RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts => Темата е започната от: georgepetrov в 25 Юли 2015, 18:21:14
-
Начинаещ съм и имам нужда от помощ за създаването на макет в мащаб ТТ. Става дума за място с размери 3,30 на 1,20метра. Нищо не ми идва на ум за глейсплан. Предлагайте глейспланове.Предварително благодаря.
-
Здравей.
Направата на макет е едно много приятно начинание.
Като напишеш "gleisplan tt" в ГУГУЛ и потърсиш на картинки,
ще намериш много и най-различни планове.
Харесай си някой план, покажи го тук и ще го коментираме:
Плюсове, минуси, как и с какво да започнеш и т.н...
Успех от мен.
-
(http://www.moba-trickkiste.de/images/stories/gleisplaene/matthias_tt.jpg) На това се спрях.Но не знам дали да не махна депото,като го заменя с с някаква фабрика. Предлагайте промени.
-
Здравей и добре дошъл! Съветите на bategojko са много разумни. не се нахвърляй на първия допаднал ти план. Планирането и проектирането е много приятна, но продължителна дейност и в това има чар. Показаният план е интересен, но тунелите (особено дългите) са хубав елемент със скрити неприятности. Трябва да имаш достъп до вътрешността им, ако се случи нещо. Тук във форума има доста експерти и професори по въпроса (аз не съм от тях :pleasantry:, защото все си преправям макета). Всички са отзивчиви и ще помагат при реални предложения. :yahoo:
-
И аз си мислих за проблема с тунелите и как мога да ги направя с отваряща се горна част. Искам да попитам от къде да намеря механизми за т профилни стрелки и мога ли да направя предварителна поръчка в хоби ленд за ICE3 на Пико .
PS.мога ли да използвам на стрелки тт на тилиг с механизми на Пико в НО ?
-
Искам да попитам как мога да съчетая П профилни стрелки с Т профилни релси? Предварително благодаря.
-
Моят съвет е да не опитваш да ги съчетаваш!Различните профили може да създадат проблем и колелата на състава да изкачат от релсите!
-
Искам да попитам как мога да съчетая П профилни стрелки с Т профилни релси? Предварително благодаря.
И аз съм на мнение да не ги съчетаваш. Ако имаш възможност го прави само с Т профил.
-
Публикации: 1421
Рейтинг: +144/-1
[похвали] [порицай]
HO; IV и V; BDZ, BG; София
Профил
Ел. поща
Лично съобщение (Активен)
Re: Имам нужда от помощ за създаването на новият ми макет.
« Отговор #7 -: 28 Юли 2015, 08:47:12 »
Цитат
Цитат на: georgepetrov link=topic=4740.msg100357#msg100357 date=1438008429
Искам да попитам как мога да съчетая П профилни стрелки с Т профилни релси? Предварително благодаря.
"И аз съм на мнение да не ги съчетаваш. Ако имаш възможност го прави само с Т профил."
Все пак да питам: Някой правил ли е практически такъв опит за съчетаване на двата профила и какви са резултатите?
-
Правени са многократно включително и аз съм го пробвал. Резултатите не са добри, да кажа че направо са си откровено лоши.
-
В момента имам 5 П профилни стрелки , вързани за Т профилни релси . От към токоснемане няма проблем , но когато влакът мине през Т профилна стрелка и после през П профилната - разликата е огромна. Имам налични 4 стрелки , които предстои да сменя , 5-та обаче ще остане П профилна.
някой ако го интересува начинът на куплиране на П - профилна стрелка с Т профилна релса - да пише , ще снимам.
-
Все пак - за нуждите на макета си можеш да сложиш временно П профилни стрелки .Аз те разбирам , че в момента нямаш излишни 200 лева примерно за стрелки .
Та , можеш да избереш два начина :
Първият - премахваш на релсите на стрелката първите крачета , вземаш клещи - резачки , леко стискаш от долу , за да направиш каналче и куплираш със съединителните елементи за Т профил . Имитираш преход от П към Т
(http://media.snimka.bg/s1/4782/035808168-big.jpg?r=0)
Другият начин за куплиране е ,като си направиш сам преход . За целта - изпилваш Т профилната релса от горе и от долу , като остава ухо , което да влезе в П профила . После запояваш . тук обаче е проблем при смяната - няма как да смениш стрелката без да махнеш и част от Т профилната релса . Можеш да си направиш преходници пред всеки един край на стрелката - така ще ти е по-лесно .
(http://media.snimka.bg/s1/4782/035808167-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4782/035808189-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4782/035808234-big.jpg?r=0)
Ето как се е получило на моя макет .
(http://media.snimka.bg/s1/4782/035808169-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4782/035808190-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4782/035808195-big.jpg?r=0)
Влаковете не дерайлират на преходите , но много тряскат :shout:
()
-
Преди мноого години ми беше мерак да имам DKW. Имах една с Т профил, от Западна Гервания, ама трябваше да го пригодя за релсите от старото ми Пико ... При теб задачата е обратната - на П стрелка да сложиш Т накрайници. Запояваш по едно парче Т релса от всяка страна на П стрелката и става. Ако направиш качествена спойка и нагласиш правилно релсите - нямаш никакъв проблем. Но все пак - и външния вид, и по качество на релсите - не си заслужава да се използват старите П стрелки.
(http://picbg.net/u/62092/50294/643086.jpg)
-
Многообразието от куплунги по вагоните и локомотивите, които съм събирал през годините, ми създава проблеми и търся решение. На пазара има разни модели на Tillig TT
1. Kurzkupplung für TT (50 Stück/Beutel) Article-No.: 08823
2. Kupplung mit Aufnahme für Normschacht Article-No.: 08872
3. TT-Kupplung Schlitzaufnahme, im Beutel zu 10 Stück Article-No.: 08847
и не знам на какво да се установя. Моля за идеи и съвети!
-
Здравей.
Ето и моя коментар за макета, който си харесал:
+ разделен е на 2 зони;
+ трасето е интересно;
+ има планини и е не е в една равнина;
- дългите тунели;
Може планините да са подвижни и да се местят при нужда.
Може и да направиш промени и да скъсиш тунелите.
Относно реализацията на самия макет има доста варианти на изпълнение:
- изграден от отделни модули;
- подвижен, да се прибира и да се вади когато трябва;
- стацинарен, неподвижен;
Какъв е твоя избор за изпълнението на макета?!?
За релсовия път е най-добре да използваш новия Т профил;
За задвижването на стрелките се ползват ето тези механизми:
(http://www.digital-bahn.de/info_kompo/antriebe/co_219998.jpg)
http://www.conrad.com/ce/de/product/219998/Weichenantriebe-Baugroesse-Universell (http://www.conrad.com/ce/de/product/219998/Weichenantriebe-Baugroesse-Universell)
-
И тези препоръки на bategojko са полезни и интересни.
За дългите тунели: създават понякога проблеми, особено със стрелки, скрити вътре.
За механизмите, управляващи стрелките, посочени от bategojko. Ето какво пише в страницата на Conrad :
Weichenantriebe Baugröße Universell
Delivery time/ Lieferzeit
This product is sold out/ Dieser Artikel ist leider ausverkauft
Явно, трябва да се търси нещо друго.
-
Моделът ще бъде стационарен и смятам да съкратя обръщателният кръг защото още не съм на това ниво. Мисля да използвам предимно флекс релси. Но ще има и обикновенни .
Ако купя комплекта с Ел. Стрелки на Пико ще мога ли да ги пригодя на тилиговски стрелки?
-
Моя макет е класическа изработка:
дървена рамка, старите линии,
аналогово управление с трансформатори и клавиатурки.
Ето как съм го направил: виж тук (https://www.youtube.com/watch?v=-AKyIjqdObg)
Механизмите на ПИКО са предназначени САМО за тяхните стрелки а и са доста скъпи.
Механизмите на КОНРАД се продават и в ИБЕЙ, на доста по изгодни цени: виж тук (http://www.ebay.de/itm/9x-conrad-219999-Weichenantrieb-mit-Endabschaltung-2-in-OVP-/231639357995?hash=item35eec81a2b)
или тук (http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR5.TRC2.A0.H0.XWeichenantriebe+conrad.TRS0&_nkw=Weichenantriebe+conrad&_sacat=0)
-
Вчера си напазарувах релси от Хобиленд Бургас.засега ще започна с 16 прави 10 гъвкави и 19 криви Т профил разбира се. Препоръчвайте какво още да купувам докато съм в Бургас .