RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: LDimitrov в 18 Декември 2019, 13:04:59

Титла: 06029.3 от mtb
Публикувано от: LDimitrov в 18 Декември 2019, 13:04:59
В резултат на експерименти през почивните дни, възникна малка, но лесно решима дилема. Да дописвам ли в общата тема, или да отварям нова? Без много чудене започнах нова, тъй като се очакват още допълнения тук. Моментната липса на писателски хъс, определи настоящото съдържание – ще добавям разните детайли, а ако дойде вдъхновение, може да споделя планираните действия. Има подготвен цял списък на промени, обаче ще отмятам в движение кое и как, че е дълго за писане.

И така: 06 от mtb!
След проверки, измервания и уточнения, си приех стратегия за борба с модела. Като цяло е приличен, само детайлизацията му куца. Не очаквам големи затруднения в преобразяването, но пък задача на моделиста в такива ситуации е да се справя с тях.
За целта са изработени и някои дреболии, показани на долната снимка – основно фотоец (без фаровете, естествено  :yes:). Мисля това да е всичко, което е нужно за трансформацията, плюс нови буфери и няколко отливки от смола.
(https://live.staticflickr.com/65535/49237408886_ee15052836_o.jpg) (https://flic.kr/p/2i1WAfS)
06_001

Понеже не са добре скрити, лесно се разпознават листовете за ресорите. От доста време ме чопли какво ли би се получило от тях, и тези дни ги сглобих. Съвсем нескромно мога направо да заявя, че няма място за сравнение с фабричната имитация. Иначе работата принципно е проста – отделяне от рамката, почистване и подреждане на комплектите. Само най-долния лист ме затормози, заради огъването на ушите... съдете сами:
(https://live.staticflickr.com/65535/49237628447_06175eb65e_o.jpg) (https://flic.kr/p/2i1XHwp)
06_002

Следва продължение...
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: toniemi в 18 Декември 2019, 14:00:56
Очаквам след време моделите в НО да са вече с действащо окачвате-пружини,листови ресори,букси,амортисьори и всичко останало.... :drinks:
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: Krasi Tankista в 22 Февруари 2020, 18:03:04
Цитат на: toniemi link=topic=5296.msg117173#msg117173 date=1576670456
Очаквам след време моделите в НО да са вече с действащо окачвате-пружини,листови ресори,букси,амортисьори и всичко останало.... :drinks:

Ами то и сега има такива в Н0, ама все още няма действащи спирачки.   :pleasantry:
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: LDimitrov в 15 Май 2020, 18:01:44
Хайде да се включа ненадейно и тук.
Вече споменах в другата тема за отлежаващи от началото на годината фотоецвани детайли. Сред тях са и дреболиите от долните снимки – продължение на историята с окачването. След като ресорите са готови, те трябва да се монтират някъде. Пластмасата от модела не уйдисва, освен че ще е грозно. Значи, всичко ново... отново!

Какво виждаме тук – някакви борчета, правоъгълници с дупки и едни кръгчета, които се очаква да минат за буксови капачки. Също и изгледа на талигата преди и след подготовка за монтаж. Във вмъкнатата снимка се вижда еволюцията на борчето – огънато и запоено по вътрешните ъгли. Това което го няма тук, е лепенето на пръснатите там уши и запълването на празното пространство с Milliput. За показно, съм закачил две готови към ресора и се оказва, че това са гредите на люлката. Шарнира там си остана без лепило докрай, работещ е възела...
(https://live.staticflickr.com/65535/49898200672_c9d3ab5009_o.jpg) (https://flic.kr/p/2j2kjCG)
06_003

Втора партида дреболии. То си пише какво са, аз да илюстрирам къде и как са. Два броя 3 се лепят с гръб едно към друго. Добавят се две 4 отвън и се вмъква една 2 между двете 3. Кратко, може би ясно и страшно времеемко. Добавих пример какво приблизително да се очаква. Детайл 1 е залепен към полистирол за да докарам нужната дебелина.
(https://live.staticflickr.com/65535/49897374123_a4a07b2776_o.jpg) (https://flic.kr/p/2j2g5VR)
06_004

За да приключа с ресорния комплект, трябваше да го затворя отгоре. Понеже не съм се усетил по-рано да включа в проекта плочите отгоре, се заиграх с отпадъци от месинговия лист и ножица за метал. Стана нещо там, запоих му отдолу едни скоби (на маламашка заприличаха) и ги лепнах на място. Окомплектовах всичко и даже налепих БДЖ капачките навсякъде. Долу се виждат ленкерите получени чрез запояването на два сдвоени детайла 5 към половинмилиметров проводник. Но стана немащабно, предстои смяна.
(https://live.staticflickr.com/65535/49898200527_5d969ca119_o.jpg) (https://flic.kr/p/2j2kjAc)
06_005

И последна снимка – подменено окачване. Там вдясно наднича добавеното ухо за ленкера. Подвеските са изрязани до допустимата в случая височина, остана да ги окастря отдолу. Така и така я подкарах със задачите – двете неунищожени букси, очакват елемент от скоростомерната инсталация и от системата за мазане на ребордите.
(https://live.staticflickr.com/65535/49898200482_d3d79f7a0f_o.jpg) (https://flic.kr/p/2j2kjzq)
06_006

Споменатите доработки обаче, ще отразя някой друг път.

Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: LDimitrov в 28 Май 2020, 09:20:19
Кратко и наопаки: функционални проби. Резултата преди действията. Скоро ще добавя и как се стигна дотук.
https://youtu.be/mzER47-uzJA

P.S. Гриша, благодаря за съдействието за клипа!
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: pach в 28 Май 2020, 10:03:26
Момчета, богът на моделизма е сред нас, леваците!!!
 :hi: :hi: :hi: :drinks: :hi: :hi: :hi: bg&flag
...нямам думи, щото останалото е история!!!
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: Nenchev в 28 Май 2020, 22:26:47
Цитат на: pach link=topic=5296.msg118903#msg118903 date=1590649406
Момчета, богът на моделизма е сред нас....

