Нека и аз да споделя нещо ;):o :o :o те тая железария къде точно е?(може и аз да съм наблизо , ако съдя по телефона! ;))
за подложка на релсовия път използвам "депрон". Това са топлоизолационни плоскоти с размери 1,25х0,80 м и с различни дебелини - 3мм , 6мм и 7мм . Много приличат на стиропора , но са много по-плътни . От тях с помощта на макетен нож с лекота се оформят идеални призми на които лежи релсовия път. Залепват се с всякакво лепило ,което лепи стиропор (не ацетатно) или с неутрален силикон.Можете да ги намерите в почти всички железарии и складове на цени между 4 и 7 лв за м. кв. за различните дебелини.
P.S.
Ако някой се интересува от продуктите на "Оргахим" или от актуални цени на строителни и други материали подходящи за хобито ни ,да ме търси на тел. 9550947 или 0888726647 -железария "ВИХРЕН" Shatsi (Шатси)
Pavel75, принципно шумо- и термоизолирането вървят заедно, както термо- и електропроводимост при металите. Изолацията се дължи на затворения въздух в материите /пореста структура/. Дали ще е от естествен материал, какъвто е коркът, или ще е от някакъв друг - разликата е само в здравината на материалите... Колкото са по-ситни мехурчетата въздух в материала, колкото е по-здрав механично, като разликите в шумо- и термоизолация са почти никакви. Химически всичките стиропори и плоскости за термоизолация са еднакви (екструдиран пенополистирол), разликата е в технологията и физическите им свойства - едни са с много едри мехурчета и лесно се ронят /класически стиропор/, а други - съвсем ситни /фибран, депрон и подобни/... Иначе Шатси ползва депрон, защото е с малка дебелина и не му се налага да цепи и надлъжно дебелите плоскости /примерно фибран май започваха от 3 см дебелина/... Шатси, не виждам причина да не може да се лепи стиропор с ацетатен силикон, мисля, че го бъркаш с доста редките у нас АЦЕТОНОВИ силикони... Според мен единствената причина да не се препоръчва ползването на ацетатни силикони е силната миризма на оцет предвид затворените помещения, където се правят макетите... Иначе ацетатният силикон се втвърдява по-бързо от неутралния /по-летлив разредител/.. Единствено мога категорично да предупредя, че стиропор не може да се лепи с хелметексови лепила /хелметекс, прома, хелми, хелмавект, полихлоропреново лепило и т.н./, поради това, че съдържат толуол, който разтваря топейки стиропора /не случайно обикновен полистирол се лепи с коресилин, хлороформ и подобни/...
Искам да благодаря на всички за помощта! Намерих дискчета в "Практикер" - на щанда на "Bosh", производство са на "Dremel", кат. номер 409, 36 бр. в кутийка. :hi:
Цитат на: Vlado link=topic=413.msg16655#msg16655 date=1231316534Искам да благодаря на всички за помощта! Намерих дискчета в "Практикер" - на щанда на "Bosh", производство са на "Dremel", кат. номер 409, 36 бр. в кутийка. :hi:
Сега ако ни кажеш и цената - готоФо :yes: :good:
Ами аз вече ви бях казал - купувам си от новите бои на водна основа (екологичните) , на полската фирма "soкrates" от Бриколаж , на цена 9,99 лв за 800 гр.
Мен ми харесват , работи се добре с малки четки , измивам инструмента и съда с топла вода , слабо ухаят при работа , съхнат за около 20 мин (в нашият случай - на картон , пластмаса и т.н. ) мешат се добре по-между си...
Аз съм си направил около 50-тина 200 грамови шишета с различни нюанси на цветовете .
Мешал съм основните цветове (синьо, червено , зелено , жълто , кафяво и... :music:) с бяла (за светлите) и черна (за тъмните) боя от същият тертип...
Ако си се загледал в модула ми - моста , скалите , шосето и т.н са все с такава мацани ...
Колкото за цвета на шосето , аз го направих по светъл , като мешах бяла с мнооого малко черна боя , в събота ако можеш да дойдеш ще видиш , щото снимат всички , включително и недовършеният ми модул , ама само Адри и Сашето качват снимки , па и Владо отпред не го е подновил след първите му три снимки там... :pleasantry: :on_the_quiet: но не се притеснявай , шосето не е най - важното , може при теб да е по-тъмно - значи е пресен асфалта , и така ...
