RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
ВАЖНО !!! | IMPORTANT !!! => Представете се | Introduce yourself => Темата е започната от: zapasen в 06 Март 2018, 00:11:57
-
Здравейте, след мнооого дълго четене на теми във форума и ровичкане в Нет-а почти до безкрайност (руските сайтове за жп-моделизъм са ми любими), най-сетне реших да се регистрирам - по стандартния начин. Съответно - съвсем "стандартно" да задам и човъркащият ме от известно време въпрос: Като малък (преди има-няма половин - един век) веднъж се возих в странен вагон - хем пътнически, хем пощенски (багажен). Като се поразрових тук- там обаче, не намерих никъде информация за български такъв. От сайтовете добих някаква информация, че обозначението му би трябвало да е нещо като BDSee (BD- нещо-си - второкласен с багажно отделение). Гледах няколко чешки такива (има ги в ТТ и HO също май), обаче нещо видът им се разминава със спомените им. Струва ми се, че вратите на товарните помещения са им други - нашите май бяха тип "хармоника", а техните са двукрилни. Та, въпросът ми е: Къде мога да намеря, ако тук няма възможност някой да ги публикува, снимки на БДЖ-ейски такива? Интересуват ме също и общите технически габарити.
-
Мда... След 218 прочитания за по-малко от 45 часа очаквах поне един да напише нещо в отговор. Надявах се поне един сведущ по въпроса да се появи. Явно надеждите са били ялови.
-
Явно си сбъркал форума! Търси някой за екстрасенси или за хвърляне на боб...
-
Сбъркал съм форума ли? Значи тук не се говори за българска железница, локомотиви и вагони...?
-
Много "хубаво" посрещане на новорегистриран потребител, нема що....То и заради такива работи на повечето свестни хора им писна да пишат/четат и един по един се махнаха. Моделизмът не се състои само и единствено от "месингови" локомотиви - скъпотии за по 4-5 бона. Съдейки по описанието, почти съм сигурен, че става въпрос за фургоните, доставени някъде в края на 60-те години от полския завод Цигелски - Познан, които освен фургонно помещение и купе за началник-влака, другата им половина се състоеше от нормални купета. Не се учудвам, че тогава тези купета са били достъпни и за обикновените пътници, явно невинаги са били само за превозния персонал, милицията и пандизчии. Вратите на фургонната част бяха точно такива - двукрили, плъзгащи се, като в метрото, за разлика от тези на българските фургони - четирикрили, "хармоника", като на трамвая. За съжаление въпросните вагони отдавна са нарязани, досега тяхна читава снимка не се е появила, остава ни само да чакаме втория том на книгата на инж. Стефан Стоичков.
(http://media.snimka.bg/s1/0943/028129952-big.jpg?r=0)
(http://www.loco-photos.net/_datas/9/u/d/9udd5jt8ny/i/uploads/9/u/d/9udd5jt8ny//2012/04/30/20120430184044-65b7d0b9-me.jpg)
Третият вагон на втората снимка е от тези. За съжаление утрепахме се да намерим по-хубави, но няма.
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,110.630.html (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,110.630.html)
-
Ееее имало е значи полза от поста ми! Един по един почнаха да пишат националните богатства...
-
IKAR, предполага се че не става дума за тези вагони, човекът твърди че след "след мнооого дълго четене на теми във форума" не е намерил това, което го интересува.
Като тенденция в този форум, когато някой има отговора на някакъв въпрос, той ще "напише нещо по въпроса". Поне това съм забелязал че правят и специалистите по БДЖ вагони. Явно че в случая отговорът на така зададения въпрос не е толкова лесен. Или пък едва ли всеки си прекарва деня само във форума, за да отговори в рамките на 24 часа за нещо по спомени от преди 50 години. Или пък въпросът е така зададен че ...
Хайде да не гадаем и да не правим дълбокомислени заключения и да даваме квалификации, обосновани единствено от собствения си мироглед.
-
Наистина ли си въобразявате, че 400 и кусур регистрирани тук,
четат всеки ден форума, знаят всичко за " нещо- някакво- такова...ама не съвсем от детския си спомен", и чакат
само някой новопоявил се да им даде въпрос и всички
да се втурнат да търсят отговорите му???
Единственият който помни такива вагони е написал каквото знае,
въпреки, че е в Канада. Той чете в друга част от денонощието обаче.
Останалите ни бройте, че се ровим в архивите си въпреки натиска от време което ни е отпуснато от zapasen, но още нищо не сме намерили!!!
:sarcastic:
(http://media.snimka.bg/s1/0943/028129834.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0943/028129948.jpg?r=0)
...и тези снимки са от темата за български подвижен състав ( тоест променената тема)!!!
-
Благодаря на всички, които все пак се отзоваха и специално на IKAR. Наистина бях на път да се откажа, но виждам, че все пак има с кого да си говорим. Благодаря и за, макар и не на сто процента, за изясняването на интересуващият ме въпрос.
Наистина, възможно е погрешно да съм запомнил, че вратите на багажното не са двуделни (нали така се казва ?), а са просто двойни. Това, което със сигурност знам обаче, че попаднах в този вагон, преминавайки от съседния т.е. имало си е нормален преход от съседия вагон. Предполагам, че е имало преход и откъм страната на служебното купе към следващ вагон. Това е съществена разлика с пощенските фургони от по-ново време, които, както се и вижда от публикациите във форума, бяха задънени.
Що се касае до "даденото време" - няма такова. Просто беше странно за мен над 200 души да прочетат пост ми, и нито един да не каже нито дума по въпроса.
А сега за причината да питам: Имам намерение да направя и кача чертежа на вагона в .DWG или .DXF формат, с добавени разгъвки. Който има допир със CNC машини веднага ще се сети защо и какво дава това.
-
Бих искал да те помоля да поясниш какво дава това.Във връзка със СnC машините де.
-
Чертежи в .DXF (разгъвките) се качват на програми (има множество такива, даже безплатни ), които генерират т.н.G-кодове. Същите G-кодове управяват CNC - рутерите, които мога да ти изрязват, пробиват, гравират плоски (и не само) елементи (метал, пластмаса, шперплат, балса и т.н.). Повторяемостта е ...безкрайност. Т.е. като имаш веднъж G-кодовете, можеш да си правиш колкото искаш бройки от дадения модел (имам предвид съставните плоски елементи). От там нататък е лепило, въображение и сръчни ръце.
-
А това всичкото на каква програма и в какъв мащаб ще го правиш?
Предполагам в масовия Н0! :scratch_ones_head:
Ще следя с интерес чертежите и разгъвките.
Особено точно как ще се събере кошът накрая.
Интересно какво точно разбираш под "разгъвки
( ясно, че не за книжен модел )
Ако стане хубаво, бих се включил, но в друг мащаб - ТТ.
-
По принцип работя с аутокад. Чертежът няма да е в мащаб т.е чертае се 1:1. След това си има команда Scale т.е може чрез цифрово изразен коефициент, (например за Ho e 0.011494252 (= 1:87)), да се направи в какъвто искаш мащаб - ако искаш може и в 1:86, 1:88, 1:89 и т.н. (както се казва - кеф ти - риба, кеф ти - паламуд). Съответно всички разгъвки стават в тоя мащаб. Това, което трябва непремнно да се съобрази обаче, е дебелината на материала, от който ще се работи модела, и съответните корекции в размерите. Оттам нататък - по начина, който описах по-горе.
-
Какъв е смисълът в 1:1 да се прави?
Ако ползваш различен материал, включително и в дебелината си,
всичко ще трябва да се преработва за всеки различен материал.
А ако се "прескалира" (от scale) за различни мащаби,
със сигурност това което излиза детайлно в Н0, може и да не е толкова качествено в ТТ , а в мащаб N нищо чудно и да се " стопи"
заради миниатюрността на дребните джиджавки.
За това питам, освен ако нещо друго не ми е ясно!
-
На базата на каква информация се каниш да изградиш този чудесен проект.Дколкото виждам от темата ти до момента ,такава няма никаква.Едва ли младежките спомени са достатъчни.
-
Точно това е смисълът - да не се чертае всичко всеки път за всеки различен мащаб. Естествено, в по-дребните мащаби дребните нещица (под 0.5 мм) трудно се направят на рутер. Те просто се махнат като операция или обекти при генерирането на g-кодовете. Все пак е по-лесно да коригираш нещо, отколкото да го пречертаваш наново в друг мащаб. Още повече, че чертежите ще могат да се ползват и при по-едрите мащаби без никакъв проблем- най-малкото като база за доработка.
-
Естествено, спомените не са достатъчни :) Затова търся снимки, схеми и скици, описания и габаритни размери. Всяка нова информация е добре дошла.
-
Пожелавам ти успех .От друга страна ми се ще да видя нещо което си направил по гореспоменатата технология.
-
Чисто технически това правил ли си го досега с друг конкретен модел?
******
И като стана въпрос за технически...тая тема всъщност
защо е в раздел "представете се!" ?
:scratch_ones_head:
-
Технологията е нова и все още е експериментална. :) Макар че, всъщност нищо ново няма в нея - просто събрах две и две от различни области. Като излязат първите реални резултати ще покажа. Засега не съм открил принципни причини да не сработи. Още е в подготовка пилотния проект - ЕМВ32.
-
Ами... регистрирах се, зададох въпрос... Като се замисля, май наистина мястото и не е в тоя раздел. Ако може модератора или администратора да я премести на правилното място...
-
Принципно и тук разработихме идеи за почти всичко що е БДЖ. Някои даже опитаха, други направиха (или се опитаха),
по няколко такива модела, трети дори се " хвърлиха" в
бизнеса с такива модели. Но всичко се случи само да им покаже, че нещата от теорията до реализацията (+ бизнеса) са на три
доста различни нива. Едно е ясно - желанието е огромно и с годините не изчезва. Очакването също.
Остава някой да постави всичко на професионална основа.
;D
-
Е, не става въпрос за бизнес... В България я има 1000 човека да се занимават с ЖП моделиране, я не... Но като има възможно по-пълна база данни с детайлна информация, все пак една последваща "релизация" става по-лесна.
-
Здравей! Я погледни тази тема: http://www.railwaypassion.com/forums/index.php?topic=3696.0 :hi:
-
Здравей, темата съм я прегледал много отдавна, но все пак благодаря. От нея разбрах, че става въпрос за вагони серия 47 (не знам още какво точно означава тя), обаче при търсене излизат какви ли не вагони, но не и търсеният. Ето тук https://www.flickr.com/photos/154677904@N05/39036944744/in/photolist-nx69vm-ZBNT3q-22tyxDs-FrPPw2-dgtDGR-dgtEXj-dgtGXw-dgtHgT-dgtH1t-dgtGax-dgtGLT-dgtKFL-dgtHKP-dgtDsk-dgtFFz-dgtFt8-dgtJcq-roTNti-dgtGzj-dgtEER-dgtFUZ-dgtF6x-gtaSxP-dgtKb5-dgtJ1L/ има снимки на чешки BDSee, но се вижда, че издадените прозорци неса като на българските такива. Намерил съм и вътрешното разположение на вагона, но (пак по спомени) багажното отделение на БДЖ-ейските не е разделено надлъжно т.е. няма коридор, а е цяло - от страница до страница
-
В България я има 1000 човека да се занимават с ЖП моделиране, я не...
Махни една нула и ще си доста по-близо до истината :hi:
-
Махни една нула и ще си доста по-близо до истината :hi:
Тамън и аз да напиша същото и ме превари :sarcastic:
-
Колкото и да са, от това сериозен бизнес едва ли може да се направи.
Много се отклонихме от темата обаче. Така че с наличната информация и, дай боже, достатъчно свободно време, другата седмица може да се появи някой чертеж на BDsee. После, съгласно забележките, ще се коригира.
-
Ще ми е интересно да видя снимки от проекта на БДЖ 32.
-
Тази тема определено не е за този раздел , :drinks:
-
При какви условия ще бъде удобно да поръчам една 32-серия.
-
Вероятно при условие, че се намери някой да я направи по поръчка, предполагам. Аз мога само ... да дам чертежите. Но това - по нататък, не сега. :)
-
Надявам се ,че имаш предвид твоите чертежи ,а не тези от книгите на Деянов.
-
Естествено, че моите. В книгите не са в .dxf.
-
Ето го на път за Капъкуле през 1985г.
(http://forum.e-train.fr/album_mod/upload/grandes/543ff555c8464539904983c2d156e3b5.jpg)
-
Не мисля, че е този.