RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts => Темата е започната от: vania85 в 24 Февруари 2008, 16:36:16
-
Мисля да се захвана с направата на това чудовище! Можели някой да разшифрова тези размери и да ги обърне в метри? После в НО 1:87 е фосулска работа, но ако на някой му се играе нека помогне ;D ;D ;D Като потръгнат нещата ще ви запознар с подробностите по макета.
-
това са футове и инчове
' означава фут
" означава инч
1 инч = 2,54 цм
1 фут е около 30 или 33...
виж си на мобифона требе да имаш конвертор за мерни единици
-
Здравейте!
vasko58, какво е това чудо - мечтата на Сталин ли е? ??? Ето последните дани кое колко е:
1 инч = 2.54 см.
1 фут = 12 инча = 0.3048 м.
1 см. = 0.3937 инча
1 м. = 3.28 фута.
Да но съм ти от полза с тези мерки и теглилки! ;) Късмет с направата на макета на тендера! ;D
-
В НО локомотив тип 2 7 2 ???? Наистина се иска голям оптимизъм за такава работа
-
Благодаря за информацията! И аз мислех, че е нещо такова но друго си е, като се посъветва човек! Зада не хабя оригинални локомотиви корубата ще я правя от китайски сет, който преди няколко дена купих на сина за 18лв. от "магазин за 1 лев". Тоест ще ми трябва още един такъв сет. Естественно ще падне доста работа! С ходовата част ще се затрудня единственно с намирането на колоосите (ако някой има идея от къде да купя или също ако някой продава да се обади). Предавката от елдвигателя към колелата по всяка вероятност ще бъде фрикционна, като на някой модели JUNIOR на PIKO. Вагоните и те могат да се преработят; талиги от "Y"ци, можеби прозорците и друга дребна козметика. Мащаба се доближава на 99% до НО. За сравнение съм сложил на снимката един вагон на SCHICHT. Ако имате някакви идеи с падост ше ги приема!
-
Васко58, хайде стига с тези формати, които никоя програма не ги отваря! Прави снимките, моля, с окончание JPG или GIF.
-
Него правя умишленно! Така се получава след като им намаля размера :o Иначе неми ги приема!
-
История на АА20-1 е следната:
През 30-те години железниците в Русия са в постоянна криза поради липса на ресурси и главно поради некадърното ръководене от страна на комунистическата върхушка. Проблемите са се решавали по болшевишки – чрез “гениални” идеи, наложени от технически неграмотни комисари и партийни функционери (част от комунистическата политика тогава е било създаването на проблеми, които да бъдат гениално и мъдро решавани от гениални и мъдри другари). Резултатите както обикновено са плачевни, обаче това не е имало никакво значение. Предварително е набелязвано кой ще обере пишкира. Така ефектът е бил 2 в 1 - хем се поддържа ореола на величията, хем се създава враг на народа, срещу когото се води победна борба .
Великият проект за най-големия локомотив в света е бил възложен на Krupp, откъдето след доста усилия обявяват невъзможността да създадат локомотив със 7 сцепни колооси в твърда рама, който да може да се вписва в зададените радиуси. Предлагат да го направят при същата мощност с 6, но руснаците отказват категорически под претекст, че това ще увеличи осовото натоварване над 20т, а те искат да карат машините по слаби пътища между Москва и въглищните мини в Донбас. Истинската причина е, че не могат да допуснат някакви мръсни капиталисти да доказват глупостта на партийните им лидери. Русия прибира проекта до там, до където е стигнал и възлагат на специалистите в Луганск да го осъществят (естествено под страх от Сибир или разстрел).
Машината е готова през декември 1934г и е наречена АА20-1. Още при маневрирането й из завода установяват, че тя изпада при всяко помръдване. Решават да да сложат на 3-та, 4-та и 5-та сцепна колоос безребордни бандажи, да дадат известна подвижност на 1-ва и 7-ма и да поставят ябълковидни лагери на крайните сцепни щанги.
Тъй като крайният срок изтича (след това – Сибир), почти без пробни пътувания, машината предприема единственото си демонстрационно пътуване до Москва през януари 1935г. По целия път тя разчеква релси, къса джонтове, чупи стрелки. Парообразуването на котела е крайно недостатъчно за таз мощна машина, автосцепките се късат при потегляне. Гвоздеят на програмата е, че в цяла Русия няма обръщателен кръг с такава дължина и товароподемност.
Въпреки приготвеното тържество с музика и речи машината е спряна преди да разоре Московската гара и е скрита в някакво строго охранявано хале около Москва. В последствие тайно е прекарана и скрита на територията на железопътния изпитателен полигон Шчербинка, където престоява 25 години. Нарязана през 1960г. За част от конструкторите се знае, че са свършили по лагери из Сибир, другите се водят безследно изчезнали.
Това е всичко, което се знае за таз машина, и то се узна през последните 10-12 години. Дотогава беше пазено в дълбока тайна. Единствено снимката беше широко разпространявана с надпис “Самый большой в мире”, и то много години след злополучната история, за да бъде забравена истината.
Друг такъв локомотив в света не е строен.
-
хахх , руска му работа !
абе я ме светнете тия файлове коя програма ги отваря ??
-
pptx ... power point ... ?
-
Power Point, но този, който идва с офис 2007.
-
Васко58, хайде стига с тези формати, които никоя програма не ги отваря! Прави снимките, моля, с окончание JPG или GIF.
Бе как го намаляш тоя формат ??? от фотошопа-imige size и готово.Или от тук качвай снимки - http://picbg.net/login.php ,може и без да си регнат
-
Васко58, хайде стига с тези формати, които никоя програма не ги отваря! Прави снимките, моля, с окончание JPG или GIF.
Бе как го намаляш тоя формат ??? от фотошопа-imige size и готово.Или от тук качвай снимки - http://picbg.net/login.php ,може и без да си регнат
"muncho" благодаря ти нмного, че ме светна :) :) :) Надявам се този формат да е достъпен за всички!!! http://store.picbg.net/pubpic/F6/04/1e246055dd0cf604.JPG- http://store.picbg.net/pubpic/1C/D8/b6813829e4321cd8.JPG
- http://store.picbg.net/pubpic/36/29/600ca372212c3629.JPG
- http://store.picbg.net/pubpic/A9/93/8029b4f3242aa993.JPG
- http://store.picbg.net/pubpic/67/A0/99032344270167a0.JPG
- http://store.picbg.net/pubpic/C6/E6/35d3c08f998fc6e6.JPG
- http://store.picbg.net/pubpic/80/9E/591b158da4bc809e.JPG
- http://store.picbg.net/pubpic/E4/E1/5173b4f1e92de4e1.JPG
-
Гигантоманията на прощава на никого!
Руснаците, съвсем като американците много си падат по безсмислените гигантоманските изцепки, този локомотив е един чудесен пример. Да, били са световния рекорд и какво от това, един много скъпо струващ и неизползваем паметник на глупостта!
Новото което научавам е, че е нарязан твърде късно, досега знаех, че е нарязан още същата година, но както и да е ... стига с политиката!
Vasko58, като си решил да правиш локомотив, не се хвърляй веднага в най-дълбокото и не повтаряй грешката на руснаците ;D, пробвай се преди това с някой по-нормален локомотив - направи един български например! За такъв точно локомотив ще ти трябва доста опит и умения, повярвай, а ти сам спомена че дори нямаш колела ...
Ще ти дам само един пример:
Васко (Vaskopf) преди време направи германския локомотив 45 001,
(http://www.alfons-schuerhaus.de/images/d45_16.gif)
той е един от най-големите в Германия, само 1-5-1, 1600 mm диаметър на колелата и обща дължина с тендера 25 645 mm, но беше направен да се вписва и в най-малката възможна крива - R = 380 mm! За целта беше направен със сложна чупеща се рама тип "Пико", но и това не беше достатъчно за да изпълнява заплануваното, та се наложи да се прилагат и допълнителни трикове. Това което ме изуми тогава е, че за да има курц-куплунг между машината и тендера, бе измислена и направена нова, невиждана дотогава, двойно чупеща се връзка тип "Васко"! ;D Неслучайно човекът навремето бе кръстен Vaskopf ! ;D
Не ти знам уменията и съвсем не те разубеждавам, само давам мнение за да си отговориш сам на въпроса - "А къде сме ние !?!"
Успех!
-
Колелата се оказват същите - 1600 mm
Общата дължина с тендера - 33 730 mm
33 730 : 87 = 388 mm на модела
Само го постави мислено върху нормален радиус и виж с колко ще трябва да се изнасят колелата и щангите!
Аз не бих се наел!
PS: ... и това ако е чертеж ...
-
Саше, започнах вече работа по модела! Знам че е трудна задачата ми, затова носи и това име "МИСИЯТА НЕВЪЗМОЖНА" 110'8''=33м77см. в мащаб 1:87= 38,8см. На ясно съм с проблема за вписването в завоите и затова разработих няколко варианта!!! Вярно е, че нямам подходящите колела и това ме бави, но се надявам, че ще намеря! Мисля, че имам и' необходимите технически познания :) ако и те не ми стигнат, сигурно си забелязал, че не ме е "срам" да потърся помощ от съмишленници (приятели) като тебе! Благодаря ти, че ми даде допълнителен стимул! Истината е, че в момента нямам необходимото време (поради ред "уважителни" причини) а наистина има неща, които с удоволствие бих споделил! Ще се радвам ако продължим да коментираме по тази тема :)
-
Колела със същия диаметър 1600 mm имат и локомотиви:
BR 41, 44, 45, 50, 58, 64, 65, 65.10, 75 - само че ако избереш BR 64, или 75 ще ти трябват не 2, а 3 локомотива ;D
Гледам шатунът е хванат за средната ос - 4-тата, а контракривошипът с кулисната щанга за следващата - 5-тата. Такива локомотиви са интересни защото са по-различни, подобен е BR 39:
(http://www.dingler.de/modelle/modelle14350/br39/images/Lok_BR_39.jpg)
В крайна сметка може да се направи и стационарен модел защото все пак е много интересен, ревълските локомотиви са точно такива и не стоят никак зле! "Стационарен", или както често се нарича със звучната българска дума - "настолен", че то настолен е бил и самият оригинал. ;D. Или ако не си падаш по настолното, може да се направи да се движи само направо, също както и при оригинала!
-
Или ако не си падаш по настолното, може да се направи да се движи само направо, също както и при оригинала!
Ми така де , това пълно копие ли ще е или не ???
;D ;D ;D
-
В крайна сметка може да се направи и стационарен модел защото все пак е много интересен, ревълските локомотиви са точно такива и не стоят никак зле! "Стационарен", или както често се нарича със звучната българска дума - "настолен", че то настолен е бил и самият оригинал. . Или ако не си падаш по настолното, може да се направи да се движи само направо, също както и при оригинала!
Tова е последния от вариантите ми, (да се движи по права линия)! Така наистина ще отговаря на оригинала ;D Ми така де , това пълно копие ли ще е или не
Ще се помъча максимално да се доближа до оригинала :) Поне до това, което се вижда от чертежа и снимката. Естественно че няма да успея на 100% :) Ето и един вариант, но незнам колко може да бъде удачен!?!
-
Безребордни колела няма да те спасят, само ще обръщат лока, а и стои много грозно без тях!
(http://www.guenter-schwindt.de/Gif/AA20l.gif)
;D
-
хах , да те насъскам !!! ;D
Отвори този линк
http://letrainpassion.fr/
и от ляво избери в "Documents" което е доста надолу , името "Challenger"
след което почти в края на статията има и видеоклип със звук!Супер е , особено потеглянето!
Междувпрочем кой каза , че няма луди да теглят дълги композиций?
Не мога да ги преброя , но според мен тук лока тегли над 20 броя пътнически вагони от американските , мисля че са над 300 мм всеки!!! :o
-
Безребордни колела няма да те спасят, само ще обръщат лока, а и стои много грозно без тях!
(http://www.guenter-schwindt.de/Gif/AA20l.gif)
;D
Саше, от къде го изкопа това ;D Дай още снимки, ще ми бъдат от полза ::)
-
Намерих още нещичко ???
-
Това е само рисувана анимация и там няма повече по въпроса!
Нали сам каза, че поръчката била топ сикрет, а колкото по-сикрет, толкова по-малко снимки. И понеже и резилът е голям, сикретът се е качил с още 2 степени нагоре, та ми е чудно откъде въобще си изкопал нещо!
Ако бяха го запазили е можело да стане ГОЛЯМА туристическа атракция и половин свят да се снима до него и това да поизмие една част от лошата слава, но не би ...
-
руснаците имат и др подобни строго секретни провали :
http://youtube.com/watch?v=NpGacOmSeHc
http://youtube.com/watch?v=MT7ewylPlAQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=YSYmSnpQ360&feature=related
от този модел екраноплан са произвели само 3 - и са хвърлили в ужас хамериканците - щото радар го не хващал - а можел да пренася и изстрелва балистични ракети - кофти , да дойде под носа ти и да ги изплюе ;
поради някакви причини проектът не е стигнал до производство , а е спрян и засекретен.
Но не са ги нарязали , има ги някъде по новосибирск,потънали в ръжда
-
Това е само рисувана анимация и там няма повече по въпроса!
Нали сам каза, че поръчката била топ сикрет, а колкото по-сикрет, толкова по-малко снимки. И понеже и резилът е голям, сикретът се е качил с още 2 степени нагоре, та ми е чудно откъде въобще си изкопал нещо!
Ако бяха го запазили е можело да стане ГОЛЯМА туристическа атракция и половин свят да се снима до него и това да поизмие една част от лошата слава, но не би ...
Нали помниш, че при комунизма най-секретните неща се научаваха първо от "врага" а обокновенния човек я` научи нещо я` не >:( Спомнете си за "Чернобил" и "Курск" :( Така че никак няма да се учудя ако се намери повече информация от западни источници отколкото от Руски ;)
-
Голямо чудовище е, я виж какви са малки човеците наоколо!
(http://www.railwaypassion.com/forums/index.php?action=dlattach;topic=279.0;attach=930;image)
-
Че е чудовище - чудовище е! Седейки, гледайки снимките се замислих следното, ако се използват задвижванията на моделите BR 81 / BR 92 или на BR 80, слагайки се на една платформа и им се направи да са чупещисе на определен градус при завои, би ли се получило нещо!? Хем и ще е мощен с два мотора - почти брутален като основният модел! ???
-
Че е чудовище - чудовище е! Седейки, гледайки снимките се замислих следното, ако се използват задвижванията на моделите BR 81 / BR 92 или на BR 80, слагайки се на една платформа и им се направи да са чупещисе на определен градус при завои, би ли се получило нещо!? Хем и ще е мощен с два мотора - почти брутален като основният модел! ???
;D ;D ;D Да но много дебело излиза, освен ако от някъде се намерят бракувани такива платформи ::) ::) ::) Иначе "чупеща платформа" е един от основните ми варианти ;) За задвижването; ще е с 2 мотора основният от които ще е в тендера :) Има и още един вариант за платформата: тя да е по-тясна там кадето лагеруват колоосите, ще имат напречн ход на всяко колело от +/- 3-4 мм. и ще се самонагаждат спрямо кривината на релсата ;) Естественно ще се правят предварителни изпитания докато се намери най-удачният вариант ???
-
Сега е момента да попитам Тони дали може да отлее 2 талиги като неговите от снимката му, заедно с блендите, само че 3 осни!?! За тендера на лока :) Има снимки в началото на поста, но ще ги прекача пак!
-
Блендите със сигурност ще ти ги отлея,но като талиги не знам.По добре си ги изработи сам и после залепи блендите отстрани.
-
Трябва ли да ти пратя след това някакви размери?
-
Трябва ли да ти пратя след това някакви размери?
Без да имам блендата,как да направя матрицата!?
Трябва да ми изпратиш бленда за мостра.
-
Ми като нямам ??? ??? ??? Неможе ли да се направи някаква комбинация от бленда за двуосна талига?
-
Ми като нямам ??? ??? ??? Неможе ли да се направи някаква комбинация от бленда за двуосна талига?
Не знам.