RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Главен форум | Main forum => Железопътен моделизъм | Railway modelling => Темата е започната от: Сaprycorn в 24 Януари 2012, 13:54:49

Титла: За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: Сaprycorn в 24 Януари 2012, 13:54:49
Няколко думи за пластмасовите щанги по принцип.
Мога да кажа, че именно Гютзолд е изобретателят на пластмасовите щанги. За пръв път те се появиха в далечната 1973 на серия 52.19-20 (кондензтендер). Две-три години по-късно Пико също изкара модел с изцяло пластмасови щанги- серия 01.5. Оттогава двете фирми произвеждат моделите си САМО с пластмасови щанги. Роко и Флайшманн не останаха слепи за това нововъведение, но явно притеснени за здравината, го въведоха частично- Роко започна да прави само кръстоглавите и кулисите от пластмаса, а Флайшманн освен тези два елемента, добавиха и пластмасов контракривошип, както и шибърните паралели и кръстоглави. Като основно предимство на пластмасовите щанги, мога да посоча тяхната максимална детайлност, включваща абсолютно всички елементи от сцепните и пароразпределитените щанги в това число клинове, пробки за смазване и т.н., елементи, които при металните щанги дори не могат да бъдат загатнати. Най-важното условие, обаче е с пластмасовите щанги да се манипулира много нежно и внимателно (нещо, което не се удава на всеки), и движението на такъв локомотив да бъде прогонено с абсолютна прецизност- напасване на страничния и вертикалния луфт на всяка колоос, много внимателно напасване на токоснемащите пластини, смазване на лагерите на осите! Както казваше Васко, "като бутнеш с ръка, локомотива да направи едно кръгче по инерция". Наскоро си говорих с него дали е имал случай на счупени пластмасови щанги и отговорът беше че е имал само един единствен такъв случай!
През годините Гютзолд подобри и усъвършенства системата с пластмасовите щанги много. Още през 1996, с новата 52-ка с тендер "кенгуру" вече беше въвел новите цапфи, които бяха отлети заедно със сцепната щанга, всяка цапфа имаше четири щифта с които се закопчава към колелото. Така триенето става не между цапфата и щангата,  а между щифтовете на цапфата и отвора на колелото. Тази на пръв поглед странна система се оказа много удачна и две години по-късно при серия 65.10 вече движението на четирите сцепни колооси се осъществяваше чрез щангите!
 Една друга невероятна идея на Гютзолд е моделната талига "Краус-Хелмхолц" комбинирана с кинематично възвръщащо устройство. Пак през 1996 с появата на новата  52-ка, за пръв път на модел в НО видяхме предна едноосна талига, чиято опашка продължава след централния болт и стига до първата сцепна ос. Тя играе роля на балансер между свободната колоос и първа сцепна, и по този начин държи свободната колоос много добре натоварена, за разлика от пластинките, които се използваха дотогава. В същото време, едноосната талига има кинематика, която я държи в средно положение и удължава твърдата база на локомотива с всички благоприятни последици от това!
В заключение искам да кажа, че свалям шапка на Гютзолд, и докато има такива гении като него, железопътният моделизъм ще се развива напред и нагоре :hi:
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: hristo в 25 Януари 2012, 13:23:20
Въпреки,че тук темата е за един прекрасен локомотив, да си кажа и аз мнението за пластмасовите щанги.
До появата на локомотиви ново производство (след 1990г.) аз бях твърдо против пластмасовите щанги. Всичките локомотиви ни бяха на PIKO. Щангите се късаха редовно, а пластмасата им се ронеше като трохи от хляб! Направо им треперех на BR 01, 52, 86, 41. Смея да твърдя, че локомотивите се пазеха и се експлоатираха разумно. Имахме няколко случая на скъсани щанги на чисто нови локомотиви както си стоят по кутии.
Мисля, че новото производство е много добро и качеството е отлично. Сега като, че ли ги предпочитам пред металните!
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: Adrian в 25 Януари 2012, 14:06:13

Яско е прав , че ' прогонването ' и детайлността са по-добри при пластмасовите , но металите са някакси по-близо до реалността
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: Сaprycorn в 25 Януари 2012, 15:34:18
В тази тема ще опитам да покажа със снимков материал как различните производители се справят с тези елементи.
Започвам с малко по-старите производства на Roco BR 01- пластмасови колела, метални щанги, комбинирани с пластмасов кръстоглав и пластмасов шибърен паралел, стержен и кръстоглав. Може да се каже, че колелата са добри, поради наличието на шайбичката с малка дупчица в средата, която скрива оста. За съжаление двете свободни колооси отпред нямат такава шайбичка. Щангите биха изглеждали добре, ако не беше тази ужасна кулиса (която човек трябва да има голямо въображение за да се сети, че е кулиса), и тези доста големи шестограми, които играят роля на цапфи!
(http://picbg.net/u/52907/49470/615075.jpg)
Roco BR 50. Тук имаме същата комбинация, но вече с пластмасова кулиса и локомотива би изглеждал много добре, ако не беше ес-образно извитият шатун, който загрозява картината.
(http://picbg.net/u/52907/49470/615081.jpg)
Roco BR 57. Същият крив шатун като при 50-ката, като тук се вижда ясно и един друг негативен ефект- различни цветове на пластмасовите и металните елементи от щангите.
(http://picbg.net/u/52907/49470/615074.jpg)
Roco BR 23.10, по ново производство, при което комбинацията е метални колела, метални щанги с пластмасов кръстоглав,  кулиса, шибърен паралел, контракривошип и пластмасови цапфи. Както се вижда, ходовата част вече има съвсем приличен вид, но остава дразнещата разлика в цветовете на металните и пластмасовите елементи на щангите.
(http://picbg.net/u/52907/49470/615082.jpg)
Fleischmann- при тях открай време комбинацията е следната- метални колела (но без шайбички както на Роко), метални щанги, с пластмасови кръстоглав, кулиса, шибърен паралел, контракривошип. Цапфите са метални, без грозния шестограм, но са набити в колелата и са трудни за разглобяване.
(http://picbg.net/u/52907/49470/615083.jpg)
Liliput- тяхната система е метални колела (без шайба, оста е залята с боя) с метални щанги, но тук щангите са отлети, което позволява по-голяма детайлност. За голямо съжаление обаче, цапфите на Лилипут загрозяват напълно иначе хубавите щанги- цапфите им са болтчета за права отверка и шестограми. Обикновено на три колела слагат три различни вида цапфи!
(http://picbg.net/u/52907/49470/615092.jpg)
Brawa- метални колела-метални щанги. Но шайбичката на колелата липсва, тук изпълнението е както при Лилипут- оста е запълнена с боя.
(http://picbg.net/u/52907/49470/615093.jpg)
Lenz- пластмасови колела-пластмасови щанги. Ако колелата бяха боядисани, щяха да изглеждат идеално.
(http://picbg.net/u/52907/49470/615103.jpg)
След малко очаквайте продължение...


 
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: Сaprycorn в 25 Януари 2012, 16:13:47
Maerklin/Trix- метални колела (без шайби)-метални щанги. При този производител има една гайка, свързваща кривошипа с контракривошипа, която никак не спомага за добрия външен вид на локомотива.
(http://picbg.net/u/52907/49470/615113.jpg)
Rivarossi- комбинация от пластмасови колела (без шайби) и метални щанги с пластмасов кръстоглав и контракривошип. Като прибавим и смесването на светъл и черен метал, щангите стават в три цвята!
(http://picbg.net/u/52907/49470/615118.jpg)
Klein Modellbahn- учудващо добре направени пластмасови колела със шайба, метални щанги с пластмасови кръстоглав, кулиса и контракривошип, и много финни метални цапфи!
(http://picbg.net/u/52907/49470/615119.jpg)
Piko - пластмасови колела (без шайба) и пластмасови щанги. За съжаление, нямам локомотив във фабричен вид за илюстрация.
И накрая Guetzold, за когото ще кажа, че единствен се е справил безупречно с колелата и щангите :hi:
(http://picbg.net/u/52907/49470/615120.jpg)
Надявам се, темата да ви е била интересна и полезна :)
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: nilfe в 25 Януари 2012, 17:50:26
За BRAWA нищо не спомена Ясене, те как са се справили?
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: Сaprycorn в 25 Януари 2012, 18:14:28
Цитат на: nilfe link=topic=3591.msg71766#msg71766 date=1327506626
За BRAWA нищо не спомена Ясене, те как са се справили?
Щангите са добре, имат много финна цапфа, която е болт и се навива в колелото. Към този болт дават специален ключ. Но липсващата шайбичка на колелата е голям пропуск за фирма от ранга на Брава!
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: widowmaker в 25 Януари 2012, 18:25:30
Ясене, не всички локомотиви в действителност имат тия шайби.
Даже при един и същ тип локомотиви има изпълнения и в двата вида, зависи кога и от коя фабрика е излязъл.
Ето един реален пример с Т18:

(http://www-personal.umich.edu/~khmiska/_derived/BR%2078.1.jpg)

Ето тук и в двата варианта:

http://www.trainzitaliafoto.com/contenuti/storia/prussia/t16prussiana.htm

А това, че на теб и на Васко ви харесва да има шайби е съвсем друга работа :)

Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: nilfe в 25 Януари 2012, 18:27:18
Абе за кои шаибички говорите, че не ви разбрах.  :mda:
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: Сaprycorn в 25 Януари 2012, 18:29:05
Ако загледаш по-внимателно, ще видиш, че има шайби, но не са червени, а са с цвета на щангите :)
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: widowmaker в 25 Януари 2012, 18:37:15
Това е центърът на оста (конусен отвор), все пак е правена на машина, а не на ръка.
Там влиза конуса на задното седло на струга.
К'ви шайби, к'ви пет лева?

П.П.
Имаш ли някакво понятие от металообработващи машини?
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: Сaprycorn в 25 Януари 2012, 18:52:07
Имам понятие от модели на локомотиви в НО, имам понятие и от истинските парни локомотиви, затова и споделям впечатленията си от различните фирми-производителки на модели.
 Въпросният детайл, го наричам шайба, защото когато го няма, го изработвам точно с формата на шайба с вътрешен диаметър около 0,7-0,9 мм и външен диаметър 3-4 мм. След това го залепвам в центъра на колелото, и то заприличва на истинско. :)
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: Сaprycorn в 25 Януари 2012, 20:03:37
Цитат на: nilfe link=topic=3591.msg71775#msg71775 date=1327508838
Абе за кои шаибички говорите, че не ви разбрах.  :mda:
Ето за кои
Първата снимка е на Роко:
(http://picbg.net/u/52907/49470/615193.jpg)
Втората на Гютзолд:
(http://picbg.net/u/52907/49470/615192.jpg)
Третата е на Лилипут, където тези шайбички липсват:
(http://picbg.net/u/52907/49470/615194.jpg)
И една последна снимка на колела с правени от мен шайби
(http://picbg.net/u/52907/49470/615195.jpg)
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: widowmaker в 25 Януари 2012, 20:14:15
Да де, ама детайлчето ви е грешно, то просто не е такова!

Ето обикновено колело, при него оста се вижда:
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/56/Adamsachse.jpg)

От един момент нататък колелото се отлива с глух отвор за оста,
като малкият отвор е чисто технологичен - примерно за да излезне въздухът.
Шайбата или там както го наричаш е неразривна част от колелото,
но не фигурира при всеки локомотив. Пример Т3, просто остта е боядисана:

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e0/T3_Schunter_1994.jpg)
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: Сaprycorn в 25 Януари 2012, 20:36:36
И ако решиш да направиш колелото както е на снимката с Т3, пак ще трябва да правиш шайба.... Само че тези шайби са много трудоемки, когато се правят на ръка. А от фирмите производители единствено Роко и Гютзолд пресъздават този детайл, другите продават най-невероятни изпълнения (както се вижда от снимката на Лилипут)!
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: nilfe в 25 Януари 2012, 20:48:59
Абе Ясене, какви шайби те гонят и те впечатляват. Това, което ти показваш е самата главина на колелото, оформена с малък цилиндричен участък издаден напред от плътната лира. Това донякъде имитира набита втулка, но в никакъв случай не е шаиба, а си е самата главина на колелото.

Даниеле, тези колела не се стържат на обикновен струг със задно седло и борцентър. Стържат се на каруселен струг (истинските), а в хобито се леят от метал и се пробиват в приспособление, а пластмасовите си излизат от матрицата направо с отвор.

К'ви, шайби, к'ви стругове.  ;D
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: Сaprycorn в 25 Януари 2012, 21:00:49
Нищо, пак ще обясня защо го наричам шайба.
Когато НЕ Е оформен този детайл, аз го изработвам от прозрачно тънко фолио, като изрязвам кръгче и пробивам в средата му малък отвор. Така произведеният детайл има формата на ШАЙБА! Затова и Васко и аз го наричаме ШАЙБА. Вече приготвената шайба се залепва в средата на колелото като покрива оста и втулката. След това колелото се боядисва и добива вид като истинско (което и същинската цел на моделизма по принцип) :)
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: nilfe в 25 Януари 2012, 21:06:47
Не мога да разбера защо мислиш, че всеки производител на локомотиви включва в технологията си такава цилиндрична степен. Всичко зависи каква е технологията за престъргване на колелото в онези години, а именно как се захваща колелото на струга за да се извършат необходимите технологични операции по престъргването му. Т.Е. съвсем нормално е на някой локомотиви от съответен производител тази шийка да я няма ( в реалния локомотив ) и затова копието да е изпълнено без тях.  :yes:
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: Сaprycorn в 25 Януари 2012, 21:29:21
(http://picbg.net/u/52907/49470/615219.jpg)
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: widowmaker в 25 Януари 2012, 21:29:36
Цитат на: nilfe link=topic=3591.msg71790#msg71790 date=1327517339
Даниеле, тези колела не се стържат на обикновен струг със задно седло и борцентър. Стържат се на каруселен струг (истинските), а в хобито се леят от метал и се пробиват в приспособление, а пластмасовите си излизат от матрицата направо с отвор.

Говоря за осите, а не колелетата :)
Иначе си прав, отворът е от край до край, това с шайбите е заради формата на главината при някои изпълнения,
ама Ясен стърже ли стърже плексигласи.
Ето още една снимка:

(http://3.bp.blogspot.com/_GVYCizgIt8Y/THpi0nvQ_xI/AAAAAAAHQDQ/5AK3tmqOCMU/s1600/IMG_3630_28_29_tonemappedCropped8X10Fixed.jpg)
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: widowmaker в 25 Януари 2012, 21:31:35
Ясене, ти тури каквото искаш по твоите локомотиви, приятелю,
просто не се опитвай да го "канонизираш" като единствено и правилно решение.
:)
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: nilfe в 25 Януари 2012, 21:41:51
Пак повтарям, зависи от технологията. Накой производители правят колоосите от монолитна отливка (както се вижда от снимката на Ясен), други събират колелата и оста с пресова сглобка и после престъргват шийките на оста (както е на снимката от Даниел).
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: Сaprycorn в 25 Януари 2012, 21:47:15
Правилното решение е това, което доближава модела най-близо до оригинала! Останалото са по-малки или по-големи компромиси, които фирмите производители на модели правят с цел да икономисат от себестойността на моделите, разчитайки, че потребителите на модели няма да обръщат внимание на такива подробности!
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: widowmaker в 25 Януари 2012, 22:37:56
Именно, нали това казвам - не всички локомотиви са изпълнени така, както ти ги преправяш.
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: Best Ripper в 25 Януари 2012, 23:18:55
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3591.msg71803#msg71803 date=1327520835
... че потребителите на модели няма да обръщат внимание на такива подробности!
Ако искаш ми вярвай, но поне 90% от потребителите са такива.  :hi: Отново трябва да стигнем до въпроса, че огромната част от потребителите не се занимават с ровене из архиви, чертежи, снимки и съответно не търсят 1000-та разлики. Те просто са приели, че всеки модел е "малко и играчка", че по една или друга причина не може да се докара абсолютно копие на оригинала. Трябва ли пак да се напомня в случая, че много от производителите сами окомплектоват моделите си в два варианта - за реално движение по трасе и "за витрина" - същото е и с последния електровоз, който се продава - ДБ шенкерския, който го има знае за какво става въпрос....Докато вие упорито отричате това и търсите под вола не теле, а стадо телета! А всеки производител /и не само на модели/ се стреми да не прекалява с подробностите, защото работи за нещо, което упорито забравяте - негово величество ПАЗАРА! Всеки производител иска да продаде примерно 20 000 модела на цена от 200 евро, вместо да продаде 20 по 3500 евро. Който иска подробности под лупа или микроскоп - да си прави сам! Да хаби по 100-200-500-1000 часа труд и материали за стотици евро. В серийно производство това нормален производител никога няма да си го позволи. А да не говорим всеки модел колко разновидности има! Ами я да вземем един от най-известните локомотиви - немския BR52, който е сглобяван в сума ти заводи с части от N производители! Хайде някой от рИалистите да ми докаже кой от всичките е оригинален и кой не е оригинален. И защо... :dirol: Единствено може да се има някакви претенции за рИалистично съответствие само на локомотив, който е в една бройка или евентуално в малка серия, която е произведена от един-единствен производител за кратък период от време /вложени са еднакви части от една доставка/... Иначе само си чешете езиците и си мерите мъжките достойнства...  :hi: Един му харесва едното - за него това бил оригиналът, на друг му харесва друго изпълнение - за него пък другото е оригинал... :stop:
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: CaLLlo в 25 Януари 2012, 23:32:59

Не знам вие как гледате моделите парни локомотиви, но аз отдавна съм се хванал, че една машина я гледам точно както и една непозната жена - отдолу нагоре ... А първите впечатления са много важни и не трябва да има разочарования!

Нямам съвсем ясен спомен за началото на историята с въпросните шайбички, но май и аз имам някакъв пръст в тая работа. Навремето с бай Васил доста сме разсъждавали как да се скрият грозните зеещи оси и месинговите втулки - непременно виждащи се при всички модели ... и доколкото си спомням той накрая измисли тия шайбички. Одобрих на мига, оставаше само проблема с производството им. В началото му дадох селенови изправители, от които големите пачки с диоди вършеха чудесна работа - идеално кръгли и тънки, плюс по-малките по диаметър и малко по-дебели алуминиеви кръгчета вътре. Чудесно, но селенът меко казано се оказа неподходящ материал.

Проблем 1: Диаметърът не ставаше за всички модели.
Проблем 2: Оказа се, че селенът много трудно се пробива.
Проблем 3: Не знам каква точно химическа реакция се случваше между селена, лепилото и боите, но след няколко дни шайбите се отлепваха и просто падаха.

Накрая бай Васил избра някаква прозрачна пластмаса, направи си точна замба, измисли лесен начин да цели центъра на вече отсечените кръгчета и ... започна серийното производство.

Каквото и да си приказваме, с тая малка добавка нещета изглеждат с пъти по-добре! С един първи поглед само човек остава приятно изненадан - с една голяма крачка сме се доближили до реалното.


Защо всички фирми не правят тоя детайл като Роко?
Ами защото е трудно да измислиш технология, която да ти набива оси с челни усилия въху колооста, а точно там да има и филигранни затварящи капачки от двете страни.
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: widowmaker в 25 Януари 2012, 23:50:33
Сашо, до сега се изписаха сума ти и неща по няколко пъти, но ти продължаваш да го набиваш това за тия шайби!
Няма шайби, бе хора! Просто челата на главиние заедно с набитите оси са пристъргани,
на накои локомотиви са боядисани изцяло, на други не са, на трети само оста не е.

(http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/365671/365671,1287690983,3/stock-photo-dirty-old-steam-locomotive-wheels-63463468.jpg)
(http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/463036/463036,1277242278,3/stock-photo-detail-of-red-steam-locomotive-wheel-55759648.jpg)
(http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/85490/85490,1295210475,2/stock-photo-details-of-the-red-wheels-of-a-veteran-train-69102016.jpg)

Вижда се един технологичен отвор в оста, който вие имитирате с тия шайби.
Но пък променяте формата на главината!
Като толкова е зор да се пресъздаде това, най правилно би било да се шлайфат челата заедно с осите,
а в осите да се пробие плитък отвор с нужния диаметър.
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: CaLLlo в 25 Януари 2012, 23:59:07

Никой не твърди че има шайби на оригинала, той е съвсем ясен, говорим само за модела и как да изпунтираме
оригинала до максимум. Ами как ... така - със шайби затваряме грозните оси - кое не е ясно!?!
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: Жоро в 26 Януари 2012, 00:03:59
Целия тоя зор с шайбите на Васко идва от вида, в който Пико на времето предлагаха моделите си. На снимката по долу се вижда(надявам се) с какви колооси се предлагаше един от последните модeли - BR 95. Тази прекрасна машина беше  с колела отляти около шестограм и набити на оста. Именно този шестограм Васята прикриваше с прословутите шайби.
(http://www.tycoforums.com/tyco/forum/uploaded/erich/20100610145215_piko1.jpg)

А ето как изглежда задната талига на 03-ката
(http://img11.abload.de/img/nachlaeuferalt032big.jpg)
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: nilfe в 26 Януари 2012, 09:05:10
Ама нали и аз това се опитвам да обясня. Навремето технологиите на производители на модели са били едни, днес са други. Особенно, когато става дума за прочутото соц Пико, майка на икономията. Но Ясен продължава да си знае за неговите шайбички. Защо липсвали, като изпълнение на някой модели на съвременни производители. Ами нали историята тръгва от едновремешните производители на колооси, при едни технологично е имало такава цилиндрично степен, при други не. Но на реалните машини тя не е била за скриване на оста. Ясене, опитвам се да обясня, че имаш много добра детайлна култура за локомотивите, но от към машиностроителните технологии куцаш. Ето ти идея за в бъдеще да проучиш как точно са се изработвали колелата на истинските машини и да разбереш каква функция е имала тази цилиндрична степен на главината на колооста при различните фабрики за локомотиви в Германия. Декоративна или ... Чак тогава вече да почнеш да съдиш производителите на модели дали са спазили 100% детаилноста на копието.  :good:
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: toniemi в 26 Януари 2012, 10:31:04
Нил,приятелю!

Целта на Ясен е да прикрие тази грозотия
(http://img11.abload.de/img/nachlaeuferalt032big.jpg)

и да постигне този ефект
(http://picbg.net/u/52907/49470/614986.jpg)

Станало е точно като на тези колооси
(http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/365671/365671,1287690983,3/stock-photo-dirty-old-steam-locomotive-wheels-63463468.jpg)

Ядосва се че и съвременните производители не си правят труда да доближат моделите си до оригинала.Всяка ос да има центрови отвор,необходим за престъргването на лагерните шийки и на бандажите-ребордите,да не бият колелата.Аз съм стугар по образование и професия....и много други :yes: ;D
Толкова е елементарно,а ти го изкара технически неграмотен....едвали не!


Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: nilfe в 26 Януари 2012, 11:27:46
Не технически, а технологически. Аз също имам огромно понятие от тези неща, защото са ми професия. На нито една реална машина технологичния център не е прикрит, както се вижда от снимките. А това, че Пико са правили боклуци на времето, не може да се сравнява със съвременните производители, както прави Ясен. Жоро добре го описа, като искаш детаилност си я правиш сам или с приятели. Не можеш да искаш от масовото производство резултати като от Микрометакит, например. Това, че Гютзолд се справя по-добре е негово лично мнение. 90% процента от хобистите не обръщат чак толкова голямо значение на 1000 или 1001 детаила. Важното е нещата да са направени добре и да доставят удоволствие.  ;D
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: Adrian в 26 Януари 2012, 11:38:53

И Марксически и диалектически - шайбите си трябваха и доста промениха визията ! Аз 6-ните втулки като ги видех после бях на антибиотик 1 седмица ! Същото ме застига и днес , като гледам куплунги и реборди в

n
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: widowmaker в 26 Януари 2012, 12:10:16
Цитат на: toniemi link=topic=3591.msg71834#msg71834 date=1327566664
... Целта на Ясен е да прикрие тази грозотия ...

Тонка, казах ти как се решават нещата със старото пико, ама ти после едва ли не ме обвини за саботьор.
:sarcastic:
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: toniemi в 26 Януари 2012, 12:52:49
Цитат на: widowmaker link=topic=3591.msg71846#msg71846 date=1327572616
Цитат на: toniemi link=topic=3591.msg71834#msg71834 date=1327566664
... Целта на Ясен е да прикрие тази грозотия ...

Тонка, казах ти как се решават нещата със старото пико, ама ти после едва ли не ме обвини за саботьор.
:sarcastic:
Аз не съм като Яско,за това приех тежко и горко,твоето отношение към старото пико :( :( :(
Сега съм от 4 дни на легло...тръшнал ме е нивиждан грип..за толкова години не помня така да съм боледувал...и според мен ,това е заради теб :on_the_quiet:
Паднал ми е имунитета,заради стреса ... :( :( :(
Дължиш ми една Миринда-портокал...но не китайска :drinks: :drinks: :drinks:
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: Adrian в 26 Януари 2012, 12:56:09


Тонка , сподели ти щангите как ги правиш ?
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: toniemi в 26 Януари 2012, 13:41:55
Цитат на: Adrian link=topic=3591.msg71849#msg71849 date=1327575369


Тонка , сподели ти щангите как ги правиш ?
Съвсем бутафорни,режат ми ги на лазер.Само шатуните взимам от джуниорски 80ки на пико...но ми свършиха :( :( :(
Съсипах около 20 такива локомотивчета,подритвах ги по битака и за 5лв не ги купувах...ама още 10 комплекта шатуни от джуниорки ще ми дойдат добре  ;D
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: Сaprycorn в 26 Януари 2012, 15:23:26
Предлагам, преди да продължим с коментарите, да надникнем в тази тема:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1164.0.html
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: toniemi в 26 Януари 2012, 18:55:54
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3591.msg71852#msg71852 date=1327584206
Предлагам, преди да продължим с коментарите, да надникнем в тази тема:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1164.0.html

Яки шайби! :good: :good: :good:
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: widowmaker в 26 Януари 2012, 19:43:30
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3591.msg71852#msg71852 date=1327584206
Предлагам, преди да продължим с коментарите, да надникнем в тази тема:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1164.0.html

Не разбрах какво общо има темата, че да надникваме в нея?
Казах ти мнението си за тия шайби, виждал съм ги и на живо. Това не е начин да ъпгрейдваш съвременен локомотив!
Единственото, което го няма при повечето съвременно производство е технологичния отвор в оста, което се преглъща.
Специално за флайшман (че там е грозотия) ако се оберат челата на главините, а после се капне боя, нещата ще си дойдат по местата.
Шайбите не решават проблема (изключая старото пико - каквото и да туриш, все ще е по добре)
- реално би трябвало да се вижда кръг - границата между главината и оста.
С въпросните шайби се оправя едно, но пък се разваля друго - няма го кръга и главината вече става с друга форма.
Цялата тая писаница тук е заради това, че ти коментираш кое било хубаво и кое било лошо, пречупвайки всичко през въпросните шайби.
Представи си, че има хора, които харесват парни локомотиви, но не им харесва черен локомотив с червени колела, както на теб.
:)
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: TANO в 26 Януари 2012, 21:07:06
Брей, ама и проблем си имате.
Вчера по приятен за мене повод си купих шише уиски и пътьом се обадих на булката да купи фъстъци като се прибира от работа. И кво - прибира се тя, "Къде са фъстъците, ма?" , " Ау забравих. Ама имаме туршия, вчера я качих от мазето". Е хубаво ама уиски с туршия... Майната му прежалих се. Днеска като гледам кви са виелици, викам си, има туршия, прибрах се от бачкане и си сложих едно джезве гроздова да си я сгрея. И кво - прибира се булката от бачкане и от вратата вика " Скъпи купила съм ти фъстъци". Те ти проблем сега,цяла вечер седя и се чудя кво да бъде... Та да ви е*а и шайбите и щангите - къф ви е проблема, бе? А сега кажете аз как да го реша моя. И стига с тоя тъп спор :drinks:
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: XRISTO в 26 Януари 2012, 21:34:53
А защо не пробваш да си сгрееш уиски?  ;D
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: Gogo55 в 26 Януари 2012, 21:47:04
Е не си бил сам , и аз преди няколко дена пих джони с туршия , а на другия ден ядох фастъци и бадеми без нищо-то в корема все бъркало става  :sarcastic:
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: Жоро в 26 Януари 2012, 22:16:20
Цитат
А сега кажете аз как да го реша моя

Мдааа. Стоенча, това си е екзистенциален проблем. Но изход има, има изход.
Вадиш малко зеле от бидона и нарязваш на тънко от сланинката. Слагаш джезвето с ракията и почваш: ракия, сланина, зеле....и все в тоя ред. Само гледай да не го объркаш.
Айде, ще ти простиме, че се черпиш сам и не викаш за помощ :drinks:
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: Сaprycorn в 21 Август 2012, 15:48:41
Мнозина смятат, че металните щанги са застраховани от счупване!
Ето какво се е случило с метални щанги на Лилипут, при това без да са докосвани!
(http://picbg.net/u/52907/41798/661796.jpg)
Нямам думи за коментар...
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: TheJackal в 21 Август 2012, 15:52:14
Ясене, намери някой златар да ти ги залепи. Така на една BR 23 (35) на TIILLIG от първото производство Ивайло я оправи и сега върви като пушка.
Титла: Re:За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми
Публикувано от: lubomir в 21 Август 2012, 17:37:34
Цама е изключително боклучав метал. Имам един Лилипутски модел на OBB 1042, на който талигите направо се разпаднаха и разпрашиха от собствен саморазпад на цама. За съжаление детайлите от цам са по-ненадеждни от пластмасовите. Затова ви казвам: карайте си моделите преди да са се разпаднали от седене в кутиите!!! :yes: