RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: Vlado в 16 Декември 2021, 08:55:21

Титла: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 16 Декември 2021, 08:55:21
"Източен експрес": 31 часа и половина с влак из непознатата Турция

(https://static.dir.bg/uploads/images/2021/12/14/2289046/1920x1080.jpg)

Турция е добре позната на българите, но предимно в частта си около Истанбул, крайбрежието, Кападокия и отчасти Бурса.

Анкара и Анадола са по-малко известни заради отдалечеността си и по-трудните транспортни връзки. Има начин обаче да опознаете тази част на Турция по един от най-романтичните начини - с влак.

Пътуването с влак е цяла култура и приключение, което не може да се сравни с нищо друго. От столицата Анкара до град Карс отскоро се движи влакът "Източен Експрес" (Dogu Express).

Турските държавни железници пуснаха за първи път влака "Източен експрес" на 29 май 2019 г., за да направят източната част на страната по-достъпна за туристи.
(https://static.dir.bg/uploads/images/2021/12/14/2289050/1920x1080.jpg)
Зимата е най-доброто време да се возите на влака "Източен Експрес"

Маршрутът на влака "Източен експрес", дълъг около 1300 километра, започва от Анкара и достига до Карс - най-източната точка на Турция, като преминава през окръзите Кайсери, Сивас, Ерзинджан и Ерзурум. Пътуването по маршрута продължава 31 часа и половина.

Влакът включва само спални вагони и вагон-ресторанти.

Спирки по маршрута на "Източен Експрес"

Пейзажът по маршрута е разнообразен и трудно оставя пътниците безразлични. Влакът прави спирки за по три часа в Илич и Ерзурум, Ерзинджан, Дивриги и Сивас, което дава възможност на пътниците да разгледат културни и природни забележителности по маршрута.

Анкара

(https://static.dir.bg/uploads/images/2021/12/14/2289054/1920x1080.jpg)
Мавзолеят на Ататюрк в Анкара

Анкара е богата на забележителности - както музеи, така и места за култура. От Музея на цивилизациите и мавзолея на Ататюрк до аквариума Акуа Вега, турската столица няма да ви остави безразлични. Отделете ѝ поне ден или два преди да се качите на влака.

Илич

Илич е малко селце, което със стръмните си хълмове ще провери в каква форма сте. Селото има само една централна улица, традиционни къщи, разкошни гледки от върха на възвишението и много изписани чешми.

Ерзурум

(https://static.dir.bg/uploads/images/2021/12/14/2289052/1920x1080.jpg)
Лифт в ски курорта Паландьокен край Ерзурум

Първото, което ще ви направи впечатление, е надморската височина на Ерзурум - над 2000 м. Това е един от турските градове с най-суров климат - тук зимата е продължителна, студена и с много сняг. Ерзурум има историческа цитадела, от която се разкрива красива панорама към околните планини. От 13-и век e също и мостът Чобандеде.

Студът има и свой плюс. С градски автобус за 10 минути можете да стигнете до един от най-добрите турски ски курорти - Паландьокен.

Ерзинджан

(https://static.dir.bg/uploads/images/2021/12/14/2289060/1920x1080.jpg)
Тъмният каньон край Ерзинджан


Край Ерзинджан можете да видите останки от един от най-добре запазените древни градове на Урарту (историческо царство от желязната епоха, което се е намирало около езерото Ван). Тук се намира и друг голям ски курорт - Ерган, с един от най-дългите лифтове в страната. На около 2 часа с лодка от града се намира и една удивителна, но малко позната природна забележителност - Тъмният каньон.

Дивриги

(https://static.dir.bg/uploads/images/2021/12/14/2289056/1920x1080.jpg)
Много джамии и исторически сгради в Дивриги пазят ислямско изкуство на няколкостотин години

В Дивриги са запазени сгради от 12-и и 13-и век, които пазят едни от най-ранните примери за ислямско турско изкуство, включени и в световното наследство на ЮНЕСКО. Съвременният Дивриги е най-големият център за добив на желязна руда в Турция.

Сивас

(https://static.dir.bg/uploads/images/2021/12/14/2289058/1920x1080.jpg)
Чифте минаре медресе в Сивас

Сивас съществува тук от над 4500 години, когато се смята, че първите хетски племена са се установили тук. Градът е в разцвета си по време на Селджуците и до днес можете да видите три религиозни училища (медресета) - Мави медресе, Шифайе медресе и Чифте минаре медресе, строени между 1218 и 1271 г. В Сивас има още исторически хамам, кервансарай, музеи, както и оживени площади със заведения, където животът кипи.

Карс

(https://static.dir.bg/uploads/images/2021/12/14/2289048/1920x1080.jpg)
Влакът "Източен Експрес" минава по маршрут през Анадола от Анкара до Карс

Който и пътеводител да отворите, ще ви препоръча да посетите Карс през зимата, за да видите замръзналите приказни езера, покритите със сняг планини и древни руини на зимното слънце. Саръкамъш е дестинацията за почитателите на ските, където се намира и една от най-дългите писти в света. Намиращото се край Карс езеро Чълдър пък е единственото в цяла Турция, което напълно замръзва през зимата. Не пропускайте да видите също крепостта и катедралата на Карс.

Най-добро време: През лятото има най-много пътници по маршрута, но есента и зимата са най-доброто време да се качите на влака. От топлите уютни вагони пътниците могат да наблюдават есенните цветове и покритите със сняг пейзажи.

Разписание на "Източен Експрес": От 15 декември 2021 г. движението на туристическия влак "Източен експрес" се възобновява, след като беше спряно в средата на март 2020 г. заради пандемията от коронавируса. Влакът ще пътува от Анкара към Карс в сряда и в петък, а по обратния маршрут - в петък и неделя. По линията ще се движат два влака седмично в двете посоки.

Източник: dir.bg (https://trip.dir.bg/patevoditel/iztochen-ekspres-31-chasa-i-polovina-s-vlak-iz-nepoznatata-turtsiya)

 
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 20 Декември 2021, 10:20:15
Най-дългият жп маршрут в света се удължи още малко
Запалените по жп пътешествията могат да изминат близо 19 000 км на влак за около 1200 евро

Всички пътници да се качват! Всички ценители на рекордите да си купуват билети! Най-дългият възможен жп маршрут в света наскоро стана още малко по-дълъг.

18 755 километровото трасе от Португалия до Сингапур е теоретично най-дългото, на което можете да се качите, ако искате да пътувате по света само с влак. Благодарение на наскоро отворена линия в Лаос можете да се качите на влак в Лагос, Южна Португалия, и да стигнете до Сингапур само с няколко прехвърляния.

Според експертите маршрутът може да се измине за 21 дни, които включват нощувки, нужни за прехвърляне и уреждане на визи и други документи.

Предишният рекорден маршрут беше с около 1500 км по-кратък, но вече е в миналото след разкриването на жп линия, свързваща столицата на Лаос Виентян с град Ботен, намиращ се в близост до китайската граница.

