RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Представете модел на български подвижен състав | Review a BG model => Темата е започната от: toniemi в 01 Февруари 2021, 17:02:27

Титла: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: toniemi в 01 Февруари 2021, 17:02:27
https://www.naumann-online.de/de/modell-land/bulgarien/?view_mode=default&listing_sort=&listing_count=16

В този магазин вече се очаква шестицата на Алберт-модел.
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: mitko359 в 01 Февруари 2021, 20:32:33
Аз си я заявих от румънците - https://www.trains-addicted.ro/en/search?command=search&_q=06+class&_producerId=&_epoqueId=&_operatorId=&_scaleId= (https://www.trains-addicted.ro/en/search?command=search&_q=06+class&_producerId=&_epoqueId=&_operatorId=&_scaleId=)
Любезни са за сега и твърдят, че интереса е надминал очакванията им, което ги надъхва и за бъдещи БДЖ проекти  &bgflag
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 02 Февруари 2021, 21:11:39
Аз си я заявих във хобиленд, да видим какво ще пристигне.
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: toniemi в 04 Февруари 2021, 17:01:28
Цитат на: toniemi link=topic=5391.msg120835#msg120835 date=1612191747
https://www.naumann-online.de/de/modell-land/bulgarien/?view_mode=default&listing_sort=&listing_count=16

В този магазин вече се очаква шестицата на Алберт-модел.

Получих отговор от магазинера:
Локомотивът ще бъде доставен през втората половина на годината.
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: hristo в 14 Май 2021, 18:28:45
Вече има снимки на модела:
https://www.trains-addicted.ro/en/producers/albert-modell/Albert-Modell-diesel-locomotive-BDZ-06-class--diesel-locomotive-2 (https://www.trains-addicted.ro/en/producers/albert-modell/Albert-Modell-diesel-locomotive-BDZ-06-class--diesel-locomotive-2)
https://www.trains-addicted.ro/en/producers/albert-modell/Albert-Modell-diesel-locomotive-BDZ-Cargo-06-class--diesel-locomotive-3-2 (https://www.trains-addicted.ro/en/producers/albert-modell/Albert-Modell-diesel-locomotive-BDZ-Cargo-06-class--diesel-locomotive-3-2)
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: Mironista в 22 Май 2021, 00:15:49
https://www.youtube.com/watch?v=mpyj6VQrBBg

лека вечер
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 22 Май 2021, 11:32:40
Само да отбележа, че това не е звука, който пристига с моделите на Алберт :)
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: toniemi в 22 Май 2021, 22:31:37
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=5391.msg121637#msg121637 date=1621672360
Само да отбележа, че това не е звука, който пристига с моделите на Алберт :)
Пуснат ли е вече за свободна продажба?
От къде мога да си го купя?
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 22 Май 2021, 22:32:41
Свободна продажба до колкото разбирам няма да има. Вече налични при Алберт модел няма, при Румънците също.
 Евентуално пусни запитване в Хобиленд ще има няколко броя - ако не са разпродадени. За друго място не знам дали ще има вообще.
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: BoBo в 23 Май 2021, 14:04:17
Здравейте!Аз успях да си купя локомотива , само че имам един въпрос към тези , които също са си го закупили.В опаковката има декодер , който незнам дали трябва да инсталирам за да го подкарам на Пиковската цифрова централа или просто са го сложили ако някой иска да го кара аналогово.Благодаея предварително!
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: gregary в 23 Май 2021, 14:27:01
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=5391.msg121641#msg121641 date=1621711961
Свободна продажба до колкото разбирам няма да има. Вече налични при Алберт модел няма, при Румънците също.
 Евентуално пусни запитване в Хобиленд ще има няколко броя - ако не са разпродадени. За друго място не знам дали ще има вообще.

При румънците все още има...

Цитат на: BoBo link=topic=5391.msg121646#msg121646 date=1621767857
Здравейте!Аз успях да си купя локомотива , само че имам един въпрос към тези , които също са си го закупили.В опаковката има декодер , който незнам дали трябва да инсталирам за да го подкарам на Пиковската цифрова централа или просто са го сложили ако някой иска да го кара аналогово.Благодаея предварително!

Предполагам, че си купил със звук. Ако е така, то това в опаковката не е декодер, а тапа която се слага за да се върнеш в  аналогово положение.
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 23 Май 2021, 16:55:27
Според сайта им е soldout.
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: gregary в 23 Май 2021, 20:38:22
Странно, на мен  ми пише "Buy".
Вчера платих още два за съфоромци...
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: mitko359 в 26 Май 2021, 13:30:03
Един бърз unboxing и звуков тест на БДЖ 06 059 на Albert modell.
Впечатления: богат набор от звуци и функции, токоснемане на поне 4 от осите, фин вървеж. Модела не е чак уау, по-скоро е напълно задоволителен!  :good:
Дано румънците от trains-addicted.ro ни радват и в бъдеще с други БДЖ модели!  :hi:  &bgflag

(https://i.ibb.co/r27stvJ/P-20210526-110419-v-HDR-Auto.jpg)

Всички снимки са тук -> https://drive.google.com/drive/folders/1vz1bmOs_FTgctSH2YJoZKEbc3fnfSkCM?usp=sharing (https://drive.google.com/drive/folders/1vz1bmOs_FTgctSH2YJoZKEbc3fnfSkCM?usp=sharing)

Звуков тест -> https://www.youtube.com/watch?v=cznc2YoArI8 (https://www.youtube.com/watch?v=cznc2YoArI8)
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: gregary в 26 Май 2021, 20:03:27
Румънците ми писаха мейл, че ще има втора партида през ноември, за който е пропуснал първата...
Лично аз много му се радвам... :yahoo:
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: mitko359 в 26 Май 2021, 21:40:54
Цитат на: gregary link=topic=5391.msg121667#msg121667 date=1622048607
Румънците ми писаха мейл, че ще има втора партида през ноември, за който е пропуснал първата...
Лично аз много му се радвам... :yahoo:
Е как нама да се радваме!  :yahoo:
След 46-та ( двете партиди, дали не бяха 3 :scratch_ones_head: ) този локомотив и 42-ра са втория и третия БДЖ фабрични модели на локомотиви.  &bgflag
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: toniemi в 27 Май 2021, 13:39:15
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=5391.msg121641#msg121641 date=1621711961
Свободна продажба до колкото разбирам няма да има. Вече налични при Алберт модел няма, при Румънците също.
 Евентуално пусни запитване в Хобиленд ще има няколко броя - ако не са разпродадени. За друго място не знам дали ще има вообще.

Хобиленд ми отговориха,че очакват някакви бройки,НО САМО дигитални!
Кофти! :( :( :(
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: Vlado в 27 Май 2021, 15:10:06
Цитат на: mitko359 link=topic=5391.msg121668#msg121668 date=1622054454
Е как нама да се радваме!  :yahoo:
След 46-та ( двете партиди, дали не бяха 3 :scratch_ones_head: ) този локомотив и 42-ра са втория и третия БДЖ фабрични модели на локомотиви.  &bgflag

Забравяш Булмаркета и ДБ Шенкера, които наистина не са БДЖ, но са БГ все пак.
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: ivo в 03 Юни 2021, 11:13:53
Алесандро няма да се изложи ;) от доста време подготвя този модел. Мисля, че ще има и БДЖ ливрея :) ще сондираме за инфо.

https://www.modellbahnshop-lippe.com/Elektrolokomotive/E-Lok/A.C.M.E.-10027/de/modell_378848.html
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: pavlinbg в 03 Юни 2021, 23:48:46
Цитат на: ivo link=topic=5391.msg121746#msg121746 date=1622708033
Алесандро няма да се изложи ;) от доста време подготвя този модел. Мисля, че ще има и БДЖ ливрея :) ще сондираме за инфо.

https://www.modellbahnshop-lippe.com/Elektrolokomotive/E-Lok/A.C.M.E.-10027/de/modell_378848.html

Няма снимка към линка
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: hristo в 04 Юни 2021, 18:06:35
Този локомотив отговаря на нашите електровози 46-серия. Едва ли ще има нов БДЖ локомотив при положение, че имаме 46.125, 46.002 и 46.124.
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: Adrian в 04 Юни 2021, 20:24:23
не те разбртах, но бдж локомотиви ще има, сигура
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: pach в 04 Юни 2021, 22:01:42
Означението в липи е:
ACME 10027 габарит H0 електрически локомотив 060-EA на CFR, епоха V

Тоест ако на бъркам, дезеляка е 060-DA на CFR
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: gregary в 04 Юни 2021, 22:09:34
Явно много съм слушкал напоследък и само 6-ци напоследък идват.  :) Тая сутрин преди работа, куриерът ме изненада приятно. Получих две 06-ци от румънския сайт. Бях ги поръчал за двама съфоромци, но единия се отказа и аз си я запазих за себе си...
Та, отвън кутиите изглеждаха здрави, кашона беше добре пакетиран, без никакви интервенции по него. Отварям си кутията на моя локомотив и хлъц... вътре леш.

Нарабявания по опаковката:
(https://live.staticflickr.com/65535/51225080803_b616c68122_h.jpg)

Едната талига (откъм кабина 1) висеше само на токоснемащите жички. Беше откачена от кардана:
(https://live.staticflickr.com/65535/51224159082_e77990552b_h.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/51224161867_03d9580009_h.jpg)

Плугът беше счупен на три парчета.
Отворих и кутията на втория локомотив. Положението беше почти същото, но с по-малко наранявания. Само плуга беше паднал и беше спукан, а не счупен. Талигата си беше на място.

За моя лок, трябваше да разпоявам платката от токоснемащите жички и двигателя, за да стигна до кардана и талигата. После сложих плътния плуг, проби на релсата и готово, всичко е наред.
(https://live.staticflickr.com/65535/51225637754_69a7e0d3a6_h.jpg)

Остана обаче горчива нотка, защото състоянието на двата лока няма как да не се е знаело от търговеца.
Затова пиша тук, за да имате предвид и вие. Аз за себе си реших - повече няма да пазарувам от там!
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: gregary в 04 Юни 2021, 22:12:47
Цитат на: ivo link=topic=5391.msg121746#msg121746 date=1622708033
Алесандро няма да се изложи ;) от доста време подготвя този модел. Мисля, че ще има и БДЖ ливрея :) ще сондираме за инфо.

https://www.modellbahnshop-lippe.com/Elektrolokomotive/E-Lok/A.C.M.E.-10027/de/modell_378848.html

Сигурно си имал това предвид:
https://www.modellbahnshop-lippe.com/Diesellok/Diesellok/Amintiri+Feroviare-10102/de/modell_374043.html
(https://www.modellbahnshop-lippe.com/article_data/images/169/374043_e.jpg)
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: toniemi в 04 Юни 2021, 22:26:48
Цитат на: gregary link=topic=5391.msg121764#msg121764 date=1622833774

Та, отвън кутиите изглеждаха здрави, кашона беше добре пакетиран, без никакви интервенции по него. Отварям си кутията на моя локомотив и хлъц... вътре леш.


Остана обаче горчива нотка, защото състоянието на двата лока няма как да не се е знаело от търговеца.
Затова пиша тук, за да имате предвид и вие. Аз за себе си реших - повече няма да пазарувам от там!

Може и куриерите да са сгафили и после да са преопаковали колета!
 :( :( :(
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: mitko359 в 05 Юни 2021, 14:08:40
Едва ли. Кутията е здрава, но вътре тея плекси работи са много смотани...дунапрена не е ли по-евтин алоо ;D !
Който има дефекти па да се оплаче, да си знаят! :blind:
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: IvanC в 15 Юни 2021, 17:12:38
Цитат на: gregary link=topic=5391.msg121764#msg121764 date=1622833774
. . .
Та, отвън кутиите изглеждаха здрави, кашона беше добре пакетиран, без никакви интервенции по него. Отварям си кутията на моя локомотив и хлъц... вътре леш.

. . .

Остана обаче горчива нотка, защото състоянието на двата лока няма как да не се е знаело от търговеца.
Затова пиша тук, за да имате предвид и вие. Аз за себе си реших - повече няма да пазарувам от там!
Това не е по вина на търговеца, а на производителя. Този материал за коруба, в която да седи модела става за леки вагони, но не е подходящ за тежки локомотиви. Поне трябва да има "подплънка" от стиропор или дунапрен в кухините, която да подпира стените на корубата, за да не ги счупи лока, когато куриерите подхвърлят кашона, в който е опакован моделът.

Картинката ми е позната - имам BR 119 на DR (PIKO), който пристигна с кутията в подобно състояние, но с повече поражения по лока. При теб е цяло чудо, че само плугът е пострадал.

Иван
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: gregary в 16 Юни 2021, 09:05:16
Безспорно опаковката е грижа на производителя и в случая, тя не е качествена. Визирам търговецът, защото бях платил едни бройки и той ми казва - ноември при втората пратка. Поисках си парите обратно, а той ми казва, че са му останали две резервирани, но не потърсени от клиентите бройки и  дали ги искам. Взех ги и все си мисля, че под капака положението се е знаело какво е. Дори най-вероятно може да са върнати от клиенти поради тая причина.  Но, всичко мина и замина добре и случая за мен е приключил със съответните поуки...  :yes: :)
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: toniemi в 16 Юни 2021, 19:44:57
Цитат на: toniemi link=topic=5391.msg120835#msg120835 date=1612191747
https://www.naumann-online.de/de/modell-land/bulgarien/?view_mode=default&listing_sort=&listing_count=16

В този магазин вече се очаква шестицата на Алберт-модел.

Аз го бях заявил в този магазин,ама май си останах с пръст в устата :angry: :angry: :angry:
Колкото пъти му пиша на собственика,нямам отговор!

Толкова се надявах да го имам.... :( :( :(
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: Nenchev в 17 Юни 2021, 06:26:11
Странно ми е защо още дъвчете темата.  Народът хубаво го е казал:

"Битият - бит, който купил - купил"...
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: Adrian в 21 Юни 2021, 14:39:51

Еспешъли фо ма френд Тонката ;

https://www.ebay.de/itm/124779990261?hash=item1d0d778cf5:g:uP4AAOSwstxgz4XW

https://www.ebay.de/itm/124779992089?hash=item1d0d779419:g:kDUAAOSwi09gz4YP
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: Adrian в 01 Юли 2021, 12:34:19

Тонка, давам ти последен шанс - 6 Нулашеста минават през Бея катъо топъл хляб, при условие че алберт не потвърждават втора партида

https://www.ebay.de/itm/124791719390?hash=item1d0e2a85de:g:uP4AAOSwstxgz4XW
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: toniemi в 01 Юли 2021, 19:42:08
Цитат на: Adrian link=topic=5391.msg121911#msg121911 date=1625132059
Тонка, давам ти последен шанс - 6 Нулашеста минават през Бея катъо топъл хляб, при условие че алберт не потвърждават втора партида

https://www.ebay.de/itm/124791719390?hash=item1d0e2a85de:g:uP4AAOSwstxgz4XW
Такава информация я давай на лична,веднага цената стигна 140евра,сега всеки ще играе за нея,един-друг ще си надцакваме! ;D ;D ;D
Не разбрах-дигитална ли е или аналогова?
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: Adrian в 01 Юли 2021, 20:23:42

Пич, какво те бърка - нали ще кормиш, ски - ми - и т.н! Взимай, щото не се знае дали ще има производство! Аз вече спечелих 2 за един приятел - Тонка : кеф цена няма! Има Рай файзен банк, ДСК и т.н.
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: gregary в 02 Юли 2021, 08:48:34
Цитат на: toniemi link=topic=5391.msg121915#msg121915 date=1625157728
Не разбрах-дигитална ли е или аналогова?

Аналогова е.
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: Mironista в 02 Юли 2021, 23:06:23
ухааааа 06та стигна на цената на едностаен в младост 3. Браво
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: Величко в 03 Юли 2021, 00:22:45
Радвам се, че излизат родни модели, ама с тая 6-ца нещо се на*раха. Забележки по модела, по ходовите му качества, по звуковите декодери.
Аз хич не съм доволен и за мен това е най-калпавия БДЖ модел, който е излизал.
По челото като рязан с тесла, в движение се клати като на коча м*дете-хуаво че не пада, а звуковите му функции са мешана скара
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: toniemi в 04 Юли 2021, 21:43:28
Цитат на: Adrian link=topic=5391.msg121911#msg121911 date=1625132059
Тонка, давам ти последен шанс - 6 Нулашеста минават през Бея катъо топъл хляб, при условие че алберт не потвърждават втора партида

https://www.ebay.de/itm/124791719390?hash=item1d0e2a85de:g:uP4AAOSwstxgz4XW

307 евра с доставката  :fool: :fool: :fool:
 :swoon: :swoon: :swoon:

Сега пусна каргото

https://www.ebay.de/itm/124798327779?hash=item1d0e8f5be3:g:kDUAAOSwi09gz4YP
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 05 Юли 2021, 11:00:43
Тони имай търпение и ще получиш. Румънците подготвят нова серия с други номера.
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: toniemi в 29 Юли 2021, 20:19:24
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=5391.msg121924#msg121924 date=1625472043
Тони имай търпение и ще получиш. Румънците подготвят нова серия с други номера.

Пускам го и тук:

Пробвам да се регистрирам при румънците,но не мога... :angry:
Кой ще поръчва да ми поръча два локомотива am-060025  и am-060024?
Благодаря предварително! :hi: :hi:
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: Adrian в 29 Юли 2021, 21:48:33
Тонка, ще се запишеш в преордер на Хобиленд, стига с тия читатрещатимишуара
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: toniemi в 30 Юли 2021, 16:38:26
Цитат на: Adrian link=topic=5391.msg122111#msg122111 date=1627584513
Тонка, ще се запишеш в преордер на Хобиленд, стига с тия читатрещатимишуара

Записах се при румънците по имейл,пък ще видиме.... ;D
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: LAL14 в 03 Август 2021, 21:13:16
   Здравейте! Да попитам за локомотив 06 060.4(Cod produs: am-060025 при Румънците) , за-що шаблонирания номер от страни е с 11 цифри? (92 52 000* 060-4) като липсва ''6''.Не съм обръщал внимание на ''оригинала'' дали е тъка. Грешка,пропуск или 1/1 .
   Благодаря.   
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 07 Август 2021, 03:57:01
Всъщност е грешка, но в оригинала. Тоест модела е 1:1 с оригинала.
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: LAL14 в 08 Август 2021, 10:55:46
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=5391.msg122148#msg122148 date=1628297821
Всъщност е грешка, но в оригинала. Тоест модела е 1:1 с оригинала.

    Благодаря Ви за инфото.  Лек ден.
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: toniemi в 18 Ноември 2021, 19:48:04
Така,след като вчера се сдобих с въпросният локомотив,аналогов вариант,да споделя и аз нещо.....

тук съм пуснал снимки....
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3305.1815.html

Относно външният вид-отлично,локомотива е изработен визуално перфектно. :yes:
Бих предпочел по-светло червеният вариант на БДЖ,както на моите самоделки,този тъмно-червен цвят е по-неприветлив.

(https://live.staticflickr.com/65535/51689498789_fe25a31623_b.jpg)

(https://live.staticflickr.com/65535/51689498704_23e0ce20dc_b.jpg)

Относно осветлението-фаровете светят малко слабичко,стоповете не се виждат изобщо! :angry:
При загасено осветление на макета,червенеят съвсем слабо.Ще трябва да ги преработя.

Относно ходовите качества-клатене при определена скорост като старото Пико,липса на гумени бандажи,недостатъчно отежняване!

Нещо странно,двигателни са само 4 колооси,а може и шесте!Има зъбни колела навсякъде!

Така ли е оригинално или предишният собственик е премахнал зъбните колела на две от колоосите??????????
Заради това не мога да използвам 100% теглителната му сила! :angry:
Ако е така,от къде да си купя още две резервни колооси?



Титла: 06
Публикувано от: IvanC в 19 Ноември 2021, 19:21:29
Обикновено АС моделите са с различни колооси от тези за DC, като имат повече колооси с гумени бандажи. Това е необходимо за компенсиране на надигането на колоосите от плъзгалката при запазване на общото тегло на модела.

При теб моделът явно е оригинално за DC. Като си му сложил плъзгалката, тя разтоварва талигата, на която е закрепена и на практика някакво сцепление остава само на другата талига, което не е достатъчно. Трябва да намериш подходящи колооси (1 или 2) с гумени бандажи за другата талига. От друга страна 2 колооси с гумени бандажи може да влошат токоснемането, така че ще трябва да намериш някакъв баланс между сцепление и надеждно токоснемане.

Белите челни светлини на този модел ми харесват - аз не съм любител на ярките светлини. При червените явно има нещо нередно за да има толкова силна подсветка в кабината и почти нищо там, където трябва да светят.

Иван
Титла: Странично клатене
Публикувано от: IvanC в 19 Ноември 2021, 19:31:11
Относно клатенето - двете талиги обикновено са с различно странично окачване. Едната талига е твърдо подпряна от двете страни, докато другата позволява странично клатене, за да може да обира страничните неравности на релсите. Ако плъзгалката е на талигата с твърдото странично окачване, тя (плъзгалката) разтоварвайки тази талига влошава страничната стабилност на модела и може да доведе до по-силно странично клатене.

Иван
Титла: Re: Странично клатене
Публикувано от: toniemi в 21 Ноември 2021, 00:26:28
Иван,благодаря за коментара!  :hi:

Това което мога да кажа като уточнение:
Плъзгалката е много хлабава,почти без натиск!
Старият собственик е премахнал на две колооси зъбните колела,поръчал съм си и ги чакам!
И без тях ,виждайки се на клипа,локомотива си върви чудесно и тегли вагоните.
https://www.youtube.com/watch?v=Zer8RDiTSXY
Имам и други правотокови локомотиви,всъщност сега на макета само 4 - 5 локомотива са Мерклин,другите са Роко,Брава,Пико,самоделки и други...всичките си имат гумени бандажи,а тук както и Ламинатката на Техимидж са спестени!
Мога да преценя ,добре утежнените локомотиви и разликата в съпротивлението при плъзгане на тези с бандажи и без,разликата е голяма!При този локомотив и шесте колела токоснемат,могло е да поставят поне две колела с гумен бандаж.
Като разглобих талигите и свалих колоосите,еми те са като на детска играчка,направо несериозно!
Вадят се лесно от осите и като ги търкаляш по масата,бият аксиално и радиално,като на старото Пико.
Също недопустимо за тези пари и имиджа на фирмата.
От там идва клатенето.

Относно осветлението отзад,проверих къде е проблема.
Срещу фаровете има бели светодиоди,а за стоповете,светодиода е в средата.
Свети силно,но светловодите са първобитни и не отвеждат никаква светлина.

За външността-Перфектно!
Заради това ще си купя и другия номер на БДЖ.
Титла: 06
Публикувано от: IvanC в 21 Ноември 2021, 02:34:09
Тони,

Не съм запознат с моделите на Алберт и коментарът ми беше чисто принципен и основан на опита ми от моделите които имам - аз съм си почитател на Роко, Флайшман (само на парните им локомотиви) и новото Пико. Ламинатката на Техимидж е също изпипана и механиката е подобна на тази на Роко.

Имам и една камара "американски" китайчета (или май са китайски "американчета), които използват същите принципи на окачване на талигите и при тях няма гуми - всичко се докарва от тегло, което при тези модели е без проблеми, заради по-големия габарит.

Това, което пишеш за колоосите на Алберт обаче наистина разваля впечатлението от иначе много доброто външно изпълнение.

Откъде се сдобиваш с тези модели?

Иван
Титла: Re: 06
Публикувано от: toniemi в 21 Ноември 2021, 09:14:14
Цитат на: IvanC link=topic=5391.msg122674#msg122674 date=1637454849
Тони,

Не съм запознат с моделите на Алберт и коментарът ми беше чисто принципен и основан на опита ми от моделите които имам

Това, което пишеш за колоосите на Алберт обаче наистина разваля впечатлението от иначе много доброто външно изпълнение.

Откъде се сдобиваш с тези модели?

Иван

Разбирам че коментара ти е принципен, заради това направих уточнение , конкретно за този модел.
Питаш, откъде се сдобих с моделите....
Шестицата е от ибей, другите 2 шестици са самоделни!
2 седмака,кошовете са на Ревел,а задвижването е на Роко и Трикс, всички от Ибей.
Един седмак е на Брава от Ибей.
2-те 232 ДБ Карго са на Мерклин от Ибей.
42 Ламинатка Техимидж ,от клуба.
42 Ламинатка Пико,от Ибей.
2 Ламинатки китайски кошове, задвижването самоделно,от Ибей.
44 серия,кош от Слав Стоянов, задвижването е Мерклин от Ибей.
46 серия от клуба.
52 серия Пико от Ибей
55 серия,кош Слав Стоянов, задвижването Роко от Ибей.
86 Булмаркет от клуба.
Парната машина е наа Мерклин от Ибей.
Имам и неща от Иво Ненчев......и от пиле мляко!
Поръчал съм си още две шестици , директно от Румънците.....
Титла: Re: Странично клатене
Публикувано от: toniemi в 25 Ноември 2021, 18:36:54
Цитат на: toniemi link=topic=5391.msg122673#msg122673 date=1637447188

Старият собственик е премахнал на две колооси зъбните колела,поръчал съм си и ги чакам!


Писах на Алберт-Модел,че съм си купил от Ибея локомотива и какво е сторил този разбойник-старият собственик,хората ми върнаха отговор:
Кажете си адреса,ще ви изпратим!
Изпратиха ми , безплатно!  :hi: :hi: :hi: :hi: :hi:

(https://live.staticflickr.com/65535/51703450517_6bccc5288c_b.jpg)
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: toniemi в 29 Декември 2021, 12:14:10
По-горе в коментара споменах за слабите червени светлини на локомотива.
Вчера прокарах допълнително червени светодиоди сложих ги до фаровете и сега съм доволен. :dance1:

Преди:
(https://live.staticflickr.com/65535/51784748028_0b2ec78210_b.jpg)

Сега:
(https://live.staticflickr.com/65535/51784495551_bc2a98f292_b.jpg)
Титла: БДЖ 06 060 на Albert-Modell
Публикувано от: IvanC в 29 Август 2022, 01:05:38
Без много коментар (коментарът направих по-горе в темата):

(https://cankov.com/modelrailroad/ambdz06/am060601.jpg)


Джамът хлътнал в кабината, счупена ръкохватка, малкото странично прозорче изпаднало:

(https://cankov.com/modelrailroad/ambdz06/am060602.jpg)

(https://cankov.com/modelrailroad/ambdz06/am060603.jpg)


Счупен детайл на талигата (макар че в БДЖ май липсва поначало):

(https://cankov.com/modelrailroad/ambdz06/am060604.jpg)

Рамата и кошът зеят в единия край - вижда се на горната снимка.

Надявах се, че са си взели поука и са променили опаковката, но не би...!

Иван
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: bdz43r в 29 Август 2022, 10:14:02
И липсва една цифра в номера.
Трябва да е 92 52 0006 060-4
Титла: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: IvanC в 29 Август 2022, 17:11:00
Цитат на: bdz43r link=topic=5391.msg123728#msg123728 date=1661757242
И липсва една цифра в номера.
Трябва да е 92 52 0006 060-4

Да, но само на страничните пълни номера. На челата на локомотива са верни. Изглежда някой унгарец (или китаец) е "изял" шестицата на шаблоните за страниците. Това го видях още на румънския сайт и го преглътнах. Но да се продава локомотив в опаковка адекватна само за вагон е недопустимо!

Както бях споменал преди в темата, имам два локомотива на Пико в такъв тип опаковка. Единият пристигна с потрошена по подобен начин опаковка и повреди по локомотива. Вторият беше започнал да троши опаковката, но явно е пристигнал в пощенската ми кутия преди корубата окончателно да се потроши. И на двете направих "подплънки" от стиропор. Ще пусна снимки на мята доработка по-късно.

Иван
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: spas_tf в 29 Август 2022, 18:47:40
Това от румънския сайт ли е или от Хобиленд - не разбрах.
Питам, защото съм поръчал 2 броя и това което гледам силно ме притеснява.
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: toniemi в 29 Август 2022, 19:45:21
Цитат на: spas_tf link=topic=5391.msg123730#msg123730 date=1661788060
Това от румънския сайт ли е или от Хобиленд - не разбрах.
Питам, защото съм поръчал 2 броя и това което гледам силно ме притеснява.

Олеле...и аз чакам два локомотива от румънският сайт....на път са,но как ще пристигнат...ще пиша!
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: VladoC в 29 Август 2022, 20:04:57
Локомотивът за който пише IvanC го поръчах аз, от румънския сайт.
Пристигна в събота.
Външната опаковка и кутията бяха здрави, без следи от удари и притискания.
Вътрешната опаковка е от прозрачна пластмаса - много тънка и трошлива.
В единия край беше натрошена и резултата се вижда на снимките.
Писах до румънците и им изпратих и снимките и чакам отговора.
Като го получа ще ви пиша.
Титла: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: IvanC в 30 Август 2022, 04:44:17
Спас и Тони,

Искрено се надявам поне вашите модели да пристигнат читави!

Иначе това е което направих, за да предотвратя подобни случки на моделите за които споменах в предното си мнение:

(https://cankov.com/modelrailroad/pikoboxes/pb001.jpg)

(https://cankov.com/modelrailroad/pikoboxes/pb002.jpg)

(https://cankov.com/modelrailroad/pikoboxes/pb003.jpg)

(https://cankov.com/modelrailroad/pikoboxes/pb004.jpg)

Уплътних максимално кухината с порести материали, така че моделът да не мърда в корубата. Корубата е леко напъната и порестият материал поема усилията, а не пластмасата на корубата.

Корубата е вакуумно формирана от лист пластмаса. При модела на Алберт, материалът е много тънък. При формирането материалът се загрява, а после изстива, което го прави още по-крехък. И понеже листите, които използват са поначало тънки и допълнително изтъняват там, където има по-остри извивки, в комбинация с крехкостта на материала след формирането и липсата на каквато и да е друга опора (като моите "подплънки"), по време на транспорта тежкият модел успява да потроши пластмасовата коруба. В резултат моделът започва да се "разхожда" в кутията и оттам повредите по него, както се вижда от снимките на Гришата и тези от ВладоЦ, които аз пуснах.

Имам няколко модела на Athearn и Bachmann (на американски локомотиви), които са с подобни опаковки, но имат оригинално стиропорени подплънки и от там взех идеята. Ако това стане тук, моделите се връщат на продавачите (за сметка на продавачите), които от своя страна ще са 100% на загуба и ще откажат да работят с такива дистрибутори/"производители" на модели, които не са осигурили адекватна опаковка на изделията.

Не исках да навлизам чак в такива подробности, защото нещата за мен са очевидни, но възмущението ми е достатъчно голямо, за да изпиша горните редове. Това важи и за други европейски "производители". Пиша "производители" в кавички, защото май много малко "марки" си правят сами моделите. Дори при едни и същи "марки", качеството на опаковката между отделните модели на "марката" може да е с огромни разлики, от "отлично" до "силно незадоволително". Един такъв пример е комплекта на Роко с Е52 и 6 двуосни вагона. Моят пристигна с повреди по локомотива и два от вагоните. Кутията е огромна, капакът няма как да се фиксира надеждно и локомотивът и двата вагона се бяха изместили странично и тъй като вече нямаха достатъчно опора в стиропорената част на опаковката са се местили, което е довело до повредите по тях. Този комплект (и по принцип ВСЕКИ комплект) трябва да има отделни индивидуални кутии за локомотива и вагоните, които да влязат в общата опаковка на комплекта. Същите тези Роко имат други комплекти от 2 и 3 вагона, които са опаковани по този метод с индивидуални кутии за всеки вагон. Явно знаят как да опаковат добре, но не го прилагат винаги. Може би за икономия, която обаче не се отразява на цената на споменатия комплект с Е52.

Иван
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: spas_tf в 30 Август 2022, 12:34:43
Благодаря за нагледната информация!
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: IvanC в 30 Август 2022, 17:10:24
Отговорът от румънеца:

Цитат
I am very sorry for this situation, and for not reaching you sooner. We had a lot of work today.  From what I se the loco is damaged , and I think we should send you a new one.
Please send it back to us  at the following address :

S.C. Trains Addicted S.R.L.
str. Paris Nr. 123
400055 Cluj Napoca   Romania
tel: 0733120505

And we will refund the shipping costs that you pay from your payment.

Unfortunately we had so far one more situation like yours, and despite it was carefully packed it seems the blister is the problem . Please do not pack the loco in the broken blister, instead use something to hold it tight in the box ( paper, plastic). Please add the broken parts in the box.

I hope you are comfortable with this solution.

Best regards,

За нечетящите английски:

"Много се извинявам за създадената ситуация, както и че не ви отговарям по-скоро. Днес имахме много работа. От това, което виждам, локомотивът е пострадал и мисля, че трабва да ви изпратим нов.
Моля изпратете ни го обратно на следния адрес:

. . . . .

И ние ще ви възстановим транспортните разходи от вашето плащане.

За съжаление имахме още една ситуация като вашата, независимо, че внимателно го опаковахме, изглежда проблемът е в блистера (корубата). Моля не опаковайте локомотива в счупения блистер, вместо това използвайте нещо да го държи плътно в кутията (хартия, пластмаса). Моля добавете счупените детайли в кутията.

Надявам се, че се чувствате комфортно с това решение.

С уважение,"

Засега румънците са коректни и отговарят много бързо - в рамките на същия ден или ако ел. пощата е изпратена вечерта - на другия ден.

Иван
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 31 Август 2022, 02:12:48
Аз очаквам доставка на 15 броя.... Дано не получа инфаркт като пристигнат.
 До колкото за номера на 06 060 - лично пожелах да е така, защото и на реалната машина е сбъркан по същият начин.
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: georgievjoro в 31 Август 2022, 14:01:55
Моят пристигна вчера да ми е честит, няма никакви повреди беше добре опакован.
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: IvanC в 31 Август 2022, 18:59:05
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=5391.msg123746#msg123746 date=1661901168
Аз очаквам доставка на 15 броя.... Дано не получа инфаркт като пристигнат.
 До колкото за номера на 06 060 - лично пожелах да е така, защото и на реалната машина е сбъркан по същият начин.

На оригиналната машина и от двете страни на рамата ли е сбъркан, а на буферните греди е верен? Виждам, че шаблоните за номерата на буферните греди и за страничните номера са различни, ама да попитам все пак...

Аз таях някаква такава надежда, че грешката може да е умишлена...   ::)

 ;D

Иван
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: toniemi в 31 Август 2022, 19:31:40
Днес ми пристигнаха....здрави,но за съжаление бях поръчал каргото на ТБД , ще трябва да го върна.
Кошовете не прилепват в единият край,но с леко притискане с менгеме и пирони всичко е ок. :lol: :lol: :lol:

(https://live.staticflickr.com/65535/52325034374_f99cc85fe9_k.jpg)

(https://live.staticflickr.com/65535/52325046660_02231a0b56_k.jpg)
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: Mironista в 01 Септември 2022, 00:03:57
Цитат на: toniemi link=topic=5391.msg123753#msg123753 date=1661963500
Днес ми пристигнаха....здрави,но за съжаление бях поръчал каргото на ТБД , ще трябва да го върна.
Кошовете не прилепват в единият край,но с леко притискане с менгеме и пирони всичко е ок. :lol: :lol: :lol:

(https://live.staticflickr.com/65535/52325034374_f99cc85fe9_k.jpg)

(https://live.staticflickr.com/65535/52325046660_02231a0b56_k.jpg)

Здравей, тъп въпрос, само БДЖ-то има книжка в комплекта нали? Каргото няма, смисъл на първата снимка под горния локомотив няма книжка, а под долния има. Или всеки локомотив си има книжка. Питам, защото при мен, ТБД-то и БДЖто имат книжки, каргото няма? Благодаря предварително за отговора
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: toniemi в 01 Септември 2022, 00:48:56
Цитат на: Mironista link=topic=5391.msg123754#msg123754 date=1661979837
Здравей, тъп въпрос, само БДЖ-то има книжка в комплекта нали? Каргото няма, смисъл на първата снимка под горния локомотив няма книжка, а под долния има. Или всеки локомотив си има книжка. Питам, защото при мен, ТБД-то и БДЖто имат книжки, каргото няма? Благодаря предварително за отговора
И при мен няма.
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: toniemi в 11 Септември 2022, 01:00:00
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B8_%D0%91%D0%94%D0%96_%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B8%D1%8F_06.000

Сега се позаинтересувах,колко шестака са останали в движение в България....ако е вярно са останали само 22 броя на БДЖ от 130.

06 059 се води вече бракувана.
Машината на ТБД 92 53 0601243-5 е преномерирана от 2017 на 92 53 0006 303-8
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: IvanC в 13 Септември 2022, 11:30:14
Моят 06 060 най-после пристигна в събота. Това е вторият шестак, защото първият пристигна с повредите, описани по-горе в темата.

В кутията има "книжка" или по-скоро листовка с указанията за употреба и понеже моят е със звуков декодер, с листче с функциите на бутоните, във формат много подобен на този, който използвам за всички мои локомотиви с декодери. Това беше приятна изненада.

Иначе разочарованията продължават:

1. Кошът не прилепваше към рамата в единия край и се наложи да използвам метода на Тони. :yes:

2. В движение локомотивът се клати много - прилича на клатенето на локомотивите на Пико от 70-те години на миналия век. Колоосите не изглеждат криви и ще трябва да разглобя талигите, за да намеря причината. Това ще стане, като се прибера в къщи.

3. Блистерът вече е спукан от едната страна. Уплътних го максимално, доколкото можах, за да издържи пътуването до в къщи. У дома ще му направя ново легло за кутията.

4. Звукът на дизела не е добре балансиран по ниво с другите звуци - прекалено силен е и заглушава много от тях. Ще трябва да разуча този декодер (ESU) и да му променя настройките за силата на звука на отделните звуци.

5. Звукът за скърцане на ребордите не се чува. И тук ще трябва да си поиграя с настройките на декодера.

6. Това ми беше известно от самото начало - платката на локомотива е направена за 21-пинов декодер, т.е. стил Марклин. Според мен би трябвало да е по модерния PluX22 стандарт. За мен това не е особено голям проблем, защото поръчах моя локомотив с декодер. За брат ми е проблем, защото иска да си поръча локомотива без декодер и да му сложи "ням" декодер на ZIMO, които са PluX16 или Plux22.

7. Прожекторът свети едновременно с надбуферните светлини. За по-голяма реалистичност би трябвало да може да се пали и гаси независимо от надбуферните.

8. Функцията за гасене на задните червени надбуферни светлини автоматично пали предните светлини. Това предполагам се дължи също на надстройки на декодера, които трябва да открия и променя. Освен това задните червени надбуферни са две, докато при тези локомотиви на БДЖ е по-популярно да свети само дясната по посока на движението.

Имам и други забележки по локомотива, но ще спра до тук, че мнението стана дълго.

Иван
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: IvanC в 17 Септември 2022, 04:45:14
Кратък клип с "клатещото се пате" (06 060) на Алберт Модел:

https://youtu.be/lHgXcvxIOP0 (https://youtu.be/lHgXcvxIOP0)

Иван
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: pach в 18 Септември 2022, 10:46:21
Доколкото си спомням, и друг път е имало подобен проблем с модел на локомотив в Н0...мисля, че
се слагаше пластинка, която застопорява страничното клатене на една от талигите и спира да бъде "паток"!
Полагаше се между коша и талигата (само едната),  до колкото си спомням - Васята (Vaskopf) или Tano(Стоян) го правеха...Дали пък не беше Митко888!?...те ще си кажат, надявам се да не обидя някого...
 :hi:
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: IvanC в 19 Септември 2022, 16:31:05
При моя модел причините за клатенето са две:

1. Едната талига има скоби, които трябва да опират в рамата, за да носят рамата странично. Скобите на другата талига са различни, за да позволяват тази талига да се клати странично спрямо коша, за да могат колоосите на тази талига да следват напречния профил на релсовия път. Скобите на първата талига не достигаха до рамата - както вече са го установили съфорумците. Решението, което намерих аз е да се отрежат две ребърца на щипката, около която се върти талигата. Тези ребърца са откъм рамата и като се махнат щипката прилепва по-плътно до рамата и скобите на талигата вече опират в рамата, което не позволява на рамата да се клати. Ще пусна снимки по-късно.

2. Колелата на колоосите са набити или формирани накриво на оста и бият. Това за съжаление не мога да оправя.

Направих и други промени по модела, които са основно свързани с декодера и неговото опроводяване. За тях ще напиша по-нататък.

Иван

Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: mitko0888 в 19 Септември 2022, 17:54:16
Не е редно човек да се изръси сума пари за нещо чисто ново, и да започне да си го оправя, макар и клатенето и зяпането обикновено да се поправят лесно.
За кривите колела - пак е лесно (не иска спец. инструменти и машини), но е доста пипкаво. Започваш да превърташ една по една останалите две оси от всяка талига (едната не я мърдаш). Така ще намериш положение, в което едната ос е крива в едан посока, съседната ос - в друга посока, и те ще се "компенсират" в талигата. Обикновено се получава доста добре.
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: IvanC в 19 Септември 2022, 20:10:12
Цитат на: mitko0888 link=topic=5391.msg123838#msg123838 date=1663599256
Не е редно човек да се изръси сума пари за нещо чисто ново, и да започне да си го оправя, макар и клатенето и зяпането обикновено да се поправят лесно.
За кривите колела - пак е лесно (не иска спец. инструменти и машини), но е доста пипкаво. Започваш да превърташ една по една останалите две оси от всяка талига (едната не я мърдаш). Така ще намериш положение, в което едната ос е крива в едан посока, съседната ос - в друга посока, и те ще се "компенсират" в талигата. Обикновено се получава доста добре.

Пробвах да комбинирам кривите колооси точно по този начин. Получи се някакво подобрение, но не успях напълно да премахна клатенето и по-скоро лъкатушенето. Клатенето, което остана е предимно от лъкатушенето и се забелязва, когато е снимано с камера отблизо. От разстояние около 1,2 метра почти не се забелязва. Но въпросът е принципен! Нямам други модели, закупени през последните 4-5 години чисто нови, които да имат криви колела на колоосите. Дори отначало за този модел не ми се вярваше да има криви колела, докато не свалих колоосите и ги завъртях, за да се установя с много голямо удивление, че бият.

Друг проблем е подсветката на надбуферните светлини в кабината - АБСОЛЮТНО НЕДОПУСТИМО в нашите времена и за тези пари!!! И това може да се оправи, но не е там въпросът - да си купиш чисто нов локомотив и да започнеш да отстраняваш недостатъци, които другите производители са разрешили преди 30-40 години.

Ако искам да ремонтирам модели, ще си купя от старото производство на Пико (понякога се намират чисто нови или много запазени модели) и ще им правя промени, модернизации и т.н., а не чисто нов модел от Алберт Модел. Като купувам модел направен през 2022 година, очаквам да е перфектен по отношение на механиката и електрическата част и изборът да е по детайлността на изпълнението, която се вижда на снимките, както това е при Пико, Роко/Флайшман, Трикс/Мерклин, Брава и др.

Иван
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: IvanC в 20 Септември 2022, 02:55:45
Ето снимки на промяната по окачването на талигите:

(https://cankov.com/modelrailroad/ambdz06/bdz0606001.jpg)

На горната снимка е талигата със свободно окачване към рамата - така, че да може да се клати странично. Черната скоба в средата на талигата служи за закрепването й към рамата. Виждат се двете надлъжни издатинки.

На долната снимка са скобите на другата талига, с "пъпките", на които трябва да ляга рамата:

(https://cankov.com/modelrailroad/ambdz06/bdz0606002.jpg)


Щипката за закрепване на талигата към рамата, след като съм изрязал издатините:

(https://cankov.com/modelrailroad/ambdz06/bdz0606003.jpg)


Талигата след промяната, готова за монтаж към рамата:

(https://cankov.com/modelrailroad/ambdz06/bdz0606004.jpg)

Промяната на другата талига е идентична.

Клип с локомотива след промяната:

https://youtu.be/XdgaPTA_PrE

Вижда се, че клатенето се поражда основно от лъкатушенето - бързата странична промяна на движението на локомотива, особено при по-висока скорост, поради аксиално биещите колела. Това се вижда най-добре, когато локомотивът е в кривата и талигите постоянно си променят ъгъла на завъртане спрямо шасито.

Още един клип, сниман отстрани, на който клатенето почти не се забелязва:

https://youtu.be/aydunK9Rd7E

Иван
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: IvanC в 20 Септември 2022, 20:08:15
Разделих прожекторите на покрива от белите надбуферни светлини. Прожекторите са със светодиоди, запоени на главната платка на локомотива, а надбуферните светлини (бели и червени) на отделни платки някъде в кабините. Не съм свалял кабините и затова не знам как точно са монтирани тези светодиоди, но ми стигаше, че прожекторните светодиоди са на основната платка.

Прекъснах пистите от минусите на прожекторните светодиоди и ги опроводих към изводите AUX3 и AUX4 на декодера:

(https://cankov.com/modelrailroad/ambdz06/bdz0606005.jpg)

(https://cankov.com/modelrailroad/ambdz06/bdz0606006.jpg)

Трябваше да внимавам с дългия проводник да не бъде притиснат между платката и рамата, затова е прекаран точно по този начин.

Детайлни снимки от опроводяването, на които се вижда къде точно са запоени проводниците към конектора за декодера:

(https://cankov.com/modelrailroad/ambdz06/bdz0606007.jpg)

(https://cankov.com/modelrailroad/ambdz06/bdz0606008.jpg)


Дразнеше ме, че локомотивът вървеше с кабина II (2) напред при избрана посока "Напред" на тротъла ("мишката"). Обърнах поляритета на мотора, като размених проводниците на мотора към платката на локомотива, а светлините размених, като промених съответните CV-та на декодера.

Оригинално бутон F0 включва всички светлини - предни, прожектор и задни, а бутон F23 изключваше задните светлини и включваше предните. С промяна на съответните CV-та на декодера, с отделни бутони включвам поотделно предните (бели) надбуферни (с F0), задните (червени) (с F8) надбуферни светлини и прожекторите (с F1). Бутонът за маневрен режим ("Депо") (F6) включва белите надбуферни светлини от двете страни на локомотива и изключва прожектора и червените надбуферни светлини, ако са включени.

Присвоих на един бутон (F21) регулиране на общата сила на звука на декодера. След като намалих силата на звука, отделните звуци се оказаха сравнително добре балансирани по сила и не се наложи да променям CV-та за отделната сила на звука на индивидуалните звуци на локомотива. Пренаредих си и кой звук с кой бутон да се активира - всичко това със CV-тата на декодера.

Единственият звук, който не можах да оправя, е този за скърцане на ребордите. Звукът се чува само когато локомотивът се движи със скорост по-малка от около 10-12 км/ч мащабни. Не можах да намеря информация с кое CV да променя максималната скорост на движение, при която скърцането на ребордите да се чува. Може и да е твърде зададено в звуковата схема и да не подлежи на промяна. Ако някой знае как (с кое CV) може да се промени тази скорост, ще му бъда много благодарен да сподели.

Декодерът е ESU LokSound5 и упътването му е налично на сайта на ESU esu.eu на няколко езика.

Декодерите на ESU са трудни за настройка, ако се използват директно CV-тата. Изглежда е по-лесно настройките да се правят с програматора на ESU през компютър, но аз нямам такъв (все още). Без програматор трябва много внимателно да се променят CV-тата и се налага използването на индексните CV-та 31 и 32. Всъщност страниците на CV-та 257 до 512 включително се избират само със CV32. CV31 трябва винаги да има стойност 16 и да не се променя.


Иван
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: pach в 22 Септември 2022, 16:55:47
Перфектно!!! Благодаря за инфото и снимките по преустройството (или "тунинговането" ако искаш)!!!
 :hi: :hi: :hi:
Струва ми се, чу увлечен, си се пратил в грешна посока. Не е скърцане на ребордите (в крива) ами ...
скърцане на спирачките при спиране...тоест това е в друго СV...и да, свързано е "твърдо" с определена скорост.
Опитай с "рязко намаляване на скоростта"(рязко "врътване тротъла" на нула) - обикновенно тогава се "чуват"
спирачките...поне в ТТ е така.
Иииии...някак не ми се вярва, че имаш аксиално (или радиално) биене....не че ме лъжеш...
просто все пак сме 21-ви век и това е отдавна разрешено дори на любителско ниво...
но в  "китай, ни излиза много евтино" за производство,
и явно не при за продажба...тоест за клиентите!!!
Обаче инфото от теб си остава безценно!!!
 :clapping: :hi:
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: IvanC в 22 Септември 2022, 21:39:31
Цитат на: pach link=topic=5391.msg123852#msg123852 date=1663854947
Перфектно!!! Благодаря за инфото и снимките по преустройството (или "тунинговането" ако искаш)!!!
 :hi: :hi: :hi:
Струва ми се, чу увлечен, си се пратил в грешна посока. Не е скърцане на ребордите (в крива) ами ...
скърцане на спирачките при спиране...тоест това е в друго СV...и да, свързано е "твърдо" с определена скорост.
Опитай с "рязко намаляване на скоростта"(рязко "врътване тротъла" на нула) - обикновенно тогава се "чуват"
спирачките...поне в ТТ е така.

Това са две различни неща. И двете работят. Скоростта, при която се задейства скърцането на спирачките, се задава със CV, което е в упътването на декодера. Проблемът, който имам е точно със скърцането на ребордите, чиято максимална скорост бих искал да променя, ако е възможно, т.е. да увелича скорстния диапазон, в който да се чува скърцането на ребордите.

Цитат
Иииии...някак не ми се вярва, че имаш аксиално (или радиално) биене....не че ме лъжеш...
просто все пак сме 21-ви век и това е отдавна разрешено дори на любителско ниво...
но в  "китай, ни излиза много евтино" за производство,
и явно не при за продажба...тоест за клиентите!!!
Обаче инфото от теб си остава безценно!!!
 :clapping: :hi:

И на мен не ми се вярваше, че може да има биене на колелата... в 20-те години на 21-ви век. Затова бях удивен (много неприятно), като го видях. На клипа, заснет от платформата, тикана от локомотива, се вижда как талигите лъкатушат по релсите, което се дължи на аксиалното биене на колелата, т.е. колелата не са перпендикулярни (на 90°) спрямо осите.

Иван
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: sandovr в 15 Януари 2023, 18:11:25
Здравейте, от видеото след ремонта на талигите не разбрах има ли осезаемо намаляване на клатенето при движение. Разглобих моя 06 ТБД закупен от хобиленд с идеята да направя същото като Вас, но ми се стори, че ако изрежа издатините ще се получи луфт когато закопчая скобата и талигата ще започне да се клати още повече. Разбира се може и да бъркам, но все пак си ги оставих както е оригинално. (https://live.staticflickr.com/65535/52628793009_aff4a10499_k.jpg)
Моят локомотив дерайлираше на повечето от стрелките по макета и когато премерих разстоянието между колелата нямаше нито едно еднакво на шестте колоси. Свалих и установих, че всички имат доста биене. След корекция на разстоянията и доста игра с оправяне на биенето локомотива върви доста по спокойно и по важното без да дерайлира. При разглобяването някой неща ми направиха впечатление, например има капаче под мястото на декодера
(https://live.staticflickr.com/65535/52628792974_ab2a7209f1_o.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/52628793099_0b6487de4d_k.jpg)
Мисля, че просто е изрязано с нокторезачка. Друго, което не ми хареса, че локомотива с няколко вагона (6~8) почти спира при изкачване на наклон в крива, а всички други локомотиви, които имам не го правят. Може би е виновен размера на моторчето, което са решили да поставят.
(https://live.staticflickr.com/65535/52628027412_6e52d72e04_k.jpg)
На горната снимка съм наложил нормално моторче за H0 от серия 46 БДЖ за да се видят разликите в размера. Иначе това с разделянето на горните светлини и аз го направих. Но съм изкарал кабелите директно от декодера, защото на моя декодер изходите на 21MTC буксата са Logic level.
Като цяло локомотива е много красив и въпреки недостатъците не съжалявам, че съм го купил.
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: IvanC в 16 Януари 2023, 00:30:13
При мен клатенето на локомотива намаля, защото на едната талига двете "пъпки" на скобите, които държат токоснемащите пластини вече опират в рамата... или по-скоро рамата вече опира в тях и спира страничното клатене на рамата заедно с коша върху талигите. Клатене, или по-скоро лъкатушене, все още има, заради аксиалното биене на колелата спрямо осите им.

Като изрязах стърчащите ръбчета на скобите за закрепване на талигите към рамата, се появи по-голям луфт по вертикала, но теглото на рамата с мотора и коша го обира и проблеми няма.

И при мен пластмасовото капаче под декодера е "издялано" по този начин. По същия начин е и "закрепването" на мотора в рамата - изглежда рамата е направена за по-голям мотор и този е "натъкмен" в рамата с тази гъвкава подложка. Моторчето може да шава накъдето си иска, но нагоре се ограничава от платката, а по надлъжната ос на локомотива се ограничава от карданите и чашите им. Добре, че карданите не могат да изскочат от чашите.

При мен не забелязах значително намаляване на скоростта при натоварване на локомотива с повече (до 19 4-осни) вагони, но аз нямам наклони в трасето - нямам макет, а само редя "паркетбан" и всичко е в равнище.

Когато с брат ми тествахме локомотива на неговия "паркетбан", локомотивът не дерайлираше на стрелките, което се вижда на първия клип, който публикувах. Тези стрелки са собствено производство (на брат ми, де), включително и бретела, така че не знам дали ще дерайлира на "купешки" стрелки.

Иван
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: sandovr в 17 Януари 2023, 23:23:09
При мен разстоянието между колелата на две от колоосите беше доста голямо и стрелките просто ги изхвърляха навън.. Наклона съм смятал да е под 3%, но има един радиус 370мм и там ако скоростта е до една трета от възможната локомотива просто спира. Не се чува нито бучене, нито друг звук от мотора.
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: mitko0888 в 18 Януари 2023, 09:08:07
Това че този локомотив спира по баирите го писах още през 2019: http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,5269.msg116573.html#msg116573

Цитат на: mitko0888 link=topic=5269.msg116573#msg116573 date=1569594295
... Става въпрос за големия чеп: нещо което аз поне за пръв път виждам от поне 20 години насам. Като му се закачат разни вагончета, или като види баирче или стрелка, локомотиват не започва да боксува като всички останали, а просто спира! ...

Слагай един декодер и ще върви.
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: sandovr в 20 Януари 2023, 19:44:11
Това със спирането се случва със звуковия декодер. С настройките на мотора вкарани с декодера локомотива върви много добре на супер ниски скорости, но на малко по висока скорост не върви равномерно, а на тласъци - ту по-бързо, ту по бавно, затова съм пипал настройките. Може и оттам да се получава проблема. Ще бъда много благодарен, ако някой посочи стойностите на cv за Esu loksound v5 за този локомотив. Става въпрос от CV51 до CV56 и от CV116 до CV119.
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: IvanC в 21 Януари 2023, 02:47:12
Ето стойностите на CV-тата на моята шестица от Алберт Модел:

(https://cankov.com/modelrailroad/ambdz06/ambdz06cvs.png)

В клетките със стрелките, лявата стойност е "заводската" (оригиналната) на CV-то (с която пристигна при мен от производителя), а дясната е променената от мен.

Накратко - не съм пипал заводските настройки за управлението на мотора с изключение на CV5 за максималната скорост на модела, за да му докарам максималната мащабна скорост.

Иван
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: Martascho в 22 Януари 2023, 02:06:37
Здравейте извинявам се че пиша във вашата тема но тъй като съм нов в хобито и имам същия локомотив на Алберт модел искам да попитам нещо относно декодера.
Закупих един като в магазина уточних че е за МТС 21 интерфейс но декодерът който ми доставиха не е същия пак е със 21 пина но "мъжки" и подредбата е различна демек нищо общо
та въпросът ми е от къде в БГ мога да закупя декодер за този локомотив
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: sandovr в 22 Януари 2023, 13:08:12
Здравейте, предполагам, че  сте купили декодер с интерфейс "Plux 22". Не е невъзможно да се пригоди за локомотива, но мисля, че не си заслужава. Декодер, какъвто ви трябва най- вероятно имат в хобиленд, но ще трябва да му запишете звук за което ви трябва програматор и съответния звуков проект.
Сега, първо много благодаря на колегата, който ми предостави таблицата със CV. Моите оригинални настройки са същите, но с тях локомотива върви неравномерно и на подскоци. Примерно до стъпка 5 върви много гладко и след това започва да усилва и намаля все едно нещо го задържа. Горе долу се държи добре като сменя няколко CV-та:
CV51=60, CV52=35, CV53=110, CV54=55, CV55=150. Не мога да си обясня защо се получава така. Така или иначе ще го отварям за да изрежа издатините по скобите на талигите и ще огледам за някакъв механичен дефект, който не съм забелязал.
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: IvanC в 22 Януари 2023, 22:05:49
MTC21 е с 22 позиции, но единият контакт е махнат и на негово място често има плътна вложка, която служи за ключ, за да не може декодерът да се включи в грешната посока (завъртян на 180°). PluX22 е също с 22 позиции и с един липсващ контакт за ключ, но на различно от MTC21 място. Другите разлики са къде е "мъжкият" и къде е "женският" куплунг (на различни места при двата куплунга) и разположението на сигналите, както и различията между сигналите.

Накратко - двата куплунга нямат почти нищо общо, така че за 06-та на Алберт Модел трябва MTC21 декодер.


За sandovr (не обичам да се обръщам по потребителско име, но понеже много от потребителите не се подписват с истинските си имена, често, както и в случая, нямам друг избор):

Изглежда имаш някакъв механичен дефект. Като свалиш талигите, завърти чашата на кардана на всяка талига на ръка, като колоосите направят по няколко оборота и обърни внимателно внимание как се въртят - дали има някакво заклинване/задържане. Може и да свалиш моторчето и държейки го в ръка, с него и един кардан да завъртиш всяка талига поотделно, като използваш 9-волтова батерия, за да захраниш моторчето. Ако имаш регулируем токоизправител - още по-добре; с него завърти моторчето на по-ниски обороти, за да видиш дали има увеличаване на съпротивлението на въртене на редуктора във всяка талига.

Иван
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: IvanC в 29 Април 2023, 22:47:50
Цитат на: IvanC link=topic=5391.msg123845#msg123845 date=1663693695
. . .

Единственият звук, който не можах да оправя, е този за скърцане на ребордите. Звукът се чува само когато локомотивът се движи със скорост по-малка от около 10-12 км/ч мащабни. Не можах да намеря информация с кое CV да променя максималната скорост на движение, при която скърцането на ребордите да се чува. Може и да е твърде зададено в звуковата схема и да не подлежи на промяна.

. . .

Декодерите на ESU са трудни за настройка, ако се използват директно CV-тата. Изглежда е по-лесно настройките да се правят с програматора на ESU през компютър, но аз нямам такъв (все още).

. . .


Иван

Наскоро се сдобих с програматора на ESU и днес разгледах настройките на декодера с помощта на програматора. Както и предположих, настройките на декодера се правят много по-лесно с приложението на програматора, отколкото чрез директно променяне на CV-тата.

Оказа се, че праговете на задействане и прекратяване на звука за скърцане на ребордите са твърдо зададени в звуковата схема и не могат да се променя чрез CV-та. На сайта на ESU е публикувана звукова схема за този тип локомотив, но тя не е съвсем еднаква със звуковата схема в локомотива от Albert Modell. Разликите са в гаровите обявления. Локомотивът от Albert-Modell има гарово съобщения на български език, докато в звуковата схема на сайта на ESU няма на български (има на други езици - немски, италиански и чешки). Заради това се отказах да сменя звуковата схема в декодера с променени прагове на сработване на звука за скърцане на ребордите. Ще трябва да преглътна и този недостатък на локомотива.


Иван
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: mitko0888 в 16 Февруари 2024, 20:40:15
Най-накрая се навих. Моторчето е красиво, но както отдавна е известно, е доста слабичко за този локомотив. Става въпрос за това:

(https://live.staticflickr.com/65535/53532124847_2801c75346_k.jpg) (https://flic.kr/p/2pys8FM)

По размер и по изпълнение стандартно FK050, по-точно 055, защото е с пет полюса на ротора. Триполюсно моторче със същите размери използвам в Е69 и парният Т3, също и в старата пиковска мотриса BR185, но за този шест осен дизел - според мен не става. А и не виждам колко ще издържи с тези 0.2 - 0.4 А според книжката на Алберт.
Малко механична работа - нямам си фреза, затова - лист от ножовка, бормашина и немско дремелче. За един час. А и вече бях правил това с Е44.1 - http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,4524.0.html (снимките са в съответния албум във фликъра):

(https://live.staticflickr.com/65535/53533440090_2c80b34872_k.jpg) (https://flic.kr/p/2pyySEo)

Събира се оригинален Роко мотор:

(https://live.staticflickr.com/65535/53532124767_a3bc9cc5f0_k.jpg) (https://flic.kr/p/2pys8Ep)

Само че почти не остава място за карданчетата. А и този мотор не е на нивото на механиката / талигите. Затова - друг кандидат:

(https://live.staticflickr.com/65535/53533011436_8102dcf823_k.jpg) (https://flic.kr/p/2pywFeN)

По китайските номенклатури моторчето е тип 265. Достатъчно голям размер, пет полюсно. Преди време го продаваха в Конрад (моят е от там). И сега се използва от Bachman. Има го в Али нещо си. Маховикът е от "ново" пиковско моторче. За да използвам оригиналната платка се наложи да вдълбая още два мм. С моите подръчни инструменти и борчета, това отне още един час. След това му подложих парчета от оригиналната силиконова прозрачна подложка, както и ивици мека гума - за да не предава вибрациите към шасито:

(https://live.staticflickr.com/65535/53533197493_d9ad367906_k.jpg) (https://flic.kr/p/2pyxCxF)

Остатъкът от оригиналната подложка отиде за изолация между моторчето и платката. За съжаление платката е прекалено тънка, но и така си върши работата:

(https://live.staticflickr.com/65535/53532124832_bb04b1653d_k.jpg) (https://flic.kr/p/2pys8Fw)

Разбира се сътворих и нови карданчета. Забравих да ги снимам, но мисля че работата е ясна - парче от оригиналния кардан към гнездото на талигата, на моторчето - парче кардан от ново пико, и чашките са от там (от една 218). Двете парчета са свързани с парче (тръбичка) от клечка за уши. Не беше сложно.

Като цяло загубих 60 грама от тежестта. Оригиналният лок не е прекалено тежък - 470 грама, сега стана 410. Не е много за щест оси, но според мен е напълно достатъчно за локомотив с талиги и без гуми. Тягата е поне 90 грама (и отгоре). Има място за допълнителна тежест, но няма да му слагам, и така е достатъчно. Движението не е по-безшумно или по-шумно от оригинала. Звуците са доста неприятни но са от самите колела - криви и шумни. Но пък при натоварване или като го хванеш с ръка - буксува смело. Токът на празен ход на това моторче не е малък - 70 мА, защото е пет полюсно и нискоомно, сам локомотив - около 150 мА, при боксуване стига до 300 мА - напълно прилична стойност и съответстваща на каталожните данни. 100 км/ч се получават при около 9 волта. Перфектно.

Няколко други впечатления: Моят екземпляр не се клати особено, поне не съм забелязал. Колелата са му криви, но като че ли са подбрани и сложени така, че едното да криви на едно място, другото - на друго. Затова ги "маркирах" с маркера отвътре, за да ги  слагам винаги в това положение. Не е чак толкова зле. Заради тези криви колела шумът от движението е малко не толкова съвременен. С вагони не се забелязва. Не съм му преправял нищо по окачването.
При хамалската работа колелата започнаха да стържат и да заклинват. Оказа се че в двата края на талигата, тези спирачни обувки (или както се наричат) са отделен детайл, който е подвижен, и може лесно да се премести за да стърже по колелото. Съответно и леко да се премести за да не опира. Обаче със закачалката не ми се получи. Не видях до сега друг да се жалва, но като сложих Роко КК, той опира здраво в долната лайсна на плуга. Предпочетъх да изпиля куплунга, а не локомотива. На горната снимка - преработен, на долната - оригинален. Стаав бързо и лесно, а и не е старшно.

(https://live.staticflickr.com/65535/53533440085_12670de8d5_c.jpg) (https://flic.kr/p/2pyySEi)

Сега куплунгът си мърда свободно в кривите, без да стърже по плуга.

(https://live.staticflickr.com/65535/53533332799_7f730113dd_h.jpg) (https://flic.kr/p/2pyyjLx)

Зачетох се назад по темата. Нямам проблеми с прилепването на двете части на коша - всичко си беше идеално. Предполага се че има и бели, и червени светлини. Моят е аналогов, не ми остана време да проверя какво и как е направено на тапата, но на моя червените не светят. Следнашият път ще видя защо и как може да се пипне по тапата. Въпреки че червените не ми трябват.
При следващото разглобяване трябва да му сложа нещо срещу страничните стъкла на машинното - вместо черното шаси сега се вижда новото моторче. Също ще сложа и съединители на жиците на платката - токоснемане и мотор, за да не ги запоявам всеки път. Може и да сложа още някаква лайсна върху платката, за да не се криви толкова. Толкова за сега. С това БДЖ по буксите е страхотен!
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: IvanC в 17 Февруари 2024, 03:24:32
Митко,

Това моторче много прилича/наподобява моторчетата (3-полюсни) в локомотивите на Пико от Хоби серията.

Не бях забелязал, че КК куплунзите (закачалките) на Роко опират в плуга. Проверих и се оказа, че и на моя локомотив тегличите опират в плуга. Не съм ги пилил, т.е. са си в оригиналното състояние и макар, че опират в плуга, си работят без проблеми. Не съм имал проблеми с работата на теглича (закачалката).


Иван
Титла: Re: 06-та на Albert-Modell
Публикувано от: mitko0888 в 17 Февруари 2024, 08:37:48
На Пико хоби серията са абсолютно същите - FC260. Диаметър малко над 24 мм, дебелина 18.3 и дължина 27мм. Триполюсни. Имам си такива ако нещо стане с това. Експерт нямам, там е или същото, но петполюсно (265), или малко по-дълго - тип 285. Пико има и много модели с по-малкия размер - 130. При тях диаметърът е 20 мм, дебелината - 15. Също са доста добри, намирал съм такива с по-ниски обороти и с по-високи, зависи от намотките. Преди време ги пишеха на етикета - 09450 до 12250. Оригиналното, малкото, е много хубаво, имам няколко преработки с размер 050, но според мен въобще не е за голям локомотив.

Защо пилих куплунга: пластмасата на алберт е отвратителна, по-лоша и от пико ... При разглобяването сварих плуговете, за да не ги счупя. След като ги поставих обратно, въобще не си върнаха формата, трябваше да им помогна за да се защипят на мястото си, иначе падаха надолу много лесно. А и куплунгът ги натискаше надолу. Освен тома и вместо пружинка има една крива S платмасова лентичка, която е далече от другите кинематика. Така че го преработих още преди да го пробвам с вагони.