Понеже се спомена в една друга тема пък не му е там мястото, а се оказва, че има ентусиасти, би било супер яко да се организираме и да посетим музея в Русе. Трябва да се изясни обаче има ли ремонт там на какъв етап е и съответно да се уточнят дати, които да са удобни за повече хора.Идеята за организирано посещение на музея на транспорта в Русе ми допада много и съм твърдо За. Още повече ми допада идеята да се транспортираме до там с влак! Според ме нще е добре да направим такова пътуване през пролетта тъй като тогава ще е по-топло (от собствен опит знам на какви "приятни" зимни условия се радват русенци). А и ще има повече зеленина която да разкрасява снимките. Ето и малко снимков материал от мен по темата:
Хрумна ми, че ако се съберем повече хора може дори да отидем дотам с влак, като група в отделен вагон.
Изобщо как се отнасяте към идеята.
Възможно ли е да го направим след 10ти януари за да мога и аз да участвам? ;)Ама задължително трябва да е след нова година(http://s15.rimg.info/c99b0971fed71b8077fb6068e7f9a413.gif),дано само не завее некой северняк,че ще се върнем като веяни скумрии ,сковани от студ!
Що ли не се изненадвам изобщо колко трагични са нещата и от линк-а дето пусна Владо и от твойте снимки. То това на мяза на музеай, а на гробище.
Леле, колко много са ръждясали и разкапали! То не е музей на транспорта, а на БЕЗХАБЕРИЕТО! Потресен съм от тези снимки!Досега ми се е отдало само веднъж да посетя музея (снимките са правени през оградата). В един от локомотивите мисля че беше 19.62 се опитах да се кача, но стигнах само до прага на кабината. По нататък не посмях да вляза защото през дъските на пода вигдах...релсите отдолу! Не разбирам нищо от парни локомотиви, но мога със сигурнос тда ви уверя че тези машини не са разрушени от корозията д отолкова, че едно евентуално тяхно възстановяване би било равносилно на сътворяването на нови машини! ЗА СЪЖАЛЕНИЕ!
Извинявам се за въпроса, ама това музея на тъгата ли е? Щото на мен лично ми се доплаква като ги гледам локомотивите.......
:yes: Ако се ремонтират тези локомотиви, и се направи ретро композиция, средствата от чужденци ще валят. Днес сутринта, като водих децата на училище бяха пуснали от ретро трамваите по линията на единицата. Вътре беше пълно с американци и англичани, които максимално се кефеха, снимаха и и си плащаха по 4 евро за да возят на тези трамваи. Не знам защо, компетентните органи в ж. п. направлението в България, не използват възможността да събираме средства за възстановяването на парните и стари дизелови локомотиви. Предлагам съфорумците имащи позиции в ж.п. средите, да дадат предложението на БДЖ ръководството, а за икономическата ефективност, ние сме насреща. ;D ;D ;D
Цитат на: fyut link=topic=1581.msg23279#msg23279 date=1239959683:yes: Ако се ремонтират тези локомотиви, и се направи ретро композиция, средствата от чужденци ще валят. Днес сутринта, като водих децата на училище бяха пуснали от ретро трамваите по линията на единицата. Вътре беше пълно с американци и англичани, които максимално се кефеха, снимаха и и си плащаха по 4 евро за да возят на тези трамваи. Не знам защо, компетентните органи в ж. п. направлението в България, не използват възможността да събираме средства за възстановяването на парните и стари дизелови локомотиви. Предлагам съфорумците имащи позиции в ж.п. средите, да дадат предложението на БДЖ ръководството, а за икономическата ефективност, ние сме насреща. ;D ;D ;D
Ако си чел постовете на Трамвая - ще знаеш какви суми се събират от тези ретро влакове и къде отиват парите!!!!
Кауза пердута ...
от Tramway на Съб Ное 11, 2006 11:21 am
Със състоянието на музея, парната помпа на Червена вода (открита като гара през 1868г, сега напълно разрушена и прекатегоризирана в спирка), както и всякакви материални и нематериални обекти, свързани с железопътната история на България, се занимава отдел "Исторически" на БДЖ. Негова шефка е горепосочената госпожа със специалност археология. Подчинени са й едно момиче с неизвестна професия, но племеничка на гл. директор на БДЖ, и един младеж по професия хореограф. И тримата нямат хал-хабер от техника, камоли от железници. И тъй като този отдел е място, където се получават пари без да се работи, те са се барикадирали и си бранят кошарката като опълченците на Шипка. Благодарение на тези специалисти отпътуваха за небитието уникални локомотиви и вагони и други безценни паметници на железопътната ни история. Благодарение на тези специалисти възстановителните ремонти на машини и вагони няма да продължат. Тези специалисти посрещат на нож и оказват силна съпротива на всяка една доброволна инициатива и свършена работа в тази насока. Всичко, което се върши от доброволци и ентусиасти (има ги няколко във форума), се радва на успех само ако се пази в тайна от въпросния отдел (има пресен пример).
Това е, драги колеги. Тъжно, но факт.
... Искам да попитам , дали тези цветове на 148 са истинските първоначални , или е поредната приумица???
През годините и по снимки съм го виждал струва ми се и със зелен тендер!!! ...
;D Хей Русе си е Русе! То на русенци всичко им е инакво. На маратонкките викат "ходачки", на маслото "бутер" и т. н. Така ,че ако им се връзваме за всяко нещо, то трябва коренно да променим българския език. Пък тогава ще рипнат; пловдивчани,бургазлии, варненци, видинлии и т. н. и т. н. :spiteful: :spiteful: :spiteful: Така, че щом на български си е Русе, то значи си е Русе. А като дойдат инако говорящите, на чийто език името на града означава "мошеник" или "измамник", то няма кой да ги разбере понеже, не не говорим техния език.Може би само русенци :on_the_quiet:, ама кой знае.
От септември съм там за постоянно и мога да ви донасям достоверна информация за музея и случващото се в него... ;) ;) ;) :hi:
...
Умишлено няма да кача снимки за да не ви приболят сърцата.
...
Сега ми остана време да прочета написаното.Браво бе Човек, как го написа това?То си личи ,че е на един дъх!Алеко може и да ти завиди :yes:.Много жалко е иначе това ,което се случва.От няколко години се каня да отида ,но като знам какво ще видя и все ми се ще да не е така и затова не отивам.Може би трябва догодина срещата на моделистите да я направим там като помолим музея да ни е домакин.Така може и да се задвижи пък нещо знаеш ли?
..........
Качвам снимки специално за:
1- Тонито, нали той особено се кефеше на тая електричка.
(http://photo-zona.net/images/user57562/album22585/large/1315417198_zmgg4740_P8260433.JPG)
... не електричка
Вярно, че инфото е от 2009, но все пак говори за бъдещи намерения:
"Няма да се пипа коловозното развитие /ремонт или демонтаж на коловози/ до Музея на транспорта - от ЛВЗ и гара Русе Запад. В края на 2008 година е подменен трети коловоз в Музея на транспорта."
http://www.ruseinfo.net/news_66227.html
Колеги, някой би ли могъл да ми каже с точност колко и кои номера машини са изложени в жп музея в Русе - парни, мотриси, вагони, другата техника също? Или ако я има някъде в нета тази информация - къде да я намеря?
УВАЖАЕМИ УЧАСТНИЦИ ВЪВ ФОРУМА,
Преди няколко дни (на 06.02.2014 г.) пуснах в деловодството на Холдинг БДЖ показаното тук предложение. Призовавам всички от Вас, които споделят идеята, да помогнат кой с каквото може, както за предоставянето на въпросната сграда, като се популяризира целта на предложението, така и за създаването на това, от всяка гледна точка удобно място, на един истински представителен железопътен музей, какъвто нашата железница заслужава.
(http://www.bgrail.eu/forum/download/file.php?id=327)
Харесва ми! Това реално не беше ли първата гара в България ?
........Между другото, от месец-два улицата към музея е асфалтирана и вече не е нужно да имаш автомобил с висока проходимост, за да стигнеш до там :)
"Светлина в тунела" на жп феновете, решили да консумират в непосредствена близост до преминаващите влакове, е направената преди няколко дни първа кирка на така наречения "пробив при Кауфланд" - изграждане на отдавна чакан и много необходим автомобилен надлез (или подлез) в близост до хипермаркета. По мое мнение, изграждането на това съоръжение неминуемо ще доведе до пълно прекъсване между Русе Централна и Русе Разпределителна за известно време. В такъв случай всички влакове към/от ГО (товарни и пътнически) ще трябва да преминават покрай масите на това ресторантче, което вече би било повод за сбирка на хобистите там :drinks: (поне така беше с прекъсванията преди години - всички влакове се отклоняваха на РП Доростол и отиваха направо на Разпределителна).
Планира се "пробивът" да е готов през октомври догодина. Остава да се надяваме евентуалното пълно прекъсване да се не случи през зимата, че тогава на перона на старата гара Пристанище е твърде ветровито...
Един от заместник-кметовете беше коментирал частите от проекта и съответния строеж на 2 моста чрез които жп линията ще преодолее подлеза. Стана на въпрос бъдещето удвояване на жп линията между Русе Централна и Русе Разпределителна.
По въпроса какво е търсил този локомотив тук, аз споделям мненията на widowmaker и anubis в темата отпреди 4 години - германците са си докарали локомотива (и какво ли още не) и след известно време са си го прибрали.
Би било интересно да чуем мнението на инж. Деянов по въпроса.
...За момента не ми е ясно дали този железопътен кран е съществувал едновременно със стационарния, за който също стана въпрос няколко страници по-напред, но от начина по който е изградена площадката предполагам, че от самото начало ги е имало и двата.
...
Здравейте,Вероятно имате предвид локомотив 148? Този локомотив, заедно с още девет такива, са доставени през 1866 година за линията Русе Варна. По-късно, при откупуването на линията, са откупени и локомотивите и вагоните, които обслужват тази линия. Интересното за тези десет локомотива е, че са единствените у нас английски локомотиви и единствените, при които цилиндрите са разположени от вътрешната страна на раменните платна.
интересувам се от парни локомотиви от края на 19 век. Видях, че в Музея в Русе има изложен такъв и бих се радвала, ако някой може да ми помогне с повече информация за него, както и за интериора, екстериора и как се отварят вратите отвътре и отвън.
Бих била много благодарна на всеки, който може да ми помогне с всякаква информация! :locomotive: