RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout => Темата е започната от: ritchie в 08 Декември 2009, 23:38:29
-
За какво ли пък може да се използва тази празна стая ?!
(http://www.prikachi.com/images/193/6056193L.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/195/6056195n.jpg)
-
Стаята хубаво ако цялата е за влакове, евала дет се вика, дай сега да видим как ще я напълниш. :wild:
-
За какво ли пък може да се използва тази празна стая ?!
Как за какво? - За танци :dance1: :haha:
-
Малиии, как ти завиждам! :resent: Да можех и аз да имам такова стаище - да съм започнал вече да го пълня. ::)
-
Браво, Ричи, ще дойдем да видим обекта на живо. :hi:
-
След продължителен ремонт, тъмното и мрачно мазе се превърна в
уютна и приветлива сутеренна стая.
-
За един огрооооооомен макет в N ;D
-
Предложенията тогава варираха от склад за твърдо гориво до зала за тенис на маса.
Все пак здравия разум надделя !
-
Ричи супер е терена грехота е да не го полеем с равни количества влакове и вино! Та какъв е плана за 20-ти?
-
Ричи супер е терена грехота е да не го полеем с равни количества влакове и вино! Та какъв е плана за 20-ти?
Каране на влакове до изгрев слънце !
-
Я да видим дърводелеца какво ми е изпратил !?
(http://www.prikachi.com/images/201/6056201j.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/204/6056204F.jpg)
-
Изглежда са някакави дъски !
(http://www.prikachi.com/images/209/6056209F.jpg)
За какво ли ще са ?!
-
Урааа, ще има Шведска маса !!?
-
Урааа, ще има Шведска маса !!?
А шведки!?
-
За шведките си трябва шведски креват. :lol:
-
Спокойно , Ричи в момента изгражда адвокадската си пледоария... те са си такива адвокатите бе - снимки правени през май , после ще се появят юнските , септемврийските и ще видите вие шведки през крив макарон !
Е , BDZ колегата ще ги види , ама ние не !
-
На многобройните желаещи, които ме подканят по всякакъв начин, да публикувам
повече снимки наведнъж, ще им кажа да имат търпение. Нещата няма да се разкриват
наведнъж. Всичко по реда си. Хубавите неща стават бавно. Интереса сред читателите трябва да се поддържа постоянно висок. Всъщност, нали един макет се изгражда достатъно дълго време, та накрая да забравиш кога си го почнал.
-
Дали това трябва да са нещо като крака за маса !
(http://www.prikachi.com/images/213/6056213H.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/215/6056215L.jpg)
Странна работа ! Ще се наложи да го сглобя, за да видя какво може да е !
-
Йонко, добре, че знам какво става накрая ;D, инак по тоя метод на час по лъжичка на ден по снимка, можеш да спукаш душата на човек ;D
-
Сглобяването върви лесно и бързо и за по-малко от половин ден
масата е вече почти готова.
(http://www.prikachi.com/images/220/6056220O.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/225/6056225b.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/228/6056228j.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/233/6056233K.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/235/6056235g.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/241/6056241Q.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/244/6056244a.jpg)
-
Малко информация за използваните до тук материали:
Плоскости - български OSB - дебелина 18 мм. , обкантени с букови летвички.
Крака - метални с дължина 90 см. , със заварена планка, прахово боядисани и с регулеруема пета, закрепени с по четери болта ф8 със скрита глава.
Метални скоби за захващането на плоскостите за фрезовани отвори.
Допълнително укрепване с оребряване от чамови летви - по дължина и ширина
закрепени с винтове и метални ъгълчета.
-
Много добре става! Личи си, че с мерак го правиш!
Само едно ме притеснява - дали няма да имаш проблеми със скрепления при използваните от теб плотове? Струват ми се неблагонадеждни.
-
Няколко пъти се наложи да се качвам върху тази маса, за да
сменям осветлението (90 кг. съм) и ме издържа без проблем.
Не поддава по никакъв начин. Мисля, че е достатъчно здрава.
-
Всички фуги задължително се запълват с монтажно лепило.
Така се премахнаха луфтовете и скърцането.
(http://www.prikachi.com/images/249/6056249j.jpg)
-
Всички повърхности се покриват с влагозащитен лак :
(http://www.prikachi.com/images/254/6056254C.jpg)
-
Аз съм 97кг,дали ще ме издържи :lol: :lol: :lol:
Страхотна става :good: :good: :good:
Какви размери има масата?
-
На мен най ми харесва меракът, с който се прави! Бравус и успех! :good:
-
Налага се да се помисли за по-сериозно осветление.
Старата плафониера с 2х40W се замени с 12 лунички х 50W
или общо вече разполагаме с 600W осветление. Ефекта е чувствителен.
(http://www.prikachi.com/images/260/6056260H.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/264/6056264z.jpg)
-
Проверка на нивелацията преди да се премине към следващата процедура:
(http://www.prikachi.com/images/272/6056272X.jpg)
-
На този етап размерите на масата са 200 х 300 см.
Аз съм 97кг,дали ще ме издържи :lol: :lol: :lol:
Страхотна става :good: :good: :good:
Какви размери има масата?
-
... общо вече разполагаме с 600W осветление. Ефектът е чувствителен.
Аз имам подобни осветителни тела и с времето правят кафяви петна по тавана точно над всяка луничка - топлината е толкова силна, че латексът на тавана изгаря. В момента мисля за някакво сваляне по-ниско на цялото тяло...
-
Вярно е ! Доста нагряват. Но монтирах реостатно копче.
Така, че мога да ги намалявам или усилвам когато поискам.
-
Страхотно! Изпипваш нещата, макетът ти ще е един от най-добрите сигурно, щом още на този етап си такъв перфекционист! :hi:
Реостатът ти, между другото може и да не издържи на такава мощност, имай го впредвид.Повечето не издържат дълго на 5-6 лампи с нажежаема жичка от по 60 вата, а тук говорим за двойна мощност, кажи - речи. :)
-
Специално в магазина поисках модел, който да издържа поне 600W мощност.
Те ми препоръчака този модел, за който гарантираха, че издържал до 800 W
(или поне така пише на опаковката му). А бе, като изгори, ще го сменя пак с нов.
-
Ако е електронен не би трябвало да има проблеми.
-
Започва лепенето на листове от корк с дебелина 3 мм.
За целта използвам лепило "Прома". Малко бавно става, но пък
като изсъхне много здраво се получава. За ацетоновите изпарения
няма да споменавам. Един месец ходих, като дрогиран.
(http://www.prikachi.com/images/277/6056277U.jpg)
-
Нанася се двустранно с четка :
(http://www.prikachi.com/images/280/6056280Z.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/283/6056283p.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/285/6056285J.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/288/6056288D.jpg)
-
Равномерно се разстила с шпатула, за да се получи тънък филм :
(http://www.prikachi.com/images/293/6056293y.jpg)
-
След 15 мин. изчакване двете повърхности се залепят.
За по сигурно и равномерно прилепване използвам валяк.
(http://www.prikachi.com/images/300/6056300J.jpg)
-
Основата от корк вече е готова :
(http://www.prikachi.com/images/312/6056312i.jpg)
Оразмерявам "релефа" на гърба на плота, за да се улеснява пробиването в
по-късен етап :
(http://www.prikachi.com/images/316/6056316V.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/318/6056318V.jpg)
-
След предварителното пробно редене на релсите обаче се
установи, че площа се оказва малка за замислената конфигурация.
(http://www.prikachi.com/images/323/6056323f.jpg)
-
След прекараната безсънна нощ в напразни опити,
решавам, че масата трябва да бъде разширена на дължина и ширина.
Това обаче се оказа по-трудно от първоначалното сглобяване и ми отне
близо два месеца.
-
Яко си се надрусал с тая Прома... не е ацетон в нея, а толуол... Заради толуола има замайващ ефект, заради него циганетата дишат лепило... :spiteful: Абе беше ацетон, щеше да пееш... Ама занапред ще си знаеш - където се ползва Прома и подобни лепила, задължително се прави повишена вентилация.. Иначе глава дрънчи... :blush2:
-
А коркът на каква цена си го взел и откъде? ;)
-
Корка ми е подарък от един приятел дистрибутор.
Иначе знам че върви около 7-8 лв. квадрата.
-
...защото съм виждал в плевенския "Практикер" и помня че беше доста по-скъп. :yes:
Значи трябва да го търся от някъде другаде.
-
Корковата къща в София. Намира се на ул. Раковска, в близост до Сточна гара.
-
Почти цялата процедура се повтори отново, за да мога да снаддам
масата с още няколко десетки сантиметра в двете посоки :
(http://www.prikachi.com/images/331/6056331v.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/334/6056334v.jpg)
-
Крайните размери на масата вече са : 351,5 х 241,5 см.
В резултат на което вече разполагаме с площ от близо 8,5 кв.м.
Бяха изразходвани 6 кг. "Прома" за залепване на корковата основа.
-
За допълнително укрепване и стабилност се наложи и да се монтират
още 6 крака. Така общият им брой стана 15 бр.
(http://www.prikachi.com/images/344/6056344y.jpg)
"Гора" от крака !
(http://www.prikachi.com/images/348/6056348o.jpg)
-
Препоръчвам ти да предвидиш по средата подвижен капак, за да можеш при нужда да работиш лесно в средната част на бъдещия макет. Иначе ще е доста трудна коя и да е монипулация на това място. Моят опит поне е такъв, а болките в гърба го потвърждават... :hi:
-
Малии, блазе ти!За такова помещение човек убивам!Аз снощи се качвах в моята бърлога(дето щях да сглабям макета) и се убедих, че там е невъзможно да се направи свестен макет в НО, а за друг мащаб ми е късно, а и нямам мерак.По-добре кашонен колекционер в НО, отколкото макет в друг мащаб...А тази коркова къща ще я посетя обезателно, когато се засиля към София. :good:
Поздравления!Става супер!Сега ще наблегнеш на приятната част, тоест истинския моделизъм.До сега си дърводелствал. :good: :yes:
А за капака Владо е прав. :good:
(http://img121.imageshack.us/img121/642/96194197.th.jpg) (http://img121.imageshack.us/i/96194197.jpg/)
Ето линк със останалите снимки:
http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?lang=1&id=3671&sort=&page=2
Сигурно ви е омръзнало да го давам все него за пример, но не съм виждал нищо по-добро(дано някои колеги не се засегнат ::)). :hi:
-
Пробно редене на предгаровото коловозно развитие.
Разбира се нещата са все още в много суров вид и ще търпят още корекции.
1. Южна гара - поглед от запад на изток:
(http://www.prikachi.com/images/357/6056357E.jpg)
2. Южна гара - поглед от изток на запад:
(http://www.prikachi.com/images/359/6056359F.jpg)
3. Северна тара - поглед от изток на запад:
(http://www.prikachi.com/images/363/6056363m.jpg)
4. Общ изглед - поглед от северозапад към югоизток:
(http://www.prikachi.com/images/367/6056367A.jpg)
-
:good: :drinks:
-
Страхотни гари!Ама така е, когато има място... ::).Колко метра релси ще слагаш общо, или не си ги смятал? :hi:
-
Добре изпипано.
Поздрави.
:drinks:
-
Йонко , браво , личи си меракът !!
Единственото , което малко ме смущава , са каточели късите коловози -
дали не е късно входните стрелки да ги направиш в крива или пък да ползваш тройни ?
И така не е зле ,
респект !
-
Йонко , браво , личи си меракът !!
Единственото , което малко ме смущава , са каточели късите коловози -
дали не е късно входните стрелки да ги направиш в крива или пък да ползваш тройни ?
И така не е зле ,
респект !
Мислех по този въпрос, но като вече съм накупил 30 бр. прави срелки, как сега да давам пари пак и за криви. Иначе забележката ти е уместна. Но и така сега предгаровите коловози са с дължини около 120 - 140 см.
-
Ако си 2 и 3-та епоха трябва да ти стигне тази дължина.
-
Ако си 2 и 3-та епоха трябва да ти стигне тази дължина.
Хах, ще търкаля любимите ми двуосни товарни вагони! :good:
-
Използвания релсов материал е само Т-профил с 2,5 мм височина на PIKO и ROCO.
До момента общата им дължина на релсите вече надхвърля 30 м. и вероятно скоро ще подмине и 40 м.
(http://www.prikachi.com/images/352/6056352U.jpg)
-
Темата е отново актуална.
Снимките са вече видими и на места допълнени.
(http://www.prikachi.com/images/380/6056380m.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/384/6056384R.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/391/6056391r.jpg)
-
Кой е тоя урунгел на 2-та снимка ве ,Ричи.Загрозява гледката :spiteful: ;D
-
Мисля, че беше някой от членовете на пловдивската група.
;) :pleasantry: ;)
Снимката е сложена заради сградата, която ме впечатли.
-
Цялата махала се изреди да види,
аджеба какво става, че вечер до
никое време избата свети !
;D :nyam: ;D
(http://www.prikachi.com/images/403/6056403h.jpg)
-
Поздравления! Става все по-хубаво :)
-
Има напредък, браво. Кога ли и аз ще почна моя.
-
Браво
-
еее , Ричи - давай ги тия виадукти !!
-
Сташна работа !
:hi: :yes:
-
продължавай в същия дух :drinks:
-
А това цялото помещение ли е предвидено за макета?
-
А това цялото помещение ли е предвидено за макета?
Помещението е това - има го в първия пост:
(http://www.prikachi.com/images/193/6056193L.jpg)
-
Да де... мисълта ми беше дали цялото е посветено само за хобито? Ако да можеби щеше да е по-добре да го направиш по стената с плоскости по 1 метър широки и едни хууууууууууууууууууубави дъъъъъъъъъъъъъъъълги коловози :)
-
Идеята не е лоша, но масата за макета от година вече е готова.
Размерите й са 3,52 х 2,42 м.
(http://www.prikachi.com/images/367/6056367A.jpg)
-
А до къде я докара с макета?
-
А до къде я докара с макета?
Напредваме бавно. В момента правя витрина за подвижния състав
и сега разкроявам няколко плоскости. До края на месеца дано да
я приключа. Тогава ще покажа нови снимки.
-
Супер! :) Успешна работа! :good:
-
Междувременно успях да изровя едно клипче от есента :
http://vbox7.com/play:cd9c098b
-
Идеята не е лоша, но масата за макета от година вече е готова.
Ти пак не ти пречи да си пуснеш малко по-тесни плоскости по стената и някъде да свържеш с масата (ако я оставиш по средата на помещението)... Или пък в да залепиш масата до някоя стена и да продължиш пак с по-тесни плоскости и да опасаш всички стени (без тая с вратата). Просто имаш много място, а не го уползотворяваш пълноценно. Осен ако го пазиш за всички от форума с по биричка-две-три в ръка ;D
-
Наистина през последната година обсъдихме много идеи с
колегите и стигнахме до този вариант - голяма маса в центъра
на помещението до която да има достъп за работа от всички страни.
А стените ще се използват за витрини, рафтове и други подобни.
-
Да, но забележи Яско как хубаво си има и шкафове и витрини и т.н. Просто пускаш по стената едни 20-30см, които са предостатъчни за 2 коловоза, че и път за коли. А на такива дълги стени няма да е лоша гледка да се опне един влак с 20-30 вагона :) Под тея плотове могат да са ти шкафовете, над тях витрините. Просто си размисшлявам на глас, надявам се не се сърдиш :good:
-
Идеята е интересна.
Ще помислим по въпроса !
-
И аз за нещо такова си мислих - това трасе, което опасва стените може да ти е междугарие. А на някоя от стените една малка гара или спирка. Оф, спирам, че и аз почнах да генерирам идеи ... :sarcastic:
-
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634144494603392285.jpg) (http://bgphoto.net/photos/37794/o634144494565415759.jpg) (http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=8415417) (http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=8415416)
Мястото с което разполагаш си е направо за завиждане.Използвай го на МАКС.
-
...dispatcher...
...както и стремежът да се показва максимално красотата на хобито, още през пролетта започнах да подготвям идеен проект и пристъпих към изпълнение на отдавна замислената витрина за моделите на подвижния състав.
Винаги съм смятал, че макета и витрината за моделите вървят задължително и неотменно
ръка за ръка, т.е. заедно. С други думи : едното не може без другото. Макет без витрина е все едно компютър без монитор.
-
Предвид горното, както и специфичните изисквания на мястото и помещението изработването и монтажа на корпуса отнеха близо 4 месеца.
С помоща на приятел дърводелец беше постигнато ето вече това достатъчно високо и задоволително качество и ниво на изпълнение на сглобката и свъзването на детайлите.
-
Макета и витрината- ръка за ръка-добре казано!
-
(http://www.prikachi.com/images/248/2628248t.jpg)
15 стелажа с дължина по 200 см.
-
Малий, не си поплюваш ти. Винаги работиш с голям размах. Успех! :good:
-
Необходимите материали за светодиодното осветление :
(http://www.prikachi.com/images/257/2628257m.jpg)
Използвана е 30 м. лента с 1800 бр. диода и масимална мощност 144W
-
Залепват се бързо и точно:
(http://www.prikachi.com/images/277/2628277r.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/281/2628281d.jpg)
-
Не заемат никакво място и могат да се режат на различни дължини.
Нямам търпение за първата проба:
(http://www.prikachi.com/images/284/2628284l.jpg)
-
За подсилване на ефекта, в последния момент се взе решение за монтиране и на огледала:
(http://www.prikachi.com/images/289/2628289S.jpg)
Залепват се със специално монтажно лепило и след 24 ч. придобиват пълна здравена.
(http://www.prikachi.com/images/296/2628296k.jpg)
-
Окончателните габаритни размери са : 216 х 166 см.
(http://www.prikachi.com/images/979/2618979p.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/303/2628303b.jpg)
-
Време е GeoLine на Roco да заемат местата си :
(http://www.prikachi.com/images/314/2628314O.jpg)
Използвани са общо 150 бр. релси по 200 мм.
-
Честито!!!
Със здраве да я пълниш и бързо да ти ...отеснее!!!
:hi: ;D ;D ;D
В тази стая не беше ли макета ти? :scratch_ones_head: ..или аз съм се объркал от празната маса. :pardon:
-
(http://www.prikachi.com/images/321/2628321v.jpg)
Красота !
Пълния блясък може да се усети само на живо !
Снимката е по-скоро бегло изображение на шедьовъра !
А преживяването може да се сравни само с посещението
на Айфеловата кула !
-
Наред с проблема с големите габарити, друго неудобство на монтажа, е че се наложи
предварително да се "разчисти терена" , т.е. всичко което беше до момента наредено
по масата за макета, да се махне, за да може витрината с общо тегло от 120 кг. да
се сглоби, изправи и монтира на стената. Радвам се, че операцията завърши благополучно !
Благодаря на всички за оказаната физическа помощ при монтажа на конструкцията !
Дано да Ви хареса !
-
За подсилване на ефекта, ето малко видео :
http://vbox7.com/play:08d715eb
-
Както казва Памбос: Стра'отно!
Поздравления, Йонко! Наистина е станало отлично! Много влакове и успехи в моделирането! :good:
-
Малееее, направо немам думи.... :clapping: :clapping: :clapping:
Такова нещо дори на снимка не съм виждал... :good: :good: :good:
Мога само благородно да ти завиждам и за витрината, и за съдържанието и... :spiteful: :spiteful:
Не ми се мисли какви чудеса ще сътвориш на масата... :spiteful: :spiteful:
Успех!!! :hi: :hi: :hi:
-
Здр , Йонко ,
оня ден си мислех ,че отдавна нищо ново по макета ти , а ти с витражи ми се занимаваш :) Чревоугодник !! Идеално е !! Но бих махнал огледалата - по-скоро нещо небесно..
-
Така, така... Давай смело напред :good:
-
Поздравления за красивите витрини!
Аз имам, но ти явно нямаш притеснения за праха, който ще се трупа във витрините без врати!
Нямаше ли начин някак си плъзгащи врати да сложиш!
Още веднъж: :good:
-
Има плъзгащи врати-гледай внимателно клипа :pleasantry:
-
Много добре. Пожелавам ти още една по-голяма от тази пълна с влакове. :hi:
-
Има плъзгащи врати-гледай внимателно клипа :pleasantry:
Пфу, пак съм в издънка!
Аз гледах снимките, ама до клипа не стигнах! :blush2:
:hi:
-
Браво! :good:
Поздравления за красивата витрина! :drinks:
-
Уааа,уникално е станало....Страхотия,пожелавам ти в най-скоро време и масата да заблести така. :clapping: :yahoo: :hi:
-
Е таз "витринка" направо ме разби!!! Даже половинката ме карА да й я показвам няколко пъти.
Пичове, абе дали само аз също искам такава?!?
Още веднъж - БРАВОС! :good: :good: :good:
-
Не си, не си само ти :haha:
-
Благодаря на всички за суперлативите !
Радвам се, че ви харесва ! Дори и под такава форма
хобито ни доставя радост ! И няма да е само това !
Ще има още изненади ! Само търпение да имате.
Действително витрината е с плъзгащи стъкла - 4 мм.
Само тази "екстра" ми струваше 1,5 мес. забавяне, тъй
като се оказа, че с големите си размери стъклата стават
прекалено тежки и трудно подвижни по обикновенния начин.
За целта беше проектиран и специално по поръчка изработен
плъзгащ - релсов механизъм за основата им. Състоящ се от
алуминиеви профили и вградени по 3 бр. ролки във всяко от двете
стъкла. След смазване със силиконова смазка, сега се движат леко,
като перца. Днес смятам да мотнирам дръжките и заключващия механизъм.
-
Благодаря на всички за суперлативите !
Радвам се, че ви харесва ! Дори и под такава форма
хобито ни доставя радост ! И няма да е само това !
Ще има още изненади ! Само търпение да имате.
Действително витрината е с плъзгащи стъкла - 4 мм.
Само тази "екстра" ми струваше 1,5 мес. забавяне, тъй
като се оказа, че с големите си размери стъклата стават
прекалено тежки и трудно подвижни по обикновенния начин.
За целта беше проектиран и специално по поръчка изработен
плъзгащ - релсов механизъм за основата им. Състоящ се от
алуминиеви профили и вградени по 3 бр. ролки във всяко от двете
стъкла. След смазване със силиконова смазка, сега се движат леко,
като перца. Днес смятам да мотнирам дръжките и заключващия механизъм.
Хах...това е много важна информация! :hi:
Тъй като мойта скромна витрина отдавна е отесняла, замислях нещо ново (само че сам с помощта на чеТТник ) да правя и се чудех как да реша проблема с плъзгането на тежките стъкла. До сегашната витрина (пак сам си я правих) бе с клапваща витрина, нещо като маса пред стелажчетата става, но не е много удачна конструкция.
Това обаче с алуминиевата рамка на ролки си е направо точното решение!
;D :hi: ;D ;D ;D :good:
-
:hi: Nota 10
-
:good: :good: Йонко поздравления и от нас!
Витрината наистина е станала отлично.
Пожелажаме ти успехи в моделирането и много нови влакове.
:yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo:
-
Малко пробно редене на релси :
(http://www.prikachi.com/images/765/3091765h.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/766/3091766I.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/769/3091769B.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/770/3091770o.jpg)
-
Браво, Йонко! Ще стане супер. Сигурен съм.
Успех! :good:
-
:clapping:
-
БРАВО и от мен. И аз чакам с нетърпение да видя крайния резултат. :good: :pogranichnik:
-
Според мен добро коловозно развитие. Преди да си фиксирал релсовия път помисли за многоетажно развитие на макета. На такава плоскост с тия размери могат да станат чудеса. Успех!
:drinks: :drinks: :drinks:
-
Браво! :clapping:
Продължавай в същия дух! :good:
-
Разбира се !
На първата снимка ясно се вижда шаблона, който съм подготвил и по който
смятам да изрежа от фазер естакадата за второто ниво. За което, като идея
и основно черпя вдъхновение от типов план на Нох и макета на чешкия колега
или нещо подобно - с доработване от моя страна:
http://www.noch.de/pictures/PDFs/Gleisplaene/81610_Mittenwald_2010_1.pdf
и
http://www.youtube.com/watch?v=jyBKm_oqGdE
Според мен добро коловозно развитие. Преди да си фиксирал релсовия път помисли за многоетажно развитие на макета. На такава плоскост с тия размери могат да станат чудеса. Успех!
:drinks: :drinks: :drinks:
-
Вярно е ! Доста нагряват. Но монтирах реостатно копче.
Така, че мога да ги намалявам или усилвам когато поискам.
, може би най лесно ще ти е да вземеш крушки , нови, но вече с лед, а не халогенни, няма нагряване и по малко консумация
-
Какъв лед ...какви хладилници??? :haha: :haha: :haha:
Но ако го напишеш LED, или светодиодни осветители, май вече ще е ясно, че хладилника тук няма място!!!
:hi: :lol: ;D
-
не лед, обикновен, led zeppelin, така да се каже ;D
-
След дълго протакане и неоправдано забавяне, въпросния шаблон от вестници
беше вниманелно свален от масата и още по-внимателно фиксиран с книжно
тиксо към фазерната плоскост. Която пък беше докарана на покрива на колата
на един познат (няма моя покрив да си надраскам я :spiteful:). Изненадващо
обаче се оказа, че е малко късичка за целта, та се наложи импровизирайки да
я леко снаддам с парче изрязано от вътрешността й:
(http://www.prikachi.com/images/643/3303643f.jpg)
Използвам елементарна техника от ученическите години - копиране с молив на
контурите на шаблона върху фазера, след което се премахва вестника и се изрязва
със зегето. Неравностите по ръбовете се изглаждат с нормална пила и всичките накрая
прах и стърготини се забърсват с влажна гъбичка. В крайна сметка резултата е следния:
(http://www.prikachi.com/images/657/3303657M.jpg)
Подложните "ленти" от фазер за оформяне на естакадата към второто ниво
вече са готови за разполагане върху масата на макета.
-
(http://www.prikachi.com/images/726/3320726N.jpg)
За замислените изкачвания и спускания, най-вероятно стандартните
прави и криви на PIKO няма вече да съвпаднат на старите си места,
така че ще продължим с гъвкавите на ROCO.
Добре, че в склада има от всичко.
-
Добро начало. И според мен флексовете са по добро решение.
Успех в строителството.
:yes: :yes:
:drinks: :drinks:
-
Естакади, естакади, свят да ти се завие !
:wacko:
Ако разполагах с малко повече време всичко това щеше
да стане не за 7 месеца, а за 7 дни. Но това е положението.
(http://www.prikachi.com/images/155/4013155L.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/157/4013157B.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/159/4013159X.jpg)
Тук обазно съм показал, къде ще има мостове :
(http://www.prikachi.com/images/161/4013161B.jpg)
Замъка с малката гара ще бъдат тук на живописен хълм:
(http://www.prikachi.com/images/163/4013163K.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/165/4013165H.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/167/4013167A.jpg)
-
Ричи, става много хубаво! Поздравления! :good:
-
:thank_you:
Ричи, става много хубаво! Поздравления! :good:
-
Ухаааааааааааааа.
Екстра е.
На по-често захранване да подаваш по трасето за да спестиш главоболиля и чакам с нетърпение ъпдейт по темата
-
Браво! :hi:
Чакам с нетърпение продължението! :yes:
С какви релси работиш?
-
:good:много е добро :drinks:
-
Всички релси са Т-профил, 2,5мм:
PIKO - прави, криви и стрелки;
ROCO - флексове.
Браво! :hi:
Чакам с нетърпение продължението! :yes:
С какви релси работиш?
-
Good job!
-
Vă mulţumim !
Good job!
-
След прекарания бурен уикенд, реших отново да
преосмисля част от концепцията си за релсовото
развитие ! В тази връзка, като проиритет беше изведено
развитието на макета във височина. Това от своя
страна налага и неизбежната промяна на релсовото развитие
на трето (вътрешното) трасе. С риск да разочаровам част
от феновете, реших да разваля виадуктите и на тяхно място
да установя частични спирали, като по този начин ми се
открива възможност да направя северната гара изцяло на
горното ниво, а вече съществуващите 4 коловоза на
периферните трасета ще станат "подземни".
(http://www.prikachi.com/images/408/4120408y.jpg)
-
Така де.. Най-доброто проектиране на релсово развитие е практическото - върху макета. Редиш, разваляш, правиш, преправяш... :hi:
-
Оформяне на подложката за призмата.
Бързо, лесно и достъпно.
(http://www.prikachi.com/images/70/4272070c.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/72/4272072Q.jpg)
-
Браво! Успех в правенето на макета и много приятни моменти! :) А от какъв точно матреал е подложката? Че много ми харесва... :)
-
Подложката е от 2 мм. коркова лента.
Само там е истината, всичко друго е компромис !
А като за начало, пък това "упражнение" се
наложи да го повторим 23 пъти за един уикенд.
(http://www.prikachi.com/images/78/4304078Y.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/99/4304099H.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/102/4304102M.jpg)
-
А откъде да си я взема? :)
-
Търси т. нар. Коркови къщи или иначе казано магазини, където се продава корк на листа, парчета и пр. видове. :yes:
-
Мерси. :hi:
-
В Бриколаж го има навито на руло.
-
Или на бул. ген. Тотлебен между бул.инж,Иван Гешов и ул.Софийски герой ,в посока Княжево , от ляво. Мисля , че даже има и промоции.
-
Успешно прилагам възприетата технология от колегата NoHaB
за фиксиране на релсовия път. Използвам слабо разредено С 200, като
лепя едновременно и подложката и самата релса. След 24 ч. достига
пълната здравина и не се налага допълнително използване на пирончета
или видии.
(http://www.prikachi.com/images/465/4306465U.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/466/4306466b.jpg)
-
Еее, бравос, тая технология на лепене ще ми спести коване на 384 пирончета и толкова дупки 0.8мм в 6мм-ров HDF повечето на "терсене" място. :good: Само сподели пропорцията на лепилото с водата, моля!
-
Използваната пропорция при разреждането на
лепилото с вода е приблизително 4:1 части.
-
Много яко става браво а само да питам релсите плътно ли си ги захванал или има луфт между тях питам не за друго ами защото един познат така се прецака и лятото като стана яката жега и на някои места релсите станаха на макарони та се наложи доста да се занимава за да го оправи
-
Мисля, че ги е запепил плътно, но ако има много малко луфт, като преминава влакчето трака като истинско. :)
-
Де да ти имах късмета- да имам повече място у нас. :good: Супер макетче ще стане! :yes: :yes: :yes:
-
Мисля, че ги е запепил плътно, но ако има много малко луфт, като преминава влакчето трака като истинско. :)
Ами и аз така видях от снимките но след време ще окаже влияние според мене нищо че макета е в подземие (ако правилно съм разбрал) и ще е много жалко такъв голям макет да се налга да се развали макар и частично за да се скъсяват релсите.На макета на моя познат релсите още първото лято след като ги фиксира му се набраха.Та трябваше да ги реже на места макар и с по милиметър ...и нови дупки в масата за добър контакт с жици и избощо много е кофти.Та понеже на пича не му е малък макета и за това го питах да не си хапе после дупето.
-
Луфтове правим всякъкви - и големи и малки.
Някъде неволно, а другаде съвсем съзнателно.
Помещението е климатизирано и температурата
в него целогодишно е 22.5 градуса. Така, че
не очаквам изненади от температурни разширения
или свивания на релсовия път.
-
....На по-често захранване да подаваш по трасето за да спестиш главоболиля....
Ето, че дойде време да приложа на практика скромните си електротехнически умения.
По препоръка на по-вещите в материята, както и по собствено убеждение,
започнах да правя захранването на трасето. Пускам кабел на участъци през
около 100 см. , за да елеминираме бъдещи проблеми от прекъсвания.
Правим отворите максимално близко до релсата с 2.5 мм бургия. Използвам
многожилен проводник 0.25 мм2. Работата е доста пипкава и бавно напредва.
(http://www.prikachi.com/images/821/5622821o.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/817/5622817H.jpg)
-
Абсолютно всички производители препоръчват да се дублира захранването през няколко релси. Дори и Мерклин за променливотоковото. Но Ганьо е вечно по-умен и опозиция на всичко... :no: Който сега си "губи" време, после ще му е мирна главата. :drinks: :hi:
-
Бравос ritchie! :good: Търпение, не се отказвай от дублажите на захранването! Аз съм 2-3 дни пред теб и днес тествах трасето /15м с 12 захранващи точки/ за сефте. Еее, рахат си е...20 обиколки го чакам да примигне някъде лока, ама не, върви като в купа с масло! ;D
-
Тази процедура еднаква ли е за дигитално и аналогово трасе или има разлики при направата?
-
Тази процедура еднаква ли е за дигитално и аналогово трасе или има разлики при направата?
Мисля че е добра идея да се отвори тема като "Захранване на трасето" и там да обменяме опит. Ще е полезно и за начинаещите а и щото е и важна стъпка в макета. А "мастърс-ъф-токове" - тук дал господ! :)
-
Въпреки, че не се виждат отгоре, всички висящи кабели отдолу
се закрепват грижливо с горещо лепило за гърба на масата.
Така става по пригледно за работа.
(http://www.prikachi.com/images/711/4391711r.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/727/4391727k.jpg)
-
Тази процедура еднаква ли е за дигитално и аналогово трасе или има разлики при направата?
И аз се присъединявам към питането. Някои знаещ да каже.
-
Не би трябвало да има! Освен в случаите, в които се налага обръщане на посоката. Тогава при дигитално се слага модул обръщателно ухо (не работи в аналогов режим) - http://2007.railwaypassion.com/?cid=89&NewsId=10, а при аналогово има друг способи (http://2007.railwaypassion.com/?cid=90&NewsId=29 - за съжаление схемите липсват).
-
Нали знаеш че след време отдолу ще замяза на паяжина от жици и кой ток де влязъл и де излязъл...надявам се да си ги помниш. :)
-
Както казваше прабаба ми :
"Пробата е най-важната част от монтажа !"
След направените изпитания, констатацията е,
че абсолютно никаде не прекъсва :
http://vbox7.com/play:386287e29e
За съжаление записа не е от най-качествените,
но с китайска сапунерка толкова.
-
:good: :good: :ok:
-
Тези бурканчета с какво ли са пълни ?!
(http://www.prikachi.com/images/280/4428280J.jpg)
Не изглежда на морска сол ?! Не е и ориз ?!
Ще трябва да ги отворим, за да проверим !
(http://www.prikachi.com/images/282/4428282y.jpg)
Грешка няма ! Не са ме метнали в магазина !
А и срока на годност е до 2112 г. Значи е някакъв пясък !
(http://www.prikachi.com/images/283/4428283H.jpg)
Започваме първо пробно полагане на баластрата.
Не е много досадно занимание, както споделят част от колегите.
По-скоро е скучно и еднообразно, а и напредва доста бавно.
(http://www.prikachi.com/images/284/4428284J.jpg)
Не мога обаче да преценя дали темпото ми е бързо или бавно ?!
За 1 ч. и 30 мин. положих и оформих 50 см. Обнадежден съм !
(http://www.prikachi.com/images/285/4428285i.jpg)
С тази скорост до 2042 г. ще съм напълно готов.
След това почвам с капкомера !
-
EEE, не е чак толкова бавно - като започнеш ще видиш , че бързо става .Така е и с изработката на контактната мрежа.
-
По отношение на контактната мрежа изразявам резерви... :pardon:
-
А когато доставките на строителни материали за обекта закъсняват,
използваме времето за доокомплектоване на витрината с подвижния състав.
(http://www.prikachi.com/images/82/4429082J.jpg)
-
Абе не знам колко време отнема ама знам, че баласта е последното нещо дето се слага на един макет.Щото слагаш редиш лепиш и после хоп ГРЕДА тва не му е мястото тука ама ми трябва място за това ама ей тоя светофор знак бариера трева дърво сграда ограда сега как да го натъманя и се почва едно къртене и натъманяване ае мноо пипкава история.А ако всичко се сложи на място и се види кое къде е да не говориме ако и се състаряват сгради перони релси и т.н. което е мега мацаница но нали искаме макета да ни е реален обаче понеже не сме имали търпение и хей на имаме си баласт ама сега някак си той пречи и сега как да го оправя това и после как да го нагодя, ей това е работа за хора без работа. !!! Брао мъжки давай реди баласт преди всичко... и наистина към 2042 година ще го завършиш тоя макет.
-
Да, хубавите работи бавно стават...
Затова трябва да се заредиш с повече търпение и ще стане.
Когато правих моя макет, полагането на баластрата беше най-пипкавата и бавна работа.
Беше ми писнало по едно време, обаче после като стане - голям кеф!!!
Само не разбрах дали си приключил с токовете???
Не видях дали си слагал машинки на стрелките и жиците към тях???
Въпреки, че във видеото ми се стори, че стрелките се превключват....
-
Само не разбрах дали си приключил с токовете???
Не видях дали си слагал машинки на стрелките и жиците към тях???
Въпреки, че във видеото ми се стори, че стрелките се превключват....
Със захранванията на двете овални трасета и гаровите коловози приключих.
Машинките на стрелките предвиждам в по-късен етап да се монтират.
Подготвил съм за тях само отворите за лостовете им.
Сега започнах с баластрата на коловозите на северната гара, защото те по
план ще са "подземни" и за предстоящото им "покриване" с плоскост е необходимо
да си открия фронт за действие, защото в последващия етап достъпът до тях за работа
ще е силно ограничен.
-
Абе не знам колко време отнема ама знам, че баласта е последното нещо дето се слага на един макет.Щото слагаш редиш лепиш и после хоп ГРЕДА тва не му е мястото тука ама ми трябва място за това ама ей тоя светофор знак бариера трева дърво сграда ограда сега как да го натъманя и се почва едно къртене и натъманяване ае мноо пипкава история.А ако всичко се сложи на място и се види кое къде е да не говориме ако и се състаряват сгради перони релси и т.н. което е мега мацаница но нали искаме макета да ни е реален обаче понеже не сме имали търпение и хей на имаме си баласт ама сега някак си той пречи и сега как да го оправя това и после как да го нагодя, ей това е работа за хора без работа. !!! Брао мъжки давай реди баласт преди всичко... и наистина към 2042 година ще го завършиш тоя макет.
Това все едно не съм го прочел.
Акъл приемам само от колеги, които са показали,
че са постигнали повече от мен в моделизма.
-
Сега започнах с баластрата на коловозите на северната гара, защото те по
план ще са "подземни" и за предстоящото им "покриване" с плоскост е необходимо
да си открия фронт за действие, защото в последващия етап достъпът до тях за работа
ще е силно ограничен.
Колега, не ти знам крайния проект и дали ще има видимост към тази подземна гара, но ако няма да има, занимавката ти с баластиране там, призми, скриване на жици и т.н. ще е чиста загуба на време, сили и средства. Дори в най-големите и добре направени макети по света "подземните нива", "скритите гари" и т.н. са абсолютно неоформени! Виж рекламните клипове на макетите в Хамбург, Берлин и др.
Съвет от мен, ако приемеш: Ако не си завършил с електрическата част и не си проверил всичко как работи /включително задвижване на стрелки/, баластирането /за да изглежда всичко по-бързо завършено и лъскаво/ в 99,9% от случаите ще те вкара в приключение! :hi:
-
баластирането за да изглежда всичко по-бързо завършено и лъскаво/ в 99,9% от случаите ще те вкара в приключение! :hi:
Тука Ripera e прав.И аз така ,докато чаках трева или други аксесоари по макета ,взех да баластирам.Голям зор беше след това докато на баластирания предварително участък ,издокарам тревата да изглежда добре.Разлепвах,късах,релси се поизкривиха,сменяй...Направи всички стрелки,сложи тревата,къде ще има прелези,гаровите перони.
Виж първи коловоз-баласта е сложен преди перона и как грозно се вижда корка отдолу.Защото съобразявах перона по баласта,а не обратно :fool: ;DЕдин път залепиш ли го-ако трябва промяна на участък от 7 см.,може да се наложи да смениш 7 релси G231 :hi:
(http://i54.tinypic.com/2akidtf.jpg)
-
Човекът си е направил организация , вие му се нахвърлихте - споко ве ! Ако има грешка - ще си я оправи .
Аз лично съм сигурен ,че това ще е един от многото хубави макети и нямам търпение да му отида на гости с един средно голям куфар , пълен с познайте какво ?
-
Йонко, ако позволиш и аз да изразя мнение, също смятам, че ще береш ядове с тоя предварително положен баласт. Разсъжденията са ми в две посоки:
- споменаваш, че тези коловози ще са подземни - Че за какво ти е тогава да ги баластираш?
- ако все пак не са съвсем подземни и ще се виждат (показват), то тогава, според мен, трябва да се сложи всичко останало - перони, трев, сигнализаци, осветителни тела, пешеходни преминавания ако ги има и чак тогава баласта. Поне аз така правя!
Успех с макета! Поне засега става перфектен! :)
-
Адриане, никой не му се нахвърля. Просто го съветваме, че бърка технологичния ред.
Отделно мога да кажа, че когато баластът застъпва отгоре тревата покрай линията изглежда много по-реално и добре, отколкото обратното. Ако сложиш баласта и после нагаждаш тревата по него, вероятността призмата да ти изглежда като "заводска" /тоест, пластмасова - вградена към релсите/ е много по-голяма. Защото се получава рязка граница между двете. А и дето muncho казва - допълнително време- и нервигубещите занимавки с нагаждането им... :drinks:
P.S. Бързането с баласта в жп моделизма много ми напомня с нашенския юруш при ремонт на улици. Дай набързо да напляскаме асфалта, че да отчетем дейност... И после се почва: Ееее, да го е`а, тука требеше да мине водопровода! Еее, тука требеше да минат кабелите... Ее, тука требеше да има канализация... И става еднаааааа... :blush2:
-
Спокойно ! Без излишни притеснения !
Всяка "технологична стъпка" по този макет е консултирана
и указана от светилата в тази "наука". Няма да им казвам
имената, за да не им правя реклама, но на всички те са известни.
Така, че преди да се предприеме, каквото и да било, са проучени
поне 3-4 потенциални алтернативи и е избрана най-удачната от тях.
В случая баластрирането така или иначе се налага, защото тези коловози
макар и "подземни" ще бъдат с осигурен достъп или "просвет" от страни по
примерен начин показан на снимката (от макета на Ст. Деянов).
(http://www.prikachi.com/images/543/4440543y.jpg)
-
Пропорцията се оказва много важна за доброто
и качествено слепване на частиците.
(http://www.prikachi.com/images/737/4544737y.jpg)
В буркан приготвяме около 600 мл. разтвор, като разтваряме
лепило С200 с вода в съотношение 1:2, капваме няколко капки
омекотител и накрая може да се прибавят и 2-3 капки веро за аромат.
;) Задължително се споменават и магическите думи, за да "хване" здраво.
Използам 50 кубикова спринцовка с дебела игла.
(http://www.prikachi.com/images/740/4544740O.jpg)
Операцията доставя несравнимо удоволствие, като работата върви бързо
и леко. Без да се бърза, с подготвителните действия, за залепването на
5,50 м. ми отне около 2 ч.
(http://www.prikachi.com/images/742/4544742j.jpg)
Въпреки, че слагам обилно и по много, като почти го "оливам",
качествената смес не се разлива настрани и изцяло попива.
Важно е да се спомене, че за случая най-подходящо е лепило от Русенския
Оргахим, което след изсъхване става прозрачно и не оставя типичните бели
следи, които наблюдаваме при други случай, как загрозяват повърхността на баластрата.
(http://www.prikachi.com/images/743/4544743j.jpg)
-
ако може да попитам защо слагаш Омекотител ::)
-
ако може да попитам защо слагаш Омекотител ::)
За да неутрализира повърхностното напрежение на водата и така субстанцията да прониква по лесно между баластрата :drinks:
-
И третия коловоз е вече готов !
:dance1: :ok: ;D
(http://www.prikachi.com/images/185/4692185V.jpg)
-
:clapping: супер става :good:
-
Вече и четвъртия е готов:
(http://www.prikachi.com/images/324/4775324f.jpg)
Внимателно почистваме с прахосмукачката всички незалепнали частици:
(http://www.prikachi.com/images/334/4775334S.jpg)
-
Перон ще има ли на тези коловози?
-
:lol: :good: :lol: още като видях снимките , си казах :
ей сега ще кацне някой извънземен и ще попита - къде ще сложиш пероните ? или - не трябва ли накрая да баластрираш !!
След което Ричи , за 24-ти път ще обясни ,че това са подземни коловози с 'просвет' отстрани :blink:
ей , големи сте !!
-
:lol: :lol: :lol: :lol:Ми майна ,забраям бе...1,2,3-я от коя страна бяха,тези ли са светлите,просветлите коловози.Гара се вижда там...Ричмънд да вземеш да туриш оная постройка на едно трупче,та да се сещаме,чИ пирон нема да има на тези пруги :lol: :hi:
-
Алеле майко!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:good:
-
Поспрете се малко и си спомнете за какво беше темата!
Dispatcher
-
Добре, че заваля малко, че да се скрием на сухо и да поработим,
че от разкарване на горе на долу, това лято не остана време за работа
по макета. И така след 3 месечно замразяване, инвеститора привика отново
на обекта строително монтажната бригада от фирмата за подземно строителство.
Резултатите не закъсняха:
В междурелсовото пространство бяха положени чимове с трева:
(http://www.prikachi.com/images/405/5133405D.jpg)
Мислех, да го изпълним с чамови трупчета, но се оказа, че по-удачно е
в случая да се използват шпилки с 6 мм. резба:
(http://www.prikachi.com/images/408/5133408G.jpg)
Подготвяне на каменен зид с арки и размер: 10 х 235 см:
(http://www.prikachi.com/images/416/5133416L.jpg)
На живо е доста по-ефектно:
(http://www.prikachi.com/images/428/5133428w.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/430/5133430o.jpg)
-
:hi: :drinks:
-
С 12 шпилки в 3 реда, плоскостта с размери 235 х 60 см.
и дебелина 8 мм. вече е "спъната" във всички посоки и е непоклатима.
(http://www.prikachi.com/images/732/5144732k.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/734/5144734s.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/735/5144735L.jpg)
-
Тревата на долния етаж според мен не трябва да е чисто зелена, нали не влиза много светлина и почти няма вода... :hi:
-
Предвидено е изкуствено осветление.
-
Необходими материали и инструменти за
упражнението в неделния следобед:
корк 2 мм. - 1,5 м2.
лепило "Прома" - 800 гр.
шпатула, четка, гумиран валяк и 2 часа време.
(http://www.prikachi.com/images/553/5195553t.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/568/5195568u.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/570/5195570O.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/576/5195576h.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/582/5195582K.jpg)
-
Малко съм разсеян и може да изпускам нещо , но не е ли по-добре долната гара с тези хубави арки да остане открита за да се вижда ?
-
Ричмънд,дали промата няма да втвърди корка?Той трябва да е еластичен и гъвкав,за да "обира" вибрациите...,седя и си размишлявам :)
-
Хм, въпросът на Мунчо е съвсем на място! /ако ще обменяме опит/ Ричи, опитай MOMENT Express или Standard за дърво. Лепи като змей, един зиг-заг по корка е предостатъчен, остава леко еластично и напълно прозрачно. Мирис и тровене - нула. Ни шпакла ни валяк ти требе.
-
:good:
-
C 200 също лепи добре , но малко е трудно докато засъхне .Лепил съм корк с хелметексово лепило и не се втвърди .
-
Дебелината от 2 мм (ако съм разбрал правилно) обезмисля полагането му под релсите.
За Н0 обикновенно се ползва 4/5 мм...и аз като Мунчо...седя и размишлявам... :blush2:
-
Може и да има някакво втвърдяване на корка, но то е пренебрежимо малко и е по скоро
само в долната, контактната повърхност. Нанасяния слой лепило е много тънък и не може много да попие в дълбочина. Да не забравяме, че този корк го слагам единствено за да покрия ПДЧ-то и да си улесня работата по закрепването на релсите, под които отново ще има коркова подложка за призмата, която също ще гаси вибрациите и т.н.т.
Ричмънд,дали промата няма да втвърди корка?Той трябва да е еластичен и гъвкав,за да "обира" вибрациите...,седя и си размишлявам :)
-
Такаа, това вече е приказка!
Успех и по-нататък!
;D ;D ;D
-
Привет на всички,относно 2мм корк закупих от Jumbo 3 листа 25 на 35 см в пакет, около 0,9кв. За призма използвам 0.5см от нова немска изолациа закупена от Praktiker с размери 1на1.5.Корка е 1.99лв,а изол. е 5.60лв.Това което прави ritchie е срахотно и заслужава само адмираций. :hi: :hi: :hi:
-
Решил си да наваксаш изоставането. Става добре. :good:
:drinks: :drinks: :drinks:
-
С цел повишанаве на мобилността и с оглед увеличаване на
функционалността, се взе решение и незабавно се пристъпи към
изпълнение на настоящото упражнение, а именно: досегашните "пети"
на краката на масата бяха успешно заменени с нови колелца.
Преди за преместването на огромния и вече доста тежък плод дори с
няколко сантиметра бяха необходими 4-5 човека, сега благодарение на
новото подобрение вече мога сам да движа масата като се наложи.
Така се увеличи достъпа до всички участъци и се освобождава повече
място в помещението.
(http://www.prikachi.com/images/932/5285932E.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/933/5285933u.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/934/5285934w.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/936/5285936E.jpg)
-
Ориентировъчно ето как ще изглеждат сводовите елементи на NOCH
за лицето на подземното ниво. Разбира се още е много рано за стабилен
(постоянен) монтаж. Предстои да им се напаснат старниците и де се
подравнят по височина, защото въпреки, че са от един производител и
дори и от една партида, се оказва, че няма два еднакви по височина и дължина !?!
(http://www.prikachi.com/images/942/5383942V.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/949/5383949n.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/957/5383957U.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/958/5383958M.jpg)
-
Помисли за възможността да са разглобяеми панели. Това заради чистенето на релсите. Иначе ще береш ядове, освен ако чистенето не става с почистващ вагон/самоходен почистващ модел. :good:
-
Въпреки известните ми колебания, се пристъпи към
изграждането на западната серпентина, която ще е
един от подходите към горнота ниво. Изненадващо
нещата започнаха да се напасват точно по мярка.
(http://www.prikachi.com/images/833/5414833P.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/834/5414834b.jpg)
-
Коловозно развитие на северната гара (второ ниво):
(http://www.prikachi.com/images/338/5445338H.jpg)
-
Лека-полека и тук нещата вървят в правилната посока!!!
Поздравления за търпението и старанието! :hi:
Ще очакваме и следаващите етапи. :yes:
-
Пробно редене на сградния фонд.
Подредбата на къщите се оказва не по-малко трудна задача,
от оформянето на трасето. За това още на този етап е необходимо
да се уточнят приблизително местата на постройките, за да не се
появят после проблеми с ландшафта.
(http://www.prikachi.com/images/941/5613941m.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/950/5613950X.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/956/5613956j.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/961/5613961q.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/971/5613971o.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/976/5613976C.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/981/5613981K.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/984/5613984U.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/999/5613999O.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/7/5614007R.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/19/5614019S.jpg)
-
(http://www.prikachi.com/images/52/5614052p.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/56/5614056l.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/58/5614058Y.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/63/5614063l.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/68/5614068f.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/69/5614069t.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/72/5614072F.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/76/5614076A.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/79/5614079U.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/81/5614081P.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/86/5614086a.jpg)
-
Браво, браво! Нещата се подреждат добре. И сградите са в много интересен стил :hi:!
-
Подкрепям мнението на Христо . Бая зор ще видиш с инфраструктурата , но ще се оправиш :)
Сградите се местят многократно , докато им се намери мястото :)
-
Дано купонът на Маите не прекрати работата по този обещаващ проект !
-
Няма няма, България е с два века назад имаме още време. :haha:
Поздравления за макета! :hi: Имаш и много хубави сгради! ;)
-
Точно така !
И мен това ме успокоява !
Няма няма, България е с два века назад имаме още време. :haha:
Поздравления за макета! :hi: Имаш и много хубави сгради! ;)
-
Браво ве Ричмънд,много кола,много нещо:) ,твоята маса на макета е толкова здрава,че вярвам да издържи без проблеми апокалипсиса :yes:
-
Здрава е и още как !!!
Само като се наведе от долу човек да погледне и
му настръхват косите: :blink: Безобидните на пръв поглед
дъски навсякъде са опасани с яки метални планки,
така че да издържа на поне 10-та степен по всички
възможни скали: :good:
(http://www.prikachi.com/images/939/5613939e.jpg)
-
Както повечето колеги са забелязали, напоследък производителите
не огигуряват достатъчно материал за въглищарниците, които предлагат.
Сигурно и при тях енергоизточниците да поскъпнали драстично. Поради
тази причина при оформянето на купчините с въглища се налага леко да
се побългарят нещата, но в добрия смисъл на думата. За целта предварително
се насипва подложка от подходящ инертен материал. В случая използвам баластра.
Добавеното количество е около 55,67 % от общия обем. Фиксира се отново с
разредено лепило С 200, което използвахме за баластровата призма. След засъхване
и втвърдяване вече тогава се полага същинския въглищен пласт, който покрива изцяло
подложката и върху него оформяме насипите. Отново обилно заливаме с лепило и след
24 ч. вече имаме пълен въглищарник, който можем да местим без да го разсипем.
(http://www.prikachi.com/images/465/5767465s.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/493/5767493t.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/495/5767495c.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/496/5767496F.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/499/5767499G.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/500/5767500h.jpg)
-
Те по хубави от Донбаските бе,Ричи идеално е станало :victory:
-
Щом пристигат от Германия, вероятно са от района на град Дортмунд,
Рурска област, провинция Северен Рейн-Вестфалия.
Обаче на едното брикетче забелязах да пише Made in China !
-
Заедно с крана на Аухаген и разположен до
западната товарителница.
(http://www.prikachi.com/images/660/6051660y.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/661/6051661n.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/675/6051675n.jpg)
-
:hi: :hi: :hi: :clapping: :clapping: :clapping: :drinks: :drinks: :drinks:
-
Подземното осветление вече е факт:
(http://www.prikachi.com/images/56/6056056J.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/64/6056064Q.jpg)
-
:good: :good: :good: :good: :good:
:hi: :hi: :hi:
-
Бавно - бавно и тука има напредък!!! :clapping:
-
Очевидно размера на един макет е определящ за неговия напредък !
Колкото той е по-голям, толкова напредъка е по бавен. Като се има
предвид, че с подземното ми ниво общата квадратура "набъбва" до 10 квадрата !
Друго щеше да е ако беше 120 х 90 см. ! До сега да съм го свършил отдавна
и пак към голям щях да гледам.
Бавно - бавно и тука има напредък!!! :clapping:
-
Добре ве ,Master :clapping:
-
Оформяне на пространството около депото:
(http://www.prikachi.com/images/744/6075744I.jpg)
-
Текат трескави приготовления за бирения фест :
(http://www.prikachi.com/images/100/6320100c.jpg)
-
Започна лепенето на релсите на второто ниво :
(http://www.prikachi.com/images/61/6661061q.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/62/6661062A.jpg)
-
Спомени от изминалото лято :
(http://www.prikachi.com/images/570/6721570l.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/516/6721516H.jpg)
-
Браво Ричи, става много добре. Имаш ли проблем със стрелките на пико , тъй като моите са същите аз имах проблем с овалните стрелки , по тях влаковете постоянно дерайлираха без видима причина, но после я открих и отстраних. Същото се отнася и за правите стрелки, но там процентно проблемите са много малко. :good:
-
Със стрелките на Пико нямам никакви проблеми, но съм използвал задължително само нови, Т-профил с височина 2,5 мм. Учудващо, но за нашите условия се оказват доста по-сполучливи от тези на Роко и затова ги препоръчвам.
-
Mercedes релсов UNIMOG:
(http://www.prikachi.com/images/991/7492991O.jpg)
Стар MAN от Нюрнберг:
(http://www.prikachi.com/images/997/7492997W.jpg)
Пожарната е в пълна готовност:
(http://www.prikachi.com/images/0/7493000K.jpg)
Автовозите на HERPA са на високо ниво:
(http://www.prikachi.com/images/11/7493011t.jpg)
контейнеровоз:
(http://www.prikachi.com/images/27/7493027l.jpg)
двама стари, но здрави работяги:
(http://www.prikachi.com/images/33/7493033y.jpg)
старите Бенцове още се държат:
(http://www.prikachi.com/images/36/7493036a.jpg)
През лятото без бира и автобусен транспорт за къде сме:
(http://www.prikachi.com/images/39/7493039A.jpg)
-
Няма замък без конюшня !
За осемте расови жребци вече има подслон !
(http://www.prikachi.com/images/988/7996988C.jpg)
-
Осветяване на контролен пост - бързо, лесно и удобно :
(http://www.prikachi.com/images/532/8077532T.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/537/8077537i.jpg)
(http://www.prikachi.com/images/538/8077538z.jpg)