RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: gregary в 01 Февруари 2021, 22:06:43
-
Отварям темата за модернизация на отсечката след гара Ихтиман – нова гара Костенец, от участък Елин Пелин - Костенец. Знаете, че Елин Пелин - Костенец е разделен на три участъка, като срока за изпълнение не е малък и репортажите ще са много в една тема, като само ще я раздуят. Затова отварям тази за третият участък, който старира първи от останалите. Ще има няколко тунел - виадукт, тунел - виадукт, което за мен (любител на планински макети) ще е доста интересно. В момента се работи северно над гр.Костенец, където ще бъде и новата гара Костенец.
Едно видео от днес:
https://youtu.be/m-zKfx2H-P0
п.п. You tube много бавно зарежда в голяма резолюция... Явно ще трябва да задавам час на стартиране, след като е зареноно видеото поне на 1080р
-
Супер е клипа! :hi: Освен атрактивното виадукт-тунел по няколко ;D изпълнението ще е доста трудно заради стръмния скат. Истинско предизвикателство е намирането на удобни временни пътища, които камионите да катерят и слизат. За монтажа на гредите ще се поинтересувам какво решение са намерили. Друго нещо, което може да се включи в бъдещите клипове е базата на строителите. Тя се намира в бившата фабрика за бои "Гама колор" и настоящата жп линия минава до нея.
(https://i.imgur.com/vcQGkSf.png)
-
Имам *.kml файл на участъка Септември-Ихтиман. Аз го наслагвам в Google Earth и чудесно се вижда къде какво е проектирано да се прави. Има някакъв чалъм да се прави видео в Google Earth, обаче не е за мене вече тая работа като че ли.
-
Актуално видео към 10.04.2021г.
Модернизация на железопътната отсечка от км 62+400 до км 73+598 Част 2 (https://youtu.be/9Kfa5UjN-m8)
-
Едно видео от онзи ден. Снимах развитието над гр.Костенец и междугарието до гара Белово (вече съборена). В междугарието засега се работи по порталите на трите тунела. Искат зимата вече да са започнали същинската работа по изкопаването им...
https://youtu.be/MkSzQi5-WH0
:)
-
Ето и едно дрон видео от двата тунела (Тунел-1 и Тунел-2) - част от Лот-1 на София-Пловдив - между Гара Елин Пелин и Вакарел:
https://www.youtube.com/watch?v=-fqGs4_U1Es
Надявам се да ви хареса! Приятно гледане!
-
Развитието около тунелите 11, 12 и 13 между Костенец и Белово:
https://youtu.be/dt99pqUuyjM
-
Работно състояние над Момин проход:
https://youtu.be/tpBnTpg1N_k
-
Видеоклипът не е налице
Този видеоклип е премахнат от потребителя, извършил качването.
???
-
----
-
Видеоклипът не е налице
Този видеоклип е премахнат от потребителя, извършил качването.
???
Клипът имаше проблем и предполагам заради това Гришата го е свалил от Тубата.
Иван
-
Клипът имаше проблем и предполагам заради това Гришата го е свалил от Тубата.
За жалост, наистина имаше проблем, но от естество което не ми се коментира... :)
-
За жалост, наистина имаше проблем, но от естество което не ми се коментира... :)
Случват се такива неща. Важното е да не се отчайваме а да действаме смело напред!
Иван
-
Строежът към момента:
https://youtu.be/a4kCSuoLg3M
-
Не е точно около Костенец, а покрай Ихтиман, но тук не е много работата, за да има нова тема:
https://youtu.be/hLAoUUy5ZUk
-
Студенти от УАСГ се запознаха с хода на строителството по проект "Модернизация на железопътния участък Елин Пелин – Костенец“. В страницата на НКЖИ във Facebook съобщиха, че това са били студенти от Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ). Те са посетили строителните площадки на тунели 1, 3 (изход), 4, 8 и 9, които са част от проекта "Модернизация на железопътната линия София - Пловдив: жп участък Елин Пелин - Костенец".
Инж. Крум Палапуов, и.д. ръководител на Звено за подготовка, управление и изпълнение на проект "София – Пловдив“ в НКЖИ и представители на фирмата изпълнител, са запознали студентите със спецификата на строителните дейности, които се извършват в участъка. Той е с обща дължина 51 км, а проектната скорост на трасето е до 160 км/ч за конвенционални влакове.
В рамките на проекта ще бъдат изградени над 20 км тунели, включително и най-дългият двутръбен тунел на Балканите с дължина 6,8 км. Предизвикателство пред строителите е и изграждането на 23 моста и виадукти с обща дължина около 3 км.
Студентите от четвърти курс се възползваха от възможността да видят как работят новите технологии и машини в тунелното и железопътно строителство.
Модернизацията на железопътния участък Елин Пелин - Костенец е най-мащабният проект в ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура“ и се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд. Стойността на целия проект от Елин Пелин до Костенец е 1.3 млрд. лв. като строителството му ще продължи и през настоящия програмен период.
Източник: Plovdi24