RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts => Темата е започната от: makedonetsa в 01 Януари 2011, 17:05:55

Титла: HO или ТТ !?
Публикувано от: makedonetsa в 01 Януари 2011, 17:05:55
Съвсем нов съм във форума и предварително се извинявам ако не задавам на място въпроса си .
Имам доста компоненти за ТТ (ще рече 4 локомотива , около 20вагона , стрелки около 20 между които 2 автоматични останалите ръчни и доста релсов път).
Имам и НО - 10 вагона и малко релси но без локомотив ! 
Та въпроса ми е към кой стандарт да се насоча !?   Последните години доста са се развили нещата в моделизма и съм доста назад .
Интересува ме кой стандарт по-лесно се намира в БГ а и мястото ми в момента не е проблем - в къща съм и имам цял гараж готов да поеме новото ми хоби  ;D
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: Vlado в 01 Януари 2011, 17:26:41
И двата мащаба си имат своите почитатели тук, и двата мащаба си имат своите добри страни!
Според мен: H0 е най-разпространеният - при ТТ печелиш място; Н0 позволява повече детайлност, но и ТТ вече не отстъпва по този показател; и при двата има декодери; производители на Н0 има много, а оттам и по-голям избор; ТТ фирмите са по-малко, но не отстъпват по качество; нещото (поне за мен!), което прави Н0 по-предпочитана (пак за мен!) е това, че в този мащаб мога да намеря локове, които са екплоатирани в БГ, да ги купя и преправя в наши (http://www.railwaypassion.com/?cid=220), в ТТ тези модели се броят на пръсти.
Или с две думи - ти сам трябва да си решиш кое по те кефи, макар че спокойно можеш да развиваш и двата мащаба (на което аз не съм голям подръжник).
Успех в избора!  :good:
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: CaLLlo в 01 Януари 2011, 17:49:03
Няма да те съветвам нищо след чудесния пост на Владо, под който се подписвам с 2 ръце, само ще ти оставя два линка към подобна тема:

1. Статистика за Германия 2006 г, може би пропорциите вече са се променили, но едва ли с много:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2018.msg31789.html#msg31789  както и линка от самия пост:
http://www.modelleisenbahn.info/marktanteile.html

2. В същата тема, но по-надолу, мнение на Павката, което иначе разбирам, но оцених на гърба си едва по-късно:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2018.msg31801.html#msg31801
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: Сaprycorn в 01 Януари 2011, 18:21:22
Здравей,



Не си първият, който се сблъсква с дилемата НО или ТТ! НО е безпорно най-разпространения мащаб и тук предлагането е НАЙ-ГОЛЯМО, както на подвижен, така и на неподвижен състав, респективно имаш и най-голям избор. Недостатъка е, че при проектиране на макет в домашни (гаражни) условия винаги се налагат компромиси, понякога твърде големи.



В мащаб ТТ през последните десетина години освен Tillig (наследник на гедерейската BTTB), започнаха производство на модели и такива квалитетни фирми като Roco, Brawa, Guetzold и други, които предлагат наистина много добра продукция, но все още изборът е твърде малък!



В твоя случай най-добре е предварително да обмислиш какъв и кой точно подвижен и неподвижен състав искаш, да проучиш кое и от коя фирма се произвежда в НО и в ТТ, и тогава да вземеш окончателното решение за мащаба!



Желая ти успех!


Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: ivo в 01 Януари 2011, 21:29:52
 ;D Независимо от мащаба в хобито ще имаш добри приятели и страхотни моменти ....
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: nilfe в 02 Януари 2011, 11:07:59
Сам ще прецениш. Но трябва да си изясниш какво точно искаш. Да караш влакове или да караш влакове и да ги колекционираш. За второто ти препоръчвам Н0, там разнообразието от производители е най-голямо и има както масови модели за каране, така и мерцедеси за гледане (BRAWA  LIEBE ZUM DETAIL). Още нещо, за което се сещам, трябва да решиш коя епоха ще е основната при теб. Това до голяма степен ще определи предпочитанието на мащаб. В ранните епохи (парните) нещата са по-сложни за изработка и в ТТ малко фирми се нагърбват с изработката, и ако го правят, то вадят модели доста по-рядко. В Н0 нещата стоят много по-добре, защото фирмите са с много по-голям опит, благодарение на по-голямата масовост. Смея да твърдя, че най-добрите модели все още се произвеждат само в Н0.
В заключение ще кажа, че каквото и да избереш те чакат незабравими моменти с хобито. Безсънни нощи в мечти и една голяма чанта с пари, които никога не стигат. ;D
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: makedonetsa в 02 Януари 2011, 11:24:18
Мерси за съветите , но все още ми е трудно да взема решение !?  Ту клоня към ТТ-то защото за него имам много неща , ту решавам да почна на чисто с НО-то !?
Не съм мислил за подвижен състав и епоха ? Може би бих направил макет и бих слагал на него различни влакове от парни до съвременни !?
А как стоят нещата при ТТ-то със разните къщи и т.н .  Препоръчайте ми някоя фирма произведител да поразгледам . То това също може да се окаже решаващо за окончателното ми решение !
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: Сaprycorn в 02 Януари 2011, 16:52:15
Точно предлагането на сгради и съоръжения в ТТ е твърде ограничено. От традиционните фирми производителки на такива артикули www.faller.de  www.vollmer-online.de  и  www.auhagen.de  само последната предлага  в мащаб ТТ.
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: Best Ripper в 02 Януари 2011, 19:45:25
Най-голяма беля в хобито е наличието /липса/ на място... Преценяваш предварително какво мислиш да правиш - макет или не, колко голям, на колко нива и т.н. В гараж може да разпростреш и съвсем приличен макет в НО и още по-голям в ТТ... Внимавай само гаражът да не е влажен, защото тръгне ли корозията по нещата - всичко отива по дяволите...  :drinks:
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: lubo_gumata в 02 Януари 2011, 21:32:17
Заплюй си един от мащабите и започваи!
HO-то си е HO. :ok:
Доста от колегите са насреща,ще помагат :)
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: liro4605 в 02 Януари 2011, 23:36:23
Мойто мнение като човек работещ това което му е хоби е:
Прицени какво те кефи в моделизма-ландшафта,съставите,локомотивите,централизацийте?
Ако са локомитивите и съставите то колкото по голямо толкова по добре(па макар и на витрина),но ако искаш развит макет и нямаш място то тогава  :scratch_ones_head:.Тааа избора все пак си е твой.
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: pach в 03 Януари 2011, 08:50:22
Здравей и добре дошъл!
Тук доста неща са казани вече, но веднага си личи, че са малко едностранни вижданията на колегите.
Например, както винаги се подценява мащаба ТТ (ясно е аз в кой съм :spiteful:), щото моделите на локомотиви които могат да бъдат "преправяни" в БДЖ такива са точно толкова колкото в НО. Но колегите от по-големият Н0 просто не са запознати с другите мащаби така добре, както с "основния" ;).
Всички пишат, че избора в НО е по-голям, което е така и не подлежи на спор...Но все пак трябва да ти уточня, че колекционерите (същото се отнася и за моделистите) които имат ВСИЧКО от даден мащаб (в случая) Н0 в България (че и по света) се броят на пръстите на едната ръка. Не виждам никакъв смисъл да се изтъква като аргумент огромният избор, тъй като всъщност не това е определящо за който и да е мащаб, най-вече по финансови причини.
Детайлността вече е огромна (някой тук имат за мръсна, думата "реализъм") не само в едрите мащаби, но и в по-дребните.
Остава единствено да решиш точно какво искаш да направиш?
Макет, витрина или и двете. От тези фактори, зависи в голяма степен и ориентацията ти към даден мащаб.Тук предимството на ТТ и N просто не подлежи на обсъждане. За справка, виж в нашият форум раздела за макетите и сам си направи изводите, какво и как са успяли да постигнат (и на каква площ) колегите с макети в Н0, ТТ и N.
Като изходни данни (които все още не е късно да се променят обаче), ти имаш заложено начало  и то е именно ТТ. И не защото съм пристрастен (аз всъщност работя и в Н0 :scratch_ones_head:), ами защото просто имаш повече в този мащаб + четири локомотива. Докато в Н0 още нямаш дори какво да ти тегли вагоните. В статистиките публикувани по-горе някой данни коренно се различават, защото са правени на търговска основа, от и за търговски цели, при това от хора които по презумция подценяват, както пазара от бившия източен блок, така и най-разпространения мащаб в него тогава и сега - ТТ.МВоделистите в този мащаб (ТТ) само в бившата чехословакия напброяват 3300 човека (организираните в клубове де...)!!!

Но каквото и да те съветват колегите и аз, решението си е изцяло твое в зависимост от тези основни критерии:
1.Цели (витрина,макет, двете или нещо по-различно).
2.Финанси (цени и количества които би искал)
3.Време (свободно за колекцията или макета, както и срок на придобиване)
4.Сръчност (валидна както за витрината така и за моделизма въобще)
5. И не на последно място - разбирателство в семейната среда (жена,  родители и приятели).
 ;D ;D ;D ;D
Практически подкритерийте също са определящи(като епохи, администраци, пътническа и товарна тракция и т.н.), но не в началото, а след като си навлезнал в "дълбокото" хоби.
 
В заключение и също не на последно място, поставям избора ти на мащаб и в зависимост от хората които познаваш от различните мащаби, както и тяхната отзивчивост към теб. В това отношение мога да кажа, че ще се радваме в ЧеТТата да имаме още едно ново попълнение!
 ;D ;D ;D
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: makedonetsa в 03 Януари 2011, 11:35:29
Много благодаря отново за последните съвети !
Май ще продължа в ТТ !  Имам наистина много неща в този мащаб - даже спокойно мисля да заформям вече макета !
За място - имам цял гараж в който си държа барабаните и телескопите (другото ми голямо хоби)
Жената - слуша след като ме трае до момента и като разбра за новото ми увлечение само каза
- Нали знаеш че това струва много пари !?  При условие обаче че знам за какво иде реч покрай астрономия финансите за момента не ме плашат или с други думи парите не са проблем .
Сега бих искал да се запозная лично с някои от Вас - по - напредналите в нещата та да ме съветват от близо как да действам !


И още веднъж благодаря на всички за отзивчивостта !  тел. 0887311170 - Цецо
Нека някой се престраши да звънне та да види гаража и да ме посъветва от къде да почна
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: widowmaker в 03 Януари 2011, 11:42:17
И още нещо, също толкова важно, колкото изброените до тук неща:
По големите мащаби дават възможност за направата на детайли по моделите собственоръчно.
Локомотивите в по големите мащаби имат повече свободно място за монтиране на звукови декодери -
например в малък локомотив в мащаб 1:120 (Т2;Т3;Т9;Т11;Т12 и т.н.) монтирането на такъв декодер+говорител
е невъзможно.
Колкото и детайлни да са малките мащаби, първото, което ги издава е неестествено големия реборд на колелата
и нереално дебелите спици (особено на "товарните" парни локомотиви, където диаметрите на колелата са сравнително малки).
Пример:

1:120

(http://www.roco.cc/uploads/tx_commerce/thumb_m10724_w560.jpg)


1:87

(http://www.roco.cc/uploads/tx_commerce/thumb_m12684_w560.jpg)
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: Vlado в 03 Януари 2011, 11:43:45
Успех в начинанията каквото и да избереш!  :good:

Пък ние с теб се оказва, че сме от една порода - навремето като малък бях супер запален по астрономията и дори специализирах в извънгалактична астрономия. Знаех доста неща, много четях (още имам доста книги у нас), вкл. бях член на един кръжок по астрономия.
И почти 15 години активно свирих на барабани. То не бяха групи, концерти... славни времена! :)
Сега, уви, нито едното, нито другото не развивам, но пък на хобито наблягам сериозно. ;)

Не разбрахме откъде си? Защото разстоянията могат да са проблем. Не голям, когато има желание, но все пак...
:)  :good:
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: pach в 03 Януари 2011, 11:50:47
За всяко нещо си има решение независимо от мащаба...
Не бързай с гаража - нека първо се запознаем, ти да се огледаш и т.н.
 (някой хора все още не са си показали колекциите и адресите по понятни причини - и ти не бързай също...)
За начало заповядай на ежеседмичните четвъртъчни срещи в "Терасата". (явно си от София)
Тук във форума дори си имаме такава тема.
Ще дойдеш, ще си поговорим, запознаем и т.н. Тогава може и да видим гаража и т.н. По-лесният вариант е със снимки!
(виж тук темите - има доста които са като теб и публикуват снимки от помещения, плоскости и т.н.)
То макета може би веднага можеш да го почнеш, но мисля че не е толкова лесно ако не си прочел това/онова.
Интересно става за астрономията - мисля, че ще имаме доста допирни точки, особено ако останеш в ТТ.
Поздрави!
 ;D ;D ;D
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: widowmaker в 03 Януари 2011, 12:20:06
Охоооо, бат Цецо, аз чак сега виждам, че си писал телескопи и барабани :)
Аз пиша със същия никнейм и в астрофорума :)
Лошо става с толкова много хобита  :yes: , знам го от личен опит,
макар, че вместо барабани, аз имам радиоуправляеми самолети...
Добре дошъл!
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: EMPEROR в 03 Януари 2011, 12:43:22
Така така... астрономия... музика... говорете ми, говорете...  :drinks:
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: CaLLlo в 03 Януари 2011, 13:58:43
В това хоби влаковете те обикалят най-често по елипсовидна орбита ... и винаги отиват и се връщат.

Докато с астрономията е умряла работа - Вселената се разширява и ако днес си изтървал да видиш нещо много дребно (а ти си изтървал много неща), то утре нещото вече е станало още по-дребно и връщане няма ...   :search:
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: widowmaker в 03 Януари 2011, 14:09:05
С уговорката, че "утре" във въпросния мащаб е примерно след 10 милиона години :)
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: makedonetsa в 03 Януари 2011, 15:24:18
То и с widowmaker май сме от една порода та да не се спотайва, във форума по астрономия съм tsetsodrums !! Та да се обади и той - а иначе съм в Княжево !  Направо ме разбивате ще се объркам ептен !  Абе ще пробвам с едно ТТ макетче пък ще видим после може и HO да опитам !?
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: makedonetsa в 03 Януари 2011, 23:04:12
Значи вече съм още по-твърдо в ТТ мащаб !  Минах преди 4-5часа през магазина на Жоро мисля че беше, и си взех стартов сет от 3 къщи и една гара за ТТ !  Едната къща вече е готова след три часово усърдие !  Само сега трябва да реша каква епоха да създавам !?  Мислех си трета ама ще видим след като взема точната големина на макета който ще правя .
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: widowmaker в 03 Януари 2011, 23:31:12
Онзи с голямата уста (Пач) те подбутна към ТТ  :diablo:
Лош човек, ейййй.

Сега сериозно - лошият момент е, че опираш основно до 3 производителя:
GÜTZOLD с 4 локомотива, Роко с 6-7 локомотива и основно Тилиг с доста повече,
но не чак толкова.
Иначе има много добър релсов материал (пак на Тилиг).

Предвид, че основният производител е Тилиг, а повечето им модели са 3-та епоха,
май е най добре да се ориентираш натам.
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: TheJackal в 03 Януари 2011, 23:53:10
Поздравления за правилния избор в идеалния мащаб ТТ 1:120!  :drinks:
Първоначално и аз почнах в Н0 1:87, но в последствие ТТ 1:120 надделя! Доста фирми има вече производителки в ТТ 1:120, стига да имаш средства и нерви. Преди 3 години влизайки в този форум разбрах, че има епохи и ред закономерности в прекрасното ни хоби. Да, аз не го крия минавам за кашоните колекционери, не че нямам място за макет, времето ме ограничава. Ето ти адреси на фирмите производителки в ТТ 1:120 и сам ще се убедиш, че почти всичко се произвежда:



01. "PSK"                                      http://home.kpn.nl/peter.koster/
02. "LORENZ MODELL BAHN"             http://www.lorenz-modellbahn.de/
03. "KUEHN"                                  http://www.kuehn-modell.de
04. "KITTLER"                                http://www.mb-kittler.de/
05. "BECKMANNTT"                         http://www.beckmanntt.de/
06. "TT-MODELS"                           http://www.tt-models.spb.ru/
07. "MODELL BAN MANUFAKTUR"       http://www.modellbahnmanufaktur.de/
08. "MODELL BAN MANUFAKTUR"       http://www.modellbahnshop-sebnitz.eu/ за чаркове (резервни части)
09. "SCHIRMER"                             http://www.modelleisenbahn-schirmer.de/
10. "PMT"                                     http://www.pmt-modelle.de/
11. "KARSEI-MODELLBAHN"              http://www.karsei-modellbahn.de/
12  "BRAWA"                                 http://www.brawa.de/     
13. "ROCO"                                   http://www.roco.cc/
14. "PIKO"                                    http://www.piko.de/
15. "TILLIG"                                  http://www.tillig.com/   

 :hi:       

Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: Жоро в 04 Януари 2011, 00:12:10
Даниеле, малко не съм съгласен с това мнение.
В нашия форум все още се робува на мнението, че за ТТ изборът е ограничен и той се свежда до две-три фирми и толкова епохи. Това е вярно, но за периода от преди поне десетина години. Сигурно е нормално, когато човек се интересува само от"своя" мащаб, да няма информация, какво се случва в другите мащаби. А ТТ-мащабът се оказа доста интересен за фирмите производители. Нали не смятате, че Roco от чист алтруизъм е вложил толкова средства в изработката BR 18 201? Или на BR 44? Както знаете имам и двете машини в Н0 и когато колеги си ги поръчаха, имах възможността да сравня ТТ с Н0-моделите. Единствената разлика беше в надписите - ТТ-ската 18-ка е в V-та епоха, мoйта - в IV-та. ТТ-ските модели имаха всички детайли като тръби, дръжки, кранчета и т.н. точно като Н0-вските. Искренно завидях на собствениците им. Днес казах и на Цецо - ако не беше толкова голяма колекцията ми - минавах в ТТ. Предимствата на мащаба са безспорни - на по-малко място повече неща при същата детайлност.
Та говорих за фирми - един пич от Германия е напрвил списък с всички произведени досега вагони за ТТ и отделен списък с фирми предлагащи продукти за ТТ - аз изброих 143 имена, от Европа и Острова.
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: Gervasii в 04 Януари 2011, 07:19:09
според мен епохата е водеща в случая про избор на мащаб. в ТТ замръзваш в 3-5 епоха и край, да не говорим че освен DR и DB едва ли има нещо друго. с две думи скука. N и НО са мащабите които наистина имат най-голям избор. ТТ е добър избор но трябва търпение след 20-25 години ще има сигурно по-голям избор. късмет!
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: widowmaker в 04 Януари 2011, 08:44:08
Съгласен съм с мнението на Дорян, понеже аз съм само в 1-ва епоха и то пруска тракция.
Иначе кой не би искал да направи сериозен макет само на 2-3 кв. метра?
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: pach в 04 Януари 2011, 09:54:20
Момчета, Жоро  :buba: го каза - това че не сте в ТТ, само ви кара да го подценявате...
Избора не е толкова голям като в Н0, но има и ние по какво да въздишаме.
Пак казвам обаче, голямият избор е нож с две остриета...
и нека този дето има абсолютно всичко в своята колекция
(тук не става въпрос за витрина...но и там няма всичко!)
пръв да метне камъка обратно!!! :haha:

Ето малко повече инфо за незапознатите с този "Идеален мащаб!":


Това е от таз годишният каталог на Тилиг, само епохи и администрации различни от
Цитат на: Gervasii link=topic=2890.msg51730#msg51730 date=1294118349
... в ТТ замръзваш в 3-5 епоха и край, да не говорим че освен DR и DB едва ли има нещо друго....

кат.№ 02163 Dampflokomotive G 8.2 (Nenngröße TT)
Ероche I (bis ca. 1920) der Königlich Preußische Eisenbahnverwaltung (bis 1920) 
passend zu Set 01498
(http://www.tillig.com/bi-shop/02163.jpg)

Art.-Nr. 02173 Dampflokomotive BR 86 (Nenngröße TT)
 Epoche II (bis ca. 1950 der Deutsche Reichsbahn Gesellschaft/ Deutsche Reichsbahn 
Ausführung mit 2. Führerhausfenster

Art.-Nr. 02174 Dampflokomotive BR 86 (Nenngröße TT) 
Epoche III (bis ca. 1970) der Österreichische Bundesbahnen (ab 1956)

Art.-Nr. 02175 Dampflok TKt3 (Nenngröße TT)   
Epoche III (bis ca. 1970) der Polnische Staatsbahnen 
passend zu Doppelstockzug
(http://www.tillig.com/bi-shop/02173.jpg)

Art.-Nr. 02210 Tenderlokomotive BR 81 (Nenngröße TT) 
 Epoche II (bis ca. 1950 der Deutsche Reichsbahn Gesellschaft/ Deutsche Reichsbahn 
Betriebsnummer 81 001
(http://www.tillig.com/bi-shop/02210.jpg)
 
Art.-Nr. 02283 Dampflokomotive BR 555.0 (Nenngröße TT) 
 Epoche III (bis ca. 1970) der Tschechoslowakische Staatsbahn (bis 1992) 
Ausführung ohne Windleitbleche
(http://www.tillig.com/bi-shop/02283.jpg)
BR 555.1
(http://www.tillig.com/bi-shop/02299.jpg)

Art.-Nr. 02566 Diesellokomotive T 679 (Nenngröße TT) 
Epoche IV (bis ca. 1990) der Tschechoslowakische Staatsbahn (bis 1992) 
mit Stern 
(http://www.tillig.com/bi-shop/02566.jpg)

Освен горе упоменатите администрации и частни фирми, само от Тилиг правят и в следните други такива:
EBW , DBAG , ZSR , WL , CD , Havelländische Eisenbahn AG,
(http://www.tillig.com/bi-shop/96150.jpg)

CNL , ÖBB , SBB/CFF/FFS , MTEG ...