Представете си как ще протече пътуването. След плаж и сърф в Лагос, на брега на Алгарве в Португалия, се качвате на влак през цяла Европа до Москва. Оттам Транссибирската железница ще ви отведе през Сибир до Пекин и ще ви срещне с руски бабушки и монголски търговци. После поемате на юг от Китай през екзотичните Лаос, Тайланд и Малайзия, за да стигнете до крайната точка - Сингапур.

Жп трасето в Лаос е първото в страната и е построено от Китай. То позволява на запалените жп пътешественици да стигнат от Пекин до Банкок с влак - разстояние, което доскоро трябваше да се измине с автобуси.

Изчисленията са на ентусиасти, потребители на социалната мрежа Reddit, с помощта на жп експерта Марк Смит, бивш началник на гарите "Чаринг Крос" и "Канон стрийт" в Лондон. "Преди можеше да се стигне на юг само до Сайгон във Виетнам, а след това трябваше да се продължи с автобус през Камбоджа до Банкок," разказва той. "Това е изумително постижение," допълва той.

За да може да се осъществи пътуването обаче, запалените пътешественици ще трябва да почакат. Две от големите отсечки по маршрута в момента са затворени заради пандемията - тази от Париж до Москва и тази от Москва до Пекин.

По изчисленията на Смит това пътуване ще излезе около 1200 евро, като това включва само цената на билетите за влак, без визите, нощувките и други разходи по пътя.

Източник: dir.bg (https://trip.dir.bg/patevoditel/nay-dalgiyat-zhp-marshrut-v-sveta-se-udalzhi-oshte-malko)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Krasi Tankista в 27 Декември 2021, 09:12:24
Не са точно новини, но е интересен материал за железниците в една част от света....:
https://www.youtube.com/watch?v=yGygaQPwutA
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 10 Януари 2022, 14:29:16
Най-северният влак в света - през вечните ледове на Русия и без капка алкохол

(https://static.webcafe.bg/uploads/images/30/4830/234830/768x432.jpg)
Той е на "Газпром" и вози работници до полетата дълбоко отвъд полярния кръг.

Най-северната железопътна линия на света - "Обская - Бованенково" - е дълга 572 километра. Започва от нищото в тайгата в Сибир и достига до още по-на север - до тундрата в същия район на Русия, като преминава през вечна замръзналост, нито едно населено място и множество газови полета.

Линията е собственост на руския гигант "Газпром" и съществува като част от мегапроекта "Ямал", както е и името на богатия на газ полуостров в Карско море. Бованенково - крайна точка на изумителната влакова линия, е само едно от газовите находища и се намира на над 500 км северно от Полярния кръг.

А началото на железницата - станция "Обская", е близо до град Салехард на полярния кръг. Той е бил начална точка и на друга, печално известна, руска железница - недовършената трансполярна магистрала, строена по времето на Сталин от затворници от ГУЛАГ.

Железопътната линия "Обская - Бованенково" осигурява целогодишно бързо и сигурно доставката на техника, строителни материали и персонал към богатите залежи. В полярните условия това е оптималният превоз - преди старта на експлоатацията на линията през 2010 г., техника и хора са пътували по море. Това при температури в този регион е възможно единствено през лятото. Затова, и за да може да осъществи мащабните си планове за залежите, "Газпром" прави впечатляващата най-северна железница на света.

(https://static.webcafe.bg/uploads/images/31/4831/234831/768x432.jpg)
Снимка: iStock

Пътуването по тази линия отнема един ден. По пътя няма населени места, осветление или покритие на мобилната мрежа. Крайната станция е Карская - след разширението на първоначалното трасе. От влака в ясен ден може да се види Урал. Останалото е пустош, тайга и тундра, а при късмет - стадо елени. И 70 моста.

Все пак форма на живот по пътя има - малките къщички, където в бруталните арктически условия живеят хората, които поддържат влаковата линия. По нея постоянно има 140 дежурни, а общо железопътната линия се обслужва от 800 души.

Началото на линията е сложено през 1986 г., а командированите от вътрешността на страната строители са посрещнати от минус 53 градуса, разказва Виктор Капустюк, тогавашният началник на станцията "Обская". Земята е толкова замръзнала, че два дни е отнело само за да забият т.нар. 10-сантиметров "златен клин" - символът на началото на строителството.

Строи се сред виелици и студ през зимата и наводнения - през лятото. Работата по проекта е спряна в края на 80-те години на миналия век, като е положен само половината път. След десетилетия - през 2003 г., работата по железницата е подновена от "Газпром".

Строителството върху вечно замръзнал терен е доста трудно. Инженерите трябва да измислят начин цялата структура да остава стабилна и свързана със земята през топлите месеци, когато почвата започва да се топи и размеква.

Затова насипът за релсите е като торта с много пластове. Първо е двуметров слой от замръзнала почва и геофабрик - вид геотекстил, използван при строежа на пътища и газопроводи, който се полага върху замръзналата земя - при вечна замръзналост се строи само през зимата. Целта на този пласт е да поддържа температурата на почвата една и съща целогодишно.

Следващият слой е плоча от полистиренова пяна, запълнена с изсушена скалиста почва и макадам. Отгоре се поставят и самите релси.

Стабилността на железния път се осигурява с топлинни стабилизатори. Двуметровите тръби са пълни с фреон, който се охлажда или затопля и така газът замразява земята под релсите. Тези стабилизатори са поставени близо до всеки от издигнатите по линията обекти - мост или сграда, така че да осигуряват стабилност на пласта от замръзнала земя.

Има и защита срещу наводнения - над триста тръби, свързващи множеството реки и езера на полуостров Ямал, са поставени под релсите. Отделно, както споменахме, по маршрута има 70 моста, чиято обща дължина 12 км.

Един от тях е над река Щучя, която разделя лесотундрата от тундрата. Най-дългият пък е този над река Юрибей - 3,9 км, тежи над 3000 тона и също се смята за уникален и единствен по дължина във вечната замръзналост отвъд полярния кръг. Очаква се той да може да е в експлоатация 100 години.

(https://static.webcafe.bg/uploads/images/29/4829/234829/768x432.jpg)
Снимка: Газпром

Само този мост се поддържа от 20-тина души, които живеят на 2 км от него и периодично проверяват опорите, укрепленията, състоянието на платното и поправят повредени релси.

Всички, които работят на и за влаковата линия, са на смени от по месец, без почивка през уикенда, и реално не напускат участъка, в който са на смяна. Смените са по 12 часа.

Това са механици, машинисти, монтьори, кондуктори, чистачи. Включително шефовете на железницата - те също работят на смени и живеят във влака по един месец, дори и той да не пътува. Графиците и интервалите на движението на влака се определят от диспечери, които решават и кога тръгва машината.

Хората от смените живеят и работят в къщите по линията, построени и обзаведени за тях. Преди да започнат работа те трябва да си купят цялата храна, която ще им е необходима за месец напред. В къщите има и телевизия и фитнес оборудване - все пак, особено през зимата, когато не са на работа, те няма къде другаде да идат. През лятото се разхождат, берат гъби и горски плодове, ходят на лов и риболов по реките наоколо.

Като цяло хора се търсят и наемат от цяла Русия, тъй като близкият до полуостров Ямал град Салехард, близо до който е началната станция на влаковата линия, няма достатъчно квалифицирани кадри.

(https://static.webcafe.bg/uploads/images/32/4832/234832/768x432.jpg)
Снимка: iStock

Диспечерите отговарят и за организацията и контрола на почистването на пътя и релсите от сняг, извършван от монтьорите. След премахването на снега, монтьорите по станциите проверяват и релсите, и при нужда затягат болтовете.

Обикновено снегът се чисти по три пъти на ден. На места това се прави и с помощта на техника, на места - на ръка. Това, естествено, е важно, защото влакът не може да се движи, ако по релсите има сняг. Историята помни случай, в който влакът е стоял три дни на пътя, докато успеят да разчистят наветите преспи.

Все пак тук за мека се смята зима с температури от минус 20-25 градуса, а снегът на места е 3 метра.

Във влака се возят хората, които работят на газовото находище Бованенково. Те също работят на смени - от по 50-55 дни, пак без уикенди, разказва монтажистът на тръбопроводи Евгений Недев. Возят се безплатно на влака. Средно на курс влакът превозва по около 350 души, които се изхранват на него на 4 смени. Обикновено вагони с пътници се композират веднъж на три дни.

Мерките са доста строги и различни от тези по обичайните влакове. Работниците, които тръгват към газовите полета, трябва да пристигнат на началната станция "Обская" половин ден преди отпътуването на влака.

Минават през медицински преглед и претърсване. Тъй като и на влака, и на газовите полета алкохолът е абсолютно забранен, това важи и за заетите на самата железница. Тези, които се опитат да пренесат алкохол, не се допускат до влака.

Според това колко хора ще пътуват към или от работа от полуострова се съставя и влакът. Средно той е от по 10-11 вагона, заедно с два вагон-ресторанта, багажен и мощна дизелова електростанция, която да подава ток в случай на инцидент по пътя. Годишно се превозват по над 65 000 души, а отделно карго вагони пътуват два пъти дневно.

Има и специален влак "линейка" за локомотиви в затруднение. Той е в готовност по 24 часа в денонощието и е проектиран да тегли дерайлирали влакове. Оборудван е с два крана с капацитет за вдигане на 125 и 150 тона, булдозери, екскаватори, хидравлично оборудване и т.н. Железницата пък се "преглежда" два пъти месечно от мотриса с одометър и детектор за пукнатини - с цел предотвратяване на инциденти.

Плановете са в бъдеще железният път да бъде удължен до Харасавей на брега на морето, както и да се свърже с пристанището Сабета и село Нови порт в другия край на полуостров Ямал.

Източник: webcafe (https://webcafe.bg/svyat/nay-severniyat-vlak-v-sveta-prez-vechnite-ledove-na-rusiya-i-bez-kapka-alkohol.html)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Adrian в 10 Януари 2022, 14:54:52
(http://img-fotki.yandex.ru/get/9499/88282886.2/0_9306d_830a912b_orig.jpg)

(https://img-fotki.yandex.ru/get/9328/88282886.3/0_93077_8c3d2930_orig.jpg)

(https://www.gazprom.ru/f/posts/35/050413/_mg_6157.jpg)

(https://img-fotki.yandex.ru/get/9353/88282886.3/0_93073_612934d2_orig.jpg)

(https://sdelanounas.ru/i/c/2/c2RlbGFub3VuYXMucnUvdXBsb2Fkcy8zLzgvMzg0MTM1ODA3MTA4MC5qcGVnP19faWQ9Mjc1MjY=.jpg)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Adrian в 11 Януари 2022, 10:35:18
https://youtu.be/AzYixY1ELLo?t=18

https://youtu.be/voKYHYQTGfg?t=38
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Adrian в 11 Януари 2022, 11:18:14
"Източен експрес": 31 часа и половина с влак из непознатата Турция (https://youtu.be/ncp_EQZOblo)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 24 Януари 2022, 11:21:46
Революция в движението на товарните влакове
ОТ THIEMO HEEG, 23.01.2022 г.

(https://media1.faz.net/ppmedia/aktuell/4126857868/1.7747009/format_top1_breit/hier-gibt-es-viel-zu-kuppeln.jpg)

Влаковете се свързват ръчно от 19 век. Това сега предстои да бъде дигитализирано - и да направи железопътния транспорт много по-привлекателен от камионите.

В товарен трафик, железниците не са в 21-ви век, по-скоро са заседнали в 19-ти век. Влаковете са свързани както по времето на императора, а това е тежка работа: маневрените работници трябва да поставят 20-килограмовата скоба на един вагон върху куката на следващия вагон, да затегнат съединителя чрез завъртане на резба и също да свържат въздушната линия за спирачките. Това се случва около 70 000 пъти на ден само в товарните заводи в Германия и около 400 000 пъти в цяла Европа. Винтовият съединител е не само физически натоварващ, но и отнема много време. Само тестът на спирачката отнема около час. Един влак не може да тръгне толкова дълго.
Индустрията и политиката са съгласни, че това е абсурдно във времената на дигитализация. Новият министър на транспорта , Волкер Висинг (FDP), говори за "жалба, която продължава повече от 70 години" и за "спешно необходима трансформация, която няма да търпи още един ден забавяне". Защото старата система в крайна сметка струва пари и – още по-лошо: застрашава екологичните цели, страховете в Берлин. Deutsche Bahn играе водеща роля за правителствената коалиция в борбата срещу изменението на климата. Не само броят на пътниците в пътническия транспорт трябва да нарасне рязко до 2030 г., но и делът на железопътния товарен транспорт в т. нар. „модален сплит“. С изпитания съединител обаче изключително амбициозната цел за увеличаване на този процент от сегашните 19 на 30 процента за сметка на камиона се смята за трудно постижима.
DAK трябва да го поправи сега. В сектора на здравеопазването това е здравноосигурителна компания, в железопътния свят абревиатурата означава „Digital Automatic Coupling“. DAC автоматично свързва товарните вагони един с друг. Той установява механична връзка между вагоните, без да е необходимо човек да го прави. В същото време той свързва въздушната линия за спирачката и линията за захранване и шина за данни една с друга. При съответно автоматизирани маневрени операции капацитетът трябва да се увеличи с до 40 процента, разходите за процес са намалени и по-дълги, възможни са по-тежки и по-бързи товарни влакове, адаптирани към модерната система за сигнализация ETCS.
Съюз на асоциации дава ясно да се разбере на всеки, който все още смята, че това е тема само за железопътни специалисти: заложена е истинска революция в товарния транспорт. В непубликувано съвместно изявление, достъпно до FAZ, Deutsche Bahn (DB), асоциацията на железопътната индустрия VDB, асоциацията на транспортните компании VDV и асоциацията на собствениците на товарни вагони VPI подчертават по-специално едно нещо: „DAK е повече от съединител“. Това е „цифровият един гръбнак на интелигентната логистика на бъдещето без емисии“, в основата на цифровия товарен влак. Наред с други неща, това означава, че можете да правите всичко, което прави дигитализацията толкова привлекателна чрез оценка на данни - като например наблюдение на натоварването в реално време или прогнозна поддръжка.

Източник:https://www.faz.net/ (https://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/unternehmen/digitale-kupplung-soll-gueterzuege-konkurrenzfaehiger-machen-17747011.html)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 02 Февруари 2022, 21:08:08
Да надпиеш руснак, докато пътуваш през Сибир или магията на Транссибирската железница (https://webcafe.bg/report/da-nadpiesh-rusnak-dokato-patuvash-prez-sibir-ili-magiyata-na-transsibirskata-zheleznitsa.html)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 23 Февруари 2022, 08:59:15
Стрелите на Европа са новите самолети (https://www.168chasa.bg/article/10933901)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Petko Ivanov в 19 Юни 2022, 21:23:20
Интересно мнение за DB на assen от друг железопътен форум. Като че ли прословута немска точност и прецизност е вече само спомен.
"Наложи ми се тия дни да попътувам по големия коридор север-юг в западна Германия (Хамбург-Мюнхен). То и преди години там не беше розово, но сега е съвсем зле; ако ICE-то ви закъснее по-малко от час, считайте, че е стигнало навреме. Изобщо, това за немската прецизност и пр. силно е подминало "Дойче бан". По отношение на високоскоростните железници, германците (неясно защо, точно те не е като да нямат пари) са изостанали страшно много от Италия и Испания, например (най-вероятно и от Франция, но там нямам скорошни лични наблюдения). По този толкова натоварен коридор почти никъде няма обособено трасе за високоскоростни влакове и единствено новият дубльор на Манхайм-Щутгарт позволява що-годе сносно движение, но дори и там макс. 250 км/час (което си е обидно за влаковете ICE-3, имащи таван от 360); почти навсякъде другаде движението е споделено между IC/ICE, пътническите влакове и товарните, съответно, макс. 150 км/час и намаление до 40 на всяка паланка, а гарички там на всеки няколко километра има. И понеже за немеца е кощунство да смени коловоза на влак, обявен в разписанието за цяла година напред, закъснели ICE-та редовно киснат пред гарите, чакайки някоя местна електричка да им освободи пътя - с което, естествено, трупат още повече закъснение. Фрапиращо, но Regio-то и S-Bahn-ът се движат с по-малко закъснения от IC/ICE сегмента. По гарите също се нагледах на неща, които точно в Герамния не бих очаквал - как ви се струва два влака в противоположна посока да бъдат обявени в един и същи час на един и същи коловоз? Та, с две думи, поне в тая част на Германия, бягайте ог "Дойче бан" като от огън; или, в краен случай, поне не правете планове за прекачване, защото шансът желаната връзка да стане си е живо тото - а ако гоните самолет във Фанкрфурт, дайте си поне един час повече за път"
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: mitko0888 в 20 Юни 2022, 07:50:17
Има един сайт:
https://reiseauskunft.bahn.de/bin/bhftafel.exe/en
Може да си избереш да ти пише на 7 езика. Започваш да пишеш името на някоя гара, напр. Fran от менюто си я избираш, напр. Франкфурт, и се виждат закъсненията.
Един час закъснение е предвиден в условията на превозвача. Ако някой си мисли че друг му е длъжен да му осигури точност до минута за да хване международен полет, и ако за този международен полет не си си дал време за закъснение - това е друта работа.
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: gregary в 20 Юни 2022, 12:11:05
Между другото, като факт да вметна, но без нищо лично към DB (аз съм им фен), през 2015 пътувах Берлин - Хамбург с ICE. За жалост не помня гарата, някъде по-средата, но ICE-то тръгна в грешна посока и настъпи някакъв хаос. Машинистът бързо смени втората кабина и върна композицията назаден в гарата и може би след 30 минути престой тръгнахме в правилната посока. Нататък вървяхме с известни закъснения и накрая стигнахме с 1ч. и 10 мин. закъснение в Хамбург.
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: pach в 21 Юни 2022, 19:41:14
То вярно, че никой не ти е длъжен да ти осигури точност, ама като си купуваш билет,
на него пише час на тръгване и час на пристигане, и никъде не пише за възможно
закъснение. Още повече, че билета ти освен, че е договор за определена услуга и с определена цена,
 има и застраховка, която е валидна при определени обстоятелства, но не и възможни закъснения.
И закъснения от горе описаните търпят санкции, както от застрахователя, така и от надзорните органи.
Същото е и при самолетните билети и полети. Но малко ползващи услугата на железниците имат шанса
да претендират при обикновенни закъснения за обещетение или компенсация. Но те са възможни в пълното
си право. Подобно е и при резервацийте за туризъм и почивка - малко хора си търсят правата при некоректно
изпълнение на договора.
Пък в крайна сметка е въпрос на фирмена политика, коректност към клиентите, морал и национален манталитет.
Преди десет години, един японски машинист се самоуби, защото закъсня с 37 секунди на крайна гара от маршрута му,
и в опита си да навакса времето, пропусна точното място за спиране със 7 метра! Та за тия две грешки, веднага си
подаде оставката и на другия ден се самоуби!
Ама това е в Япония! А тук е Европейски съюз! Как ли ще реагират сърбите, когато влезнат в ЕС и им "изправят"
краставиците в "плод и зеленчук" магазините? Мисля, че ще научат цяла Европа да попържва на сръбски!
Е тогава, японската точност и отговорност, съвсем няма да я разбираме!
 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Petko Ivanov в 01 Септември 2022, 21:43:17
Мнение на assen от друг железопътен форум: В рамките на три месеца успях да сравня моментното състояние на високоскоростните влакове в три европейски държави (Италия, Германия, Франция) и ето какво излезе:

В Германия положението е най-зле. Хубавите бели влакчета на “Дойче бан” повечето време са обикновени бързи влакове, каращи с до 160 км/ч. Изключения има малко, защото инфра, дето да е само за тях, също има малко - напр., по най-натоварения коридор Хамбург - Мюнхен единствено между Манхайм и Щутгарт има обособен участък; извън него всичко върви заедно и често закъснели интер-сити експреси трупат още и още отгоре, изчаквайки пътнически влакове, защото няма кой да ги пусне на празния съседен коловоз на гарата, примерно. В резултат големите закъснения са ежедневие, а влаковете са бавни. Иначе комфртът на пътуване става, но само ако не бързате - и не гоните връзки.

Италия със сигурност бие по честота на влаковете. Само тук има два конкурентни превозвача и частният от тях, “Итало”, не дава на държавния да мигне дори. Слабите страни са три: първо, заради жестоката експлоатация, инфрата (и влаковете) са зле - не като безопасност или чистота, а като комфорт; возенето с 300 км/ч и в “Итало”, и във “Фречаросса” е все едно и също - дрънчене, клатене, тракане, изобщо далеч от истината. За час хубаво, но 6 часа така си е изпитание. Второ, мрежата е малка - реално, само едно голямо Y между Наполи-Рим-Фиренце-Болоня и после Милано-Торино в едната посока и част от Венеция в другата. Извън тези трасета всичко си е като едно време, а нови, общо-взето, няма (с изключение на бавното строителство на връзката до Венеция). Вярно, в общия клон Рим-Фиренце-Болоня влаковете стигат до четири-пет на всеки час, така че влак винаги има - но само там. Трето, високоскоростна инфра има само извън градовете - затова 120-те км между Милано и Торино се пътуват цял час, половината от който е влачене с 10 км/ч на изход от единия град и на вход в другия; единствено Болоня може да се похвали с високоскоростен транзит и обособена гара (подземен етаж на градската), така че там само забавяне няма (и въпреки това тя беше построена поне 10 години след пускането на самата линия).

Франция със сигурност бие по комфорт на возенето. При 300 км/ч TGV-то се плъзга като филия с масло - плавно, равномерно, неусетно; накланящите се кошове работят много добре и е удоволствие да се возиш (това на фона на малкото място за багаж във вагоните, създаващо масово неудобства, както и на ужасните в логистично отношение гари като “Монпарнас” в Париж, например). Голям плюс - мрежата тук е широко развита, TGV има почти за навсякъде; минус - по същата причина влаковете са по-нарядко, може да има “дупки” от по 2-3 часа между два влака в едно направление; някои градове пък имат само по 2-3 влака на ден.

И така, ако искате да се возите приятно, идете във Франция; ако искате да имате удобен влак по всяко време, идете в Италия. А в Германия може изобщо да не ходите.

Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 25 Октомври 2022, 10:29:33
Високоскоростен влак ще свързва Париж и Берлин. Разстоянието между двете столици ще се изминава само за 7 часа, без трансфери (https://trip.dir.bg/novini/visokoskorosten-vlak-shte-svarzva-parizh-i-berlin)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 26 Октомври 2022, 11:18:04
Легендарният Ориент Експрес се завръща през 2025 г. 17-те вагона на влака се превърнати във впечатляващо и съвършено произведение на изкуството. (https://trip.dir.bg/novini/legendarniyat-orient-ekspres-se-zavrashta-prez-2025-g)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 06 Декември 2022, 10:43:36
Франция забранява вътрешните полети на къси разстояния в полза на пътуването с влак (https://trip.dir.bg/novini/frantsiya-zabranyava-vatreshnite-poleti-na-kasi-razstoyaniya-v-polza-na-patuvaneto-s-vlak)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 08 Декември 2022, 14:26:43
Шест от най-впечатляващите влакови маршрути във Франция (https://trip.dir.bg/patevoditel/6-ot-nay-vpechatlyavashtite-vlakovi-marshruti-vav-frantsiya)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 14 Декември 2022, 11:09:52
Най-добрите нови влакови маршрути в Европа (https://trip.dir.bg/patevoditel/nay-dobrite-novi-vlakovi-marshruti-v-evropa)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: toniemi в 20 Декември 2022, 13:38:41
https://m.dir.bg/business/ikonomika/potegli-parviyat-vlak-ot-uzbekistan-za-evropa-po-nov-marshrut-kam-burgas
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 31 Декември 2022, 23:33:39
Шри Ланка - с билет към рая и най-живописното пътешествие с влак (https://trip.dir.bg/patevoditel/shri-lanka-s-bilet-kam-raya-i-nay-zhivopisnoto-pateshestvie-s-vlak)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 14 Февруари 2023, 21:56:30
Испания похарчи 258 млн. за влакове, които са твърде големи за тунелите ѝ (https://fakti.bg/biznes/755485-ispania-poharchi-258-mln-za-vlakove-koito-sa-tvarde-golemi-za-tunelite)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: toniemi в 22 Февруари 2023, 18:33:38
https://trip.dir.bg/patevoditel/nay-visokiyat-zhelezopaten-marshrut-v-severna-evropa-i-edin-ot-nay-krasivite-v-sveta

Железопътната линия Осло-Берген пък е онази част от приключението в Норвегия, която превръща пътуването ви в приказка с един от най-красивите влакови маршрути в света.
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Adrian в 23 Февруари 2023, 20:26:50
https://www.youtube.com/watch?v=uAu5fLf-TPk
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 01 Март 2023, 09:52:08
Moдepнизиpaт жп линиятa Бeлгpaд-Hиш c пъpвoнaчaлнa инвecтиция oт €598 милиoнa (https://money.bg/investments/modernizirat-zhp-liniyata-belgrad-nish-s-parvonachalna-investitsiya-ot-eur598-miliona.html)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 09 Май 2023, 19:06:37
Най-странните влакове в света (https://trip.dir.bg/patevoditel/nay-strannite-vlakove-v-sveta)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: pach в 10 Май 2023, 21:20:36
Eвропейски железопътен проект за почти 6 милиарда евро:
https://www.youtube.com/watch?v=l2B85SQc0j0

Цитат
ЕС изгражда железопътна мрежа на стойност 5,8 милиарда евро, която ще помогне за сигурността на балтийските държави и ще окаже въздействие върху околната среда. Rail Baltica, масивна планирана железопътна линия, ще осигури първата широкомащабна железопътна линия със стандартно междурелсие в Балтика, помагайки за свързването на икономиката на регионите с останалата част от ЕС и Западна Европа. Той ще има седем международни пътнически гари и три мултимодални товарни терминала, за да се интегрира с настоящата широкорелсова (руски стандарт) железопътна система. Железопътната линия ще осигури многобройни предимства, включително по-бързо пътуване до работното място, по-безопасно пътуване, по-добра интеграция с Европейския съюз, създаване на работни места и по-голяма сигурност и независимост от съседи за балтийските държави. В момента железопътната линия все още е във фаза на проектиране, но е близо до началото на строителството. Планирана да бъде отворена за обществеността между 2028 и 2030 г., Rail Baltica ще преобрази региона.
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 11 Май 2023, 08:45:27
Синият влак на Йосип Броз Тито – носталгията и забравата (https://trip.dir.bg/patevoditel/siniyat-vlak-na-josip-broz-tito-nostalgiyata-i-zabravata)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 13 Май 2023, 11:14:35
Вижте този ултрависокоскоростен влак който ще развива скорост от 1000 км/ч (https://www.kaldata.com/it-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/%D0%B2%D0%B8%D0%B6%D1%82%D0%B5-%D1%82%D0%BE%D0%B7%D0%B8-%D1%83%D0%BB%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%81%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BD-%D0%B2%D0%BB%D0%B0-421356.html)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: pach в 13 Май 2023, 20:00:07
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2916.msg124446.html#msg124446
Специално за Владо!  :lol: ;)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 07 Юни 2023, 13:07:41
Индия строи най-високия железопътен мост в света
Около 29 метра по-висок от Айфеловата кула, мостът Chenab се извисява на 359 метра над река Ченаб в спорния регион Джаму и Кашмир в Индия (https://dbr.bg/4947)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 09 Юни 2023, 11:54:44
За 24 000 евро от Венеция до Лондон - най-скъпото пътуване с влак в света (https://trip.dir.bg/patevoditel/za-24-000-evro-ot-venetsiya-do-london-nay-skapoto-patuvane-s-vlak-v-sveta)

- Скъпа, ще те водя на околосветско!
- Е, не може ли някъде другаде... 
:bb2:
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 09 Юни 2023, 14:43:01
Представиха най-бързия водороден влак в света (https://fakti.bg/technozone/789484-predstaviha-nai-barzia-vodoroden-vlak-v-sveta)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 23 Юни 2023, 15:20:47
Cъpбия и Ceвepнa Maĸeдoния щe изгpaждaт виcoĸocĸopocтнa жп линия мeждy Hиш и Cĸoпиe c paзĸлoнeниe пpeз Бългapия (https://money.bg/macro/sarbiya-i-severna-makedoniya-shte-izgrazhdat-visokoskorostna-zhp-liniya-mezhdu-nish-i-skopie-s-razklonenie-prez-balgariya.html)

Обърнете внимание на намерението за изграждане на жп линия между пристанище Видин и Зайчар и Неготин в Сърбия
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 02 Юли 2023, 08:18:41
Най-красивите жп гари по света (https://nova.bg/news/view/2023/07/02/416882/%D0%BD%D0%B0%D0%B9-%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B6%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B7%D0%BE%D0%BF%D1%8A%D1%82%D0%BD%D0%B8-%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8-%D0%BF%D0%BE-%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%B0-%D0%B3%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D1%80%D0%B8%D1%8F/)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: toniemi в 10 Юли 2023, 22:29:10
https://business.dir.bg/ikonomika/zhelezopatniyat-transport-generira-5-pati-po-malak-vagleroden-otpechatak-ot-suhopatniya

По статистика железопътният транспорт генерира една пета от въглеродния отпечатък, който генерира шосейният т.е сухопътният. За да може да има комбиниран транспорт, това предполага товарите да слязат от камионите. Това заяви изпълнителният директор на ПИМК Холдинг Васил Лясков по време на най-мащабния регионален форум за Зелената трансформация, иновациите и индустриите на утрешния ден - Green Week 2023, организиран за трета поредна година от Dir.bg и 3E-news.
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 21 Август 2023, 08:24:40
Скъпи влакове, евтини полети - "твърдо приземяване" за опазването на климата (https://trip.dir.bg/novini/skapi-vlakove-evtini-poleti-tvardo-prizemyavane-za-opazvaneto-na-klimata)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 21 Август 2023, 19:34:05
Най-дългият железопътен тунел в света затваря за неопределено време (https://trip.dir.bg/novini/nay-dalgiyat-zhelezopaten-tunel-v-sveta-zatvarya-za-neopredeleno-vreme)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: bdz43r в 22 Август 2023, 16:24:34
За ентусиастите новината съвсем не е лоша, както са писали... отново ще могат да се видят товарни и бързи влакове по старото трасе, както до преди няколко години, когато тунелът още не беше готов.
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 27 Септември 2023, 11:43:54
Високоскоростна жп мрежа ще покрие 52 от общо 81 окръга в Турция
Генералният план за транспорт и логистика до 2050 г. включва и маршрут от Халкалъ в Истанбул до граничния пункт Капъкуле/Капитан Андреево на границата с България (https://trip.dir.bg/novini/visokoskorostna-zhp-mrezha-shte-pokrie-52-ot-obshto-81-okraga-v-turtsiya)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 19 Октомври 2023, 18:20:47
Една от най-големите държави строи 1300 км железопътна мрежа (https://fakti.bg/biznes/825033-edna-ot-nai-golemite-darjavi-stroi-1300-km-jelezopatna-mreja)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Жоро в 20 Октомври 2023, 01:09:51
https://www.youtube.com/watch?v=OcIvDfdb3XE
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: pach в 20 Октомври 2023, 18:49:01
Добре, че не е в България - единствената опора около която го завъртяха, щеше да потъне в "асфалта"!!!
 Имах подобен случай с автобус - крика потъна в асфалта, вместо да вдигне автобуса за смяна на въздушна възглавница!!!
 ;D :spiteful:
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 09 Ноември 2023, 08:45:28
Влакът d'Artouste: Приключение с най-високата теснолинейка в Европа
Железопътната линия се намира на височина 2000 м и преминава през френските Пиренеи и един от най-дивите и девствени пейзажи на Франция (https://trip.dir.bg/patevoditel/vlakat-d-artouste-priklyuchenie-s-nay-visokata-tesnolineyka-v-evropa)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 11 Ноември 2023, 17:28:54
Започна модернизацията на железопътната линия Ниш – Цариброд (https://e80news.wordpress.com/2023/11/11/%d0%b7%d0%b0%d0%bf%d0%be%d1%87%d0%bd%d0%b0-%d0%bc%d0%be%d0%b4%d0%b7%d0%b5%d1%80%d0%bd%d0%b8%d0%b7%d0%b0%d1%86%d0%b8%d1%8f%d1%82%d0%b0-%d0%bd%d0%b0-%d0%bd%d0%b0-%d0%b6%d0%b5%d0%bb%d0%b5%d0%b7%d0%be/?fbclid=IwAR072YjDlZA62ENF4kphYYdN9P-pMKWq_CIlSWaJK_xgEI3OXHJkw-zFeg8)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 11 Ноември 2023, 17:34:27
Страната на влаковете - къде в Европа този транспорт е най-популярен? (https://webcafe.bg/gradat/stranata-na-vlakovete-evropa.html)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: pach в 13 Ноември 2023, 20:50:26
https://www.dunavmost.com/novini/ekspres-serviz-dostavi-akumulatorni-lokomotivi-na-nov-zavod-v-kraiova
 bg&flag bg&flag bg&flag :good:
(https://www.dunavmost.com/snimka/202311/728_416/c5376e1a801944cebd2291ec905ac71f.jpg)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 19 Ноември 2023, 12:04:13
Какво става, когато влак в Япония закъснее с една минута (https://www.dw.com/bg/%D0%BA%D0%B0%D0%BA%D0%B2%D0%BE-%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%BE-%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%BA-%D0%B2-%D1%8F%D0%BF%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D1%8A%D1%81%D0%BD%D0%B5%D0%B5-%D1%81-%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D1%83%D1%82%D0%B0/a-61559119)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 19 Ноември 2023, 12:29:15
Луксът на релси в Западна Европа: Нощните влакове, които конкурират самолетите
Webcafe (https://webcafe.bg/gradat/vlakove-koito-konkurirat-samoletite.html)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 21 Ноември 2023, 09:48:26
Германия ще строи най-дългия жп тунел в страната под Рудните планини за връзка с Чехия (https://business.dir.bg/kompanii/germaniya-stroi-nay-dalgiya-zhp-tunel-v-stranata-pod-rudnite-planini-za-vrazka-s-chehiya)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 28 Ноември 2023, 10:19:45
От следващата година влаковете "Евростар" няма да возят пътници от Амстердам до Лондон
Причина за мярката е невъзможността на централната гара в Амстердам да обработва документите на пътуващите през Ламанша по време на големия ремонт, който започва догодина (https://trip.dir.bg/novini/ot-sledvashtata-godina-vlakovete-evrostar-nyama-da-vozyat-patnitsi-ot-amsterdam-do-london)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 28 Ноември 2023, 17:45:23
Казахстан започва строежа на важна пътна артерия
Ще изгради железопътна линия до Узбекистан  (https://fakti.bg/biznes/835515-kazahstan-zapochva-stroeja-na-vajna-patna-arteria)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 04 Декември 2023, 12:26:52
Пътническите влакове в Европа се сблъскват със сериозен проблем - предстои радикална промяна
Търсенето на високоскоростни железопътни превози в Европа е в подем. Пътниците търсят бърза и устойчива алтернатива на самолетните полети на къси разстояния и претоварените магистрали (https://trip.dir.bg/novini/patnicheskite-vlakove-v-evropa-se-sblaskvat-sas-seriozen-problem-predstoi-radikalna-promyana)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 06 Декември 2023, 10:13:27
Нова тенденция в Европа – с влак до ски курорта
Целта е нисковъглеродната мобилност да се създаде като навик у туристите (https://www.economic.bg/bg/a/view/nova-tendencija-v-evropa-s-vlak-do-ski-kurorta)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Old Boris в 06 Декември 2023, 23:22:57
Това е решено на много места в Швейцария и то от доста време. В доста зимни ски курорти даже  не се допускат коли (Венген, Цермат). Има прекрасни ж п връзки. :hi:
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: pach в 07 Декември 2023, 08:10:25
https://youtube.com/shorts/GT0SnvLTGgM?si=hiSVrPmd8cshEg3D
Титла: Re: Новини от жп транспорта в България
Публикувано от: Vlado в 11 Декември 2023, 18:28:37
Коя е най-добрата железопътна гара в Европа (https://webcafe.bg/gradat/koya-e-nay-dobrata-zhelezopatna-gara-v-evropa.html)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 11 Декември 2023, 18:43:03
Уест Хайленд: Най-магичната и живописна жп линия в света (https://trip.dir.bg/patevoditel/uest-haylend-nay-magichnata-i-zhivopisna-zhp-liniya-v-sveta)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 11 Декември 2023, 20:31:54
След 9 години: Нощният влак от Берлин до Париж и Брюксел потегля отново довечера (https://trip.dir.bg/novini/sled-9-godini-noshtniyat-vlak-ot-berlin-do-parizh-i-bryuksel-poteglya-otnovo-dovechera)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 11 Декември 2023, 21:23:38
Зашеметяващото 30-часово пътуване с влак, което се разпродава за секунди (https://dbr.bg/8366)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 14 Декември 2023, 17:57:37
Измами за над 15 млн. евро изскочиха след зверската жп катастрофа в Гърция (https://www.mediapool.bg/izmami-za-nad-15-mln-evro-izskochiha-sled-zverskata-zhp-katastrofa-v-gartsiya-news354269.html)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 15 Декември 2023, 19:23:51
Защо в САЩ все още няма високоскоростни влакове?  (https://www.kaldata.com/%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B8/%D0%B7%D0%B0%D1%89%D0%BE-%D0%B2-%D1%81%D0%B0%D1%89-%D0%B2%D1%81%D0%B5-%D0%BE%D1%89%D0%B5-%D0%BD%D1%8F%D0%BC%D0%B0-%D0%B2%D0%B8%D1%81%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BD-455891.html)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 18 Декември 2023, 10:34:29
Русия започва десетилетие на грандиозни железопътни проекти (https://pogled.info/svetoven/russia/rusiya-zapochva-desetiletie-na-grandiozni-zhelezopatni-proekti.163919)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 20 Декември 2023, 12:54:58
За любителите на луксозните пътувания с влак:

7 794 евро за еднопосочен билет: Луксозното пътуване с влак от Париж до Портофино (https://trip.dir.bg/novini/7-794-evro-za-ednoposochen-bilet-luksoznoto-patuvane-s-vlak-ot-parizh-do-portofino)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: pach в 21 Декември 2023, 08:50:04
Eвpoпeйcĸaтa инвecтициoннa бaнĸa (EИБ), Eвpoпeйcĸaтa бaнĸa зa възcтaнoвявaнe и paзвитиe (EБBP) и Eвpoпeйcĸият cъюз oбявиxa финaнcoв пaĸeт oт 560 милиoнa eвpo зa Ceвepнa Maĸeдoния. C тeзи cpeдcтвa щe бъдe изгpaдeнa жeлeзoпътнa линия дo Бългapия.
B изявлeниe EИБ ĸaзa, чe cpeдcтвaтa щe бъдaт изpaзxoдвaни зa изгpaждaнeтo нa 24 ĸилoмeтpa жeлeзoпътнa линия oт изтoчния гpaд Kpивa Πaлaнĸa дo бългapcĸaтa гpaницa и зa eлeĸтpифициpaнeтo нa дpyги 88 ĸилoмeтpa жeлeзoпътнa линия пo т.н. нapeчeн Kopидop VІІІ.
Oчaĸвa ce жeлeзoпътнaтa линия дa пpeвoзвa пpиблизитeлнo 500 000 тoнa тoвapи и пoлoвин милиoн пътници гoдишнo, пишe Ekаthіmеrіnі.
Зaдaвa ce виcoĸocĸopocтнaтa жп линия oт Бългapия дo Cъpбия: eтo ĸoи гpaдoвe щe cвъpзвa
Bлaĸoвeтe щe paзвивaт cĸopocт oт пoнe 120 ĸм/ч
Kopидop VІІІ e тpaнcпopтeн мapшpyт, cвъpзвaщ aлбaнcĸoтo aдpиaтичecĸo пpиcтaнищe Дypъc и бългapcĸoтo чepнoмopcĸo пpиcтaнищe Bapнa пpeз Ceвepнa Maĸeдoния. Heгoвaтa дължинa e мeждy 1200-1300 ĸм, 747 oт ĸoитo ca в Бългapия
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 03 Януари 2024, 14:27:58
Антверпен, Инсбрук, Мадрид: Кои са най-красивите железопътни гари в Европа? (https://trip.dir.bg/patevoditel/antverpen-insbruk-madrid-koi-sa-nay-krasivite-zhelezopatni-gari-v-evropa)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 08 Януари 2024, 18:30:32
В Албания пак ще има влакове. Строят първата жп линия.  (https://www.dnes.bg/world/2024/01/08/v-albaniia-pak-shte-ima-vlakove-stroiat-pyrvata-jp-liniia.594681)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 09 Януари 2024, 16:04:50
ЕС осигурява безплатно пътуване за над 36 000 млади европейци (https://trip.dir.bg/novini/es-osiguryava-bezplatno-patuvane-za-nad-36-000-mladi-evropeytsi)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 11 Януари 2024, 11:29:47
С влак-стрела стигаме за 1,35 часа от Капитан Андреево до Истанбул  (https://www.marica.bg/svqt/s-vlak-strela-stigame-za-1-35-chasa-ot-kapitan-andreevo-do-istanbul)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 15 Януари 2024, 10:56:00
Около света за 80 дни с най-луксозните влакове, създавани някога (https://webcafe.bg/gradat/okolo-sveta-za-80-dni-s-nay-luksoznite-vlakove-sazdavani-nyakoga.html)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 26 Януари 2024, 08:53:32
Видин отново ще има летище... в Крайова (https://trip.dir.bg/novini/vidin-otnovo-shte-ima-letishte-v-krayova)

Публикувам тази новина заради едно изречение в нея, а именно:

"Предстои да бъде електрифицирана жп линията Калафат - Крайова, което ще улесни пътуването с влак."
Титла: Гepмaнcĸитe жeлeзници ce нyждaят oт eĸcпepти пo МЅ-DОЅ
Публикувано от: pach в 06 Февруари 2024, 00:09:10
Гepмaнcĸитe жeлeзници ce нyждaят oт eĸcпepти пo МЅ-DОЅ и Wіndоwѕ 3.11, зa дa пoддъpжaт диcплeитe нa вoдaчитe във влaĸoвeтe.

Гepмaнcĸa жeлeзoпътнa ĸoмпaния e oбявилa cвoбoднo paбoтнo мяcтo зa aдминиcтpaтop нa Wіndоwѕ 3.11. B дoпълнeниe ĸъм yмeниятa зa paбoтa в paбoтнa гpyпa c 30-гoдишнaтa OC Wіndоwѕ, paбoтoдaтeлят тъpcи ĸaндидaт c oпит в МЅ-DОЅ. Heoбxoдимo e дa ce ĸoнтpoлиpaт cиcтeми cъc 166МНz пpoцecopи и 8МВ RАМ. Moжe дa изглeждa мaлĸo oбeзпoĸoитeлнo, чe cъвpeмeннитe жeлeзници вce oщe paбoтят c тaĸивa cтapи cиcтeми. Ho ĸpитичнo вaжнитe cиcтeми чecтo ce пpидъpжaт ĸъм филocoфиятa „aĸo нe e cчyпeнo, нe гo пoпpaвяй„. Eнтycиacтът Коnkrеtоr, ĸoйтo cпoдeля cвoбoднoтo paбoтнo мяcтo в Х Тwіttеr, oбяcнявa, чe ĸoмпaниятa oтгoвapя зa жeлeзoпътнитe тaбeли зa пoчти цялa Гepмaния. Toй oтбeлязa, чe paбoтниĸът щe пoддъpжa и aĸтyaлизиpa нacлeдeнитe cтapи cиcтeми, ĸoитo ca oт ĸлючoвo знaчeниe зa дeйнocттa нa жeлeзницaтa. Πo-ĸoнĸpeтнo, coфтyepът oтгoвapя зa „cиcтeмaтa зa пoĸaзвaнe нa инфopмaция в ĸaбинaтa нa мaшиниcтa нa виcoĸocĸopocтнитe и peгиoнaлнитe влaĸoвe. Tя пoĸaзвa нa мaшиниcтa в peaлнo вpeмe ocнoвнитe тexничecĸи дaнни“. Wіndоwѕ 3.1 e извecтнa c тoвa, чe e пъpвaтa oпepaциoннa cиcтeмa нa Місrоѕоft c гpaфичeн пoтpeбитeлcĸи интepфeйc и интeгpиpaнa мpeжoвa paбoтa c мpeжoви cтeĸ в зaщитeн peжим. Місrоѕоft пycнa тaзи oпepaциoннa cиcтeмa пpeз 1992 г. и пpeĸpaти пoддpъжĸaтa ѝ нa 31 дeĸeмвpи 2001 г. Cпopeд диcĸycиитe във фopyмa Насkеr Nеwѕ cиcтeмaтa и ceгa ce изпoлзвa в гepмaнcĸитe влaĸoвe ІСЕ 1 и ІСЕ 2. Tвъpди ce, чe МЅ-DОЅ и Wіn 3.11 щe бъдaт в eĸcплoaтaция дo 2030 г. или дopи пo-ĸъcнo. Tвъpди ce cъщo тaĸa, чe eднa oт жeлeзoпътнитe cиcтeми, paбoтeщи c Wіn 3.11, имa ВІОЅ oт 1996 г. и пpoцecop c чecтoтa 166 МНz плюc 8 МВ RАМ.

ПП . Едно е сигурно - някой ден дори  "СкайНет" ("Терминатора"), не би могла да спре германските влакове!!!
 :lol: :lol: :lol:
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 07 Февруари 2024, 13:15:17
Дръзкият железопътен план на Австрия (https://trip.dir.bg/novini/drazkiyat-zhelezopaten-plan-na-avstriya)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 08 Февруари 2024, 10:47:00
Източният експрес: Един от най-търсените маршрути за културен туризъм в Европа (https://www.marica.bg/na-pat/iztochniqt-ekspres-edin-ot-nay-tarsenite-marshruti-za-kulturen-turizam-v-evropa-snimki)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 08 Февруари 2024, 21:08:47
Oт Цинxай до Тибет - иcтоpията на най-виcоката жп линия в cвета (https://lifestyle.bg/tendencies/ot-tsinhay-do-tibet-istoriyata-na-nay-visokata-zhp-liniya-v-sveta.html)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 15 Февруари 2024, 15:19:06
Влак стрела ще свързва Солун, Скопие, Белград и Будапеща

15 февруари 2024, aвтор: Галина Чолакова
 
Гърция се включи в мегапроект, който ще свърже Солун, Скопие, Белград и Будапеща с високоскорстен жп път.

"Гръцкото участие в изграждането на високоскоростна железопътна линия от Гърция през Северна Македония до Унгария е историческа победа за Западните Балкани", заяви сръбският министър на строителството, транспорта и инфраструктурата Горан Весич, пише "Сега".

Жп линията всъщност е европейския коридор 10. Частично тя е готова на сръбска територия - през изминалите дни сръбският министър прие гръцкия си колега Христос Стайкурас, с когото пътуваха до Нови Сад с високоскоростния влак "Сокол". Тази линия бе открита през 2022 г., влакът развива 200 км. в този участък, композицията има 4 двуетажни вагона и може да превози 270 пътника.

Вече се изгражда железопътната линия от Ниш до Брестовац, а след това предстои изграждането на 135 километра до Прешево и 50 километра от границата до Скопие. Така Скопие ще бъде свързано с Белград и Будапеща.

От няколко дни и Гърция е включена в този проект. На гръцка територия ще бъде изградена железопътна линия от Солун до Сехово, на гръцката граница с РСМ, с дължина около 70 километра. Така общата дължина на скоростната линия от Будапеща до Атина ще достигне 1512 км. Финансиране на проекта на македонска територия ще се търси от ЕС.

Източник: dir.bg (https://trip.dir.bg/novini/vlak-strela-shte-svarzva-solun-skopie-belgrad-i-budapeshta)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 28 Февруари 2024, 11:39:04
Куриозната влакова линия насред пустинята Сахара (https://palatka.bg/2020/11/25/kurioznata-vlakova-linia-nasred-pustinyata-sahara/)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 11 Март 2024, 10:45:15
Суперскоростен влак ще свързва Анкара и Истанбул за 80 минути (https://trip.dir.bg/novini/superskorosten-vlak-shte-svarzva-ankara-i-istanbul-za-80-minuti)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 20 Март 2024, 15:36:51
Единственият в света влак със седем звезди в Кюшу (Япония) – 6000 $/нощен луксозен спален влак (https://youtu.be/zeXK2Wz_Jpc?si=wC1lpselkQ-uAjNO)
Титла: Re: Новини от жп транспорта по света
Публикувано от: Vlado в 31 Март 2024, 17:29:28
Русия ще помогне на Африка да се освободи от колониалните железопътни комуникации (https://pogled.info/svetoven/rusiya-shte-pomogne-na-afrika-da-se-osvobodi-ot-kolonialnite-zhelezopatni-komunikatsii.167585)