RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering => Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control => Темата е започната от: OBB_Rh_2016 в 26 Февруари 2020, 23:51:16
-
Здравейте! Понеже нямам голям опит с декодерите... Имам няколко може би глупави въпросa .. Но ще съм благодарен ако ми помогнете.
Имам пиковски аналогов локомотив без глезда за декодери и т.н и един декодер разпоен от друг пиковски локомотив завършващ само на жичките без пинчета. По моите търсения модела мисля е esu lok pilot v4 но не съм много сигурен ;D Цялата идея е дали ще мога да го сложа на аналоговия локомотив? И коя жичка къде трябва да отиде?
(http://kachi-snimka.info/images-2013/opt1582753561s.jpg)
(http://kachi-snimka.info/images-2013/cqs1582753608o.jpg)
-
Не забравяй, че съгласно нормативите цветовете на проводниците са строго определени и гледай тези скици:
(https://www.modelrailforum.com/resources/DCC-Basics/le1014w.jpg)
(https://www.hornby.com/_assets/images/cache/autoxauto/236.jpg)
(https://gibitrains.pagesperso-orange.fr/automatisme/logique/images/wiring_diagram_lokpilot.png)
Моделът на дешифратора ти е необходим за софтуера.Всички дешифратори от този тип се свързват по един и същи наччин.
;D
-
Благодаря pach! А трябва ли да добавям нещо отделно или режа и запоявам ? И се надявам да не гръмне хаха :lol:
-
Дроселите оставящ при двигателя,
но кондензатора там го махаш задължително.
-
Здравейте! Понеже нямам голям опит с декодерите... Имам няколко може би глупави въпросa .. Но ще съм благодарен ако ми помогнете.
Имам пиковски аналогов локомотив без глезда за декодери и т.н и един декодер разпоен от друг пиковски локомотив завършващ само на жичките без пинчета. По моите търсения модела мисля е esu lok pilot v4 но не съм много сигурен ;D Цялата идея е дали ще мога да го сложа на аналоговия локомотив? И коя жичка къде трябва да отиде?
(http://kachi-snimka.info/images-2013/opt1582753561s.jpg)
(http://kachi-snimka.info/images-2013/cqs1582753608o.jpg)
Какъв точно е локомотивът, на който ще поставяш декодера (модел, арт.N)? Ако можеш публикувай снимка на платката...
-
Какъв точно е локомотивът, на който ще поставяш декодера (модел, арт.N)? Ако можеш публикувай снимка на платката...
Локомотива е BR218 на пико. Аналогов е без платка вътре. За номер не съм сигурен. Ще снимам по късно какво има в него.
-
Локомотива е BR218 на пико. Аналогов е без платка вътре. За номер не съм сигурен. Ще снимам по късно какво има в него.
Пико 218 без платка - звучи интригуващо. Ще чакам снимки.
-
Каталожния номер на локомотива е Piko 52500 .
Ето и снимка на сърцето ;D
(http://kachi-snimka.info/images-2013/jdv1582826257j.jpg)
-
Може би е доста по-стар, щом е без платка.
На снимката ти се виждат добре двата дросела и кръглото кондензаторче.
Цвета на проводниците в локомотива ти, май няма значение при по старото производство.
Бих те посъветвал, да го пообрежеш добре и да си го опроводиш отново с нужните връзки и цветове на проводдници.
Митко и други колеги тук, са показвали вече как това се прави, на други модели локове, но принципа е същият - намери и прочети.
...за да не пишеш, че може въпросите ти да ни се видят тъпи... :nono:
:lol: ;D ;D ;D :good:
ПП. Ето тук май правят като твоя локомотив:
https://www.mymocom.com/basteltipps/decodereinbau-bei-einer-br-218-von-piko
Нещо не схванах май, ама що ми се струва, че оставя кондензатора... :scratch_ones_head:
Пък ако нещо не стане, винаги можеш да си го вземеш готов....например от тук - за 50 евро с готов адрес дори!!!
https://www.modellbahn-rhein-main.de/produkt/js017-piko-57200-ac-h0-diesellok-br-218-191-5-db-digital-78-ovp/?lang=en
Сигурно е изчерпан ресурса... или ще се изчерпи бързо за промени в декодера де... :)
ама този конкретно е за променлив ток съдейки по адреса му в мрежата и заглавието.
Май Тони/еми/ ще изкупи всичко тази вечер там !!!
:lol: :lol: :lol: :lol:
-
.Локомотивът ти би трябвало да изглежда така от вътре обаче:
(https://capotrenogio.it/_files/200000282-448ae45854/Br218.jpg)
преди декодера - виж какво пише на платката от снимката!!!
-
Значи до колкото видях от линка .. Там правят това което и аз скам да направя ;D Благодаря! Локомотива фабрично е така от вътр както съм снимал. Въпроса е сега трябва ли да си набавя тази платка не знам от къде ... Или може и директно да се запоят нещата? И ако не махна кондензаторчето дали мога да прецакам декодерчето...
-
Имало е едни години с този модел без платка и без куплунг. И аз не знаех ...
Запоявай смело жиците, настройваш си декодера и си готов. Предполагам не си забравил какво пише в ръководството на декодера, още в началото: преди цифровизацията локомотивът трябва да е в перфектно механично и електрическо състояние ...
-
Намерих един сокет.. С него ще ми е по лесно май ;D
(http://kachi-snimka.info/images-2013/jdv1583000888r.jpg)
На сокета е описано кое къде отива... Трябва да се справя, уж ;D
На пинчетата ще ползвам схема за NEM 652 ? Но имам 2 въпросчета...
1. Има някакви изводи aux1 и aux2 те за какво са? И трябва ли да ги свързвам?
2. Дроселите на мотора ги оставям .. А кондензатора да го махна ли? На другия цифров локомотив вътре имам даже 3 такива кондензатора ;D
Иначе локомотива е изряден.. механично и електеически. А освен адреса на локомотива после трябва ли да се настройват други неща?
-
Ако ще даваш пари за платка - купи си оригиналната (https://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=8407&vw_name=detail), или тази (https://www.ebay.de/itm/Ersatzteil-Piko-H0-Hauptplatine-mit-NEM-Buchse-gruen-/232630171746).
Нищо не махай. След това трябва да си направиш настройките на мотора.
-
Ако ще даваш пари за платка - купи си оригиналната (https://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=8407&vw_name=detail), или тази (https://www.ebay.de/itm/Ersatzteil-Piko-H0-Hauptplatine-mit-NEM-Buchse-gruen-/232630171746).
Нищо не махай. След това трябва да си направиш настройките на мотора.
А тези настройки как се правят? Може би задавам тъпи въпроси... Но съм бос в тази тема, извинете ме....
-
А тези настройки как се правят? Може би задавам тъпи въпроси... Но съм бос в тази тема, извинете ме....
Специално за настройките на декодера, виж тук:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1457.60.html (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1457.60.html)
Прочети всичко!
-
Специално за настройките на декодера, виж тук:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1457.60.html (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1457.60.html)
Прочети всичко!
Извинявай, ама в посочената тема има преведено на български ръководството за работа с мишката от преди 11 години. Това е ОК, ама не чух до сега че OBB_нещо_си не разбира немски или английски.
Всичко друго, което пише в темата на всичките 7 страници са разни дискусии по какви ли не декодери от пред исъщите 10 години и в нормалния случай не стават за нищо, освен последния мой пост, от който ще се повторя и тук:
"трябва да си свалиш ръководството на декодера и да работиш по него".
-
Така е, но пропускаш коментара на emilchaushev, в който подробно се описват основните начала в конфигурирането на съответвите променливи (CV).
Обяснено е по много добър и разбираем начин.
-
emilchaushev е показал CV 1 до 5, които си мисля че всеки трябва да знае, а и те се достъпват директно с мишката - много по лесно, отколкото е показано във въпросната тема. За сметка на това е пропуснато CV6, което е също толкова важно, че даже и повече. Пак освен това са дадени CV9, 12 и 64, които (както съм написал накрая в отговор на TheJakal), се отнася само до един тип декодери които са много далече от въпросния LokPilot 4. Както и няма нищо за всичките цв за настройка на мотора за този декодер и за мотор на пико, нито пък за автоматичната настройка, която този декодер може да си направи сам много бързо и лесно.
Т.е. винаги стигаме до "трябва да си свалиш ръководството и да работиш по него". Разбира се, ако там нещо не е ясно - ще коментираме, но не и писаното в отдавна ненужна тема.
-
Добрее. Разгледах нещата и свързах работите. За щастие нищо не изпуши ... :lol: Всичко работи нормално.. Освен едно нещо което ми направи впечатление.. Нормално ли е при работа на локомотива декодера леко да се затопля независимо дали работи 1 минута или 20 минути? И пречи ли ако не настроя CVтата а си карам със настроените защото декодера е свален от друг локомотив?
-
Нормално е да топли, както и може нищо в настройката му да променяш.
Със здраве да го ползваш!