http://picbg.net/u/52907/41798/878853.jpg
Този е първият, който ми попадна, дано ти свърши работа.
Този модел се оказва костелив орех. Тъй като колооси са скрити под декоративни капаци очаквам да има проблем със завиването, особено при малките радиуси - R1 на Пико - 350 мн, ако не се лъжа. Та, вариантите, които съм измислил са 2:
1. Да закача калниците на талиги да се изнасят в завоите
2. Да забравим за 350 мм завои...
Първият не ме кефи, защото ще развали модела, а втория не ме кефи, защото ще трябва за трети път да си преправям трасето...
Някой да се сеща за вариант 3?
Nenchev, поздравления за нестихващия ентусиазъм и напредък!
Според мен, проблемът не е толкова в ходовите качества на модела ( на живо не съм го виждал ), ами в S-ката на трасето. Принципно ( така са ме съветвали ) между двете криви, да се сложи къса права. Даже правата да е дълга колкото един вагон. Така се щади кинематиката и се избягва това буксуване, дерайлиране или разкачване на вагони. В книгата на Юри Ботев ( някой я отричат като старо издание, но някой неща са си актуални ) го има също тоя съвет.
В реалните железници, ако не бъркам (запознатите да кажат) мисля, че също е така.
Успех!
...
Проблема ти е с талигите не се отклоняват достатъчно а имаш място и възможност за повече от 60 градуса да се въртят
виж роко пико и други предполагам имаш те как си минават без проблем . Щом те го могат значи проблема не е в трасето
поне на мен ми се вижда логично.
...
Благодаря, Gregary!
Ох, опасявах се, че някой ще го каже....понеже почнах да правя това трасе на сляпо и на юруш и без предварително да събера инфо натворих сума ти глупости по него, та се наложи 3 пъти да го пренареждам...И си казах, че ще е последен път...Именно поради тази причина се боря моделите да минават по него. Но по всичко изглежда, че ще има 4-то пренареждане - да поизправя малко кривия завой.
Но преди да пристъпя към това кардинално решение, ще пипна още малко калниците и талигите на фиятката, пък да видим...
Само дето господин Буонароти е по - популярен с чука и длетото ;D. Та да внимаваш де, да не заприлича модела на скулптура от късния му период :pleasantry: