RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts => Темата е започната от: misho_tabakoff в 19 Май 2019, 21:09:24
-
Здравейте банда, минаха 100 години ...
Имам питане към всички в Н0 - колко дълга според вас трябва да бъде една пътническа композиция? От колко вагона да се състои? Става дума за IV-VI епохи, DR/DB администрации. Интересно ми е мнението на останалите, защото аз съм максималист, а това не е добре.
-
Зависи какъв влак искаш да пресъздадеш обаче.
Международните експреси (вкл. атракциони катэ Ориент експрес)
са с твърд състав който можеш да извадиш от разписанията им.
Междуградските и регионални влакове също са с различни състави.
Например от VI-та епоха, "Турист експрес" (не е тоурех-а)
е от 10-12 вагона, но примерно тези на "Алекс-Арива"
са обикновенно 4-6 вагона.
Питай за конкретен влак - по-лесно ще ти отговорим !
И както писах в оценката - радвам се, че си тук отново!
:drinks: ;D
-
Аз на моя макет съм нопровил 3 горови коловоза с пернони по 80см и така едвам успява да влезе локомотив с 3 четириосни вагона по около 20см . И с три вагона изглежда що годе правдоподобно с 4 е още по яко ама неможе да спре единия вагон излиза изцяло извън пероните което е тъпо хората требва да скачат по баласта си строшат краката :lol:
Да изглежда що годе правдоподобно си трябва перон поне 60см за да може да спре лок с три вагона четириосни да прилича на влак
Гледам доста макети в ютуб не наблягат на гарата оставили са некъв перон колкото си е на самата гара на фалер кибри или квото там е 20см и като спре влак те последните вагони са в тунела хората от последните вагони тре ги извозват с автобуси до гарата :haha:
-
Зависи какъв влак искаш да пресъздадеш обаче.
Международните експреси (вкл. атракциони катэ Ориент експрес)
са с твърд състав който можеш да извадиш от разписанията им.
Междуградските и регионални влакове също са с различни състави.
Например от VI-та епоха, "Турист експрес" (не е тоурех-а)
е от 10-12 вагона, но примерно тези на "Алекс-Арива"
са обикновенно 4-6 вагона.
Питай за конкретен влак - по-лесно ще ти отговорим !
И както писах в оценката - радвам се, че си тук отново!
:drinks: ;D
То е ясно какви са реалните композиции. Но понеже подметна за ICE ... Тук има композиции, както единични от по 12-14 вагона, така и състоящие се от два скачени, всяка от които е по 8-10 вагона. Обаче като си направя сметката 10 вагона х 30 см, и положението отива на изуй гащи с тези 3+ метра.
Регионалните са обикновено скачени по двойки, всеки от които е по 4 вагона. Пак отива на 8 вагона. Туй като искам да пресъздам челна гара, то само гарата с коловозите и допълнителното пространсство рпед гарата за паркинг, улица, сгради и т.н ще заемат скромната дължина от минимум 4м .... Лошо, Седларов, лошо.
Поради тази причина трябва да намаля в известна степен да намаля количеството на вагоните. Да кажем междуградските да ги огранича до 4-5 вагона, някак си е компромисно решение на влак до 2м заедно локомотива. Regio-то се предлагат по 4 вагона по около 0.8м, два скачени са към 1.60м. При S-Bahn положението е същото, така че там кой знае каква драма няма. Ама ICE-то не върви да е със същата дължина като регионалните, или поне няма да изглежда добре на фона на останалите композиции. Евентуално единичните композиции да ги направя от 6 вагона, а сдвоените да са общо 8, за да се върже към 2.4м.
Макар че като се замисля, където пероните са дълги 2.4м, какво пречи да добавя още 60 см и да не изпадам в големи размисли. ;D
-
Поради тази причина трябва да намаля в известна степен да намаля количеството на вагоните.
Това винаги може да стане:
(https://az95169.vo.msecnd.net/images/fleischmann/large/L4452.jpg)
(https://modellbahn-shop.online/WebRoot/Store22/Shops/49b51cb1-4eb8-40e3-aeb1-d198fdf6a1c5/5774/C360/AC07/72DB/138E/0A48/355E/76F8/IMG_2471.JPG)
-
Колкото те кефи!
-
В 5-6 еп. поне минимум 6 пътника (2.00 - 2.10 м.)
-
То натам отиват нещата - към по-реалистични дължини. Няма да се циганим за 60 см. :lol:
-
ICE-то имаш и друг проблем, ако искаш да е и макс.близо
до реалността - трасето е доста право, плавни криви с
огромни радиуси и ....абе с една дума - скоростно!!!!
Пък то само оградата около него колко е дълга ... :spiteful:
Има едно компромисно решение - минаваш в мащаб N!!!
Казано е от стаааари времена:
- мащаб Н0 е за кеф, детайлност и ...домашна зала.
- мащаб ТТ е за детайлност, каране в...стая или на маса (Table Top)
-мащаб N, винаги е бил за много каране на дълги влакове,
които ... може и на масичка дори, ама стая и зала също стават! :spiteful:
Та така...избора и кефа са си изцяло твой!!!!
:hi: :lol:
-
Помещението не е проблем, Предвиждам радиуси от по 1.5м до 2м. Трябва да е красиво.
А в ТТ и N няма да мина. :spiteful:
-
Ако е ICE 2 на Роко спокойно може да е 7 вагонно нали е 1:100
След модернизацията от 2012г. Един състава се състои от 7 вагона в това число влиза и контролния вагон нормалната скорост на ice 2 е 200-220км/ч рядко до 280км/ч и то само по една отсечка в Германия
Нормалния ice 1 в момента е 9 вагонен + 2 локомотива
От друга страна пример давам с ЕТ403 4 вагона нормален състав като в края се срещат и старнности като 6 вагонен и 3 вагонен състав ( по времето на Луфтханза Експрес ) някъде от време оно по дебелите книги пише 4 в HO че е нормален състав но от тогава много вода е изтекла и сега нормален локомотив спокойно може да си тегли 10 без проблеми ( като заговорихме за ice 1 любимия ми състав трябва да е този
(https://i.imgur.com/HAY7EVi.jpg)
http://www.ice-fansite.com/index.php/ice-baureihen/ice-1/143-ice-1-testfahrten-und-abnahme-im-aw-opladen