RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: gregary в 14 Август 2020, 21:05:48
-
Обособена позиция 1: "Модернизация на железопътната отсечка от км 22+554 до км 42+200"
(https://www.rail-infra.bg/upload/2476/%D0%B5%D0%BF_%D0%B2%D0%B5%D1%80_%D0%BB%D0%BE%D1%821.jpg)
Участъкът между Елин Пелин и Вакарел е най-тежкият и труден за изпълнение от цялото трасе между София и Пловдив. Неговата дължина е приблизително 20 км и в обхвата му попада най-големият жп тунел в България, с дължина 6.8 км, който ще бъде построен по тунелен способ и ще бъде напълно съвместим с изискванията за оперативна съвместимост. Подобно съоръжение не е строено у нас от 50-те години на XX век, когато в периода 1949-1951 г. е построен тунел Козница, свързващ Стара планина и Същинска Средна гора.
В рамките на обекта ще бъдат изградени нова гара Елин Пелин, спирка Побит Камък, Разделен пост Вакарел и връзката му с гара Вакарел. В обхвата на проекта са включени нова контактната мрежа и нови системи и съоръжения на външно електро-захранване и външно осветление на гаровите райони. Ще бъдат изградени и 2 броя двутръбни тунела с приблизителна обща дължина 1,5 км, пътен надлез и пътен подлез, 8 моста и естакади, 11 водостоци, шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина 700 м, отводнителни съоръжения, нови системи за сигнализация и телекомуникация в гарите и междугарията и изграждане на нови системи за видео наблюдение и пътнически информационни системи.
Стойност на договора за строителство: 498 800 012 лв. без ДДС
Изпълнител: ДЗЗД "Джен-Дуй жп Елин Пелин"
Стойност на договора за надзор: 20 940 000 лв. без ДДС
Строителен надзор: Обединение "Жп Транс" ДЗЗД
Източник:
https://www.rail-infra.bg/bg/192
С нетърпение очаквах да стартира строежа и модернизацията на жп отсечката Елин Пелин - Костенец. По специално отсечката между Елин Пелин и междугарието след Вакарел, поради това, че е с любимия ми ландшафт (виадикт-тунел) и най-вече, че мога да наблюдавам отблизо процеса. Идеята ми е да правя кратки репортажи със снимки и видео, като ги поствам тук.
Днес, разхождайки четириногият приятел, с изненада установих, че лееееко е стартирал проекта. Започнато е разчистването на горското трасе от дърветата при виадукт с дължина 234 м. (https://youtu.be/s_jMoUY-QOo?t=105). в източна страна. Старта е започнал, предполагам преди две седмици, съдейки по изрязаната дървесина.
(https://live.staticflickr.com/65535/50225500708_893b275c2e_b.jpg)
Тук трябва да свърши виадукта и трасето да продължи посока изток (вляво)
(https://live.staticflickr.com/65535/50225500713_578c34f029_b.jpg)
Тук е след виадукта, в посока следващия с дължина 414 м., преди тунел с дължина 970 м.
(https://live.staticflickr.com/65535/50226368682_4c46f19caf_h.jpg)
Поглед на запад:
(https://live.staticflickr.com/65535/50226368672_e8f3f9289a_b.jpg)
Между дърветата (все още не разчистени) се виждат покривите на двата комплекса, между които ще мине строежа на новото трасе с първия виадукт от 234 м.
&bgflag
-
Едно ВИДЕО (https://youtu.be/moKLIl46hFs) към въпросния участък.
Предвид мащаба на работа и свършеното дотук, аз съм скептичен, че ще се влезе в срок (2023 г.)
П.П. Извинявам се за по резките движения, но са второто ми летене и първо снимане на клип с дрон... Иначе се оказа приятна занимавка, като с малкия ще продължим да снимаме и да изчистим работата с контролерите... :yahoo:
-
Едно ВИДЕО (https://youtu.be/moKLIl46hFs) към въпросния участък.
Предвид мащаба на работа и свършеното дотук, аз съм скептичен, че ще се влезе в срок (2023 г.)
П.П. Извинявам се за по резките движения, но са второто ми летене и първо снимане на клип с дрон... Иначе се оказа приятна занимавка, като с малкия ще продължим да снимаме и да изчистим работата с контролерите... :yahoo:
Страхотно видео ! :hi:
Аз сега съм стажант в ДжиПи в ЖП отдела. Те са взели ЛОТ 3 (спирка Немирово 62+400км до началото на новата гара Костенец 73+598км) в консорциум със Щрабаг. Срокът за изпълнение на този ЛОТ 3 е 64 месеца, като колегите са песимистично настроени и според тях обектът ще е готов някъде за около 7 години. В тези 11-тина километра обаче има 8 тунела и 11 моста :dance1: :spiteful:
Може да прекръстим темата и да обсъждаме целият проект.
Качвам файл с трасето на Google Earth Pro от Ихтиман до Септември - https://drive.google.com/file/d/18SWn15IumdQqh1qQLXUYeRPHrV_KWkP2/view?usp=sharing (https://drive.google.com/file/d/18SWn15IumdQqh1qQLXUYeRPHrV_KWkP2/view?usp=sharing)
п.п. Файлът е тежък и малко трудно се отваря, но като приближите се гледа нормално :good:
-
Браво Грег!!! :clapping:
Клипа го гледах три пъти! Много ми хареса! :good:
Като всяко начало, трудно, малко, хубаво, обаче и от сърце!!! :give_heart:
Изпълняваш мечтата на мнози тук - да "летят" с дронове!!! :yahoo: :pilot:
Кой модел дрон ползваш или какъв му е обхват за управление и връзка в реално време?
И две пожелания към теб (не че си "концерт по желание на зрителите")...или по-скоро технически хватки. :hi:
Съпостави картата от представянето на проекта (или вземи точните данни от него в сайта на НКЖИ конкурса за търга и/или поэдруг начин)
и си извади GPS-координатите (дори приблизителни) на водещите точки.
Може и с джипиес-а на смартфона ти - в реалност или само по картата му. Тогава маршрута ще е още по-точен за записа.
И когато "летим" над поле с царевица (примерно) можеш спокойно във видеоредактора да ускориш скоростта на възпроизвеждане
два-три пъти (по твоя преценка). Така пестиш досадни прелитания над безкрайна скука и същевременно си
отваряш повече време за хуббави неща, като влака означен от теб като "красотаа" и "приказка" при оставащо общо времетраене за клипа
(в случая 12 минути).
Но опита и начина на заснемане са си твой и на помощника, така че - поздрави за двамата!!!
И с нетърпение ще очаквам следващите снимки и клипове по проекта до края му!
Пък за официалното откриване на отсечката може и да се организираме за нещо по...така.
Излет, фото, бира, масово барбекю....на кебапчета и половинки---по бански.... ;) :pleasantry: :victory:
...абе нали повода бил важен...само да началото на откриването!!! :lol:
&bgflag :friends: :party: :beach: особено ако е през топъл и подходящ сезон!
:lol: ;) :drinks: :drinks: :drinks:
ПП. Обединение на темата с Митко359 може и да е добре - отивам да гледам неговият линк!
:clapping: :hi:
ПП2. Митко, с какво се чете/гледа тоя файл?
-
Реално, все още няма развитие и същинска работа на терена, освен изграждането на базата на строителя. Мисля, че строителството й започна някъде през лятото, а сега вече е почти завършена. Има и доста струпана техника (самосвалите често ги засичам по пътя) както и общежитията са почти готови. Колко ли работници ще има? Приличами леко на казарма. :)
ЖП БАЗА на ДЖЕН-ДУЙ (https://youtu.be/eApbttBg9a8)
п.п. Ако искате, може и тук да поствате инфо за учатъка към Костенец, но според мен е по-добре в отделни теми за да е по-систематизирано. Иначе ще стане раздута тема.
-
Сериозна работа (на смени) предстои!
Харесвам когато има такава стройна организация,
с цели редици самосвали, бетоновози, фадроми и багери!
:hi:
-
За интересуващите се от модернизацията на отсечката, строежът ще започне през март.
ИНЖ. КРАСИМИР ПАПУКЧИЙСКИ ПРЕД В. "СТРОИТЕЛ": ПРЕЗ МАРТ ЩЕ СТАРТИРАТ СТРОИТЕЛНИТЕ ДЕЙНОСТИ ПО ПЪРВИЯ ЛОТ ОТ ЖП УЧАСТЪКА ЕЛИН ПЕЛИН – КОСТЕНЕЦ (https://www.rail-infra.bg/bg/news/4317)
До тогава ще зареждам батериите на Жорето*
Светли, сплотени, семейни празници! :victory: :)
*Жоро е името на дрона... :yes: ;D
-
Започна някакво раздвижване и тук.
Едно видео от днес:
https://youtu.be/ajGuKPV3QGk &bgflag
-
Кратко видео от онзи ден:
https://youtu.be/CZ-6-LgHqrM
-
Кратко видео от онзи ден:
https://youtu.be/CZ-6-LgHqrM
Защо ги чегъртат двете хълмчета,мост ли ще ги свързва?
И ,предполагам,веднага след моста започва тунела?
-
Защо ги чегъртат двете хълмчета,мост ли ще ги свързва?
И ,предполагам,веднага след моста започва тунела?
Сам си отговарям...
https://www.skyscrapercity.com/threads/bulgarian-railways-%D0%96%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B7%D0%BE%D0%BF%D1%8A%D1%82%D0%B5%D0%BD-%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82.623791/page-1033
От групата “жп гари и инфраструктура” във Фейсбук:
От новия участък Елин Пелин - Вакарел.
(https://www.skyscrapercity.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.skyscrapercity.com/attachments/8ee02bef-7c8c-46f7-82c9-51792323a2a4-jpeg.1761479/)
Източен портал на тунел 1, който ще бъде с дължина 970 м
(https://www.skyscrapercity.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.skyscrapercity.com/attachments/ecdc3c72-fe7e-4e06-8413-ac3f086d438c-jpeg.1761480/)
Между тунел 1 и тунел 2 трябва да бъдат изградени 2 еднопътни моста
(https://www.skyscrapercity.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.skyscrapercity.com/attachments/dc013202-fcee-4d4f-be70-b1252b64a410-jpeg.1761481/)
Западен портал на тунел 2, който се очаква да бъде новият най-дълъг тунел в България, с дължина 6680 м.
-
https://www.youtube.com/watch?v=izIdkBuwLvs
160 км/час с влак? Старт на строежа на жп трасето „Елин Пелин - Ихтиман - Костенец"
Разяснително видео по въпроса.
-
Още по темата:
https://dnes.dir.bg/ikonomika/stroim-nay-golemiya-tunel-na-balkanite-v-zhp-uchastaka-elin-pelin-vakarel-snimki
-
Моментно състояние на обекта:
https://youtu.be/WnXu-q7zaXQ
-
Още един (платен) репортаж:
https://youtu.be/dGvz3I0RfaM
А кадрите сякаш съм ги гледал вече... ;D
-
Строителните дейности до момента:
https://youtu.be/aatLgko62Jw