RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: Марио Евстатиев - БЛФ в 16 Октомври 2011, 19:34:39
-
Тъй като забелязвам, че интереса към двуосните "пърделници"(както един шеф в депо Сф ги нарича)е много голям тук и след като ние в Сдружение "Български Локомотивен Форум" вече две години и няколко месеца усилено се занимаваме само с такива машини, реших, че е хубаво да вляза отново във форума и да допринасям за развитието му, създавайки настоящата тема, в която ще имам за цел да ви запозная с основните типове локомотиви, произвеждани от VEB Lokomotivbau "Karl Marx" Potsdam-Babelsberg DDR серийно от 1959 до 1975 г. Ще разглеждаме само локомотивите за междурелсие 1435 мм, експлоатирани у нас в индустриални предприятия и отачсти в БДЖ, като към всеки тип ще помествам както снимков материал, така и технически чертежи, данни и справки. За да бъда по - обективен ще помествам и линкове към фотографии на чуждестранни автори или към чуждестранни сайтове, посветени на тези малки локомотивчета, наричани в Германия просто ... PAULI
Ще се радвам на активност в темата и структуриране на конструкцивен диалог относно тези леко позабравени в България симпатични машинки.
-
:good: :good: :good: :good: :good:
-
:good: :drinks:
-
Дизелови локомотиви тип V10b(фабрична група 252)
Локомотивите тип V10b са двуосни с механична четиристепенна предавателна система и щангово задвижване на двете колооси. Управлението на локомотивите е механично. Произвеждани са серийно от 1959 г до 1974 г, като не малка част от тях е изнесена в страни като Виетнам и Югославия. В България през годините са доставени общо 4 бр локомотиви от тип V10b, като последният запазен и оцелял екземпляр е собственост на "София Мел" ЕАД гр. София и е с фабр. № 252567, възстановен, изписан от възстановителен ремонт на 14.09.2010 г.
Технически данни:
(http://www.foto.bg/data/7066/technishe_daten_V10b.JPG)
Общ вид на локомотива:
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/pavkata5.jpg)
Будка на машиниста:
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/v_kabinata.jpg)
Поглед в моторния отсек:
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/v_mashinnoto.jpg)
Пневматична схема:
(http://www.foto.bg/data/7066/pnevmoshema.jpg)
Разрез на 4 степенната механична предавателна система с интегриран ходообръщач - "включвател-редуктор":
(http://www.foto.bg/data/7066/viergang_radergetriebe_bei_lok_V10b.jpg)
Кинематична схема на силопредаването:
(http://www.foto.bg/data/7066/shema_predavatelna_V10b.jpg)
Така изглежда дизеловия двигател 6 KVD 14,5/12-1 SRL:
(http://www.foto.bg/data/7066/6VD14-5.jpg)
Следва: БДЖ серия 64.00
-
Дизелови локомотиви тип V18b(V15.20) (фабрична група 261) Серия БДЖ 64.00
Локомотивите БДЖ серия 64.00 са доставяни серийно от 1963 г за нуждите на индустрията като комплексни доставки на индустриално оборудване и за БДЖ за нуждите на деповската и заводска маневри. У нас са доставени общо 24 единици от серията, като към 2011 г има запазени само два локомотива:
1. Локомотив 64.19 - собственост на "Горубсо-Кърджали" АД, предаден през м. Април 2011 г на Сдружение "Български Локомотивен Форум"
2. Локомотив 64.20, собственост на "Кълвача Газ" АД, възстановен 2002 г, модифициран
Локомотивите серия 64.00 имат следните по-важни технически данни:
Заводски тип: V18b(V15.20)
Дължина с буферите: 6 940 мм
Най-голяма височина(над SOK): 3 585 мм
База на локомотива(междуосие): 2 500 мм
Конструктивна скорост: 40 км/час
Максимална скорост*: 37 км/час
Служебна маса: 18 т
Колоосно натоварване: 9 т
Тип: М 0-2-0 9
Теглителна норма при наклон 14% и V=20 км/час: 85 т
Дизелов двигател тип: 6 VD 18 SRW
Брой цилиндри и разположение: 6 І
Ред на работа на цилиндрите: 1-5-3-6-2-4
Максимален въртящ момент: 90/1200 mkp
Номинална мощност при 1500 U/min: 180 к.с.
Охлаждане на двигателя: Водно циркулационно
Хидропредавателна кутия тип: GSR 12/3,7
Брой на хидротрансформаторите: 1
Брой на хидросъединителите: 2
Хидротрансформаторът е включен: 0 - 14 км/час
Първи хидросъединител включен: 14 до 21 км/час
Втори хидросъединител включен: 21 до 37 км/час
Охлаждане на ХПК: чрез топлообменник
Спирачка: Knorr Kbr
Функционен вентил: GR-12(EMV 10)
Кран-машинист за автом. спирачка: St-125/IV
Кран-машинисти директна спирачка: Zbs-12
Компресор: VV 64/100(2-HS3 63/75)
Управление на компресора: с регулатор за празен ход
Електрическа система: 24V DC
Брой и тип на акумулаторите: 2 х 12V 180 Ah
Генератор: Алтернатор 24V 500W
Инсталация за пясъкоподаване: пневматично управляема - 4 бр пясъчници
Горивен резервоар: 350 л
*Максимална скорост по отношение на сцеплението и хидропредавката
Управлението при локомотивите серия 64.00 е комбинирано - механично за регулиране на оборотите на дизеловия двигател и ходообръщането и електро-хидравлично за управление работата на хидропредавателната кутия. Както и при локомотивите V10b, задвижването на колоосите е щангово члез глух вал, кривошипи и сцепни щанги. Колоосните букси са с плъзгащи лагери, подобно на парните локомотиви.
Външен вид:
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/na_remonten_kolovoz.jpg)
Будка на машиниста:
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/64-19cab.jpg)
Комплект ХПК и ХО, демонтирани от локомотива:
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/getriebeblock.jpg)
Команден панел от пулта за управление:
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/panel_komanden_s_ozna4eniqta.jpg)
СПИСЪК НА СЕРИЯТА:
64.01
64.02
64.03
64.04
64.05
64.06
64.07
64.08
64.09 Лок. депо Русе УНИЩОЖЕН
64.10
64.11
64.12
64.13
64.14
64.15
64.16 Лок. депо Стара Загора УНИЩОЖЕН
64.17
64.18
64.19 Лок. депо Стара Загора, ГОРУБСО - Кърджали, БЛФ-СТПС(2011 г)
64.20 Завод "Елпо", "Кълвача Газ" АД, Възстановен, модифициран
Към момента, локомотив № 64.19 се възстановява за атракционни, увеселителни, специални, рекламни и други пътувания от колектив на Сдружение "Български Локомотивен Форум". Пълната информация относно хода на работата по проекта, може да намерите тук: http://www.lokforum.com/viewtopic.php?t=2281 (http://www.lokforum.com/viewtopic.php?t=2281)
Следва: БДЖ серия 66.00
-
Браво , Марио и добредошъл отново !
Страшно интересна тема !!
-
Дизелови локомотиви тип V22b (фабрична груба 262) Серия БДЖ 66.00
Това е последната серия такива локомотиви, доставяни в България от тази конструктивна линия. Външно почти не се различават от БДЖ серия 64.00. Направени са обаче някои изменения и подобрения, които ще засегна конкретно малко по-долу. Както и при БДЖ серия 64.00, управлението е механично за ходообръщането и регулирането на оборотите на ДД и електро-хидравлично за управление работата на ХПК. Служебната маса поради по-големия дизелов двигател и усилените кривошипи тук е 24.0 t, а колоосното натоварване 12.0 t.
Технически данни:
Заводски тип: V22b
Дължина с буферите: 6 940 мм
Най-голяма височина(над SOK): 3 585 мм
База на локомотива(междуосие): 2 500 мм
Конструктивна скорост: 42 км/час
Максимална скорост*: 35 км/час
Служебна маса: 24 т
Колоосно натоварване: 12 т
Тип: М 0-2-0 9
Теглителна норма при наклон 14% и V=20 км/час: 105 т
Дизелов двигател тип: 6 KVD 18/15-1 SRW
Брой цилиндри и разположение: 6 І
Ред на работа на цилиндрите: 1-5-3-6-2-4
Максимален въртящ момент: 108/1200 mkp
Номинална мощност при 1500 U/min: 220 к.с.
