RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Сдружение "ЖП Моделисти" => Сбирки / Клубни мероприятия => Темата е започната от: Gervasii в 23 Август 2009, 14:14:31
-
приятели къде се изгубихте!!!!!!!!!!!!! ни вест, ни кост ???????????? да не се е разпаднала организацията или сте се отдали на заслужен отпуск. споделете малко вести за летуващите :read: :read: :read:
-
нъц не можем да се разберем какви стрелки да ползва ме тука има 4 вида ама на нас ни трябват 2 и не можем бе бате цял месец с стрелки се занимаваме обсъждаме и радиуса на кривите понеже и там работите са същата боза а пък за семафорчетата да не говорим
едно макетче 35 х 3 метра ни уплаши
-
Голямото разочрование на голяма част от народа беше именно стрелките - такива 40º -ови стрелки имам на един, не стартов сет, а "бейби сет" в шпур айнц, с пластмасови релси, подарен ми от нищо неразбиращ роднина и е за деца над 3 години и под 6 и "батериите вътре", но за сериозни хобисти това е ...
Господин Гроздан обясни, че има и нормални стрелки няколко броя - там е истината, но ще трябват още доста ...
-
Миналата седмица поизгледах бая филмчета в ютубето за по-големи (градински) мащаби и ми направи неприятно впечатление, че на повечето трасета радиусите на кривата на стрелките, пък и изобщо са много малки за такива мащаби. И се чудех защо, като имайки предвид, че трасето е на открито едва ли проблема с пространството е толкова драматичен колко вкъщи.
-
Явно за някои няма значение и цената е определяща:
30º - 45 €: link (http://www.maerklin.de/de/produkte/details1.html?page=4&perpage=10&level1=28&level2=2388&art_nr=5965&era=0&gaugechoice=4&groupchoice=3&subgroupchoice=0&backlink=%2Fwww.maerklin.de%2Fde%2Fprodukte%2Fspur_1%2Fgleismaterial.html)
22º,5 - 75 €: link (http://www.maerklin.de/de/produkte/details1.html?page=4&perpage=10&level1=28&level2=2388&art_nr=5976&era=0&gaugechoice=4&groupchoice=3&subgroupchoice=0&backlink=%2Fwww.maerklin.de%2Fde%2Fprodukte%2Fspur_1%2Fgleismaterial.html)
10º - 145 €: link (http://www.maerklin.de/de/produkte/details1.html?page=5&perpage=10&level1=28&level2=2388&art_nr=59084&era=0&gaugechoice=4&groupchoice=3&subgroupchoice=0&backlink=%2Fwww.maerklin.de%2Fde%2Fprodukte%2Fspur_1%2Fgleismaterial.html)
-
И аз ходих да проверя, как стои въпроса с цените,щото това първо ми дойде на акъла. Вярно за "G" гледах, а там цените са още по-зловещи, но има начини да ги докараш нещата на цена, която обезмисля купуването на стрелки като за трамвай като ще караш влакове, щото има много хора дето си карат трамваи в двора. Явно наистина не им пука.
-
бате не знам не разбирам вчера се изпокарах ме какъв цвят жица да ползваме за стрелките
а за типа на кабел сигурно ще ползваме четири квадрата мостов
-
Бате, и аз незнам. Ти ли бързо пишеш, аз ли бавно чета, ама понякога нищо не ти се разбира :lol:.
-
бате днеска ми е РД-то и съм леко де пиян :lol:
-
Истината е някъде по средата... Стрелките са само с два радиуса - 30 градуса и 22,5... може в Мерклин да има и на 90 градуса - в ВТУ такива няма... Основно са от 30 градуса... Да, странно е, че ъгълът е доста голям и странен за такъв мащаб, но ви уверявам, че при нормално състояние на релсите и колелата на вагоните /почистени и смазани/ не е проблем композициите да взимат завоите. Белята при стрелките е съвсем друга - абсолютно тъпанарски замисъл и маймунско изпълнение, присъщо на ГДР-ска електротехника, а не за западногерманската. Стрелките НЯМАТ крайни изключватели на намотките, нямат възможност за НИКАКВА точна сигнализация на положението, предавката на движението на котвата на електромагнита става е една малоумна стоманизирана тел /която е или яко корозирала, или напълно изгнила, или е загубила всякакви механични свойства/, а оста, на която лежи лоста за обръщане на подвижната част на стрелката лежи в един широк и плитък канал, който изключително лесно може да блокира от прах, вода и всякаква мръсотия, която неминуемо ще попадне с времето. :fool: Отчайваща конструкция на стрелките - заводско изпълнение обаче... Лично аз при първа възможност ще навра поне десетина стрелки в подопашието на "конструктора", сътворил тая кретения... :bb2: Умуваме варианти за излизане от положението... Засега толкова... Очаквайте скоро снимки от подготовката за макета, а който е любопитен и добронамерен - да заповяда в събота, 29.08.2009 г.
