E-e-e-e-eй ...и чакам , чакам , вече час !!!
(Тодор Колев - "Нашия сигнал")
И тъй като съм нетърпелив като мома на мегдана , да видя мненията ви, започвам по именно извикване !!! ;DЗнам на кой е оригиналната песен , ама тази е по-комичната , по приляга тук.Е,кво сеа уплашиха се те тия тримцата , да влезнат следващите , да си кажат тежката дума :D
Да влезнат първите трима !
Жоро , айде де , не ме мъчи (че утре ще кажеш примам поръчки към тилиг , пък аз няма да съм готов)!!! ;D
Адри приятелю , що мълчиш бе човек? ;D
Сашо , липсва ми критиката ти или се уплаши , че няма връщането ми в НО да спомогнеш? ;D
E-e-e-e-eй ...и чакам , чакам , вече час !!!
(Тодор Колев - "Нашия сигнал")
Eто за такава "машина" е предвидена да се монтира в челната гара от третия етапТочното му име не знам,но е от типът на обращателите.Служи за преместване на локомотивите на различните коловози без стрелки.Така се пести място в депото.
(http://picbg.net/u/16413/12355/141407.jpg)
Та как се казва такова съоръжение всъщност!? ::)
ако не си правил досега макет,ще ти е адски ама адски трудно.оопс взимам си думите назад 8)
Цитат на: muncho link=topic=466.msg4760#msg4760 date=1210270857ако не си правил досега макет,ще ти е адски ама адски трудно.оопс взимам си думите назад 8)
я ни светни нас непросветените с ква програма го сътвори туй чертежче ....и от где да се докопаме до нея.....Щото инак дълго още ще драскаме с моливите ище търкаме с гумички...и трудно ще ни разбирате... ;)
А въпросната "машина" сам ли си я сътвори или е купешка?...защото ми се струва доста по-лесна за изработка,а и заема малко място и е по-ефектна,според мен. ::)
въпросната машина се нарича - трансбордьор
А по - скъп ли е въпросният "трансбордьор" от стандартния обръщател(който между другото ми се струва доста скъп)?
Бая амбициозно! Обръщателя, какъв ще е? Той те задължава всички релси да са профилни. Ще се сетиш за доста изменения по време на изграждането. Ако си го смятал с нормални линиии "П" профил ще се сблъскаш с някой проблеми. Например задаения стандарт на височината на етажите в ТТ е 7 см ако ползваш R 286 (най-малкия радиус ) Някой лкомотиви няма да могат да го изкачват с дълги композици или тежки вагони. Също така не са предвидили едно време да се прави пирамидата от чакъл това е 1 см плюс. Имам един вагон на пересвет и няколко на Roco и са доста по тежки ими правят проблем на този радиус, за това ми се наложи да преправя макета.
Горе на трето ниво (макета заедно с подземното е общо на четири нива) е спирката със загадната (при евентуална реализация) на малка вилна зона. На тази спирка ще се разминават изкачващите се влакове със слизащите от крайната гара , където ще има малко развито дървообработващо предприятие....колко ли ще е натоварено трасето за един гатер(особено в тая криза...) ,та чак специално гара за разминаване ...
...аз бих променил плана по следния начин:
От спирката на вилната зона бих разклонил към моста и веднага след него спускане и обикаляне на най-високия хълм (с гатера),мушкане в тунел под него и връзване с външния път зад депото...ЦитатГоре на трето ниво (макета заедно с подземното е общо на четири нива) е спирката със загадната (при евентуална реализация) на малка вилна зона. На тази спирка ще се разминават изкачващите се влакове със слизащите от крайната гара , където ще има малко развито дървообработващо предприятие....колко ли ще е натоварено трасето за един гатер(особено в тая криза...) ,та чак специално гара за разминаване ...
така ще осмислиш наличието на спирката и ще имаш дълъг път за каране...
иначе е супер!!!
:good:
по-този начин осъществя още една връзка м/у (практически така се получава) външният и вътрешния овал ще стане ...четвърто(!!!!) ухо.
... :blind:...минимум 6(шест)!!! композиции едновременно... :spiteful: :yahoo: :yahoo: :yahoo:Иестеее!!!
Пацо, малко извън обсъждането на схемата, но и във връзка с нея, ще ти споделя, че в тоя му вид макетът ще бъде изключително труден за изработка. Най-вероятно си даваш сметка за това? Сложна релсова схема, много наклони, значителни средства за релси, треви, дървета, сгради и т.н., изключително сложна рама, труден за изработване ландшафт и пр. Лично за себе си, като човек, смея да твърдя, с много опит в макетирането, ще споделя с теб, че не бих се захванал пак с направата на макет, ако сега хипотетично трябва да започна от начало. Затова, а и на база наблюденията ми върху хобисти, дръзнали да започнат такъв сложен проект, те съветвам да премислиш десет път, дали ти е по силите и възможностите това, за да не се разочароваш после. Тенденцията напоследък е към развитие на Фремо моделизма, нещо много по-достижимо като изработка и финансови възможности и може би е по-добре да помислиш в тази посока.
Разбира се, изборът е изцяло твой!
А всъщност това е едва началото на ...обсъждането...
какво беше...
(http://picbg.net/u/16413/14111/430111.bmp)
...и какво станА...
(http://picbg.net/u/16413/14111/432065.bmp)
:sarcastic: :sarcastic: :sarcastic: :fool: :scratch_ones_head:
Пък това е проекта с най-малка вероятност да се осъществи...но трябва да ви заподзная (с помощта на вашите въпроси и предложения) с мерака и начина ми на мислене, за да може да оцените и следващите мутации... :give_rose:
Една плоскост ли ще бъде или ще се разглобява. Ако ще се разглобява мислил ли си по тоя въпрос?
Намерих скицата (от Modell Eisenbahner 4 бр. от 1970 г.) която ми послужи за първообраз и отправна точка на този план през 2005г.Всеки май е изживял подобен период, моя такъв беше в средата на 80-те :). Нищо не разбирах от текста, но всеки път като разлиствах списанията и каталозите, попивах картинките, все едно ги виждам за пръв път.
Имаше един период в ученическите ми години, когато с този и още няколко броя или всъщност всички които бях успял да си купя от будката за вестници в градинката пред Народния театър с/у старото посолство на USA, си лягах вечер и заспивах разглеждайки ги всеки път като "нови".
Принципно, аз наблягам на инфрасктруктурата - тоест повече влакове и коловози...Сатава с лека преработка. Два охлюва, вместо "S"-а, правите участъци се изравняват, "мазето" сатва 3-ти етаж с коловози, където държиш готовите композиции. Има много хляб в тоя чертеж, много е добър плана.
Градска част може и да няма, или да е само намекната.
Но пък държа много на планинска част и пейзажи от природата.
Този план обаче има един недостатък - винаги има изкачвани и слизани на влакове - тоест няма равен участък за движение , а това е леко амортизиращо все пак...
То и за това е послужил само като идея...за плана на следващото представяне тук.
;D ;D ;D
Паце, този план ми хареса много. За разлика от предишния вариянт. Само края на единичната линия ми куца, но ти ще го оправиш(по-лесно е да ти го обясня, от колкото да го начертая). :good:
Какво да кажа? Напълно съгласен с Жоро. Това ми изглежда в пъти по-добре от предишния план. Дори имам някакви хрумки за "охльова" дето дразни Жоро.
...Определено ми допада повече от първия :good: /...напомня ми на един от моите "първи" планове.../, но нещо пак не ми се връзва пътя към "дърводелната"...
-тръгваме от гарата посока надясно ....след преминаване покрай депото и по вътрешния "двоен офис коловоз" се мушкаме под гарата и след ляв завой излизаме на предния "офис коловоз"....след дългия тунел излизаме от лявата стана ? ! ? на същата гара от където сме тръгнали ? ! ? ....и през стрелките се отделяме за СЪЩИНСКОТО пътуване....
... Или не съм ралбрал правилно схемата.... :fool:
...
1. губи ми се връзката /евентуалната връзка/ към ФРЕМО ТТ модули;
2. бих сменил трасето на планинската линия, като то тръгне от първи челен коловоз в посока "запад" и вместо свършваща в планината релса, там има тунелен портал, който вече ще на +20 мм над другия и катеренето ще започне в тази посока. Така се обособява специален 1-ви челен коловоз само за планинска мотриса.
3. гара "разменна" се запазва, като изкачването ще продължи на "изток" и следвайки наклона ще мине по голям виадукт над западната част на гарата, влизайки веднага в тунел след виадукта. Липсва ми голям виадукт!!!
...
Ами, Паце нарочно не се обадих за предишния варият, защото щеше да решиш, че се заяждам или само търся кусури...
... Но честно казано за мен онзи прект не ми причаше на макет на ЖЕЛЕЗНИЦА, а на струпани релси и едни охлюви...не ти е работа. Това сега е друга бира. Мойта бира.
А...
...А за крайната гара имам това предложение:
(http://media.snimka.bg/6262/018778860.jpg)
При чертането подходих така: представям си как един влак с 1-2 пътнически и толкова товарни вагона влиза в гарата. Там локомотива го разкачат и той с две маневри влиза в работилницата или прегарира товарните вагони на трети коловоз, пред магазията. Като стане време да потегля отново, през втори коловоз и входните стрелки застава начело на влака.
За гара в този случай най-подходяща е Moorbach на Auhagen N°13 321 (аз сложих това което имам библиотеката). С нейната архитектура, тя не скрива коловозите много.
Доколкото виждам, за депото използваш две тройни халета, но защо са застанали така странно- в предната си част са събрани, а в 3адната има разтояние между тях? И са почти допрени до обръщателя! Ще разясниш ли как се е получило такова разположение?
...за да не правя гарата (или входната гърловина) в наклон ми трябва маааалко повече трасе пред нея...Може нещо да бъркам, но ми се струва, че входните стрелки на твоя и моя вариянт са на едно ниво спрямо правата с която излизаш от тунела. Може би при мен всичко е преместено малко на дясно, не знам. Тъй че, заветните 3% ги спазваш, а пък по това трасе няма да теглиш дълги влакове я.
Вече го обясних:
- не харесвам такива мостове над гари (това първо).
- нивото на моста е на 75 мм (трябва да е ) тоест само офис коловозите в предната част ще са видими.На практика моста и последващата "естакада" към разменната спирка, ще ми скриват от погледа цялата (хубава) гара и нейните коловози.
...че аз от самолет ли ще си гледам влаковете на нея?
чеша се голяма усмивка голяма усмивка голяма усмивка
Може нещо да бъркам, но ми се струва, че входните стрелки на твоя и моя вариянт са на едно ниво спрямо правата с която излизаш от тунела. Може би при мен всичко е преместено малко на дясно, не знам. Тъй че, заветните 3% ги спазваш, а пък по това трасе няма да теглиш дълги влакове я.
...
...
За многото стрелки си прав, но щом искаме гара - няма как :yes: Предполагам, че ръководството на твойта ЖП-администрация ще си направи добре сметката, че е по-добре да инвестира в няколко стрелки при строежа, околкото после да плаща за излишни маневри и амортизация на машините. Сметнах колко излизат двата проекта(само стрелките) - разликата им е 91,37лв. Дали не си струва да дадеш малко повечко в началото и после да се радваш на комфорт при "играта". Друго решение за намаляване на разходите е да премахнеш първите две входни стрелки. Ще отпадне "кариерата" или "дъскорезницата" каквото беше там, но без жертви не може :on_the_quiet:. После, не забравяй основното правило в нашето хоби - "Колкото по-малко - толкова по-добре!".
Коловозът пред магазията става глух, а двете стрелки към депото можеш да изтеглиш плътно в дясно, за да маневрираш.
...
...
:on_the_quiet:. После, не забравяй основното правило в нашето хоби - "Колкото по-малко - толкова по-добре!".
...
...
Със Schatzi коментирахме изхода на еднопътното трасе. Нещо не ми се връзва там, където си го чучнал. Чудехме се как да тръгнеш от първи коловоз или от някой глух коловоз вляво или в дясно от приемната сграда. Защото, както си го сложил ти първо, изкачвайки се от ляво на дясно, ще скриеш всичко на север от трасето и второ, връщайки се по същото трасе, влакът няма как да спре на гарата без маневра. Според нас ще се наложи някаква подземна фльонга тръгваща от първи глух, за да се върне в трасето преди разменната гара(от дясно)
Единственият ми, но много важен въпрос е:
От виртуален, кога този макет ще се превърне в реален или с други думи кога ще започнеш да реализираш идеята си?
...Този път от промени в обстоятелствата на разположение (при това още не е на 100% сигурно не само стаята но и дислокацията му в картата на София), подмяната на релсовият материал (преминах от "П"-профил, на къде по-съвременния "Т"), нови софтуери за проектиране (за разлика от стария - виж началото на темата...
Апелира към задаване на въпроси и аз се възползвах, като зададох един, при това доста смислен, защото това е същината на моделизма - да реализираш мечтите си в нещо физическо било то макет, диорама или модел. Виждам, че не спираш да се стремиш към това, което е хубаво. Пожелавам ти успех!
А що се отнася до т. нар. от теб "витринно-кашонни хобисти", ще ти кажа, че въпреки да изпитвам (никога не съм го крил) по-големи симпатии към правещите макети/модели (моделисти), защото аз самият съм такъв, уважавам всеки хобист, било то колекционер или моделист, защото изборът какъв да си е изцяло и единствено личен, пък какво по-важно от това?! Тъй че всеки сам избира по какъв начин да развива хобито си. Въпрос на собствено решение!
Шатци , сигурно ще скочи , къде му отиде офис-макетния коловоз!?!!
Но все пак да си каже тежката дума.
Офис коловоза обаче ще "свие" и без това тясното място около депото.
И ще открадне цели два глухи коловоза!?!?!!!!
трябва още една релса или още 43 мм от северния ръб на макета за цялата релсова фигура....имаш място - ще свиеш подземната гара по-навътре...или ще имаш само по два коловоза на път...решение ще се намери-стига да има желание...
Цитат
Офис коловоза обаче ще "свие" и без това тясното място около депото.
И ще открадне цели два глухи коловоза!?!?!!!!
...Няма да го свие (той се мушка под депото...)-дори напротив - ще имаш място и за един глух коловоз до него....
...чети по внимателно:
местиш цялата гара на север(Със се депото и глухите коловози!)
Не съм специалист, но по мои наблюдения и по разни четива така наречения ТРАНЗИТЕН коловоз не трябва ли да преминава само през правите участъци на стрелките? А при кривите стрелки да минава само по външната им дъга?Освен в редки случаи, където това е трудноосъществимо или няма транзитни влакове, винаги главният коловоз е по правите клонове на всички стрелки.
:)
... защо не вземеш да направиш на макета една "издатина" на юг и без да местиш нищо на север, да прекараш един ОФИС коловоз на ниво -1? Мисля, че няма да засегне много мястото! :scratch_ones_head: Издадената част може да бъде само на ниво -1, а горе да оградиш с парапети.
...
Pach, като махнем повечето невидими части, остана нещо сравнително семпло:
(http://www.picbg.net/u/47442/32163/thumbs/437739_fr.jpg) (http://www.picbg.net/pic.php?u=47442ihyj4&i=437739)
Всъщност, не знам точно какви са ти размерите на макета. Това с 2,5% наклон ми се струва много съмнително... особено при последната крива в планината.
...По същество - рама няма да има. :search:
Това е втората причина да премина на WINTRACK-а. :yes:
...Втората причина е възможността да се проектират ...бе направо автоматично си стават ---> ребра като част от конструкция тип "пчелна пита". Разликата от пчеличките е, че там са шестоъгълни клетките, докато тук са си квадратни.
Идеята е по този начин да се реализира с минимум разход на време за проектиране и чрез лазерно изрязване на клетъчна САМОНОСЕЩА конструкция (която на всичкото отгоре ако се монтира на досега предвижданото място в София - ще е и "сгъваема" в изправено състояния към стената зад нея) :wacko: даваща достатъчна якост, прозрачност - тоест достъп до вътрешността и , както не на последно място - лекота в кг.
...Може да метна и една снимка на ребро от този горния проект... :nyam:
Ето примерен (не са с гъстотата която трябва) оребрен макет - видимата част от ребрата е само виртуална за да могат да бъдат "избирани" чрез мишката:
(http://picbg.net/u/16413/14111/432062.bmp)
като това е едно от късите ребра:
(http://picbg.net/u/16413/14111/432063.bmp)
А това - едно от дългите:
(http://picbg.net/u/16413/14111/432064.bmp)
Тост ребрата в същността си са невидимата част от първата снимка...
;D :scratch_ones_head:
...ПП.Ребрата тук са само примерни - тоест не са опразнени и от излишният материал, илит не са съвсем олекотени.Не напрзно и малко със самолети се занимавам - виждали ли сте ребро от крило на стар самолет? :spiteful:
Цитат на: pavel75 link=topic=466.msg41063#msg41063 date=1273645535Една плоскост ли ще бъде или ще се разглобява. Ако ще се разглобява мислил ли си по тоя въпрос?
Принципно цялата реброва конструкция ще е на три части (тоест от три "плоскости"):
(http://picbg.net/u/16413/14111/432255.bmp)
(впрочем на тази снимка се вижда допълнителното олекотяване на напречните и надлъжни ребра за която писах вчера - тоест като "ребра от стар самолет".Предполагам че това е достатъчно за да го разбере и човек който не е виждал самолетна конструкция :))
- двете крайни ще са с размери 110см х 125 см,
- а средната ще е 105 см х 125 см.
Така ще има известна модулност, а и не ме притеснява малко по-голямата "дълбочина" на макета, щото при ширина 125 см и височина на трети надземен етаж около 20 см (ниво глава релса) или общо около 30 см до върха от покрива на дърводобивното предприятие, става доста неудобно за работа и би се наложило въпреки достъпа от три страни да се работи така:
(http://picbg.net/u/16413/14111/432254.jpg)
Но когато е на три части, и трябва да се осъществи лесен достъп, просто вдигам например средната част и вече аз заставам в средата на макета - така имам лесен достъп до двете крайни части (отново от три страни).
И така...
;D ;D ;D
В такъв случай аз гласувам за този, който bategojko е харесал от предишната страница. За вдигането и свалянето нещо не можах да схвана - да не искаш да кажеш, че три части ще падат от стената независимо една от друга или аз пак не съм разбрал!? По-добре да е едно цяло, но изработено от леки материали...
(http://www.picbg.net/u/47442/32163/thumbs/437822_fr.jpg)
Шатци, трябва да е доволен...:good:
-Защо преди подземната гара събираш двойният път в единичен...това ще ти усложни управлението и електрониката...в крайна сметка ги раделяш в тунела преди "офис коловоза"
-обръщателя ...дали би могъл да го изтеглиш по-на север...съответно да завъртиш депото обратно на часовниковата стрелка и да дойде по -на юг...в резултат ще имаш поне още един вход към обръщателя...
-защо бягаш от челните коловози...един от дясно на гарата ще внесе допълнителен чар...и уникалност...
... а онова за движещите се дърва под земята.... :yahoo: :fan: :fan: :fan: :clapping: :clapping: :clapping:
...но ме притеснява, че все пак е насипен товар (черен камък на Аухаген за баластиране) и може би ще направи "естествено" замърсяване по коловозите в по-голевми количества, за един макет.:scratch_ones_head:
Не ми пипай обръщателя......аз не съм спец...само предлагам.......ама ако те подпука :buba:(хер Жоро)... :swoon: :lol: :lol: :lol: :sarcastic:
:scratch_ones_head:
...подземието е само релсов път върху мрежа и съответно някакво "чекмедже"отдолу-където ще се събират "въглищата" които не са уцелили вагона за товарене..... ;)
...аз не съм спец...само предлагам.......ама ако те подпука :buba:(хер Жоро)... :swoon: :lol: :lol: :lol: :sarcastic:
Цитат на: schatsi link=topic=466.msg42830#msg42830 date=1276853958... а онова за движещите се дърва под земята.... :yahoo: :fan: :fan: :fan: :clapping: :clapping: :clapping:
Подобна идея имам и за вагоните с въглища за депото, като от бункерите горе , ще се наливат направо (но трябва да преместя или сложа от долу още един проходен коловоз) в празните вагони отдолу. Тоест и тук да имам един затворен цикъл - пълни вагони, разтоварва ги крана в бункера, и те си заминават празни за ново пълнене "някъде там" в мината извън макета. Всъщност бункера "тайно и тихо " ще насипва въглищата във следващата композиция, скрита един етаж отдолу.
Като реализация не е сложно, особено като е кран (а не багер) подобно на системата на частниците от "GBAG" (от 1906 г.) но ме притеснява, че все пак е насипен товар (черен камък на Аухаген за баластиране) и може би ще направи "естествено" замърсяване по коловозите в по-голевми количества, за един макет.
При талпите, трупите и гредите това не е валидно, защото ще са на "връзки" със скрити метални сърца вътре (за магнитното им захващане от крен илентата до горскита гара) и няма да цапат толкоз (надявам се).
Тези две идеи, зaeдно с озвучаването на гарата, реката, дъскорезницата и воденицата (без нея нама да е готин макета), както и подобната идея изказана от Гроздан за депото осветено и озвечено с ударите от чук и псувните в халето му, се надявам да докарат поне някаква минимална реалност, която комбинирана със звука от локомотивите, и не безцелното движение на влакове и локомотиви, смятам че ще допринесат за едно максимално кефче, както при изграждането на мекате , така и в последващото му ползване!
:dance1: :dance1: :dance1: ;D ;D ;D
Най-малкият модул ще представлява или средно голяма челна гара (все едно Бургас) ,
или малък контейнерен терминал (имам голям мерак за такъв действащ кран)
или пък съвременно дизелово или електродепо.Коловозното развитие дава шанс
и на трите идеи .На левият край на коловозите ще има трансбордьор...
...Този модул поради стандартното си разстояние между входно/изходните две релси
позволява освен това да бъде включван освен на мястото си...
–минус първи етаж , така и по-горе на ниво първи етаж , през двата ляви глухи коловоза на основната гара.
(ще може да се ползват модулите съвместно с BGTT)
... Е това смятам ,че го прави доста универсален.Дълъг е 160 см – най-вероятно ще е от две по-малки части!
(http://picbg.net/u/16413/14111/430117.bmp)
Това е в общи линии... Ето и общият изглед:
(http://picbg.net/u/16413/14111/430116.bmp)
Така ...дойде време и за последният план...
В него съм внесъл доста промени от моя проект + вашите препоръки.
(http://picbg.net/u/16413/14111/441396.jpg)
...
(http://picbg.net/u/16413/14111/441402.jpg)
...
Впрочем проекта който тук (за сега) най-харесахте , все още не ми е по сърце , защото:
- да така е - гарата е много прилична, права и добре разположена,
както логически така и за наблюдателя, но е с "твърде" къси коловози - едва ~150 см ,
което е крайно недостатъчно.
...
Нима смятате , че "TOUREX"-а , ще ми е в (почти) пълен състав само на витрината!?!!!
А всъщност той ми е критерия за "нормална" дължина на композиция.
Или ето какво се получава на практика:
При "TOUREX" - expres - DR
---> BR_23/35
+1.обслужващ вагон
+2.спален
+3.спален
+4.ресторант
+5.спален
+6.спален
+7.ресторант
+8.спален
+9.спален
+10.турист/спален
+11.турист/спален
+12.автоплатформа
+13.автоплатформа
= 13 вагона
(в някой конфигурации е пътувал и от 14 вагона - с три турист/спални)
При "TOUREX" - expres - PACH
---> BR_23/35
+1.обслужващ вагон
+2.спален
+3.ресторант
+4.спален
+5.ресторант
+6.спален
+7.автоплратформа
= ~160см
Като добавим по 10 см от двете му страни --->разстояние до входно/изходни сигнали
+още по 10 см от тези сигнали до първите (спрямо тях) разклонения ...
ииии...
Те го тЕ...200 см чиста дължина на коловоз (от разклонение до разклонение).
...
Може да обвържеш показанията на маневрените светофори М1-М9 с положението на трасбордьора,така че бяла светлина на маневрен светофор от коловоз да се запалва само когато трасбордьора е в продължението на коловоза.
По отношение на английската стрелка,тя се разглежда, като съставена от две обикновенни стрелки.Имайки това впредвид , когато на макета се види стрелката и за къде оклоняват езиците лесно излиза и номерацията. В действителност за обръщането на езиците на англйските стрелки се използват два или четири стрелкови-обръщателни апарата.
Светофорът може условно да се раздели на две части - долна основна с червена и жълта светлина и горна предупредителна с жълта и зелена светлина.тези светофори трябва да са подредени от стария ред в скицата ми (1) в новия ред (2), съгласно горния цитат.
...Защо пропускаш Н2 в питането? Той е същият като другите.
... трябваше му една допълнителна самотна бяла мигаща отдолу. Или 2+2+1. Преди един ден си беше правилен, само бялото му липсваше, ама то е най-(красиво и )правилно да е на отделен фар.
...
И "А", и "Б" са правилни.
...
та не разбрах: кое им е правилното?
Цитирам: "Изходният светофор по скоростната сигнализация е с четири фара, разположени отвесно с жълта, зелена, червена и втора жълта сигнални светлини. Изходният светофор на главния коловоз в гарите на единични жп линии е трифаров с разположени отвесно жълта, зелена и червена сигнални светлини."
Бялата за маневри я добавяме допълнително.
Май донякъде отговорих и на последните въпроси на pach.
1. Не съм виждал гара, на която коловозите да завършват с трансбордьор. Това си е чисто деповско-заводско съоръжение, затова и не е предвидена сигнализация за него.
Предвид решението на pach да се постави трансбордьор по така необичаен начин, трябва да приспособим някак сигнализацията към него.
Изходни светофори се поставят там, където ще заминават влакове към междугарието. Очевидно това няма как да стане към депото.
2. В правилниците не е описано как се номерират английските стрелки. Възможни са и двете тълкувания и е трудно да се каже кой начин е по-правилен. Срещат се дори номера от типа "2А/2Б" вместо "2/4".
Имай в предвид ,че много от тези стрелки са есови. Не върви да ги номерираш 13/7,19/25,15/29,9/31 и т.н. PACH, личното ми мнение е че стрелките на плана Ти са правилно номерирани. Желая Ти успех в изработката на светофорите!
Принципно белият фар на поканителния сигнал на входния светофор по правило е отделен от другите.
Срещат се и изключения, където всичките 5 фара са наредени на една обща табела,
но това са единични случаи.
Н2 не може да е с две жълти, мислех, че е просто недоглеждане на схемата.
В този му вид е безсмислен и трябва да е като другите.
...
...Подкрепям напълно - ако се прави макет на реална гара, то би било добре, според възможностите
Иначе - ако се прави макет на точно определена гара, мисля че трябва да се отразят особеностите на оригиналната гара - с всичките и изключения и особености. Ако ще се прави макет и е избрана епоха и напр. скоростна сигнализация - мое виждане е че трябва да се направи според написаното в книгите - след 50 години някой моделистки форум като дава за пример вашите макети, да каже че са направени в съответствие с действащите в съответния период правила.
...
...
По темата:
1. Този завършек с трансбордьор трябва ли да се счита за гара с глухи коловози? Или просто стрелките от едната гърловина са заменени с друг тип стрелка (трансбордьор) и започва друг парк от гарата? Ча то и с обикновени стрелки най-много един маршрут ще е отворен, и тук само от един коловоз ще може да се излезе в даден момент. Въобще си нямам идея у нас дали въобще се споменава такова чудо - трансбордьор - и съответно сигнализацията е описана само при наличие на обикновени стрелки. С други думи - тези маневрени светофори / сигнали за глух коловоз според мен може и да са си нормални изходни! От "глухия" коловоз може да се влезе в депото, а не само с маневра назад да се изкарват вагоните ...
....
4. pach, какво управление мислиш за всичките тези светлини, стрелки, досат на брой участъци и т.н. Нещо от теми над 10 страници и от 4 години (ЧРД за темата) все изпускам дали не си го написал някъде ...
Стрелките се номерират от първата входна стрелка към средата на гарата (приемното здание), като в едната гърловина са с четни номера, а в другата с нечетни. Ориентацията на стрелката е без значение, а донякъде и проектанта може да прояви творчество къде точно е началото на стрелката, когато тя е обърната с кръстовината към междугарието.
....
3. Английската стрелка се номерира логически като две обикновени последователни стрелки с езиците една към друга, както са означени 8/10 и 12/14 в момента.
Никъде не пише, че меродавно за номера на стрелката е нейното "начало" или СОА. Наредбата разглежда стрелката като едно цяло съоръжение с всичките и части и по посока на номерацията е нормално да се гледа първата срещната част от стрелката без значение дали е СОА или кръстовина.
Освен това е предвидена вратичка за друга последователност, когато това е целесъобразно за конкретната гара. Това го няма в Наредбата.
Така и дори прост оператор като мен :blush2:, не би се объркал кое разклонение къде е на модула и съответно на таблото за управление.
Не знам :no: :spiteful: - снимките са от Вундерланд-а.
В ТТ си правя обикновенна Фалер кар система и дори на модулите ми ще има.
(http://picbg.net/u/16413/43349/648784.jpg)
Яд ме е, че когато ибея беше залят с неодимови магнитчета, не си купих, а сега нещо няма ...
та се налага да вадя от бракувани хард дискове! ;)
Но като цяло си става и с някои части от нашите земи - вместо стоманена тел,
ще пробвам и с магнитна гумена лентичка, че е по-лесно за обработка - режеш и лепиш
по средата на 4шосейните платна от бирен картон и готово!!! :hi:
Но никога не е късно да пробваме - все пак радиоуправлението е
почти толкова малко като слуховите апаратчета! ;) ;) ;)
Направено е... ;) :good: ..и проби с камион на DHL (за сега е радиоуправляем) са проведени - минава достатъчно плавно...
проблема е да не "тича" по нанадолнището, а в подземния завой ще има и допълнителни мантинели да не изпадат... :haha:
(http://picbg.net/u/16413/43349/648822.jpg)
Наклона се получи като при железопътните релси > от 3%!
И има плавен преход през три пласта на шпарплата + до 5 мм на съседния модул
където шосето е повдигнато с толкова над основната плоскост.
...
И на мен ми е интересно развитието на проекта, защото това са единствените BGTT модули, които не са участвали в национална среща и бих приветствал гара Габрово на някоя от следващите срещи.
Предполага се, да имаме търпение за продължението ;D