RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: misan в 24 Май 2021, 20:51:10
-
От моя унгарски приятел Шандор Сзилаги (Szilagyi Sandor) научих изключително интересна информация!
През 1949 година в България са внесени три теснолинейни парни локомотива за междурелсие 760 мм от унгарската серия 490!
С фабрични номера 15854/49,5857/49 и 5858/49.
Ето и два линка свързани с тези локомотиви:
https://de.wikipedia.org/wiki/M%C3%81VAG-Typ_70
Тук от прекрасния сайт за унгарските железници на господин Сзилаги!
https://www.facebook.com/Hungarian-locomotives-Magyar-mozdonyok-124751094216689/photos/a.275771422447988/275771535781310
Очевидно тези локомотива са внесени за промишленоста и най вероятно дърводобивната индустрия,защото са били специално конструирани
за работа на дърва. Тяхната съдба не е известна,но това са единствените унгарски парни локомотиви в България!
Локомотивите от серия 490 са много успешни и са произвеждани с някои изменения от 1906 до 1988 !!!!! година. Между 1984 и 1988 година са произвеждани в Румъния за дърводобивната индустрия!!!!
-
Ето и едно филмче с толкова симпатичната серия серия 490 в Румъния. Това е от ранните локомотиви от серията,още с пароразпределение "Стивънсън".
https://www.youtube.com/watch?v=NBrg-csuurY
-
Във връзка с произвежданите локомотиви от тази серия в Румъния съм допуснал една неточност.
Между 1951 и 1958 в Резита са произведени 120 локомотиви от тази серия.
Локомотивите от 1984 до 1988 са произведени в тракторния завод в Регин. Решението за това е много логично! Локомотивите използват практически безплатно гориво от остатъците от дървопреработвателните заводи !