-
Упс, работата започва да става дебела:
Механизъм за стрелки - 60 €: link (http://www.maerklin.com/en/products/details1.html?lang=en&page=&perpage=10&level1=3943&level2=3998&art_nr=59079&era=0&gaugechoice=4&groupchoice=4&subgroupchoice=0&backlink=%2Fwww.maerklin.com%2Fen%2Fproducts%2Fgauge_1%2Faccessories.html)
Декодер за механизъма - 35 €: link (http://www.maerklin.com/en/products/details1.html?lang=en&page=&perpage=10&level1=3943&level2=3998&art_nr=59080&era=0&gaugechoice=4&groupchoice=4&subgroupchoice=0&backlink=%2Fwww.maerklin.com%2Fen%2Fproducts%2Fgauge_1%2Faccessories.html) (опция)
Смених на английски език.
-
Калио бате работата не изглежда дебела тя си е дебела от самото начало
-
с две думи положението е сериозно. ми по-добре да купите нови стрелки и механизми, предполагам че не са много на брой. пък мерак цена няма. като гледам на Калио линковете хе са скъпи кой знае колко. :hi:
-
Саше, вероятно тези механизми са готини /като гледам цената/, но и те няма да станат. Имам предвид, че трябва преработка и то сериозна. Явно са за друг модел стрелки. Проблема е, че конструктора /със сигурност съветски агент/ е интегрирал така механизма, че на практика не подлежи на ремонт. Има и чисто нови стрелки, които също са с проблем. Между другото, сега, при демонтажа на трасето в голямата зала, установихме, че стрелките около 60 на брой, изобщо не са свързани електрически, т. е. не са работили никога. А механизмите са им направо за брак. За сега имам две решения. Едното е с механизмите на "Конрад", под 6 евро бройката за количества. Предимства: монтира се отдолу под макета. Движението се предава с ПРАВА, а не нагъната в някаква странна форма стоманена тел. Възможност за точна настройка хода на моторчето. Разбра се краен изключвател. Възможно е и регулиране силата с която механизма премества стрелката, чрез различна ДЕБЕЛИНА на стманената тел. Като начало в комлекта дават една тънка явно за "N" и "ТТ" и една по-дебела стоманена "щанга". Недостатък е изпълнителния механизъм, който е моторче, а не шпула с котва, както е при повечето стрелки. Маняците ще ги разочаровам, че това моторче не е онова моторче, което премества стрелката бавно и мазно като истинска. Но за 6 евра стига толкова. За втория вариант на излизане от съветската конспирация, наречена "стрелка Мерклин шпур айнс", ще пиша по-късно. Има да се в изясняват някои производствени въпроси. Да, реконструкцията на около 300бр. стрелки, направо е производствен въпрос.
-
В подкрепа на Гроздан: като гледам сегашните стрелки на Мерклин по линковете на Сашо и наличните - има съществени различия в конструкцията, което е съвсем нормално за 25 години. Така че приспособяването на новите механизми към старите стрелки няма да стане... За радост или за мъка ще се наложи побългаряване на общата конструкция /изключително в добрия случай на думата!/ и изграждане на практика на наша си, собствена... Пък ще видим дали ще стане с тия моторчета, дали с някакви приспособени релета... :unsure: :search:
-
малко Шнимки :dirol: :dirol:
(http://files.myopera.com/piko1/albums/870899/DSC00095.JPG)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/870899/DSC00094.JPG)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/870899/DSC00093.JPG)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/870899/DSC00092.JPG)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/870899/DSC00091.JPG)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/870899/DSC00090.JPG)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/870899/DSC00086.JPG)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/870899/DSC00087.JPG)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/870899/DSC00088.JPG)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/870899/DSC00089.JPG)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/870899/DSC00102.JPG)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/870899/DSC00103.JPG)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/870899/DSC00104.JPG)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/870899/DSC00105.JPG)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/870899/DSC00106.JPG)
-
...а на седмия ден Бог създаде идеалния мащаб :spiteful:
(http://files.myopera.com/piko1/albums/692295/DSC09576.JPG)
-
Админа многоооо ще се зарадва на спама :haha:
-
Колеги вижте какво се продава:
http://cgi.ebay.de/ASTER-Fulgurex-DR-BR-52-1325-LIVESTEAM-Hi-116_W0QQitemZ280394397711QQcmdZViewItemQQptZDE_Modellbau_Modelleisenbahnen?hash=item4148cef80f&_trksid=p3911.c0.m14
Работи на истинска пара :yes: Не му трябва нито аналогово нито дигитално управление, чиста работа.
-
колега Сaprycorn невероятна е остава да е и боядисана в цветовете на БДЖ :give_heart: :drinks:
а забавата и сега си е гооляма
-
Боядисването с цветовете на БДЖ не е никакъв проблем, както и табелите.
Така че в неделя се мобилизирайте и го спечелете!
-
Но пък е адски красива... :swoon:
-
http://www.southernsteamtrains.com
по интересното :swoon:
-
Но пък е адски красива... :swoon:
Ето ги и снимките на модела:
-
Засега ще си караме на наличните, докато не уредим вентилацията за пушека... :dance1:
Ето малко от обещаните клипове:
http://www.vbox7.com/play:630eb0d5
http://www.vbox7.com/play:b4b108f1
http://www.vbox7.com/play:4904cd5e
http://www.vbox7.com/play:574e6432
http://www.vbox7.com/play:53c10932
http://www.vbox7.com/play:86ce3e63
http://www.vbox7.com/play:b0692b99 - допълнително добавен
-
Но пък е адски красива... :swoon:
Ето ги и снимките на модела:
Аз пък, на Fulgutrex съм им безкрайно обиден. Моята любима машина да я окепазят по тоя начин. Ами само от едната и страна преброих повече от 20 винтчета "звезда", да не говорим, че предна буферна греда, степенки, дръжки и дори капака на пясъчника са в отвратително изпълнение. За останалата част от локомотива въобще не ми се коментира.
Ако не се поправят - аз с тях няма да си играя. Ще ги пратим при КМ-1 (http://www.km-1.de/ (http://www.km-1.de/)) да се научат как се прави локомотив в единица.
(http://www.km-1.de/mediac/400_0/media/44_6.jpg)
-
Това ми е интересно, едно време го пускаха в пропагандните клипове на военните училище, ("Опитай! Стани мъж!" :sarcastic: :lol: ) Много бях впечетлен, че изобщо има такова чудо изобщо сътворено. Ако мога да го видя поне на живо ще се радвам много! Дано не е позволен входа, само за полубожества, закичени с пропуск. Има ли вариант някак си някога поне да го зърна :scratch_ones_head: !?
-
Вероятно не си разбрал, че това "чудо" се стопанисва от Сдружение "ЖП МОДЕЛИСТИ". Достъп имаме 24 часа в денонощие. Тези дни ходим почти всеки ден. Със сигурност всяка събота след 10 сме там. Има вече указателни стрелки от централния портал на ВТУ. ВХОД ЗА РАЗГЛЕЖДАНЕ СВОБОДЕН!!! Условията за членство, ако ти допада цялата работа, са ясно описани тук в отделна тема. Добре си дошъл!
-
Благодаря за поканата !
-
Нови клипове от днес, 12.09.2009 г.
http://www.vbox7.com/play:1e4aea24
http://www.vbox7.com/play:66ec07f3
-
Още клипове от вчера:
http://www.vbox7.com/play:9827a91d
http://www.vbox7.com/play:41e4dfcc
http://www.vbox7.com/play:9230a4e7
http://www.vbox7.com/play:cc1e90cd
http://www.vbox7.com/play:d0f5de41
http://www.vbox7.com/play:df26e89a
-
Ще има ли клипче с триосните пътнически вагони?
-
Ще има.. само трябва да ги постегнем тях специално и да им пуснем вътрешното осветление... За съжаление фуражките от бившето ПЖИ са покривили голяма част от токоснимателите, потрошен е интериора, рядко има вагон с монтирано / и то както трябва/ осветление... А и сега това не е толкова на дневен ред - трябва да помислим за други неща, докато е още хубаво времето...
Допълнение: при последното оглеждане на подвижния състав се установи, че навремето при поръчването управата на ПЖИ-то е направила твърде странно комплектоване на вагоните - има десетина триосни пощенски вагони и едва 5-6 триосни пътнически!!! Така че за да има клип на триосните пътнически вагони, май ще трябва да се рециклират и осветят ВСИЧКИ налични пътнически вагони от тоя тип!
-
Два нови клипа:
http://www.vbox7.com/play:82edb5a9
http://www.vbox7.com/play:1dbe99f6
Едното са осветените триосни пътнически вагони... :victory:
-
Бачкате здраво, сериозни сте и нещата, ествествено, стават. Поздравления! :good:
-
Браво , очаквам с нетърпение напредъка по този макет . Нали мога да дойда някой път , макар и да не съм член ?
-
Нали... :yes:
-
Сдружение "ЖП моделисти" има удоволствието да представи най-новата си придобивка - нашата гордост - парен локомотив BR38 със звук! :yahoo: Благодарение на бързото техническо обслужване на електромеханичната част от Гроздан и Живко за около час и половина, локомотивът бе качен на трасето и показа отлични динамични показатели! :give_heart: Преодоляваше без проблеми наклоните със забележителния товар от 30 /тридесет/ товарни вагона!!! :dance1: Ето клипове, скоро и снимки...
http://www.vbox7.com/play:fadbf99a
http://www.vbox7.com/play:3385df62
http://www.vbox7.com/play:a0eb8540
http://www.vbox7.com/play:caf78418
http://www.vbox7.com/play:e0d54a1b
http://www.vbox7.com/play:8d017a83
:drinks: Очакваме отговора на другия клуб... ;)
-
Интересен факт е, че натоварен с тези 30-на вагона, той буксуваше. По този начин, с малко трикове с регулатора може да се имитира пребуксуване при потегляне (като истински локомотив). За съжаление в този момент умаляха батериите на камерата, да заснемем този ефект. Обещали сме си другия път да го снимаме. :good:
-
Сдружение "ЖП моделисти" има удоволствието да представи най-новата си придобивка - нашата гордост - парен локомотив BR38 със звук! :yahoo:
Поздравления...вече си имате и един парен!
:clapping: :hi:
Електровози предвиждате ли? :search:
:drinks: Очакваме отговора на другия клуб... ;)
Ние какво??? Да не участваме в някаква Олимпиада???
Според мен , нямаме допирни точки, така че няма какво да си мерим...
Още веднъж - поздравления, и да ви се множат моделите!!! :good:
-
Колегите са пропуснали да напишат, че освен със звук, локомотива е и с парогенератор. Ще поръчаме течността за пушек от Конрад, но докато пристигне, някой има ли такава, има ли опит с нея и знае ли какво съдържа тая гадост, сиреч, можеме ли да си я забъркаме сами? Доколкото знам все още, а и по клипчета съм виждал ефекта на пушека не е много готин. Когато влака е спрял, дима се вие като от цигара в пепелник, а когато е в движение, почти не се вижда. Освен това не пафка синхронно с машината. Изобщо, някой, ако е по-наясно с таз алхимия да отвори тема. Благодаря :hi: :hi: :hi:
-
Моите локомотиви са снабдени с димогенератори и работят перфектно защото са дигитални и имат функция да усилват дима. Моят съвет е да си поръчате масло за димогенератора и да не правите излишни експерименти освен ако не гледате на локомотивите като лош стопанин. Проблема който пораждат димогенераторите е че цапат както самият локомотив така и пътя, което при дигиталните локомотиви влошава контакта и всичко става в масло. Успех в начинанията и повече озвучени локомотиви. Нямате представа какъв кеф е когато 10-15 локомотива работят едновременно и се включи звуков генератор допълнително звук на гара и навалица от хора, човек си мисли че е на истинска гара.
-
Доколкото знам все още, а и по клипчета съм виждал ефекта на пушека не е много готин. Когато влака е спрял, дима се вие като от цигара в пепелник, а когато е в движение, почти не се вижда. Освен това не пафка синхронно с машината. Изобщо, някой, ако е по-наясно с таз алхимия да отвори тема. Благодаря :hi: :hi: :hi:
Гроздане има решение на въпроса с пушека, но едва ли е по кесията на сдружението. Фирмата се казва KM-1 Modellbau.
http://www.km-1.de/32119.html (http://www.km-1.de/32119.html)
Свали си тоя линк: Download Dynamic Smoke WMV für Windows Media Player (3,3 MB)
-
Колегите са пропуснали да напишат, че освен със звук, локомотива е и с парогенератор. Ще поръчаме течността за пушек от Конрад, но докато пристигне, някой има ли такава, има ли опит с нея и знае ли какво съдържа тая гадост, сиреч, можеме ли да си я забъркаме сами? Доколкото знам все още, а и по клипчета съм виждал ефекта на пушека не е много готин. Когато влака е спрял, дима се вие като от цигара в пепелник, а когато е в движение, почти не се вижда. Освен това не пафка синхронно с машината. Изобщо, някой, ако е по-наясно с таз алхимия да отвори тема. Благодаря :hi: :hi: :hi:
Работя по въпроса...
на първо четене - лимоново масло (каквото и да означава това) към което швабите добавят някакъв дериват за предаване на "специфичната" миризма.
Дорян е прав , ако са с дигитално управление , генераторите се управляват в синхрон с двигателя, тоест имат най-малко две степени на нагряване от нагревателчетата (каквото всъщност са "генератори"-те) и имитират чрез тези степени "дебита" от локомотивният комин.
Лимоновото масло, както и повечето козметични масла са леки (и достатъчно течни), с ниска температура на изпаряване, не правят сажди , но въпреки всичко си се отлагат по повърхностите окорло линията (така пък тя "естествено" се състарява) и се влошава не само токоснемането но и става пожароопасно (при големи отлагания) щото от една искра може да затлеее интериора на макета!
:yes: ;D ;D
-
Доколкото знам все още, а и по клипчета съм виждал ефекта на пушека не е много готин. Когато влака е спрял, дима се вие като от цигара в пепелник, а когато е в движение, почти не се вижда. Освен това не пафка синхронно с машината. Изобщо, някой, ако е по-наясно с таз алхимия да отвори тема. Благодаря :hi: :hi: :hi:
Гроздане има решение на въпроса с пушека, но едва ли е по кесията на сдружението. Фирмата се казва KM-1 Modellbau.
http://www.km-1.de/32119.html (http://www.km-1.de/32119.html)
Свали си тоя линк: Download Dynamic Smoke WMV für Windows Media Player (3,3 MB)
Ето наистина това решение много ми допада. Не знам защо Жоро така ме подценява за кесията. Само жена ми да не разбере :diablo:
-
ето го решението :yahoo:
http://www.youtube.com/watch?v=MUwdPrCu_Q4
http://www.youtube.com/watch?v=BwDht7AtmCo
само жена му на гроздан да не разбере :lol:
-
Съгласен съм, че няма нужда от експерименти с разни гърмящи смеси. Но от друга страна има и други места, където могат да се използват пушеци от бъркани масла - ловци пърлят диво прасе, пожар в сграда, цигани се греят на кюмбе, току що свален самолет, доменни пещи, но не в Кремиковци, огнището на Рачо Ковача, незадоволени студенти палят коли по улиците, Светата инквизиция праща някой на кладата, пионерчета около лагерен огън, разярена съпруга на иначе добър макетист, му пали макета. Пламене, ще трябва малко да си поиграеш със докарване на реалната миризма, особенно на някои специфични изгаряния. :focus: :girl_werewolf:
Иначе цитрусовите масла ги купувам от ХИТ. Жена ми ги ползва за аромотерапия. Още днес ще експериментирам на открито и далече от вкъщи :buba:
-
Днес привечер минах през ВТУ-то и взех парния и един BR212 за почистване и смазване. Искам да ви разочаровам, че димогенераторът е изгорял! Извадих го без проблеми от комина на лока, обаче при измерване дава безкрайно съпротивление... :fie: Като му гледам схемата на свързване, май е работел непрекъснато, което предопределя и неговото прегряване и изгаряне.. Така че на това време може да не мислите за одимяване на пейзажа... Впрочем и самият локомотив е доволно ползван и поочукан... Все пак добре, че поне той от трите е оцелял... :yahoo:
-
А какъв е звуковият му декодер?
-
Декодерът е някаква схема на Мерклин с "бял шум" за имитиране на ефекта "пуф-пуф" и записан звук по всяка вероятност за парната свирка.. Всичко е в една платка 9 х 7 см в тендера, която има десетина интегрални схеми и задейства стандартен високоговорител... :pardon: Не ми се струва да е нещо известно, тъй като все пак е на над 25 години... Но доста добре докарва всички звуци, особено при бавна скорост.. При максимална обаче ефектът "пуф-паф" се губи от високата му честота и здравото тракане на самия локомотив и вагоните... После ще кача снимки...
-
То дори не е декодер - все пак локомотивът е аналогов. При него светлините и звуковия генератор се захранват на баластен принцип в обща схема с двигателя.
Все пак, нека някой ако може да провери говорителя на този генератор, защото ме съмнява, че може да е клеясал от седенето. Ако се окаже така, направо да го сменим - може да изкара и по-силен звук.
-
Съмнявам се да е клеясал... Съвсем добре си е... Според мен слабото чуване се дължи на голямото помещение... ::) Вкъщи го пуснах върху 4 метра линии - пуфка си съвсем добре... А след свирката синът дойде от другата стая да пита какво е това.. значи не е слабо... ;)
-
А какъв е звуковият му декодер?
Синхронизацията става чрез контакт и ексцентрк на една от колоосите. Гърбиците са две и са разположени диаметрално на оста, сиреч на всеки половин оборот се дава контакт. Първия път генератора казва "пуф" на втория полуоборт-"паф". Съвсем както трябва да е. Свирката е с два тона и се задейства от рид контакт под локомотива и магнитна лента на произволни места по траверсите. При задействане генератора свири около 4-5 секунди. Според мен това не са записани шумове, ами просто синтезатори на звук.
-
Декодерът е някаква схема на Мерклин с "бял шум" за имитиране на ефекта "пуф-пуф" и ...
Точно генератор на "бял шум" си е...синтезатора не се ползва за такива любителски цели , защото е твърде сложен, пък и така е много по простичко , но функционално.
Същото се отнася и за свирката.Само, че е с повече хармоници и кондензатор , за пресъздаване на затихването при нея.
Записване на действителни звуци е започнато едва със въвеждането на DCC стандарта, докато Моторолският протокол, все още ползва подобни генераторчета за озвучаване на моделите.
-
Свирката няма затихване.. Тя си е като цяла мелодия.. ;)
-
Клипове от вчера, 17 ноември 2009 г.
http://www.vbox7.com/play:35ec2a16
http://www.vbox7.com/play:5f1ff99d
http://www.vbox7.com/play:e6207c5b
http://www.vbox7.com/play:0ccce240
-
Клипове от вчера, 17 ноември 2009 г.
http://www.vbox7.com/play:35ec2a16
http://www.vbox7.com/play:5f1ff99d
http://www.vbox7.com/play:e6207c5b
http://www.vbox7.com/play:0ccce240
Това е своеобразен рекорд - парната машина теглеше 38 вагона (някои ги преброиха 40 ... ). Тук вече се усещаше, че сме достигнали границата, защото на места композицията не можеше да потегли самостоятелно заради буксуването на локомотива. Може би, ако му подновим силиконовите бандажи на колелата, ще може и още ...
А сега един своеобразен призив - оставете споровете настрана. Няма смисъл, наистина! :stop:
-
Ама сте сериозни всичките! :nono: Както и да е. Който не дойде днес, предполагам, че си е имал причина...
Днес обсъдихме с Венци схеми за управлението на локомотивите. Имаше три варианта, избрахме един. Когато започне изграждането на постоянната част от макета, ще започнем реализация и на схемата.
Все още умуваме над сигнализацията. Отворени сме за идеи.
Венелине, за кога са казали, че ще е готова гарата?
-
Няколко снимки от сбирката на 6.2.2010
(http://media.snimka.bg/5542/017339322-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/5542/017339324-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/5542/017339326-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/5542/017339328-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/5542/017339329-big.jpg)
-
Уникално е!
-
http://www.youtube.com/watch?v=9448JVRYpCk
:dance1:
-
Супер! :good:
-
Много готино клипче! Поздравления!
-
ПО-ГОЛЯМОТО каране на влакове :good:
http://www.youtube.com/watch?v=L5lBhrKeQC0
-
Ат-така! 35-метровата зала не му стига вече! Дали не съм го гледал някъде това филмче :clapping:
-
е как иначе ще си караме 400-те вагона ;D
а да гледал си го и на твоя лаптоп знам аз :lol:
-
още клипове :yahoo:
http://www.vbox7.com/play:258d7abf
http://www.vbox7.com/play:f787ffde
http://www.vbox7.com/play:fe1160ec
http://www.vbox7.com/play:a1df5120
http://www.vbox7.com/play:dfdd9153
-
реална симулация на маневрена деиност :yes: съвместно със Сдружение "Български Локомотивен Форум"(БЛФ)
http://vbox7.com/play:beeccdd0
-
Товарният състав на първа, след това цистерната на четвърта, после платформите на първа, взимаме цистерните, местим товарните, след това на втора ... предохрана ... направление ... на четвърта ... какво ... !? :blink: Пичове, пощадете ме, и сам си знам, че не ставам за железничар! :lol:
Бъзикам се, сега сериозно - това, което сме намислили, такава маневрена дейност ще стане, че реалните железници ще гледат с пръст в уста. Имаме площ, релсов материал и състав за няколко големи гари, при това с прилежащата инфраструктура - централизации, телефонна система и т.н. Подозирам, че накрая, като завършим всичко, ще си вземат помещението обратно и ще го ползват с учебна цел ... :sarcastic:
-
Моята недостижима мечта - да направя макет на гара Подуене-разпределителна...
-
В друга тема 760мм беше писал за идея за каране на влакове с "цел".
Хрумна ми, че при нас може да се ползва такава идея докато строим макетите - като му трябва някакъв инструмен на някого или дребни материали, товарят се на влака и се транспортират. :)
Владо, някъде бях прочел следното мото - "Няма невъзможни работи, има много трудни работи!". Искам да кажа, че рано или късно може и да получиш своята гара. Не се отказвай само защото изглежда невъзможно. :drinks:
ПП: Сещам се и друг лаф - хората си мислят, че нещо е невъзможно, докато не се появи някой, който не знае, че е невъзможно, и го прави.
-
Утре е доста по-специална сбирка. С участие на много хора от института, министерства и т.н. Затова е от 10,30 ч. ;) ЗАТОВА:
Сдружение “ЖП МОДЕЛИСТИ”
И
ВТУ “ТОДОР КАБЛЕШКОВ”
С удоволствие Ви канят, заедно да открием
НОВИЯ МОДЕЛИСТКИ СЕЗОН - 2010,
на най-големия ж.п.макет в България – мащаб 1:32.
Новото списание “Ж.П. МОДЕЛИЗЪМ” ще презентира сигналния си брой.
Събота, 20 февруари 2010 г. 10.30 ч. Учебен корпус №1 последен етаж
ВТУ “Тодор Каблешков” ул. “Гео Милев” №158
-
А ето в локомотивната преса са отбелязали събитието :) http://lokforum.blogspot.com/2010/02/blog-post_21.html
-
Откриване на сезон 2010 :yes:
(http://files.myopera.com/piko1/albums/2200911/CRW_2880.jpg)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/2200911/CRW_2882.jpg)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/2200911/CRW_2900.jpg)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/2200911/CRW_2904.jpg)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/2200911/CRW_2920.jpg)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/2200911/DSC_0227.jpg)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/2200911/DSC_0277.jpg)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/2200911/DSC_0285.jpg)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/2200911/DSC_0294.jpg)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/2200911/piko%20006.jpg)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/2200911/piko%20022.jpg)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/2200911/piko%20027.jpg)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/2200911/DSC_0231.jpg)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/2200911/DSC_0234.jpg)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/2200911/DSC_0237.jpg)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/2200911/DSC_0240.jpg)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/2200911/DSC_0250.jpg)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/2200911/DSC_0260.jpg)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/2200911/DSC_0262.jpg)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/2200911/DSC_0264.jpg)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/2200911/DSC_0274.jpg)
-
А не е ли желателно да се отбелязват credits за снимките според автора им, след като се моли да бъдат предоставени за публикуване от трети лица?
-
А не е ли желателно да се отбелязват credits за снимките според автора им, след като се моли да бъдат предоставени за публикуване от трети лица?
е сега вижзабравих да спомена фотографите пико 760mm Гроздан и не знам кой още :lol:
-
Най - вече 760мм., за което изказваме благодарност пред строя!
-
Изключителна благодарност на екипа на HMW Group и неговия ръководител Алексей, за невероятната работа по изработването на гара Казанлък /по оригинални чертежи 1930г./. Скромната група от три момчета и едно момиче на снимката след макетите.
-
Браво - наистина е страхотна !!
-
Поздравления за събитието! Хобито печели нови позиции, няма спор. :)
п.п. Гарата е страхотна! Впечатлен съм. :)
-
За списанието, малко повече инфо? Откъде може да се купи, цена, периодичност и т.н.
Това не е списание - това е представяне на това сдружение...
Гара е много готина - радвам се че вече има и български фирми , правещи макети на сгради чрез лазерно рязане! :yes:
Кой е дооформил гарата в този и вид?
;D
-
Пацооо, напоследък нещо си разсеян.
(http://files.myopera.com/piko1/albums/2200911/DSC_0237.jpg)
-
Гарата е страхотна даже! Разгледах я подробно. Изпълнена е с всички подробности с изключение на табелите с наименованието й. Иначе всичко останало е адски пипнато. Абе друго си е машинното правене! Аз колкото и да се старая (говоря от позицията на един от малкото правещи сгради на бг гари), не мога да постигна такова качество. :good:
-
Списание си е и още как! Лично аз зная за него от доста отдавна, дори трябваше да имам известно участие в първия брой, но поради една или друга причина това не се случи. Лошо няма!
Успех, колеги, в начинанието! :)
-
Поздравления за списанието.
Най-после нещо периодично по този въпрос в страната ни!
:hi:
-
Гарата още не е довършена изцяло, ще се добавят доста елементи и прилежащи постройки, но тя е първата от цикала за макетиране на БГ гари започнат от ЖП МОДЕЛИСТИ, очаквайте скоро и следваща.
Аз лично ще чакам с нетърпение! Повечето от вас знаят моята слабост към бг гарите, материализирана в изработването на два модела от тях. :)
-
Гарата е перфектна,Аухаген Нох и мох-ряпа да ядат :good:
-
Благодаря за добрите отзиви, радвам се че ви харесва.
-
Гарата е страхотна, невероятна изработка - БРАВО!!! - на екипа майстори! :give_rose: :hi: :hi: :hi:
Ще дойда един ден да пощтракам насам-натам туй-онуй, такъв шедьовър заслужава повече внимание!!
Поздрави за огромния труд и умения! :good:
-
Гарата е страхотна, невероятна изработка - БРАВО!!! - на екипа майстори! :give_rose: :hi: :hi: :hi:
Ще дойда един ден да пощтракам насам-натам туй-онуй, такъв шедьовър заслужава повече внимание!!
Поздрави за огромния труд и умения! :good:
С голямо нетърпение ще те очакваме Саше!!! В момента съм инсталирал професинално студйно осветление, така че ще бъдеш поглезен със светлина.
-
Гарата е страхотна даже! Разгледах я подробно. Изпълнена е с всички подробности с изключение на табелите с наименованието й. Иначе всичко останало е адски пипнато. Абе друго си е машинното правене! Аз колкото и да се старая (говоря от позицията на един от малкото правещи сгради на бг гари), не мога да постигна такова качество. :good:
Гарата наистина ни стресира с качеството си. Нашия изходен материал беше архитектурен чертеж на същата от 1930г. Предоставен разбира се от Стефан Стоичков. Останалото лазер и извънземни умения на онези скромни младежи от снимката. За любителите на статистиката стените са от Симона, различни дебелини, боята - латекс, дограмата - естествено дърво дъб, пейките също. Забравения вестник естествено от хартия. Не бяхме подготвени за макро снимки отвътре, но там има дървено дюшеме на пода и петнайсетина дървени маси със столовете. По стените висят истински снимки на влакове, разбира се в дървени рамки. Освен табелите с името на гарата, предстои да се изработят олуци от мед, редица допълнителни атрибути, евентуално от чешмата ще потече вода, ще трябва малко да се състари и накрая бирата, шкембето и мешаната скара върху масите.
-
Списание си е и още как! Лично аз зная за него от доста отдавна, дори трябваше да имам известно участие в първия брой, но поради една или друга причина това не се случи. Лошо няма!
Успех, колеги, в начинанието! :)
Списанието е "ЖП МОДЕЛИЗЪМ''. Това което представих е сигнален макетен, брой. За сега, финансирането позволява то да излиза на три месеца. Тиража е достатъчен за да се разпространява в цялата страна. Разбира се, като всяко списание ще разчитаме на рекламодатели и абонамент. Все още първия брой не е пълен и Владо по никаква причина не е забравен. Ще се радваме на всеки, който по някакъв начин допринесе за развитие на списанието. То ще е отворена трибуна за всеки които има да каже нещо смислено и всеки който има да покаже нещо хубаво. За идеи и предложения моля, само на лична или на тел. на Гроздан
-
:clapping: :clapping: :clapping: Поздрави на екипа от "скромни младежи" :hi: :hi: :hi:
-
Събота 27 февруари, от 10,30ч. сме във ВТУ. Единствената възможност да видите на живо този шедьовър на макетизма/гара Казанлък/ е да ни дойдете на гости. Има и други неща които ще ви заинтригуват: макет в 1:32, на площ 500кв.м, проект за управление на същия, начален стадий на макет НО, електро-механична лаборатория и демонстрация на всички видове управления на макети, подвижен състав от 450 единици в м1:32, НО, може би от тази събота и договаряне на монтаж на готов вече доста голям макет в ТТ, демонстрация на почти всички видове осветления на вагони, сгради, сигнализация. Предлагаме професионално фотографско оборудване за желаещите да снимат това което им харесва. Елате и ще видите!
-
Още клипове от 20.02.2010 г.
http://www.vbox7.com/play:734ed3a4
http://www.vbox7.com/play:bce4acdd
http://www.vbox7.com/play:a4fcb23d
-
http://www.btv.bg/
-
Хех, интересна идея са реализирали - ВИП-хоби...
Ето линка към конкретния запис - http://www.btv.bg/shows/tazi-sutrin/videos/video/212905942-Unikalnoto_hobi_na_Stefano_Benatso.html
-
http://www.dnevnik.bg/bigpicture/2010/07/08/921063_goliamata_snimka_-_jelezoputen_modelizum/
-
http://www.tv7.bg/news/85112.html
-
добър репортаж! :good:
-
Когато видях тази железница за първи път(ще е било някъде около 1986 когато в панаира беше и 46 021) на Пловдивския панаир бях онемял.Двама курсанти на компютър Правец 82 командваха цялото движение на 4 гари разгърнати на площ около 500кв/м.После аз като курсант като видях къде седи в действителност се сбърках.Тогава все още всичко действаше.Радвам се че има хора който ще го възобновят.
Всъщност много ме кефят и моделите на междуетажните площадки на парната(не си спомням коя серия беше) на 06 и 42.Те в какъв ли мащаб ще са?
р.р.Някой може и да е чувал че на 46 021 и викаха "ПАНАЙРДЖИЙКАТА" ;D
-
Понастоящем този Правец 82 стои в голямата зала при нас. Ако не си идвал, заповядай да разгледаш!
-
С най голямо удоволствие. Стига пътя ми към София да съвпадне с времето когато сте там.
:hi: :hi: :hi:
-
... Всъщност много ме кефят и моделите на междуетажните площадки на парната(не си спомням коя серия беше) на 06 и 42. ...
Ето ти ги - тема ''среща'' стр. 2:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1723.msg26161.html#msg26161
но виж цялата тема! :yes:
-
С най голямо удоволствие. Стига пътя ми към София да съвпадне с времето когато сте там.
:hi: :hi: :hi:
По принцип се събираме там всяка събота, но много често има човек и в другите дни. Така че просто трябва да предупредиш, когато идваш насам, да знаем ако няма никой, да пратим. За целта пиши на Бест Рипър или на Венелин. Те ще те ориентират.
-
Най много ме радва, че се дава гласност на хобито ни.
:good: :hi: