Кръстачката при входа на гарата не може ли да се поореже малко, за да няма това изкривяване към втори коловоз?
:victory: :clapping: :good:
След него трябва да се получи нещо такова
(http://media.snimka.bg/s1/1260/028763316-big.jpg?r=0)
лек завой вляво,железорешетъчен мост над реката и тунел от където започва заветният релеф на Швейцария.
Не знам защо наблягаш на светоФАри, които всъщност се монтират за управление на уличното движение,.
но струвами се, че нашето са светОфори - за управление на влакове. Някои смятат че това е "русизъм" ( :on_the_quiet:)
Няма смисъл да ровиш - швейцарците са с лява сигнализация и ти го знаеш!Наистина не бях 100% сигурен, за това. Не мога да помня всичко, пък и както знаеш от 1 година съм встрани от железницата. Или ако трябва да съм по точен - под нея( на около 20 метра). В тази връзка да ти предложа нещо - вместо тоя трамвай що не направиш едно метро? :spiteful:Мога да помагам. Или по границата с Швейцария няма такова?
Депото с аксесуарите ли е комплектовано?...или си сложил допълнително работните маси и "кюмбета"-та за отопление?!
:hi: :hi: :hi:
... ще трябва и състаряване (засега пипам само плахо).
основния мотив на макета е ...железницата! ;)Останалото е необходим пълнеж! :yes: :drinks:
;D ;D ;D
Ти ме разби. Мислех, че макета ще е само правоъгълен, а тук сега виждам голямо разширение. Представям си колко готино ще стане. Пожелавам ти лека работа и приятно строене! :hi:
След като се изгради по-голяма част от трасето,ще има и допълнително укрепване с "напречни ребра" ,за улеснение на изграждането на планински релеф.Нещо подобно:
(http://media.snimka.bg/7562/021378425-big.jpg?r=0)
Ти ме разби. Мислех, че макета ще е само правоъгълен, а тук сега виждам голямо разширение. Представям си колко готино ще стане. Пожелавам ти лека работа и приятно строене! :hi:
Напълно споделям това мнение.
И аз си мислех, че макета ще е само върху масата... :blink:
Последната снимка (със скалите),не е от моя макет.Дал съм я като идеен пример за планински релеф,към който ще се стремя.Да, да. Разбрах. :)
идеята ми е да работя по него доста години (през свободното си време - все пак е хоби!)Така е, апетитът идва с яденето, а винаги е по- сладко като се яде по- бавно. ;)
Минах рекатааа... :yahoo: (поне на дървенИя :haha: )
Гриша, какъв е тоя кран с кюмюр на макета ти?
Нали уж нямаше да има парни локомотиви?
Направих водна кула и и кран за въглища за депото.Много ме кефат подобни съоръжения,като ги смятам за задължителен атрибут за едно депо па макар и в по съвременните епохи.С идеята да обслужват евентуално атракционни влакове.
Само един въпрос:Сигурно имаш предвид тая снимка:
Каква е оная чука в десния коловоз след бретела?
Ще вземе да дерайлира някой влак...
Имам въпрос, Тази релса, дето си я сложил за контактна мрежа, няма ли да ти изяжда бързо пантографите. Не трябва ли материала за к.м. да е малко по-мек от материала на пантографите. Например Viessmann виж какво предлагат, месингова лента: http://www.viessmann-modell.com/shop/media/pdf/german/4195-01-DE,%20GB.pdf .
Гриша, никакъв чук, изял съм една буква, имам предвид чупката след бретела (дясно) на влизане в гарата:
(http://media.snimka.bg/s1/2796/031835910-big.jpg)
При положение, че и двата коловоза имат еднакво отстояние от перона в началото,
не виждам какво е наложило да се получи такова изместване в десния коловоз.
Така е по-интересно ;DНо все пак малко разваля гледката. Обаче това е ситуация, която съм я виждал и в доста гари. Гриша ти поне пътуваш до Побит камък. Слез някой път на Елин Пелин, застани на перона между втори и трети коловоз и снимай втори коловоз страна Казичене. Точно по същия начин е разкрачен като твоя за да обхване по широкия перон, който го направиха преди 10-тина години. Преди си беше успореден на трети „каливос„. Така,че нямаме право на критика :yes: :drinks: На кой му не Аресва да не гледа
Така,че нямаме право на критика :yes: :drinks: На кой му не Аресва да не гледаКритика нека да има!Така се избистрят нещата и се гради нагоре.Но,в моят случай като се замисля,ако реша да изправя коловоза,то стрелката ще се издърпа навътре към гарата и съответно отстрани погледнато няма да е успоредна на стрелката от трети коловоз.Ще трябва стрелката от 1-ви да я дам по навън и става...дявол на магаре.Може би стана по-реалистично.
Страхотен макет става!Мерси!
Мислиш ли да променяш първите два перона - най в ляво на снимката? Виждат ми се да завършват доста неестествено.
(http://media.snimka.bg/s1/2796/031835930.jpg?r=0)
Мерси!
Не,това е крайният вариант.От външния ръб на гарата ще сложа някаква ограда.Спрял съм се на тази,
(http://www.modellbahnshop-lippe.com/article_data/images/27/1205_c.jpg) без портата.Хареса ми,а и я видях в един брой на МИБА - стоеше много добре.Тя ще свърши до контролната кула.Имаше вариант,да не слагам малкия коловоз,но...така ми по хареса.А и го имах като остатък от перона за теснолинейката.
Според мен китайските са по-добри като изработка . Вярно бяли са , но лесно се оцветяват.
Ето за оградите - избирай:
http://www.austrodaimlermodell.at/index.php?site=webshop&kategorie=25
Бръшляна няма ли да му налепиш?
Колкото до гарата - нали имаш теснолинейка - "горна" гара по нея не предвиждаш ли?
...Та,има вариант модела на кибри да го оставя за нея,а за планинска гара за нормалното междурелсие може да избера някоя от фалерските гари:
...
(http://media.snimka.bg/s1/3099/032442656-big.jpg?r=0)
Грег, диодите готови запоени с кабелчетата ли ги купи, или си игра да ги запояваш сам. :blink:
Има една фирма - "BaHkaTa БаНkаТа ООД". &bgflagДо нейните услуги прибягвам,мисля,че съм намекнал по-горе.Та...откакто взимам уроци от шефа на тази фирма, :hi:виждам колко е интересна електрониката (SMD диоди,резистори,транзистори,платки,термошлаух,касетофони и акордеони... :lol: какви думи само знам :pleasantry:)
Гриша, каква е дължината в см. на ..." І-ви глух коловоз - източна страна на гарата"... :lol: :lol: :lol:
С какво си направил самото платно (гипс -+С200?)
:hi: :hi: :hi:
Аз така и не разбрах как (от какво) направи контра релсата. Изглежда много надеждно. И другото - как спират и тръгват трамваите - с релета или ръчно (като при мен)? Те дигитални ли са или аналогови?
Мислил ли си за повече зелена трева
(ама зелена, не изсъхнала) около катедралата? То вярно, че западната култура на градойстойството,
едва сега се насочва към естествената зеленина в градовете си , ама някак си е много ...асфалтово там
(особено на снимката от горе). https://farm8.staticflickr.com/7394/16232603209_7e84f9a8e5_h.jpg
Около трамвайната линия липсва маркировката за габарит, но не знам в западните градове прави ли се такава.
Време има,материали няма!?!Тогава винце,каминка,сланинка да е :haha:
каминка :haha:(https://c2.staticflickr.com/6/5712/22271002762_6126f2ca11_k.jpg)
сланинка да е :haha:
Грег, остави глухия коловоз прав, така с тая крива стои малко неестествено.
Направи няколко снимки на общ изглед , моля!
Благодаря!
От общия изглед се вижда, колко още работа имам...
Идейно преграждане с прозрачен материал ( вералит или плексиглас е?) пред контактната мрежа при гарата.Плексиглас е. Един приятел се наведе над макетаи с пуловера си леко повреди един от стълбовете на контактната мрежа. Та, затова взех предпазни мерки.
И все искам да те питам дали имаше някакви проблеми със спиралите? Готови ли купи или ти ги ряза и. т.н.?
Имах лек проблем със спиралата и по-точно с префърцунените, дълги (303 мм. - 5 еп.) пътнически вагони на АКМЕ. Мислех, че в дълъг завой ( почти три оборота), трябва да има лек вираж, за да спомогне безпрепядственото им минаване. Съответно направих такъв, подлагайки парчета 1,5мм. симона под външната релса. Това се оказа ПРОБЛЕМ! Кинематиките и талигите на вагоните на АКМЕ не са направени според мен добре и те дерайлираха. Като детайлност са класа над роковските, но като ходова част са... :angry: Роко ги бие, но това е друга тема. Трябваше време и консултации с други хобисти, докато разбера,че вираж в спирала не се прави! (Васко :drinks: )Аз съм си ги рязал.
Премахнах виража и изпънах релсите. Сега нямам проблем. Но, това ми отне време. Все пак не си бутнах спиралата. :fool: :lol:
От общия изглед се вижда, колко още работа имам...
Да, имаш с какво да се замимаваш в следващите месеци, а може и година време да мине.До пенсия... и малко след това... :lol:
Важното е, че имаш желание и нещата ти се получват. Лека работа по макета.
До пенсия... и малко след това... :lol:Ти що бързаш?
Ако не ни сложиш по един светодиод по спиралите,:) Под планината имам осветление, което паля евентуално при нужда. "Гмуркам" се в недрата на планината, за достъп до релсовия път. Иначе концепцията на рел. фигура, мисля че, горе-долу съм си я избистрил още в началото и я следвам. Но, винаги може да има леки изменения. За съжаление, все още не съм затворил трасето...
много ще ти се "разсърдим". ;D
От какво е предпазната лента отвън? ...От къде се снабдяваш със Симоната?
Proxxon трябва да е ...Ще ми се да е Proxxon, ама не е. Моят е някаква куча марка. Взех го от тук (http://www.tashev-galving.com/search/000000-20-1/0/%D0%B1%D0%B0%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%B3). Правят ми прилична отстъпка.
Гриша не си пускай локовете по спиралата с вдигнати пантографи, да не береш ядове. ;D Дори и да си сложиш там контактна мрежа, тя ще е по скоро да пази пантографите от удари.
Отделно направих и по-големи радиуси - външен 580 мм., вътрешен 520 мм.
...
Ще ми се да е Proxxon, ама не е. Моят е някаква куча марка.
...
Как па разбра? Аз още качвах клипа и тубата го обработваше... :lol:
...
Дали ще позная от видеото: с една врътка качваш към 85 мм?Направо си позна! :)
Много хубав бандциг имаш...Ей за такава техника изобщо не бях чувал, за банциг да, ама за тоя ми е за пръв път :)
Малко със закъснение от предната страница:Ей за такава техника изобщо не бях чувал, за банциг да, ама за тоя ми е за пръв път :)- верно, май ти е за пръв път! Думата е Bandsäge! Тоест е сбор от две други думи "Band"- лента и "säge"-трион (за да ти е по разбираемо, може да я преведем, като "трибон" или "трибонче") Иначе, западноазиатската интерпретация на думата, нека да е банциг!
Много благодаря!
Ще помоля админите, да преместят тия два поста в тая тема, за да е по подредена. http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3861.msg104203/topicseen.html#msg104203
Също и Пламен, ако пуска нови постове, да са в същата тема. :drinks:
... Снимай следващия път някой тир, pls :yes:
Много е красив лифтът. Само не мога да разбера как спира на станцията - сам или човек трябва да го командва. Защото моите кабини влизат вътре и се завъртат (като на Княжево) и не е нужно да го спирам.
Снимай следващия път някой тир, pls :yes:
Срам не срам, но да попитам как тези камиончета се движат в необходимото направление? И като съм почнал с въпросите - от къде се купуват този тип моделчета? Жълтия камион с цистерната изглежда уникално!!https://www.youtube.com/watch?v=-MIs9r9AfK0
Срам не срам, но да попитам как тези камиончета се движат в необходимото направление? И като съм почнал с въпросите - от къде се купуват този тип моделчета? Жълтия камион с цистерната изглежда уникално!!
.....
Павкич :drinks: на Малдивите :)
......
Дано през есенно-зимният период, да имам време за работа, че ме сърбят ръцете...
Дали не ти трябва и по - архаична контактна мрежа ...Благодаря Краси, :) но ще наблегна на скоростна КМ изцяло на Зомерфелд. Само тук на тоя мост, ще се пробвам да пресъздам стила и атмосферата на трасето.
Забравих да ти кажа, че преди боядисването на месинговите детайли, трябва да ги обезмаслиш с ацетон...
полагане на пресята пръст, където ще се озеленява...
Кажи по-подробно за ...
Пръста истинска ли е? Каква е технологията ти и как озеленяваш
така хубаво?
:drinks: :hi:
Дойде време да си смениш никнеймът на "Божията ръка" :good: :good: :good: :yes: :yes: :yes: :drinks:jopeto, там не се пъркам... :)
Определено няма да е претрупано със всичките сгради. Задължително обаче е да пресъздадеш ситуацията , като на клипа - на 7-та минута на входа на селцето - двете къщи ,които са непосредствено на пътя.Ще се пробвам с всичките сгради въпреки, че ми се промени първоначалната концепция, пък да видим какво ще стане... А път между две къщурки е мнооого яко и ще се пробвам да го направя. У Швейцарско е много характерно. И у нас се сещам за подобно място - с.Широка лъка (ех, Родопи :give_heart:)
Където е парчето шперплат какво планираш да има?
Впрочем, фермата дали би се събрала до постройката на спиркатаЗа жалост, там няма място. Там ще е магазията към жп спирката. Зад нея е трасето на FCS и мястото се запълни... :( Може би зад църквата ще има място :scratch_ones_head:
между релсите и тръгващия нагоре път от там?
:hi:
... Зад нея е трасето на FCS и мястото се запълни... :( Може би зад църквата ще има място :scratch_ones_head:
...
Впрочем, фермата дали би се събрала до постройката на спирката
между релсите и тръгващия нагоре път от там?
...Паралелно с конструкцията, сглобявам още три къщички...Две от тях вече са готови, остава само най-красивата за мен да довърша (но първо трябва да я започна де :))
... като бухала например.
остава само най-красивата за мен да довърша (но първо трябва да я започна де :))
...Искам само да ти кажа, че когато избираш цветове (например за езеро), гледай оригиналната снимка да е направена в облачно време, най-добре с бели облаци. Тогава цветовете са истински. Успех!Това е полезно! Преди време ми беше споменал, че не "искаш хвалби, а градивна критика" и това много ми хареса. За следващото езерце това ще го имам предвид. За жалост, първото вече няма как да го променя - там попрекалих леко с пигмента, но като за първи опит...
Грег, сега пак ще кажеш, че те връщам 10 години назад...
Задължително обаче е да пресъздадеш ситуацията , като на клипа - на 7-та минута на входа на селцето - двете къщи ,които са непосредствено на пътя.
По-късно, ще пусна осветлението на сградите, но чакам да се стъмни и едно кратко видео относно функционалността на животинките.
Та, може ли захранването на сградите да върви по подземна инфрастуктура?На доста, "трафита" :) от тези снимки им липсват външните жици, на някой се виждат запушените отвори:
Да понацапам леко хубавата тема...
Позволявам си да пиша защото съм Електроинженер поне така си мисля. Вчее 12 години само с това се занимавам. Не съм виждал до сега 110KV да влиза на въздушна линия в трафопост без да има понижаващ трансформатор или подстанция. Селските трафопоствове са на 20kV както се казва по пръстените ще ги познаете 1 пръстен носи 12KV. Спроед мен ако ще правиш 110kV линия която е от страна на преноса е добре да има и подстанция.
Може - аз където живея в квартал Редута е точно така, всичко е под земята. Щом тук е така, значи и другаде го има!при подземни кабелни трасета ситуацията доста зависи от терена. В града или на равното е възможно кабел 110kV да върви под земята на метър и половина и да е обозначен. Това е супер, но при планински терен е доста трудно защото имаш доста сериозна денивелация и кабела няма да е хоризонтален а ще е под доста сериозен наклон, освен това имаш доста механични сили върху кабела, да не говорим за подземни води, свлачища и други. Така че кабела ще е изложен на сериозен натиск и в един момент ще се скъса и тогава Гришони остава без ток, само на дърва и вино.
...Сложи една запалка и един железничар в 1:87 на следващата снимка, да се види какво миниатюрно бижу е!!! ...
Ще се оправя и самЕто две идейки:
Зигзага в изкачващото се шосе, напомня на едно швайцерско село,Благодаря! Сигурно имаш предвид това видео (https://youtu.be/A5h1UeI-fE8?t=178), защото мен невероятно много ми харесва. Също така е и много характерно за района...
дето има такова шосе с пощенски автобус, който като тръгне по него, никой не ползва пътя щото е тесен. Селото е на върха на един скален откос с голяма височина, а пътя е "краден" от скалите!
Само дето името на селото не си спомням,
но има док.филм от туристическите, за него!
Според стъпка 2 на функционалния тест, светодиодът на платката трябва да светне за кратко при включване на захранването от ключето. Това става ли на втората платка?Светодиодът светва за кратко след като включа захранването и мига през няколко секунди. На клипчето се вижда за миг - 1:00 мин.
Батерията на втората платка заредена ли е (напрежение без товар поне 3,6 волта)? Правилно ли е включена (поляритет)?
Т.е. провери дали чипът на втората платка получава захранване.
За пробите може да извадиш втората платка от крана. Връзката с нея трябва да се осъществи и без свързани товари (мотори и светодиоди).
Търсил ли си за този проблем на немските форуми?
Описание на проблема
След включване на двете платки, вторичната платка не се разпознава. Това също се показва в прозореца на браузъра (виж снимка 1)
Причина
По време на първоначалното задаване на парола, вторичната платка е била изключена или все още не е свързана.
Решение
Настройката за WLAN трябва да бъде нулирана. НО: Само на първичната платка!
За да направите това, изводите "GND" и "GPIO0" трябва да бъдат свързани, както е показано на снимка 2 или 3, когато устройството е включено. (Опасност от късо съединение! Моля, използвайте варианта на снимка 3, само ако вариантът на снимка 2 не работи поради липса на място)
Препоръчваме ви да използвате пинсета или парче твърд проводник, а не многожилен проводник, тъй като това може да доведе до нежелано късо съединение.
Когато двата контакта са свързани, малкият син светодиод на платката светва за кратко. (виж снимка 3)
Сега и двете платки (първична и вторична) трябва да бъдат изключени и включени отново. Настройките за WLAN вече са нулирани.
Ако сега се свържете отново с отворената мрежа FallerWIFI1X и извикате адреса 172.17.217.217 във вашия браузър, трябва да се появи текстът "Това ще бъде паролата за WLAN..." (виж снимка 4), едва тогава трябва да зададете паролата и след това рестартирайте отново двете платки. Оттук нататък можете да продължите, както е описано в инструкциите.
Първата ми работа беше да проверя ТУК (https://www.stummiforum.de/t196098f27-Faller-Containerbruecke-mit-Antrieb-Erfahrungen-Problemloesungen-Verbesserungen.html#msg2384119) , но там не видях нещо с моя проблем. Сега, при поредното преглеждане на темата, видях, че има линк към друга ТЕМА (https://www.stummiforum.de/t175666f2-Faller-Container-Terminal.html) и там има същия проблем като моя. По някакъв начин съм я пропуснал. От Фалер са му дали указания за ресетване на първата платка и после нова парола и т.н.
П.П. А, благодаря, вие сте ми отговорили... :hi:
П.П. Чудя се да боядисам ли и стълбовете на контактната мрежа? По-скоро "ДА"?
Защо да ги боядисваш? Изглеждат вече боядисани и с добър цвят.
Иван
Много сложна подстанция си избрал.Ха, някои казаха, че е много "постна" - само някакви си пет стълба... ;D
... Стрелките са с много голям ъгъл (малък радиус) за нормалните влакове.
Пръснах леко с грунд, като преди това измих със спирт, после сложих две лампи, като трябва да им сложа и съпротивление, но по-натам. С това мисля, че съм приключил с половина та работа. Остава да накича разединители, изолатори, шалтери, жици и т.н., като има напредък с 3Д принтера.След това ограда/мрежа и съм готов.
Ако знаех, че е толкова "сръдкаво", може би нямаше да се захвана, но пък е и кеф...