Горни надписи | Външни | Клапи | Вътрешни | Дозатор |
Под тях горе | затворено | затворено | затворено | |
ръкохватки | 0 | 0 | 0 | 0 |
I | I | I | 0 | |
I | I | I | 0 | |
долни надписи | отворено | отворено | отворено |
Общо взето една малка композицийка от 6 вагончета (3 сета) стои много готино с една 52 или 55 отпред. За 06 , според мен си трябват поне 12 вагончета....
Само да попитам, като не вървят тези колооси, някой капна ли им по едно масълце / маргаринче / грес където трябва? Иначе талигите трябва да се въртят лесно.Е, задължително ще се минат с масълце и гресчица, че даже и скалпелът ще играе, за да прочисти мустаци и тем подобни, за да се движи талигата безпроблемно. Отделно и кинематиката трябва да се "прогони", защото не всеки път пружинката я връща на изходна позиция. Това са производствените недостатъци, които установих на моите вагончета...
Естествено , че има компромиси - хората не го произвеждат само за нас! Договаряме и Бдж06
Само да вметна, че ширината на рамата на тъй наречената 06 производство на Алберт Модел - Тилиг е 34.9 мм, а ширината на коша е 34 мм. С една дума рамата на модела е по - широка от коша с по 4.5 десети от всяка страна. Струва ми се твърде голям компромис за този мащаб. Това е недостатък, който ясно би проличал на БДЖ 06 - ца и би съсипал общата визия, тъй като нашите са изцяло червени и такова разделяне на корпуса не съществува в действителност. Съвсем друга песен е супер неграмотното шаси, което се клати като пияна патица. Що се отнася до другите недостатъци на модела, те са цял куп ще ми стане прекалено дълга вметката. Не за първи път пиша, че всеки е свободен да си харчи с труд спечелените пари както си иска, но все пак не е лошо човек и да се вслушва малко в някои доброжелателни предупреждения. От друга страна редно е да се предложи на пазара, пък той нека решава.А има ли някъде информация за този модел,снимки...
:unsure:
А има ли някъде информация за този модел,снимки...Ето:
Това Тилиг ли е или Алберт модел?
С риск да прозвуча като черна станция, нека все пак се придържаме към темата на Мистър Пач за хоперите. Хубаво ще е да се направи отделна тема за 06 в разцветка на БДЖ, CSD, РЖД или тайванските железници...
... Договаряме и Бдж06
...Хубаво ще е да се направи отделна тема за 06 в разцветка на БДЖ, CSD, РЖД или тайванските железници...
Стана въпрос по горе за стъпалата на хоперите ,на модела са водоравни,а на снимките на реалните вагони обърнати,но вижте на каква снимка попаднах и като я видях разбрах ,че моделчетата са си точни!
(http://prikachi.com/images/675/9646675t.jpg)
Мога само да ви кажа , че с тези вагони макетите ви ще изглеждат по съвсем различен и български начин ! Това са уникални вагони и трябва да сте много благодарни ,че стигнахме до тяхнато прозиводство ! Цветя и бонбони не ям хах !
Ето тук хопери дозатори на доста по - високо ниво на изпълнение:
http://forum.modelldepo.ru/showthread.php?t=16126&page=10
:good:
Проверих и цената на вагоните. Излизат по 97.60 по днешния курс. Не знам дали те устройва.
:unsure:
.......
Както казах - не всичко съвпада, но това са „бели“ кахъри,
в светлината на познанията ни за българско шаблониране и
експлоатация от бай Муньо в НКЖИ (или БДЖ начало).
.....
Един клип с истински хопери...
Ето това вече е композиция - два локомотива с 11 вагона...
https://www.youtube.com/watch?v=wRijEUuPbQc
С един удар - два заека! Освен хопер-дозатори, в началото на клипа ясно се виждат вагони-жилища (на коловоза в ляво) с монтирани на тях климатици и сателитни чинии :)
За тези вагони-жилища си има отделен клип...
https://www.youtube.com/watch?v=y3wXjJeF-TE&list=PL4CC31D6DBF876C51&index=43&t=0s
Какви жилища ви тресат в тема за хопер-дозатори ?! - има ли Диспечър във форума или сме на самотек :angry:
Е т`ва се казва хубаво влакче от 20 дозатора!!!
:locomotive: :locomotive: :locomotive: :locomotive: :locomotive:
За всички които не са си направили труда да прочетат
наредбата за експлоатация на вагони "хопер-дозатори",
в системата на БДЖ, в последствие НКЖИ, трябва да
се направят две уточнения.
Вагоните са поръчани и получени във вида който са
предпочели от съответните органи на цели композиции,
от по десет броя (обща кубатура на товара 33Оm3).
Заради спецификата на производителя,
предвидил да работят в тази комплектация,
която е задължително да не се нарушава,
то само двата крайни вагона, или още наречени
по аналогия - "вагони водачи", са съоръжени с буферни
комплекти съгласно стандартите за експлоатация и движение,
на вагони по железопътната мрежа на България.
Това задължително изискване е изрично шаблонирано
както на оригиналните композиции, така и тампонирано
на нашите модели в НО. Ако ги вадите от кутиите, или редите
само за снимка, или витрина, би трябвало също вече да
сте го забелязали това!
Съответно, такива буфери на вътрешните вагони,
не са необходими, тъй като всяка композиция е поръчана
и комплектована (от 1О броя) още при производителя и
в цялостен вид, получена от потребителя. В този комплектован вид се експлоатира под различни номера, присвоени на всяка
композиция. Степенки (стълби) обаче си имат всички, за да могат
безпроблемно и безопасно за персонала, да се управляват
клапите по време на разтоварване.
Колкото до моделите от фирмата, за българските варианти,
както съм отбелязал, още на първата страница от тази тема,
(в ревюто) са само надписани с българските означения.
Самите вагони са си пълноценно комплектоватни с буфери
и могат да се скачват и движат сред други като самостоятелни единици.
За "броячите на нитове" е оставена възможност да се развихрят,
като си комплектоват, ако искат цели БГ композиции от по десет
броя, които обаче са закупени едновременно или с гаранции от
продавача, че са с еднакви номера на композицията.
Освен това, трябва и допълнително тунинговане като махане на буферите и снабдяването им с автосцепки от безбуферни вагони (руски, американски и подобни). Със сигурност има и още за тунинг, според индивидуалните изисквания на всеки който го прави.
Може би от фирмата производител на моделите, не са искали да
"задължат" хобистите да "изкупят" вагони от еднакви композиции,
комплектовани поне чрез два различни комплекта - един (или
максимум четири) комплекта от вагони с автосцепки и един (минимум) комплект от вагони с буфери!?
От друга страна, пък фирмата производител на моделите,
вече пуснаха вагони с буфери, но с различни номера на
композицията!!! Нещо ...или ние (аз) или от фирмата, не е ясно
маркетинговото проучване и съответната пазарна стратегия...
Иначе за целите на моделизма, тук може би трябва да
се намерят наредбите (или заповедите) по които са
номерирани композициите, за архивите, пък и в помощ
на желаещите моделисти.
Или имаме до тук много снимки, по които сме изяснили няколко
номера на композиции (би било хубаво и на отделните вагони)
и съответно, гарите (секциите) им на домуване:
- N16, от Карлово - НКЖИ.
- N17, от ......
- N23, от Пловдив - НКЖИ.
- N38, от ......
- N...., от ......
bg&flag
Вероятно много от вас са виждали този PDF: https://www.rail-infra.bg/upload/291/Instrukciya%20i%20prolojeniya.pdf (https://www.rail-infra.bg/upload/291/Instrukciya%20i%20prolojeniya.pdf).В по горният докумет, може да се видят повечето особенности-боя, надписи-големината и значението им, конструкция, как работят, как се връзват с пневматиката на локомотива, всяка ръчка какво прави, има схема на всички управлявани и управляващи блокове. Наредба как се куплират по 10 и т.н.
