Последни публикации

Страници: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Отново видео с 07 450 в Германия:  https://www.youtube.com/watch?v=qz8Sdtdyjh8
12
Представяне на двуосен вагон Hbis-z ,който се използва от ПИМК.   https://www.youtube.com/watch?v=23M3F4zG7jU&t=10s
13
Вицепремиерът Караджов: Започваме сериозно преструктуриране на БДЖ-Товарни превози
Вицепремиерът Караджов: Започваме сериозно преструктуриране на БДЖ-Товарни превози
07.04.2025 г.
Започва сериозно преструктуриране на БДЖ-Товарни превози, което включва намаляване на разходите и анализ на всички тарифи за превоз на товари. Това каза заместник министър-председателят и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на среща с президента на Конфедерацията на независимите синдикати в България Пламен Димитров, представители на синдикалната организация и ръководствата на Български държавни железници и Национална компания „Железопътна инфраструктура“.

„Близо половината от товарите, които се превозват с жп транспорт в България, се обслужват от БДЖ-ТП, а останалата част - от частните превозвачи на пазара. Въпреки това обаче данните за миналата година показват, че оборотът на дружеството е 140 млн. лв., а просрочените задължения са 33 млн. лв.“, каза Караджов. По думите му всеки частен субект би обявил дружество с такива финансови резултати в неплатежоспособност.

„Към момента сме ограничили всякакви външни разходи, за да избегнем натрупването на още задължения“, коментира вицепремиерът и добави, че се търсят начини за продажба на неоперативни активи на дружеството, които генерират огромни разходи. Той изтъкна, че само за гариране на подвижния състав на коловози, собственост на НКЖИ, БДЖ-ТП плаща до 250 хил. лв. месечно. „Възложил съм на дружеството да подготви в спешен порядък списък на неоперативните активи и да се премине към продажбата им“, посочи Караджов.

От ръководството на БДЖ съобщиха, че БДЖ-Товарни превози разполагат с около 4500 вагона, а за дейността на дружеството са необходими 2000. Освен подвижния състав, активите с отпаднала необходимост са сгради, помещения и терени, които не се ползват по предназначение, но пораждат финансови загуби, посочиха от националния превозвач и дадоха за пример 230 апартамента на БДЖ-ТП в цялата страна.

Президентът на КНСБ Пламен Димитров каза, че една от важните теми в жп сектора е провеждането на честна процедура за избор на пътнически железопътен оператор. Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България, посочи, че е изключително важно да се изготви оздравителна програма за БДЖ-Пътнически превози и БДЖ-Товарни превози, включително за подсигуряване на ремонтната дейност на подвижния състав.

Вицепремиерът Гроздан Караджов подчерта, че Министерството е изпратило на Европейската комисия концепция и набор от въпроси, касаещи възлагането на пътническите жп превози в страната. „След изчистване на всички детайли и преди обявяване на търга, ще проведем широко обсъждане, в което се надявам да се включат и синдикалните организации“, заяви още Караджов
14
Здравейте! Моля да ме извините, ако това не е правилното място за публикуване на темата и нека бъде премахната, ако това е така. От скоро се интересувам от железопътен транспорт въпреки, че в семейството ми по майчина линия е пълно с ЖП-ейци от Саранбей. Разбира се като всеки прохождащ ентусиаст бях меко казано впечатлен от "Баба Меца", та бидейки дългогодишен геймър и абсолютно аматьорски авио и морски моделар реших да направя 3D модел на Мецата с желанието, граничещо с фантазия, някой ден да я видя я в някой симулатор, я 3D принтирана на бюрото ми. Проблем - идея си нямам от 3D моделиране, така че това ми е задачата, с която се уча. Та криво ляво започнах да правя модел, не познавайки почти никаква ЖП терминология на български (всичките ми ограничени знания са придобити от англоезични сайтове и медия), не познавайки нищо за железопътния моделизъм абе с други абсолютно нищо не знам. Та даже и въпросната Баба Меца съм я виждал веднъж на живо криво-ляво за около 20-тина минути. Ама имам желание. Та ето до къде съм я докарал:






Както надявам се вижда, в момента работя по шасито (рамата?). За съжаление разполагам само и единствено с чичко гугъл и съществуващите там супер апокрифни данни за локомотива и 2-3 изключително ниско резолюционни схеми. С помощта на един немски ентусиаст в Discord изнамерих сканирано немско списание "Die Lokomotive" от 1943-та година, където има статия и няколко схеми на 46-цата, но само на германската 3-цилиндрова разновидност. Не знам до колко рамите са еднакви с полските като тази, която моделирам. Предполагам има различия и то не малко, за да има място за 3-тия цилиндър. Другата ми опорна точка е подарък от жена ми, полски хартиен модел точно на полска 46-ца, който на първо четене сравявайки го със оскъдния снимков материал с, който разполагам изглежда да е що-годе точен. За снимковия материал за сравнение много ми помогна Flickr галерията на Красен Панев, където има няколко снимки на 46.03 разсъблечен при реставрацията, макар и не с много висока резолюция. Та да, това върша и бих помолил, ако разбира се не е неуместно, ако ви харесва какво правя и разполагате с малко по-сериозни технически схеми или снимки, на които се виждат иначе трудно досъпни детайли, да ги споделите с мен, за да може моделът да е възможно най-близък до реалността. Когато го завърша (когато и да е в далечното бъдеще) ще го пусна свободно, за да може всеки, който има желание да прави каквото си иска с него. Благодаря ви, и лека вечер! 
15
Цитат
Още един недостатък, като се постави курц-куплунг, той стои къс и не може да се закачи за други вагони, защото буферите се допират...!

Тонка,

Имах същия проблем с 2-осни вагони Hbbillns на Алберт Модел. Като им сложих тегличи на Роко за работа с кулисата, вагоните не винаги се закачаха, защото буферите се допираха без да позволяват на тегличите да се закачат или ако тегличите се закачат, в кривата вагоните дерайлираха, а при излизане от кривата буферите се заключваха.

Разреших проблема, като скъсих буферите с около 1 мм.

Освен тези вагони, другият модел от Алберт, който имам е 06 0060, който както писах в темата за този локомотив, също се наложи да "ремонтирам", за да се клати по-малко в движение.

Мазохизъм е да ремонтираш новозакупени модели, за да ги направиш годни за движение!

Иван
16
Нова цистерна на Алберт модел за ПИМК. Представяне и коментари: https://www.youtube.com/watch?v=eK3rh6God08&t=4s

Влак на ПИМК Райл с новата цистерна, вече в синьо: https://www.youtube.com/watch?v=Ez5XUgti7kc&t=7s
18
Цитат на: Adrian link=topic=4396.msg125652#msg125652 date=1743258314
а тази поръча ли я?

https://youtu.be/wwk4ckfTXHk

Тази си я купих! Чакам втора част "Равноделни времена". :spiteful:
19
 :blush2: :blush2: :blush2: не бих се титулувал така.
Само фен - нищо повече.
То всичко си е казано в публикацията.
И за това са си виновни изключително в БДЖ и
техните некадърни корумпета! :diablo:
Щото наскоро чух, че не трябвало да обобщаваме глупостите на НКЖИ с името на БДЖ! Съгласен съм, но хората не правят разликата именно заради глупостите и на двете държавни предприятия.
За пореден път се доказва, че  :on_the_quiet:
като стопанин може само да създаде разруха, некомпетентност и корупция.
Стискаме палци министър Караджов да спре това най-после!
 bg&flag
20
Възкръсва наш завод легенда, позлатява малък град
Новата модерна индустриална зона е почти готова

StandartNews.com
 29 мар 25 | 18:59

Наш завод легенда възкръсва за нов живот. Фaлиpaлoтo пpeдпpиятиe "Peмoтeĸc - Paднeвo" се превръща в най-модерен индустриален парк. Проектът е на "Бyлмapĸeт Гpyп". Паркът ще е разположен на нaд 600 дĸa, ще има 22 индycтpиaлни cгpaди.

B пpoдължeниe нa пoлoвин вeĸ "Peмoтeĸc - Paднeвo" ce зaнимaвaшe c пoддъpжĸaтa нa тeжĸoтo миннo oбopyдвaнe нa "Mини Mapицa-изтoĸ", нo в ĸpaйнa cмeтĸa пpeĸpaти paбoтa.

Πpeд мecтният caйт Dіvіdеnt.еu oт "Бyлмapĸeт" пocoчвaт, чe пъpвoнaчaлнo ca иcĸaли caмo oбopyдвaнeтo нa зaвoдa зa нyждитe нa cвoя жп зaвoд в Pyce. Oĸaзaлo ce oбaчe, чe нямa ĸaĸ дa пpидoбият oт бaнĸaтa ĸpeдитop aĸтивитe бeз тepeнa и тoвa poдилo идeятa зa нoвa виcoĸoтexнoлoгичнa индycтpиaлнa зoнa бyĸвaлнo в cъpцeтo нa Бългapия.

Tя вeчe имa влязлa в cилa пoдpoбeн ycтpoйcтвeн плaн и peгиcтpaция ĸaтo чacтeн индycтpиaлeн пapĸ в Mиниcтepcтвoтo нa иĸoнoмиĸaтa.

Индycтpиaлният пapĸ имa тoĸ, вoдa, вътpeшни пътищa, възмoжнocт зa гaзифиĸaция, жп ĸoлoвoзи, вĸлючитeлнo - дo няĸoи oт xaлeтaтa, вpъзĸa c гapaтa нa Paднeвo и e paзпoлoжeн близo дo AM "Tpaĸия". Ha тoзи eтaп плaнoвeтe ca в бившия "Peмoтeĸc" дa влязaт чиcти пpoизвoдcтвa.

"C няĸoлĸo oт инвecтитopитe, ĸoитo пpoявиxa интepec ĸъм нaши тepeни, имaмe yгoвopĸaтa, чe cмe гoтoви дa peнoвиpaмe cгpaдитe пo тexeн пpoeĸт", yтoчни пpeд издaниeтo изпълнитeлният диpeĸтop нa "Индycтpиaлeн пapĸ Paднeвo" Cвeтocлaв Πъpвaнoв.

"Бyлмapĸeт" ĸaндидaтcтвaт зa финaнcиpaнe пo Фoндa зa cпpaвeдлив пpexoд в Cтapa Зaгopa, ĸaтo пpи oдoбpeниe щe изпoлзвaт cpeдcтвaтa имeннo зa paзвитиeтo нa пpoeĸтa.
Страници: 1 [2] 3 4 ... 10