При вагоните също имаме някой нещица... :scratch_ones_head:

Art.-Nr. 13005 Personenwagen 2. Klasse (Nenngröße TT) 
Epoche II (bis ca. 1950 der Deutsche Reichsbahn Gesellschaft/ Deutsche Reichsbahn 
(Bi29)
(http://www.tillig.com/bi-shop/13005.jpg)

Art.-Nr. 13015 Personenwagen 2./3. Klasse (Nenngröße TT) 
Epoche II (bis ca. 1950 der Deutsche Reichsbahn Gesellschaft/ Deutsche Reichsbahn 
BCi29
(http://www.tillig.com/bi-shop/13015.jpg)

Art.-Nr. 13413 Gepäckwagen (Nenngröße TT) 
Epoche II (bis ca. 1950 der Deutsche Reichsbahn Gesellschaft/ Deutsche Reichsbahn 
Pwi 30
(http://www.tillig.com/bi-shop/13413.jpg)

Art.-Nr. 13317 Karwendel-Expresswagen 3. Klasse (Nenngröße TT) 
Epoche II (bis ca. 1950 der Deutsche Reichsbahn Gesellschaft/ Deutsche Reichsbahn 
Wagennummer 16528, C4i-32 Bei DIGITAL-Betrieb unbedingt die Glühlampen bei allen Eilzugwagenauf mindestens 10 Volt wechseln !!! (Artikelnummer: 08879)
(http://www.tillig.com/bi-shop/13317.jpg)

Art.-Nr. 13829 Karwendel-Express-Gepäckwagen (Nenngröße TT) 
Epoche II (bis ca. 1950 der Deutsche Reichsbahn Gesellschaft/ Deutsche Reichsbahn 
Bei DIGITAL-Betrieb unbedingt die Glühlampen bei allen Eilzugwagenauf mindestens 10 Volt wechseln !!! (Artikelnummer: 08879)
(http://www.tillig.com/bi-shop/13829.jpg)

Art.-Nr. 13820 Eilzug-Gepäckwagen Pw4i-32 (Nenngröße TT) 
Epoche II (bis ca. 1950 der Deutsche Reichsbahn Gesellschaft/ Deutsche Reichsbahn 
Bei DIGITAL-Betrieb unbedingt die Glühlampen bei allen Eilzugwagenauf mindestens 10 Volt wechseln !!! (Artikelnummer: 08879)
(http://www.tillig.com/bi-shop/13820.jpg)

Art.-Nr. 01498 Personenzug mit Güterbeförderung (Nenngröße TT) 
Epoche I (bis ca. 1920) der Königlich Preußische Eisenbahnverwaltung (bis 1920) 
5-teilig, passend zu Dampflokomotive G 8.2
(http://www.tillig.com/bi-shop/01498.jpg)

Art.-Nr. 01557 Personenzug mit Güterbeförderung (Nenngröße TT) 
Epoche II (bis ca. 1950 der Deutsche Reichsbahn Gesellschaft/ Deutsche Reichsbahn 
bestehend aus zwei Preußischen Durchgangswagen, einem Gepäckwagen, einem offenen Güterwagen, einem gedeckten Güterwagen
(http://www.tillig.com/bi-shop/01557.jpg)

Art.-Nr. 01564 Reisezugwagenset (Nenngröße TT) 
Epoche II (bis ca. 1950 der Deutsche Reichsbahn Gesellschaft/ Deutsche Reichsbahn 
bestehend aus: drei vierachsigen Abteilwagen 3. Klasse preußischer Bauart (ex C4 pr-04), 
(http://www.tillig.com/bi-shop/01564.jpg)

Art.-Nr. 13891 Postwagen Post4 b/15 (Nenngröße TT) 
Epoche II (bis ca. 1950 der Deutsche Reichsbahn Gesellschaft/ Deutsche Reichsbahn 
der Deutschen Reichspost, geändertes Dach mit Oberlichtern
(http://www.tillig.com/bi-shop/13891.jpg)

Същото е и с администрациите и частните превозвачи:
PKP , ÖBB , SBB/CFF/FFS , DBAG , RZD (руски железници), BC (белоруски железници), ZSR (словашки желецници), UZ (украински железници), LG (латишки железници) и т.н и т.н.

Стефчо е изредил различните фирмите по-горе (и не работещи за Тилиг),
като някой от тях произвеждат изключително в "ниските" епохи като "РМТ" например,
която работи изключително във втора епоха (има и два локомотива - BR89 (DRG) и BR89.6 (в БДЖ-47)).
Вярно че в ШШ си имаме само една месингова фирма, но нито по цени нито по качество отстъпва на "големите" батковци от Н0.
Е, за сега имаме само една единствена композиция произведена в І-ва епоха - Локомотив "Саксония" със 7-те характерни за онова време вагона. Но тепърва надявам се да има и още... :music:

Наскоро, тъй като се интересувам (почти) само от парната тяга си направих списък на всички парни локомотиви произвеждани в ТТ. Изредих само основните серии (без под серии в тях) и получих, че общо в момента (пари да имаш само)
могат да се закупят не по-малко от 31 броя.

И така, смятам че запълних една малка празнина в този форум (цитатите са само от Тилиг), а който
се интересува от този мащаб, може да ме допълва още доста.
 :yes: ;D ;D ;D
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: topalov в 04 Януари 2011, 10:08:40
Лека чеТТническа активизация:

Tillig Abteilwagen: ABC4 pr 01 (KPEV), C4 pr 02 (KPEV und DRG), B4 pr 04 (DR Ost) -

(http://album.tt-pics.de/data/media/23/ABC-klein.jpg)
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: makedonetsa в 04 Януари 2011, 11:19:39
Благодаря особено на TheJakal  за линковете към фирмите производители в мащаб ТТ !! 
Даже съм учуден от разнообразието и избора във въпросния мащаб !!
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: widowmaker в 04 Януари 2011, 11:29:14
(http://www.tillig.com/bi-shop/02163.jpg)

Такова зелено никога не се е ползвало в KPEV...
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: pach в 04 Януари 2011, 12:16:36
Не е точно така...Нали не смяташ, че от Тилиг правят измислени локомотиви!?! :mda: :on_the_quiet:

Бих казал че не трябва да се бърка пруската машина с тази от Любек...
Едното е "Preußische G 8.2", а другата е "G 8.2LBE".

1.Preußische G 8.2
Цитат
The Prussian G 8.2 was a 2-cylinder version of the Prussian G 8.3. It had been established that the inside third engine of the G 8.3 was not absolutely necessary and discontinued the G 8.3 as a consequence. Like that engine the G 8.2 had been developed from the G 12 and was in essence a shorter version of it. The locomotives were employed on heavy goods train duties on main lines. Later the top speed on some units was raised to 75 km/h so that the G 8.2 could also be used to haul passenger trains.
 A totoal of 846 examples of the locomotive were built between 1919 and 1928 for the Prussian state railways and the Deutsche Reichsbahn
. Five vehicles, that had been delivered in 1921 to the Reichsbahndirektion of Oldenburg, had been equipped with Lentz valve gear as was usual on the Oldenburg machines. The locomotives delivered in 1922 were Cassel division numbers; in 1923 several were supplied as DRG Class 31 before they were allocated their eventual DRG numbers in 1923. Another 150 vehicles were supplied to the Turkish and Rumanian railways. The firm of AEG converted four engines to coal-dust firing in 1930. 650 examples of these locos were still present in Germany after the Second World War. The Deutsche Reichsbahn had given them operating numbers 56 2001–2485 and 2551–2916.
In the Deutsche Bundesbahn this class was very quickly retired; the last one to go being no. 56 2637, withdrawn in 1963 and retired in 1965. The Deutsche Reichsbahn in East Germany used these locomotives right up to the early 1970s - a number even being given computer numbers. Its last stronghold was Bw Vacha in Thuringia, which had both the first and last engine to be built: nos. 56 2001 and 56 2916. In Germany no Class 56.20–29 has been preserved. No. 56 2795 is in the Warsaw railway museum as no. Tr6-39.
Или накратко това е станало по-късно BR-56.2 в DRG, или 056 в DB, респективно BR-56.1 В DR, същият е пък в ОВВ - 656 серия
Снимки:
(http://www.tillig.com/bi-shop/02163.jpg)
(http://cb.schindlerman.de/~andreas/rr/dampf1/56376.jpg)


2.G 8.2LBE(G 8.2 der Lübeck-Büchener Eisenbahn.)
Цитат
Die G 8.2 der Lübeck-Büchener Eisenbahn orientierte sich zwar an der preußischen G 8.2, war aber doch eine eigenständige Konstruktion mit zahlreichen Änderungen. So war sie deutlich länger und wirkte daher nicht so gedrungen. Sie waren für den schweren Güterverkehr zwischen Hamburg und Lübeck vorgesehen. Da diese Lokomotiven auch im Personenzugverkehr eingesetzt werden sollten, wurden das Laufwerk und die Bremsen so konstruiert, dass die Höchstgeschwindigkeit auf 75 km/h erhöht werden konnte. Es wurden in den Jahren von 1923 bis 1930 insgesamt acht Lokomotiven von Linke-Hofmann geliefert. Sie bekamen 1938 die Reichsbahnnummern 56 3001–3008.
Die Deutsche Bundesbahn übernahm die Lokomotiven 56 3001 und 56 3003–3008 und musterte sie bis 1951 aus. Bei der Deutschen Reichsbahn der DDR verblieb die 56 3002 und wurde 1956 ausgemustert.
Erhalten ist die Lokomotive 56 3007, die im Eisenbahnmuseum Darmstadt-Kranichstein steht.
Die Fahrzeuge waren mit Schlepptendern der Bauarten pr 3 T 16,5, pr 3 T 20 oder pr 2'2' T 21,5 ausgestattet.
Или накратко това е станало по-късно BR-56.3
Снимки:
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d4/56_3007_1.jpg)


По-подробно в удобен за справка табличен вид,
данните на двата локомотива може да се намерят тук (http://de.academic.ru/dic.nsf/dewiki/1129941)

Всъщност това че е "пруски локомотив" не е точно К.Р.Е.V. ... :scratch_ones_head: така че нека специалистите се произнесат по-точно... :)) макар на мен повече да ми прилича на полският Tr-6... :sarcastic:
(http://www.museumslok.de/PKP/Tr6_39.jpg)
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: widowmaker в 04 Януари 2011, 12:31:10
G8.2 е правен след войната - 1919г.
Тогава KPEV вече е P.St.E.V., но съвсем за кратко,
следва национализация - Deutsche Reichseisenbahnen - 1 април 1920
На 30 Август 1924г. Deutsche Reichseisenbahnen се реорганизира в Deutsche Reichsbahn-Gesellschaft (DRG).
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: pach в 04 Януари 2011, 13:05:54
 :hi: :hi: :hi:
Да очакваме ли малка тема със заглавие "P.St.E.V."?
 :yes: ;D
(http://img233.imageshack.us/img233/4868/45030irmak0206760oh.jpg)
(http://img171.imageshack.us/img171/3363/0562130dr19670918p7779l.jpg)
(http://www.tillig.com/bi-shop/02163.jpg)
Иначе ето тези как изглеждат един над друг! ;)
http://dampflok-bilder-dampfloks.chapso.de/56-s693110.html
 :yes:
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: vlado1 в 04 Януари 2011, 13:44:14
Цитат на: topalov link=topic=2890.msg51741#msg51741 date=1294128520
Лека чеТТническа активизация:

Tillig Abteilwagen: ABC4 pr 01 (KPEV), C4 pr 02 (KPEV und DRG), B4 pr 04 (DR Ost) -

(http://album.tt-pics.de/data/media/23/ABC-klein.jpg)

ми то от тук идва:

(http://album.tt-pics.de/data/media/23/Set_01565-4.JPG)


 ;D ;D ;D
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: widowmaker в 04 Януари 2011, 13:49:29
Ами то името е друго, иначе си е същата администрация, но вече я няма табелата с кралския орел.
Под това име пруската администрация просъществува по малко от година и половина - от края на 1918 до 1 април 1920г.

Инфо на немски има тук:

http://de.wikipedia.org/wiki/Preu%C3%9Fische_Staatseisenbahnen
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: pach в 04 Януари 2011, 16:51:38
Ето една убавиня в ТТ!!!!!
(http://www.tt-pics.de/data/media/169/Bild13.jpg)
Произвежда се на "основата" от BR-106 (БДЖ-52)
Цената е от порядъка на 232 до 520 евро (на части и ли готова)
 :thank_you:
И един "Крамптън" ... също в ТТ :on_the_quiet:
който впрочем е производство от ...Унгария!!! :drinks:
(http://www.tt-pics.de/data/media/110/Bild17.jpg)
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: Adrian в 04 Януари 2011, 17:37:09


аве що си чешете езиците  не разбирам ? Истината е една - рано или късно ще стигнете до нея :)
Оптималният мащаб е 1:87 .
На по-малките само като им видя ребордите и куплунзите и спиците и щангите - направо ми призлява !!
Да не говорим ,че и цените им взеха да надминават H0 .
Уважавам феновете и страстта им , но...с нищо не могат да ме Фанат тия мащаби ;)
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: Best Ripper в 04 Януари 2011, 18:01:41
А след "половин нула"... до "нула" и "единица"...   :spiteful: :dance1:
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: XRISTO в 04 Януари 2011, 21:45:06
Всеки си има свой вкус - казало кучето и си облизало ...dispatcher...  :lol: :lol: :lol:
Да не се приема като обида към админа - просто му спестявам усилията.  :hi:
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: pach в 05 Януари 2011, 08:28:00
Цитат на: XRISTO link=topic=2890.msg51805#msg51805 date=1294170306
Всеки си има свой вкус - казало кучето и си облизало ...dispatcher...  :lol: :lol: :lol:
Да не се приема като обида към админа - просто му спестявам усилията.  :hi:
Абсолютно точно казано!!! Подкрепям напълно!
Който няма какво да каже нека си замълчи просто...

...dispatcher...

Когато не си фен на даден мащаб, трябва да се опиташ да бъдеш обективен,
 колкото и да уважаваш феновете, които не са от твоя мащаб...поне аз така си мисля. :thank_you:
Никога не е зле да попоглеждаш и в съседните мащаби, най-малкото за да бъдеш информиран
(че то иначе изказванията предизвикват дружески усмивки) какво ново/старо.
Аз го правя и по друг повод - ползвам изключително много снимков материал за сравнение и "суперосване",
от по-големият батко - Н0.
Понякога при еднаква детайлност (което ни приближава до реализма и ни отдалечава от детските играчки),
се получава доста повече информация от модела в Н0 - най-малкото, че той е по-често сниман! ;)

"HO или ТТ !?"

...dispatcher...
 :hi:
От Правилата на форума:
т. I. С регистрацията си на форума на Railway Passion потребителят декларира, че е съгласен със следните установени правила:
...
т. 1.12, изр.първо Да не променя съдържанието на мнение или тема, съдържащи редакция от модератор или администратор. Такива действия ще се считат за грубо незачитане на Правилата на форума и никът на съответния участник ще бъде деактивиран.
Dispatcher


************************************

По същество...
Човека май си избра мащаба в който би искал да работи,
(макар къщичките на Аухаген да не отговарят точно... но това е друга тема...)
 но тази тема може да я продължим ако искате!?!?!
Нека да се включат повече специалистите от различните мащаби!
При всички положения ще е интересно както за "старите песове", така и за
новопрохождащите в хобито!

Впрочем оказа се, че четири до шест от крайградските къщи, които Фалер предлага под знака на N-размера,
са перфектно изпълнени...в ТТ!!! И са доста прилични както на външен вид, така и на сравнителни цени.
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: makedonetsa в 05 Януари 2011, 09:26:02
Малко съжалявам, че с тази тема разбуних малко повечко духовете !
Въпреки това, за мен темата бе много полезна - наистина не очаквах че в мащаб ТТ има толкова голям избор !
За мен този мащаб е по-подходящ най-вече заради по-малкото място което ще заема бъдещия ми макет.
А това че по вкус и цвят приятели няма е стара максима . Въпроса е да се наслаждаваме на момента, който прекарваме с хобито си :im_so_happy: 
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: Vlado в 05 Януари 2011, 09:35:31
Няма значение какво си избрал. По-важното е, че си избрал! Защото само моделистът избира мащаб! За немоделиста това звучи далечно и неразбираемо: "Мащаб?!?!"  :blink:
Тъй че мога да пожелая само успех в хобито!  :good:
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: XRISTO в 05 Януари 2011, 10:47:20
Това със сградите и на мене ми се размива доста.даже съм купувал от немци сгради (без да се сетя да проваря в каталога на дадената фирма предварително  :blush2:), които са сглобени и обявени в НО, а впоследствие след проверка в каталога се оказват в ТТ.Като ги сложа до такава в НО, но друг вид, трудно може човек да намери разлика в мащаба.  :yes:
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: Gervasii в 05 Януари 2011, 11:47:26
не се притеснявай като си изброл ТТ можеш да караш НОm!!!
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: ritchie в 26 Януари 2011, 11:55:47
Цитат на: Adrian link=topic=2890.msg51797#msg51797 date=1294155429


аве що си чешете езиците  не разбирам ? Истината е една - рано или късно ще стигнете до нея :)
Оптималният мащаб е 1:87 .
На по-малките само като им видя ребордите и куплунзите и спиците и щангите - направо ми призлява !!
Да не говорим ,че и цените им взеха да надминават H0 .
Уважавам феновете и страстта им , но...с нищо не могат да ме Фанат тия мащаби ;)

Едно  наистина  смислено  изказване !
Аз  също  бях  пред  твоята  дилема, но  сега  след  3 г.  изобщо  не  съжалявам
за  избора  си,  а  напротив -  изпълвам  се  със  задоволство  и  кев  от  ден  на  ден !  
Всеки  си  мисли,  че  е  "уцелил"  за  себе  си  най-подходящия  мащаб.
Но  щом  вече  цените  на  всичко  в  ТТ  гонят  и  изпреварват  тези  в  НО,
изобщо  няма  какво  да  говорим.  За  същите  пари  в  НО  получаваш  много
повече.   Самия  факт,  че  основния  "отлив"  на  хобисти  от  ТТ  е  именно  в  
посока  НО  (а  това  вече  не е тайна  за  никой),  е  достатъчно  красноречив.
Поздрави  и  успех  в  начинението !  
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: pach в 26 Януари 2011, 12:46:35
Цитат на: pach link=topic=2890.msg51815#msg51815 date=1294208880
Който няма какво да каже нека си замълчи просто...
...Когато не си фен на даден мащаб, трябва да се опиташ да бъдеш обективен,
...колкото и да нe уважаваш феновете, които не са от твоя мащаб...поне аз така си мисля. :thank_you:
Никога не е зле да попоглеждаш и в съседните мащаби, най-малкото за да бъдеш информиран
(че то иначе изказванията предизвикват дружески усмивки) ...
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: widowmaker в 26 Януари 2011, 13:08:51
Малките мащаби вървят задълже с микроскоп, което ме подсети, че трябва да подарим един скоп на председателя...
 :yes:
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: XRISTO в 26 Януари 2011, 15:25:21
Микро.... за ТТ и теле.... за N.  ;D
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: Best Ripper в 27 Януари 2011, 10:06:16
Затова решението с годините трябва да стане кардинално - SPUR 1!  :spiteful:
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: Adrian в 27 Януари 2011, 10:27:59
разбира се - всеки мащаб винаги мечтае за следващия по-едър  (образно казано)
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: Vlado в 27 Януари 2011, 10:32:23
Цитат на: Adrian link=topic=2890.msg53239#msg53239 date=1296116879
разбира се - всеки мащаб винаги мечтае за следващия по-едър  (образно казано)
Точно! Аз следя сега мащаб 1:1 и по-специално един прекрасен представител на парни локомотиви серия 36, последният от серията - 36.10.  :spiteful:

п.п. Оня ден се чух с Баето (Емо Стрезов) и той ме подпита деликатно за желанието ми да възстановявам парни локове в свободното си време. Какво пък, вместо да се мъча върху парапети в мащаб 1:87, колко му е да работя в 1:1?! По-голямо е...  Пак ще е хоби... :on_the_quiet:
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: gts.best в 27 Януари 2011, 16:38:30
...........Повторението е важно , не размера................
Титла: Re:HO или ТТ !?
Публикувано от: Жоро в 27 Януари 2011, 16:46:24
Цитат на: gts.best link=topic=2890.msg53247#msg53247 date=1296139110
...........Повторението е важно , не размера................

Ами в такъв случай, Т..Т.  :buba: