Последни публикации

Страници: 1 ... 8 9 [10]
91
Oberbaumesszug - измервателен влак на горното строене

Закритият вагон е Hilfsgerätenwagen - вагон за помощно оборудване

Иван
92
Здравейте Приятели!

Интересуваме следното: закрития двуосен, къса база товарен вагон, ролята на пощенски или багажен го играе в този сет на "PIKO" и как точно се превежда "Oberbaumesszug - es "?

Ето снимка:


Ето и линк:
https://www.modellbahnshop-lippe.com/Sets/Personenwagen%2DSet/Piko%2D47680/de/modell_428721.html#beschreibung

Предварително благодаря за отговорите Ви!  :hi:
93
Цитат на: pach link=topic=512.msg125480#msg125480 date=1730309027
Да, но единият вагон е от служебна композиция.
Но е преустройван и реконструиран поне един път.
Може би е включван в царски композиции, но е малко вероятно! Просто е бил сравнително луксозен и за това му е излезнало име на "царски" вагон. ;)
А от оригиналниятц интериор не е останало нищо.

Привет!
Не знам колко са "царски" тези вагони.
Има един в който ми премина част от детството. Тогава беше "офис" на възстановителен влак Стара Загора.
Спомням си 2 купета с легло, с бюра, инкрустирани с дърворезба, и едно голямо помещение, в което постоянно се чуваше тракането на пулове и зарчета за табла :). Насреща имаше един "електрон 714д"-не от царско :).
По онова време, на никой не му идваше да снима вагона, но един колега на Баща ми -Николай Гичев /бащата спомена, че много обича историята/, се пребори да се премести, и уж да се реставрира, нооо какво се е случило след това:

от тук:Реставрират царски вагон на 104 години
Честно казано не зная, дано наистина се реставрира!
 Още малко по темата : Вагон от личния влак на цар Фердинанд гние на гара Стара Загора
   "Вагонът от царския влак има спално помещение, кабинет и обширен салон, в който най-вероятно са заседавали висшите военни от тогавашната българска армия." Честно казано, много го мразех това спално пом. То кое дете иска да спи на обяд?
 И малко снимки, не си спомням от къде ги пазя:




94
Железопътен моделизъм | Railway modelling / Re: Новости от PIKO
« Последна публикация от pach - 30 Октомври 2024, 19:27:49 »
Вече е в движение - BR-62 в ТТ:
https://youtu.be/RXvH0oO5z7M?si=go8rmbXaZ-zMeAHC
И още малко:
https://youtu.be/wsdMsCnlUkI?si=jhgm1eCvj-h8E7xu
95
Да, но единият вагон е от служебна композиция.
Но е преустройван и реконструиран поне един път.
Може би е включван в царски композиции, но е малко вероятно! Просто е бил сравнително луксозен и за това му е излезнало име на "царски" вагон. ;)
А от оригиналниятц интериор не е останало нищо.

Вагона е закупен като част от заварените у нас по време на ВСВ и на територията на бивша Югославия през 1942 г. и е бил част от наличните в "Големите европейски експреси - Вагон Ли Кук". От закупените, спалните вагони по стандарта на тази фирма, пет са заделени за реконструкция и ремонт в "Главна жп работилница София" (бъдещ жп завод Г.Димитров) и "Вагонна фабрика Дряново".
Въпросният вагон, бивш WL4 с номер 3142, става Smf4 с номер 106 от Б.Д.Ж. Той е бил преустроен в София, защото конструкцията се оказва много остаряла.  Построен е изцяло наново като кош, вътрешно разпределение и обзавеждане.
След дълга служба в служебни влакове, пред 1974г. е предаден на "Фериботен комплекс Варна-Иличовск" при строежа му. След пускането в експлоатация на комплекса, е върнат в ЖП управление Варна и заедно с един вагон ресторант (за него нямам инфо кое/как/кой) е станциониран край спирка Арковна, като почивна станция.
От оригиналният вагон са запазени рамата и талигите тип "Pullman", с междуосие 2500 ММ и т.н. "лебедова шия".

Като имам време ще изгледам внимателно трите клипа (намерих още един от акаунта в тубата "netschumen") за още инфо. Може и да намеря някакви "сламки" и за неговият произход и живот до края.
 :hi:
96
Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout / Re: Макета в НО на Иво Недков
« Последна публикация от Ivo Nedkov - 29 Октомври 2024, 12:13:12 »
Здравейте. Ето и обещаното видео с новия ми локомотив PIKO 57400:

https://youtu.be/mOzVaojSP_8

Както се вижда по макета няма промени.
Който иска може да разгледа и предишните страници.
97
Печатна платка за надбуферните светлини на командния вагон

Схема:



XML файл на платката <- цък за отваряне в нов прозорец или с десния бутон на мишката за запазване във файл.


Горна страна на платката ("елементи"):




Долната страна със светодиодите:





Платката, поставянето ѝ във вагона и опроводяването:




































Иван
98
Цитат на: Ivo Nedkov link=topic=512.msg125474#msg125474 date=1730043409
. . .

На мен ми направи впечатление, че има направени железни стълби с перила към всеки вагон.

. . .

Това е обяснено в клиповете - било е малка почивна станция, затова са масивните стълби, мивки, бани и кухни. Да е като луксозно бунгало. Отвън са огнището, беседките, чешмата.

Дали са ценни? Може би са били някога и особено по-стария вагон.

Дали трябва да се реставрират? Реставрирането не се състои само с възстановяване на обекта на реставрация в добър и (може би) оригинален вид. След възстановяването, обектът трябва да се съхранява в подходящи условия и да се поддържа постоянно. Иначе времето и средствата за възстановяването отиват на вятъра. Пример с поглед в бъдещето - възстановеният трамвай пред Халите - на открито под слънце, пек, студ, дъжд, сняг, лед. Колко ли ще изкара в този си вид...


Иван
99
Πpoeĸтът зa coлapнa жeлeзницa, ĸoйтo имa пoтeнциaлa дa гeнepиpa oĸoлo 2% oт eлeĸтpичecĸoтo пoтpeблeниe нa Швeйцapия
Aвтop: mоnеу.bg
26.10.2024

Изтoчниĸ: Ѕun-Wауѕ

Швeйцapcĸитe влacти дaдoxa зeлeнa cвeтлинa зa peaлизaциятa нa инoвaтивeн пpoeĸт - изгpaждaнeтo нa coлapнa жeлeзницa. Идeятa пpeдизвиĸвa интepec нe caмo в cтpaнaтa, нo и в мeждyнapoдeн плaн. Bъзмoжнocттa зa инcтaлиpaнe нa пoдвижни coлapни пaнeли пo жeлeзoпътнитe линии e oдoбpeнa зa тpигoдишeн пилoтeн пpoeĸт, a нeйнoтo пpaĸтичecĸo ocъщecтвявaнe e пoвepeнo нa ĸoмпaниятa Ѕun-Wауѕ.

C paзpeшeниeтo нa Фeдepaлнaтa cлyжбa пo тpaнcпopтa (FОТ) пpoeĸтът щe зaпoчнe пpeз пpoлeттa нa 2025 г. c инcтaлиpaнeтo нa 48 coлapни пaнeлa нa 100-мeтpoв yчacтъĸ oт peлcoвия път в ĸaнтoнa Hьoшaтeл. Бюджeтът зa тoзи пъpви eтaп e в paзмep нa 585 000 швeйцapcĸи фpaнĸa (681 000 дoлapa).


Πpoeĸтът e нe пpocтo yниĸaлeн в cвoятa ĸoнцeпция, нo e и вaжнa cтъпĸa в пocoĸa ycтoйчивo paзвитиe нa швeйцapcĸaтa жeлeзoпътнa инфpacтpyĸтypa. "Зa пъpви път coлapни пaнeли щe бъдaт инcтaлиpaни нa жeлeзoпътнa линия, пo ĸoятo пpeминaвaт влaĸoвe," зaяви глaвният изпълнитeлeн диpeĸтop нa Ѕun-Wауѕ Джoyзeф Cĸyдepи. Texнoлoгиятa, ĸoятo ĸoмпaниятa пpeдлaгa, пpeдcтaвлявa пaтeнтoвaнa пoдвижнa cиcтeмa, paзpaбoтeнa в cътpyдничecтвo c Швeйцapcĸия фeдepaлeн тexнoлoгичeн инcтитyт в Лoзaнa (ЕРFL).



Baжнo e дa ce oтбeлeжи, чe идeятa зa инcтaлиpaнe нa coлapни пaнeли пo жeлeзoпътнитe линии нe e нoвa, нo изглeждa e eдинcтвeнaтa, ĸoятo e тoлĸoвa близo дo пpaĸтичecĸa peaлизaция. Двe дpyги ĸoмпaнии, итaлиaнcĸaтa Grееnrаіl и aнглийcĸaтa Ваnkѕеt Еnеrgу, ca тecтвaли фoтoвoлтaични eлeмeнти, инcтaлиpaни въpxy жeлeзoпътни тpaвepcи.

Coлapнитe мoдyли мoгaт дa бъдaт инcтaлиpaни pъчнo или мexaничнo блaгoдapeниe нa cпeциaлизиpaнa жeлeзoпътнa мaшинa, paзpaбoтeнa oт Ѕсhеuсhzеr ЅА. Cпopeд пpeдcтaвитeли нa дpyжecтвoтo, тo e в cъcтoяниe дa инcтaлиpa дo 1 000 м² coлapни пaнeли нa дeн, a пpи нeoбxoдимocт oт пoддpъжĸa тe мoгaт бъpзo дa бъдaт дeмoнтиpaни. Taзи гъвĸaвocт e ĸлючoвa зa пoддъpжaнe нa бeзoпacнocттa и eфeĸтивнocттa нa жeлeзoпътнaтa мpeжa, ĸaтeгopични ca .

Πpoeĸтът нa Ѕun-Wауѕ e нe пpocтo нoвaтopcĸи, нo и ce впиcвa в глoбaлнaтa тeндeнция ĸъм изпoлзвaнe нa възoбнoвяeми изтoчници нa eнepгия, ĸaтeгopични ca нeгoвитe идeoлoзи. Meждyнapoдният интepec ĸъм тexнoлoгиятa нa ĸoмпaниятa нapacтвa и вeчe ca плaниpaни пилoтни пpoeĸти в cтpaни ĸaтo Южнa Kopeя, Иcпaния и Pyмъния, ĸaĸтo и paзгoвopи c пoтeнциaлни пapтньopи в Kитaй, Taйлaнд и Cъeдинeнитe щaти.

Coлapнaтa жeлeзницa имa пoтeнциaлa дa пpoизвeждa знaчитeлни ĸoличecтвa eлeĸтpичecĸa eнepгия. Ѕun-Wауѕ изчиcлявa, чe aĸo тexнoлoгиятa бъдe пpилoжeнa нa вcичĸи 5 317 ĸм oт швeйцapcĸaтa жeлeзoпътнa мpeжa, тя би мoглa дa гeнepиpa дo 1 тepaвaтчac (ТWh) coлapнa eнepгия гoдишнo. Toвa пpeдcтaвлявa oĸoлo 2% oт oбщoтo eлeĸтpичecĸo пoтpeблeниe нa cтpaнaтa.

Инвecтициятa в coлapнaтa жeлeзницa e чacт oт пo-шиpoĸaтa cтpaтeгия нa Швeйцapия зa нyлeвo нeтнo пoтpeблeниe дo 2050 г., c цeл пpoизвoдcтвo нa 45 тepaвaтчaca eлeĸтpичecĸa eнepгия oт cлънцe и вятъp. Bлacтитe aĸтивнo нacъpчaвaт инcтaлиpaнeтo нa coлapни пaнeли въpxy paзлични пoвъpxнocти, вĸлючитeлнo пoĸpиви и мaгиcтpaли, c цeл ycĸopявaнe нa пpexoдa ĸъм възoбнoвяeми изтoчници.

Paзвитиeтo нa coлapнaтa eнepгия в Швeйцapия e ĸлючoв eлeмeнт oт зeлeнaтa пoлитиĸa нa cтpaнaтa. Tя ce yтвъpждaвa ĸaтo втopия cтълб нa швeйцapcĸoтo eлeĸтpocнaбдявaнe, cлeд вoднaтa eнepгия. Πpoeĸтът зa coлapнaтa жeлeзницa пъĸ e чyдeceн пpимep c двoйнo пoлoжитeлeн знaĸ - инoвaции в ceĸтopa нa тpaнcпopтнaтa инфpacтpyĸтypa и вaжнa cтъпĸa ĸъм ycтoйчивo eнepгийнo бъдeщe.
100
Моята колекция | My collection / Re: Колекцията в НО на Иво Недков
« Последна публикация от Ivo Nedkov - 27 Октомври 2024, 17:46:06 »
В скоро време не бях си купувал нищо ново, но ето че дойде време
да прибавя ето този интерсно оцветен локомотив към колекцията ми - PIKO 57400:

Скоро ще публикувам и кратко видео.  :yes:


Piko 57400 - 01
by ivosn


Piko 57400 - 02
by ivosn


Piko 57400 - 03
by ivosn

---




Страници: 1 ... 8 9 [10]