Има схеми на Полските и Руските дозатори, кажи речи най-отдолу са описани надписите, по вагоните - шрифт, размер, и т.н. :hi:
Още едно уточнение.На руските вагони има работна площадка само от едната страна на вагона.Има схема и на двата вида вагони-Руски и Полски, и според мен и двата вида имат по 2 площадки, руският е леко по-къс. :hi:
Само ще кажа, че има и композиции с буфери от двете страни на всички вагони.
...... За площадките ще проверя допълнително. :scratch_ones_head:
Пач, поздравления за труда, който си вложил в тази тема, но последната ти публикация е неясна, поне за мен. Не ми става ясно какво означават думите "комплектация", "шаблониране" и "тампониране" (като значение употребено в контекста), както и това, в крайна сметка според теб нашите хопери могат ли да са с буфери от двете страни или не?
Както бях, написал има и вагони от този тип със скосени рами, тази е точно такава! За това ти се струва по-различно всичко. Има и с правоъгални рами. Какво, повече да се обяснява!? Човекът обясни и за площадките. Има много комбинаци от тия ке__фи, от които 70 % не функционират нормално. Какво, толкова сте им се вглеждате, не знам !? Първо сдйелано, после претърпяло ТНТМ от българин! Двоен грандиозен проблем! :blink: :blink: :blink: Хем, първо преживяло аборта на майка му, а после го лекувал патолог! :ok: :ok: :ok: Иначе не може да им се отрече, че това са най-интересните вагони, като външен вид, търкаляли се по българските релси.:good: :good: :good:При добра поддържка, вагоните си работят много добре. Разтоварвал съм 5-6 пъти и лично съм наблюдавал как се случват нещата. Даже като имам време, мога да сглобя едно видео към 30-40 минути - как работят Хопер-Дозаторите.
Точно, така! При, добра поддръжка, каквато няма на повечето! Поне от моите приключения, както се казва "видях с очи!" Искаше ми се да съм снимал да се посмеете и вие! С влакче от осем дозатора на 43-ката, компресорите искаха да излязат през тавана. В машинното всичко става в една мъгла от финно разпрашено мало и адска жега. Когато, някой "Голем ръководител", решил да ръси чакъл с неплътни боклуци, резултатът е плавечевен. Превозна бригада с крик и лостове "оперират" вагоните. Всички викат "Дава, давай, че имаме прозорец и няма време!" На края на деня минус един компресор, една машина за ремонт, разсипани само 4 вагона. Наем на машината, надници на поне 20 души и ред други разправии. И, познайте, кой го е платил това !? Отговорът е: Вие и вашите семейства! Иначе , да! Точно, така! "Давай, стреляй!", "Пуцай, куме!", "Удри Брусли!", "Ну Погоди!" "++++++++" и т.н. :good: :good: :good: Горд съм, че се махнах от този тумор БДЖ! Дано го закрият, час по скоро! https://www.youtube.com/watch?v=il7Ph2bzHi4
Точно, така! При, добра поддръжка, каквато няма на повечето! Поне от моите приключения, както се казва "видях с очи!" Искаше ми се да съм снимал да се посмеете и вие! С влакче от осем дозатора на 43-ката, компресорите искаха да излязат през тавана. В машинното всичко става в една мъгла от финно разпрашено мало и адска жега. Когато, някой "Голем ръководител", решил да ръси чакъл с неплътни боклуци, резултатът е плавечевен. Превозна бригада с крик и лостове "оперират" вагоните. Всички викат "Дава, давай, че имаме прозорец и няма време!" На края на деня минус един компресор, една машина за ремонт, разсипани само 4 вагона. Наем на машината, надници на поне 20 души и ред други разправии. И, познайте, кой го е платил това !? Отговорът е: Вие и вашите семейства! Иначе , да! Точно, така! "Давай, стреляй!", "Пуцай, куме!", "Удри Брусли!", "Ну Погоди!" "++++++++" и т.н. :good: :good: :good: Горд съм, че се махнах от този тумор БДЖ! Дано го закрият, час по скоро! https://www.youtube.com/watch?v=il7Ph2bzHi4Аз разтоварих 20 парчета за прозорец от час и половина. ;) Даже и на 10км/ч деянат.