Преди няколко години хер Тилиг се кооперира със Заксенмоделе, а по-късно стана и нейн собственик. А локомотивите в НО се водят като новост от сума време, само дето не съм ги видял произведени, поне не от Тилиг. До колкото знам моделите са на чешка фирма.
Отекох с много пари май...А,аз ти го давам за 30лв.От Жоро за 400лв ;D
Със съществени разлики обаче... не съм чак толкова богат че да купувам евтино ::)Цитат на: EMPEROR link=topic=11.msg9780#msg9780 date=1221480053Отекох с много пари май...А,аз ти го давам за 30лв.От Жоро за 400лв ;D
Добре бе , срока за нова заявка към Тилиг изтече вчера ... :PРумънските моделисти ми пратиха писмо в което ме каниха да си го купя този лок за 171 евро.Не знам колко е доставката!Иначе,аз си поръчах от Жоро два вагона.
Освен буците чакъл на БР118 , некой отговорни другари сетиха ли се да си я поръчат ...(Въпреки противоречивите сведения , че румънските моделисти са си я купили , пък тя още не била произведена.... ;))???
Я да попитам нещо по - запознатите. Харесах си нещо от каталога на TILLIG за 2007/2008 - имам го в нас, подарък. В сайта гледам някой неща липсват или по - точно имаше ги, сега ги няма. Става дума за BR 01 Era: II Railroad: DRG. Когато има поръчка ще могали да си го купя? ???http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,569.15.html
А-а-а-а,аз се интересувам защото още се чудя за размера на макета ми.Ако позволява на 1 метър и по-малко да стане,то ще му направя п - форма(така по ми се ще),ако не - ще трябва да е правоъгълна(по-нежеланият от мене вариант).А не искам сам да ги сгъвам,защото няма да мога правилно да преценя кой ъгъл ще е най-добър не само за да може да преминава състава,а и за да не стои много дървено в завоите.Сигурно най-проблемните локомотиви и вагони относно вписването в завои не са в моята скромна колекция,но един ден...кой знае...да не взема заради един лок или някой друг вагон да къртя и поправям,а и ако запланувам тясна основа....пък и самото помещение би било тясно.Смятам , че на фабричните релси специалистите са предвидили момента с вписването.А , Pach,моля те,напиши ми как се казват на немски и метровите релсови профили в НО,че да знам какво да поръчвам. ::)
Това дето си го замислил , е ...неам думи , то е толкова тясно , че в НО направо си е мъртво родено.Разбирам ,че нямаш никакво място , но по-добре си направи "офис" коловоз или модул , отколкото някакъв опит за макет , който само ще ти глътне пари , време , материали и накрая сам ще го изхвърлиш...Не бързай , а обмисли друг вариант.Това със теснотията и притеснително , но още по притеснително е крахът на реализирана идея...
За релсите в темата , че си бях забравил скановете вчера... :-[
Цитат
При необходимост(в краен случай,разбира се) макетът ми може да се "изтъни" до 73,2см,но е препоръчително да не правя такива остри завои(то се знае)?
Значи на 1 метър ширина мога да съм спокоен.Той макетът нататък ще се разширява,защото ще е някаква сложна фигура и тази част на трасето погледната отделно,ще е като трапец,но понеже ще се наложи да се съобразя с вратата и не мога да го правя по-широк от метър,метър и нещо.
Само ми усложнявате живота... бих го преместил в темата за релсов път, но пък така ще се прекъсне идеята на старата тема... и са се чудя кво да ви правя...
Музовир ...
.....
Цитат на: vlado1 link=topic=11.msg44782#msg44782 date=1280406840Музовир ...
.....
Ти да не си от врачанско? ;D
Пише, че са с дължина 282мм, т.е. 1/87!
Само WARS-a не го видях в сайта?
Ще се окажем земляци.
http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Board=vratza&Number=1939885385&page=0&view=collapsed&sb=1[/url]
Да живей културният резерват Северозапад и сите омрази в него! Амин.Цитат на: pavel75 link=topic=11.msg44783#msg44783 date=1280407348Цитат на: vlado1 link=topic=11.msg44782#msg44782 date=1280406840Музовир ...
.....
Ти да не си от врачанско? ;D
От сърцето на резервата ... ;D ;D ;D
http://www.severozapad.org/ (http://www.severozapad.org/)
http://www.severozapad.org/content/category/3/7/31/ (http://www.severozapad.org/content/category/3/7/31/)
http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Board=vratza&Number=1939885385&page=0&view=collapsed&sb=1 (http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Board=vratza&Number=1939885385&page=0&view=collapsed&sb=1)
Хайде чеТТата !!! Излязоха есенните "убавини":Ей сега ме вкара в дълбок размисъл :)
http://www.tillig.com/deutsch/downloads/HNH2010.pdf (http://www.tillig.com/deutsch/downloads/HNH2010.pdf)
Втората страница Tillig я пускат специално за Яско. Може пък да размисли .... ;D ;D ;D ;D ;D
Викам да оставим настрана реализЪма за сметка за моделизЪма... :hi:
То няма такъв БДЖ вагон в действителност. :)
Някога може да видим и тт локомотив в БДЖ :clapping:
А иначе да... интересно защо сериозна фирма като Tillig са решили да правят такива измишльотини.
Най-добре ще ни осветли Жоро, като изпрати запитване.
Питахме...отдавна...показаха ни комбинация от пръсти...с преобладаващ среден...
Питахме...отдавна...показаха ни комбинация от пръсти...с преобладаващ среден...
... "капацитетите" побързаха отново да се изкажат неподготвени.. ...
Хеееееееее и цели три БДЖ вагона в НО, брей, брей, брей.С тях ще станечуден влак за 46-тата.
Хеееееееее и цели три БДЖ вагона в НО, брей, брей, брей.Къде ги видяхте тези вагони?!
Ти тия ги имаш вече, споко.Да,имам ги,поне 4 броя.
http://www.modellbahnshop-sebnitz.eu/modellbahnshop/download/2011-NH-H0.pdf (http://www.modellbahnshop-sebnitz.eu/modellbahnshop/download/2011-NH-H0.pdf)
Напротив. Правилно си разбрал BDZ ще са - разгледай каталога. Един смесен и един B вагон ще правят.Гледам страница 9 с вагоните,не чета нищо за BDZ!
бутни още малко напред до страница 21.Намерих ги!Явно съм ги пропуснал предишния път :sorry:
Вагоните тип Б ще излязат чак 3-ти (март) месец тази година. :( Затаяваме дъх и ще чакаме!!! :boredom:Мите,пошегувах се ;D
А този вагон койо Тони нарече грозен (17 страница) не изглежда чак толкова лошо но нищо не се чете при него и немога да разбера номера нитто месеца в който ще излезе.Мисля че е спален :mda:
Mixy Според мен мащаба е НО а не ТТ защото е в каталога за новости в НО!!
И в ТТ и в НО излиза тоя вагон, ама всеки си гледа неговата губерня. Но разглеждайки каталога в ТТ, въздъхнах облекчено. Добре че не съм в тоя мащаб бих се фалирал основно. ;)
И в ТТ и в НО излиза тоя вагон, ама всеки си гледа неговата губерня. Но разглеждайки каталога в ТТ, въздъхнах облекчено. Добре че не съм в тоя мащаб бих се фалирал основно. ;)
Аз си харесах тези
Дами , оревахте орталъка ! Ето линк към убийствен каталог (http://www.plastic-sofia.com/pager.php?id_cat=266&page=0),
където 30 бр от един артикул са макс.2,25 ст !!
Значи ли че трябва и да се платят до 31.03 ? По-принцип питам - не само за 16360.
да не вдигнат цените?!Цитат на: vlado1 link=topic=11.msg53489#msg53489 date=1296491101Значи ли че трябва и да се платят до 31.03 ? По-принцип питам - не само за 16360.
Става въпрос да ги заявим, за се види има ли интерес или не. Ако ги произведат, те сами ще ни подканят за плащане. :buba:
Щом е 52 BDZ - значи си е БДЖ.
Има вероятност тези вагони да съществуват под БДЖ, но да не стъпват в България.
http://www.berliner-tt-bahner.de/bin/bttb_s_list.php?nohdr=1&land_id[]=bg
От линка на Миксти-то изскочиха интересни неща:
Tillig 15544
(http://www.vlacky.com/katalog/foto/03.05.07/00002284_x.jpg)
(http://www.tt-pics.de/data/media/65/15544.jpg)
Tillig 01338 Set
(http://www.tt-pics.de/data/media/310/Set_-_01338_DB_Kopie.jpg)
Tillig 500505 Set
(http://www.tt-pics.de/data/media/310/500505.jpg)
Стига да дойдат, има няколко свободни бройки...още.Ха аз пък си мислех че заявките са само за да се покаже че има интерс а не че трябва да са точен брой , а просто за да се пуснат в производство.
И номера няма нищо общо, както и надписа БДЖ.Колеги, предполагам вече сте се убедили, че фирмата преди да изкара нещо на пазара, добре си е написала домашното. Да не влизаме излишно в безмислената спирала на спора: верен ли е "камуфлажа" на вагона или не. Последния път "мастити" познавачи се оказаха в небрано лозе и само благодарение на упоритостта на Zazo стана ясно кой крив, кой прав. С изключение на Владо, не видях някой да каже: "Извинете, нещо съм се объркал!"
Tillig представиха новостите за НО и ТТ за 2012.Ей, изпуснах ги. Сега ме чакат 2 безсънни дни и нощи... ;D ;D ;D
По молба на фирмата , новостите ще са достъпни след 27.януари. Моля за малко търпение.
мен пък каталога зарейда до някъде и спира :fool:
така и неразбрах какво ново ще има :lol:
И аз си харесах едни вагончета. При следващата поръчка им се метам директно :)
Maschinenkühlwagen der BDZ
Refrigerator car of the BDZ
Art.-Nr: 76553 UVP in €: 31,50
Цитат на: BaHkaTa link=topic=11.msg72017#msg72017 date=1327784981И аз си харесах едни вагончета. При следващата поръчка им се метам директно :)
Maschinenkühlwagen der BDZ
Refrigerator car of the BDZ
Art.-Nr: 76553 UVP in €: 31,50
Това не е ли един и същ вагон или бъркам?
Много яко. Добре, че Тилиг се сещат за нас.
:) Tази година май влака на Tillig ни поднима ... Събитие обаче / Roco ще ни отразят с 2 вагона ;D
Мите , товарният , който визираш , български ли е ?? :wacko:
Във въпросният каталог на стр 4 е даден вагон с полусвалени джамове. Нещо ново за мен !
Във въпросният каталог на стр 4 е даден вагон с полусвалени джамове. Нещо ново за мен !
Един двуосен хладилник на БДЖ, 3 епоха, във ТТ - http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-3-002006-257910-0-0-0-11-3-2-0-gatt-de-h-0/ein_produkt.html
В новостите на "TILLIG" в този проспект на 13 страница е даден български пътнически вагон:Аз виждам само един конски вагон на БДЖ!
https://www.tillig.com/dateien/Unternehmen/LogIn%20Fachh%C3%A4ndler/Prospekte/TILLIG-TT-HNH%202016.pdf
Въпросът ми е имали ли сме такъв вагон? :hi:
Няма ли кой да му каже на хер Тилиг >>>Плати си ги авансово и ще ти олекне... :drinks: Колкото повече, толкова повече... ;)
(http://www.lostbulgaria.com/pic/835.jpg)
Адри :) много е просто ... плащаш 700бр. вагони на Tillig и след 6, 8 месеца ги имаш.
Иво, така като казваш: Мемоба дали бяха платили 700 вагона миналата година? Едва ли са били повече от 200.
Мисля, че хората в "ТТ" няма какво да се оплакват! Все пак за тях има има два БДЖ вагона- страница 57 от католога е изцяло българска! :)
Е, можеха да пуснат нещо и за нас в "HO", но жалко!
Вярно е така ;D Тая година минавам в ТТ :dirol:И аз ::)
Вярно е така ;D Тая година минавам в ТТ :dirol:
Явно в TT ще се карат само нощни влакове с БДЖ спални вагони и тук-таме некоя поща ;D
Почти утре е &bgflag
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-3-001015-279048-0-0-0-11-4-2-0-gatt-de-p-0/ein_produkt.html
Иначе и аз не съм в ТТ, ама ще се разпиша с кеф!
Каква е тази изненада??? Този е на пазара от поне 6 години!За известно време беше изчерпан. Интересно, че от Tillig продължават да го произвеждат, макар и с прекъсване. Явно моделът добре се продава.
(https://www.tillig.com/dateien/Produkte/HOModellbahnen/Personenwagen/4achsig/74907-HM.jpg)
Малко съм изостанал, затова да питам. Чистите Y-ци сефте ли се сетиха да ги произведът?
(https://www.elriwa.de/media/image/04/f9/80/249550_74911-18.jpg)
Подобен БДЖ спален вагон вече не беше ли предлаган от Тилиг преди няколко години ? Или този е с различен номер ? Вече съвсем се обърках ново ли е, старо ли е. Станаха толкова много кушетите.
Toчно срещу това беше и моето негодувание по-горе и се чудя защо някои от нас се радват толкова много ? Пускаха вече такъв Bcme, но с различен номер. Отделно, че има и червено/бял Bce. Вместо да предлагат от най-масовите 2 класни пътнишки (без значение серията) за да си правиме нормални композиции, те ни принуждават да правим ненормални композиции съставени от спални и кушети. :boredom:
Мечтая за средностатистическа червено/бяла 47-ца. От нея бих взел поне 5 бройки. От тоя все още се чудя дали да поръчам и 1. :(
Разбрахме, че всичко различно от на Марто творчеството е или китайско или мукава. Моля те да не ни го напомняш във всяка тема.
Сега по същество - някой има ли налични новият и старият кушет да направи снимки и да сравним ?
Разбрахме, че всичко различно от на Марто творчеството е или китайско или мукава. Моля те да не ни го напомняш във всяка тема.Колега има китайско има и много китайско.
Сега по същество - някой има ли налични новият и старият кушет да направи снимки и да сравним ?
Старият зелен е с друг номер - 51 52 59 80 630-2 (който номер на мен хич не ми харесва) с ревизия 3.3.1993.
На руски език ресторант се пише без Т.
Аз имам и друг зелен кушет с номер - 51 52 59 40 663-2 с ревизия 17.02.78 и арт. номер Tillig 74754.За вътрешен превоз на 18 месеца, за международен на 12 месеца.
Имаше две доставки на зеления кушет.
Отделно от темата: на колко години е редно да се правят ревизии?
Аз имам и друг зелен кушет с номер - 51 52 59 40 663-2 с ревизия 17.02.78 и арт. номер Tillig 74754.
Имаше две доставки на зеления кушет.
Отделно от темата: на колко години е редно да се правят ревизии?
Аз имам и друг зелен кушет с номер - 51 52 59 40 663-2 с ревизия 17.02.78 и арт. номер Tillig 74754.
Имаше две доставки на зеления кушет.
Отделно от темата: на колко години е редно да се правят ревизии?
Тук в случая са се оа ........ ли.
Нищо не напомням и нищо лично.
Споделих това което виждам , а и както разбирам цена 100 лв. не е за пренебрегване за нещо,което очевидно струва по-малко
Все си мисля,че ако някой или някои от колегите , се хванат сериозно , със сигурност ще направят много по-качествени вагони БДЖ.Всъщност ако това беше вярно.. отдавна Roco, PIKO, Tillig, Marklin и другите компании да са фалирали.
И то на същата цена,а може би и по евтини или метал на цената на която и друга фирма да е.
Ето имаме локомотиви , което е значително по-трудно и изисква по-сериозни капиталовложения.
Въпрос на смелост и малко риск.
Всеки моделист би предпочел наше родно изделие .
Китайците и други не са по-умни от нас.
Този кушет, арт.N 74 754, който го имаш, е по-различен.
Този кушет, който си написал, е съвсем друг вагон.
....От Tillig залагат на кушетите по комерсиални причини - да привлекат колекционери от различни държави, които колекционират международни влакове. ...
Сиреч ако същия излезе пак, но с нова ревизия ще я има отново същата еуфория.....ей тъй заради сантимента по нашенското :lol:
Павка, позволи ми да не се съглася с това :
В конкретния случай нашенския НОбист би си взел не повече от 1 такъв вагон, имено поради причината "ей така от сантимент". По причина съставяне на международен влак чужд НОбист би си взел пак не повече от 1 вагон.
Какъв комерсиализъм, когато става дума за по бройка на човек ? Комерсиално по-скоро би означавало да произведеш нещо по-масово, т.е. да има такива качества, че всеки без значение наш или чужд да иска да вземе по повече от 1 бройка за да може да си съставя редовни влакове. Както вече казах аз сега няма да купя и 1 бройка, но ако беше редовен 2-ро класен пътнишки бих си взел 5 бройки (поне). Сигурен съм, че същото ще поблзни повечето от нас да вземем по повече от 1 бройка- ей това вече е комерсиализъм. Уж са големи мозъци на Запад, а не се сещат за елементарни неща :fool:
Всъщност ако това беше вярно.. отдавна Roco, PIKO, Tillig, Marklin и другите компании да са фалирали.
...струва ли си да даваме маса пари за едни и същи модели....
Тази година отново едно голямо БРАВО на "Тилиг"
Абе едно голямо МАМ*ЦАТА ИМ на Тилиг. Какво толкова има в тоя вагон та е 56 Е, с писма ли е пълен?
Онези недоразумения в 1/100 ще станат непродаваеми. Даже тук в оказиона по едно време се предлагаше един за няколко стотин лева :sarcastic: Луда работа...Ха дано! Така ще се охлади мерака на някои търговци в eBay за мега печалба!
Какво толкова има в тоя вагон та е 56 Е, с писма ли е пълен?Преди 9-10 години, тоя вагон отново беше в новостите и го намерих на промоция за 12 Е в тоя (https://www.behr-mobile.eu/) магазин. Ама аз докато се начудя и накумя, ( все още неориентиран, накъде да тръгна в хобито :haha:) десетина вагона заминаха за един следобед. После излизаше за баснословни цени в ибей, оказион и други продавалници... Сега въпреки, че е 1/100 ще гледам да го взема. Аз не съм се интересувал, но колко всъщност е дължината на вагона в оригинал?
Тази година отново едно голямо БРАВО на "Тилиг". Отново не са ни забравили. .....
Новият ще е 1:87, не е 1:100.И аз така мисля - 282мм.х87=24,5 м., а и изглежда доста изправен при вратите.
За дължината - мисля че това е В вагон, 24.5 м
Ти бъзикаш ли се ? Това е поредното нищо ново от тилиг :haha:Не, не се бъзикам. Трябва да сме доволни, че един от големите производители на модели всяка година се сеща за нас и че сме все още на картата. Моделът си го бива, а и за мен е интересен и с това, че е в 5-та епоха. bg&flag Относно еднообразието - това се среща и при модели на други администрации. От години се въртят едни и същи коруби, само се сменят ливреи и епохи. Какво да се прави, всеки производител се стреми да си намали разходите и да си увеличи печалбите. На мен ми е интересно как от "Тилиг" всяка година залагат на БДЖ и все още не са фалирали... :sarcastic: та нали уж няма пазар за нашите модели!? :scratch_ones_head:
Честно да призная мислех си, че тая година отново ще се пусне поредния спален :lol: Изненадан съм ! Вероятно догодина ще е спалния ..... :lol:
А зелена поща такава има ли ли сме ? Аз поне никога не съм виждал такъв вагон с нещо по различно от червено-бяло. Веднъж вече се завъртя дискусия, че в БДЖ е имало зелена поща, даже и снимка щеше да се показва, но така и не я видяхме.
В каталога за ТТ-то на 17 страница се появява в сет товарен вагон БДЖ епоха II.
Загледах се в разписанията. Интересуваше ме нещо около 1980 - от тогава са балкан сет първа и втора класа, спалния, ресторанта, кушета с големите букви. И се оказа че сме имали доста пощи, даже и по две, че даже и на ПВ, макар че повечето са на БВ:
(http://picbg.net/u/62092/62874/881254.jpg)
Това е от сезон 1981/82. Цветът едва ли е различно от зелено.
А зелена поща такава има ли ли сме ? Аз поне никога не съм виждал такъв вагон с нещо по различно от червено-бяло. Веднъж вече се завъртя дискусия, че в БДЖ е имало зелена поща, даже и снимка щеше да се показва, но така и не я видяхме.Тези пощи пристигнаха в БДЖ през есента на 1996, боядисани именно в зелено. Помня много добре композицията от прясно боядисани пощи, гарирана точно пред локомотивно депо София, по това време там си провеждахме четвъртъчните сбирки.
Това щях да пиша и аз.
Зелени,червени тия пощи в IV-та епоха нямат работа.
Яска, а помниш ли с каква администрация са дошли зелени? Имам някои подозрения, ама не смея да говоря наизуст.
..., а чешката веднагически
ще си я пребоядисам и надпиша за нашенска,
какъвто модел също сме ползвали много през тази епоха.
&bgflag
Сега , ако ми сложиш снимки с метални странични капаци ще си купя такива за да ми подхождат на месинговата 47 - ца:
http://www.dk-model.cz/web/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=40&category_id=31&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=cs
Не, че съм голям разбирач от локомотиви, ама нещо не ми стои на място в този модел.
Има ли наистина такава гърбица на двигателния отсек?
Челният фар не е ли по-голям и по-нагоре?
Нашите имат ли ги тези малки фарчета, над основните?
Да този е от тези за индустрията. В момента са пръснати навсякъде... но в БДЖ няма.
При всички положения, 52-18 не изглежда така.
Иначе ТСВ са го боядисали в последствие с тази ливрея. БЖК също имат такъв.
Hersteller:LEW Typ:V 60 D
Fabriknummer:15166 Achsfolge:D-dh
Baujahr:1976 Spurweite:1435 mm
Lebenslauf
__.02.1976 Auslieferung an BDZ - Balgarski Drshavni Shelesnizi, Sofia [BG] BDZ "52-18"
__.__.1988 Umzeichnung in BDZ "52 018.9"
__.__.199x Abstellung
__.__.1998 ++ [Sofia]
Че никога не е бил от DR ския модел и в такава разцветка-аз казах :hi:
ПП И 1998 е станал на тенджери и тигани :blush2:
Снимката, която Величко е показал тук съответства на два такива локомотива на пристанище Бургас в движение. В момента и трети се боядисва пак там със същите цветове. Лошото е, че нямам достъп до вътрешността на пристанището. Информацията ми е от Ивайло Георгиев (divo_ivo) от фирма "Порт Рейл" ООД.И 10 години да проучват - 52-18 не е изглеждал никога така.
Пак казвам, че "TILLIG" за да пуснат нещо в продажба им трябват почти над 3 години проучвания, изработки на прототипи и чак тогава решават да ли да пуснат нещо на пазара. До като на "PIКO" от 6 до 10 месеца за да пуснат нещо в продажба. От тук и разликата в цените.
Да не избързваме!
Засега Tillig показват само една рисунка! Не се знае какво точно ще излезе като модел. Според мен едва тогава може да се правят анализи кое я вярно и кое не е. :)
А този на професора ли е ? ...или само на неговия макет е сниман?
Красота в НО!!!!
Както казват - друго си е "RailTune"!!!
ПП. А цвета на рамата се води "синьо-сиво" (RAL 7031 Blue grey)
което може и на фотографията в каталога да ни синеее малко повече...Преди години имаше подобен спор за една БДЖ-О4 на която рамата ни синеее по същия начин на няколко снимки....
Явно ще си тунинговаме това-онова по ТТ модела, но поне да отпечатат повече надписи по рамата му!
Преглед на RAL 7031 Синьо сиво в реалния живот на физическа пал тра с цветове на RAL цвят
Рискът е да вземете решение въз основа на показването на цвят на екрана на компютъра. За да сте сигурни в правилния цвят, препоръчваме да използвате физическа колора с вентилатор (палитра с цветове) RAL . На този уебсайт можете да закупите колора с вентилатор на цвят RAL , като започнете от само 13,95 евро .
Цветът е СИВО-син, а не синьо сив... Щом в RAL започва с 7ххх, значи основното е сивото! Ако беше синьо-сив, щеше да започна с 5ххх! Аман от спецове, които не знаят елементарни неща!
Защо пак снимка в три четвърти драги приятелю? И моля те не ни тласкай към заблудата, че това е локомотив на БДЖ. Тилиг си ги харесвай колкото искаш, но не им адвокатствай когато не са прави.
;D
Ето и снимка от преди няколко дена на 52 240, с двойни фарове, да си почива на гара Стражица(http://media.snimka.bg/s1/6498/039240650-big.jpg?r=0)
И като се замисли човек, това не е ли някакъв търговски трик?
Моделът да бъде обсъждан по форумите, да е център и т.н., а след това излезне съвсем друго... :scratch_ones_head:
Щото, такава фирма да не си провери домашното...
Идея си нямам, дали "безпогрешният хер Грух от Тилиг" ще седне да разглежда този аборигенски форум. Още повече идея си нямам, дали Вместо сумтейки, подпръцвайки и уригвайки се от поредната бира, да си погледне там записките от завода производител, което е логично, а и грам не ме интерсува. Но е факт, за няколкото страници писаници, разисквания и т.н. от членовете на този аборигенски форум, което явно хер Грух е целял. Ако снимката си беше наред, най-много десетина поста и след това тишина до пускането му. А сега, все още не се укротяват страстите и ще се чака с нетърпение да се види крайния резултат... Просто разсъждения, знам ли. :scratch_ones_head: :sarcastic: Фирмите си имат маркетингов отдел
Блаженствата са още - продължавай...
Ами то тогава да се върнем към първоизточника. Кой качи снимката - Иво. Има ли Иво отношение към рекламната дейност - има. Значи Иво се е сговорил с хер Грух срещу едни незнайни пари да проведе това рекламно проучване в аборигенския форум. Хем пара ще падне, хем РеилТюн ще стане партньор - наместник на хер Грух в нашата територия. Да, напълно реалистичен сценарий. И добре отигран - няма спор. Как ние бедните духом не се сетихме за него и изпаднахме в такава интересна дискусия.
Блажени бедните духом, защото тяхно е Царството небесно.
Цветът е СИВО-син, а не синьо сив... Щом в RAL започва с 7ххх, значи основното е сивото! Ако беше синьо-сив, щеше да започна с 5ххх! Аман от спецове, които не знаят елементарни неща!
Митко, :hi:, практически съвет: Отваряш РАЛ, виждаш, коя е последната дума, респ. последната дума от целия ред от цветове и това е водещият. Написах го два пъти и Венци го посочи. Не бях буквален, за да не засегна някого...Борка с цялото ми уважение, когато арбитърстваш, моля бъди точен кой какво е написал и кой какво е посочил. За справка ето моя коментар:
Тук правим анализ, съвети, умозаключения за десетни и стотни от милиметъра - та това ли би ни стреснало?!? :drinks:
Ми ако прочетеш всичко от 27-мя страница до тук,Ми, сега се загледах по-подробно в снимката 52 248 и той е с малко фарче, тоест като моделлчето на Тилиг. Това е просто,още един плюс за БДЖ фетишистите и БДЖ буквалистите. Моите лични разсъждения са, че пиковският BR 106 е по-добрият от този, на тилиг. Плюс това, тилиг ползват старата матрица на JATT - Ягодински ТТ. Но пък, само Тилиг ни предоставят локомотивът в БДЖ вариант. И съм на ясно с компромисите на фирмата. Другото колебание ми беше относно епохата. Защо, III-та ? Ми в България епохата, няма значение! С тази разцветка още се карат такива локомотиви. Има и в Птицекомбината на Костинброд, стои под един навес. Има и при Ковачки в Перник. Даже си им стоят гербовете от III-та епоха. Имаше дори, два такива в Целулозният заводд в Стамболийски, едно време. Дори, може още да си ги ползват. Не съм минавал скоро от там. Сигурен съм ,че по разни задънени фабрики има още други. Можете да си го комбинирате с вагони от всички администрации и епохи, които циркулират из Татковината! Отдавна сме се разбрали тука, че който желае нещо по-така, вади 4 бона и човекът ще му го изчука от месинг и боядиса, едно към едно със снимкат. Серийният бакелит за парите си предлага това. Тука пак се завихриха безсмислени спорове и дуели на кой му е по-такова картончето. Иначе, пак казвам: За боята не се притеснявайте! Гледате снимка на "Нероден Петко". Пък и главните коментатори, като изключим Pach са в там някви си други мащаби. Не вярвам да си го купят, от родолюбие.
сам ще разбереш...има ли нещо общо с модела, или не.
:lol: :good:
Според немците е нарязана 1998. 52-17 е живяла по-дълго.
Все пак, да попитам, 1976 не е ли малко по-късно от края на трета епоха?
Номерата се сменят през 1988 година.До тогава си е 52 18
Мен,много ме съмнява,че има някакво объркване с тези фабрични номера и години.Винаги номерата на локомотивите се дават по ред на получаването им,а не разбъркано.
А не е ли по реда на производството? Само питам, не е ли така по - логично? :unsure:
Номерата на тяговия подвижен състав се дават от съответната администрация при зачисляване (съобразно вида и поредността), а не от завода производител.
Мен,много ме съмнява,че има някакво объркване с тези фабрични номера и години.Винаги номерата на локомотивите се дават по ред на получаването им,а не разбъркано.
Мен,много ме съмнява,че има някакво объркване с тези фабрични номера и години.Винаги номерата на локомотивите се дават по ред на получаването им,а не разбъркано.
Митко!
Има поне на две места епохите и на български език. Има и два кратки филма по въпроса, пак на български, единият е заснет от член многопишещ в този форум.
Бих Ти ги пратил и на лична. Там, във нормите, обаче е писано от коя година трябва да се въведат, а не от кога са преномерирали не по норматив, а машина по машина и вагон по вагон.
Принципът за вагоните е бил, когато им изтече ревизията, тогава им слагат и новото обозначение. При локомотивите требе да е същото.
Е па това е. :drinks:
Краси:
1. Уважавам правото ти да имаш различно мнение и противоположно на моето. Не отричам, че си професионалист.
2. Аз оставам на моето си мнение, също сондирано с преподаватели от твоя бранш и от филологическия. Няма да сея на корена ряпа, кой какъв и т.н...
3. Не виждам във всичко това трагедия или драма.
4. Изразите: " ... и няма какво повече да ми обяснявате... Стига толкова расъждения. Излишни са напълно.", излезли от твоята клавиатура са съвсем учудващи и изненадващи за мен.
Бъди здрав!
Митко!
Понеже аз съм авторът и на нормата от 1992 година първо на немски и СЛЕД това на български ...
П.П.П. Докато пишех тук фермани, изтървах два важни търга... :sarcastic:
Отдавна са отминали временатаИзобщо, ако някога е писано такова нещо, никой-никога не го е спазвал! Те, вместо кит мажат с теракол по машините, ти викаш "инструкции".
в които се е спазвала инструкцията на БДЖ.
Изобщо, ако някога е писано такова нещо, никой-никога не го е спазвал! Те, вместо кит мажат с теракол по машините, ти викаш "инструкции".
Какво, хулите Тилиг, те как да се ориентират хората !? От темата, поне се разбра, че в БДЖ-то има богато творческо разнообразие. Аз, от толкова снимки, до тук не видях един с едни от локомотивите да са еднакви. Четейки тия спорове, вече започвам да се чувствам, като Салвадор Дали и Ван Гог, събрани в една личност страдаща от фотоепилепсия под въздействието на ЛСД. При това положение, човек как да не вземе да си отреже и двете уши!?
Всъщност инструкции има и то напълно подробни.Такива снимки :(http://www.le-rail.ch/bild/BDZ43529.jpg)
А виж как изглежда боядисан по инструкцията:
(http://picbg.net/u/76237/63285/887744.jpg)
;D
Ужас!На какво прилича покрива....българска работа!Върху олюпеното се пръска,без подготовка.... :diablo:
Ама верно много зацапахме...
г-н ПАВЛИН - 1 матрица струва няколко десетки хиляди евро.Дали посочения производител ще си направи труда да поръча и още 1 за точно нашия модел ? Съмнявам се ! При пазар от около 200 - 300 души,никаква рентабилност.
Едиствените май , които направиха реверанс към нашия хилав пазар са АМ . За което всеки уважаващ себе си моделист,трябва да бъде благодарен.
Е , все пак колегите откриха маса дефекти и разлики,но пък всеки ако може , е възможно да си тунингова модела.Който не може,а иска,се обръща към по опитните, знаещи и можещи колеги.Вярно,конструцията се оскъпява,но кеф цена няма.Няма и пълно щастие.
Пък и за тази цена от 400 + лв си е чудесен модел.Лично аз не харесвам 46 , още когато го видях за 1 път през 1987 год.Но това е мое мнение и не меродавно.
Та ние продължаваме с хобито и голия ентусиазъм,пък ще видим до къде ще докараме моделите на БДЖ и на някои други администрации.
Павлине, с малките двойни фарове сме имали
(някои все още работят,) максимално десет броя.
Локомотивите са с тази ливрея, внесени вероятно за
последни, у нас въпреки че номерата им са 52.241 до 52.249.
Само че тези локомотиви и при вноса, и при експлоатацията
им, никога не са били БДЖ!!! Всичките са на фирми, преди държавни, сега след приватизацията и частни, различни от БДЖ. Имам снимки на няколко от тях.
Впрочем дори производителя на този локомотив в 1 към 1,
не си е направил труда да ги направи с нашите фарове!!!
За това...а и по години (1976-1979) са именно последните внесени в България от модел V6Ob.
Макар да може да са били и така поръчани от фирмите,
или са са били просто закупени от наличните в момента свободни
от поръчка договори. Истината е някъде там.
Не са били на БДЖ!!!
Търговски "успех" от продадени 199 вагона у нас да Алберт, е точно толкова удар, колкото ако Г-н Ненчев го направи.
Истината е,че БГ пазарът е последната им грижа! - ако клъвне
....има търсене на неговия пазар. Та дори румънците купуват повече от нас...
Зазич, в сравнение с онова недоразумение от "Алберт модел",Би ли показал недоразумението от Алберт, че не се сещам ?
(закрития товарен пак БДЖ), този поне има може би качество! Тилиг винаги са били по-добри търговци, отколкото производители...
Алберт направиха и закрити двуосни БДЖ, които аз също харесвам - за това попитах.
Иначе вагона на Ехакт-Трейн така и не съм го виждал на живо, но не съм сигурен и дали искам... на тази цена.
Също прави впечатление, че цените скочиха и в момента двуосен вагон струва на цените на четириосен преди години, а четириосните са на цените на пътническите с идеално качество... пътническите пък станаха на цените на евтините локомотиви..
(http://store.picbg.net/pubpic/96/51/535dbccc21129651.jpg)
Цистерна има и в Tт, както и откритият товарен вагон, който беше обявен още миналата година.Откритите товарни всъщност трябва да са два - миналогодишния беше III епоха, сегашния - II. Различни са.
Владо, ако говориш за тези в Н0, те си бяха два - един е самостоятелен и един в сет - и двата имаха различни номера.
Сигурен съм защото ги сравнявах на щанда в Хобиленд. Мисля, че и двата бяха в 3 еп.
И Пак хладилен Вагон има, с друг номер, идеално само номера сменят и ще ги изкарат всички вагони, светнаха се като с цистерните на лукойл преди време. Само табелката с номера и жъни майкааааа, както казва един колега само с микроскоп можеш да го видиш номера че е друг.
Хладилният вагон в HO с другия номер излезе днес (вчера?) в Липето. Да го видим дали наистина е с друг номер като пристигне. Поръчах го само защото е на БДЖ. Ако беше заради качеството и детайлността нямаше да го поръчам. Дизайнът и изработката са като от 70-те години. Единственото по-модерно е кулисата с шахта за теглича, моито други фирми прилагат още от 80-те години.
Иван
За ТТ 1:120 TILLIG се завръщат с един любим локомотив - Людмилата!
Tillig 77054 - нова цистерна в НО:
(https://www.elriwa.de/thumbnail/24/0c/70/1706261884/77054-24374140_1920x1920.jpg)