размер,успях да видя разликата в цветовете и качеството на дръжките.... :angry:

https://naumann-online.de/shop/artikeldet.php?proid=7095&sid=8d79445785a28b2a43d465e400e220e3