Поредна хубава коруба браво. :good:
Тествана ли е на шаси имам известни притеснения като гледам местата където трябвма да са талигите че има стърчащи стълби некви ресьори дали ще могат да се въртят достатъчно . Да не се появят пак онея 360 градосови проблеми :)
[/quote
Четворката на какъв радиус трябва да завива - на 220 милиметра ли? :sarcastic:
Имаше една песен на Тутурутка:
Варна, морето, сините вълни,
Вятърът в косите и голите жени....
Та затова моделът е в синьо - щот' съм от Варна.
Всички се нахвърлят да коментират моделите - няма лошо. Особено често мненията са критични и това е добре. Трябва обаче да сме по - наясно с някои ограничения обусловени от технологиите, с които хората проектиращи тези неща се сблъскват всекидневно. Само ще отбележа, че този локомотив ще завива по - добре именно при такава конфигурация. Фирмите производителки на подвижен състав обикновенно не се съобразяват с изискванията на клиентите, а само надлежно информират за какви радиуси са предназначени моделите. Най скъпите просто правят максимално точни копия на оригинала намалени в определен мащаб и не се интересуват искаш ли да ги караш или ще си ги държиш на витрина.Ето точно това е ключа от бараката - с други думи гледайки да пресъздадат оригинала максимално точно, не ги е еня въобще дали моделът е годен за каране, тоест практически такива са основно за гледане на витрината. Та дойдохме си на думата - едно нещо или е за каране, или за гледане, и двете не може. Да не говорим, че 1:87 освен дребен, е и много коварен мащаб за работа - ако аз направя карта в такова неудобно число мащаб, ще ми я върнат. Мащабът следва да е 1:70, 1:80, 1:85 или 1:90, още по-добре 1:100 или 1:120..1:45 също е добро число, защо H0 не са го направили 1:90, а трябва да е 1:87. 1:32 трябва да е 1:30, а 1:22 - 1:20 или 1:25.....
;D
Поздравления за модела!
Корубата ми изглежда много сносно, а и тази синя ливрея е направо прекрасна. Можеш ли да ми дадеш малко повече информация за нея - дали в действителност този локомотив 04.314 е бил някога със синя ливрея или това е твоя художествена измислица, вдъхновена например от ÖBB 2020 ?
Ето точно това е ключа от бараката - с други думи гледайки да пресъздадат оригинала максимално точно, не ги е еня въобще дали моделът е годен за каране, тоест практически такива са основно за гледане на витрината. Та дойдохме си на думата - едно нещо или е за каране, или за гледане, и двете не може.
.....
Бинго!
А като ще е за гледане и пипане с бели, кадифени ръкавици - поне да е ецнат от благороден метал....
То дава ли ти сърце да сложиш такъв локомотив на релсите и да го съдереш от каране? Ми просто няма как.....
Ето, таман от зоната на влияние на IKAR : http://eisenbahncanada.com/?models=wuerttemberg-class-b-coeln-steam-locomotiveho-0095 Що се отнася до ецването, мисля че по - добре е да се ограничиш с чука и длетото. :pleasantry:
То дава ли ти сърце да сложиш такъв локомотив на релсите и да го съдереш от каране? Ми просто няма как.....
Много от мащабите са наследени от ...други производства.
Например при стендовият моделизъм мащаб 1/72 е наследен
от производството на самолетни модели (силуети) в Англия
по време на втората световна война. Някой е прозрял и изчислил,
че макет (силуетен от дърво) изпълнен в такъв размер (1/72)
е точно толкова голям държан на една ръка разстояние като
големия самолет атакуващ Лондон. Силуетните дървени копия
на противниковите и свои самолети са били на разположение,
по покривите на пожарникари и доброволци, както и на позицийте
за противовъздушна отбрана воюващите страни.
Даже има легенда, че на дежурства когато е нямало противник,
хората взели да ги украсяват със знаци и допълнения (тунинг) от скука и за радостна децата (своите самолети- геройски защитници).
Та от там и този "апартаментен" мащаб в стендовият моделизъм на самолети ....в последствие и на останалите модели.
За "железопътния" мащаб 1/87 е компромисно решение.
Той е хибрид, известен като "половин нула'- Н0,
тоест половината на 1/45...(2х45=90)
но в някои страни е 1/43 (2х43=86)...
така че...хибрид с компромис. :spiteful:
Повече по въпроса за мащабите може да се прочете тук
в темата на Борис Чакъров! ...доколкото си спомням има такава
за едрите (или дребните беше) мащаби.
Мерклинският ЖП мащаб „нула“ е въведен като съотношение 1:43,5 изцяло съгласно системата SI /метър-килограм-литър-секунда/. Съответно появилият се по-късно мащаб Н0 не е нищо друго освен точно двойно отношение на основния! 2 х 43,5 = 87!
...Ама поне една ацетонова баня да му беше спретнал...