защо ли се сетих за един филм от миналото "Боговете сигурно са полудели"...?

може би, заради технологиите от 21-ви век?
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: jopeto в 28 Май 2020, 22:28:57
Аз не вярвах, че е възможно такова нещо да работи, но ние видяхме с очи! Работи на силно положение!  :ok:
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: Nenchev в 28 Май 2020, 22:34:58
Цитат на: jopeto link=topic=5296.msg118917#msg118917 date=1590694137
Аз не вярвах, че е възможно такова нещо да работи, но ние видяхме с очи! Работи на силно положение!  :ok:

мдаааа..работи...сега очакваме да видим движещи се чистачки на предните джамове...иначе къде отиде "риализъма"....
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: LDimitrov в 29 Май 2020, 00:33:19
Идеята за движещите се части от клипа не дойде от мен, нито е нова, нито е нещо несъздавано досега. Просто е моята версия на този възел. Общо са изработени и добавени малко над 30 детайла като, успоредно с това, приключих и другата букса. Там само с 4 елемента.

По снимките:

Блендите на талига 1, обработвани букси на колоос 3. Тя се оказа натоварена с повече от лагеруване. Детайлите за двете системи, пръснати наоколо, а по-късно и монтирани:
- възелът от скоростомерната инсталация - редуктор, генератор на импулси, проводник и кутия, по разбираеми причини монтирана на талигата вместо на рамата – готов!
- мазилна помпа и задвижване (дясно=>ляво): кривошип, втулка задвижваща, втулки лагеруващи и самата помпа. По-долу са монтирани повечето, като към задвижващата втулка (ЗВ) са запоени палци в подготвените за това канали. Добавих и един аксиален ограничител. Тъй като, цялата система се изгражда на блендата, реших да има елемент отговорен за разположението и свободата в това направление.
(https://live.staticflickr.com/65535/49944688618_2f62799d66_o.jpg) (https://flic.kr/p/2j6rzT1)
007

Да започна тук със задвижването от колооста. Там, надявам се през 90 градуса, в пластмасата има четири стоманени палеца, които зацепват с палците на втулката (вече подравнени). Това е една от пробните сглобки. Стискам палци другите натоварвания да са елиминирани и да се предава само момента от колооста.

В горната част на компилация 008 са последните от подвижните чаркалъци:
- ЗВ и ограничителя са вече залепени в подготвеното им легло. За жалост са от другата страна...
- това с многото дупки и снимано в още един ракурс, нарекох кобилица, заради движението което извършва. Тя се състои от втулка с отвор, и канал в който запоих рамото, разпробих всичките му отвори и запоих оста за финал. Дупченето с 0,2 ми достави голям кеф, особено след като не счупих свредлото.
- щангата между кривошипа и кобилицата е от 0,3 неръждаем тел, като огънах ухото в края и после капнах доста припой. Излишъка изшлайфах и изчистих отвора, който този е път по-голям – 0,3 mm. Живея с надеждата да са се получили равни чела на ухото.
- вилката от другия край на щангата, е от месингова лента с предварително направени отвори (пак 0,2) на равно отстояние от краищата. После я огънах като скоба и подравних тези краища. Запояване, рязане, почистване, даже намалих от ширината... ей такива ми ти работи.
От бирен алуминий изрязах, огънах и залепих стойката (предполагам) за помпата. Тук не личи, но ще се види друг път. Също добавих някакъв маслопровод (0,3 mm олово) и крепеж за него. И спирам.
(https://live.staticflickr.com/65535/49945482312_fa20381713_o.jpg) (https://flic.kr/p/2j6vDPo)
008

Толкова за историята и резултата. Всеки може сам да прецени какво се е получило. Жертвах малко достоверност за сметка на работоспособност и дотук съм доволен. Една боя остана, за да замажа кривите работи и ходовата част се прибира на съхранение.

P.S. Поясних за суперлативите, ама явно няма спиране. Аз да си измия ръцете – по-никакъв начин не съм допринесъл или провокирал подобна реакция. Пламене, а какво да кажем за създателите на ръчни часовници (механични)...  ;)  :drinks:

Благодаря на всички и най вече на домашните, че ме търпят такъв!
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: pach в 29 Май 2020, 07:45:26
Знам, че ти не обичаш суперлативите, но нека някой
да ме обори, че не ги заслужаваш!!!
Клипа съм си го записал на компа, и си го пускам всеки път,
като седна на него - действа ми като зарядно устройство за моделизма!
 ;D
Така описано, начина на изработка изглежда лесно,
но само който е опитал, знае за какво ниво на трудност и
сръчност, става въпрос!!! Както и за младостта на очите, които
контролират всичко това. Ползваш ли някакви помощни
средства, като лупи, микроскопи или 32" монитори?
И въобще, на часовникарите може и да им е било по-лесно,
защото първо са си правили микроинструментите, а после и
часовници! Любопитен ставам по адрес на твойте инструменти!?
 :hi: :hi: :hi:
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: LDimitrov в 03 Юни 2020, 10:18:16
Днес се очертава хубав ден. Хайде да напиша пак за хвалебствията накратко. От друг ъгъл.

Пламене, ако нещо ти харесва, коментирай нещото, изненадата от резултата, своите впечатления (виж jopeto). Като раздаваш титли, вероятно засягаш (силно) желаещите да ги притежават и реакциите не закъсняват – започват спорове, заяждания, дребнавости, писане на безсмислици...
За мен няма смисъл от възвеличаване на личността, особено пък „бог‟. Това предполага да съм безсмъртен или поне човек от недостижимо високо качество, но не е така – всички приключваме водоравно и ставаме на тор. По силата на това равенство и крайния продукт, излиза че спора е за това кой е по-качествена тор. Всички знаем коя е суровината за качествената тор, следователно борбата за титлата е всъщност доказване кой е по-качествено... ъъъ, заготовка (извинявай, избяга ми точната дума).
А, благодаря! Който иска – нека се бори! За мен, заниманията тук не са състезание по себедоказване, а хоби, нещо което трябва да ми доставя удоволствие и не тежи по никакъв начин. Приключвам, с надеждата материалите които излагам тук, да са полезни някому.

Относно инструментите. В светлината на горното, не се виждам да правя инвентарен списък. Би могло да се изтълкува като „вижте какво имам‟, без тълкувателя да се запита как и защо се е получило това. Аз го имам, защото ми е нужно, а не защото искам да го притежавам. Отделно, работата по съставянето на списък ще е много и това също ме отблъсква от такова начинание.
Питай конкретно, ако те интересува изработката на някой детайл, по-лесно ще е. Ето ти пример:
- задвижващата втулка е стругована от 3 до 2 mm на Proxxon FD150;
- разпробит отвор 0,3 mm – обикновено свредло;
- канал за ограничителя – стругарски нож 0,3 mm, оформих го сам от съответния материал на шмиргел;
- кръстосаните канали на челото – бижутерско лъкче с нож 0,2 mm;
- палците в челото са запоявани с обикновен поялник и подравнявани с пила за метал.
Запояването от последната операция стана като подредих телта в каналите, омазах с паста и спрях, защото трябваше да затисна с нещо равно. Имам остатъци от месингов лист, но той пък се запоява прекрасно. Решението да сложа между него и спойката парче домакинско фолио беше очевидно.
Както виждаш, няма нищо извънземно и недостижимо в оборудването. Единствено с подхода към задачата трябва да се внимава.

Силно се надявам да няма повече ненужно писане извън темата. Аз поне ще се въздържам.
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: pach в 03 Юни 2020, 11:23:02
Не ме разбра правилно. Все пак стана въпрос да визирам изработеното от теб в моделизма,
а не "кой е по-добрата тор"!!! Да политически коректно ще е да кажа, че по този начин,
се опитвам да възхвалявам това което е очевидно, само защото искам да изразя своето мнение,
че всички трябва да се стремим към такива изработки и модели. Поне моделистите де, щотто
колекционерите са друг клон в хобито, и те си имат свойте страсти. Толкова по офтопа и от мен.
Както се знае, аз съм лишен от възможността да давам оценки в оценъчната система, но за някои
фантастични изпълнения, няма как (пък и не трябва) да се въздържа! За това ги давам в съответната тема.

********************

 Сега по темата.
То един инвентарен списък, би бил абсурден, защото всеки си има свой стил на работа,
който пряко и непосредствено е свързан с инструментите. Пък и списъка би предизвикал
отрицателни асоциации и емоции в мнозина, както и досада в останалите.

Може би съм те питал твърде уточняващо. Но ти си ме разбрал правилно.
Това което си написал, е достатъчно, да се разбере в общи линии (без тънкостите)
инструментите и тяхната големина и качество.

Ще уточня за други хора, ако позволиш, аз какви заключения си правя:

- задвижващата втулка е стругована от 3 до 2 mm на Proxxon FD150; - машинката я познавам
и подозирам че си я подобрил и модифицирал допълнително (спомням си друг твой коментар преди
време по адрес на един руснак и машина от серията)


- разпробит отвор 0,3 mm – обикновено свредло; - голяма сръчност, защото мнозина чупят всичко
 което е под 2,0 мм поради липса на опит, сръчност, лоша ден, лоша машинка и т.н.
но за радост всичко това като причини е  поправимо.Сам казваш по-горе, че
си пробил без щети за инструмента! ...и благодаря че написа свредло, а не бургия... ;)


- канал за ограничителя – стругарски нож 0,3 mm, оформих го сам от съответния материал на шмиргел; - тук ме шашкаш,
 или аз сам го правя. Ще трябва да ми разкажеш за този нож с тези размери (или една снимка).
Може би само за канала е направен отпред на 0,3 мм? Но дори и така да  е , придпогам,
че и шмиргела не е обикновен, щото този размер предполага фин камък и
перфектна центровка на машинката като минимум. :scratch_ones_head:


- кръстосаните канали на челото – бижутерско лъкче с нож 0,2 mm; - тук е ясно и
очаквано - точна ръка, голяма сръчност и натрупан добър опит. Не знам в цанга, или на място проряза кръстосаните канали.


- палците в челото са запоявани с обикновен поялник и подравнявани с пила за метал. - и тук е ясно
(поне занимаващите се, разбираме) но да уточним - поялника не е за улуци и пилата вероятно е часовникарска де.
Щото мнозина биха се объркали иначи! :pleasantry:

Та така. Отговора ти, ми дава доста допълнителна информация, но понякога се увличам и не съобразявам,
щото съм те затруднил допълнително ( в този конкретен случай). А не се сетихме за една снимчица
от процеса на работа - работната маса
дава същата информация за нуждаещите се.

Хайде, че сигурно досадих вече!
Очаквам с нетърпение по нататъшното развитие на проекта.

ПП. Два въпроса - за кого (ако не е тайна) правиш тези уникални модели?
и
Заитригуваме израза ти "Жертвах малко достоверност за сметка на работоспособност и дотук съм доволен"
та потърсих снимка или клип, на съответния възел да сравнявам, но аз явно не търся където трябва...
изгледах бая клипове, да го видя в движение, но изглежда въпросната помпа все е от другата страна.
Да имаш някаква снимка, която да ми пратиш на лична ако пожелаеш? Или линк за клип, щото
сега идея си нямам къде по София, мога да намеря този локомотив за оглед в движение.
Пък и време трябвааа....

Извинявай, че ти досадих и на теб с дългото ми писане! :blush2:

 :hi: :hi: :hi:
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: LDimitrov в 03 Юни 2020, 12:56:31
Напротив, правилно те разбирам, но нарочно обръщам внимание на подбора на изразни средства, защото има вероятност да стартират нежелани и никому ненужни реакции. Това е и от мен.

---

Иначе сам виждаш други различия - това което съм счел за достатъчно обяснение, поражда още въпроси. Напълно нормално, обаче и прекалено трудоемко за обяснение чрез писане. Но не пречи да е тема при събиране около маса.

Снимка на маса, този път работна, няма да свърши работа, освен ако целенасочено не подредя всичко ползвано. Мястото е ограничено и щом приключа с някой инструмент, го замествам с необходимия за следващата операция.

Изчаквам да приключа с талигите и ще добавя истинското за сравнение. Тогава ще поясня къде е принудения компромис.

Моделите: за 46 и 63 едва ли е тайна че отиват в Пловдив, 32 и ЕМ120 са битки за лично удоволствие, а за 06... нека собственика си признае ако иска.
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: gregary в 03 Юни 2020, 21:15:42

Цитат на: LDimitrov link=topic=5296.msg119010#msg119010 date=1591178191
за 06... нека собственика си признае ако иска.

06 029.3 един ден ще бъде мой ...  :dance1:
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: LDimitrov в 15 Юли 2020, 13:13:53
Той и сега си е твой. Аз му се нарадвах и вече можеш да си го вземеш обратно. Заповядай:
(https://live.staticflickr.com/65535/50114516233_aa483c7cff_o.jpg) (https://flic.kr/p/2jmrZHk)
009

За да е пределно ясна картината на разрухата, ще добавя и екстериорните интервенции. В случая са две:

1) боя – пречи ми, и се отстранява по рецептата от темата за 63 серия. Бялата падна лесно, синята на места също, но някъде по се държеше геройски и само се напука. Трябваше да я махам механично, обаче не беше трудно след химическата обработка. Ето модела изваден от кутията, разглобен и накрая изчистен от боята.
(https://live.staticflickr.com/65535/50115085846_9a8f7b1321_o.jpg) (https://flic.kr/p/2jmuV3f)
010

2) конверсия в 06 – най-забележимите разлики са челната греда и сигналните светлини. Карам едно по едно и смятам, че съм преборил първото. А то искаше проверка на размерите, за да знам какво да развалям. Направих я по възможно най-примитивния начин: на чертежа с общия вид на локомотива, добавих размери в Н0, както и размерите на mtb. Решението да прибера челните греди с по милиметър и да удължа/сменя буферите, се налага от само себе си. Рязането стана по хоризонталния лист от горната страна на гредата. Вижда се отстранен, подкъсен и върнат на място сегмент, другия стои като показно, преди и него да залепя. После в среза поставих моята версия на хоризонталния лист. Остана фина шпакловъчна дейност. Толкова по гредата, светлините очаквам да са доста по-лесни за преработка, а останалото ще са добавени глезотии и не ги броя за конверсия. (Има една-две еретични идеи...)
(https://live.staticflickr.com/65535/50115315272_81f4e21004_o.jpg) (https://flic.kr/p/2jmw6eS)
011

P.S. Снимка 009 малко изпревари времето си. Текущите интериорни промени ще отразя когато са в по-завършен вид.
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: LDimitrov в 16 Юли 2020, 13:37:17
Пропуснал съм нещо полезно във вчерашното повествование – лепилото ползвано за прозорците и останалите части, се поддава на третирането с изопропилов алкохол. Това, плюс време и търпение, много улеснява техния демонтаж.

---

Подранилата снимка 009, освен за майтап и ориентация в съдържанието на модела, служи и като отправна точка за бъдещите преработки. Тя всъщност е една (кабина), но повлича и голяма втора (окабеляване) след себе си.
Нещо не ме радваше къде се намира пода на кабината и след кратък оглед и рисуване с молив по желязото, заигра прободния трион, отнемайки основната част от материала.  По-прецизното оформяне продължих с фреза и нещата заспаха (или зяпнаха). Добавих и канали за кабелите. Резултата от това се забелязва на 009. Пак там, се набива в очи лентовия кабел за осветлението. Него възневидях в момента в който го зърнах и с удоволствие ползвах възможността да го накълцам.

Сега по новите снимки. Старах се да ползвам наличното, понеже така и така е разкроено за тези места. Аз само го донарязах и гледах да се придържам към минимума при добавянето на нов материал. Не ми хрумна по-неработлив подход.
- елементите за промяна: съществуващите са модифицирани, подготвени са новите;
- сглобка на основните съставни части (табло, под, стена, таван);
- проба на тавана – реших да се размина малко с действителността, но пак е по-добре от измислената кутия за диода на прожектора;
- първа проба на вместване и сравнителния коментар става излишен;
- за накрая, отнетият материал – всичко под пода на фабричната кабина.
(https://live.staticflickr.com/65535/50118630897_9e88aa66fc_o.jpg) (https://flic.kr/p/2jmP5RP)
012

И началото на края на инсталацията. Или поне на лентовия кабел. В новите условия си е направо неизползваем и го подмених с проводници с подходяща дължина – все пак едни завои има да се правят под пода... Удължих едностранно и тези идващи от релсите, че не позволяваха да се обърне платката и спокойно да се работи по нея. Също промених захранването към двигателя – някакви пластини опираха там и кривяха платката. Разкарах ги и запоих червено и черно... Въпреки тези действия, промени по инсталацията всъщност няма.
(https://live.staticflickr.com/65535/50118407921_822635b27f_o.jpg) (https://flic.kr/p/2jmMWzp)
013

Засега така. Обещан ми е подробен снимков материал, за да добавя детайли по кабините и довърша окабеляването към прожектора и кабинното осветление. Но спешна работа нямаме...
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: LDimitrov в 03 Август 2020, 12:51:31
Референциите пристигнаха по-бързо от очакваното. Понеже се бях засилил, продължих с:
- добавих материал и оформих пулта пред машиниста (вижда се как);
- изрязах и налепих вратите на разни шкафове;
- позиционирах и придадох релеф на вратите към машинното (отворих и прозорци де);
- детайлизирах същите тези врати – брави и гумите откъм пантите;
- разкарах разни лостове и ръчки за управление, изглеждаха повече от неестествено;
- осветлението на тавана е подготвено откъм планиране, разположение и работоспособност. Остана елементната база да се подсигури (по два LED 0603) и едната боя...
- и всичко изброено дотук, покрито с грунд. До този момент личеше къде е авторското ми включване...
(https://live.staticflickr.com/65535/50183873652_1127ce4e07_o.jpg) (https://flic.kr/p/2jsztfU)
014

Споменавайки осветление, има и още доработки по електрическата част, но нека се натрупа материал.

Аз само да вметна към собствениците на такъв модел – от опит с две машини се установи, че на декодерите на Zimo са им къси едни работи започващи с „п‟ и не може нормално да се включат към платката на модела.
Оказа се, че техниката на ESU е с около 1,5 mm по-дълги пинове и там това явление не се наблюдава.
Не знам кой какво е мислил, но конектора май е далеч зад платката и явно малките „п‟ на някои декодери не стигат доникъде при опит за вкарване.
Просто преди да започнете цифровизиране на машината, проверете този момент на съвместимост.
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: LDimitrov в 12 Октомври 2020, 14:20:22
Връщам се към нещо считано и показано като готово, но няма как – грешно е и ще се завъртим в кръг.
След грундиране на задните стени, остана да се избере цвят и да се ползва този цвят. Обаче, едно случайно преглеждане схемите на 06, повдигна неприятен въпрос за местоположението на вратата (към машинното) в първа кабина. Има там един шкаф в стената зад машиниста и поради неговото наличие, вратата е отместена към помощника. Проверка по истинските машини го потвърди и...

Работата:
- три вертикални среза и един хоризонтален (внимателно, че не ми се фрезова пак врата) и парчетата събрани обратно след разместване;
- кит и шлайф (предишната врата на шкафа стои за ориентир);
- новите шкафови врати, изпълнени както старите (които изчезнаха безследно);
- Surfacer1200 и сме в изходно положение, но с по-правилна география.
(https://live.staticflickr.com/65535/50459635461_b6fa3ea4cd_o.jpg) (https://flic.kr/p/2jSWPCR)
015

Отново се подведох по създаденото от производителя, а бях писал някъде че трябва да се внимава повече. Нищо, поне почти навреме го засякох и се позабавлявах повторно със стената.

Благодаря на помогналите за снимките на 06 и инспекцията на място!
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: LDimitrov в 27 Ноември 2020, 15:35:07
Продължавам с разнородни дейности по модела. Да ги определим като механични, екстериорни и ходова част.

Механичните може да се приемат и като престараване, задавайки си въпроса колко от направеното ще се вижда. Но пък ми беше интересно какво ще се получи, а и този вентилатор защо съм го проектирал в крайна сметка...
Свършената работа:
- канал на вентилатора – листов полистирол (кисела кофичка) завит на тръба, усилен на наставката отвън. Направих го по-дълбок за да има за рязане, а не за наставяне когато се напасва сглобката;
- двигател за вибрацията на телефон, 1,5-3V. Свалих ексцентрика и някакъв добавен корпус и вече по корпуса на двигателя, направих гнездо за него с планка за монтаж към рамата;
- за вентилатора струговах два детайла, които после залепих където им е мястото.
Пробите показват всичко да се вписва и даже да работи, затова съм спрял дотук засега.
(https://live.staticflickr.com/65535/50652217253_faf10dc1a5_o.jpg) (https://flic.kr/p/2kaXRuz)
016

Външното оформление - може би най-интересното и чакано като резултат. Може пък и да не е, но е най-забележимата промяна.

Да започна със стъпалата. То тук размера, разположението, дебелината на ръба опасващ отвора в стената... остана ли нещо друго? След съпоставка със снимки, определих размера и разположението и оформих новите отвори в стената. Приготвих си шаблон за огъване на ленти от бирен алуминий, като получените форми залепих в отворите. Последваха, досадните и неизбежни за всеки моделист, кит и шкурка. Така вече имаме ръб със задоволителна дебелина, а и изброеното горе е станало по-вярно. Едната добавка от мен са парчетата рифел за стъпалата. Имаше останал един такъв детайл и го разкроих набързо. Втората са триъгълните планки под долното съпало.
(https://live.staticflickr.com/65535/50652958526_ae47b696f3_o.jpg) (https://flic.kr/p/2kb2DR9)
017

Сигнални светлини/фарове: разширих отворите в челната стена и ги оформих като стесняващ се навън конус. Скъсих конусните втулки показани на първата снимка в темата. Към тях запоих фотоецваните гривни и полученото фиксирах/залепих на място с Milliput. Много полезен материал и крайно изнервяща работа. Бях си приготвил шаблон за монтажа, но и с него си беше неприятно. Вмъкнах интересно сравнение преди/след, иначе очаквам финалното оформяне след като грундирам – сега не личи много къде е белята (сигурен съм че има).
(https://live.staticflickr.com/65535/50653048117_e9df5cbeaa_o.jpg) (https://flic.kr/p/2kb37tP)
018

Пак според реални снимки, нашият номер шестица е с по два контакта на челната греда. mtb има само по един и дори на него се наложи малка модификация. Дублирането му пък стана като профилирах пръчка полистирол, отрязах от нея парче, залепих го където му е мястото и после скосих това парче. Добавих стругованите капачки, като материала умишлено избирах различен по цвят – иначе не се вижда какво точно става. Отново чакам по-ясна картина след грунда.
(https://live.staticflickr.com/65535/50653048007_c9b517c1ec_o.jpg) (https://flic.kr/p/2kb37rV)
019

Междувременно  стесних колонките на ъгловите прозорци и коригирах отворите за ръкохватките по челото на машината. Резултатите се виждат и няма да добавям отделна снимка.

Последното споменато: ходовата част всъщност иска съвсем малко работа и съответната боя. Няма достатъчно снимков материал и не виждам смисъл да хабя място на flickr. Ще я покажа друг път, довършена и с добавка за компромиса който споменах преди. (Пламене, не съм забравил!) Затова, извинявайте за подвеждането в началото.
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: mitko0888 в 27 Ноември 2020, 16:06:38
Не си личи добре от снимките, но се надявам разстоянието между фаровете да си го направил колкото разстоянието между буферите - 1750 мм.
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: pach в 27 Ноември 2020, 17:12:42
Твойте теми са радост за окото и техническата мисъл тук!
Как се държи вибратора по обороти? Радвам се, щото си се
сетил за точно такова изпълнение. И тази твоя тема става
за учебно помагало!!!
Благодаря, че споделяш с нас, шедьоврите ти!!!
 &bgflag :hi: :clapping:
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: ivo в 27 Ноември 2020, 18:17:43
Браво :) работата ти ме оставя без думи - изключително прецизен и последователен !!!
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: LDimitrov в 28 Ноември 2020, 13:12:51
Митко, значи все пак нещо подсказва, че разположението е съмнително. Коментара ти постави началото на разследване което, към момента, няма еднозначен отговор. Сравних чертежи от две книги и двете показват различно. Във втори том имаме машина с малки фарове, които са точно над буферите. В по-новата, оранжевата книга, има поглед отпред, на който фаровете (вече нашите, големите) са малко по-навътре от буферите. Приказвах с приятели и очаквам да премерят разстоянието на истинските машини. Това мисля да приема за вярно.
За модела: както споменах вчера, просто разширих отворите за съществуващите светлини и се е получило както е било заложено там, плюс някое мръдване от моя страна. Крайния резултат  е 1,2-1,3 mm отгоре, значи трябва да прибера фаровете с по около 0,6 mm. Зависи от реалното измерване, но определено трябва местене – уликите до момента сочат, да не се излиза извън осите на буферите. Иначе началника и така ги приема, но каза че от мен зависи и с това, много тънко ми вмени да се захващам за работа.
На теб благодаря за навременната и конструктивна реакция! Ако строежа беше в по-напреднала фаза, нещата определено си оставаха в тази конфигурация. Сега вероятно ще чупя...
Честно казано, след като се зазяпах по предницата, колонката между челните стъкла нещо по-тясна ми се вижда, ама нея вече няма и да я проверявам. Трябва някъде да се сложи граница.

Пламене, не разбирам – как да се държи? След като го изчистих, не се чува как работи. Още не е свързан трайно с вентилатора и не мога да кажа нищо за обороти, въпреки че по данни от магазина са по-високи отколкото са ми нужни. Вероятно това са цифри само за двигателя преди да му сложат ексцентрика и нищо чудно да са и закръглени леко нагоре. По-подходящ не открих тогава, но ще видим като му дойде времето.

Иво, благодаря за подкрепата! Старая се да са верни добрите думи които казваш но, както виждаш, стават грешки.

И да добавя наченките на покривните корекции. Заглеждайки пътечките там, впечатление ми направи едрата имитация на рифела, дебелината на самата „ламарина‟, както и плътния триъгълник челно – там където би трябвала да е предимно празно място. Първите две забележки се решиха с едра шкурка, последната се поддаде на убеждаване със скалпела. Разликата забележима по снимките е в моя полза, до момента в който не сложих детайла на място и... пак дебело.
Излезе, че съм пропилял около 20 минути от живота си в създаване на прах, защото после пробвах с лента полистирол и фотоецвания рифел директно отгоре. Поредното сравняване показа, че това ще е начина на изпълнение, като му дойде времето. Прилагам илюстрация на истинското – доста си приличат и не мога да го докарам по-добро.
(https://live.staticflickr.com/65535/50656166661_9a5946b7c6_o.jpg) (https://flic.kr/p/2kbj6vP)
020
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: Krasi Tankista в 28 Ноември 2020, 15:22:49
Не знам дали тези снимки ще помогнат да изчистиш казуса, но все пак:

(http://picbg.net/u/76237/63353/892468.jpg)

(http://picbg.net/u/76237/63353/892469.jpg)

(http://picbg.net/u/76237/63353/892471.jpg)

(http://picbg.net/u/76237/63353/892472.jpg)

 ;D
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: LDimitrov в 03 Декември 2020, 21:10:57
Краси, той казуса почти веднага придоби две направления - практическо и с академична стойност:
- писал съм в петък и, поради наблюдателността на Митко, до края на неделята местата бяха променени. Има там малко за дозамазване и оформяне, обаче то и преди беше така. Това поправи практическата страна на моето недоглеждане (външния вид, сега трябва да мисля светодиодите вътре какво да ги правя);
- остана чистото любопитство, колко е настина разстоянието. На 01.12 са измерени две машини и спокойно може да приемем 1750 mm за актуални – колкото е номинала по осите на буферите.
С общи усилия възстановихме правдата и съм изключително признателен за съдействието. Също благодаря на подкрепящите с плюсчета начинанието!

Сега да продължа с едни други добри намерения.
На първата снимка от тази тема, някъде измежду фотоецваните детайли, има двадесетина еднакви правоъгълника. Проектирани са да се редят със застъпване един върху друг, което им осигурява позициониране под ъгъл спрямо повърхността върху която се редят. Целта е, изработване на матрица за леене на детайли, за подмяна на зарешетените отвори на машинното помещение. Изпълненото на модела е с доста едра стъпка и реших да опитам може ли някак (и как) да се поправят, а горните две сложни изречения стават по-ясни с приложената снимка.
Технологията конспективно: подреждане на детайлите; създаване на отпечатък в полимерна глина; леене на смола. На снимката долу са пробни отливки (едната грундирана), като основната проверка е как ще изглежда на модела. Не бях сигурен доколко ще е по-достоверно, но... какво да пиша повече, то се вижда че е. Значи стана. В момента чакам да се втвърдят истинските решетки и след това ги монтирам.

Другата днешна дреболийка, засяга местата за повдигане. Двете планки там, имат отвори способстващи за закрепване на едни чимуги. При мен, свредло 0,3 залепено в отвора на една месингова тръбичка спомогна да пресъздам това място. След грундиране ще преценя какво и дали още нещо трябва  да се оформя по разглеждания възел, както и по целия екстериор.
(https://live.staticflickr.com/65535/50674609678_2f56205c49_o.jpg) (https://flic.kr/p/2kcWBYS)
021

Засега толкова.
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: vankata86 в 03 Декември 2020, 22:32:56
Браво Людмиле,става уникален!С интерес чета и гледам твоите решения към различните казуси по модела.Само бдж! &bgflag &bgflag &bgflag
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: LDimitrov в 11 Декември 2020, 18:50:20
Ванка, точно тези отвори ги обсъждахме с теб. Наличните дълги свредла се оказаха с по-голям от нужния ми диаметър и... започнах да хитрея. Казах ти тогава, че ще се намери начин като му дойде времето.  :drinks:

Кратка актуализация:
Предния път, положението застина в очакване на решетки. Все още е такова и аз също чакам. Вакуум помпа.
Причината е използването на друга смола – пробните бяха от Лакпром, която принципно я бива, но я смених , защото е гъста и остават балончета (и по решетките отвън). Нарочените за истински, лях от Pebeo, но нямат втвърдяване. Ще се върна пак към родната, само да пристигне споменатата машинка тези дни.

Това обаче не пречи да си подготвям терена – изкъртих и оформих отворите (и двата етапа се виждат на снимката). Заличих също няколко капака, които не видях никъде по наши машини.
Следващата стъпка се предвиждаше да направя след като приключа с решетките, но опита с тази дейност наложи да я извърша сега: Свалих жалузите за охлаждането, за да не счупя после нещо направено. Имам идея да подобря нещата тук, обаче ако не стане, ще върна фабричните – точно затова ги свалих, а не издълбах. Неприятна, неудобна  и неизбежна (понеже жалузите и без това стърчаха много навън) работа. Със силовите дейности приключих. Също и с местенето на фаровете, въпреки че показаното е отпреди последната кит-шлайф стъпка и някои други корекции.
Забелязват се и добавените основи за пътечките по покрива. Подробности за тях по-късно.
(Ползвах мястото в левия ъгъл за продължението долу.)
(https://live.staticflickr.com/65535/50706659202_172d7c0761_o.jpg) (https://flic.kr/p/2kfLTbS)
022

Втората актуализация е свързана с талигите. Тук оставаха за доправяне ленкерите и дреболиите около тях. Разни профили полистирол и нещата придобиха вид. Липсваше понятен изглед на възела ленкер-ресори, но имаше кой да съдейства. И така – грунд за метал (където трябваше), Surfacer 1200 и отстраняване на проявилите се дефекти. Засега сме тук, очаквам боя и леко омазване. Изглежда като финална права, обаче има едни криви железа там, които още не съм решил как и дали да добавям.
(https://live.staticflickr.com/65535/50706658582_bf61da3a55_o.jpg) (https://flic.kr/p/2kfLT1b)
023

Миро, Стойко –  :hi: и  :hi:
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: LDimitrov в 28 Януари 2021, 16:13:42
Неприятна ситуация ме държа разконцентриран последните три месеца на 2020. Януари пък е запълнен с интересни служебни задачи и, въпреки че са по-приятни, все пак ме дърпат настрана от моделизма. С надеждата усещането че отново се връщам на фокус да е истина, мисля да добавя някои миналогодишни изпълнения.

Чисто автоматично затрих разните капаци/врати отстрани, подготвих основата и залепих фотоецваните. Смисъла на начинанието – родните стърчаха повече навън, освен това имаше какво да се желае по вид и детайлизация. Сега сме по-близо до истината, а пък и упражнението не беше от високо ниво на сложност: отвори за лепилото, магнити за временно фиксиране и лак за допълнително укрепване.
(https://live.staticflickr.com/65535/50883768208_a33c0bc78b_o.jpg) (https://flic.kr/p/2kwqBwq)
024

Успоредно с това, вървеше и изработката на решетките. Взех за проба от продуктите на Easycomposites - смола, пигменти и силикон. Ами, всичко работи нормално, мисля да си ги ползвам за дребни и неотговорни отливки. Силикона е бял, втвърдителя е с черен пигмент и докато не стане еднородно сиво, не спираш да разбъркваш. Удобно! Направих три матрици, като експериментирах с пигментите, затова са различни отливките (иначе смолата е прозрачна, правих прозорци за 46 серия – става). Всичко мина през вакуум камерата, за силикона – задължително.
После ясно: оформяне, грунд за смола и залепване на място. Всяка е напасвана и надписвана, уж са еднакви, но така е по-лесно.
(https://live.staticflickr.com/65535/50884489091_a33c0bc78b_o.jpg) (https://flic.kr/p/2kwuiPr)
025

Забелязват се едни дръжки по покрива, но това – друг път.
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: LDimitrov в 23 Април 2021, 15:26:21
Гледам последните снимки и в очи се набиват грозните дупки от свалените жалузи. Аз затова и не съм гледал скоро тук, и с радост съобщавам, че намеренията да се подобрят нещата с този възел, са на път да се случат.

Ето как: проектирано преди 16 месеца, произведено преди три, изработено от началото на април.
- отделях и чистих детайли докато имаше – 38 на страна, направо не повярвах при преброяването;
- огъване и запояване на долната опора/панта към рамката на жалузите;
- запояване на рамената за синхронизиране на завъртането към отделните ламели (пак си въвеждам имена). Мислех да е един детайл, обаче механизма после няма затваряне, а се нарушават и правите ръбове на ламелите;
- огъване на рамото на подходящ ъгъл и скосяване от другата му страна до достигане дебелината на ламелата – да не личат много когато е отворено;
- подреждане на място и запояване на горната „панта‟. Предвид ползваните тогава изрази, спокойно мога да го нарека каруцарска работа, и мисля, че някой с по-беден речник в тази област от човешкото познание, не би могъл да се справи със задачата. Детайлите са почти безтегловни, не дават дори да въздъхнеш и трудно си стоят по местата. След като привлякох Blu Tack на моя страна започна изравняване на силите и в крайна сметка победихме. Два пъти!
- пробен монтаж на рейката за задвижване;
- добавих по две пластмасови профилчета за вкоравяване на конструкцията. Добре щеше да е да са там преди горната операция, ама пластмаса + поялник = отпадъци. Нали?
- почистването на всяка спойка няма да описвам.
И толкова по якостната част и възможността за движение.
(https://live.staticflickr.com/65535/51132482672_fcb4f142ab_o.jpg) (https://flic.kr/p/2kUpkEQ)
026
Декоративната страна на въпроса, започва с проби на място. Това спомогна за преименуването от „дупки‟ на „отвори‟, на празните пространства за новите конструкции – измерване, пила и стесняване с ленти полистирол, оформиха вече друга картинка. Къде отново с Blu Tack, къде без, направих една фотосесия на мястото, преди и след. От 0,4 стоманения тел на Aber, добавих едни диагонали, които се виждат при отворени жалузи.
(https://live.staticflickr.com/65535/51134268915_6c71666a1f_o.jpg) (https://flic.kr/p/2kUyuE8)
027

Системата е планирана да стане работеща и командвана от декодера. Остава да се изпипа механизма който ще върши това. И да не се получи – винаги може да бъде застопорен в някое желано положение. Засега сме на прав път...
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: LDimitrov в 26 Април 2021, 08:09:09
Статистика от 25.04.2021:
- Публикации - 109
- Рейтинг - 218

Това 2:1 трябва да го отбележа, че не вярвах каква положителна личност съм бил. Я, докато съм на гребена на народната любов, да пусна и това:

https://youtu.be/-iPiAn8LsoI

Комбинацията е мускулна сила и пружина, но все пак градим системата стъпка по стъпка.
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 26 Април 2021, 22:49:44
Сигурно малко изпреварвам събитията, но ще има ли охладителни тела зад жалузите ?
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: Krasi Tankista в 27 Април 2021, 19:22:58
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=5296.msg121539#msg121539 date=1619466584
Сигурно малко изпреварвам събитията, но ще има ли охладителни тела зад жалузите ?

Аз съм убеден, че ще има..... ;D
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: LDimitrov в 02 Август 2021, 12:24:33
Красен и Краси, вие да не сте намерили някой мащабен LDS и така, отдалече, да предлагате подмяна на силовата установка? Тогава, естествено, и охладителни тела ще трябва да се монтират. Аз междувременно се занимавам с декорации, които няма да повлияят на такива вътрешни промени.

Съвсем конспективно, представям отчет за свършеното. Де да беше така лесно и за правене...

Добавени са: пътечките по покрива, ушите за закачане на отделните секции, дръжки на централните секции и имитации на болтовете към тях. Остана малко за китване, ама това вече не се брои за задача.
Тел 0,2 mm, фотоец, епоксидна смола на Tamiya, цианоакрилат където беше нужно.
Залепени на място са също и жалузите. Изчаквах доставката на 1 mm винтове и закрепих двигателя на вентилатора и задвижването на жалузите. Това последното, при необходимост, може да се смени с някое серво. Засега върви борба със схемата за управление.
028
(https://live.staticflickr.com/65535/51352207178_e69aa2ff5a_o.jpg) (https://flic.kr/p/2mePu7o)
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: LDimitrov в 18 Август 2021, 13:06:51
Електрониката ще почака още. Аз да симулирам дейност от моята област – разваляне на вече направеното. От покрива, правя отклонение в южна посока.

Производителя е проявил лека небрежност относно горивния резервоар. Може и да е тежък случай, не знам, но не ми се проверява и геометрията. Детайлите гледах да оправя...

Първия ред снимки показва какво беше и какво стана:
- затрих и запълних измислените елиптични ниши;
- покрай тях, се оказа че от едната страна има и някаква всмукнатина. И тя замина;
- направих отвори;
- капачките залепих върху тънък полистирол, след което отидоха на място.

За следващия възел, дори и намек нямаше. С трион в ръка, отвоювах място за живот на тотмана. Засекох резервоара, залепих стени в засека и т.н.
Няколко различни дебелини и диаметъра полистирол, съответно лист и кръгъл профил, оформиха устройството. Въздухопроводите са от оловна тел, тръбата от бързодействащия вентил е стомана, а крилчатките са от месингов тел разплескан с клещите и залепен на място. Не ми хрумна друго, обаче пък то е такъв дребосък, че...

На снимките има някакъв междинен етап и готовото изделие. Или не съвсем – изглежда един вал трябва да се добави.

(https://live.staticflickr.com/65535/51385779636_331fc28c86_o.jpg) (https://flic.kr/p/2mhMy2S)
029

Сравнявайки с истинското нещо, сходството ми се вижда приемливо и тук сме на финала.
Титла: Re: 06029.3 от mtb
Публикувано от: LDimitrov в 14 Април 2022, 13:34:29
Кратко включване по познатата схема: малко снимки - много работа.

Интериорен напредък:
- добавена перфорираната ламарина пред колонката;
- заигравка с детайли по панелите под пулта;
- „монтаж‟ на различни превключватели, бутони и какво ли не;
- изработка на столовете. Тук ще се разпростря малко – заготовки от различни дебелини полистирол; сглобяване; корекция; добавяне по четири криви крака от някакъв проводник и оформяне на рамката долу с „конец‟ на Infini Model. Някой от конците, не помня точно кой.
Боята и оцапването е ясно, и засега спирам.
(https://live.staticflickr.com/65535/52003821666_4840c4efa2_o.jpg) (https://flic.kr/p/2nepboW)
030

Финализиране външни доработки:
- корекция на контактите. По-скоро, правилната им изработка. Нещо не ме радваха предишните и докато мислех дали-или, щракнах с клещите и остана да ги направя наново. Вижда се кое как е станало, новото са дръжките за които трябваше да се разпробива цялата конструкция.
- удължени са буферите;
- добавена е гривната на прожектора;
- последното разбутване е по темата „Музика‟. Предложената от производителя на модела сигнална свирка, както е наречена в една книга, е повече от неактуална, вземайки предвид, че предлаганото изобщо не е БДЖ локомотив. Наложи се изработката на нови, което доведе и до промяна на основата на която ще се монтират. Не се получиха съвсем еднакви, обаче това е ясно забележимо само при подобно увеличение и когато са една до друга.
(https://live.staticflickr.com/65535/52002800237_5502663b83_o.jpg) (https://flic.kr/p/2neiWL6)
031

По коша май не остана повече нищо за промяна. Един поглед ми трябва към кюнеца на покрива, че нещо не ми харесва сегашния вид. Ще се справим някак...