По принцип е така - да сме в крак с модата, но може да вложим и нещо Българско като идеи и прочие. казвам си го честно не съм в час с тия модули, но като се види всичко ще се изясни.Според мен единственото българско, което можем да вложим (а то няма да е малко) е при оформянето на ландшафта (действителни места по нашата жп мрежа), бг гари, сгради, депа и т.н. Но що се отнася до общите параметри на съвместимост на модулите - NEM и то стриктно.
Важното е да се обсъждат нещата и не анонимно, а на живоМНОГО ПРАВИЛНО ...а що се отнася за модулите и стандартите... предполагам че Жоро може да даде размери и скица или чертеж на идеята и да действаме...
...Все си мисля , че срещите ни трябва да се провеждат в събота или в неделя...Така ще е по-удобно и за колегите от провинцията . ...и без това се виждаме само един път месечно за час -два...така че според мен ще е по -удобно за всички.. ;)По принцип си прав. Но ще дойде лятото, софиянци ще хукнат през уикенда по родните си места и в София не остава жива душа. И нека излезе напред да го видя тоя Юнак, дето ще се опъне на жена и деца, които искат да ходят на излет. Аз съм лесен, детенце вече е мома за женене, приятелката ми ме подкрепя в хобито, тъй че съм съгласен за неделя.
Важното е да се обсъждат нещата и не анонимно, а на живо....до лятото -време бол...тогава може и през седмицата да се виждаме... а за "опъването"...както "открадваш" час-два за макета или нещо друго така и за среща със сродните души.. ;D ;D ;D
Я да върнем темата 'в час' !Съгласен.Относно деня за срещи-неделя,според мен.
Говорихме си с Жоро по телефона , че челата на фремо-тата имат сложна и трудно постижима извивка ; хубаво е да бъде направена с лазерно рязане и от подходящ материал . Предлагам следното - ако някой може да го уреди ( и Жоро спомена за някаква работилница) да се направят 20-тина такива чела .Това ще струва пари -
и всеки получател на чело си плаща цената му ; аз например казвам ,че ще направя 2 модула - купувам си 4 чела.
След което по стандарта "Teachers" почваме да търкаляме !
Я качете тук чертеж на тези сложни чела - да ги видим що за чудо са!?!Пламене, приятелю, че отвори в новия раздел "Модули" линка fremo.org. Там са дадени две страници, чела, както искаш ги наречи. Ние изпозваме това с хълмистия профил, B 02.
Здравейте!Правилно!Като се съберем /ама да сме повечко ;)/ ще го обсъдим,ще видим кой какво може и т.н. .
Проблема не е къде да се нарежат плоскостите - във всеки един дърводелски цех има абрехт и циркуляр, а и всеки с флекс може да си нареже матеряла. Според мен нещата опират до друго - безсмислено е да гадаем, говорим и пишем без целно. Нека като се съберем живот и здраве и дикутираме, да се уточним кой какво ще прави и какви задължения и отговорности ще има отностно макета. Лично аз поне така ги виждам нещата. Дано не съм обидил или засегнал някой приятел. :)
Осветление 2 броя...Един брой - общ проводник със захраването на влака. :P
Супер са - едва сега разбрах защо Жоро настоява да ги сложим на крака , както си е по стандарт!?! ;D ;D ;DТози дето минава под тях направа "прецапа" през залата за секунди!!!Pach мерси за разясненията. Ама се сетих за още едно въпросче. Допустимо ли е изработването на модул с по голяма дължина (при направата на достатъчно яка конструкция разбира се) примерно 2-2.50 метра? Питама щото ми се струва че една гара с по сложно коловозно развитие би била доста трудна за зглобяване ако е на отделни парчета. Освен ако не се цепи и по дължината на коловозите.
;D ;D ;D
Колкото до по-тесни и по широки модули , при развитието на модул няма ограничение как ще го направиш между "челата" му - само те трябва да са стандартни и да има необходимата якост ! Някой клубове си правят и вътрешни стандарти , като допълнение и те са т.н. клубни стандарти! ;)
Аз имам питане защо дигиталното (1 и 2 пин) и аналоговото (4 и 5 пин) трябва да са отделни. Те така или иначе ще бъдат закачени за релсите. Предполагам, че няма да пускаме едновременно аналогово и цифрово.
(http://picbg.net/u/16413/11530/179707.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/11530/179708.bmp)
според мен има грешка - защо връзваш пин 1 и 2 на късо, както и 4 и 5?
Би трябвало (според мен) - на късо да са 1 и 4, както и 2 и 5.
Мойто мнение е, че този кулунг е по-неудобен за работа. Особенно, ако трябва да се запоява нещо на средната редица пера.
Долният е поудобен за запояване.
Pach, дай да оправиме грешката веднага. Релсите ще получават захранване във вида: горна +; долна - (примерно), като това важи и за двете трасета.А не както сегашното положение, което си начертал. Както ги връзваме сега е временно, за по-лесно. По-натаък, като сложиме куплунзите, на ухото ще вържем автоматичната смяна на полюсите и така ще може да се минава от едното трасе в другото при еднакъв поляритет.
Жоре , колкото до две външни - две вътрешни релси , по този начин свързани (както съм го нечертал) отпада необходимоста от автоматика за ухото , поне до момента в който на някоя гара (бъдещ модул?) не скачим двете направления на сега удвоеното ни трасе.
46мм отговарят на 4000мм действително междурелсие в открит път. В гаровите участъци се увеличава и нормално е над 4800мм. В дадения случай стрелките се режат. Същият въпрос ми зададе и Мишо, като при неговия модул рязането може да се избегне, защото още в кривата може да достигне по-голямо разстояние.
... , с две насрещни къси криви се "отваря" двойното трасе ...Такова животно в открит път няма. Да не забравяме, че това е двойна линия, магистрална и подобни "чупки" по скоростно трасе са немислими ;)
Ама ние модули на "Шинкансен" ли праим? :o...то тогава и задължително най-дългите (скоростни) стрелки трябва да намерим ;)Цитат на: pach link=topic=229.msg12221#msg12221 date=1225433717... , с две насрещни къси криви се "отваря" двойното трасе ...Такова животно в открит път няма. Да не забравяме, че това е двойна линия, магистрална и подобни "чупки" по скоростно трасе са немислими ;)
Ама ние модули на "Шинкансен" ли праим?Пламене, ти ела утре, пък лично на теб ще ти обясня, какви модули правим и какво пресъздават те. И как се пише първосигнално, без да имаме познания в областта.
Дебелина на проводници и максималното токово натоварване през тях.
D мм--- кв.мм.-----мах. А
0,03 0,0007070 0,00210
0,04 0,0012600 0,00330
0,05 0,0019600 0,00600
0,07 0,0038500 0,01100
0,08 0,0050300 0,01500
0,09 0,0063600 0,01900
0,10 0,0078500 0,02400
0,12 0,0113000 0,03400
0,15 0,0177000 0,05300
0,16 0,0201000 0,06000
0,18 0,0254000 0,07600
0,20 0,0314000 0,09400
0,22 0,0380000 0,11400
0,25 0,0491000 0,14700
0,27 0,0573000 0,17100
0,28 0,0616000 0,18400
0,30 0,0707000 0,21200
0,32 0,0804000 0,24100
0,35 0,0962000 0,28900
0,38 0,1130000 0,34000
0,40 0,1240000 0,37700
0,45 0,1590000 0,47700
0,50 0,1960000 0,58800
0,55 0,2370000 0,71400
0,60 0,2830000 0,84900
0,65 0,3320000 1,00000
0,70 0,3850000 1,16000
0,75 0,4420000 1,33000
0,80 0,5030000 1,51000
0,85 0,5670000 1,70000
0,90 0,6360000 1,91000
0,95 0,7090000 2,13000
1,00 0,7850000 2,36000
1,10 0,9500000 2,85000
1,20 1,1310000 3,39000
1,30 1,3300000 3,98000
1,40 1,5400000 4,62000
1,50 1,7700000 5,30000
1,60 2,0100000 6,03000
1,70 2,2700000 6,81000
1,80 2,5400000 7,64000
1,90 2,8400000 8,50000
2,00 3,1400000 9,42000
2,20 3,8000000 11,40000
2,50 4,9100000 14,73000
3,00 7,0700000 21,20000
3,50 9,6200000 28,86000
4,00 12,600000 37,71000
Струва ми се че това си е необходимо тук.
(дава отговор защо понякога "няма тяга" или още по-лошото - защо "проводниците са топли")
;D
Говоря за кафявият кабел "GND" - Loconet (7 и 14 краче) - така е написано на схемата ти с цветовете на кабелите. Иначе казвам ,че в момента имаме три модула за окабеляване и понеже аз лично откровено не разбирам от ток просто питам ИЗВОРА ;D
Май тъп въпрос задавам, и моля да не извините. :) Челата могат ли да се правят от слепени парчета дърво? Или трябва да са от шперплат или фазер?
Сигурно от термоплот. ::)Цитат на: staff123 link=topic=229.msg29732#msg29732 date=1255462734Май тъп въпрос задавам, и моля да не извините. :) Челата могат ли да се правят от слепени парчета дърво? Или трябва да са от шперплат или фазер?
Обясни точно какво имаш предвид?
;D ;D ;D
(какъв е този фазер с дебелина над 12 мм?)