RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Клуб "Железопътен моделизъм - България" | Club railway modelling - Bulgaria => Клуб железопътен моделизъм - България | Club railway modelling - Bulgaria => Темата е започната от: Boris 2-12-4 в 23 Септември 2013, 10:59:47

Титла: Къде да се обърна към КЖМБ?!?
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 23 Септември 2013, 10:59:47
 :hi: :hi: :hi:

Исках простичко да задам въпрос към членовете, респ. ръководството на КЖМБ и се оказа, че това е единственото място - този форум.

Получава се парадокс - искаш да се обърнеш към една организация, която с труда на членовете си е за пример в моделизма у нас, а се оказва, че тази организация няма собствена платформа.

Railwaypassion е частен форум, със собствени правила, понякога много трудно разгадаеми, поради което, неискайки да нахалствам, не го затормозвам с присъствието си. Влизам в сайта на КЖМБ и там пише форум - натискам и пак съм тук. 

Получава се на практика размиване на отговорностите - това ми се е случвало и преди - бившето ръководство да казва - "Ами не ме питайте, за форума отговарят други; той не е към нас." А ръководството на форума да казва: "Ми тва си е частен форум, или го харесваш така или не пишеш."В което си има резон определено.(Музиката и поръчването й...)

А аз искам да попитам за неща, на които могат да ми отговарят членовете и/или ръководството на клуба, а не Ганка, Пенка и Станка от ТКЗС-то. Когато имам въпрос към тях(Г & сие), ще си ги попитам по подходящ начин.

Също така, не ми е приятно да ме модерират по тотално обтекаем начин, когато става въпрос за фундаментални процеси, позиции, практики и политики.

В клуба, който ще ни преставя пред утвърдени моделистки организации в Европа, кипи яростен-успокояващ труд.(това по каноните на бушидо) За което много хора, в това число и аз им
 :hi: :hi: :hi: :give_rose: :give_rose: :give_rose: :give_heart: :give_heart: :give_heart:

Така, че всякъкви напъни да ми се прикачи желанието да разцепвам хората преди важното мериприятие, ще си е чиста проба късогледство или смяна на здравата глава с болната.

Ха наздраве!!! :drinks: :drinks: :drinks:

И сполай Ви!!! bg&flag &bgflag bg&flag





Титла: Re: Къде да се обърна към КЖМБ?!?
Публикувано от: pavel75 в 23 Септември 2013, 11:05:19
Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=4390.msg91350#msg91350 date=1379923187
:hi: :hi: :hi:

Исках простичко да задам въпрос към членовете, респ. ръководството на КЖМБ и се оказа, че това е единственото място - този форум.

.......

От сайта на клуба има "Контакти". Там е даден мейл club@railwaymodellingclub.com за връзка.

Титла: Re: Къде да се обърна към КЖМБ?!?
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 23 Септември 2013, 11:11:53
Павеле!

Много добре разбираш, че става въпрос , който ще може да се прочете от повече хора, а не тайничко зададен въпрос и тихичко получен отговор...

Би ли могъл да укротиш желанието си за реванш и да оставиш нещата в ръцете на тези към които е зададен въпроса?!?
Титла: Re: Къде да се обърна към КЖМБ?!?
Публикувано от: pavel75 в 23 Септември 2013, 11:25:48
Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=4390.msg91352#msg91352 date=1379923913
Павеле!

Много добре разбираш, че става въпрос , който ще може да се прочете от повече хора, а не тайничко зададен въпрос и тихичко получен отговор...

Би ли могъл да укротиш желанието си за реванш  и да оставиш нещата в ръцете на тези към които е зададен въпроса?!?

Реванш за какво? Това не го разбрах. Реших да помогна на въпроса"Как да се свържа?". Даже си нямам идея за какво говориш.
Титла: Re: Къде да се обърна към КЖМБ?!?
Публикувано от: Vlado в 23 Септември 2013, 11:42:08
Боре, ако искаш да питаш и има къде да го направиш, и пак там ще получиш отговор, има ли значение къде е това там? Просто попитай и ще получиш отговор!  :hi:
Титла: Re: Къде да се обърна към КЖМБ?!?
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 28 Октомври 2013, 08:08:59
Добро Утро,  Господин Председателю!


Бих искал да попитам за всички всевъзможни публични данни за НО модулите на КЖМБ.

Идията е , при все не FREMO съвместимите технически  данни, да можем да си носим на различни срещи и мероприятия нашите НО модули, сегменти и макети, за да могат да се свържат с наличните на КЖМБ.

Дали  те  направо ще се свързват или ще си правим преходни части, това няма значение.

Ясно Ви е, че освен чертежи и размери, снимките ще са повече от необходими. Както и материалите от които са направени и т.н. Т.е. пълна материална листа, както се казва и т.н. Хайде да не се опитвам да продавам краставици на краставичари.

Ако съществуват планове за някакви други различни НО модули, които ще бъдат правени в бъдеще, то по какви норми ще са?

Особено ме интересува въпроса, дали има възможности за промяна на височината на релсите на съществуващите и бъдещите модули:
А. Без да се движат модулите, а само с промяна на положението на релсите.
Б.С промяна на височината на модулите.
А-Б -  точни данни заложени и на практика.
Надявам се, че имате всичко това качено на компютрите си и няма да Ви затрудни.

Ще съм благодарен за експедитивност. За изпреварване на зимното затваряне на дървените борси...

Бъдете здрави! &bgflag



Титла: Re: Къде да се обърна към КЖМБ?!?
Публикувано от: emilchaushev в 28 Октомври 2013, 14:56:47
Борка,

За момента всички чела на модулите в КЖМ са съвместими с H0-Europe http://www.fremo-net.eu/h0_normentwurf.html?&L=6 , но могат да се използват единствено и САМО като еднопътни!!!.
В част електро също не сме стандартни, но както и за ТТ модулите, най  вероятно ще си направим преходници към бананщекери, за да се връзваме към стандартни трасета.

На сайта на клуба има снимки на всеки един модул от 4 страни: http://railwaymodellingclub.com/?cid=67

За сега краткосрочните планове са да се направи Y модул ,като двете чела ще са проходни за нестандартното ни двупътно трасе, а третото чело ще е отклонение за еднопътен участък по гореспоменатия стандарт. Преходни модули няма да се правят, а ако се ходи по срещи ще е само с гарата, като след "бретелите" трасето ще е еднопътно ИЛИ, ще се ходи с цялото трасе, което да е като клон, а за връзка със стандартни модули на основното трасе в срещата да се използва Y модула.

За материал сме използвали шпертплат, като единствено на модул Дюкер, челата са от симона и най- вероятно ще бъдат подменени или ще се направи изцяло нов модул.

Относно височината на глава релса, в момента тя е 1300мм. Обмисляме да разработим крака така, че да има възможност и за постигане на други височини, например 1000, защото има няколко срещи в Европа, които са на тази височина.

Не знам до колко ще е полезен съществуващия нестандартен стандарт приет от клуба : http://railwaymodellingclub.com/?cid=7
Титла: Re: Къде да се обърна към КЖМБ?!?
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 28 Октомври 2013, 15:51:49
Господин Председателю!


Сърдечно благодаря за бързия и изчерпателен отговор. :hi:

Полза ще има. Особено за разни доморасли трасета, подходящи за индивидуалните възможности и нужди на нашего брата моделиста.

Просто така се създава база, да бъде домъкнато отделно трасе и да стане по-шарено.

 :drinks:
Титла: Re: Къде да се обърна към КЖМБ?!?
Публикувано от: emilchaushev в 28 Октомври 2013, 17:01:50
Боре, Боре.... ако знаеш какви миисли ми  минават през главата.... ама хайде ако се случи да започнете да правите модули ще те черпя. Не можеш да си представиш какъв кеф е да се съберем сума народ всеки с модулите си и да се направи общо трасе.. тази година поне това хубаво нещо се случи на националната среща.

Пожелавам си все повече хора да започнат да мислят в тази посока като теб- кой по един, кой по два модула...
Титла: Re: Къде да се обърна към КЖМБ?!?
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 28 Октомври 2013, 18:42:18
Благодаря за пожеланията! :drinks:

Не искам да слагам каруцата пред коня...
Нещо ми е щукнало.(Ще е грозно, но с много движение и чак през лятото ще го почвам.) Не говоря от ничие име...

Моля да бъде взето предвид, срещите да бъдат в град или населено място с гара!!!
А не на къндър дивия...(без извинение).
И да има възможност да бъдат наети в рамките на населеното място или наблизо, както беше в Търново, лекотоварни коли или големи комбита.

Далеч не всички модули, трасета, макети и сегменти са метър на петдесет. Има и два на един... Все пак има и по-едри типораозмери от НО. И БДЖ позволява това да се вози във фургона...
Това го бях казал доста пъти на различни колеги, сега го пиша публично...

Благодаря!

П.П. Това за неможенето да си представя, май не е актуално. Още 1974 година карах влакове у Немачко Източно, с много отделни елемента. Тогава не му викаха модули. После през осемдесетте и началото на деветдесетте съм карал FREMO и подобни в НО и 0. След 2010 и в І и ІІ(1:22,5 не ЛГБ).
Разбира се , на българска почва ще си е по-така....И аз си го пожелавам. Отдавна...