Впрочем по въпроса за боята на поляците все се глася някак да я проверим дали пък не става за духалки , ама едно ли е за това време...
;D
то за ново издание се говори от години... с новите технологии разбирасеХаха, в бриколаж 1 кг епоксидна смола заедно със втвърдителя излиза около 18 лв.От Световрачане я доставят.
това което знам че материала е готов но няма кой да я издаде а технологията на тони не е секретна
и не е много сложна калъп от силикон и смола доста фирми го практикуват това има няколко чешки
и една австрийска за който знам обикновено тези работи са много по скъпи от тези направени от пластмаса
в старото криле имаше как се прави такъв калъп даже няколко човека ме бяха питали къде точно се намира цялата тази работа за да я прочетат и те утре като съм на работа ще я потърся
обикновено един килограм смола струва между 60 - 100 лев за килограм
Ето това (http://hobbyeasy.com/en_US/prod/38944.html) върши страхотна работа!!!
При това се загрява до 80 градуса и може да се ползва многократно (над 50 пъти, за сега ... :spiteful:) но го продават на другият край на света (мамка му)!!!
Материала е наистина страхотен, прозрачен, гъвкав и не се разтваря от органичните растворители.Дори сам към себе си не залепва.Освен ако не се загрее до 80 градуса, за да се смеси отново за нов калъп...Казва се "Oyumaru" или нещо такова...
Хах, хвърли ме в тъча - още тази вечер ще проверя в Бриколаж на Цариградско шосе!Ако не ти е проблем сподели после дали си намерил нещо.
:hi: :yes: ;D
Христо, според ме няма да имаш никакви проблеми. Аз за двете части (модули) на моя макет съм използвал такъв материал (ПДЧ). Дебелината му е 18 мм, а размерите 1000 Х 1400 мм. Материалът е много здрав и сравнително лесен за обработка (не колокото дървесината де).
Оребряването зависи от размера плоскостите които използваш. Моите са две с размери 1000 Х 1400 мм. Реших, че реброто трябва да е в средата на дългата страна (погледни снимките). За ребра ползвам летви от чам.Те са с размери 18 Х 80 мм. Само двете крайни (вижда се добре на снимките) са с размери 18 Х 120 мм. Това ми дава по стабилно захващане на двете части на макета една с друга. И повече място за стабилно закрепване на опорите на краката. Летвите съм ги купувал от Практикер като те си бяха стандартно нарязани с дължина 1000 мм.Цитат на: br185 link=topic=670.msg29695#msg29695 date=1255374479Христо, според ме няма да имаш никакви проблеми. Аз за двете части (модули) на моя макет съм използвал такъв материал (ПДЧ). Дебелината му е 18 мм, а размерите 1000 Х 1400 мм. Материалът е много здрав и сравнително лесен за обработка (не колокото дървесината де).
Ами така, де! Хората правят гардероби от него, дето събират стотици килограми дрехи, ,та няма да издържат 10-тина килограма растителност, сгради и релси.Значи ще си ползвам ПДЧ-то, така решавам.А през колко сантиметра си оребрявал?
ПДЧ (талашит) - това е най евтиният, най гаден дърводелски материал. Направен е от всевъзможни дървесни отпадъци, смесени и пресовани с някакво карбамидно лепило. Това ПДЧ като почнеш да го режеш става някакъв кошмар - гаден смрадлив прах от който няма спасение, просто се набива навсякъде.Нека си тежи - няма да го разнасям никъде.Колкото до гадният прах - няма да откривам серийно производство на основи за макети.Рязането ще е 10-15 минутки. :good:Ежедневно ми се налага със ножовият трион, а и с ръчният да режа такъв материал и нямам впечатления да е кой - знае колко по - гаден от дървесината.Е, виж сега, ако работех в мебелна фирма, където се реже с високооборотни циркуляри сигурно и аз щях да го проклинам. :yes:
Моят съвет е: Не изплзваите тая гадост за макети !
Опс, сетих се още нещо - тежи срташно много.
На гардероба винтчетата се задържат на един тънък слой наречен "фурнир" пък и самото ПДЧ е с по - "гъста" маса , докато обикновенното ПДЧ е толкова рехаво , та чак самО се рони ако е от най-калпавият материал...
Въпрос на вкус - твоя воля.
Препоръчвам ти да пробваш преди да правиш конструкцията , твоето ПДЧ как се държи с различните материали, винтчета и пирончета (въобще не си въобразявай ,че ще минеш без миниатюрни пирончета - на някой места те просто нямат алтернатива).
Пробвай това , а също как се пробива и сглобява нещо от него и колко тежко и "здраво" става...
;D ;D ;D
Ще ползвам ПДЧ-та от стария мат'рял. :spiteful: Там няма рехаво - ситен и сбит, доста здрав е в сравнение със сегашния.
Ти може би си мислиш за онези плоскости, дето са с едри дървесни частици, те не държат винтове. :good:
А и като гледам пича - http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?lang=1&page=1&id=3297&sort=1&#next
какви красоти е натворил, едва ли ще рискува толкова труд, ако основата е менте. :spiteful:
И аз се бях отказал, ама като видях тези снимки и съм оптимист относно материала ПДЧ. :good:
Като недостатък може да се посочи неестественият изглед на така положеното трасе.Е, нали ще баластираш - ще се скрие, ако сложиш там, където е винта повечко материал. :good: Благодаря за оптимизма, който ми вдъхваш, гледам че си започнал с реденето на релсите - желая ти успешно полагане на трасето. :hi:
Е, нали ще баластираш - ще се скрие, ако сложиш там, където е винта повечко материал.Баластът няма как да прикрие винровете. След полагането му той трябва да бъде най-много до горния ръб на траверсите. Ето така:
Купешки ли ти е баласта?А не си ли мислил да ги лепнеш, завиеш и като стегне лепилото да махнеш винтовете? :hi:Баластът съм го купувал готов от Conrad. Води се с каталожен номер 218713 - 62.
Баластът съм го купувал готов от Conrad. Води се с каталожен номер 218713 - 62.
(http://photo-zona.net/images/user61395/album20589/large/1255507842_dtrd7537_Picture001.jpg)
С оглед евентуалната необходимост от някакви ремонти и корекции някак си все не ми се иска да използвам лепила по и около релсите. Ама май за сигурно закрепване на баласта друг начин няма. Това което се чудя е дали първо да залепя към основата подложката под релсите или да я оставя така, а да използвам лепило само за закрепване на самия баласт :blink:?
Пламене, могат ли да се лепят пластмасовите траверси върху тази изолационна подложка с С-200? Иначе аз си имам идейка - парче от ПДЧ, дълго колкото релсата и отгоре слагам каквато си искам тежест, е в рамките на разумното, естествено. :hi:
Ако не - pach дава страхотна идея за двойнолепящото тиксо....от чиято здравина на залепване не съм особено доволен.Ползвам "Tesa" и не ме кефи как слепява.Виждал съм двойнозалепващо , положено на лайстните на опелите, ама така си идва ог Германията, та то наистина е нещо уникално-гумата се разкъсва, но лепенката не отпуска.Половината остава на вратата даже се цепи самата лепенка, страхотно залепва.Обаче такова едва ли има откъде да се купи. ::)
Може да е американски клуба, ама водата за тежест и лепилата им са немски :good:И аз се загледах във водата и лепилото. Ми нищо чудно, човекът живее в източна Белгия. А на изток от Белгия знаем кой е :spiteful:
ПП.Купувам стари мокри водомери - 3 лв/брой. :spiteful:
За някой стени ползвам балсово дърво.Има го в различни дебелени.Преди съм го ползвал в кръжоци по корабо и самолетомоделизъм та от там се сетих.
...
Изненада ме тоз форум на рибарите какво се предлага
http://forum.fishing-mania.com/viewtopic.php?t=4231&sid=13182b57eac525f9b7e569a9d7d78328
Не знаех че има и летви от балса с такива размери :scratch_ones_head: .
В този онлайн магазин също се предлага
http://www.web.need.bg/MODELISTSTELDI/custom1.html
Който е работил с това дърво му е ясно че се реже и с макетно ножче.
Трансформираща се работилница Unimat 1 Classic - 6 машини в 1
Цена: 1799.00 лв.
* Доставката в София на този макет е напълно безплатна
и отнема от 1 до 3 работни дни, за цена извън София щракнете тук.
* Можете да платите макета в брой при получаване.
UNIMAT 1 - BASIC
Artikelzustand:Neu
Restzeit: 11Std. 41Min. 28Sek. (21. Feb. 2013 20:27:24 MEZ)
Preis:EUR 190,00 Sofort-Kaufen
Auf die Liste
Hinzugefügt zu Ihrer Beobachtungsliste
Artikelstandort:
Siegen, Deutschland
6 Tools in1MINI Classic Wood Metal Lathe Milling Machine r
Shop besuchen: Hercolor-USA
Artikelzustand:Neu
Stückzahl:
Mehr als 10 verfügbar / 34 verkauft
Preis:US $198,00
ca. EUR 148,09
Sofort-Kaufen
Auf die Liste
Versand: US $19,99 (ca. EUR 14,95) Standard Int'l Shipping | Weitere Details
Artikelstandort:
China, China
Thermocut 12/E
Инструмент за рязане с нагреваема тел
Цена: 88.60 лв.
Thermocut 230/Е
Мини уред за рязане с нагреваема тел
Та...така!
:hi:
Цена: 240.20 лв.
Струва 135 лв. и е малко по-голяма от една шевна машина, пробвах я работи перфектно
Митко,На марката за инструменти LUX (преди имаха вносител в България, сега не знам!) съм взел едан стойка, която е за долу показаните шлифовалки. Става и като настолна бормашина ,а като се обърне масичката се използва, като малка фрезичка с филунг. С подходяшт фрезер може да подравняваш всичко, дори сатва да дълбае каналчета.
аз говорех за други инструменти, защото на мен ми трябва да изрежа стените на една сграда. С тази машинка не виждам как мога да напрява прав разрез както по дължина, така и по отвес. За това се загледах по циркуляр, фрези и банцинг за хоби
(http://195.149.248.189:8080/2012-06-10/0fbaa4f75c00cb4403b1b91de8741e4a)
.......
Впрочем който има "зеге" може да си направи цял куп машинки - стига да има някаква "маса".
На тази тук само един линеал и трябва (кант по който да се плъзга листовия материал) и ако зегето е с контрол по обороти, може и да не е много шумно докато режем дори дърво (не само "симоната"). :on_the_quiet:
Жопе, един пример, пък ти и другите да си правят изводите...
1. През 2001 г. си купих електрическа отвертка BOSCH /зелена серия/ - цена по спомен 48 лв. С оригиналната никел-кадмиева батерията изкара до 2007 г., след което купих нова батерия - оригинална. Дадох 21 лв. за нея, при положение, че цяла нова кЕтайска отвертка струваше 14 лв., барабар с накрайници. Втората батерия на отвертката още работи и не показва осезаеми признаци на свършване.
2. През 2010 г. /някъде по това време зимата/ си купих акумулаторна бормашина Raider /чете се Рейдър, а не Райдър/. На 12 волта /за да мога да ползвам и акумулатор от кола, ако някъде се наложи/, също с никел-кадмиева батерия. След неповече от 10-12 зареждания в рамките на 3-4 месеца батерията стигна до положение, че като я заредя /3-4 часа както пише в упътването/ и я оставя /дори свалена от бормашиината/ след примерно 1 час престой вече така се беше саморазредила, че машината имаше душа едва да върти около 1 минута, и то само на празен ход или минимално натоварване. Така че сам си отговори колко струват и тия евтини резервни батерии. Иначе батериите в пакета са събрани грамотно - с заварки на пунктшвайс, а не със запояване. Други забележки по нея нямам никакви /оставям настрана скапаните китайски бургии, които са към нея/.
Така че предпочитам да търся някъде скъпи и читави батерии, вместо да се радвам на евтини пръчки. За да знам, че като ми потрябва машината и тя да е готова за работа. Ако някой знае къде има такива /включително и пунктшвайс/ да сподели. Трябват ми 10 бр. батерии Ni-Cd 1,2 V 1200 mAh. Диаметър на всяка батерия 22 мм, дебелина 43 мм. И пак казвам - става въпрос за ЧИТАВИ елементи.
Мерси Митко,
разликата междо три и пет полюсния настина ли се усеща толкова ? Виждал съм и електро мотор на който арматурата(?) му е като спирала
В момента обаче търся депрон (или фибран, но задължително бял) с дебелина 2см и размер на листа поне метър....Що не четеш преди пак да твориш небивалици????
макар да има и по-безопасТни начини, като тънък реотен и трансформатор FZ1 например...И как ще стане с 1,2 А /които дава максимум този траф/ да нагрееш реотЕн, който да реже двусантиметрови листове????
Bulgaria Ana-Maria Urbaneja +49 6151 18 1005
Пристигнаха още малко машинки
малко по-късно ще пусна цени и по-детайлни снимки на нешата,до тогава може на лични или на 0896693677-Митко
Най-после едно неутрално мнение на тема вълнуваща мнозина тук.
(https://cdn.shopify.com/s/files/1/1646/5239/products/37110_66be1e8a-6911-432e-a7d7-ee9999608934_1024x1024.jpg?v=1511448157)
Изтъква както недостатъците, така и предимствата, като
впрочем показва как елементарно се подобряват някои неща
по хоби мини фрезата "PROXXON-MF70":
https://youtu.be/EvgeMu2dYps
:hi:
...във всички магазини Лидл,
... лентовия трион (мини банциг).
(http://model.airgroup2000.com/download/file.php?id=54977)
Лента - 1400х12 ММ.
Височина на ждрелото - 200мм.
Масата е с регулируем ъгъл до 45°.
...Та, ако може малко помощ...Намерих си!
Намерих си!
Извинявам се, за спама...
Хубаво е да споделиш от къде все пак си намери?Оказа се, че лента има на много места, а аз просто в яда си, че ми се скъса малко преди финала на започнатото от мен пуснах горния пост. После в търсачката от горе излезна https://www.onlinemashini.bg/ и си поръчах...
За сведение на останалите - нали за това е форум!
Аз си купувам от "Ташев галвинг" с магазини в София и Ямбол,
Във дърводелските цехове ги лепят някак си с боракс и латун. Може да ти залепят някъде старата.
Интересен материал:
https://www.obo-werke.de/produkte/obomodulanr-pu-platten.html
:good:
Ние разработваме и произвеждаме панелни материали и блокови материали за производство на модели, инструменти и калъпи. Също така ще се радваме да ви предоставим формовани части, съобразени с вашите нужди, както и отлити блокове от obomodulan ® .
obomodulan ® накратко: хомогенни, гладки и самостоятелни повърхности, фина клетъчна структура, висока якост на ръба, нисък коефициент на термично разширение, лесна и лесна за обработка обработка, ниско образуване на прах, физиологично безвредни, различна плътност от 80 до 1600 kg / m 3 и вероятно най-големият избор Стандартни формати и дебелини до макс. 2000 x 1000 x 420 mm - в зависимост от вида и плътността.
Листовете, блоковете и обработените части могат да се съхраняват плоски в оригиналните кутии или на палет при 20 ° C до 40 ° C на сухо място.
По време на транспортиране и съхранение трябва да се избягват температурните колебания. Цялата информация за материала и обработката и обработката е дадена доколкото ни е известно и не трябва да се разглежда като гаранция за свойствата на материала.
Можете да намерите опциите за закупуване на отделните продукти в областта " Партньори за продажба ".
obomodulan ® PU панели
obocastulan ® окончателно отливане по контур
OBO-бонд PU и епоксидно лепило
услуга obomodulan ®
RenShape ® PU листове
RenShape ® епоксидни листове
RenCast ® EP леярски смоли
RenCast ® PU високоскоростни смоли за леене
RenCast ® леярски смоли (полиуреа)
RenCast ® масово излъчване
RenCast ® ламинираща паста
RenGel ® EP гел лакове
Ламиниращи смоли RenLam ®
Ламинираща паста RenLam ®
RenLease ® освобождаващ агент
RenPim ® Части в минути Полиуретан
RenPaste ™ (приложена машина)
RenPaste ™ (нанася се на ръка)
Пълнители
Восъчни листове
Master Gap Wax (восък за фуги и фуги)
Поранит
:yes:
Ако някой му трябва железна тел с размери:
ф 1.О mm......88 м.
ф O.9 mm......1О4 м.
ф O.8 mm......134 м.
ф O.6 mm......2О8 м.
Може от утре сутринта да си купи,
срещу 7.99 на ролката от магазините ЛИДЛ. Колкото по-рано минете, толкова повече ви нараства шанса да си купите. Обикновенно към обяд вече е изчерпана заради метража и цената. Телта е бяло-сребриста и
магнитно положителна. Става за дръжки,
парапети, куки на вагони и локомотиви, а и дори за водач при фалеркар системите от второ поколение.
...и да не съм чул вече, че някой не може да си намери подходящ размер тел!!
(http://store.picbg.net/pubpic/F4/47/d9ae8983910ff447.jpg)
(http://store.picbg.net/pubpic/39/B1/9bb1847cead839b1.jpg)