RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts => Темата е започната от: tiutiu в 05 Март 2014, 21:56:38

Титла: Започнах макет
Публикувано от: tiutiu в 05 Март 2014, 21:56:38
Както вече споменах в представянето си започнах да правя макет при който основната идея е да бъде напълно автоматичен и управляван чрез ардуино (за тези което не знаят това е микроконтролер, който се програмира, а програмата в него оказва при различни условия да има или да няма напрежение на даден изход), а не да бъде абсолютно 1:1 с реалността, все пак и нямам много място и опит най-вече. :) За разлика от проблема с опита успях да намаля сериозно размерите на макета, като го разделих на четири части, като смятам да направя някаква конструкция всички да са една върху друга, а релсите са така изрязани че свършват на края на частта и при сглобяване всичко влиза едно в друго и ПОЧТИ не си личи.
А ето и схемата на релсите, където си личи стартовият сет(кръг с два коловоза в единия край) и от него има няколко отклонения

 (http://media.snimka.bg/s1/3244/032732533.jpg?r=0)

Както се вижда коловозите не са особено дълги, но не това е целта. Тук се целя в това управлението да е съвършено, а това че гарата е „разрязана„ по средата дава възможност да се „вмъкнат„ още релси.
А ето и малко пояснения:
От 1 до 2 ще има спирала от стари пиковски релси която ще е под 2 оборота и ще изкачва на второ ниво върху един малък хълм.
От 3 нататък са само стари релси.
От 4 до края на коловоза се пада тунел под хълма с гарата.
Сивите правоъгълници са пероните на гарата, а незапълненият върху края на глухия коловоз се пада едно малко депо.
И последно зелените чертички по трасето са изолиращи пинове, на които двете страни са свързани с рид-релета. Захранване ще има само за коловозите на гарите, така ако искам влак да стигне от една гара до друга гара подовам захранване не коловоза на крайната гара нагласям стрелките и включвам дадени релета за да стигне тока само до този влак.
И накрая две въпросчета:
1 Надявам се да чуя мнението ви като цяло за влакчето, макета и всичко останало. :)
2 Знам че има такава тема но вътре не открих нищо, та ако може някой да каже по електронен път мога да отчета дали на коловоза има нещо или е свободен?
Титла: Re: Започнах макет
Публикувано от: pach в 06 Март 2014, 08:46:18
Като всеки започващ и тук ентусиазма е огромен, бързането ...все по-бързо и цял куп въпроси.
На въпросите можем да ти отговорим, ако внесеш още малко яснота по тях...
Под каква система ще управляваш ..."влакчето", или най-общо казано има два разделни вида - аналогови и цифрово.
Цифровото от своя страна има поне 5 вида, от които само два се ползват в България. Ти как ще го управляваш?
Едва тогава можем да ти кажем как "да разбираш къде е влакчето".

Между 1 и 2 щяло да има спирала - значи ли това, че от 1 до края е на втори (трети) етаж?
И защо просто не го начертаеш в програмата с тази спирала, хълмовете и тунела?
Тоест тогава просто ще ни покажеш 3D вида му!

След 4 за тунела под гарата - там какво ще има и как ще се връщат влаковете?
Въобще кашата е пълна и почти нищо не става ясно от описанието ти.

Колкото до ардуино - имаш ли достатъчен брой изходи за да управляваш поне 8-10 разклонения, още толкова участъци (коловози) и поне 10 светофора?

Ясно, че ти е мерак с ардуино да работиш, но така "бягаш" от системите за управление които вече ползваме в жпмоделизма.
Има ли смисъл да се преоткрива топлата вода заради ардуиното?
Титла: Re: Започнах макет
Публикувано от: tiutiu в 06 Март 2014, 19:49:54
Ще го управлявам аналогово.А спиралата щях да я начертая с програмата но нещо не ми се получи с радиуса и излизаше върху другите коловози, но на практика релсите успяха да се извият по този начин и локомотивите ми (и двата ;D) заедно с най най-дългите вагони успяха да минат, затова смятам че ще се получи, иначе наистина ще е на втори етаж (ако това означава че ще има малък хълм по който ще се изкачват влаковете до гарата на върха). В тунелчето отдолу смятам композицийте да от трите челни коловоза в ъгъла след което влизат, като локомотива бута вагоните навътре и след това да ги издърпва през спиралата нагоре. Идеята е да изглежда като някакъв вид мина или рудник.

А за ардуиното наистина ми е мерак и точно за да не преоткривам топлата вода искам да разбера как го правят хората с опит.
Светофорите смятам да ги направя да не се управляват от директно от ардуиното ами да зависят от положенията на стрелките и най-вече състоянията на релетата между релсите–така спестявам от изводите и бих могъл да ги използвам за управление на нещо друго
Титла: Re: Започнах макет
Публикувано от: pach в 07 Март 2014, 08:14:11
За аналогово управление имаше в архива на сайта, но за съжаление не са запазили скиците и снимките.
Това прочете ли го?
ftp://82.103.112.145/KNIGI/juri_botev.pdf
Там има основите на аналоговото управление включително и как да си направиш контактни вилки.
Титла: Re: Започнах макет
Публикувано от: tiutiu в 09 Март 2014, 21:51:17
За аналоговото управление не намерих много в сайта, иначе прочетох книжката на Ю. Ботев (благодарности за линка ) и си мисля по скоро да използвам система от ИЧ приемници и предаватели, като най-доброто което измислих е един фотодиод или транзистор между траверсите и когато отгоре има нещо, то ще хвърля сянка върху датчика, единственият проблем е че трябва да е добре осветен иначе. Другият вариант е пак ИЧ предавател и приемник от двете страни на трасето ( по-скоро в тунели или някъде където могат да се скрият в сгради и подобни) и пак влакът да хвърли сянка, но основният проблем е че ако вагонът е някоя ниска платформа може да не бъде отчетен.
Титла: Re: Започнах макет
Публикувано от: tiutiu в 11 Март 2014, 21:56:53
И така, да се похваля с последната си придобивка и надявам се да чуя нечие мнение за омасляването по коловоза...
Първо самото депо
(http://media.snimka.bg/s1/3265/032774539.jpg?r=0)

И с едно старо локомотивче
(http://media.snimka.bg/s1/3265/032774535.jpg?r=0)

Преди да разлея маслото
(http://media.snimka.bg/s1/3265/032774534.jpg?r=0)

И след
(http://media.snimka.bg/s1/3265/032774541.jpg?r=0)

Иначе „маслото„ се състои от грес с моторно масло да се получи нещо със средна гъстота и малко черна маслена боя и за да се нанася лесно се разтваря с ацетон.
Титла: Re: Започнах макет
Публикувано от: Жоро в 11 Март 2014, 22:39:15
Цитат
надявам се да чуя нечие мнение за омасляването по коловоза
Пич, тая последната снимка е за раздел "Загадки".
Титла: Re: Започнах макет
Публикувано от: pach в 12 Март 2014, 08:00:33
Голяма грешка!!!
Ние се чудим как да се предпазим от разливи на масло (когато сме прекалили със смазването на моделите),
а ти направо с грес пляскаш!!!!!!!!!!!!!!!!!!! А не пропускай, че с ацетон се разтварят и пластмасовето траверси
които така старателно си омазал, да не би да са чисти!!!!!

Щом като искаш да пресъздадеш по-автентичен вид на депото, изполвай акрилни бои, сухи пастели или
дори темперни и водни бои за рисуване - става много по-добре и в пъти по-безопасно във всяко отношение!
Къде ще е на макета това депо?
Титла: Re: Започнах макет
Публикувано от: jopeto в 12 Март 2014, 09:44:21
 :blink:
Титла: Re: Започнах макет
Публикувано от: tiutiu в 12 Март 2014, 21:52:55
Цитат на: pach link=topic=4498.msg94061#msg94061 date=1394604033
Голяма грешка!!!
Ние се чудим как да се предпазим от разливи на масло (когато сме прекалили със смазването на моделите),
а ти направо с грес пляскаш!!!!!!!!!!!!!!!!!!! А не пропускай, че с ацетон се разтварят и пластмасовето траверси
които така старателно си омазал, да не би да са чисти!!!!!

Щом като искаш да пресъздадеш по-автентичен вид на депото, изполвай акрилни бои, сухи пастели или
дори темперни и водни бои за рисуване - става много по-добре и в пъти по-безопасно във всяко отношение!
Къде ще е на макета това депо?

Не съм забелязал на траверсите да им става нещо от ацетона, а каквото и да е си мисля, че най-близкото до масло е масло ;D . Все пак ще се възползвам от идеята ти за малко по-приятни на мирис бои.
А депото ще стои на глухия коловоз точно до гарата (на схемата е като един малък правоъгълник върху релсите) и там смятам да си паркирам локовете.
Титла: Re: Започнах макет
Публикувано от: pach в 13 Март 2014, 08:50:58
Не става въпрос за мирис, а за последващо тотално замърсяване което е враг на моделите и моделистите.
"Номерът" в моделизма е да се изполват материали които само приличат на истинските. Идеален пример е
нашите вагони и локомотиви - в живота те са метални, докато моделите ни са пластмасови, но не защото
не може да се направят и от метал! При съвременните технологии, лазерни машини, фотоец и т.н.
спокойно може и да са от метал (има такива модели), така че не никакъв проблем да са и метални.
Така е почти всичко. Често изработваме части за подвижен състав от ...кофички за кисело мляко,
но понякога и никой не разбира точно от какво е направен даден детайл, защото
след боя и т.н. той изглежда като истински. Това е една от целита на моделизма - всичко да изглежда КАТО ИСТИНСКО,
а не наистина да е такова. Важното е как изглежда, а не от какво е направено. Имаше един руснак който реши,
 че не го "кефят" изкуствените растения и си беше направил гората на макета със сушени билки.
Да оставим миризмите там, ама след половин година "изпищя", че всичко се рони чупи и цапа почти завършения макет.
В тази връзка истинските материали като грес и т.н. не са сред често ползваните в моделизма,
 но ти сам решаваш какво и как искаш да правиш и какво те кефи. :hi:
Тази грес обаче направо ни разбива всички.... :scratch_ones_head:
 ;D ;D ;D
Титла: Re: Започнах макет
Публикувано от: tiutiu в 13 Март 2014, 10:17:03
Е това с билките ме разби :lol: :lol: :lol: . Но ме удряш в емоциите с тия дръвчета, много искам сам да ги направя, но просто не знам как. Опитах това с елхичките от канап  намотани от тел, но няма нищо общо нито с тези които са на снимки във форума , а да не говорим за истинска. Скоро сигурно ще пробвам откритието на един съфорумник с връхчета от копър, ако си спомням правилно.
Титла: Re: Започнах макет
Публикувано от: pach в 13 Март 2014, 10:29:28
Eто тук е добре описана една от технологиите за направата на хубави дръвчета самостоятелно. Има и кат. № на продуктите.
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1907.msg92325.html#msg92325
Титла: Re: Започнах макет
Публикувано от: tiutiu в 13 Март 2014, 10:57:22
 :hi: Много ти благодаря, уж търсих но явно нищо не съм свършил :)
Титла: Re: Започнах макет
Публикувано от: София 70 в 14 Март 2014, 09:29:35
Цитат на: tiutiu link=topic=4498.msg94057#msg94057 date=1394567813

Иначе „маслото„ се състои от грес с моторно масло да се получи нещо със средна гъстота и малко черна маслена боя и за да се нанася лесно се разтваря с ацетон.
Същият ефект се постига с разредена темперна боя .
Титла: Re: Започнах макет
Публикувано от: tiutiu в 28 Април 2014, 10:34:37
С макета, макар и бавно напредвам, но стигнах до една задънена улица. Не мога да измисля дизайн за контролно табло, дотук реших да използвам схема на релсите, по която да сложа ЦК ключета и светодиоди за стрелките и евентуално за някои релета, но ми се иска да има още някакви допълнителни копчета и ключове. Отдолу ще сложа пиковски трафове, но си и  мисля си да направя собствени, за да станат общо 4. Добавих и един амперметър, ключове като на автомобил, ключ за режим на управление и един стоп-бутон, но нещо още ми липсва, просто не стои както трябва. Ще съм много благодарен ако някой се включи или със снимки от свое контролно табло, или с някоя идея.
Титла: Re: Започнах макет
Публикувано от: pach в 28 Април 2014, 14:10:05
http://www.lanckenau.de/projekte/gleisbildstellpult/

(https://lh6.googleusercontent.com/VmcEuD5jOOn8gHlB_yps8LKiDNe_Jb9wiaEZjOAoVDg=w275-h194-p-no)

(https://lh5.googleusercontent.com/FY_G9nsN6PaDQSi4gQxH78daRsEZdd2J9Ms0E1qXdkU=w273-h194-p-no)

(https://lh3.googleusercontent.com/QjbnC47QIkHDKbeJyt75_OFlNzXnc_F_2pPMn3bviQ8=w276-h194-p-no)

(https://lh4.googleusercontent.com/-_gRbQNGyK_-AgHO1fND3GB10fy2W1sHRfW5vQbBALg=w301-h207-p-no)

И понеже всеки момент ти ли инякои на същия етап ще попита как да си върже конрадските машинки за разклоненията и пулта...
ето как:
(http://u.jimdo.com/www44/o/sf1456e00461ac262/img/i54ef032144b36f40/1361888541/std/elektrische-schaltung-der-weichenantriebe-in-lanckenau.jpg)
Титла: Re: Започнах макет
Публикувано от: mitko0888 в 28 Април 2014, 15:19:31
Цитат на: pach link=topic=4498.msg94840#msg94840 date=1398683405
...
И понеже всеки момент ти ли инякои на същия етап ще попита как да си върже конрадските машинки за разклоненията и пулта...
ето как:
(http://u.jimdo.com/www44/o/sf1456e00461ac262/img/i54ef032144b36f40/1361888541/std/elektrische-schaltung-der-weichenantriebe-in-lanckenau.jpg)

pach, извинявам се на колегата, че е в неговата тема, ама може ад го засяга и него:

- показаната от теб картинка е достатъчно нечетлива, за да се използва.
- По света и у нас има доста РАЗЛИЧНИ видове стрелки, по отношение на електрическото им изпълнение. Не може с една схема да покажеш как се опроводяват стрелките на макета, или пък да ги свържеш към пулт.
- Конрадските механизми също са два вида.
- Схемата, която си публикувал, независимо от къде е взета (ей там долу в ъгъла се вижда ТТ), е ГРЕШНА и неразбираема, особено ако се спазват общоприетите в света означения на жици, релета и контактите им. Означението на контактите на едно реле няма нищо общо с мястото на изводите му. Схемата е едно нещо, кой контакт на кое краче се намира е друго нещо, и чак тогава идва това от картинката: къде на някакъв тип реле се намира този контакт. Не знам някой до сега да е успял да си направи пулт само по "монтажни" схеми, без да разбира кое краче къде и защо е свързано. Дай да видим примерни схеми, а пък дали жицата е кафява или синя нека накрая тютю да се избере.
Титла: Re: Започнах макет
Публикувано от: pach в 28 Април 2014, 16:25:03
То когато нещо "не иска" да бъде видяно...никой няма да го види, разбира се. ;D :scratch_ones_head:

Скицата е абсолютно вярна. Но не е принципна (нито по световните стандарти) и е правена от любител за любители.

Релето не е дадено къде са му контактите , а как трябва да се свържат "жиците" към съответните му контакти. Тоест "нормално отворени"/нормално затворени",  или "фронт/тил" според специалистите от НКЖИ... и така дават представа и на лаик за какво превключване тава въпрос.

Разклоненията са поне два вида - със и без метално сърце. На пластмасовото сърце никой не би искал да връзва допълнителни релета надявам се....

Кондрадските механизми са два - от скицата е пределно ясно, че става въпрос за този с допълнителните контакти, защото просто на другия няма да ти стигнат "жиците" за свързване.

Скицата е с два бутона , които без проблем се подменят с едно ЦК-ключе (сега ако и това трябва да обяснявам....сме сбъркали ...форума дори) тъй като имат общ извод (бутоните).

Пак подчертавам - скицата ВЪОБЩЕ НЕ Е ГРЕШНА, защото дори си  е позволила да работи (ти да видиш... :blink:),
в един малък и семпъл, но изграден с много вкус макет от ...да, в ТТ-мащаб. Тук мнозина го знаят и са го коментирали дори (макета, не скицата). https://www.youtube.com/watch?v=DXgBV2kjGr0   :clapping: :clapping: :clapping:
Само скицата наистина е нечетлива, тъй като се доверих на директния линк...
Ето я по-едричка:
(http://store.picbg.net/pubpic/18/D5/58722fc5f47f18d5.JPG)

За финал - колегата със "започвания макет" искаше идеи, а не пълно описание на това което иска да направи - все пак да оставим нещо и за "...творческото начало у хобистта!" (например сам да си изчисли токограничаващите резистори за светодиодите)

 :hi:
Титла: Re: Започнах макет
Публикувано от: JORDAN в 28 Април 2014, 17:26:59
За мен лично схемата, качена от Пламен в темата е много полезна!

Дава представа към какво да се стремя.
Много ми се иска и аз да направя подобен пулт за управление за моя макет в ТТ.

Предполагам, че ще е полезно и за автора на темата - да направи подобен пулт за неговия макет.
Титла: Re: Започнах макет
Публикувано от: mitko0888 в 28 Април 2014, 19:25:03
Схемата наистина е полезна и аз не го оспорвам!. И за това че съм грешно разбран продължавам да пиша:
Разбрахме (и от автора) че това не е схема, ами е "ето как". После стана ясно че е скица, а пък то всъщност си е  почти "монтажна схема". И аз това съм написал - че ще работи само в определени случаи, които никъде не са показани. Трябва да се изясни: Намирате си релета с по две намотки, "би стабилни" (има ги и в магазините, и естествено в каталозите). След това трябва да се надяваш че на твоето реле контактите са разположени точно както на "скицата". Също така да се надяваш че захранено със 100 Hz твоето реле ще работи както показаното на скицата, а няма да пави зззън ... (а съвременните релета гарантирано работят със закъснения от 2 - 3 мс, за 100 херца има период от 10 мс, т.е. релето трябва и да е закъснително). И на края - стрелките трябва да са както на скицата (или в сайта) - къде са изолираните свръзки и от къде ще се подава захранване и къде ще отива - никъде нищо. Въпреки упорството на Пламен на скицата по никакъв не се вижда коя жица на какъв контакт е свързана. Дори нещо повече - нарисувани са едни контакти (по добре да ги нямаше), а за да работи схемата трябва да е нарисувано нещо друго - най-отгоре да е НО, под него да е НЗ, третият извод да е "подвижната" част на контакта.

Ако всичко това е ясно на някой, гарантирам че не този някой не му трябва тази схема, ами той ще си я направи сам.
Ако пък нещо от това не е ясно на някой, пак гаратирам, че свързана такава скица не само че няма да работи, ами ще доведе до повреда на нещо - контакт, нагар в стрелката, късо в захранването и т.н.

Всъщност питането беше за пултове за управление на макет. Във форума има доста пултове за управление на макети, на различно ниво и правени с различна цел. Има показани от най-простите ЦК ключета до моделно копие на осигурителна инсталация. Сигурно някой ще даде линкове и извън форума (не че не са давани до сега). Остава само да се прочете и човек да си избере каквото му допада по вкус.

Титла: Re: Започнах макет
Публикувано от: pach в 29 Април 2014, 12:24:55
Момче що сам се вкарваш в приключение?
Къде видя в постовете да съм написал схема? Принципна, монтажна или мнемонична?
Човека е скицирал както казах "от любител за любители".
Нали не очакваш тук да качвам datasheet-овете на частите с които той я е сглобил?
Не всеки може да си намери точно тези части, но принципа се изяснява и всеки може сам да си подбере необходимото
от наличностите в дома и местния пазар и да навърже всичко както се следва и според datasheet-овете на свойте си части.
 Ако не може и е на "Вие" с окабеляването и часттите, разбира се по-добре да се обърне към теб например
и да му сглобиш един пулт като твоя - проверен, хубав и работещ на нивото което те задоволява най-вече!

Разбира се, че ако се налепи "едно към гьотъра" няма да тръгне! Просто защото вероятността да уцели правилните изводи
според местоположението им на корпуса клони към нула.

Ама то пък  :scratch_ones_head: една схема ако тръгне от раз - значи нещо не е наред! (Козма Прудков)  :sarcastic: :lol:

Който истински би се наел да си я сглоби, ще прочете малко повече от теб на сайта на автора..
Там ще види какви точно бистабилни релета е използвал (HFD-3-12-L2) и дори как си ги е сглобил в системата.
Но ако няма такива, може с малко усилие да се ориентира как да свърже частите с ...наличните например сиви релета на ВТТВ.
Човека си е направил труда да снима всичко от процеса, защото явно не е силен в теорията, схемите и практиката като теб.
но пък така е оставил избора на всеки който иска да я повтори според свойте възможности и части в наличност!
 ;D
Както казах, системата го задоволява напълно и работи безотказно. Многото теория пречи обаче на практиката!
Защото теоретично може релетата да сработват за времената които си споменал, дори ТЕОРЕТИЧНО да издават звук
на жужене, поради липса на изглаждащ кондензатор след греца, който да "оглади" тези 100 Нz дето са в изхода му,
но на практика такъв звук НЯМА и релетата си сработват перфектно по простата практична причина - натиска се
 еднократно бутона за съответната посока и то ...просто си щраква!

Теоретично заради 100 херца и скоростта с която си щрака, може би го прави десетина пъти за части от секундата,
 но практически окото ни не го вижда (иначе щяхме да виждаме трептенията дори на електрическата крушка от полюлея)
 и ухото ни не го чува. Чуваме едно яко еднократно превключване в едно от двете стабилни състояния на релето и ...това е.
 
Има една вероятност все пак ти като специалист да чуеш и жужене, ама то най-вероятно ще за това, че си си забравил пръста върху бутона.
Тогава жуженето ще те предупреди, че релето може да е в стабилно крайно положение, но не е с крайно изключване
 (поне по тази скица) и ако продължиш да си държиш пръста на бутона, вероятността да дефектира бобинката
 за тази посока нараства. Ама нема да се п`уашиш - нали има още една вътре!!! :sarcastic:

В краен случай, ако чуваш жуженето, ръгни един оглаждащ кондензатор след греца и не само ще огладиш изправения ток,
но ще забавиш скоростта на превключване на релето - ще го прави доста по плавно и бавно от 3 мс!!! ;)
Даже ако е с достатъчно голям капацитет току виж си получил и нещо подобно на времереле. :prankster:
особено ако слагаш грец и кондензатор пред всяко, а не полваш един блок за захранване на повече релета!  ;)

Пък ние практиците ще продължаваме да си превключваме дори обикновенните разклонение с електромагнитни машинки,
подкачени направо към променливите ни 16 V от FZ-1 например. Нали сме глухи и не чуваме как през бобинките тече
 тока с 50 Hz, все още ще си повтаряме елементарните фабрични схеми на производителите дето управляват
устройствата си с ~16V (АС)!!!

Например ето по тези фабричните от PIKO...
(http://www.waldesruh.tberg.de/wp-content/uploads/2014/03/29_PIKO-Standardgleis-Gleisplan-14.jpg)(http://s56.radikal.ru/i154/0909/cc/6531e023fd4a.jpg)

или по-сложничката от тук...
(http://www.blauthermik-rostock.de/Modellbahn/PikoGleisplan2.jpg)


 :scratch_ones_head: ти да видиш...!? Втората май е почти като на макета на Иво Недков (bategojko) и работи с тези 50 Нz по тази скица
и не се е оплакал от жужене...чудна теория и перфектно изпълнена на практика,
щом като продължава да му се кефи и кара без проблем!!! :drinks:

Тия ~16V/50Нz въобще не притесняват никого в следващата схема на Prefo:
(http://www.waldesruh.tberg.de/wp-content/uploads/2013/01/Betriebsanleitung-f%C3%BCr-Weiche-P31-Seite-2.jpg)


Някои пък си позволяват да захранват бистабилни релета през един диод само!!!
(http://www.abload.de/img/schaltbild_weichexpdy1.jpg)
как ли се справят със жуженето!? :blink: Ама те дори не са сложили ограничителни резистори на светодиодите... :agree:

Яно не жужат! А конрадските машинки си имат изправителни диоди които правят тока мааалко по-изправен, но пък така
определят безотказно в коя посока да се завърти двигателчето на механизма. :dance1:


...за пулта на този новозапочнат макет и колегата с мераците да го управлява - що не му направиш ясна и
работеща схема ако иска колегата и да премине директно в сглобяването му. :rtfm: :paint: :scenic:

да се "хвърли" направо от теорията, в практиката - какво да го мъчим повече!? :this: :to_clue:
 :yes: :hi: