RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: misan в 18 Януари 2022, 00:46:13
-
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,7230536
-
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,7236191
Отново много ценни снимки на Карл- Фридрих Зейтц.
Пруската Т16 като заводски локомотив,както и 65.10 специално строени за заводски локомотиви за заводите Лойна!
Дори очакващия нарязвне локомотив серия 60 от Любек-Бюхенската железопътна компания!
-
https://www.anhalt-dh.de/05-041-95-01
Още интересни снимки на Карл-Фридриф Заитц.
Снимките на Т13 в ГДР са сравнително редки!
-
misan-е, наистина отлично попадение с този сайт!!!
:drinks: :hi: :hi: :hi:
На пръв поглед ме "дръпна" -ха и двете снимки на двуосното парно локче!!! Дали не си прилича с наш'те две "1918 и 1919"???
Ти си по-специалист по парните!!! :scratch_ones_head:
-
Страшно се радвам,че снимките ви харесаха!!!!
Ще потърся информация за малките двуосни локомотивчета.
А сега-Т13 като заводски локомотив в ремонтния завод в Гьорлиц!
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,4123122
-
https://www.youtube.com/watch?v=pE1gtrcSXnY
Иключително ценен филм със саксонската XI T -94 2105 в участък Айбеншток Долна гара-Айбеншток Горна гара.
Той е съвсем къс,само няколко километра,но с 50 на хиляда нагорнище и локомотива винаги е от към страната на наклона.
-
https://www.youtube.com/watch?v=XRRDCga5fhA
Също много ценен филм с G12 в редовна експлоатация!!!!
-
https://www.kartonbau.de/attachment/376229-0940385veb1967042060manr-jpg/
Тук има снимка отново на заводски Т16,94 385 в комбината Мансфелд,през 1967 година.
Отново страшно ценна снимка на Карл-Фридрих Зайтц!
-
http://www.albert-gieseler.de/dampf_de/imageHtml/imagedet4915.shtml
Снимките на саксонската серия VT са много рядки!
За мен е много голяма загуба,че не се запази нито един локомотив от тази толкова симпатична серия.....!
А през 1966 година,когато се появява модела на Пико,някои от тези локомотивчета все още са работили.....
-
http://www.albert-gieseler.de/dampf_de/imageHtml/imagedet4463.shtml
http://www.albert-gieseler.de/dampf_de/imageHtml/imagedet4329.shtml
Още две много ценни снимки на VT архива на Алберт Гизелер.
Интересни са закръглените челни прозорци-абсолютно нехарактерни за тази серия!
-
https://de.wikipedia.org/wiki/Kleinbahnabteilung_Provinzialverband_Sachsen_189%E2%80%93199
Ето информация за малките локомотивчета 98 6101 и 98 6215 от снимките на Карл Фридриф Зейтц.
Много интересно е,че при локомотивите от одържавените частни железопътни линии в ГДР,първата цифра 6 от поредния номер показва,че локомотива е от бивша частна железница,а втората цифра с добавено числото 10 показва осното натоварване!
-
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?108,7595612
Много интересен материал за локомотив 94 2105,единствената запазена машина от много успешните локомотиви на саксонските железници със серия XIHT.
Много интересни са снимките от пещта и локомотивната кабина!
От страната на машиниста,вляво от колелото на ходобръщателя се вижда голям месингов кран. С него се регулира спирачката с противоналягане система Ригенбах. А малкото кранче, под челния прозорец е за регулиране на количеството вода,която се впръсква в парната машина в процеса на спиране и предпазва парната машина,която в случая работи като компресор от прегряване и изгаряне на маслото в нея!
-
https://www.youtube.com/watch?v=RA0VCwz78RY
ГДР 1979 година!
Модернизирана серия 58 в редовна експлоатация и ранните атракционни влакове с един от най успешните саксонски локомотиви ,саксонския "Ролваген" 38 205
-
https://www.youtube.com/watch?v=RA0VCwz78RY
ГДР 1979 година!
Модернизирана серия 58 в редовна експлоатация и ранните атракционни влакове с един от най успешните саксонски локомотиви ,саксонския "Ролваген" 38 205
Че 58 311 се движи при нас няколко пъти в годината,возих се,вече не ги снимам... :drinks:
https://www.youtube.com/watch?v=5sVhgHgLQrc
https://www.youtube.com/watch?v=_kPdXxdbffE
https://www.youtube.com/watch?v=ySZ2yozwx2Q
https://www.youtube.com/watch?v=qmS8oLM-urg
https://www.youtube.com/watch?v=z5SSa_ZDr9c
https://www.youtube.com/watch?v=GWxjZmNTTjI
https://www.youtube.com/watch?v=5Lfcj0twbfg
https://www.youtube.com/watch?v=KZta3zvPf7g
Снимал съм и крокодил и 75 серия и други локомотиви на канала ми.
https://www.youtube.com/watch?v=EObRrpvNbSQ
https://www.youtube.com/watch?v=TA4GMH79dFU
https://www.youtube.com/watch?v=y6dBXdyA-qE
https://www.youtube.com/watch?v=w9gYNzo9Akg
-
Тонка,
Модернизираната 58-ца няма почти нищо общо с оригиналната от твоите клипове. Останали за колоосите, част от парната машина и част от рамата, всичко друго е подменено с ново. Пишат, че модернизираните 58-ци са се доближили по параметри до 44-та серия, но пък са били и най-скъпи за модернизиране поради нуждата да се произведат многото нови елементи.
Иван
-
Тонка,
Модернизираната 58-ца няма почти нищо общо с оригиналната от твоите клипове. Останали за колоосите, част от парната машина и част от рамата, всичко друго е подменено с ново. Пишат, че модернизираните 58-ци са се доближили по параметри до 44-та серия, но пък са били и най-скъпи за модернизиране поради нуждата да се произведат многото нови елементи.
Иван
Не съм специалист!Благодаря за уточнението! :hi: :hi: :hi:
-
58 Реко води с 52 Реко до влака - интересна комбинация от две машини с еднакви диаметри на сцепните колела, но с различни системи на парната машина. След излизане от гарата навлизат в горнището с равновесната скорост - разкош!!! :yahoo:
https://www.youtube.com/watch?v=0lUP-23wFB4 (https://www.youtube.com/watch?v=0lUP-23wFB4)
Иван
-
Във връзка с написаното от Ivan C относно модернизираната 58,ето материалите от Уикипедията за тази серия на немски и английски:
https://en.wikipedia.org/wiki/DR_Class_58.30
https://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_58.30
Действително модернизацията се е оказала много скъпа,почти на нивото на една чисто нова 50.40.
Както пише в статията,тази инвестиция може да се оправдае с факта,по това време много локомотиви от серия 58 по принцип са се нуждаели от капитален ремонт с нови парни котли и средни цилиндри на парната машина. Така,че може би, за модернизация са подбрани локомотиви,които по принцип е трябвало да бъдат основно ремонтирани.
Много интересно е ,че е имало намерение да се внесат 80 локомотива от изключително модерната чешка серия парни локомотиви от серията 556.0,но за Шкода не е било възможно да изпълни поръчката !
Филмчето е много ценно,както пише и в коментарите под него,защото филми на тази серия в редовна експлоатация са много редки.