Охлаждане на двигателя: Водно циркулационно
Хидропредавателна кутия тип: GSU 20/4,2 AR
Брой на хидротрансформаторите: 2
Брой на хидросъединителите: 0
Хидротрансформатор І включен: 0 - 18 км/час
Хидротрансформатор ІІ включен: 19 - 35 км/час
Охлаждане на ХПК: чрез топлообменник
Спирачка: Knorr Kbr
Функционен вентил: GR-12(EMV 10)
Кран-машинист за автом. спирачка: St-125/IV
Кран-машинисти директна спирачка: Zbs-12
Компресор: VV 64/100
Управление на компресора: с регулатор за празен ход
Електрическа система: 24V DC
Брой и тип на акумулаторите: 2 х 12V 180 Ah
Генератор: Алтернатор 24V 500W
Инсталация за пясъкоподаване: пневматично управляема - 4 бр пясъчници
Горивен резервоар: 400 л
*Максимална скорост по отношение на сцеплението и хидропредавката
Както казах в началото на материала, локомотивите серия 66.00 са значително усъвършенствани от предшествениците от серия 64.00, като при тях завода-производител е целял да премахне основните недостатъци и дефекти, изразили се при експлоатацията на серия 64.00 у нас и в Германия.
Хидропредавателната кутия: След като с основно използваната при локомотивите от тип V15 и V18 тристепенна хидродинамична предавка се появяват значителни проблеми с хидросъединителите, чиито турбинни колела вследствие на термичните колебания при неритмично натоварване се разрушават, от завода-строител на локомотивите възлагат на завода-производител на хидродинамичните трансмисии VEB Turbinenwerke - Dresden да се проектира и внедри хидродинамична трансимисия със сходни показатели, но изпълнена с два хидротрасформатора с-ма "Вандлер", които се доказват като надеждни, непретенциозни и стабилни в работа хидроапарати. За да се постигне различна теглителна сила, единия хидротрасформатор е с по-голям активен циркулационен кръг - 4,2", докато другия е с активен циркулационен кръг от 3,7" подобно на този при серия 64.00.
Новата предавателна система е произведена обаче не от VEB Turbinenwerke - Dresden, а от Народното предприятие за силопредаващи машини в гр. Пирна и носи означение GSU 20/4,2 AR и експериментално е била внедрена на последния доставен за БДЖ локомотив от серия 64.00 с експлоатационен №64.20. Чудно защо, 64.20 носи фабричен номер от групата 261 съответно 261489, след като дефакто би следвало да е произведена след 64.19, която по-горе казах, че е с фабричен №261490.
Схематичен разрез на ХПК GSU 20/4,2 AR
(http://www.foto.bg/data/5891/GSU20.JPG)
Замяната на ХПК и увеличения въртящ момент налага да се направи и изменение по силопредаването главно изразяващо се в усилването на кривошипите на глухия вал.
Този тип хидропредавателна кутия показва задоволителна работа, но се проявяват слабости в сложно изпълнения центробежен регулатор и интегрираното към него устройство за първично въздействане, което има за цел в зависимост от оборотите и натоварването на ДД да изменя точката на превключване.
Дизеловия двигател: За да се увеличи мощността на локомотива, дизеловият двигател тук е IFA 6 KVD 18/15-1 SRW с фор-камерно впръскване. За разлика от този при серия 64.00, тук цилиндровите глави са самостоятелни за всеки цилиндър, което обаче незначително усложнява охладителната и мазилна системи.
Работното място на машиниста: Лично аз не бих нарекъл подобрение групирането на челните светлини отпред и отзад на трипозиционни ключове, което е имало за цел да намали броя им от 16 при серия 64.00 на 11 при серия 66.00. На пулта за управление е добавен нерегистриращ скоростомер, какъвто при серия 64.00 липсва. Изменено е мястото на мото-часовника.
Фронтален поглед към командно-приборната част на пулта:
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/lok360-panel.jpg)
Общ поглед в будката на машиниста:
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/V22cab.jpg)
ПРИЛОЖЕНИЯ
1. Чертежи и разрези на локомотива
(http://www.foto.bg/data/5891/V221.jpg)
(http://www.foto.bg/data/5891/V22_razrezi.jpg)
2. Общ външен вид на локомотив серия 66.00
(http://www.foto.bg/data/5892/DSC056315.JPG)
Списък на серията е трудно да се направи, тъй като голяма част от тези локомотиви са доставяни директно за индустриалните предприятия и незначителна част от тях за БДЖ. ПОследните известни на БДЖ машини от тази серия са:
66.02 - Локомотив-паметник на входа на Локомотивно депо Дупница
66.07 - Дълги години работил вХладилно депо "Интерфриго", в последствие поставен в изолация и разграбен. Към 2009 г е взето решение за възстановяването му от екип на Локомотивно депо София с цел да обезпечи деповската маневра на влаковете SIEMENS-Desiro, но работата по него е замразена. Към настоящия момент, локомотива се намира в цех "Ремонт на дизелови локомотиви" в Локомотивно депо София и съдбата му е неясна.
Вие сте на ход :) Дано не съм ви отегчил.
-
Понеже съм леко пристрастен :) дай малко инфо какво правят по белия свят с тях
-
В Германия ли?
Ами първо там има десетки клубове и сдружения, които издирват, възстановяват и експлоатират такива локомотиви с атракционна цел. Първия такъв клуб е бил създаденият през 1993 г "PAULI" клуб, който успява за периода на съществуването си да възстанови повече от 10 локомотива. В последствие, клуба се разделя на по-малки фракции, които продължават делото.
1. Niederlausitzer Museumseisenbahn e. V.
Сайт: http://www.niederlausitzer-museumseisenbahn.de/
Те са можеби най-красноречивия пример, колко много може да се прави с едно - две "Павел"-чета. Стопанисват V10b и V15, а в подготовка за възстановяване са им още един V10b и едно изкопано от някакъв циментов завод V22b. Експлоатират ЖП линия, извадена от експлоатация, която държавата вместо да извади им е дала за развиване на дейността. Има всекидневни редовни влакове, които се ползват не само с атракционна цел, но и с чисто транспортна цел от живеещите в насалените места, през които преминава линията. Влаковете са осъставени от по три или четири двуосни ретро-вагони, като в двата края за съответната посока на движение с мотора напред са прикачили един V10b и един V15.
(http://static.panoramio.com/photos/original/9816204.jpg)
(http://www.bahnbilder.de/bilder/v-15-dr-50926.jpg)
(http://blog.synnatschke.de/wp-content/uploads/2010/08/niederlausitzer-museumseisenbahn.jpg)
2. Eisenbahnfreunde Chemnitztal e. V.
Сайт: http://www.chemnitztalbahn.de/index.html
Логото им говори достатъчно за тях:
(http://www.chemnitztalbahn.de/logos/logo_efc.gif)
Този клуб е втория пример за успешната дейност на подобни дружества извън България. Както и предходните, тези също се занимават основно с намирането, възстановяването и експлоатация на малки дизелчета от типовете V10, V15, V18 и V22. Извършват успешна дейност с тях, обслужвайки туристически влакчета.
И те не пропускат да имат в "букета" си V10b:
(http://www.chemnitztalbahn.de/images/2008-06-01_v10+gt124.jpg)
Но не им е достатъчно само то. Намират си и спасяват и едно V22:
(http://www.chemnitztalbahn.de/images/lok_hkw_schlepp.jpg)
(http://www.chemnitztalbahn.de/images/lok_hkw_kran.jpg)
(http://www.chemnitztalbahn.de/images/lok_ctalstr.jpg)
(http://www.chemnitztalbahn.de/images/lok_140607.jpg)
Тези двете сдружения са най-яркия пример за любовта на германците към доброто старо "ПАВЕЛ"-че. Но не свършваме до тук. Знайни и незнайни клубове намират, възстановяват и с кеф си карат малките машинки по разни изоставени и неизоставени(действащи) ЖП линии, съгласуват се успешно с железниците и развиват дейността си, привличайки стотици туристи годишно, които идват, правят си кефа, возейки се в такива машини, а накрая от същия тоя кеф реализират главозамайващи обороти на околийските бирарии(а в Германия не е като да ги няма). От това печели и държавата, печелят и клубовете.
Имената на локомотиви не са нещо странно там!
Не мога да не дам като пример една доста известна машинка:
(http://www.bahnbilder.de/bilder/historische-295207.jpg)
(http://www.bahnbilder.de/bilder/v-22-dr-br-102-295208.jpg)
И "Karl" довозващ атракцион:
Видео: http://www.youtube.com/watch?v=8kuCPeVI64k&feature=related
Наред с атракционната си служба, локомотивите от тип V10, V15, V18 и V22 продължават да са верни помощници в заводските и деповски маневри на много предприятия и депа в Германия и не само там.
Унгарците не ги жалят:
(http://www.merte.de/bilder/lkm_262322-1.jpg)
Маневра "мелница" - това няма как да не ме стопли:
(http://www.merte.de/bilder/lkm_262342.jpg)
Зареждане на магазини в Берлин:
(http://img444.imageshack.us/img444/9765/1991-0433Kopie.jpg)
В помощ на големите:
http://rail-andre.nl/trainpics/var/albums/Duitsland/Lokomotieven-Industrie/D-LKM-V22/20110712_004.jpg?m=1310496073 (http://rail-andre.nl/trainpics/var/albums/Duitsland/Lokomotieven-Industrie/D-LKM-V22/20110712_004.jpg?m=1310496073)
Не ги жалят:
(http://www.bahnbilder.de/1024/lkm-v-18b-leipa-logistik-365620.jpg)
Мога да давам безчет примери, но темата ще стане прекалено "разтеглена". В обобщение искам само да кажа, че за периода от две години съм събрал достатъчно информация и материали относно тези машини, както и начина на използването им вън от България. Анализирайки тази информация мога само от сърце да съжалявам БДЖ, че са успели "геройски" да затрият цялата 64-та серия и да оставят едно куцо и едно сакато от 66-та серия. Родния ни държавен ЖП оператор хвърли пари за коли, за "огледи на подвижен състав" на разни екзотични острови, но така и не съумя от 2009 г, когато издадоха кухата заповед за възстановяването на 66.07 в депо София до сега да направят нищо, освен да тропосат един дизелов двигател отгоре на рамата и то го тропосаха некадърно. Несполуките с 66.07 бяха и причината да се оттегля и с моите съмишленици от Сдружение "Български Локомотивен Форум" да поемем по пътя на двата немски клуба, дадени за пример най-горе. Тези машинки имат бъдеще като атракция(и не само) у нас и ако се намерят повече ентусиасти и радетели, можем и ние след време да имаме с какво да се похвалим.
-
И да се върнем в България, за да видим как изглежда вече реставрирания кран-машинист за автоматичната(влакова) спирачка на 64.19:
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/gotov1.jpg)
И в компанията на едната директна спирачка:
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/gotovi_kran-mashinisti.jpg)
-
Българската "PAULI" идея набира скорост и в медийното пространство :)
Електронното извадие www.vsekiden.com (http://www.vsekiden.com) е публикувало статия, посветена на проекта "Възстановяване на музеен дизелов локомотив 64.19": http://www.vsekiden.com/105006/entusiasti-vazstanovyavat-sots-lokomotiv-ot-60-te/ (http://www.vsekiden.com/105006/entusiasti-vazstanovyavat-sots-lokomotiv-ot-60-te/)
-
Само да вметна, че с Иво правим всичко възможно в обозримо бъдеще две "Павел"-чета да допълнят общата НО колекция на побългарени модели на тягов подвижен състав... :spiteful:
Качеството е гарантирано! :yes:
-
Владо,
похвално е и вашето начинание, но към момента още нямаме готова ливрея за 64.19, но пък можем да ви консултираме при направата на 64-та серия в оригиналното БДЖ оцветяване от 60-те години на ХХ век.
У нас е имало следните разцветки:
V10b: син кош и будка, сини престилки на рамата, червена рама, червени колооси, черни щанги
64.00 БДЖ: син кош и будка, сини престилки на рамата, бели ивици и бяла челна решетка, бял покрив на будката, червена рама, червени колооси, черни щанги
64.00 Индустрията: син кош и будка, сини престилки на рамата, червена рама, червени колооси, черни щанги
66.00 БДЖ: разцветка като на серия 64.00 с изключение да две машини, които са били в някакви зелени тонове като машините на първия представен немски клуб
66.00 Индустрията: както 64.00 за Индустрията + някои екстравагантни решения на отделни предприятия - собственици
-
Ето една снимка, намерена в Интернет, която показва заводско оцветен локомотив V22. Оцветяването е същото, с което са дошли някои от 64 и 66 в БДЖ.
(http://www.thueringer-eisenbahnverein.de/fahrzeuge/v22/Bilder/v22.jpg)
И черно бяла снимка на 64.16, в годините когато е била собственост на ЛД Стара Загора. Пребоядисана.
(http://img809.imageshack.us/img809/6861/v18b19930424zagoraludwi.jpg)
Съдейки по това, което се вижда от снимката, предполага се, че е била оцветена: син кош с две бели ивици, сиви престилки на рамата и челни буферни греди, покрив на будката минат със сребърен феролит, вероятно червена рама, а също така и колооси и щанги с бели капачки на осигурителните шайби.
-
Да, цветовете са сигуно такива,ама обьрна ли внимание,че половината машинка е на баластровата призма.Сигурно 6-та го е натиснала?
-
Машината не е на призмата. Просто е дадена плътно до края на коловоза за да се съберат още машини. Това по времето, когато депата бяха пълни беше практика. "ПАВЕЛ"-четата имат възможност леко да "задерат" с челната си греда в призмата без да се повредят, защото нямат плуг, а само "метли" за очистване на релсите. Виждал съм ЕМВ 32-ра серия, забило плуг в призмата, само и само да съберат още една секция на същия коловоз.
-
Малко MADE IN BULGARIA по темата :lol:
1. Двойна тяга, съставена от "ПАВЕЛ"-чета
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/dvojna2.jpg)
2. Мелнична маневра
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/manevra1.jpg)
3. Майстор Миро
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/poma6tnik_533.jpg)
ВИДЕО:
1. Управление на V10b: http://www.youtube.com/watch?v=ER-JorBoAQ0&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=ER-JorBoAQ0&feature=related)
2. ТВ "Източни родопи" за малките локомотиви у нас: http://www.youtube.com/watch?v=9-IPaOQ4AnU&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=9-IPaOQ4AnU&feature=related)
-
Ето и малко информация какво се случва с възстановителния ремонт на локомотив 64.19:
1. На 10.11.2011 г най-сетне шкафа на пулта за управление беше дробеструен и грундиран с двукомпонентен грунд, като сега очаква боядисване с хамершлак №134.
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/pult_grundiran.jpg)
2. В същото време бе проверено и пасването на новозакупения оборотомер върху приборния панел от пулта.
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/panel_priboren.jpg)
3. Опроводено бе и общото осветлиние на пулта(уредите имат отделно вътрешно осветяване), като същото бе проверено и под напрежение.
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/panel_osvetlenie.jpg)
4. "ТРАНСВАГОН" АД гр. Бургас осигурява 2 бр нови винтови спрягове за локомотива. Лично Изпълнителният директор на завода Г-н Димитър Плачков се свърза с мен за да ми съобщи добрата новина и да уточним доставката им до база на БЛФ.
Ръководството на Сдружение "Български Локомотивен Форум" усилено води преговори с различни компании относно дофинансиране на проекта, като идния Вторник предстои поредната среща с представители на бизнеса.
Всеки желаещ да се запознае от близо с работата по проекта е добре дошъл! Разрешено е фотографиране на всички процеси.
За контакти: Сдружение "БЛФ", секция "Тягов подвижен състав"
e-mail: traction.blf@gmail.com
tel: +359 886 559 230, +359 887 544 304
-
Скици, чертежи и размери на Pauli могат ли да се намерят от някъде !?
-
В първата част на темата има скици и чертежи. Локомотивите от трите модификации са с еднаква дължина, ширина и височини. Различават се по някои козметични изменения:
V10 - скосена челна решетка, липсват малките прозорчета до фаровете на гърба на будката
V22 - специфичен скос на страничната престилка
-
Марио , браво ! Страшно ме кефи тази машинка!! Съжалявам ,че не съм богат и не мога да помогна финансово :(
-
Адри, то като цяло българина не е богат. Важно е начинанието и резултата от него. Моралната подкрепа също е нещо, пък ма и хиляди други нефинансови форми, под които да се помага в проекта - труд, контакти с фирми и др.
-
Вчера направих екстрена "совалка" до Бургас, където посетих "ТРАНСВАГОН" АД за да се среща с Изпълнителния директор Г-н Димитър Плачков. Повода за срещата бяха предварителни разговори с него от страна на Г-н Милко Еленков, който бе поел ангажимент да съдейства на Сдружението в завода и наше писмо относно техническо съдействие, изразяващо се в доставката на 2 бр. винтови спрягове за локомотив 64.19. По време на разговорите бяха обсъдени и други аспекти, в които Сдружението и "ТРАНСВАГОН" могат да си сътрудничат. В крайна сметка, пътувайки от Бургас към София се прибрах с този ценен товар за нашата машина:
(http://www.foto.bg/data/7482/DSC006423.JPG)
Благодарности към хората, които въпреки тежките времена в БЪлгария се отзовават на такива каузи като възстановяването на музеен подвижен състав.
-
Марио,проявяваш рядко срещан ентусиазъм за което :hi: ти свалям.
Желая успех и следя темата с интерес! :good:
-
Много скоро е възможно "в играта" да влезе една добре позната машина - V10b :) Гласи се нещо около него.
-
Уважаеми приятели,
Сдружение "Български Локомотивен Форум" вече има страница във facebook на адрес: http://www.facebook.com/Association.BLF (http://www.facebook.com/Association.BLF)
Там публикуваме актуални новини около развитието на проект "Възстановяване на локомотив 64.19", както и цялостна информация относно нашите дейности и цели. На стената ни можете да пишете коментари, да давате предложения или да изразите своето мнение за нас.
Марио Евстатиев,
Управител на Сдружение
"Български Локомотивен Форум"
п.с.: Админите ако сметнат, че не е за тук, могат да преместят или изтрият поста.
-
Нещо интересно на което попаднах в нет-а
http://www.kostenloses-forum.com/board/v15-dr-spur-0-,nxu,01642644nx1878,t,2153.html (http://www.kostenloses-forum.com/board/v15-dr-spur-0-,nxu,01642644nx1878,t,2153.html)
-
Още едно "Павел"-че, спасено със съвместните усилия на СБЛФ и СК-13 Трансстрой АД. Машината е V22.360, фабр. № 262434/1973 г., доставена у нас за стъкларския завод в гр. Перник, в последствие закупена от частен предприемач, откарана в бившия АТЗ - Стара Загора, където претърпява ремоторизация и през 2010 г. е продадена за 16 000 лв на СК-13. До м. Март 2012 г. работи в строежа на софийския метрополитен, след което е извадена и поверена на грижите на машинист сл. № 592 от Секция "ТПС" при СБЛФ, който организира провеждането на аварийно-възстановителен ремонт в локомотивно депо Стара Загора, след което машината под неговите грижи отново се труди неуморно, теглейки работните влакове на СК-13. Извършена е и частична реставрация, а външното оцветяване е по проект на СБЛФ. Остава да се довърши боядисването на ръкохватките на будката и стъпенките. Предстои подписване на споразумение със СК-13 и сертифициране на локомотива с цел същият да проведе серия от атракционни пътувания, които от своя страна да донесат дивиденти за завършване на възстановителния ремонт на другата музейна машина - 64.19, която престоява във ВЗ "Интерком" гр. Дряново.
Ето малко снимки на машината:
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/DSC_7795.jpg)
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/DSC_7768.jpg)
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/DSC_7791.jpg)
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/DSC_7790.jpg)
-
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/DSC_7795.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/22952/256604.gif) (http://picbg.net/u/24294/22952/256604.gif) Nikon D70 (http://picbg.net/u/24294/22952/256604.gif)
-
Марио, подравления. Изключително много се радвам на всяко успешно начинание на БЛФ, браво.
...dispatcher...
-
...dispatcher...
Сега по темата!
V22.360, фабр. №262434/1973 г. е закупено за 16 хил. лв. от СК13 Трансстрой АД, работи 2 години в дупките на столичното метро, след което преди два месеца като старши машинист се качих аз. С финансиране от СК13, от името на Сдружение "БЛФ" заедно с хора от депо Стара Загора, извършихме аварийно-възстановителен ремонт на машината, който не е от най-бляскавите, но за 15 дни, през които бях освободен от теглене на заваръчния вагон, направо си е подвиг. Сега на път, продължавам да доизкусурявам разни неща по машината, за да блесне в цялата си красота.
Има предварителни разговори със СК13, гласи се и споразумение, та наесен да видим "Хубавото Стойче"(както бе кръстена машината в депо СЗ) на атракционен влак, с който дай Боже най-сетне да пречупим съмненията и да привлечем още съмишленици към идеята "64.19".
-
Ето моя снимка:
(http://prikachi.com/images/912/4812912z.jpg)
-
VEB не е предприятие, то е народно обединение на индустриялните предприятия в ГДР. Името на самия завод е Lokomotivbau "Karl Marx", Потсдам, Бабелсберг. След 1970 г., предприятието е преименувано на VEB Klimatechnik "Karl Marx", но продължава да прави локомотиви чак до 1974 г., когато производствената програма за "Паули" отива в историята с излизането от производствените линии на последните заготовки за V10(!) и V22/23. Интересното е, че до тази късна година заради голяма поръчка за Виетнам и Канада(!) от над 500 бр V10, заводът продължава да строи тази концепция от 1959 г. Впоследствие, Виетнам се отказва, закупувайки "Хеншел"-и, а за Канада, поръчката е изпълнена към средата на годината. По същото време, България чрез дружеството си "Машимпорт" търси V22 за индустрията - захарните заводи в София и мелничния комбинат в кв. Захарна Фабрика. От завода отговарят, че V22 вече не се предлага и няма налични машини, но могат да им предложат някое от нереализираните на външния пазар V10b. Така, след доста умуване от страна на наши инженери(тогава дирекция "Локомотивно стопанство" на ДСО "БДЖ" е одобрявала типовете и за индустрията), в България се доставя една бройка V10b с фабр. № 252567, което по настоящем е въпросният "Павел" от мелницата в София. Тя е и една от малкото машини, доставени у нас след преименуването на завода в гр. Потсдам. Такава машина е също и едно V22, находящо се в ВРЗ-99 гр. Септември.
Заводска табела с новото име на завода:
(http://www.foto.bg/data/7033/tabela4.jpg)
-
VEB не е предприятие, то е народно обединение на индустриялните предприятия в ГДР
Грешиш. VEB или Volkseigener Betrieb означава "Предприятие - народна собственост" и е абревиатура, оказваща конкретно най-мосовия вид легална собственост в ГДР. Огромната част от индустрията и услугите в Източна Германия по време на социализма са "народна собственост", както и в останалата част от соцлагера.
Извинете ме за офтопика.
-
Мерси за поправката, аз го знаех като народно обединение, но очевидно нещата са сходни в тълкуването.
Темата е изчистена от офтопика. В случай че някой си позволи отново да нарушава добрия тон, директно ще бъде наказван.
Dispatcher
-
Не разбрах :scratch_ones_head: от кога е "офтопик",
изказването на подкрепа към едно благородно дело
и отправянето на насърчителни изрази към неговите изпълнители????
:( :( :(
С риск от пореден бан дори, аз пак съм в "офтопик"
(а какво стана със задраскването на мненията ????...та моето е изтрито!!!!)
и отново казвам ---->
БРАВО МАРИО!!!!!! НЕ СЕ ОТКАЗВАЙ ДОРИ И НЕ ВСЕКИ ДА ГО ОДОБРЯВА!!!!
:wild: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :hi: :hi: :hi: :hi:
-
Само ти ли не забеляза, че от както не плащаш членски внос и не запояваш жички на теб се гледа с друго око?
И двамата опасно се заигравате с коментарите по адрес на форумната администрация! Позволявате си да критикувате действия на админи (вкл. заядливи подмятания и глупави намеци), което е забранено от правилата на форума. При следваща подобна проява ще бъдете наказани директно с месечен бан!
Dispatcher
-
Ето някоя и друга снимка от работните мигове с V22.360 :)
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/DSC_8047.jpg)
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/DSC_8057.jpg)
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/DSC_8004.jpg)
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/DSC_8010.jpg)
-
Първата снимка е като от макет :)
А на третата - какво мери мултицета? :blush2:
-
На третата меря напрежението на АБ, подавано от алтернатора, тъй като имах проблеми с него, които слава Богу бяха отстранени. А иначе, днес "Паули" тракцията отново доказа своето място в категорията "локомотив" след като на гара Кермен бе проигран аварийны сцеп :dance1:
За какво иде реч:
Днес отново бе доказана ефикасността на малката тракция, след като в гара Кермен, работници на ДП "ТСВ" оставиха 5 хопер-дозатори на изолираното звено след прелеза в гарата и така направиха невъзможно завъртането на стрелка №2 и изкарването от 1-ви коловоз на локомотив 55-211 на "Трансстрой", който трябваше да прикачи вагоните. По аварийна необходимост, локомотив V22.360 бе изкаран от 4-ти коловоз и по сигнал от постови стрелочник, преминавайки през 3-ти коловоз на гарата подходи към оставените на открития път вагони. Същите бяха прикачени и след извършване на проба "А", изтеглени в гарата на 3-ти коловоз, където маневреният състав изчака преминаването на БВЗР 8611 "Слънчев бряг". След изпращане на влака, локомотив V22.360 гарира хопер-дозаторите на 5-ти коловоз.
Снимка от събитието:
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/DSC_8073.jpg)